Vigtigste > Kulstof > Carbon vs aluminium styr - en løsning på

Carbon vs aluminium styr - en løsning på

Gør kulstofstyret en forskel?

Til at begynde med uden at være overbygget,kulstofstænger kan tilbyde mere dæmpningsevne end de fleste legeringsstænger. I stedet for at mærke hver eneste vibration,styr i kulstofkan hjælpe med at absorbere og fugtige det snak. Når du er ude på en lang tur, kan det måskelavedetforskeli mere komfort for dine hænder.



Aluminium er et af de mest almindelige materialer, der bruges til at bygge cykler, mens det billigste køb får mig til at stjæle de dyreste, en typisk kulfiber, midtvejs er taget af aluminium, hvilket jeg synes Masek ser særligt roligt ud og et dårligt ry for mange mennesker det er mindre behageligt end stål, det er ikke så let som kulstof, det er mindre holdbart end titanium, men det er virkelig godt, lad os afklare først, du bygger faktisk ikke cykler og aluminium, du bygger dem af aluminiumslegeringer, og hvad disse legeringer er afhænger meget af men afhænger også af rørets egenskaber og dermed rammerne, for eksempel Beaumonts cykler, der udelukkende bygger stel af aluminium, vælger en 6000 aluminium til en ramme, fordi egenskaberne er lidt blødere, men de vælger det til en anden 7000 serie, fordi den er stivere og derfor lidt sværere, men en For det første er aluminiumlegeringer godt som at være mere robuste. De er billigere end kulfiber, men hovedårsagen er, at det at fremstille kulstoframmer kræver meget, meget mere arbejdstid end aluminium. Nu er det ikke nødvendigvis dygtige arbejdstimer, mens hårdlodning af metalrør kræver betydelig dygtighed så meget fra aluminiumproducenter, at det kan automatiseres, selvom du skærer kulstofpladerne maskinelt, resten skal gøres manuelt, hvilket er en bestemt myte, disse dage, i det mindste er oprindelsen faktisk rodfæstet hovedsageligt takket være anden generation af aluminiumsrammer, der er kendetegnet ved denne fantastiske pragt.

Kunder i begyndelsen af ​​90'erne med deres massivt overdimensionerede og også meget stive rør, nu var hovedproblemet med denne anden generation af rammer rørene, som var nøjagtigt disse rør, hvilket betød, at deres egenskaber var konstante i alle retninger, i modsætning til et kulstof ramme, som kan gøres stivere sideværts, men stadig mere fleksibel lodret konsi Lavere investering i aluminiumsteknologi hovedsageligt i Asien Nye fremstillingsmetoder som hydroformingsseng Vi antager, at rørformene kan variere betydeligt langs deres længde, og hvis du derefter udvider vores viden om stød , hvor rørtykkelsen varierer langs længden, hvilket betyder, at dele af din cykel kan være mindre end en millimeter tyk, og dele af den kunne være betydelig Vær mere, hvilket alt sammen betyder, at aluminium, som er en af ​​dens vigtigste naturlige egenskaber, er at det er meget blødt og alligevel giver dette stadig en stiv platform til pedalering og styring. Dette er svært at svare på, som vi så i en tidligere artikel om kulfiber, når det kommer til robusthed, er teknik faktisk vigtigere end materialevalg, men som vi også så i denne artikel, har de to faktisk meget forskellige fejlmetoder, så at kulstof revner og derefter bryder aluminium vil buler og derefter bøje og derefter bryde, og enhver permutation af de to kan vise sig at være terminal, men måske har ytring og robusthed god grund, når du står over for en bunke på et vejløb, du ville sandsynligvis se en masse brudt kulfiber, men det er meget sjældent, at du ser noget brudt i aluminium, hvilket betyder, at det måske virkelig fortjener ry i den virkelige verden, men et andet interessant punkt er, at selvom kulfiberrammer vil vare på ubestemt tid, havde aluminium altid holdbarhed O, hvis FatonAriel træt ud over tid, men en person som Trek her faktisk tilbyder livstidsgaranti på deres aluminiumsrammer, hvilket betyder, at disse bekymringer sandsynligvis længe har været gode, A nnadoesn ikke fordi stålrammer vides at ruste, der var en meget almindelig misforståelse om, at aluminium ikke korroderer, formodentlig fordi du ikke får de røde kontrollampe under malingen, men det korroderer, men i stedet for rust, du får et hvidt pulver, typisk hvor vand har trængt ind under malingen og fået det til at perle op, men igen n selvom det måske hører fortiden til, fordi jeg kontaktede Trek for at spørge om det, og de sagde, at Alpha-serien aluminium ikke gør ' t lider af dette problem, og de har en række beviser fra både laboratoriet på den åbne vej såvel som tilbage Så det er godt, at ejere af ældre aluminiumscykler vil se, om de kan have et tydeligt tegn på sprudlende laksejere moderne aluminiumscykler kan have ro i sindet Aluminiumslegeringer er kategoriseret som mellemklassecykler af økonomiske årsager, men at overse det er et rammemateriale. Du gør dette på egen risiko, da en high-end aluminiumcykel kan være lav. Overgå let endecarboncyklen med hensyn til køreoplevelse alene, selvom de to priser og vægte er ens.

På grund af dette investerer store mærker som Trek og Canyon stadig meget i højtydende aluminium såvel som mindre mærker som Bowman, hvad der er interessant er at se, at de to materialer stabler op på den åbne vej - og nævner den kulfiberartikel tidligere, hvis du ikke vil se det endnu, kan du klikke igennem det lige deroppe eller se bag kulisserne i Saranfactory, hvor vi ikke kun kunne se aluminiumsmaskine, men også kulstoflægning ovenfor, bare klik dernede for denne artikel ellers sørg for at du abonnerer på GCN, for at gøre det skal du blot klikke på kloden

Er kulstofstyr styr det værd?



Reduktionen i vægt, række af former, sikkerhedsniveauer, komfort og ydelsesmæssige fordele ved enkulstofbar er alle tiltalende. Men for de fleste af os vil holdbarhed, kvalitet og lave omkostninger ved aluminium tælle for mere. Hvis du vil bygge den tyndeste og letteste cykel, der er mulig, og ikke har et budget, skal du gåkulstof.

(Swoosh) - I dag skal vi tale med rytterne om valget af styr her på Abu Dhabi Tour, fordi der er et bredt udvalg med hensyn til Aero eller Standard, men også bredden og faktisk formen af ​​dråberne . (Gentle Music) - Med Caleb Ewan nu, som er i en temmelig ekstrem position, som I alle ved, og nogle temmelig ekstreme styr heroppe også. Du gik efter den traditionelle dråbe og kun 16 tommer kant til kant tror jeg - Ja, ja, jeg var nødt til at lave disse søjler specielt til mig, fordi dette er den normale søjle herovre, jeg synes det er som en ny type dråbe, men Jeg følte, at jeg heller ikke rigtig kunne sprinte på det, så jeg foretrak den traditionelle dråbe, så ja, de gjorde mig sådan en bar og ja, den er temmelig smal, men så er stammen super lang, ja den er lidt Jeg tror det er en ekstrem position, men ja, jeg foretrækker at sprint. Jeg synes, min overkrop er ret lang i forhold til mine ben, det er derfor, jeg løber en så lille ramme, men så er min rækkevidde ret lang.

Så ja, jeg tror, ​​det hjælper mig med at komme ind i den position - og endelig bruger nogle ryttere stadig den traditionelle dråbe, ikke så mange medlemmer af offentligheden tror du? - For at være ærlig foretrækker jeg bare følelsen af ​​at når du stopper her og sprinter, har jeg det som om du virkelig kan trække bjælken mere. Jeg synes, det er som en personlig præference. Alle er forskellige, så det er præcis det, jeg foretrækker - Du har nogle ret ekstreme styr, som vi kunne forvente, hvad har du der? - Jeg tror, ​​de er 38, de er de mindste, vi går til vores masse kan få model med 36, men 38 er god nok.



Og efter at have lavet en masse vindtunneltest fandt vi ud af, at det ikke kun er godt at være lav, men det er også meget godt at være smal, så ideen er, at jeg bare kommer i min afslappede position og er aerodynamisk kan. - Men du fandt det ikke på et bestemt tidspunkt, hvis du virkelig er slank, at det slags lader albuerne ud? -Nej, når jeg virkelig kører, kører jeg stadig sådan. Du ved, at mine håndled er inde. Det er ikke, at jeg kører sådan, så jeg kommer stadig ind.

Og nej, det ved du hvornår du skal gøre det den første uge, okay det er lidt anderledes. Men efter det er det fint, og når du går tilbage til 42, er det som at køre i bussen. - Hvor meget tænkte du på dit valg af styr? ? - De er flade på toppen med et par afrundede bunder, det er det.

rotor 3d krumtap gennemgang

De er de super ergoer, temmelig standard. Lidt udsat, 42 under og 40 over. Så sandsynligvis lidt lettere, så du ikke rammer styret med dine underarme så ofte, når du er væk fra sadlen, men der er kun så meget, du kan gøre med en racercykel.



Vi plejede at trænge lidt sammen, fordi jeg altid havde 42, men vi målte altid fra hætterne, men 42 på hætterne, men 44 på dråberne. Så selvfølgelig gik vi tilbage til 40 og 42, hvilket er lidt bedre for mig - 38 center center e øverst og 42 på drop. Hvordan kom du til at vælge denne bar? - Jeg besluttede mig ikke, det er sådan, de gør det, så det var normalt, jeg har været 42 i årevis, bare et rundt, klassisk standardstyr, og da vi skiftede til Enve, havde de dette styr, og jeg ville prøve det, fordi det var fladt ovenpå og ideen var at bruge de flade bitas som en slags hvile til min armetur som når du bare har en rund bar og ramt et hul, eller du rammer efter et stykke tid du får smerter i armen, men du kan ride det i timevis, hvis du vil. - Har du eksperimenteret meget med det? Dråbernes form? Du har en relativt kompakt form her.

Andre ryttere, som Caleb Ewan, vi talte med tidligere, har en meget mere traditionel dråbe - ja som sagt, jeg havde kun den klassiske før, og så prøvede jeg denne bar og ærligt, først føltes det som om jeg ikke kan virkelig godt lide det, jeg ville have, at faldet skulle være lavere. Fordi som du sagde, dette er for stramt. Men så er det som en anden balance, baren havde ikke det flade stykke ovenpå, så jeg gav bare det op. - Jeg tænker på det, jeg ved det ikke, måske er den store mere behagelig, men jeg har ikke rigtig store skuldre, så jeg kan holde fast med 40 styr og ja.

Når du laver sprinten, handler det kun om aerodynamisk og skulderpositionering, med den bedste aero-sammensætning kan vi få en god løsning. Det er kompakt, buet, jeg har en integreret i begyndelsen, og så skifter jeg til den. Jeg finder det meget behageligt, og så kan jeg også trække mine arme meget, meget godt.

Og ja, du kan også gøre det Se gearstangen i god position for at skifte til for at have en hurtig switch i sprinten, ja jeg tror, ​​at positionen, den nedre position, jeg kun brugte i den sidste K, det sidste par K, fordi det er så lavt, nej? Fordi jeg vil være aerodynamisk i sprinten, og så kan jeg føle mig godt, kan jeg forblive på niveauet. - Og hvordan har du det? Er denne form og bredde forskellig fra hvad du ville bruge i velodromen? - Det er ret ens. Det er helt det samme, kurven og alt, fordi jeg altid bruger det samme mål og alt.

Jeg prøver at bruge samme størrelse og styr og altid de samme ting på banen, fordi jeg vil hoppe fra vejen til sporet og fra sporet til vejen virkelig hurtigt og uden problemer. (Hornmusik) - Jeg har kørt center til center siden jeg var teenager, en whippersnapper. Ja, jeg har altid fundet ud af, at det passer.

Du ved, det føles bare perfekt, og du ved, når du går, nogle mennesker tænker, at hvis du er smallere, er det mere aerodynamisk, men så ved du, at hvis du er smallere, kan det have en tendens til at gå lidt mere med albuerne, så ja, jeg fandt lige dette for at være en praktisk opsætning for mig. - Og du har en traditionel, næsten Merck-lignende dråbe den side af tingene? - Jeg har kørt disse barer i fem år nu. Bare den traditionelle slags ganske dee-styr.

Jeg tror, ​​den eneste ændring, vi har, er den indbyggede alt-i-en-opsætning, som jeg endnu ikke har. Du har ikke lavet alt-i-en til dette styr, så jeg tror, ​​du er ved at lave det, så det snart vil blive rullet sammen til et - jeg vil meget gerne fortælle dig, at der er en reel specifik anmodning fra min side Canyon eksisterede i 41'erne, men med det integrerede styrsystem, som du har så smal som muligt og stadig har 12 eller 13 cm længde på. På racercyklen er komfort faktisk vigtigere for mig.

Og den store ting for mig er bare en flad pladesektion lige her. Jeg kan ikke lide at tage nogen form for dip. Og så har en buet dråbe i stedet for nogen form for bump i den.

Jeg finder ud af, når jeg har, hvordan det står? For eksempel hvor det er mere ergonomisk. Når jeg har det, får jeg slags døde fingre og alt sammen - ville du sige, at du bruger mere tid på hætterne, ved du det, selv når du prøver at blive aerodynamisk end med dråberne? - Ja, ja under træning forsøger jeg at komme sent på dråberne, men selv som den sene time i går fandt jeg ud af, at jeg ikke kan huske nøjagtigt, hvor jeg var, men jeg stopper lidt med at tænke på det, når jeg fokuserer på bare at prøve at få det hurtigt til være, men på en eller anden måde kryber jeg mig ned med dråberne på hætten og bruger begge dele. Så længe jeg er dybt nok, er det alt, hvad der betyder noget - I år er vi sponsoreret af Vision, så de giver os dette aero-styr, som jeg synes er godt, fordi de er ret komfortable, men stadig har alle de aerodynamiske fordele ved hinanden Styretilbud.

cykeludstyr glider

Jeg brugte smallere styr tidligere i min karriere, men disse er naturligvis som en kombination, så de var kun tilgængelige i begrænsede størrelser. Så i år bruger jeg vores regelmæssige 42 cm. Før brugte jeg 40 cm, da jeg stadig brugte styr i aluminium.

Og ja, men det kan jeg godt lide, de er ret gode - og med hensyn til form kan du se nogle ryttere, der har mere traditionelle dråber, de har den mere kompakte, det var et bevidst valg, du kom til efter at have eksperimenteret? - Jeg har altid brugt de traditionelle former, men de gør dem ikke i aero-versionen, så jeg har disse nu, og jeg kan godt lide dem, det er okay - Så et ganske varieret udvalg blandt de professionelle, du ikke vil blive interviewet fordi de ikke har mange valg med hensyn til bredde og fald fra deres sponsorer. Ret, hvis du nød denne artikel, så giv os tommelfingre nedenfor. Abonner på GCN Tech ved at klikke på kloden, og hvis du vil se, hvordan ryttere vælger deres stængler, kan du finde artiklen lige her.

Er kulstyret mere behageligt?

Kulstofbarer der harmereflex vil generelt væremere behageligend stiverekulstofbarer.

En cykel, der er behagelig for den ene, kan være et instrument til tortur for en anden, men ofte er det bare et spørgsmål om at ændre et par billige og ofte gratis ting for at komme tilbage fra at blive tortureret til at være behagelig. Så vi skal se på, hvordan du kan ændre din position på cyklen for at gøre den mere behagelig, og så ser vi på, hvordan cyklen kan føles glattere på vejen. Her er hvad man skal passe på, og hvorfor sadelhøjde er et justeringspunkt.

Jeg kunne forestille mig, at vi alle er ret velkendte, men hvad der ofte er vigtigere fra et komfortperspektiv, er området fra sadelspidsen til styret. Hvis det er for langt, finder du, at det lægger et stort pres på din nedre ryg og derefter også dine nakkeskuldre, som skal rotere for at imødekomme den ekstra længde for at rette denne stilk kortere, bring dit styr tilbage, og det slapper af overkroppen men du behøver muligvis ikke engang at købe en ny stilk, hvis du stadig har plads oven på din nuværende, og hvis du fjerner dem, kan du bare udskifte dem under stilken, og det løfter styret, og det har også effekten til at slappe af overkroppen for dem, der sidder der og tænker på aerodynamik. Jeg vil sige, at mens en nedre forreste sektion er mere aerodynamisk på papir, er det der betyder noget, din kropsposition.

Så hvis du kan bøje dine arme, selv med en højere, kortere stilk, kan du virkelig få aero ved bare at gøre det, der kan være behageligt for de fleste af dine forlystelser, men stadig få aero, når du skal justere din position på cyklen, når den er faktisk faktum kan ændre det radikalt, så tjek disse to. For eksempel har disse kompakte styr en rækkevidde på 70 millimeter og et fald på 122, mens disse har en rækkevidde på 80 millimeter og et fald på 148, og forskellen mellem dem vil være forholdsmæssigt meget større for mindre ryttere, end det er for større øjne, men i begge I nogle tilfælde vil de stadig påvirke din position markant personligt. Jeg kører altid en kompakt stang med kort rækkevidde og et kort fald, fordi jeg derefter kan gå en længere og lavere stamme og stadig forblive behagelig, fordi min position ikke svinger som meget når jeg bevæger mine hænder, kan jeg virkelig ikke anbefale en styrestørrelse nok, hvis du har små hænder og går sådan for at nå bremsearmene, når du er på dråberne, så hjælper et kompakt styr, eller hvis du har dårlig nedre ryg fleksibilitet, så hjælper et kompakt styr også dig med brugen af ​​dråberne mere, men hvis du virkelig g Hvis du har store hænder eller bare er en total rytter, betyder større styr at du har mere variation i din position. Der er et par ting at tale om styret, før vi bevæger dem ud af position og mere mod vejen, hvoraf den første er stivhed eller rettere fleksibilitet, for mens et stift styr er virkelig godt til kontrol, er en fleksibel fleksibel Styr nu mærkbart glattere.

Producenter taler ikke om, så det er svært at anbefale hinanden, men du vil ofte opleve, at kulstofstyr har bedre vibrationsdæmpende egenskaber end et iminium, og det er kun fordi det er lettere at bygge den egenskab ind i materialet Uanset hvad styr er lavet af, kan du nu altid tilføje et ekstra lag styretape, hvilket er godt for folk med store hænder, da det øger skaden på styret og gør det mere behageligt at holde, men det tilføjer også et ekstra lag Polstring tilføjet. Jeg nævnte sadelhøjden før, men hvad med selve sadlen? Det giver mening at ændre det, hvis du er ubehagelig, men hvad du skal kigge efter, det er svært at specificere, og jeg er ingen ekspert på ukendte sadler, men personligt finder jeg ud af, at jeg efter en tur eller to befinder mig på en avisplads meget beskæftige sig med noget og blive komfortabel og væk gik jeg sagde, at jeg har mine favoritter. Jeg kan ikke lide meget polstring, men en blød skal af sadlen, som jeg på en eller anden måde kan blive involveret i, kan være noget, du måske vil se efter På samme måde du vil også gerne se på sadelstativene selv. Nu har kulstofstativ en tendens til at være lidt stivere og overføre mere vibrationer fra cyklen til din krop, mens titaniumholdere finder jeg i det mindste lidt mere behagelig.Du finder ud af, at den største forbedring i komfort og glathed på din cykel er din. ud.

Faktisk talte jeg med en af ​​mine tekniske venner, der prøvede at undersøge de forskellige sadelpinders dæmpende egenskaber, som du måske tænker på, men han kæmpede for at fortælle forskellen på grund af dækkets handling. Generelt er sænkning af trykket nøglen til glathed, men du bliver nødt til at øge størrelsen på dine dæk, hvis du taber trykket for lavt Personligt kan jeg få omkring 85 psi på et 25C dæk, når jeg træder på 28C dæk, jeg kan slip på en omkring 70 psi, og det er som et magisk tæppe, det er så glat, før du tilføjer volumen til dine dæk, at du skal dobbelttjekke, om de faktisk passer i din ramme, de fleste landevejscykler går sandsynligvis så langt som de 27, men selv det kunne være lidt smertefuldt, som det ville være, hvis du skulle bytte dine dæk ud til større på denne cykel, vil du ofte opdage, at et dyrere dæk har en mere bøjelig slagtekrop, hvilket får det til at deformere omkring hver eneste lille ufuldkommenhed i vejen kan og det har virkelig stor indflydelse på dæmpningen af ​​den kommende brummende position. Måske forkorte rækkevidden fra styr til sadel og læg i større dæk også og så selvfølgelig kontrollere styret og måske dobbelt wrap hvis du vil vide, hvordan du skifter styr eller endda dobbelt wrap, så har vi det Videoer til at vise dig, hvordan du gør bare det deroppe og nedad, før du gør det Sørg for at abonnere på GCN, for at gøre dette skal du bare klikke hvor det står Abonner

Er kulstyret stivere end aluminium?

Komfort ogstivheder tæt forbundet, menkulstofsøjler er generelt somstivellerstivere endderesaluminiummodparter. Mange mennesker tror detaluminiumbarer erstivereda de føler sig hårdereend kulstof, men det er på grund af de ovennævnte forskelle i vibrationsdæmpning af de to materialer.

Er aluminium stærkere end kulstof?

Dette diagram viser detkulstoffiber har en specifik trækstyrke på ca. 3,8 gange denaluminiumog en specifik stivhed på 1,71 gange denaluminium.10. 2020.

Er kulstof mere behageligt end aluminium?

Desuden,kulstofhar en tendens til at dæmpe vibrationer bedreend aluminium, simpelthen på grund af dets materialegenskaber, der føjer tilkomfortaspekt. Det er dog værd at bemærke, at rammemateriale kun er en, lille del af det samledekomfortpå en cykel.1 2020.

Vil kulstofstyr reducere vibrationer?

Styr i kulstof reducerer vibrationerså længe du får en model, der er fleksibel. Gaffelen, dækkene, rammens geometri og formen påstyr erde primære kilder til komfort. Materialet istyrer ikke så højt på listen.

Hvornår skal jeg udskifte mit carbon-styr?

På grund afkulstof, hvis en stangs integritet er kompromitteret, er det sandsynligt, at den er åbenbar, da ødelagte fibre eller delaminerede lag kan blive udsat for. Da dette ikke er tilfældet for enhver hændelse, er vores råd altid deterstattetilstyr i kulstofefter et nedbrud.24.10.2016

Hvad er den bedste stængellængde?

For de aggressive trailcykler derude anbefaler vi at bruge enstilki 50-60mmlængderækkevidde. Selvfølgelig fungerer dette muligvis ikke for alle. I nogle tilfælde dimensioneres en rammestørrelse og bruger en 35 mmlængde stilkkan give dig en mere behagelig pasform.

Har du brug for en kulstofstamme med kulstofstyr?

Ja. Alustilktilkulstofbar er normal. Bare sørg for, at det er en 4-boltsklemme.Kulstofstænglerbliver bare voldtaget i alukulstof.24. 2009.

Hvilken er bedre en kulstofstang eller en aluminiumstang?

På papir er det klart, at begge stænger er identiske, når det kommer til funktioner, form og målinger. Kulstofstangen vejer 80 gram mindre end aluminiumet, men det vil også give dig næsten dobbelt så mange penge tilbage. Vores testede specifikationer. UD-kulstofkonstruktion - Placering af fibrene maksimerer styrken.

Er der nogen negativer ved at bruge kulstofstyr?

Et andet negativt for kulstofstænger er, at de ikke er så holdbare. Ridser og nedskæringer i kulstof kan bringe barens strukturelle integritet i fare. Hvis du har et stort nedbrud på din cykel, er det vigtigt at gå igennem og inspicere dit kulstofstyr for at se, om de overhovedet er beskadigede.

Hvilken er bedre Renthal carbon eller ALU 35mm bar?

Renthal har udlignet ydeevnen mellem de to materialer ret tæt, selvom vi kan mærke en forskel med carbonstangen; det er bare lettere for hænderne. Vægtfordelen med carbonstangen, selvom den ikke mærkes med det samme, er en faktor, hvis du prøver at bygge en super let cykel.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bedste cykelsolbriller - listede spørgsmål og svar

Er polariserede solbriller gode til cykling? Polariserede linser anbefales til vandaktiviteter og kørsel, men er ikke ideelle til landevejscykling, da der er situationer, hvor blænding faktisk kan være en fordel. 18.05.2021

Racercykelløb - brugbare løsninger

Hvad kalder du et cykelløb? Racercykelracing er cykelsportdisciplinen for landevejscykling, der holdes på asfalterede veje. Scenevæddeløb eller 'ture' tager flere dage og består af flere massestart- eller tidsforsøgsfaser kørt fortløbende.

Cykelben - handlingsorienterede løsninger

Kan du få store ben ved at cykle? Det korte svar på, om cykling vil gøre dine ben enorme, er - nej. Selvfølgelig forbedrer cykling dine benmuskler, men som en aerob træning fungerer det dine udholdenhedsmuskelfibre, hvilket gør dem mere modstandsdygtige over for træthed under træning, men ikke får dem til at vokse. 21. juni 2018

Mountainbike-greb - hvordan man beslutter

Hvad er de bedste greb til mountainbiking? Dette er de bedste mountainbike-greb BEDSTE SAMLET: PNW Loam Grips. BEDSTE FOR STORE HÆNDER: OURY Enkeltsidet Lock-On V2. BEDSTE TACKY GRIP: Race Face Half Nelson. BEDSTE ENDURO GRIPS: Ergon GE1 Evo Factory. ESI Racer's Edge. BEDSTE BUDGET: Bontrager XR Trail Comp. BEDSTE TIL HELDAGSTUR: Ergon GA3.28 maj 2021 г.

Mountainbikesko - handlingsorienterede løsninger

Hvilken type sko er bedst til mountainbiking? Bedste flade MTB-sko Fem Ten Freerider Pro. En stilfuld, holdbar mountainbikesko med fremragende greb. Specialiseret 2FO Flat Roost. Giro Riddance. Pearl Izumi X-Alp Flow. Bontrager Flatline. Ride Concepts Livewire. Giro Code Techlace. Scott MTB Team Boa.

Cykelpulsmåler - omfattende reference

Er en pulsmåler det værd at cykle? Selvom effektmålere stadig er for dyre for mange ryttere, er pulsmåler overkommelige og bør betragtes som en væsentlig del af udstyret. Det er naturligvis muligt at træne på at føle og bruge de forskellige skalaer for opfattet anstrengelse, og cyklister klarede sig perfekt i dagene før pulsmålere.