Vigtigste > Bremser > Shimano 105 skivebremser - mulige løsninger

Shimano 105 skivebremser - mulige løsninger

Har Shimano 105 skivebremser?

Den største nyhed forShimano 105 ertilføjelsen afhydrauliske skivebremsermedShimanoførendedisk-specifikke funktioner til serieopstillingen. Nye BR-R7070 fladmonterede målemarkører er kompatible med ICE TECHNOLOGIES-puder og SM-RT70-rotorer (inklusive en ny 140 mm-størrelse) for at tilbyde de mest dygtigeShimano 105gruppe endnu.





I foråret 2018 annoncerede Shimano en komplet revision af deres enormt populære 105 arbejdshestegruppe. Og da hun nu dukker op på alle 2019-cykler både i butikker og på internettet, sendte Shimano venligt os en fuld gruppe, så vi kan forklare det nitty-gritty for dig. Åh, og tag en tur.

Den øverste linje angiver, at du har 11 baghjul og to tandhjul, der giver dig 22 hastigheder. Den nye gruppe har to bremsemuligheder, skivebremse og brudt kant. Og to finishmuligheder, sølv eller den sorte, vi har her.

Du kan vælge mellem en række superbrede gearmuligheder, selv ned til det laveste gear på 34/34. Og redesignet forbedrer ergonomien, især mindre drivere eller dem med små hænder vil være super begejstrede, fordi der også er en mindre grebmulighed. Nu har vi R7020-versionen i vores hænder.



Som du kan se, er dette den hydrauliske skivebremse. R7000 er fælgbremseversionen. Nu er dette officielt første gang, at skivebremser dukker op til 105 niveauer, der var en diskmulighed til en lignende pris, lige uden de 105 logoer.

Men der er en god grund, fordi jeg synes Shimano ikke tager et logo let. De er meget specifikke for, hvad de kalder gruppeintegration, og så har de ventet på at redesigne det fra bunden. Som de gjorde med de større brødre, Ultegra og Dura Ace, er funktioner fra disse dyrere grupper nu lækket til 105.

Startede her med bremserne. Nu er der en reduceret switch-kropsdiameter der, så den på en effektiv måde føles lidt mindre i dine hænder. Jeg tror, ​​dette giver dig et mere sikkert greb på cyklen og reducerer træthed.



For at rumme hele det hydrauliske system indeni har Shimano forlænget armen fremad og opad, lidt mere end med Dura Ace. Men det er ret formet ergonomisk, så som en ekstra håndposition. Ud over den mindre diameter, som er fantastisk for folk med mindre hænder, er der også en rækkeviddejustering, så du skruer en lille skrue i og faktisk bringer armen tættere på dit styr.

Jeg mener, i det væsentlige for folk med mindre hænder, og der er selvfølgelig også den alternative gearingsmulighed, der er nævnt ovenfor. Så det hedder R7025 i modsætning til R7020. Husk, at jeg tester dig senere.

Nu er håndtagsbladet faktisk vinklet tættere på styret, hvilket bringer de fire millimeter til Shimano. En anden reel bonus for folk med små hænder. Diskrotorerne fås i 160 og 140 mil diametre til mindre kørere, igen perfekte til mindre kørere.



Taller Riders Jeg vil gerne køre en 160 bare fordi varmen reduceres ved lange nedkørsler. Skønt, så vidt jeg ved, blev alle disse tidlige frygt for varme og tillidsbrud aldrig materialiseret med ødelagte vejruder. Plus, når vi tænker på varme, har vi de tyndere ispindepuder, som vi så tidligere på Ultegra og Dura Ace.

Hvad de ikke har, er de store kølefinner på rotorerne, som Ultegra og Dura Ace har. Men de deler stadig det samme tredobbelte lag med et aluminiumskerne design. Hvad kan man sige om skivebremser, der aldrig er blevet sagt før? Du får selvfølgelig mere strøm.

Selvom det ikke er meningen. Du får mere modulering, hvilket giver dig mere kontrol, og som du kan se, hvad der får dem til virkelig at skille sig ud fra vinteren, er deres evne under dårlige forhold. Holdbarheden er stor.

Nederst på tykkelsen vil du se, at den er monteret fladt. Med hensyn til rotorerne har vi ikke de nye 105'ere på disse hjul. Dette er de ældre Shimano skive rotorer.

lyserød slip menstruation

Bortset fra pauserne har der været mange andre ændringer i forhold til den tidligere version af 105. Det nye baghjulstræk er lavet med Shimano's Shadow-teknologi. Det er mig, og at forskifteren har en meget lavere profil og er skjult under den bageste kassette.

Det er faktisk den første mulighed for Shimano at designe sin Shadow-style 105 skiftemekanisme og også tilpasse den til deres Ultegra og Dura Ace gruppesæt. Det betyder, at det er bedre beskyttet mod ujævnheder. Du kender dem, hvor du læner din cykel op i en kaffebar, og du ser den vælte, når du drikker din flade hvide.

Og det gør det tilsyneladende også lettere at trække baghjulet ud og ud. Derailleur kommer i to burlængdemuligheder. Den længere passer på en 11 til 34 kassette, som vi har her.

overgang cykel anmeldelser

Nu er det gået til frontskifteren, som er blevet fuldstændig redesignet. Det har nu det toggle cam-design, vi først så på Dura Ace. har vi nu også set på Ultegra.

Et par andre fordele ved dette, for det første reducerer det faktisk den mængde kraft, du har brug for for at flytte skifteren deroppe på styret. Så får du også mere dækafstand. Så fantastisk, når du kører på en gruscykel.

Og endelig er der for første gang en spændingsjusteringsskrue, så du behøver faktisk ikke en kabeljustering andetsteds på din kabelføring. Ofte sidder disse tønderjusterere altid fast på mine cykler. Ud over skifteren, som gør styret lettere at skifte, er de faktiske indvendige dele af gearskifterne også blevet ændret; Shimano siger, at de nu har reduceret udkastskaster, så du ikke behøver at flytte håndtagene så langt for at betjene et skift.

Nu tror jeg, at optisk er kranken muligvis den vigtigste del af en gruppe. Og i dette tilfælde har 105 tydeligvis den samme silhuet som de dyrere brødre Dura Ace og Ultegra; de har dette asymmetriske mønster med fire huller. Nu ser det ikke kun ud som om det mistede 30 gram med dette redesign, og selvom vi ikke kan stille krav om ydeevne om det, giver Shimano ingen oplysninger om stivhed osv.

Selvom det deler så meget DNA med Dura Ace, forventer du, at det er ret bøfet. Nu føles det bestemt sådan i handling, selvom det ville være umuligt at give dig nogen meningsfuld feedback, da du ikke rigtig kan adskille stivheden af ​​rammen og krumtap, pedaler, fra dæk, fra, ja, du får billedet, der tillader cykelfabrikanter, for faktisk at designe deres rammer lidt anderledes. Du har muligvis kortere kædestænger, som du ikke vil have på hver cykel, men du vil have rigtig pæne, klassiske, snappy cykler.

Nu hvor vi holder fast med kæderinge, har jeg bemærket, at den store ring her virkelig er forstærket med masser af støttende finner på indersiden. Fordi jeg synes, en stivere forreste kædehjul er en god ting, især til sprød, glat skift. Nu er pedalerne endelig på denne cykel fra min otte år gamle Ultegra.

Men faktisk har de nye 105 pedaler ændret sig meget. De er 20 gram lettere. De har også en lavere stabelhøjde.

Så det ville betyde, at du let kunne sænke din sadel for at sænke din vægt på cyklen, hvilket er fantastisk til sving i sving. Hvad så med den vigtige vægt? Nå, vi satte ikke en bestemt gruppe på skalaen, men tilsyneladende er alle i en 105-gruppe 2.489 gram. Hvilket sandsynligvis ikke fortæller dig meget, men hvis jeg sætter det i sammenhæng og siger, at Ultegra kun er 174 gram lettere, så vil du se, at der slet ikke er meget forskel.

Faktisk, hvis jeg siger, at den gamle 105 og den gamle Ultegra adskiller 370 gram, så vil du se, at det er ret god nyhed, at afstanden mellem de to bliver mindre. Med hensyn til ydeevne er det ret svært at sammenligne dette med Ultegra og Dura Ace, men vi prøver Ace. Så hold øje med Hut.

Der vil være et par blinde tests. Oh yeah! Jeg ved ikke nøjagtigt, hvordan dette fungerer, men lad os gå. Giv denne artikel store tommelfingre, hvis du kan lide det, du ser.

Og vær med os i kommentarerne. Hvad synes du om den nye 105? Er alt hvad du ville se her i denne gruppe? Lad os vide. Jeg vil meget gerne læse din mening.

Hvis du vil se en artikel om Ultegra-gruppen versus Dura Acethat, som Lloydie lavede for et par måneder siden, kan du nu ved at klikke på skærmen komme til dette.

Er 105 skivebremser gode?

Shimano105BR-R7010 fælgebremserog BR-7070skivebremser

Kantbremsningved en105-niveau er en betydelig forbedring af magten i forhold til den forrige generation, selvom følelsen ved armen ikke er lige så snappy og skarp som Ultegra. Shimanoskivebremsninger så, sågodtfra den øverste ende til højre.

Hvor længe holder Shimano-skivebremser?

100 miles til 1250 miles

Hej fyre! Jeg har dette spørgsmål om udskiftning af bremseklodser. Hvornår skal jeg udskifte mine bremseklodser? Og i dag skal jeg kort tale om, hvornår og hvordan man udskifter Shimano-bremseklodser og et par andre ting, som du kan eller bør gøre på dette tidspunkt. Mest sandsynligt har du brug for disse dækhåndtag, du har brug for nåletæntænger, og du har brug for nogle unbrakonøgler, så hold dem praktiske. Det nye er, at den forrige generations bremser og nuværende generationsbremser fra Shimano bruger de samme bremseklodser her er G01S-puder, det er dem, der er nævnt på DEORE, det står også SLX, og du har F01A, denne siger XTR, XT, SLX, Deore nævnes ikke, men det fungerer fint.

Hver af disse bremseklodser fungerer med en af ​​de nuværende eller tidligere Shimano-bremser. Shimano siger, at ifølge bogen, hvis der er støj under bremsning, kan elektroderne være slidte, ja, jeg anbefaler på det kraftigste ikke at vente til da, fordi det kan være lidt for sent. Den originale pude er ca. 2 mm tyk.

Når det falder til 0,5 mm i tykkelse, er det tid til at udskifte elektroderne. Så jeg vil tage det som et godt råd og ikke nødvendigvis hvad du siger her - vent på, at lyden kommer ud.

Ved måling af disse puder - dette er den ribbede harpiks, den er 4 mm tyk. Hvis du ser på den ikke-ribbes harpiks, er den også 4 mm tyk. Så når det kommer til 2,5 mm tykkelse, ved du, at den aktuelle pude er slidt og skal udskiftes.

ram cykelløb

Det er normalt ret ligetil at kontrollere puderne lige på cyklen. Du kigger bare gennem toppen her, og det er - du ser en Deore 615, puder uden finner, og du kan tydeligt se, hvor meget pude der er tilbage. Forsøger at gøre det samme her, hvor jeg har de revne puder, virker ikke rigtig, hovedsagelig fordi du ikke rigtig kan se.

Du kan se, hvad der er indeni, men ikke nok. Men det meste af tiden i denne situation vil jeg foreslå blot at tage bremseklodser af og kontrollere dem. Fjern puderne, hvis du har en XT eller en SL X med den lille skrue, fjern bare sikkerhedsklemmen her og brug en 3 mm unbrakonøgle til at fjerne din skrue, så du kan trække bremseklodser ud ovenfra.

Nu sker det. Hvis du har noget som en Deore, som du ser her, eller en ældre SLX, er alt hvad jeg behøver at gøre, at rette udgangen på dette klip lige nok, så du kan glide det ud og derefter bare fjerne påfyldningerne. Hvert nye sæt bremseklodser leveres med et af disse nye klip, uanset om du har brug for det eller ej.

Geninstallation er ret let, bare skub den ind, tag fat i enden, og bøj den bare, så den forbliver på plads. Med fjernede bremseklodser kan du se stemplerne og se, at de er hvide, i mit tilfælde de hvide. Hvad hvis du har en lækage eller noget? så omkring stemplet eller i stemplet, ville det være et godt tidspunkt at få øje på det.

Da jeg også ønskede at rense bremsekaliberen, fjernede jeg hjulet ohol, jeg prøver at slippe af med alt bremsestøvet derinde. Så gnid alkohol og papirhåndklæde af når tykkelsen rengøres, er det et godt tidspunkt at bruge dækhåndtaget til bare at skubbe stemplerne tilbage, dette giver plads til de tykkere puder.

Det vil også skubbe noget af den væske ind i dit håndtag. Så her er det. En sidste ting, jeg vil gøre, før jeg lægger de nye gummier i, er at spille lidt af en detektiv og se på de gamle gummier, som jeg fjernede herfra, og selvfølgelig, hvad du vil, du vil have på begge sider, også bære.

Jeg fandt lige ud af, at dette er, hvordan min tykkelse sidder på disken, hvorfor jeg har ujævnt slid på mine bremseklodser herovre. Så dette er det perfekte tidspunkt at stoppe det. Med hjulet monteret, vil du centrere tykkelsen til skiven.

Og du kan se denne linje her, som viser dig meget af midten af ​​bremsekaliberen. Du vil sikre dig, at du centrerer dette med skiven, så det skal være lige i midten af ​​skiven, brug smart din 5 mm unbrakonøgle til at gøre dette. Med bremsekaliberen klar til at køre, hvis du ser på de ribbede puder, vil du se en højre og en venstre betegnelse her.

Venstre er selvfølgelig min side, og højre er drevsiden. Og du vil installere denne lille fjeder, som også har venstre og højre, omkring dine puder lige sådan. Og de er klar til at gå ind.

Når du geninstallerer din lille skrue, skal du sørge for at lægge lidt fedt på trådene derovre. Skru det helt ind, og glem ikke dit lille sikkerhedsklip. En sidste ting jeg ville gøre er at tage dit papirhåndklæde, lægge lidt alkohol på det og bare rense din disk, hvis du rørte ved den med din hånd og så videre.

Og det er stort set det folk håber du fandt det nyttigt. Hvis du har kommentarer, så lad mig det vide i nedenstående afsnit. Glem ikke at kunne lide denne artikel og abonnere på min kanal, så ser vi dig på vejene.

Skål!

Er Shimano 105 god nok til racing?

TILgodten af ​​mine venner kørte sit første år som Cat 2 på fuld105... Jeg ville blive meget overrasket, hvis du kunne måle en forskel i hastighed imellem105og de dyrere grupper. Helt bestemtgodt nok. Ingen problemer overhovedet med105på min Super 6.

Er Shimano 105 bedre end tiagra?

Tiagratilbyder fremragende værdi for pengene, men105er bestemt denbedregruppesæt, og vi vil anbefale at gå efter det, hvis dine midler tillader det på grund afbedrebremser, den lille vægtbesparelse og opgraderingen til 11-trins.

billeder af vejudslæt

Er skivebremser bedre end V-bremser?

Fordele vedV-Bremser:

V-Bremserer meget billigereend skivebremser. De er nemme at vedligeholde og udskifte, selv når du er på farten.V-Bremsertilføj ikke belastning på naveneellereger. De forhindrer ikke monteringen af ​​et bageste sparkestativ.

Er skive- eller fælgbremser bedre?

Skivebremsergive mulighed for mere præcisbremsning, hvilket gør hjullåsning mindre sandsynlig.Skivebremserarbejdebedreendfælgbremseri vådt vejr. Ændring af rotorstørrelser giver dig mulighed for at justere hvor megetbremsningmagt, du ønsker. Det er lettere at bruge bredere dæk medskivebremser.

Hvordan ved du, hvornår bremseskiver skal udskiftes?

En slibelyd: Hvis du hører en slibestøj, når dubremse, det kan betyde dinbremsepuder ellerdiske skal udskiftes.Bremseelektroder inkluderer en metal slidindikator, der giver en lyd, når den kommer i kontakt medbremseskive. Når dine elektroder er slidt i denne grad, er det sandsynligt, at du vilbrug fortilerstattedetdiskeogså.

Hvor længe skal skivebremseklodser vare?

Resumé:Bremseklodser skal varehvor som helst mellem 25.000 og 60.000 miles, medbremseskivervarer mellem 80.000 og 120.000 miles. Der er mange nemme måder at lave disse påsidstlængere, såsom blid og motorbremsning.20.11.2020

Kan du køre på Shimano 105?

Nyt udstyr:Shimano 105Tilbud fra R7000Race-Inspireret ydeevne til større ridestilarter. Dagens kørere kræver meget mere end ren hastighed på nitten.105niveau ryttere forventer de nyeste pro niveau funktioner, men de vil ogsågørmere med deres cykel endracingog træning.

Er der hydrauliske skivebremser på Shimano 105?

Højdepunktet i den nye 105 er tilføjelsen af ​​hydrauliske skivebremser med Shimanos førende skivespecifikke funktioner til serieopstillingen. Flat Mount-kaliberne er kompatible med Ice Technologies-puder og rotorer, der begynder med en diameter på 140 mm for at tilbyde den mest dygtige Shimano 105-gruppe nogensinde.

Hvilken slags tykkelse har Shimano 105?

De helt nye SHIMANO 105 R7000-serie hydrauliske skivebremser giver større rytterkontrol under alle forhold. Med praktisk envejsblødning og let slangesamlingssystem holdes installation og justering enkel. R7070-tykkelsen tilbydes i både sølv og sort.

Hvilken type bremsesæt bruger Shimano?

Med sit RS505 hydrauliske STI Road skivebremsesæt har Shimano bragt hydraulisk bremsning ned til 105 niveau, hvilket gør det tilgængeligt for folk, der køber under 1000 £ cykler som den fremragende Pinnacle Dolomite 5. Og generelt giver det en god præstation. Højdepunktet er bremsning, med skiftende - og ergonomi - bagud lidt.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Højde telt - hvordan man adresserer

Fungerer højdetelte virkelig? Indtil videre undersøger de fleste undersøgelser, hvor effektive højtetelte er til at tillade atleter at leve højt, træne lavt, mens de bor i lav højde. Forskere ved et amerikansk hærs laboratorium på Colorado's Pikes Peak viste for nylig, at søvn i et hypoxisk kammer er mindre effektiv end at sove i ægte højde, 'siger han. 24 2013.

Parlee-cyklusser - hvordan man opnår

Er Parlee-cykler gode? Parlee-rammer er kendt for deres kørekvalitet, og efter at have kørt ESX aero-rammen var jeg fascineret af at se, hvordan Altum sammenligner. Heldigvis skuffede det ikke, at turen er blød og kompatibel, når den ruller langs mindre end perfekte veje, men alligevel lægger strømmen ned, og stivheden er fremragende.

Aaron Gwin cykel - Find løsninger

Hvilken cykel kører Aaron Gwin? Vi mødtes med Aaron Gwin på Fontana for nylig og fotograferede ham på sin nye Intense 279 downhill cykel, som var helt designet omkring 29 / 27.5 hjulopsætningen.

Sådan pakkes jordnøddesmør - praktiske beslutninger

Hvordan pakker du æbler og jordnøddesmør? Kerne et æble og fyld det tomme center med jordnøddesmør. Skær derefter æblet som normalt og pakk det hele i plastfolie for at holde frugten frisk. Dine børn kan trække æblet fra hinanden og nyde masser af PB på hver skive.

Cykelbilsæder - hvordan man løser det

Hvilken alder kan barnet gå i cykelsædet? De fleste barnesæder er velegnede til børn i alderen omkring ni måneder til fire år. Den nedre grænse afhænger af dit barns evne til at sidde op, ikke understøttet, dvs. på gulvet snarere end understøttet med puder.7 2020.

Hvad man skal se, mens man træner - Komplet vejledning

Hvad skal jeg se, mens jeg træner? Alamy. 4/12. Sex and the City (Streaming på HBO Go) Nogle gange er en god fortælling alt hvad du behøver for at holde dig beskæftiget - og Sex and the City har dem i spar. Getty Images. 5/12. Gossip Girl (Streaming på Netflix) Alamy. 6/12. Pretty Little Liars (Streaming på Netflix) Alamy. 7/12. Glee (Streaming på Netflix) г.