Vigtigste > Cannondale > Cannondale synapse 2017 - besvare spørgsmålene

Cannondale synapse 2017 - besvare spørgsmålene

Er Cannondale Synapse en god cykel?

DetCannondale Synapse105 Isdet bedste2.625 $CykelDu kan købe. Du vil elske turen og den lave pris. Takeaway: TheSynapser udholdenhedsvejencykeltil folk, der ønsker en jævn, behagelig vejcykelder har også noget af snap og pop af en race model.





Hej gutter, dette er Peter fra Bikes and Life. Nu er vi her for at tjekke Cannondale Synapse, men der er bare meget sne herinde, end vi troede, vi fik, da vi kom ud herfra. Alligevel vil vi tage denne dejlige cykel til et spin og tale lidt om det.

Nu sker det. Cannondale er designet, så Synapse er ægteskab, race geometri og opretstående komfort, så du føler dig selvsikker, føler dig selvsikker, dæmper funktion i rammen og dæmper de vibrationer, som dine dæk forbliver forbundet med vejen. De er sandsynligvis suspensionen i en Formel 1-racerbil, der er perfekt indstillet til at sikre, at håndteringen er korrekt.

Så selvom synapsen generelt er en behagelig og noget mere afslappet landevejscykel. Hvis du skal bremse pedalerne, har du meget stivhed i rammen for at opnå dette. En af måderne til at opnå dette var at bruge Power Pyramid bundbeslaget, Power Pyramid split og sæder direkte i bundbeslaget og øge den laterale torsionsstivhed af denne bundbeslag.



Hver gang du træder, vil du have bundbeslaget til at være superstivt, så det ikke bøjer for at bringe mere benstyrke på vejen. Når jeg kommer tilbage langs rammen, er der dramatiske formændringer i hele synapsen, og så opstår den ramme mere roligt. De kalder det en Save-funktion, og Save-funktionen skal give dig en lille smule vibrationsdæmpning og en lille smule suspension til håndtering, der øger cyklens evne til at tackle ujævnt terræn, grøft, ride snavs og let gøre cykel mere behagelig samlet.

De har alle de gode interne kabelføring, der følger med det elektroniske kredsløb. De ved, at du ikke rigtig kan se andre kabler på denne cykel end de hydrauliske skivebremser. De kører endda det hydrauliske kabel lige ned gennem gaffelbenet og til rotoren.

Så Cannondale Synapse bruger Synapse Endurance Road Geometry, hvilket betyder at du har et større hovedrør her, der bringer styret op og op på dine skuldre, og du er tilbage på toppen af ​​dit sind og ser frem til at sidde på en dejlig balance mellem en racing geometri og en opretstående behagelig geometri. Dette var den første type landevejscykel, jeg nogensinde har købt. Årsagen til dette var, at jeg altid kørte på en ret afslappet stålcykel, som min fars cykel i Univega fra 1980'erne. sådan en enorm sentimental værdi for mig.



Jeg kørte hundreder af kilometer med det, fordi jeg virkelig var interesseret i fjernture. da jeg ønskede at øge min præstation, så jeg på udholdenhedsgeometrien, fordi den kombinerer præstationen af ​​en carbonramme med den afslappede følelse, jeg havde fra min gamle stålcykel. Så du ved, dette er en cykel, som jeg virkelig kunne køre komfortabelt i timevis, hvor alle de andre typer cykler, jeg har kørt, bare er lidt for aggressive for mig, lidt for dybt her nede, og du ved, det er ikke rigtig hvad Jeg ville have.

Jeg har været i komfort efter hele dagen, jeg har været efter at have udforsket, jeg har været efter at komme ud af stien, og du ved bare, hvor cyklen ville gå. Så også her er Cannondale Synapse Carbon Ultegra di2 med hydrauliske skivebremser en fantastisk off-road eller racercykel, uanset om du vil ramme asfalten og løbe, hvor du vil ramme grus, udforske hele dagen, have det sjovt, trøste meget Power en fantastisk vejcykel alt i alt. Så hej, hvis du vil se flere artikler om racercykler, kan du klikke her for at se vores racercykel playliste.

Du kan se en artikel om en helt anden allround racercykel, der er mere aggressiv og let, det er den gigantiske TCR Advanced Pro One. Klik her for at se artiklen Upload en ny artikel for at abonnere lige her eller nedenfor Så hej tak så meget, kom derude og kør inden sneen smelter eller efter hvad du vil. Men tak, pas på og have det sjovt ..

Er Cannondale Synapse en gruscykel?



2018Cannondale SynapseRide anmeldelse. Jeg kommer direkte til det: TheCannondale Synapsekører nøjagtigt som jeg vil have en vejcykelat ride. DetSynapser ikke beregnet til at være engruscykel, og jeg ville ikke bruge det som sådan. Men kom ud på landeveje eller ikke-inkorporerede områder, og sommetider kan asfalt køre somgrus.

Du har ikke brug for en gruscykel for at køre grus. Folk har altid gnides racercykler i snavs. Men hvis du kører meget grus eller vil køre mere grus, kan det være en god ide at bare få din landevejscykel, så du kan føle dig mere komfortabel og have det sjovere at forlade Tarmac.

Nøglen er dog, at du hurtigt og nemt kan omdanne den til en racercykel uden at efterlade permanent skade. (Rockmusik) Den første investering, du skal overveje, er i bredere dæk. Tommelfingerreglen er at passe det bredeste dæk, som du sikkert kan passe ind i din ramme og fæstning.

Du kan selvfølgelig køre grusveje på et 23 mil bredt dæk, men du bliver sandsynligvis nødt til at pumpe det op, så det er hårdt at minimere risikoen for punkteringer. Og på det tidspunkt kører du meget langsommere og meget mindre behageligt. På en almindelig landevejscykel vil du sandsynligvis være i stand til at bevæge dig rundt som et klem på et 28 mil bredt dæk, der er perfekt bredt til at håndtere pæn grus urance cykel med skivebremser, du måske måske får en 32 i, og så er du du virkelig i spillet.

kan du blive en morgenperson

For at sætte det i en sammenhæng på en ud-og-ud-gruscykel kunne du sandsynligvis montere en 40-tommer cykel, måske endda et 45 millimeter bredt dæk på den. På denne, som er en rigtig racercykel, har jeg tilfældigvis et monster-dækafstand. Så jeg skal bare se, om jeg kan gøre det stort. (Rockmusik) Dernæst vil vi forsøge at beskytte vores cykler så meget som muligt, fordi grus betyder sten.

Og sten betyder ridser på vores smukke lak og muligvis endda buler på vores sarte ramme, rammebånd eller helikopterbånd. Nu stjal jeg det bogstaveligt talt fra mountainbike-fyre. Dette er et særligt robust sort mastiksbånd fra 3M.

Og det er helt perfekt til kædestænger, for bortset fra den faktiske påvirkning og påvirkning fra klipper, vil bumpene også betyde, at du får flere kædesvingninger. Så dette beskytter det følsomme kulstof der og fungerer. Som en bonus kan du stoppe eller dæmpe støj lidt.

Foruden de tykke sorte ting kan du også få klar tape, og jeg vil bruge det liberalt på nedrøret for at beskytte mod stenflis fra forhjulet. Og faktisk forbliver indersiden af ​​dit sæde her og bag sæderøret. Jeg sætter altid igen, når jeg er off-road, at enderne af mine krumtap virkelig gnides af sten, så du faktisk kan investere noget gummi i kofangere, der går over enderne.

Så hvis du vil holde dem i god stand, kan det også være et godt omdømme. Dernæst taler vi om gearforholdet. Da det er sværere at køre på grus, har det en tendens til at være langsommere, så du virkelig kan klare dig med mindre gear.

Generelt er det hurtigste, nemmeste og billigste at bytte din bageste patron ud til en større. Men du skal være lidt forsigtig, da dine bagskiftere begrænser størrelsen på den kassette, du kan bruge. I dette tilfælde med en Dura Ace bageste trekant ailleur kan jeg sætte en 11 til 30 derinde.

Ofte med Shimano-burskiftere i mellemlængde eller faktisk store bure, kan du få en 11 til 32, måske endda en 11 til 36 der. Men der er en sej lille ting, at Wolf Tooth sælger komponenter kaldet en vejforbindelse. Og det forlænger dybest set din skifterbøjle, så du kan køre en 11 til 40 kassette, der er helt massiv.

Den anden ting, du selvfølgelig kan gøre, er at skifte kæderingen foran. Men jeg har allerede et kompakt kædesæt på det, så 5034 kædelængde. Så jeg kan ikke få en mindre indre ring, medmindre jeg bytter hele krumtappen til en super kompakt en.

brug aerobar

Men hvis jeg lavede meget grus, kunne det være en investering, jeg vil foretage mig. Racercykler er ret robuste, men et område, du potentielt kan se et dyrt mekanisk problem i, er dine hjul. Ikke fordi de ikke er stærke nok, bare fordi du er mere tilbøjelige til at ramme store eller store klipper, når du kører på grus, hvilket efterlader dig med et fladt dæk og en mulig ting i fælgen.

Nu kan det løses på et alufælge, hvis det ikke er så slemt. Men på en kulstofcykel kan det vise sig at være fatalt. Ikke fordi cyklen ikke er stærk, bare på grund af kulfiberens egenskaber.

Alligevel en god, så hvis du har pengene, er ideen at investere i et uforligneligt sæt hjul. Ikke som jeg sagde, fordi de er stærkere, men kun fordi du ikke behøver at bekymre dig om hver sten, der ser forbi dine smukke hjul. Som en ekstra bonus kan du altid efterlade det andet sæt hjul med dine fede grusdæk og din fede gruskassette, hvilket betyder, at dit andet par kan blive tilbage med dine vejdæk og din vejkassette.

Derfor kan du skifte mellem at bytte din gruscykel og din racercykel ved blot at bytte dine hjul ud. Ingen dikkedarer, intet besvær. (Jazzmusik) Vores sidste ændring er at bruge mountainbike sko og mountainbike pedaler.

Af den enkle grund, at du kan få mountainbikesko af og på, fordi de er væk grus, nu behøver du ikke at komme af og løbe, men du kan, selvom det bare er for en selfie. Og hvis du træder på grus på dine carbon-sole vejsko, kan du meget hurtigt finde ud af, at de bliver utroligt ridsede. Så mountainbikesko er en bonus.

Jeg vil hellere tilbringe tid i sadlen med landevejscykelpedaler end mountainbike-pedaler, men hvis du bruger mountainbikesko, kan du ikke montere vejknopper, så du har også brug for mountainbike-pedaler. Men der er en bonus, de er dobbeltsidede, hvilket gør det let at klippe ind. Nå, der er min modificerede racercykel.

Bredere dæk, forskellige hjul, jeg skiftede pedaler og skiftede sko. Jeg fik et andet kredsløb der og beskyttede det med rammebånd så meget som muligt, sagde baggies faktisk er en sindstilstand. Og jeg tror også, at fanny packs w, ikke bare grus klar, jeg trender også.

Alt hvad jeg behøver er et skæg. Men jeg kunne muligvis vente et helt liv på en af ​​disse på GCN. Der er en anden artikel til dig, Rock on, Gravel! (Jazzy musik)

Kan du køre en Cannondale Synapse?

DetCannondale Synapseerenaf de udholdenhedscykler, derduville blive undskyldt for at tage fejl af en ordentligracecykel. Dets mål har altid været at blande sigrace-klar præstation og geometri med den komfort, vi alle ønsker til de lange udholdenhedsture.10. 2017.

Er Cannondale bedre end Trek?

Hvis du har en lang torso,Cannondale'stoprør har tendens til at løbe lidt længere og kan passe lidtbedre, Råder Jowett. Omvendt kan en kort torso matche hinandenbedretil enTrek. Finish og overordnet kvalitet er sammenlignelige. ''Trekfaktisk tilbyder enbedreværdi i den nederste ende.

Dernæst skal vi tale om downcountry-cykler. - Kan du gøre outro igen, - Ja. Ser du ikke på dig? (alle griner) - 'Hej Max, skal jeg lave outro nu?' (intens energisk musik) (cyklist skrigende) (blød energisk beat) - Hej alle sammen og velkommen tilbage til langrendstesten.

Og i dag er rundbordstiden, og vi taler om racercykler. Sarah Moore var på den helt nye Specialized Epic, den nye Cannondale skalpel, Treks Supercaliber og Canyons Lux. Særlig gæst i dag Mike Kazimer fra USA.

Han ville virkelig være heroppe med Lycra, men han er fanget i staterne, grænserne er lukkede I dag modererer han samtalen over computeren - Præcis internetets magi, jeg er virkelig ked af, at jeg ikke gør det Jeg har ikke Lycra og sprint gennem skoven. - Jeg besøger dig snart Kazand, vi kører lidt lycra sammen. - Okay.

Lad os bare starte med et spørgsmål, som alle gerne vil vide. Sarah, hvad var din yndlingscykel af disse fire? - Så jeg tror, ​​at jeg virkelig kunne lide Specialized Epic, denne moderne geometri, der virkelig er tilgivende med hensyn til trækkraft, det er det virkelig, men Cannondale Scalpel, jeg troede bare, at suspensionen er lidt mere forudsigelig på længere dage. (Mike Levy nyner enigt) - Ja - Verdensmesterskabsløb er virkelig knurret i disse dage.

Du ved, (Mike Levy nynner enigt) folk undervurderer lidt, hvad disse mennesker gør, fordi de bruger lycra. De bærer ikke knæpuder, og du har ikke et helt ansigt, så du synes terrænet er for let. (Mike Levy nyner med enighed) Canyon Lux, sandsynligvis ikke mit første valg, lidt mere ved du, ikke så let at køre på de stejlere dele.

Trækkraft er ikke så god. Jeg mener, hvis jeg ville ride på en kilometer bakkeintervaller, ville det måske være den cykel, jeg ville vælge, men det er ikke min favorit ting at gøre, så - Så Sarah, det fører til det næste spørgsmål.

Af alle disse cykler var Lux din mindst populære cykel? - Ja. For et par ting. Jeg tror, ​​at affjedringen bare ikke var så aktiv, den brugte ikke de 100 millimeter kørsel godt.

Jeg følte mig lidt slået op hver gang jeg var på denne cykel, det føltes bare ikke som om jeg blev overvåget, havde den rigtig lange stamme og derefter den lockout-kombination med dropper-stolperne (Mike Levy brummer enig) frustrerende over for kør den. Så ja, jeg synes, Canyon Lux er en simpel, som for mig, du ved, jeg virkelig ikke vil bruge mere tid på denne cykel - så Scalpel er din favorit, Lux måske din mindst favorit eller bestemt din upopulære , men er der en af ​​de cykler, du gerne vil bruge mere tid på? Sig, at du føler, at du på en eller anden måde finder ud af det, men har brug for lidt mere tid til virkelig at dykke ned i det? - Ja. Jeg tror Specialized Epic, jeg er virkelig begejstret, og jeg tror bare fordi jeg har lavet back-to-back tests på alle disse andre cykler, tager hjernen bare lidt mere tid (Mike Levy nyner med enighed) for at vænne sig til det og også når du kører på det, ved du, at det er lettere at vænne sig til snarere end at køre frem og tilbage på traditionelle cykler med fuld affjedring - så Sarah, Epic versus skalpel, geometri-tallene er ikke så langt væk, men Epic har denne hjerne - Funktion, den slags inertiventil, dybest set, der får den til at føle sig anderledes? - Ja, jeg elsker den hjerne, som du ikke behøver at tænke og aldrig behøver at bruge en lockout.

Det er et super rent styr. Og så, ja, når du er virkelig træt, ønsker du ikke rigtig at skulle tænke på at låse din suspension op, før du går ned ad en nedstigning, noget teknisk, har bestemt været i situationen, når du kommer op ad en bakke og derefter glemmer at lås den op og derefter halvvejs ned ad bakken synes du, jeg er virkelig meget sketchy på min langrendscykel, som overhovedet var hårdt nok til at ride, hvis du ikke behøver at tænke over det, det er fantastisk. Så jeg tror, ​​at den specialiserede hjerne gør mange ting rigtigt, og jeg ser frem til at bruge mere tid på det - hvilken var den hurtigste cykel af disse? Tager du højde for effektiviteten baseret på effektivitetstesten og kun din samlede omgangstid, som var den hurtigste? - I effektivitetstesten var Canyon Lux den hurtigste af alle disse motorcykler.

Specialized Epic var seks sekunder langsommere, tror jeg, hvis vi husker korrekt. - Yup, Yup. - Og så i hurtig bevægelse var det interessant, for det var næsten som det hele blev vendt om. (Mike Levy nyner med enighed) Så Canyon Lex var faktisk min langsomste i tidsrunden, og så tog specialisten andenpladsen, og det var Cannondale skalpel, der - ja - så - ja - virkelig aktiv, tilgivende suspension, der var hurtigst på vores ret tekniske Rudy-testkursus. - Ja, jeg synes, det er et godt eksempel på en eller anden reel test, du ved, denne Fireroad Climb, vi bruger til effektivitetstesten, er ikke, jeg mener, den er derude i den virkelige verden , men det er det virkelig ikke, og det vandt den test.

Men på vores tidssløjfe eller yderligere enkelt spor er det vanskeligt, det er glat. Det gik ikke så godt. (Sarah nynner godkendende) Ja - Og så vil du bruge mere tid på et langrendsløb, er på dine ting - Højre - det vil sige, du ved lidt - Ja - sværere. - Nu er du 'Jeg skal virkelig have erfaring, disse motorcykler er alle bygget som verdenscupcykler, hvor ser du fremtiden for dem? Tror du for eksempel, at de mere tilgivende motorcykler er fremtiden, ved du, vario sadelposter og den slags ting? Det er lidt som den kategori, Levy vil tale om, men tror du, der er visse ting ved alle disse fire cykler, der virkelig skiller sig ud, som du virkelig kunne lide, så vidt retningen går? - Du ved, Canyon og Trek Supercaliber, vi kan se, at de får lidt fladere hovedrørvinkler, lidt mere rækkevidde.

Men jeg tror ikke, vi får drastiske ændringer i denne kategori, fordi de er racere. - Ja. - De er, du ved, afprøvet og testet, men jeg mener, der er masser af atleter derude, der er overtroiske.

Hvis du har vundet på en motorcykel, vil du have det - rigtigt - helt anderledes? Og selv som i et massestart-løb har du stadig brug for den smarte håndtering. Hvis du er som 160 mennesker i (Mike Levy nyner med enighed) på nogle af disse mænds løb, som 85 og 100 kvinder i kvindernes felt, skal du være i stand til at vinde vej gennem mennesker, træffe hurtige beslutninger, og du ved, en kortere cykel vil være bedre til det. - Så vi har din favorit, din mindst favorit, at du gerne vil bruge endnu mere tid, men var der en cykel, der overraskede dig? Hvilken cykel tog du med et par foruddefinerede forestillinger, og det overraskede dig virkelig, da du faktisk kørte på stien? - Jeg siger Cannondale Scalpel.

Jeg forventede ikke at komme ud af dette, og at dette (Mike Levy godkendende) ville være min yndlingscykel af alle. Og så mener jeg, som en kategori som generelt, blev jeg overrasket over, at jeg følte mig så behagelig som jeg gjorde, ved du, at stå på ski ned ad disse nedkørsler. Ved du, for 10 år siden, da jeg kørte langrendsløb, følte jeg mig ikke så behagelig i nedkørslen (Mike Levy griner) - Meget forskellige tidspunkter nu - jeg kunne godt lide forskellige motorcykler, meget kortere.

top blendere 2018

Og så lad os se på disse cykler nu, og du ved, når du siger, 'Når du kører på en trailcykel eller en enduro-cykel, tænker du,' Phew, det er, du ved, daterede tal. 'Men hvis man ser på langrendscykler for 10 år siden, (Mike Levy nyner enigt), hvordan vi skulle have været iført fuld ansigt og knæpuder. - Korrekt? (alle tre griner) - Vi sætter vores liv på banen.

Hver gang vi gik - Præcis! - til et løb. - Ja / ja. Så disse cykler føles bare meget mere komfortable som en kategori, og du har kontrol - Så det er det til diskussionen for langrendscykler i vores feltprøve Kaz på min cykel, og jeg tror, ​​vi vil tage en lille tur på tandem sammen .

Er du sammen med Kaz? Jeg får noget lycra-- - det lyder godt for mig foran. Jeg tog på lycra. (Sarah griner) Okay.

Lad os møde det. (energisk musik)

Gør Cannondale gode cykler?

ErCannondale cykler godt? Ja,Cannondale cyklerer megetgodt. Uanset hvor mange penge du bruger, får du en omhyggeligt samletcykeldet er bygget til at vare. Selvfølgelig får du flere pengebedrespecifikationer, men endda startniveauCannondalemodeller fungerer godt, hvis de bruges af deres målgruppe.11 2021.

Hvilket er bedre Trek eller Cannondale?

Hvis du har en lang torso,Cannondale'stoprør har tendens til at løbe lidt længere og kan passe lidtbedre, Råder Jowett. Omvendt kan en kort torso matche hinandenbedretil enTrek. Finish og overordnet kvalitet er sammenlignelige. ''Trekfaktisk tilbyder enbedreværdi i den nederste ende.

Er Cannondale Synapse en hurtig cykel?

DetSynapser en vejcykeldet er let, stift,hurtigog overraskende behagelig. Dine forlystelser vil vare længere. Du bemærker næppe.

Er Cannondale et godt brand?

ErCannondalecyklergodt? Ja,Cannondalecykler er megetgodt. Uanset hvor mange penge du bruger, får du en omhyggeligt samlet cykel, der er bygget til at holde. Selvfølgelig får du flere pengebedrespecifikationer, men endda startniveauCannondalemodeller fungerer godt, hvis de bruges af deres målgruppe.11.05.2021

Hvad skete der med Cannondale-cykler?

Cannondaleophørte med motorcykelproduktionen og afsluttede alle på fabrikken.12.29.2020

Hvorfor er Cannondale-cykler så dyre?

De er designet til at maksimere ydeevnen, men det koster en pris.for at opsummere det er deså dyrtpå grund af materialer, tid og arbejde. Forskellige mennesker har forskellige definitioner afdyrt, men ja $ 2000 + erdyrt.bare sørg for at du får en god cykel, det er det værd.

Hvor meget koster en Cannondale synapse cykel?

Til £ 1799,99 er Cannondale Synapse Carbon 105 5 2017 Road Bike også nummer 19 af 41 produkter fra Cannondale i samme kategori. Pris betragtes ofte som den vigtigste faktor i beslutningen om, hvilket produkt der skal købes, og hvor man skal købe det.

Hvor rangerer Cannondale synapse carbon 105 5?

Cannondale Synapse Carbon 105 5 2017 Road Bike Rangerer nummer 82 af 461 i kategorien Road Bikes på Evans Cycles i denne anmeldelse. Selvom dette ikke er den bedste indikator for at afgøre, om det er det bedste i klassen, kan du bruge det som en guide til at se, hvordan det sammenlignes med andre landevejscykler.

Hvilket er det officielle websted for Cannondale cykler?

For onde gamle produkters kataloger (måske ikke så gamle) kan du besøge VINTAGECANNONDALE.com Bemærk: Vintage Cannondale er IKKE et officielt Cannondale-websted.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Genopbygning af madpyramiden - brugbare løsninger

Hvorfor er madpyramiden forkert? Efter 1992 viste mere og mere forskning, at USDA-pyramiden var groft mangelfuld. Ved at fremme forbruget af alle komplekse kulhydrater og undgå alt fedt og olier gav pyramiden vildledende vejledning. Kort sagt, ikke alle fedtstoffer er dårlige for dig, og på ingen måde er alle komplekse kulhydrater gode for dig.

Hvad er kanonkuglen - hvordan man afregner

Er Cannonball Run ulovligt? Er Cannonball et løb? NEJ, kanonkugle er ikke et løb. Det er ulovligt at køre eller overskride den oplagte hastighedsgrænse på offentlige veje. Cannonball er en langdistance-vejrally med rod i eventyr og udforskning, tænk på det som den ultimative ferie med din bil.

Dæktryk for sne - hvordan man håndterer

Er lavt dæktryk bedre i sne? Du sænker dit dæktryk 10 eller 15 pund for at give dig mere trækkraft, når du kører oven på denne sne. Hvis sneen kun er et par centimeter dyb, gør du det normalt bedre med et normalt oppustet, smallere dæk, der kan bide gennem sneen ned til fortovet, hvor dækket kan få noget rigtigt trækkraft.

Gymnast lammet - svar på problemerne

Kan du blive lammet af gymnastik? Når gymnastik bliver for farlig Selvfølgelig er katastrofale skader som lammelse sjældne. Men mange gymnaster lider af en lang række skader, da de tester grænserne for tyngdekraft og fysik. Cirka 100.000 gymnaster lider skader hvert år, ifølge University of Pittsburgh Medical Center.