Vigtigste > Bremser > Sram direkte monterede bremser - løsninger på problemerne

Sram direkte monterede bremser - løsninger på problemerne

Er direkte monteringsbremser bedre?

Direkte-montereskalibre erbedreend standard enkeltboltbremserfordi de er så stive. Afstivet mellem tomonteringpunkter i stedet for en, de er i sagens natur mindre tilbøjelige til at bøje sig, så mindre af din indsats ved armen spildes. På grund af deres brede holdning tilbyder de også anstændigt dækafstand.





Hvis du har købt et nyt sæt fælgbremsekalipre til din cykel, og du har brug for at vide, hvordan du monterer dem, viser vi dig, hvordan du gør det også, alt hvad du behøver er et par værktøjer til at udføre jobbet, så det ' Jeg bliver god og let. Et tang, en 4 mm unbrakonøgle og en 2 mm unbrakonøgle, der senere vil blive brugt til centrering af det første job, vi skal udføre, er at fjerne kabelskrumpeenden fra enden af ​​kablet, for at gøre dette vi skal bruge vores tænger og trække ned for at fjerne det. Nu hvor vi har fjernet enden af ​​kablet, kan vi tage vores 4 mm unbrakonøgle og løsne fastspændingsskruen, der fastgør kablet til tykkelsen, med kablet nu løst og frit, vi kan helt ned føre op gennem tøndejusteringen og sæt den til siden, klar til at fjerne den højre bremsekaliper, vi kan nu fortsætte og sætte bremsekablet ud af vejen, der holder det pænt nu, det er tilfældet, at vi kan gå o Først flytter forhjulet ud af måde, og det giver os adgang til de to 4 mil monteringsskruer, der er fastgjort nedenfor her. Dette er nu til en direkte monteringsbremse, hvis vores bremse er en midtmonteret bremse, skal du få adgang til boltene fra bagsiden af ​​gaflen, der vi fjernede tykkelsen, du kan enten gå videre og erstatte den med den nye, eller ligeledes, hvis du bruger den eksisterende tykkelse, har du nu adgang til at rydde op i nogle af de afgørende drejepunkter, der er skjult inde, fordi vi er.

Hvis vi ikke udskifter denne tykkelse i dag, skal vi rense den godt og skrubbe den af ​​med en vis mock off-rengøring og få den til at se helt ny ud. Så hvis du rengør tykkelsen som mig, kommer fjederen ud af dette lille drejepunkt her, så kan vi forsigtigt bringe det sammen igen nu, nu har vi lige udskiftet og geninstalleret forbremsen, men hvis du har både de forreste og bageste bremser Hvis du vil udskifte det, er det vigtigt at få disse normalt den rigtige vej op. Disse er mærket på kasser foran og bagpå. Hvis du nu har en enkelt drejebremser, i modsætning til disse, er det klart at identificere disse som den forreste har en længere Bolt og den bageste har en kortere skrue gennem tøndejusteringen ned gennem kabelklemskruen og fastgør det korrekt med vores firmillimeter unbrakonøgle. Nu hvor vi er kommet til dette punkt, kan vi geninstallere forhjulet og derefter gå videre til næste trin At have den korrekte justering af tykkelsen er vores første skridt i at justere bremsen.

Det er vigtigt, at justere bremseklodser korrekt for at sikre, at de aldrig rører ved dækket og sikre, at de er på fælgens bremseflade. For at justere bremseklodsen er vi nødt til at bruge vores tidligere unbrakonøgle, så vi kan stikke den ind i kanten af ​​bremseklodsen. Løsn nu puden, fordi puden er løs, vi kan justere den med vores fingre ved hjælp af pudens centrum, hold denne pæn og sikker og brug vores tidligere unbrakonøgle til at gøre det igen.



Nu hvor vi har justeret bremseklodser korrekt, kan vi gå videre til det næste job, der er at centrere tykkelsen. Vi gør dette for at sikre, at venstre og højre puder rører ved kanten, samtidig med at dette sikrer, at vi har en fin, jævn bremsning for at centralisere disse direkte monterede kaliber. Vi kan bruge vores to måneders unbrakonøgle og lille skrue på Nu, da du har midtermonterede kaliber, disse kan justeres manuelt med dine hænder for at centralisere dem. Med korrekt justerede bremseklodser, og tykkelsen er centreret, kan vi nu tage en unbrakonøgle og justere kabellængden, som vil ændre, hvor meget bevægelse håndtaget har, før bremsen begynder at bremse, hvis du kan lide det lidt nærmere, kan du nu når alle disse trin er komplette, skal du blot justere klemskruen på kablet for at afslutte jobbet pænt, så du har nye kalibre på din cykel, det er værd at kontrollere alt kort for at sikre dig, at du er tilfreds, og det er samlet korrekt Jeg håber, du nød denne artikel, og hvis du giver os en stor tommelfinger, men også hvis du har spørgsmål, så spørg dem i kommentarfeltet nedenfor ved hjælp af hashtagget askgcntech, og vi vil prøve at møde dig i den næste techclinic-rapport til

Hvad er fælgbremser med direkte montering?

Direkte monterede bremserer dybest set lavprofil, trækbestandigebremserder sidder meget tæt på cykelstel eller gaffel. De fastgøres via specifikke ramme- og gaffelfester, så de fleste landevejscykler ikke kan brugeDirekte monteringkalibre.

Hvad er ulemperne ved skivebremser?

Detulemper ved skivebremseropvejer fordelene; de er dyre, tungere end tykkelsebremser, mere kompliceret og rejser kompatibilitetsproblemer.Diskhjul fungerer ikke i dine nuværende cykler og omvendt. Der er også risiko for problemer med varmeafledning ved lange nedkørsler.



Vi bliver konstant ramt af udsagn om skivebremsers overlegenhed. Cykelfabrikanter siger, at skiver er fremtiden. For at være retfærdig siger mange cyklister, at diske er fremtiden.

Nå fremtiden. Men ved vi faktisk hvorfor? Vi får at vide, at skiver giver bedre bremseevne, men så siger kritikere, at vi ikke har brug for bedre bremser på racercykler, du har brug for bedre dæk, der giver dig mere greb, fordi du let kan låse dine hjul op med fælgbremser, når du vil have det . Dagens kritikere siger a-ha, det handler ikke om ydeevne, det handler om modulering.

Og så indså jeg, at jeg ikke rigtig har nogen fakta til at bakke det op, alt er baseret på det, følelsen er selvfølgelig fuldstændig subjektiv. Så vi spekulerede på, om du rent faktisk kunne analysere skivebremsens ydeevne kontra fælgbremser. Generer nogle reelle data for både vådt og tørt vejr for at se om diske faktisk bremser bedre.



Så hvordan laver vi en su pro videnskab, så? Nå, først og fremmest cyklerne. Vi har to Orbea Orcas her. Én med SRAM RED eTap HRD skivebremser og en med mekaniske SRAM RED fælgbremser er vigtige punkter, så rammenes geometri er den samme.

Min position på de to hjul er også den samme, og så er kontaktplasteret, dækkene også de samme. De er Continental GP 4000 IIs, 25 mm brede, og kører ved samme tryk, dvs. 75 PSI.

Hvad gør vi så med dem? Nå, vi har bragt dem til Alta Badia Dolomites-regionen og står i øjeblikket på det utrolige Pordoi Pass. Dernede i baggrunden ligger ni kilometer snoet asfalt. En af de største nedkørsler, jeg nogensinde har kørt, og jeg vil køre den fire gange mere, to gange på hver cykel.

En gang i det tørre og derefter igen i det våde. Hvad angår de data, vi skal indsamle, har vi først og fremmest vores GPS-data, som vi får på vores Wahoo ELEMNT. Det vil naturligvis fortælle os vores aktuelle tid, men så skal vi også bestemme de specifikke ind- og udgangshastigheder i kurver.

Det lyder måske ikke som for videnskabeligt nu, men vi bakker det op med effektmålerdata. Og vi har en pulsmåler, men jeg er ikke sikker på, at det vil fortælle os noget. Men så bliver det virkelig interessant med det, det kan bare være en telefon, men det har en app, der gør det virkelig nøjagtigt accelerometer.

Så okay, det vil fortælle os, hvor stærk jeg er på en dicc-cykel sammenlignet med bremsen på en fælgbremsecykel, og hvor hårdt jeg kan læne mig i hjørner. Se? Videnskab, Big Data. Godt, så lad os gå.

Skivehjul først, tørt. Optag, lad os gå. (dramatisk musik) Så kør nummer to, fælgbremser.

Jeg er lidt mere fortrolig med afgangen, så dette kan fungere til deres fordel. Højre, kør nummer tre. Regn med lidt sne, på diske, klar, lad os gå.

hvad er kanonkuglen

Åh Gud, hvad vi laver for videnskaben. Kør derefter nummer fire. Fælgbremser, når de er våde. (Brems) det knirker) Så er det tid til nogle data.

Og der er faktisk en hel del af dem. Vi registrerede 688.000 datapunkter fra vores accelerometer alene. Så det tager lidt tid og mere end en masse hjælp fra GCN-teamlegenden og hjernen, Daffyd Thomas, så mange tak til ham.

Præcis så millionspørgsmålet: var skivebremser hurtigere? Ja. Og også nej. I det tørre var der ikke meget at adskille, og faktisk var fælgbremserne lidt hurtigere, faktisk to sekunder.

Men når det var vådt, blev resultaterne vendt. Skivebremserne var betydeligt hurtigere i otte sekunder. Hvis du overfører det til vejen, 50 kilometer i timen, er det cirka 120 meter mellem de to.

Så det er ikke at foragte, tror jeg. Men det er bare den øverste linje. Lad os se nærmere på dataene, ikke? Vi har i det mindste haft nok af det.

Vi har isoleret et vigtigt stykke vej. Det er 2,2 kilometer langt.

Det har 11 hjørner, nogle af dem superhurtige og nogle meget stramme. Hvis vi overlejrer hastigheden på hver cykel gennem dette afsnit i Dry, kan vi igen se, at der ikke er meget at adskille de to. Skivebremser er i blå og fælgbremser i rødt.

Nu er GPS-data nogle steder ujævn, men hvis det ser ud, ser det ud til, at diskcyklen går rundt om hjørnerne lidt hurtigere på lige, men også lidt langsommere. Ydelsesdataene var de samme, gennemsnittet var 175 watt for hvert løb, og maksimumsværdierne var også omtrent de samme, 804 watt med skiver og 811 watt med fælgbremser. For at se om vi virkelig var hurtige på lige strækninger og langsomme i hjørnerne, tog vi hastighedsdataene og plottede dem i et histogram.

Hver bjælke repræsenterer antallet af sekunder i hver tur, at cyklen nåede en bestemt hastighed. Så hvis cyklen er konstant hurtigere, ville vi forvente at se højere søjler på højre side af denne graf og en kort snoede sektion, der er ikke rigtig noget, der adskiller de to, men når vi ser på dataene over hele løbet Vi kan faktisk se, at hjulet med fælgbremser konsekvent når meget hurtigere hastigheder. Og det er lidt underligt.

Så vi tænkte på det store billede. Selvom hjulene næsten er identiske, kan du faktisk gætte på, at fælgbremsehjulet har den aerodynamiske fordel. Hvis ikke andet, har den de lidt hurtigere Zipp 404 NSW'er i modsætning til 303'er.

Så en væsentlig del af de hurtigere hastigheder kan muligvis skyldes ren aerodynamik. Så hvad med når det er vådt? Nå, skivebremser ser ud til at blive lidt hurtigere på lige og derefter lidt langsommere i hjørnerne. Men denne gang, hvis vi faktisk plotter disse data i et histogram, kan vi faktisk se, at dette faktisk er sandt, skivebremser syntes at køre lidt hurtigere på lige.

arbejdsmandcykel

Så dette er stof til eftertanke, og vi kommer tilbage til det om et øjeblik efter at have set på vores accelerationsdata. Nu skal jeg ikke lyve, det var en massiv smerte i min røv, jeg var først lidt bekymret for, at dataene bare ville blive for høje, da cykelens øverste rør sandsynligvis vil være ret ujævn i 70 kilometer i timen. Navnlig y-aksen, der registrerer kraften i kørselsretningen, og derefter begyndte Daff at se ind i et bestemt hjørne med en superhurtig indgang.

Kan vi se forskellen Uh En ting var dog, at vibrationerne i bunden af ​​grafen var de var det eneste mønster, der gentog sig gennem nedstigningen. Og vi kan se det ret meget. Så vi planlagde det mod GPS-data, og det viste sig, at jeg faktisk kom af sadlen og sprintede op til hastighed igen.

En slags cool. Ikke særlig relevant for bremsning, men stadig lidt cool. Under alle omstændigheder tror jeg, at du kan argumentere for, at der bestemt er mere aktivitet på skivebremsecyklen, når du går ind i hjørnet.

Det ser ud til at jeg bremser hårdere end cykelens fælgbremse. Ingen steder er der mindre aktivitet, før jeg griber en håndfuld bremser midt i kurven. Hvilket ikke ligefrem er ting i lærebogen, ved jeg.

Og så er disse store pigge forresten faktisk bump på vejen, som denne. Hvis det er resuméet af dataene, hvad betyder det egentlig? Nå, der er ikke meget at adskille skivebremser og fælgbremser, når det kommer til tør ydelse, det faktum, der virkelig kan adskille dem, undtagen måske gør vores fælgbremsecykel lidt bedre aerodynamisk. Ting er meget mere interessante i vådt, men takket være det faktum, at der faktisk er en forskel mellem de to, især de hurtigere tophastigheder på lige, hvilket jeg tror skyldes, at vådbremsning er meget mere kontrolleret med skivebremser.

Fra vores accelerationsdata kan vi se, at jeg var i stand til at bremse meget hårdere og derfor bremsede hurtigere. Jeg har ikke mere greb om dækkene, det tror jeg bare afhænger af mere forudsigelig bremsning. Så gør det for hver kurve, og du kan se, hvor tiden virkelig tilføjes.

Årsagen til, at jeg langsomt vendte hjørnet på disccyklen i det våde, var sandsynligvis en, der gjorde det til min første tur ned ad bjerget i regnen. Og så i det andet løb var jeg lidt mere fortrolig med det greb, vejen tilbød. Og det samme gælder i det tørre, skivehjulet gik først, og fælgbremsehjulet kom på andenpladsen.

Selvom det ikke var mit første bjergløb, var jeg lidt mere fortrolig med vejen, især på nogle vigtige sektioner, hvor jeg vidste, at jeg kunne lade bremserne gå helt. Nu i introduktionen til denne artikel sagde jeg, at alt, hvad vi virkelig handlede om at tale i skivebremsedebatten, er følelsen. Efter at have samlet data for evigt og derefter gennemgået det, er jeg lidt flov over at føle, at vi kommer tilbage nu.

Men så er det faktisk en af ​​de vigtigste ting, når vi cykler. Jeg var mere selvsikker på at cykle med skivebremser i vådt, og faktisk var jeg lidt mere selvsikker i det tørre, hvis jeg er helt ærlig. Og selvfølgelig udnyttede jeg ikke cyklen optimalt.

Jeg skubbede ikke dækkene til deres grænser. Og så tror jeg, det afhænger af testens begrænsning. Jeg har ikke kørt nok til at fjerne nogen form for bias Kør en versus løb to, og vær mere fortrolig med vejen på løb to.

Så mere tid til at køre testene. Og mens vi er ved det, hvorfor ikke lave tests på forskellige nedstigninger, der kan ændre resultaterne, ligesom forskellige drivere. Hvad sker der, hvis du vejer 60 pund i modsætning til mine 73 pund, og hvad sker der så, hvis du vejer 80 pund eller endda 90 pund? Det understreger bestemt vanskeligheden ved faktisk at måle forskellene mellem cykler.

Ofte er det, som vi finder væsentlig, faktisk svært at kvantificere på vejen. Inden vi starter, skal der siges endnu en ting, at vores lille testspor på de bedste fem og en halv kilometer af nedstigningen fra Pordoi Pass i Dolomitterne var en af ​​de bedste nedkørsler, jeg nogensinde har kørt, og det har på hver cykel, uanset bremserne fantastisk sjovt, og jeg synes det er meget vigtigt at nævne. Nu vil vi selvfølgelig gerne høre dine tanker om dette.

Har vi savnet noget i vores data? Og faktisk, hvilken side af hegnet er du på i denne store debat: skivebremser versus kantbremser. Lad os vide det i kommentarfeltet nedenfor. Inden du forlader denne artikel, skal du også abonnere på GCN.

Det er meget let og gratis. Klik blot rundt i verden, og hvis du vil have endnu mere indhold, har vi to gamle, men meget gode artikler om skivebremser. Er du klar til landevejscykler? Det er bare der.

Og hvor meget hurtigere kan du stoppe med skivebremser? man er bare der.

Er fælgbremser forældede?

Fælgbremservil væreforældetog diskbremserbrugt på alle landevejscykler i fremtiden, ifølge lederen af ​​et af verdens største cykelmærker. Du kan gå ned ad bjergene og bare brugebremsernår du har brug for dem, snarere end at trækkebremserHele vejen ned.'

velkommen til gcn tech-klinikken, hvis du har et spørgsmål, som du gerne vil have besvaret om tech linic, skal du slippe det i kommentarerne under en af ​​showsne, så ugen med hashtagask GCN-teknologi er den bedste vej at gå til besvar dine spørgsmål først ved showright up er vores Frances, hvad er det værd at købe fuld carbon hjulsæt eller acarbon hjulsæt med aluminiumsbremseflader, hvad er fordele og ulemper ved begge gode først et godt spørgsmål, fordi det er et, som mange mennesker spørger om Over de år, det var bestemt et stort problem for ti år siden, hvis det var mig, ville jeg altid vælge det fulde kulstofhjul, men i regnen ville jeg sandsynligvis ikke køre på det, fordi bremseevnen falder meget i vådt og det er På grund af det Desværre har det kulstof ikke rigtig en fantastisk overflade til bremsning, producenter har prøvet mange forskellige ting, men det bliver aldrig så godt som aluminium, når det var i regnen, og du kører jeg når det regner forestil dighvis du bor i Storbritannien, vil du sandsynligvis vælge aluminiumsbremsefladen, selvom dette hverken er foran spillet eller en slags mellemlanding mellem to forskellige slags vilje, det er bare en aero-strip limet på en kant og ikke sikker det har nødvendigvis det bedste design derude, det bliver lidt tungere og muligvis ikke så stærkt, og det kan løsne sig fra kulstoffet over tid. Det skete, jeg har set det før, men du vil helt sikkert bremse bedre, det er op til dig. Jeg tror Foretrækker du vægt eller foretrækker du bremseevne? Det er virkelig et mysterium og svært at svare på, så jeg vil sandsynligvis prøve at teste begge hjulsæt lidt, hvis du kan, eller møde nogle af de lokale omkring dig og se hvad? Du foretrækker at køre, dette er sandsynligvis den bedste sporvidde, du får. Docks 0-7 er et spørgsmål, som jeg kan lide at besvare eller tænke på, fordi det er noget, jeg har.

Han har eksperimenteret meget med de år, han nu vil vide, hvad den fysiologiske forskel mellem en 170 og en 175 krank er. videnskabeligt set er forskellen kun eller, matematisk set, forskellen er fem millimeter, hvilket betyder et krumtap fra top til bund, hvis det er en hel centimeter, og det er stort set en stor forskel, og det tilføjer, forestil dig at du beregner en kadence på omkring tres til firs for et fuldt løb, så fem til seks timer, hvilket betyder, at dine muskler vil rejse meget længere med de længere krumtap, hvilket vil øge muskeltræthed, det vil også være mindre aerodynamisk, og det vil også hjælpe hvordan vi ved tak ollie for din indsats i vindtunnelen for nylig, det vil også påvirke din cykelpasning og position. Hvis du har en kortere krumtap, har du råd til at gøre mere til en mere aerodynamisk position, som mange mennesker efter er på udkig efter mig personligt. Kortere krumtap var faktisk meget mere behagelige, jeg havde meget mindre muskler og ømme muskler, jeg syntes at komme sig efter anstrengelsen uden at miste præstation.

Kortere krumtap er angiveligt mere effektive, selvom dette er noget end ok. Undersøgelserne er ret ufattelige, mange mennesker synes at argumentere for eller imod, når det kommer til effektivitet, så måske afhænger det mere af, hvilken type driver du er, eller hvilken kropstype du har, hvis det var mig, jeg ville altid vælge den kortere krumtap vil du næppe se nogen ulemper, hvis du bruger en kortere krumtap, som vi skrev, vi har 100 millimeter krumtap, og de var små, men det holdt bestemt, og du kan virkelig se forskellen med en øre, der varsler, hvis du havde længere eller kortere krumtap og på baggrund af denne erfaring alene vil jeg altid bruge den kortere krank, hvis et bremsespørgsmål er Martine et øjeblik. Jeg leder efter et fantastisk tilbud på en cykel med fælgbremse med Di2 s tager et par år, ideelt set omkring fem år, som det ser ud, når alle skifter til disketter, de er lidt bekymrede for, at der ikke vil være nogen reservedele eller noget andet i fremtiden. Der vil være flere cykler, det var omkring fem år siden, at skiverne blev mere og mere c ommon på gaden alligevel, og du kan stadig købe en overflod af reservedele, og jeg kan virkelig ikke forestille mig, at dette snart vil ændre sig, fordi der vil være så mange fælge derude, så mange nav er derude lige nu, der simpelthen vandt ' ikke købes, fordi mange mennesker allerede er gået til diske, hvilket betyder, at du kan finde nogle absolutte tilbud i årenes løb, og der er nogle markeder, der bare virkelig ikke startede, især inden for racing, det er ret sjældent på markedet at se en hel masse amatørcyklister, der kører på diske, så jeg tror ikke, du har nogen problemer, din. Nyder cyklen og gør det til denne aftale Saoirse Healey hej Java tak for det store show, jeg for nylig købte en Canyon Endurance, en l80-disk med den Shimano, den tager cirka 8.000 grupper, indtil videre elsker jeg den, og så skal du være en dejlig cykel, men det er en smule irriterende det meste af tiden, når jeg træder ud af sadlen, hører jeg en diskgummilyd, som jeg tror er dateret Forhjulet kommer op er det på grund af bøj i gaffelen, kan jeg gøre noget for at stoppe det, det kan være min vægt, hjælp på forhånd. Det kan være en meget lille forskydning af din tykkelse og dine bremseklodser i din tykkelse. Så hvis du vil tjekke mine øjne med det samme, skal du sørge for at have set den artikel, der bare dukker op på din skærm, det kan også være, at en af ​​dine stempler ikke er det? Jeg kommer ikke helt tilbage i tykkelsen, hvilket betyder, at den altid sidder så let derude, i hvilket tilfælde du kan bruge noget som et dækgreb, som jeg heldigvis har i mit skrivebord overraskende sætte kaliberne på igen, tryk på Skub ikke bremseklodserne ned på selve tykkelsen og brug noget blødt som et bremsearm, hvis det ikke heler, er akslen muligvis ikke det modsatte af den korrekte drejningsmomentindstilling, hvilket betyder, at der er lidt spil Ofte er der i hjulet du kunne også kontrollere dine navlejer for at sikre, at de ikke havde nogen lateral bevægelse igen, intet lateralt spil, men jeg ville have forestillet mig, at det sandsynligvis var justeringen, måske kaliber George Duffy ud med hej John Jeg har en kulstofgaffel og en kulstofstamme og Jeg fandt ud af, at når jeg underviste i det angivne niveau, men min stilk stadig kan glide, og jeg endte med polerne, der pegede til siden, var jeg fanget i et trafiklys og kom snart ud, da biblioteket var grønt og de sidelæns snoede poler var abbogey, det er hele min ryg og hånd stramt Når skruerne blev skruet, var det åbenlyst ubehageligt at overskride det maksimale drejningsmomentindstilling på styrerøret for at jeg kunne afslutte turen.

Hvad synes du om det rørformede fibergreb på styreakslen? ection Internettet ser ud til at være lidt af en selvmodsigelse med hensyn til det. Jeg troede måske også, at det er boltene, der løsner sig, og en raket med gevind er svaret, ingen george, hvad jeg ville gøre er at tage boltene helt ud af din stilk, de er fine til rengøre dem og derefter smøre dem ordentligt, fordi det meget vel kan være på grund af det? Enhver ekstra modstand, du føler, når du spænder disse bolte, vil resultere i, at din momentnøgle overspiser, og i denne note på din momentnøgle er du sikker på, at din momentnøgle er 100% nøjagtig, og hvis du er, ville jeg bruge det næste trin faktisk være lidt af gribepasta, fordi det er fantastisk, for ting som det vil det forhindre enhver sadel i at glide, uanset hvor meget snak du fik om det, så det kunne fungere meget godt på dine barer, jeg ved bare det problem, du oplever, jeg har det på en . lavede en cykel, og jeg er virkelig ærlig, det var en holdecykel på det tidspunkt, og fordi jeg ikke betaler for det, overtalte jeg det lidt, og det var helt fint. tgo vild med det, kun en newton eller to får den effekt, du ønsker, men hvis du betaler for dine cykler, er dette sandsynligvis ikke det bedste forslag.

Held og lykke med det, det burde ikke være for stort til at komme op og forhåbentlig vil det ikke ske igen Danny op næste højre Danny har en Kevin Dale Super 6 Evo fra 2017. Fronten er en aksel over ryggen, stadig en hurtig løb er han i øjeblikket tilfreds med et lille sæt, men hvis han vil opgradere, vil det være. Det er svært at finde et hjulsæt, der er afhængig af både en hurtig frigivelse og en solid aksel på den samme cykel. Derudover finder vi endda et hurtigudløsende bagnav som et skivehjulsæt Skift det bageste nav for at rumme en gennemgående aksel Vi starter ved slutningen først Nej Du kan ikke skifte navet, fordi din ven ikke er i live for at rekruttere en gennemaksel.

Du kan dog købe forskellige endehætter til næsten ethvert hjulsæt, da du kan bruge enten en aksel eller en hurtig frigørelse i det samme hjulsæt, så disse endestykker er faktisk den sidste del af dit nav, før det rammer rammen og kiler mod Enden af ​​rammen og derefter fastspændes på akslen, teorien går gennem midten og hviler på hurtigudløsningen, der er lidt spil mellem de to, fordi din cykel ikke rigtig sidder på hurtigudløsningen, det er ting, du har at udskifte hjulet for at muliggøre en hurtig frigivelse Hvis du har et bagaksel med solid aksel, er det normalt lettere at foretage gashåndtering på en hurtig frigivelse end omvendt, da reverse engineering ofte er tilfældet med disse ting er der mange tilgængelige og internettet og spørgsmålet om, hvilket sæt du er til, beslutter dig, du bør ikke finde en sætning for svært at finde, hvis du er ligeglad, men inden du køber hjulsættet, skal du først kontrollere, at du faktisk kan bruge disse adaptere til en ingen anden uge på teknologiklinikken, hvis du har et spørgsmål, du vil have besvaret, også ugentlige shows, før du går, selvom du nu vil se en anden artikel, skal du bare klikke derovre, når du laver den artikel, give den tommelfingre op og sørg for du abonnerer også på kanalen

Kan jeg bruge direkte monterede bremser?

Din ramme og gaffel er entendirekte monteringeller ikke. Dukan'tbrug direkte monteringsbremserpå en traditionel singlemonteresrammesæt, og digkan'tbrugtraditionelbremserti adirekte monteringrammesæt. Det er bestemt ikke værd at få en ny ramme til, men hvis den ramme, du kigger på, erdirekte montering, det er ret sødt.

genopbygge cykler

Er fælgbremser døde?

Slutningen affælgbremsebetyder, at den cykelprofil, som mange af os lærte at køre på, er væk for evigt. Den elegante hurtigudløsning erdødogså fordi akslen er en meget sikrere måde at montere et skivehjul på.

Er mekaniske skivebremser bedre end fælgbremser?

Skivebremsergiver mulighed for mere præcisbremsning, hvilket gør hjullåsning mindre sandsynlig.Skivebremserarbejdebedre end fælgbremseri vådt vejr. Ændring af rotorstørrelser giver dig mulighed for at justere hvor megetbremsningmagt, du ønsker. Det er lettere at bruge bredere dæk medskivebremser.

Hvad er fordele og ulemper ved skivebremser i forhold til tromlebremser?

Fordele ved skivebremser

Skivebremsekræver mindre indsats (bremsedrejningsmoment) for at stoppe køretøjetsammenlignet med tromlebremser. Det genererer mindre varmesammenlignet med tromlebremserfor det sammebremsedrejningsmoment. Let vedligeholdelse somskivebremseer uden for fælgen. Det køler hurtigere ned.
to. 2020.

Skal jeg få skivebremser eller fælgbremser?

Skivebremsertilbyde større stopkraft, hvilket kan være nyttigt ved lange nedkørsler.Skivebremsergiver mulighed for mere præcisbremsning, hvilket gør hjullåsning mindre sandsynlig.Skivebremserarbejde bedre endfælgbremseri vådt vejr. Ændring af rotorstørrelser giver dig mulighed for at justere hvor megetbremsningmagt, du ønsker.

Er bremser et beslag?

IS monteres(også ofte kaldet IS-faner, disk-faner osv.) er uspolede øjenlåg 51 mm fra hinanden, så bolte løber parallelt med navakslen. I næsten alle tilfælde er bremsekaliberen derefter boltet til en adapter, der har et sæt tråde tilIS monteresog yderligere 74 mm fra hinanden til tykkelsen.

Er SRAM S-900 en direkte monteringsbremse?

Som SRAMs første direkte monterede vejbremse gør S-900 mere end bare komplet SRAMs vejbremseproduktlinje. Det har et design, der leverer stor kraft og overlegen følelse. Designet reducerer, hvad ingeniører kalder 'splay force', der sender energi ind i bremsen i stedet for rammen og gaffelen.

Hvad er forskellen mellem direkte montering og skivebremser?

Hvad er direkte monterede bremser alligevel? SRAM var sidst til den direkte monterede fest med ikke-serien S-900 bremse SRAM

Hvorfor bruger SRAM bremse i stedet for gaffel?

Designet reducerer, hvad ingeniører kalder 'splay force', der sender energi ind i bremsen i stedet for rammen og gaffelen. Dette resulterer i en mere effektiv overførsel af energi fra håndtag til kant, hvilket giver solid modulation og et snappy retur.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Strava løb og cykel GPS - praktiske løsninger

Sporer Strava Cykling? Strava GPS Cykling og Løb App Strava giver dig mulighed for at spore din løb og ridning med GPS, deltage i udfordringer, dele fotos fra dine aktiviteter og følge venner. 'Jeg elsker, at når som helst jeg vil, kan jeg brænde konkurrencebranden.' '... Stravas app giver dig mulighed for at blive konkurrencedygtig, når som helst du vil.'

Joseph Gordon Levitt cykelfilm - pragmatiske løsninger

Kører Joseph Gordon-Levitt på en cykel? ”Lad os være klare: Jeg gjorde ikke mine egne stunts i denne film. Jeg kan ikke lide det, når skuespillere siger, at de gjorde deres egne stunts. Jeg cyklede hele dagen, hver dag, men der er mig og fire andre fyre, som alle havde forskellige specialiteter på cyklen, ”sagde han. 23 авг. 2012 г.

Quick release-cykel - almindelige spørgsmål

Hvad er en hurtig frigivelse på en cykel? Hurtig frigivelse eller gennem aksel? En hurtigudløsningsaksel har en 5 mm stang med en kamstang på den ene side og en møtrik på den anden, og dens funktion er at lade dig fjerne hjulet på din cykel uden brug af værktøj. En hurtigudløsningsaksel giver dig også mulighed for at fjerne hjulet uden at fjerne akslen.

Sådan sandt et cykelhjul - holdbare løsninger

Er det svært at sande et cykelhjul? At trimme et hjul indebærer at stramme og løsne egerniplerne for at justere skæve dele af fælgen, og det er noget, du kan gøre derhjemme. ”Det er omhyggeligt og tidskrævende, men det egentlige princip i det er ret simpelt,” siger Justin McCloud, professionel cykelmekaniker og ejer af Blackbird Bike Co. г.

Cykelsko - hvordan man løser det

Gør cykelsko en forskel? At klippe ind i pedalerne med cykelsko giver dig en mere effektiv, mere kraftfuld og mere sikker samlet tur, når du er på cyklen. Selvom det kan være skræmmende at klemme ind i dine pedaler, er belønningen fænomenal. 18. apr. 2018

Marginal gevinst cykling - typiske svar og spørgsmål

Hvad er teorien om marginale gevinster? Definition af marginale gevinster: Teorien om, at små, men betydningsfulde forbedringer kan føre til monumentale resultater.