Vigtigste > Kulstof > Kulstofgrusgaffel - hvordan man retter det

Kulstofgrusgaffel - hvordan man retter det

Er kulstofgafler gode til grus?

Selvom jeg prøvede minbedstat findekulstofgrusgaflerder er designet til eventyreren i tankerne. men også inkluderede jeg nogle mindre alsidigecarbon gaflersom mangler monteringsøjer, men stadig kan fungere godt til bikepacking og eventyrcykling og er godt optimeret til generel bruggrusslibning.





(Heavy Metal Stamping) (Air Rushing) - Suspension på gruscykler er en ting. Nu kan det siges, at disse fyre, Lauf, sandsynligvis er pionererne. De er helt sikkert de mest karakteristiske, husk dem bestemt.

Og de er baseret her på Island. Og da de fandt ud af, at vi var her for at ride, inviterede de os til at hænge ud, og forhåbentlig forklarer de lidt mere om, hvordan det fungerer, baseret her i centrum af Reykjavik, Islands hovedstad. Befolkningen er kun 128.000 mennesker, 200.000 i det bredere hovedstadskvarter, og det er 2/3 af den samlede befolkning i landet.

Nu får du måske ideen, hvis du kan se, hvor meget Gortex bæres her, og det er lidt køligt, men tag ikke fejlen af ​​det, det er faktisk sensommeren. Og de er kun her. Nej, dette er pubben, lidt op.



Nej, dette er tatoveringslokalet, lidt mere. Værsgo. Se, løb derovre.

Vi mødte fyrene her i går aftes, pizza og øl, så de skulle forvente os. Hej god morgen - Se hvem det er - Okay, det er kørt, kom ind. Så vi har Gudberg her.

Hej mand, i morgen, er du okay? Og Benedict. Så disse fyre er grundlæggerne af Laufand. Oleg derovre arbejder i salg, ikke? - Jep. - fedt nok.



Og du har også tre personer fra kontoret på Gravelbike GT, Spotriding? - Ja, de har det sjovt. - Ja, løb i USA og Belgien. - Dejligt, så i alt seks personer i øjeblikket? - Ja, normalt kun tre eller fire her.

Ja, de andre mennesker rejser, går i forretning og løber. (Pisk skærer gennem luften) - Nå, så en hurtig tur. Så herinde har vi et værksted.

Vi har et lille testlaboratorium derinde. (elektronisk bipper) (hammerslag) (elektronisk bipper) Der er selvfølgelig et klart arbejdsområde. Hvad jeg især kan lide fyre er det faktum, at der er færre arbejdsområder end sociale rum, fordi vi har en bar og et køkken derovre, og så herinde vil jeg bare give dig et hurtigt overblik bare for at sikre dig, at du ved nøjagtigt hvad Lauf laver.



Så gaflerne, som disse allerede har set. Så dette er mountainbike-gaffelen, TR Boost, der var produkt nummer et, selvom dette er den anden iteration af det. Derefter Carbonara for Fett-cykler, selvfølgelig, og så tror jeg, det er korngaflen, der betyder mest for os.

Så dette er gruscykelgaffelen. Og så nu Grit SL, som er den nyeste version af en gruscykelgaffel. Og det, meget spændende, også hendes første komplette cykel.

Så dette er True Grit, deres eget rammesæt, og vi lærer lidt mere om det senere. Men først, men vi vil gerne vide, hvordan det fungerer? (blød urban musik) Benedict, kan du venligst forklare, hvordan gaflerne fungerer først. Begrundelsen bag det - Så ja, dybest set handler det om at kontrollere flex ret let.

Dybest set bruger du bare et blødt materiale. Dybest set har du en fleksibel komponent. Men at kontrollere dækkets bevægelse var det virkelige udfordringsdesign med fjedrene adskilt fra hinanden.

Så nedre fjederstabel og øvre fjederstabel, der giver lateral stivhed, det er hele ideen. - Okay, så hjulets aksel er der, og så er bladfjedrene, er jeg? eller? - Ja, det er bladfjedre, ja. - Og så er aksens vej bogstaveligt talt lige op, lige ned? - Ja, ret lige, ja.

Men i første omgang bevæger den sig lidt bagud, langsomt vinkelret på fjerens overflade, men så bliver den lidt lige, så i starten er den særlig følsom over for små bump, og så retter den sig. - Jeg mener, du hedder det hver af dem en fjer? - Ja, fjer, for det er det, de er. Så mange mennesker tror, ​​det er kulstoffjedre, og vi går ikke ud af vejen for at rette op på det. (griner) - Okay. (griner) - (griner) Det sker overalt i anmeldelser over hele internettet.

Men hvis vi bruger kulfiber til det, ville det være alt for skørt. Det ville bare have stor indflydelse. Så det materiale, vi bruger, er super højtydende glasfiber. (Hit hammeren) - Okay. - Så det er lavet som kulfiber i cykler.

Du har epoxy og derefter fibrene. Vi har kun glasfiber i stedet for kulfiber. Og ja, denne fiber kan bøjes måske dobbelt så langt eller mindst dobbelt så langt som almindeligt kulstof og bryder bare ikke.

Så det var prøver, som vi kun gjorde for at teste fjedre for træthed dengang, men de forklarer også godt, hvorfor gaffelen ligner sådan her Lad os sige, hvis du lægger makeup på en normal gaffel, men du virkelig vil gøre det tilgivende, så du ville gøre det slankt i nogle dimensioner, så det er mere tilgivende for stød. Og så har du stort set dette system, så det kan bøjes sådan, men det kan også rotere. Du kan mærke det, det er virkelig nøddeagtigt - det er meget nøddeagtigt, ja.

Okay, så klipper du bare en af ​​dine fjer? pause. Ja, (ler) det går ikke i stykker. (griner) Jeg får fat i det, skal du ikke bekymre dig.

Så her arrangerer vi dem. Dette er ikke de fulde afstande, som du kan se i forhold til gaffelen, men alligevel giver denne korte afstand dig en virkelig stiv følelse, så dette er hvad - Ja, jeg har ikke de største muskler, GCN-seere ved det, men stadig. Det er ret utroligt, ikke? Jeg synes, at en af ​​de vigtigste ting at bemærke er, at der er mindre rejse end en teleskopgaffel på en løbegaffel.

Så hvad med gaffelgaffel? 32 mil eller hvad? - Det handler om 30, så det er som 25, 30. - Okay, og så er det 60 mil på mountainbike gaflerne? - Dobbelt så stort set. Ja, så de skulle aldrig gå længere op.

To grunde. Det ville være en enorm gaffel, hvis du har brug for disse rigtig lange fjedre, og vægten er lidt tæt på teleskopgafler. Det giver ikke meget mening, men kun funktionen, fordi affjedringsgaflerne er bedre egnet til at håndtere små bump på grund af lydhørhed.

Sådan stryges højfrekvente ting ud, men med langsommere og større hits gør det ikke meget for det. - Kan du tale mig igennem og vise mig nogle af de tidlige prototyper? - Ja, kom hen til vores prototypeafdeling. (Simon griner) - Sejt. (blød urban musik) Hvis jeg skulle gætte nu, ville jeg sige, at dette sandsynligvis var en tidlig prototype.

Jeg vedder på, at det er det - ja, så dette er den første kørbare prototype. Og det er ikke let, og tænk over det, her forsøgte vi at bygge den letteste affjedringsgaffel i verden. (Simon griner) (griner) Det føles ikke som det - Nej, så hvad lavede du det til? - Så dette er aluminium, alt, men vi har et kilo stål heroppe.

Ja, denne gaffel testede kun hovedkonceptet, ja, for at styre dækket op og ned. Men selvfølgelig måtte vi arbejde lidt på vægten. Så det næste logiske trin var at gøre det ud af kulstof.

Og det er her-- - Det er sandsynligvis din lidenskab, kompositter. Det var et bevis på konceptet, men det handlede altid om kulfiber. - Ja præcis.

Så dette er den første kulstofgaffel, vi lavede. Så det blev kun lavet her i huset, af os heroppe på loftet. Der er mere plads, vi kan låne.

Efter arbejde kom vi her og lavede kulstofskåret prepreg og satte det i forme og derefter blæste bobler i delene for at hærde det. En ovn, som vi også byggede, kan jeg vise dig senere, en stor ovn, som vi byggede. - Du byggede en ovn. - Ja, som en kæmpe ovn og ovn bar vi den op ad en lille rund trappe på femte sal.

Det var virkelig svært at hente det, men ja. (ler) Så dette er en form for vores næste iteration efter den jeg viste dig tidligere, denne. Og her fokuserer vi på, hvordan man får lommerne til fjedrene rigtige, fastgørelseslommer.

Så lad os gøre dette med disse indsatser her. Disse pass-sæt bruges i lagprocessen. Så du fastgør den til gaffelen og lægger den rundt. - Det ligner et meget godt job. - Ja, ja, det er det. - Viser headsettet løbet? Noget med vejret på Island, sandsynligvis? (Benedict ler) Så har jeg en fornemmelse af, at den kommer ud på min cyklocrosscykel i slutningen af ​​vinteren - ja, måske gør den det. (Simon griner) Det er normalt for mig.

Ja præcis. Sådan ser pony ud efter to uger på Island, ja. - Det vigtigste var at lave noget virkelig simpelt og let, noget der kan falde mellem stive gafler og teleskopgafler, og en del af det er vedligeholdelsesfrit.

Så der er ingen støttepunkter eller intet, så længe vi designer fjedrene og gør dem ordentligt, så de holder for evigt, hvad de gør. De fungerer for evigt med vores nyeste gafler, og hvis de ikke gør det, har vi en rigtig lang garanti på dem. Men intet kan mislykkes, og du behøver ikke vente på noget.

Det går bare, ja og går - ja, hvordan tester man fjedrene? Kan du forklare mig nogle af de tests, du laver? - Ja, vi laver mange tests, vi --- I dit testlaboratorium, ikke? - Vigtigst, træthedstest. Kan jeg vise dig - Ja, lad os komme i gang, ja, lad os tage et kig. (blød jazzmusik) (hammerhammere) (Simon griner) Det er virkelig stærke ting, ikke? (hammerhamre) (maskinbrummen) - Så ja, dette er det rum, hvor vi laver mange af vores tests - jeg fortæller dig hvad, det ligner mere et torturkammer end noget andet, se? - dette er en torturmaskine, mener jeg, træthedstest og tests generelt.

Det er en tortur af --- Åh, jeg forstår det, det er som en løbende vej, det er bumpen - Ja, vi kalder det hamsterhjulet, det ene, og vi monterer gaflen her med et dæk og alt, ligesom komplet test, fordi de fleste af testene, som for eksempel efter vinteren og med testtestere, dybest set officielle cykelkomponenttestere, koncentrerer sig om selve delen. Her ville vi teste det med cyklen og alt, bare for at være helt sikker. Og så laver vi forskellige bump her og får den til at rotere ved forskellige hastigheder, og de rammer W-hælen her, ja så det er længdevist, jeg gætter på, at dette sandsynligvis er en grusgaffelfjeder her.

Så vi bøjer dem til ca. 70% af, hvor vi har bumpstop på gaffelen, og vi skal gøre dem, bede dem om at udføre 100.000 cyklusser uden at miste 10% af deres oprindelige stivhed. Meget af det går ind i kvalitetskontrol, hvilket vi gør her, for når vi laver fjedre med vores leverandør i Europa, fremstiller de fjedre og sender os prøver af dem, og resten går til vores gaffelsælger i Asien. Så vi tester altid, hvad de laver gafler af.

Men det tog sandsynligvis os omkring fire år at virkelig ringe til os, hvordan vi gør det, fordi det er virkelig vanskeligt at holde trykket, mens du kurerer det, men på samme tid skal du have en nøjagtig, virkelig, virkelig nøjagtig tykkelse. Hvis den er slukket med 0,1 millimeter, får du en helt anden stivhed, og det er let, ja.

Det kan ikke køres, for blødt eller for hårdt. - I betragtning af at du har bragt teknologi til cykling, er det måske aldrig blevet gjort i dette område, har noget af det overført til rammesættet? - Bare fordi vi har vores gaffel, ønskede vi at lave en geometri, der blev valgt til gaffelen, men det er måske ikke den revolutionerende ting. Det er bare en ramme, der passer rigtig godt på en gaffel og fungerer godt i grus.

Men med hensyn til materiel erfaring kan vi komme fra et andet synspunkt end andre cykelfabrikanter. Så vi har brugt dette materiale i lang tid og lært mange, mange ting i processen - Interessant, kan vi se på rammen? - Ja, lad os gå. (blød tropisk musik) (hammerhammer) (Simon fniser) - Min hamringsteknik tillader en smule (kameraman griner) Så her er det, den virkelige grus.

Nå, det kunne sandsynligvis have været lige under et år nu, ikke? - Ja, lidt mindre end et år - Okay, og du 'Motivationen for dette var, tror jeg, at bygge den perfekte ramme omkring dine gafler, fordi jeg gætte, hvis du tilføjer en kant i affjedringen, som cykelens forside har brug for at hæve let for at lade forhjulet bevæge sig - ja, nøjagtigt. Da vi lavede cyklen, som vi siger, startede vi med en gaffel og trådte gaffelen lidt længere ud end stive gafler, fordi du har den lille smule ophæng, så den er cirka 30 millimeter, så den tilføjer cirka 20 millimeter til akslen så det er lidt højere ting som du siger, vi fik fra mountainbikesiden af ​​ting, da vi er mountainbikere. Så vi har et langt toprør og kortere stilke og derefter et løst greb. - Så hvis jeg sidder fast i en 135 lille stilk og et par flade styr, ville jeg dybest set køre. - I bund og grund. - Den mountainbike, jeg havde i midten af ​​90'erne. - Dybest set består kabelføring i det væsentlige af rør.

Så denne ramme er en ny teknologi. Hele frontrammen er samlet. Normalt har du samlinger omkring hovedrøret, samlinger omkring sæderøret og bundbeslaget og derefter bare rør imellem.

Men dette er en front-trekant i ét stykke og derefter den bageste trekant, vi bruger enkle ideer og pålidelige løsninger. Som med bundbeslagene stoler vi på en simpel intern guide. - Jeg tror jeg kan høre (folk jubler) folk jubler, når du lige nævnte venlige bundbeslag.

Nu da du nævnte øl, spekulerede jeg på, om denne cykel blev bygget specielt til Dan Lloyd, fordi der er en flaskeåbner, hvor du normalt ville have en derailleur som en standard? - Ja, grus og øl hører hjemme på en eller anden måde. (griner) - Ja, så det ville være meget godt. Hvis nogen stadig er i tvivl om fordelene ved 1x at udskifte deres forskifter med en ølflaskeåbner, så vil dette måske overbevise dig.

tums til kramper

Jeg har næsten nok tid til at køre på denne cykel eller gaffel, men jeg kan helt sikkert betyde, at mine giver førstehåndsindtryk, da jeg var meget fascineret af at prøve det selv. Og i aktion kan det være mindre om, hvad du føler ud af gaflen, end hvad du ikke føler. Så jeg ser på vejen og ser alle disse ting, som jeg normalt ville forvente, at jeg derefter følte, at de blev transmitteret gennem styret, og de kommer bare ikke rigtig til styret.

Det er lidt som at have et rigtig, rigtig blødt dæk fra et absorptionsperspektiv, men stadig uden vridning, ingen rulle og ingen reel skade ved at ramme dine fælge. Det vil sandsynligvis være mit bedste resume. Det er klart, at du skal bruge meget mere tid på det, men der går vi.

Sådan føles det at køre i den korte t, um. Der er et stykke af denne cykel, som vi dog grundigt kan teste på vejen, og Gudberg, jeg tror, ​​du vil demonstrere det for os nu. Flaskeåbneren. - Fuld af. - Okay. - Okay. (Flaskehætter klinker) - Kom igen, ven. - Fint, meget tak.

Og det er hjemmebrygging? - Lov-etts bryn. - Awesome, ooh, whoa. (Gudberg og Simon griner) Godt, okay.

Nå, alligevel, Skål Gudberg - Undskyld! - Brugte du shorts bare for at få mig til at ligne en komplet sydlig softie? - En slags vittighed her for besøgende. - Nå, fair play for at bære shorts, fordi det fryser. (Gudberg ler) Okay, Gudberg, mange tak for hvad, lån mig din cykel, lad mig lave et skød og vis os også omkring hovedkvarteret som Benedict. - Tak fordi du kom forbi. - Hej, det er sejt, Mand. - Det var rart at narre. - Vi må hellere pakke ting sammen, før sneen kommer, fordi det helt sikkert føles som om det er på vej.

Og du kan også tage på bukser. (griner) - Tak. (griner) - Bare for at starte, begynder du at fryse, du er helt bittert kold.

Alligevel, hvis du vil se mere af Island, skal du sørge for at tjekke den episke tur, som Neil Donoghue og jeg måtte tage. Og også før du går, skal du sørge for at vise dette med en stor tommelfinger.

Gør en kulstofgaffel en forskel?

Hvis du lægger GOODkulstoffibergaflerpå en aluminiumsramme cykel så ja, de kangør en forskel. Hvis du lægger BILLIGkulstoffibergaflerpå en aluminiumsramme cykel så nej, de føler måske endda dårligere.

Er kulstofgafler bedre end stål?

Kulstofer meget lettere. godtstålgaflerer generelt mere kompatible (på en god måde)endmestcarbon gafler.Stålgaflerer i de fleste tilfælde mere velegnede til montering af stativer og tilbehør. Kan endda få tilpassede hårdlodninger tilføjet efter behov.

For mange af os, når vi køber en ny cykel, kommer det punkt, hvor vi springer til vores første kulstoframme, springet, der ofte ledsages af et let skrig, når vores kreditkort visner til støv i fingrene, ja og vi gør ofte dette spring, fordi kulstof generelt betragtes som et bedre materiale til stel end aluminium, men hvordan føles en carboncykel i det virkelige liv på den åbne vej sammenlignet med en aluminiumscykel? Fik begge Bontrager Finishing Kit, ligesom du faktisk ville finde, hvis du kigger forbi din lokale Trek-forhandler, ja de er næsten identiske, næsten forbi, fordi den ene er en SL 6 og kan have spor lavet af OC LV kulfiber, og den anden er en ALR Six lavet af aluminium fra Upalpha-serien Vi tager dem med på en tur gennem vores abonnentsløjfe, og så bytter vi og gentager, hvem der går først, selvom stenpapirsaks er okay, vi fortalte dig, at du vil gå første tur på dette først kommer lad os starte med det første, vi bliver dyre, og du bruger en masse af dine hårdt tjente penge her, så den faktiske forskel i dette tilfælde er mellem omkring otte hundrede til tusind dollars eller omkring syv hundrede pund, og det er for en identisk byte. Husk, at prisforskellen skyldes, at det at fremstille kulstof er meget mere arbejdskrævende og generelt også dyrere, selvom jeg kunne forestille mig, at når du går ind i din lokale cykelbutik, leder du efter to forskellige cykler med lignende priser og sådan? I dette tilfælde vil din kulstoframme sandsynligvis have komponenter, der mindst er et niveau eller to under dens modstykke i aluminium, så alt bliver lidt tungere, og du vil sandsynligvis have en lavere kvalitet af kulfiber, som du ellers måske vil have. Det gjorde vi dog ikke i dette tilfælde, fordi du gerne vil være i stand til direkte at sammenligne, hvordan disse to forskellige materialer er rigtige.

Dette er et virkelig stort emne, når du snakker ned i din cykelbutik om kulstof er mere behageligt i aluminium, er det ikke rigtig et meget vanskeligt emne, og jeg talte for nylig med en ingeniørven, der har specialiseret sig i noget som dette, og han analyserede den åbne vej? forsøgte at finde nogle forskelle og mislykkedes. Han sagde dybest set, at det er næsten umuligt at kvantificere forskelle i komfort mellem to rammer på grund af andre ting som dine dæk, hvor brede de er, hvilket tryk har du kortet, hvor meget Flex har du i din sadel eller din sadelpind? Alt godt og godt for ham, men vi kan se nogen forskelle, men hidtil har jeg brugt begge cykler i cirka en time med dækkene, som har nøjagtigt det samme tryk, og jeg mener det samme tryk, for i øjeblikket er mellem de to har byttet cykler fra mit synspunkt, svaret på dette spørgsmål er nej ja, jeg tror, ​​du kan aldrig få så lette kulstoframmer eller gode kulstoframmer, hvis jeg siger, har et meget let mod og føler sig godt på vejen, men jeg tror, ​​sandheden om komfort og cykler er, at hvis du virkelig vil have flere af disse, skal du bare sætte på bredere dæk og sænke trykket. Dernæst skal du tale om stivhed, hvilket er virkelig vigtigt for kraftoverførsel som sprint eller acceleration ud af et hjørne, som din cykel føles, men det er også meget vigtigt, når det kommer til håndtering af cyklen, ikke om at der tales så meget.

Hvis din forende ikke er meget stiv, vil det gøre din cykel lidt sværere at forhandle om sving og over ujævnt terræn, nu kan stivhed måles i laboratoriet, men hvad med her og nu synes jeg det er dyrere kulstoframme er mere lydhør og hvis du kan skubbe virkelig hårdt og kurver på ujævne veje, er det efter min mening også mere sammensat, men det er kun i direkte sammenligning, og det er virkelig et virkelig vigtigt punkt ja forskellene er så subtile, at du virkelig kun føler dem i de første fem minutter efter cykelbyttet a Efter at have indset, at forskellen er meget mindre, men forskellen er der stadig til venstre okay, så det er den store bortset fra udseendet, selvfølgelig bortset fra udseendet, lad os sætte disse to hjul på vægten selvfølgelig, så kulhjulet kommer til syv point fem ni kilo, dette aluminium kommer til syv point otte syv, så en forskel på to hundrede og firs gram, ikke en stor overraskelse i betragtning af at generelt bil bon frames kan laves omkring fire hundrede gram lettere, og det er en aluminium, ja, men hvad betyder disse vægtbesparelser egentlig i den virkelige verden? Tesla, der er cirka tredive gram så lang i fem hundrede meters højde, denne carbon cykel var 25 sekunder hurtigere, og det er stort set med samme ydeevne lyder ikke meget, nej og faktisk er det ikke rigtig meget, jeg mener , det er ikke vigtigt. Nå, det afhænger bare af, som jeg sagde, det går hurtigere, det er en kendsgerning, om det er vigtigt, afhænger af dig, og hvad du vil have ud af din cykel, så det vigtigste emne for alt, der nu ser naturligt moderne ud aluminiums rammesæt er ofte dine. Kollegaer kan ikke skelnes. Tag trekalpha-serien, og for eksempel er bogstaverne på denne ramme næsten helt sømløse, og de hydroformede rør er lige så yndefulde og smukke og velformede som alle kulstoframmer, selvom de kommer tæt på, og selvfølgelig kan du se forskellen, og hvis der er enhver Der er forvirring, bare gør banktesten og se, at kulstoframmer ikke er pengene værd nej nej, vi siger ikke, at kulstof har fordelen i ren ydeevne, forskellen er, skønt så stor som nogle mennesker gør det godt at være, nej, det er ikke specielt, når du sammenligner det med sprøde små cykler fra samme producent, så her er et spørgsmål, matedo, du får en aluminiumsrammecykel eller acarbon stelcykel med billigere og komponenter, jeg vil gå efter aluminiumet med bedre komponenter ja, jeg ville også gøre det, men i dette tilfælde med det samme komponenttræ på en aluminiumsramme, vil rammen komme. Jeg ville vælge en kulstoframme Ja, jeg tror, ​​jeg er også enig i begge, vi taler her, hvis du bare cli ck ovenfor har vi en artikel om ting, du ikke vidste, en kulfiber og bekvemt heroppe fem ting, som du ikke vidste om aluminium, skal du sørge for at abonnere på GCN, før du går til en af ​​dem, skal du bare klikke på kloden

Hvad er fordelen ved en kulstofgaffel?

Det giver en jævnere og mere behagelig tur

Det vigtigstefordelfor ikke-konkurrerende ryttere er komforten i enkulstofcykelstel. Hvor aluminium overfører vibrationer og stød gennem cyklen,kulstofcykelgaffel fordelefra vibrationsdæmpende kvaliteter, der giver en jævnere kørsel.

først stål, derefter aluminium, så titanium og derefter kulfiber, det er stort set det valgte materiale til bygning af cykler i disse dage. Faktisk tager det næsten 20 år at gå næsten 20 år tilbage for at finde en kulstoffri cykel på øverste trin på podiet på Tour de France, men faktum er, at dette materiale er meget misforstået, så vi troede, vi skulle tackle emnet og prøv nogle for at afslutte de sårende myter. Vi talte med mange carbon komposit ingeniører, herunder Sebastian, designeren hos Canyon, der ligner nøjagtigt John Degenkolbhas.

Har nogen nogensinde fortalt dig, at du faktisk ligner John Degenkolb? Nej, faktisk ligner du aldrig John Degenkolb. Jeg rødmet næsten for at finde ud af sandheden om kulstof. Kulstof er ikke egnet til tunge ryttere. FORKERT. Komponentens egnethed afhænger generelt ikke af materialet. Hver del skal designes med en bestemt belastningskasse, den er ganske vist lavet Med kulstof, fiber, som med ethvert rammemateriale, er der risiko for, at du kan overskride dine grænser, for eksempel for at nå et superlys mål, men der opstår kun problemer hvis det ikke er korrekt konstrueret, så målet om letvægts prioriteres mere end styrke og holdbarhed. Hvis du er en tung rytter, skal du altid kontrollere, at en komponent, du køber, ikke har nogen vægtgrænse, uanset hvilket materiale du køber, men i disse dage hvis du bruger kun kulstof, cykler kommer ind fra kun 5 Alle kulfiberrammer og cykelkomponenter er fremstillet af firmaet Produceret af kun 5 producenter, ja, det er nu ganske vist sandt. Rørproducenter producerer forskellige kvaliteter af kulfibre, så det er ikke tilfældet, at hver cykelstel er af samme kvalitet.

Du skal også medtage mange andre ingredienser i blandingen, ikke mindst teknologien og også fremstillingsprocesserne, der i sidste ende bestemmer resultatet af din cykel. Højere modulmodul kulstof betyder cykler af højere kvalitet. Forkert 'modul' refererer til stivheden af ​​de fibre, der er vævet i kulfiberpaneler.

Så hvis du skifter fra en standardmodulfiber til en ultrahøjmodulfiber, bliver fibrene stivere, lettere og dyrere at fremstille, og derfor vil de marketinggutter, der ønsker at sælge dig cykler, annoncere, at deres rammer er lavet af ultra- højt modul kulstof, men sandheden er, uanset hvor dyr din cykel er, har du altid brug for en blanding af disse fibre, så hvis du vil lave en cykel helt ud af højmodul carbonit, vil det være meget let, det vil være ubehageligt stiv og det ville være ekstremt skørt, så kunstformen med at designe kulfiber får den rigtige blanding af fibre på de rigtige steder og i de rigtige retninger for at få en cykel, der er let, stiv, behagelig og stærk mod en køligere forkert at bygge en kulfibercykel, den skal koges. Så hvis du tilfældigvis efterlader din cykel på en radiator, smelter den, ikke? NEJ, heldigvis er det forkert - harpikser, der bruges til at lime kulfibre sammen, kan modstå temperaturer langt højere end den ydmyge køler kan producere. Tænk f.eks. På dine kulhjul.

Bremseoverfladen skal kunne modstå temperaturer, der ligger langt over 100 ° C, hvilket er den temperatur, som din køler forhåbentlig aldrig bliver nødt til at overstige, hvis du efterlader din cykel skødesløst i en ovn, hvilket kan give anledning til bekymring, så prøv for enhver pris at undgå og læg det faktisk ved siden af ​​et eksternt elektrisk varmelegeme, der 'lyser' lyst rødt ', der også kan give dig problemer, så vær lidt forsigtig med, hvor du lader det Sollys svækker kulstof FALSK Nå, faktisk kunne du næsten have ret,' Ikke at vi ' her her vil Storbritannien nogensinde finde ud af - faktum er, at harpikser blev brugt til at limte kulfibre sammen kan undertiden være sårbare over for UV-lys, hvilket betyder, at din ramme eller dele kunne 'teoretisk' nedbrydes over tid, men faktum er, at det antages, at kulstofproducenter udviklede sig for at tage højde for dette, så UV er nu i gang - der anvendes resistente harpikser, og også UV-beskyttende lak anvendes på kulstof betyder, at du kan bruge din ramme eller dele på ubestemt tid, og hvis du stadig er skeptisk, Jeg anbefaler, at du ser nærmere på flyet, næste gang denne brønd, stålrammer, kan de repareres, ikke? Gensvejset men kulstof? !! hvis det bliver beskadiget, går det bare i skraldespanden, ikke? Nå, nej, forkert, det viser sig, at du kan rette kulfiberdele, faktisk gør folk nogle helt fantastiske ting for at genoplive kulstof, de kan noget miste den lette eller stivhed, du har haft, før det blev beskadiget, men du kan muligvis stadig kør på din elskede cykel Kulstof er mindre sikkert end aluminium Det er

FALSEScience Glasses I teorien kan næsten ethvert materiale gøres sikkert i betragtning af dets egenskaber og med det under hensyntagen til dets evner, og så er det bare et spørgsmål om stivhed og vægt og derfor ydeevne, så kulstof er hverken mindre sikkert eller sikrere end aluminium, det er bare anderledes, men en ting lærte jeg for et par uger siden, at jeg syntes, det var meget interessant, fordi kulstof lægges i en 90 graders eller 45 graders vinkel til en mulig revne Es f fører til gradvis eller crack-by-crack fiasko , mens aluminium, hvis det er beskadiget, stort set er SPIL OVER, fordi det er et isotropisk materiale, uanset hvad ****** det nu er, ja kulstof vil mislykkes katastrofalt, men det vil også aluminium, hvis belastningen overstiger dens evner er bare ren fysik, men hvad vil kulstof gøre? 'som vi lige sagde' giver mulige advarsler, skal du bare være opmærksom på tegnene, dvs. enhver form for knæklyde, knitrende lyde eller synlige tegn.

Ved at se på dette har jeg knust nogle varige kulfibermyter, og faktisk, selvom jeg gjorde det, håber jeg, at der vil være en sund debat i kommentarfeltet nedenfor, så sørg for at komme ind i det nu, inden jeg rejser . Jeg vil bare tage det sidste punkt for sikkerhed, dette er ikke sådan en anbefaling for at købe gamle kulfiberdele som et materiale, det er absolut strålende til fremstilling af cykeldele, men som med ethvert materiale er det kun så godt som teknik og fremstillingsproces bag det. Så vær altid forsigtig, når du køber y cykel ting, og især hvis du køber brugt med sidstnævnte i tankerne, når du klikker deroppe, så har jeg en artikel, der viser dig, hvordan du får din cykel over efter et nedbrud, hvilket er vigtigt som vi nu kender til både metalcykeldele og carboncykeldele, eller hvis du klikker dernede, så har en af ​​grundlæggerne af CERVELO 'Phil white' en rigtig interessant og dybtgående diskussion om, hvad der præcist er kulfiber, så ellers tjek det ud, For at abonnere til GCN skal du bare klikke på globeCC fra @ASKCYC på Twitter

Er kulfibergafler sikre?

Der er ikke kendte forbrugere eller professionelle cykelwebsteder, der advarer forbrugerne om farerne vedcarbon gafler. Nogengaffelsvigt kan medføre alvorlige kvæstelser.Gaflerlavet af ethvert materiale har fejlet uden advarsel. Da jeg købte det, fik jeg at vide at det var mere sandsynligt, at det skulle knække og mislykkeskulstofeller stål.

Hvorfor har cykler carbon gafler?

Kulstofvejcykel gaflergør også et godt stykke arbejde med at reducere vejbrus, hvilket hjælper komforten ved lange ture. Tilføjercarbon gafler, såsom Ritchey Pro Road, til en vejcykeler derfor en fantastisk måde at tabe vægt påcykelog samtidig forbedre komforten.

Hvorfor er kulfiber så dyrt?

Det anerkendes, at brugen afkulfibervokser i flere og flere applikationer som et alternativ til aluminium, stål og en række andre materialer på grund af dets styrkeegenskaber og lettere vægt.

Er kulstofgafler farlige?

Der er ikke kendte forbrugere eller professionelle cykelwebsteder, der advarer forbrugerne omfarerafcarbon gafler. Nogengaffelsvigt kan medføre alvorlige kvæstelser.Gaflerlavet af ethvert materiale har fejlet uden advarsel. Ligesomkulstof, et mislykket stål eller aluminiumgaffelville medføre et tab af kontrol.

Hvor lang tid varer en kulstofgaffel?

Baseret simpelthen på træthedslevetid en vellavet og korrekt installeret kompositgaffel skal varenæsten på ubestemt tid, hvis cyklen ikke går ned eller på anden måde misbruges. Fra Easton: Der er to fejltilstande, derkunneforårsage agaffelat mislykkes, træthed eller påvirkning.

Er en carbon sadelpind det værd?

Sadelpindeer generelt konstrueret af aluminium ellerkulstof. Mange cykler leveres med aluminiumsindstillinger, indtil du når omkring? 2.000 eller US $ 2.500 prispunktet, selvom der selvfølgelig er undtagelser på begge sider.Sadelpinde med kulstoftilbyder dog større dæmpning fra vejvibrationer og er lettere.

Hvor meget vejer en selcof grusgaffel?

Med en 395 mm aksel til krone længde, 47 mm rive og evnen til at sluge op til et 40 mm dæk, vil den yderst alsidige kulstofgaffel finde mange en specialbygget gruscykel - såvel som på vores eget mærke topspecifikke grus- og CX-rigge. Vægt: 490 g, (kun gaffel, uklippet styring). Skærm monteres ved drop-outs og bag på kronen.

Hvad er forskellen mellem stål- og kulstofgrusgafler?

Begge gafler har også fokus på hjælpeprogram eller 'eventyr' med fenderbeslag og tredobbelt burbeslag til dem, der ønsker at montere ekstra vandflasker eller noget bur. Vigtigst er der spørgsmålet om materiale - vi har skabt både en stål- og kulstofgrusgaffel, og det er virkelig et spørgsmål om smag at beslutte, hvad der er bedst for dig.

Hvilken er den bedste gaffel til grusridning?

Gaflen er en af ​​de vigtigste faktorer for den samlede overholdelse af cykler. En stiv gaffel gør cyklen hård og meget vanskelig at leve med på en grusvej. På den anden side, jo mere flex i gaflen, jo mindre præcis og tillidsinspirerende styring. Så det er ikke let at lave en god gaffel, der kombinerer stivhed med overholdelse.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Sulten smerter ghrelin vægttab og vedligeholdelse - hvordan man adresserer

Gørelin dig sulten eller efterlader du dig tilfreds? Ghrelin er et hormon, der produceres og frigives hovedsageligt i maven med små mængder, der også frigives af tyndtarmen, bugspytkirtlen og hjernen. Ghrelin har mange funktioner. Det kaldes 'sulthormonet', fordi det stimulerer appetitten, øger madindtagelsen og fremmer fedtopbevaring.

Vægt i vinter - innovative løsninger

Er det normalt at tage på i vægt om vinteren? 'Selvom sæsonmæssig vægtøgning varierer fra person til person, har der været undersøgelser, der viser et gennemsnit på en vægt på fem til syv pund i vægt om vinteren,' siger Lawrence J.

Jesse vægttab - løsninger på problemerne

Har Jessie Wallace tabt sig for nylig? Vægttab: EastEnders Jessie Wallace mistede tre sten og faldt fra størrelse 14 til 6,29. 2020.

Samlet kropsvægtstræning - almindelige spørgsmål

Hvad er den bedste samlede træning? Den bedste træning i fuld krop Øvelse 1: Barbell Bench Press. Øvelse 2: Barbell Back Squat. Øvelse 3: Pull-Ups. Øvelse 4: Liggende håndvægt Hamstring krøller. Øvelse 5: Stående overheadpresse. Øvelse 6: Ansigtstræk. Øvelse 7: Træk Krøller. (Del 1/2) 27. 2019.

Trek 7.1 fx vægt - løsninger på problemerne

Hvor meget koster en Trek-cykel? Specifikationer Vægt L - 11,95 kg / 26,34 lbs Vægtgrænse Denne cykel har en maksimal totalvægtsgrænse (kombineret vægt på cykel, rytter og last) på 300 kg (136 kg).

Cyklist diæt for at tabe sig - søg efter løsninger

Hvordan taber pro-cyklist? Hvordan mister pro-cyklister vægt? Mange professionelle tæller nøje kalorier og vejer mad for at sikre, at de kun indtager det brændstof, de har brug for for at klare sig godt i træning og racing. Et typisk dagligt mønster er at spise en afbalanceret morgenmad, ride gennem frokosten ved hjælp af energiprodukter og derefter have et tidligt hovedmåltid. 05.09.2016