Vigtigste > Kulstof > Kan kulfiber bryde - handlingsorienterede løsninger

Kan kulfiber bryde - handlingsorienterede løsninger

Hvordan kan du se, om kulfiber er revnet?

Se nøje efter ridser, især noget dybt eller gennem malingen. Med en dollarmønt skal du trykke på ethvert mistænkt område og lytte efter en ændring i lyden. En normal tryklyd bliver et kedeligt slaghvornårdetkulstofEr ødelagt. Tryk forsigtigt på det mistænkte område for at følehvisdet er blødere end det omkringliggende område.





At bryde eller bryde din carbon cykelstel er enhver cyklists værste mareridt. Faktisk mister nogle endda søvn over det, for at lære mere om carboncykelreparation stødte jeg på Carbon Bike Repair i Leatherhead. Jeg vil finde ud af, hvad der kan løses, hvordan det løses, hvor meget det koster, og hvor sikkert er det, når det løses? Så mange spørgsmål.

Så lad os gå ind og finde ud af mere. Selvom jeg lige fandt ud af, at de også har en franchise i Johannesburg. Nå, hvorfor gik vi ikke til det? (griner) (iørefaldende musik) Jeg er her med Rob Granvile, der grundlagde Carbon Bike Repair.

Så Rob, jeg vil gerne finde ud af hvad - hvordan kom du i gang med at bygge det? Hvad var din baggrund - Nå, jeg er en industriel designer i 90'erne, jeg prøver bare at forstå lidt mere om kulfiber og var det et rumaldermateriale, var det svært at reparere, kunne det repareres? Og så fikste jeg min egen cykel, og så kom nyheden ud, og de lokale cykelbutikker sagde, at der er en mand på stedet i Dorking, der kan ordne dine cykler, og så var det en slags hobby. Så det viste sig, at mit værksted var Carbon Bike Repair, som var fuld af cykler, jeg vidste ikke, at der var så mange mennesker derude, der havde problemer - Højre. - med deres cykler. - Så det er en lidenskab, der nu er blevet en cykelreparationsvirksomhed. - Ja. - Så jeg vil finde ud af, hvad der sker, når nogen bringer deres cykel her, hvordan de opdager, at den er brudt, uanset hvad, den ene og den anden vej, gennemgår det hele og får det rettet, hvis det kan løses - Sikker. - Og resten, så - Ja - Skal vi gå og se? - Lad os gøre det - se hvordan det fungerer. - Ja / ja. - Okay. (iørefaldende musik) - For det meste, fordi kulstof er ret robust, kan vi finde ud af, at der kun er en ridse, og de måske ønsker at gendanne det, så dette er en meget nyttig del af processen.



Som jeg siger igen, hvis din cykel helt sikkert er i stykker, skal vi kun bekræfte det her, da andre områder af cyklen også kan blive beskadiget, afhængigt af hvilken slags påvirkning der er sket på den cykel. Før din cykel vurderes og muligvis repareres, skal den være en helt ren og afskåret ramme som den, vi har her. Men du kan enten sende din ramme forrenset og allerede demonteret, eller du kan sende din komplette cykel ind, og de vil demontere den.

Du kan også returnere den som en komplet cykel. Det første skridt er at faktisk bestemme skaden og foretage en vurdering, for nogle gange er skaden ganske tydelig, hvis din kulstoframme har store revner og huller. Men på andre tidspunkter er det mindre indlysende.

Det kan bare være en lille revne i lakken, og drengene skal kontrollere, om det kun er lakken, eller om det virkelig er i selve kulfiberen. Til dette har du et fancy kit, og du har termografisk røntgen her. Hvor sejt er det? Paul vil vise os i aktion her i denne sammenhæng. - Så hvad vi har her er en relativt åbenlys pause udefra, men det gør det bare lettere at se på kameraet.



Uanset om det faktisk er beskadiget eller ej. For når det nogle gange er lidt mere kompliceret, tager det et stykke tid at se, om der er skader eller ej - jeg kan se det på skærmen, hvad med det? - Så du kan se det på skærmen her, men hvis du lægger lidt varme på det, vil det bringe varmen lidt mere fremtrædende igennem stoffet, så du kan se det blive hvidt her. En lille hvid streg.

Så hvid er cool, sort er hot. Så da det køler hurtigere end det omgivende kulstof, er det hvidere, og så ved du, at du har bruddet - ja. - Så sejt? - Så det er temmelig åbenlyst skade på kædestangen, der er også ret åbenlyst del på sædestolen.

sram eagle gx

Men der er kun en meget, meget let hårgrænsespræk i malingen. Er det også lidt af skaden? - Så ja, så dette er et af de mest kontroversielle emner, som vi sandsynligvis har brug for til at flytte til mikroskopisk billeddannelse snarere end termografisk billeddannelse - nu er det virkelig svært for dig at se på kameraet, men tro mig, det er der. Nå, dette er den type skade, som det er svært at fortælle, om det bare er en ridse i malingen, i hvilket tilfælde det er ret let at rette, eller hvis det er noget mere seriøst og faktisk viser sig som en revne i kulstoffet Så fyrene vil vise os, hvordan vi faktisk kan bestemme tilstanden for denne skade - ja, der er en tydelig forskel mellem at bryde kulfiber, hvilket resulterer i en virkelig skæv tandlignende kant, mens pauserne, du kan se, det er næsten som en fountain n pen mark, når du lægger ridsen på alt, der ridser, begynder det tyndt og bliver derefter tykkere i det område.



Og så indsnævres det lidt som det startede. Det er generelt et tilfælde af meget sjældne brud i bare at være så lige. Så hvis du er på udkig efter pauser, vil du virkelig kigge efter en tagget kant, en meget takket kant, der også kan skrælle malingen, mens dette er en depression, ikke et hak - det er alt sammen flot - rigtigt.

Med andre ord, hvis det er en pause, vil pausen generelt springe ud og lide et stykke træ, hvis du bryder det og derefter forsøger at lime det sammen igen, og det vil stolt sidde, hvor pausen er. Dette er helt klart en depression. Du kan se skyggelinjen der - Ja - Viser, at noget fortsatte og bulede, og det betyder ikke, at det ikke kunne have brudt der, men generelt kunne du analysere det ved at lave en stresstest til det.

Uanset om der er nogen bevægelse i dette område. - Vi har lige set, hvordan en ridse ser ud, når den analyseres, men her skal du vise os, hvordan en faktisk pause ser ud, og der blev også udført en stresstest på den. - Så i lighed med det første skud, vi lige så, er der altid en slags tynd, tagget linje, som Rob sagde, hvilket normalt indikerer en pause.

Men bare for at bekræfte, er det ikke farven? Vi tester derefter, at det er på en kørselsside - sædeophold, så du kan få lidt stress i gang. Og når du samler styrken, åbner den op. - Det er ærefrygt - ja, det er ikke godt, det er skræmmende for den cykel, det er - Det er virkelig sejt at se - Ja, lige, så nu har vi fastslået, at denne cykel skal løses - Ja. - Jeg tror, ​​vi har at gå til næste fase og vise hvad der sker næste gang. (iørefaldende musik) På Nu opdagede vi nogle skader, der skal repareres, og ejeren af ​​cyklen eller forsikringsselskabet besluttede, at de ville lave reparationen.

Vi går på værkstedet, tror jeg teatret. - Højre, teatret. - Ja, du ser alt, hvad der sker. - Okay. - Vi behandler dette rum støvfrit, rummet er meget godt oplyst, kulfiber er et elektronisk mareridt, så vi skal støve alt.

Så værelserne er normalt temmelig rene. Jeg mener, vi taler om en forskel mellem - det er så tæt på et teater - operationsstuen - som du kan få, eller en tandlægestol med alle Dremels og så og så. Så kom ind, kom ind. - Okay Rob, så hvad er det første skridt der sker? - Hjulene er mærket, så reparatøren ved, hvad han skal gøre.

Cyklen placeres derefter på bæreren i henhold til prioritet. Og sæt stativet til reparation forkert med det. - Så hvad er reparationsprocessen, der sker her med denne kædestag, Rob? - Den første ting er at fjerne det beskadigede kulstof.

For at reagere på dette, for at se hvor meget skaden er, kan delaminere gennem en pause. Dette betyder, at delene, lagene, faktisk er blevet adskilt, hvilket i dette tilfælde er blevet aflangt ud over bruddet. Den anden ting er at vide, hvilket mærke cykel de arbejder på, så de kan replikere og genskabe det nødvendige kulstof til dette område.

Især hvis du kaster kulstof på problemet og pakker kulfiber omkring det, som alle kan gøre, kan du skabe en ubalance i visse områder af rammen, der forårsager et problem. - Det var mit næste spørgsmål. - Ja. - Så vi pakker ikke bare en slags kulfiberforbinding på det berørte område i håb om, at dette løser det? - Ja Nej.

Det gør vi bestemt ikke. Jeg synes ikke, det er fornuftigt at reparere en cykel, hvis du ikke kan returnere den i den tilstand, den var i før virkelig venligt materiale, vi svejser, du kan gøre det rigtigt. Og det er ikke så svært, hvis du kan gøre det.

Men i sidste ende har du en cykel med samme vægtykkelse, trækstyrke, fleksibilitet og kulstofmodul, som oprindeligt var i denne ramme - hvad med harpikser og sådan? Er harpiksen så replikeret som før, og sådan noget? - Nå, harpikser er, jeg mener, der er forskellige typer harpikser, og folk vil diskutere med mig på dette punkt, men når harpiksen er hærdet, er det et medfødt materiale. Dens eneste opgave er at binde kulfibrene sammen, men hold dem lukkede, ikke? For så vidt angår harpikser er det ikke så meget. Men det afhænger igen af, hvilket område af cyklen du arbejder på. - Et stort spørgsmål jeg har, og jeg er sikker på, at mange andre mennesker har, når du laver en sådan reparation, er resultatet stærkere eller svagere end hvad var der før? - Nej, det er nøjagtigt som det burde være.

Det originale design er - tykkelser, vægtykkelser, af en grund. Du vil måske have, at cyklen skal bøje sig i et bestemt område, hvilket vil fjerne noget pres fra andre dele af rammen. Hvis du forstærkede dette område, fordi du frygtede, at det kunne knække igen, gør du det faktisk en bjørnetjeneste a) kvaliteten af ​​turen, men også potentielt fare for andre områder af cyklen.

For eksempel, hvis du forstærker denne stiver mere end denne side, vil den stiver helt sikkert være under meget mere pres. Ja, de vil være nøjagtigt de samme som før. - Jeg gnider bare fingrene over det, og det er forbløffende, hvor glat det er, og hvordan det er problemfrit - imponerende, imponerende arbejde.

Det er godt. Så denne ramme er nu hærdet - og profileret. - Og profileret, så det næste skridt er at male det, så det ser ud som det gjorde, før jeg gætter? - Korrekt.

Det gennemgår Q. C. Processen med stresstest det for at sikre, at reparationen er vellykket.

Der er ingen mening i at male noget, hvis det ikke er - hvis det ikke er rigtigt. - Korrekt. - At

Jeg mener, du kan ikke føle det hjemme. Men tag det fra mig, det er imponerende. (iørefaldende musik) Så på denne væg har vi alle de rammer, du har i øjeblikket, som er klargjort og repareret og nu klar til at blive malet igen.

Og få det til at se nyt ud igen. Så hvad har vi? at gøre for at forberede dem til maling? - Vi går til klargøringsområdet, hvor efter reparationen - hvis profilen passerer QC passerer - Sprøjten skal ikke have problemer med at påføre de første basecoats. Men hvad skal du først, dække områder på rammen, så du kan se her - Hvis du maler cyklerne igen, er der sådan noget som noget andet? Skygge eller der er en farvefarve, du kan se på den under et bestemt lys, eller hvordan, er det - Derek er det geni. - Skal du male det igen i en anden farve, hvis du ikke har farven på lager, som det oprindeligt var, var? , eller? - Nå, alle vores sprøjter er veluddannede i farvetilpasning.

Dybest set 99% af cyklerne kommer i enhver farve, uanset farve - vi har en ramme, der er blevet repareret på sædestolene, og det er en særlig krævende reparation med hensyn til overfladefinishen, der skal være i det sidste arbejde . Så årsagen til dette er ikke kun formen, men også det faktum, at der er et klistermærke på siden, som du kan se der. Nå er et af disse websteder rettet, og det andet er originalt, men jeg mener jeg opfordrer dig til at fortælle forskellen helt utrolig.

Jeg kan ikke. Hvis mit liv var afhængig af det, kunne jeg ikke fortælle dig, hvilken original der er, og hvilken der er reparationen. Så er det denne side eller er det denne side? Ingen ide.

Så fyrene laver faktisk udskiftningsmærkater til visse områder af cyklen afhængigt af, hvor de er nødvendige, og hvad reparationen handler om. Så du kan se, at dette var på den cykel, jeg lige viste dig. Det er ret imponerende.

Fastsættelse af kulfiberlaget er en ting, men folk vil ofte have en cykel, der ser ud som den var, da den var ny. Så fortæl os om typen af ​​sprøjtningsproces - ideen er ikke at have noget støv, især når det kommer til matte overflader, fordi du ikke kan polere for at fjerne ufuldkommenheder i overfladen. For at få disse cykler gennem systemet har du brug for et støvfrit område.

Desværre kan du ikke gå på kompromis, men du er nødt til at få ordentlige sprøjterum, men heldigvis i cykelverdenen er der ikke sådan noget som cykelsprøjterum i sig selv eller i det mindste ikke i øjeblikket. Så vi er nødt til at ændre vores sprøjterum. Og jeg viser dig et typisk sprøjtejob i processen. - Dejligt, lad os tage et kig. (Fængende musik) Jeg er her med Santana i sprøjterummet.

Nu ser det ud som et ret kompliceret sprøjtejob, som du arbejder på Fordi det er - jeg mener, jeg ved ikke om spraymaling, men i mine øjne udfylder denne slags gradient her og så hvor farven går fra gul til rød og sådan noget. Hvordan gør du det? - Nå, denne restaurering er lidt vanskelig, fordi rammen dybest set også er mat og blank. Så det var som en stor revne i denne linje, der er skinnende, så vi skal også matche måtten.

Måtte sektionen. Så vi udtoner den slags rød med den gule, set på den anden side af den, og prøver at få de samme farver og den samme slags udtoning. Så - Så det er den side, du løser. - Ja. - Og det er den originale side på den anden side. - Og det er originalen. - Det er fantastisk.

Vi har alle rammer, der er blevet repareret med succes, og nye blev malet. Og de er klar til at vende tilbage til kunderne. Og Rob udfordrede mig til et virkelig, virkelig, ret uretfærdigt spil.

Det er reparationen i et rum med disse rammer og sagde, at du ikke kan gå ud, før du finder ud af, hvor reparationen var, jeg tror, ​​jeg ville dø i dette rum, for det er absolut umuligt en ramme her, og jeg leder efter reparation og kunne ikke finde det. Rob fortalte mig, at reparationen faktisk er her på denne kædestag, men jeg mener for at være ærlig.

Jeg tror bare ikke, du kan. Seriøst imponerende arbejde. Ord svigter mig virkelig.

Spørgsmålet, jeg er sikker på, at mange mennesker, der ser dette, spørger sig selv, er, hvor meget koster det at få din cykel repareret? Så hvor meget koster det? - Nå, det første du skal gøre er at sikre dig, at det er økonomisk levedygtigt. Normalt støtter vi dette ved at sende en e-mail alligevel. Du ved, om det er værd at sende ind.

Eller vi anbefaler dig ellers. En typisk kædestag pause her er i øjeblikket omkring 150 plus, hvis det. Så det er meget billigere end at udskifte din cykel, og det ville normalt være, afhængigt af hvilken del af cyklen vi reparerede, har vi generelt en livstidsgaranti på denne reparation. - Dette er en utrolig god mulighed i stedet for at udskifte hele rammen.

Men er der tilfælde, hvor du stadig vil rette en ramme, selvom den type reparationer ikke gjorde det næsten økonomisk? ? - Nå, det afhænger af to faktorer, om det er en sentimental eller en klassisk cykel fra en bestemt æra. Vi gør vores bedste for at gøre det - Hvad kan og kan ikke rettes? med kulfiberramme? - Der er forskellige fremstillingsmetoder, og de udgør forskellige udfordringer for os. Sprøjtestøbte dele er sandsynligvis de vanskelige mursten, fordi du ikke kan genskabe dem med et lag kulstof, som du ser det i en ødelagt rørreparation, der er ingen drop outs og sådan? - drop outs, ja, alle områder, der har en højspændingsgrænseflade. - Men I er der også. - Vi laver replikering - sprøjtestøbt replikering - uden at du virkelig ikke burde betale for en lagreparation på et dropout fordi de bare er for fleksible. - Fascinerende, ikke? Tak Rob.

Tak for det. Meget interessant. Faktum er, at ulykker kan ske.

Og desværre kan carboncykelrammer gå i stykker, men det er dejligt at se, at de kan løses og ofte til en pris, der er meget lavere end prisen på en helt ny cykel eller ramme. Også, hvis du har forsikring, kan dit forsikringsselskab også dække reparationsomkostningerne, hvilket er godt, fordi det hjælper med at holde din præmie lav rig. Men jeg er sikker på, at du har masser af spørgsmål om reparation af carboncykler.

cykelopbevaring

Jeg har et ton. Jeg har lyst til, at vi lige har ridset overfladen. Jeg synes, dette burde være et glimrende emne at stille en GCN om noget, så hvis du har spørgsmål, så giv os besked i kommentarfeltet nedenfor, så tilføj dem til funktionen i Spørg GCN alt, og hvis du leder efter en anden artikel at se, se Se denne artikel, hvor Cywent lærer, hvordan grafin kan være det nye vidunderlige materiale til cykelstel i fremtiden.

Bøjer eller bryder kulfiber?

Fra Wikipedia:Kulfiberer meget stærk når den strækkes ellerer, men svag, når den komprimeres eller udsættes for højt stød (f.ekskulfiberbar er ekstremt vanskelig atbøje, menvil knækkelet hvis ramt med en hammer).

Velkommen til den hydrauliske pressekanal! I dag skal vi male nogle kulfiberkompositter. Disse blev sendt fra Polen af ​​G-Composites, og vi har disse to, som rør.

Det store rør, der er en racerbils drivaksel. Og så denne temmelig tykke carbon sandwich, som

Jeg tror, ​​vi starter med disse to, fordi de ser nemmest ud. Så arbejder vi os op til denne gennemsnitlige ting. Ja, lad os se

Det var temmelig halt. Og så den anden, der rejser sig. Hoho! Vaat da Faak !? Jeg var helt sikker på, at

Jeg var helt sikker på, at det ville knække og komme til en million stykker, men nej.

Det smuldrede kun langsomt. Meget mærkeligt. Og så den større.

Ja, denne startede med et band og derefter det samme som det sidste. Ja, og så dagens hovedantagonist carbon sandwich.

Og så dette stykke carbon sandwich. Det bliver virkelig svært. Jeg tror, ​​at dette værktøj ikke vil ødelægge det, men lad os alligevel prøve.

Ja, det ser ud til, at det ikke gjorde noget ved stykket. Og nu har jeg et mindre værktøj. Jeg tror, ​​det handler om 60% af det sidste værktøjs overflade, så det dobbelte næsten trykket mod kulfiberen.

Lad os se! Absolut ingenting! HeheOg som en sidste udvej er jeg tvunget til at indarbejde denne møtrik i kulfiberen. Jeg er ret sikker på, at moderen trænger ind i kulfiberen, men lad os se! Fiber ser bare godt ud.

Jeg tror, ​​jeg gjorde et eller andet magisk trick. Lad os se. Så moren burde være i denne kulfiber.

Lad os kigge på det. Ja! Er det der. Nu kan du se det meget tydeligt.

Haha Og i bunden den ser det ret godt ud.

Ja. Dette er dette er en af ​​de sværeste ting, vi knuste, fordi ikke engang møtrikken brød den.

Det er som integreret der og det meste intakt.

Ja, det er vel alt for i dag. Tak for at se og have en dejlig dag! Og for dagens ekstra indhold har vi denne ekstremt farlige mus. Hun kan spise din ost når som helst, så vi skal tage os af den.

Osten er min!

Bliver kulfiber sprød over tid?

Detkulstofde anvendte fibre er meget stærke, men den harpiks, der er nødvendig for at holde dem sammen, er potentielt modtagelig for nedbrydningover tid. Thomas Leschik, Chief Technology Officer hos Lightweight fremhæver denne nedbrydning som en faktor, der vil ændre rammens egenskaber.

Bryder kulfiberhætte let?

Nemligkulfiber går i stykkereller knuses, når det komprimeres, skubbes ud over dets styrkeegenskaber eller udsættes for stor påvirkning, tilføjer ProTech.1. maj 2019.

Kartonfibresæt - papfibersæt, fitmentindustries.com lav pris på $ 9.999,99. (griner) Hvad sker der fyre? Geler fra Fitment Industries.

Vi er tilbage med endnu en episode af The Build Sheet. Nå, i dag skal vi gennemgå et emne, der har eksisteret i lang tid, det var ind og ud af autoscenen, og fra det, vi har set for nylig, starter det et comeback og lignende lanceringer som pilestykker og lignende. I dagens episode af The Build Sheet vil vi tale om kulfiber. (Skrig) kulfiber (griner) - kulfiber! (Laughing) (spændende musik) - og inden vi går videre, så glem ikke at abonnere, klik på bell-meddelelsen for at få den. Du får besked næste gang vi uploader.

Og lad os komme i gang med det samme. Allerede i det 19. århundrede, nøjagtigt på det tidspunkt, hvor vores ven Thomas Edison arbejdede på pæren, blev (klokke) kulfiberfilamenter brugt til eksperimenter Ved at bage bomuldstråde ved høj temperatur, begyndte bomuld at karbonisere og til sidst blive en ren kulfiberfila. Vi vidste ikke dengang, at denne proces ville blive en af ​​de mest udbredte processer i kompositverdenen, vi kender i dag.

Først et par år senere, i 1958, skabte en mand ved navn Rodger Bacon en af ​​de første højtydende kulfibre her i USA. Specifikt i Cleveland, Ohio ved Union Carbide Parma Technical Center. I stedet for at bruge tråde af bomuld fandt Bacon, at ved hjælp af en lignende opvarmningsproces i fremstillingsfibren kendt som rayon, kunne de opnå meget bedre resultater.

Nu var der naturligvis stadig meget at lære, og efter et par år med optimering af fremstillingen af ​​kulfibre blev den første høje procentdel af kulfiber med et kulstofindhold på 99% udviklet af Richard Millington fra HI Thomson Fiberglas Company. Sammenlignet med tidlige forsøg på at fremstille carbonfibre fra rayon indeholdende ca. 20% carbon, udviste de høje carbonfibre en kombination af høje niveauer af elasticitet og trækstyrke. For at fremstille det kulfibermateriale, vi kender i dag, væves disse tråde i paneler, der derefter skæres og derefter sendes, som epoxybelægges for at forme og forme de dele, vi kender og elsker.

I årene der fulgte blev kulfibre og kompositter primært brugt til udvikling af fly og deres motorer, især jetmotorer og deres kompressorblade i en række forskellige rumfartssystemer lige fra civile fly til rumfartøjer. Ikke rumskibe, men raketter. (Bifald) Det samme.

Kulfiber er et meget stærkt og let materiale, hvorfor det startede inden for luftfartsudvikling. Over tid begyndte vi dog at se det krybe ind i bilindustrien så stærk som stål og lettere end aluminium, det er ikke underligt, hvorfor avancerede bilproducenter er begyndt at bruge dette materiale til fremstilling af deres biler bortset fra Bugatti EB110, som blev produceret korrekt i begyndelsen af ​​1990'erne. Du kender bilen, det er den, som 300ZX stjal forlygterne fra.

Og det varede ikke længe, ​​før McLarento-designerne tog det op og implementerede det et år senere, i 1992 med McLaren F1. Fra da af eksploderede brugen af ​​kulfiber i bilindustrien. Og i dag ser vi det næsten overalt.

Især i eftermarkedet d kulstof kreationer gør alt fra kulfiber hætter til kofangere, side nederdele, skærme, døre, spoilere, uanset hvad. Hvis du har ledt efter noget ud af din bil for nylig, har du sandsynligvis set kulfiberindstillinger på stort set alt og alt til din bil. Men ikke kun eftermarkedsfirmaerne udnyttede kulfiber.

Selvfølgelig fortsætter avancerede bilproducenter som Bugatti og McLaren med at bruge kulfiber og kompositter til at designe deres biler, men de er ikke de eneste. De har eksempler fra andre producenter som Chevy med deres aftagelige kulstoftak i deres Corvettes, og det er Ford, der viste sin 2016 GT350 med et komplet sæt kulhjul lige fra samlebåndet, men hvorfor er det? Hvorfor er kulfiber et så vigtigt materiale, når det handler om bilindustrien eller bare et vigtigt materiale generelt? Hvad er fordelene ved kulfiber som en del af din bil? Nå, udover at det ser fantastisk ud (bip) og sørg for, at du får For at få den krævede vurdering for dig at komme på det endelige magasinomslag tilbyder kulfiber nogle flere fordele end det. Med det faktum, at det er meget let som vi nævnte tidligere.

Hvis du ønsker at spare et par pund på din bils samlede vægt, er kulfiberudskiftningsdele en god vej at gå. Som jeg nævnte tidligere, kan du finde næsten alt som en udskiftning af kulstof til din bil. Vi har set det et par gange i løbet af de sidste par år, hvor der på messer lejlighedsvis dukker biler op lavet næsten udelukkende af kulfiber fra kofanger til kofanger.

Dette kombineret med det faktum, at det er omkring fire til fem gange stærkere end stål, giver kulfiber et fantastisk styrke / vægt-forhold. Når det kommer til køreegenskaber, betyder vægt naturligvis meget, og når der er et materiale, der ikke kun kan fungere så godt som stål eller aluminium, men i det mindste klarer sig bedre, mens man opretholder en brøkdel af vægten, er det svært at argumentere imod det . Lavet svarende til glasfiberdele, kan kulfiberdele laves i næsten enhver form, du ønsker.

Du kan se en masse eftermarkedshætter med kølige åbninger og fendere, der har mere aggressive kropslinjer og alle de ting, du normalt ikke ville se med en metalpladedel eller noget andet. Stil og ydeevne er store fordele med korrosion af bildele i kulfiber. Men det har en pris, og det er sandsynligvis en af ​​kulfiberens største ulemper. (Bip) ikke billigt.

coach aktier

Selvom prisen er faldet voldsomt de seneste år, bruger du stadig en smuk pennyon-kulstoffiberindstilling. Du kan forvente at bruge omkring $ 800 til $ 1000 på en anstændig kulfiberhætte og endnu mere, hvis du køber ting som dørpaneler eller dørskaller og endda brede kropssæt, som folk kommer ud af i disse dage. Den eneste grund til dette er selve fremstillingsprocessen.

Materialet er dyrt at fremstille, og når det kommer til at tage det materiale og gøre det til noget, du kan sætte på din bil, så begynder priserne snart at stige. Med arbejdsomkostningerne, omkostningerne ved formen og den tid det tager at producere alle de ting. Hvem ved? Måske om et par år vil der være et nyt materiale, der viser sig bedre end kulfiber, og prisen kan så falde.

Andre ulemper, som folk vil argumentere for, er at du skal passe lidt mere på det end dit normale materiale, det være sig det klare lag, der beskytter det eller pas på revner, der kan danne, kan kompromittere delens integritet. Bare vær forsigtig med det, sørg for at det ikke bliver ramt af noget, der får det til at knuses som en revne, for så har du bare ikke god tid med det, så spørgsmålet er, er kulfiber? uh det værd? Det afhænger virkelig af. Hvis du bygger en tidsangrebet bil, hvor hvert pund tæller, er 100% kulfiber en god løsning.

Især med cykler ser vi flere og flere muligheder for kulfiber blive tilgængelige, hvad enten det er i tønderne eller i læberne. Men når det kommer til mere hverdagsentusiaster som dig og mig, ser fordelene ved kulfiber virkelig ikke ud til at blive nævnt som vigtige, kulfiber er et fantastisk æstetisk designvalg og kan virkelig få en bil til at skille sig ud. Så fortsæt og lad os vide dine tanker om kulfiber i kommentarerne nedenfor.

Jeg er geler fra Fitment Industries. Glem ikke hjul og dæk! og affjedring, fitmentindustries.com, og når du er derovre, skal du ikke være bange for at tilføje din bil til galleryfitmentindustries.com/add, vi vil gerne se din eftermarkedsbil.

Hjælp nogle mennesker, hjælp os, hjælp andre mennesker med at finde det ved montering. Jeg er geler fra Fitment Industries. Vi ses senere.

Fred. (Upbeat musik)

Knækker kulstoframmer?

Kulstof gørikke udvikle sig lillerevnersom kunne mislykkes senere som et stål eller en legeringrammemåske i sagens natur, at det er et sammensat materiale.9. 2016.

Hvordan kontrollerer du for skader på kulstofgaffel?

Kontrollerefor revner eller afskalning i malingen eller det klare lag, hvilket kan indikereskadetilkulstoffiberstruktur.Kontrollereallegaffelkroneområder for revner og / eller huller.Kontrollerefor usædvanlige lyde eller rangler.Kontrolleretil løse, bøjede eller på anden måde kompromitterede frafald.

Er kulfiber stærkere end titanium?

,kulfiberer ikke kunSTÆRKERE end titaniumstål,titaniumer stadig WAAAAY dyrereend kulfiberca. US $ 34,5-86,5 / kg, op til omkring $ 100.000 Aus pr. ton for højkvalitetslegeringer (kubikmeter = 4,506 TON, Omkostninger, rent: ca. $ 6,1 pr. 100 g) men det (kulfiber) er SÅ MEGETStærkere&

Hvordan svigter kulfiber?

Men når de foretages forkert,kulstof-fiberkomponenter kan let knække. Dele er bygget ved at lægge lag af fiberkulstofdet er bundet sammen med harpiks. Hvis producenten skimmer på harpiksen eller blot anvender den ujævnt, kan der dannes huller, hvilket gør den modtagelig for revner.24. 2018.

Hvad er ulemperne ved kulfiber?

Kulfibervil knække eller knuses, når den komprimeres, skubbes ud over dens styrkeegenskaber eller udsættes for stor påvirkning. Det knækker, hvis det rammes af en hammer. Bearbejdning og huller kan også skabe svage områder, der kan øge sandsynligheden for brud.

Hvor længe holder kulfiber?

Myte: Akulstoframme ikkesidstsomlangsom en metal. Virkelighed: Somlangda du ikke styrter hårdt eller tager en hammer til rammen, akulstofcykelkanteoretisksidstfor evigt. Faktisk stål og aluminiumsidstkun sålangfør metaludmattelserne ogkanikke længere bruges sikkert, menkulstofforbliver stabil på ubestemt tid.

Er det muligt for en kulfibercykel at gå i stykker?

A: Hvis den kraft, der påføres cyklen og rammen, påføres i den tilsigtede retning, dvs. i længderetningen og lodret, så er de ja stærke og bryder ikke let. Hvis kraften påføres sideværts, sig den på sin side, og en kraft påføres lodret, så kan den let bryde.

Hvad gør kulfiber til at være 100 procent kulstof?

, forløbere gennemgår flere processer, der inkluderer strækning, oxidation (for at hæve smeltetemperaturen) og karbonisering i højtemperaturovne, der fordamper omkring 50 procent af materialet, hvilket gør det næsten 100 procent kulstof. 3.

Er der miljøproblemer med kulfiber?

En rapport (pdf) fra den miljømæssige velgørenhedsorganisation Green Alliance angav i februar kulfiber som et af flere nye materialer, der kunne skabe affaldsproblemer i fremtiden, medmindre der hurtigt træffes foranstaltninger til at gøre det klar til genbrug og genbrug. Forskere og startups kører for at løse dette gåde.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling køle ned - pragmatiske løsninger

Er cykling god til afkøling? At tage et par minutter på at køle ned efter en mountainbike-tur vil forbedre din følelse af velvære og din langsigtede præstation, siger MTB-træner Chris Kilmurray fra Point1 Athletic Development.

Marginal gevinst cykling - typiske svar og spørgsmål

Hvad er teorien om marginale gevinster? Definition af marginale gevinster: Teorien om, at små, men betydningsfulde forbedringer kan føre til monumentale resultater.

Olympisk landevejscykling - brugbare løsninger

Er landevejscykling en olympisk sport? Cykling er blevet anfægtet ved hver sommer-OL siden fødslen af ​​den moderne olympiske bevægelse ved sommer-OL 1896, hvor der blev afholdt et racerløb og fem sporbegivenheder. Kvindernes vejbegivenheder blev introduceret til det olympiske program ved Sommer-OL 1984.

Bedste cykeltræningsbøger - hvordan man kan slå sig ned

Hvor mange timer om ugen skal jeg cykle til træning? Pro-cyklister kører ofte 20-30 timer om ugen. Ryttere, der træner til ultramarathonbegivenheder, kan logge endnu mere. Fritidscyklister (kategori 3, 4, 5 og mestre) lægger normalt omkring 10 ugentimer, selvom nogle klarer sig på 5 eller 7 kvalitetstimer, hvis deres begivenheder er korte.

Cykelcomputer - besvare spørgsmålene

Har du virkelig brug for en cykelcomputer? Cykelcomputere er dog designet specielt til cykling, og batteriets levetid er ekstremt vigtig. 'Til noget mere end en to til tre timers tur ville jeg have en dedikeret cykelcomputer, fordi de fleste cykelcomputere har 10+ timers køretid med GPS kørende.' 6. februar 2020

Cykling solbriller - finde løsninger

Hvad er de bedste solbriller til cykling? De bedste cykelsolbriller, efter rækkefølgeRapha Pro Team Full Frame Glasses. Stil møder substans. Oakley Flight Jacket Prizm Road. SunGod Velans FF. Tifosi Eyewear Alliant Gunmetal Fototec Light Night Lens. Oakley Custom Holbrook. Koo Open Cube. Oakley Jawbreaker solbriller. POC Do Blade cykelbriller.