Vigtigste > Kulstof > Kinesis carbon fork - praktiske løsninger

Kinesis carbon fork - praktiske løsninger

Er en kulstofgaffel det værd?

Simpelt svar: andre svar er korrekte: akulstofgaffeler (lidt) lettere og lidt mere tilgivende. Men den vigtigste fordel er, at det også hjørner meget bedre end aluminium (og noget bedre end stål eller titanium, hvorfor så mange stål- og Ti-cykler nu kommer medcarbon gafler).





For mange af os, når vi køber en ny cykel, kommer det punkt, hvor vi springer til vores første kulstoframme, springet, der ofte ledsages af et let skrig, når vores kreditkort visner til støv i fingrene, ja og os gør ofte dette spring, fordi kulstof generelt betragtes som et bedre materiale til stel end aluminium, men hvordan føles en carboncykel i det virkelige liv på den åbne vej sammenlignet med en aluminiumscykel? Begge har Bontrager Finishing Kit, ligesom hvad du rent faktisk ville finde, hvis du kigger forbi din lokale Trek-forhandler, ja de er næsten identiske, næsten forbi, fordi den ene er en SL 6, kan have spor lavet af OC og LV kulfiber, den anden er en ALR Six lavet af aluminium fra Upalpha-serien. Vi tager dem med på en tur gennem vores lokale sløjfe, og så bytter vi og gentager, hvem der går først, skønt stensaks, okay, vi fortalte dig, at du vil køre først, jeg vil ride først, lad os starte med først bliver vi dyre, og du bruger en masse af dine hårdt tjente penge her, så den faktiske forskel i dette tilfælde er mellem omkring otte hundrede og tusind dollars eller mere omkring syv hundrede pund, og det er for en identisk byte. Husk, at forskellen i pris skyldes, at kulstofproduktion er meget mere arbejdskrævende og generelt også dyrere.

Jeg kan dog forestille mig at gå ind i din lokale cykelbutik på udkig efter to forskellige cykler med lignende priser og sådan? I dette tilfælde vil din kulstoframme sandsynligvis have komponenter, der mindst er et niveau eller to lavere end dets aluminiummodstykke, så alt vil være lidt tungere, og du vil sandsynligvis have en lavere kvalitet af kulfiber, som du ellers måske vil have. Det gjorde vi dog ikke i dette tilfælde, fordi du gerne vil være i stand til direkte at sammenligne, hvordan disse to forskellige materialer er rigtige. Dette er et virkelig stort emne, når du snakker ned i din cykelbutik om kulstof er mere behageligt i aluminium, er det ikke rigtig et meget vanskeligt emne, og jeg talte for nylig med en ingeniørven, der har specialiseret sig i noget som dette, og han analyserede den åbne vej? forsøgte at finde nogle forskelle og mislykkedes. Han sagde grundlæggende, at det er næsten umuligt at kvantificere forskelle i komfort mellem to rammer baseret på andre ting som dine dæk, hvor brede de er, hvilket tryk du har på kortet, hvor meget Har du flex i din sadel eller sadelpind? Alt godt og godt for ham, men vi kan se nogen forskelle, men hidtil har jeg kørt begge cykler i cirka en time med dækkene, som har nøjagtigt det samme tryk, og jeg mener det samme tryk, for i øjeblikket er vi mellem de to har byttet cykler fra mit synspunkt, svaret på dette spørgsmål er nej ja, jeg tror, ​​du kan aldrig få så lette kulstoframmer eller gode kulstoframmer, jeg skal sige, har et meget lille mod og føler sig godt på vejen, men Jeg gætter sandheden om komfort og cykler, hvis du faktisk vil have flere af disse, alt hvad du skal gøre er at sætte på bredere dæk og sænke trykket.

Det næste emne er stivhed, hvilket er meget vigtigt for kraftoverførsel som sprint eller acceleration ud af et hjørne, som din cykel føles, men det er også meget vigtigt, når det kommer til håndtering af cyklen, om at der ikke så meget tales. Hvis din forreste sektion ikke er meget stiv, vil det gøre din cykel lidt sværere at forhandle om sving og over ru terræn, nu kan stivhed måles i laboratoriet, men hvad med her og nu, jeg synes, det er dyrere kulstoframme er mere lydhør og hvis det er skubber virkelig hårdt og drejer hjørner på ujævne veje, er det efter min mening også mere sammensat, men det er kun i direkte sammenligning, og det er virkelig et virkelig vigtigt punkt ja forskellene er så subtile, at du virkelig kun føler dem i de første fem minutter efter cykelbyttet a Efter at have indset, at forskellen er meget mindre, men forskellen er der stadig, til venstre okay, så dette er den store forskel ser tydeligvis bortset fra udseendet, lad os naturligvis få disse to hjul på vægten, så kulhjulet kommer til syv point fem ni kg, dette aluminium kommer til syv point otte syv, så en forskel på to hundrede og firs gram, ikke en stor overraskelse i betragtning af, at generelt, ca båndrammer kan laves omkring fire hundrede gram lettere, og det er aluminium, ja, men hvad betyder disse vægtbesparelser egentlig i den virkelige verden? Tesla, der er omkring tredive gram så lang med fem hundrede meters højde, denne carbon cykel var 25 sekunder hurtigere, og det er stort set med den samme ydeevne lyder ikke meget, nej og faktisk er det ikke rigtig meget, Jeg mener, det er ikke vigtigt Nå, det afhænger bare, som jeg sagde, det er hurtigere, det er en kendsgerning, om det er vigtigt, afhænger af dig, og hvad du vil få ud af din cykel, så det vigtigste emne for alt, der ser naturligt ud nu Moderne aluminiumsrammer kan ofte ikke skelnes fra deres kulstofmodstykker. For eksempel er skrivningen på denne ramme næsten sømløs, og de hydroformede rør er lige så yndefulde og smukke og velformede som alle carbonrammer, selvom de kommer tæt på, og du kan selvfølgelig fortælle forskellen, og hvis det er forvirring, skal du bare gøre banktest og se, at kulstoframmer ikke er pengene værd nej nej vi siger ikke, at bil bon har fordelen i ren ydelse, forskellen er, selvom så stor som nogle mennesker gør det, nej, det er ikke specielt, hvis du sammenligner det med sprøde små cykler fra samme producent, så her er et spørgsmål, matedo, du får det en aluminiumsrammecykel eller acarbon stelcykel med billigere og komponenter. Jeg ville gå efter aluminiumet med bedre komponenter ja, jeg ville også gøre det, men i dette tilfælde med det samme komponenttræ på en aluminiumsramme vil rammen komme. Jeg vælger en kulstoframme Ja, jeg tror, ​​jeg er også enig i begge ting, knytnæven er god, okay nu, hvis du vil se en lidt mere information om de materialer, vi er taler om her, hvis du bare klikker over, har vi en artikel om ting, du ikke vidste, en kulfiber, og bekvemt heroppe fem ting, du ikke vidste om aluminium, skal du sørge for at abonnere på GCN, før du abonnerer på f.eks. u en der går der gør det bare klikke på kloden

Hvad er fordelen ved en kulstofgaffel?



Det vigtigstefordelfor ikke-konkurrerende ryttere er komforten i enkulstofcykelstel. Hvor aluminium overfører vibrationer og stød gennem cyklen,kulstofcykelgaffel fordelefra vibrationsdæmpende kvaliteter, der giver en jævnere kørsel.

først stål, derefter aluminium, så titanium og derefter kulfiber, det er stort set det valgte materiale til bygning af cykler i disse dage. Faktisk tager det næsten 20 år at gå næsten 20 år tilbage for at finde en kulstoffri cykel på øverste trin på podiet på Tour de France, men faktum er, at dette materiale er meget misforstået, så vi troede, vi skulle tackle emnet og prøv nogle for at afslutte de sårende myter. Vi talte med mange carbon komposit ingeniører, herunder Sebastian, designeren hos Canyon, der ligner nøjagtigt John Degenkolbhas.

Har nogen nogensinde fortalt dig, at du faktisk ligner John Degenkolb? Nej, faktisk ligner du aldrig John Degenkolb Jeg rødmede næsten for at finde ud af sandheden om kulstof Kulstof er ikke egnet til tunge ryttere ARBEJD En komponents egnethed afhænger generelt ikke af materialet. Hver del skal designes med en bestemt belastningskasse. Ganske vist eksisterer den med kulstof, fiber, som med ethvert rammemateriale, der er risikoen for, at du kan overskride dine grænser for at opnå et superlys mål, for eksempel, men kun problemer opstå, hvis det ikke var designet korrekt, så målet om let konstruktion prioriteres mere end styrke og holdbarhed. Hvis du er en tung rytter, skal du altid kontrollere, at en komponent, du køber, ikke har nogen vægtgrænse, uanset hvilket materiale du køber, men disse dage hvis du kun bruger kulstof, kommer cykler kun ind fra 5 producenter WAHRAalle kulfiberrammer og cykelkomponenter er lavet af fibre fremstillet af kun 5 producenter ja, det er ganske vist sandt t Rørproducenter producerer forskellige kvaliteter af kulfibre, så det er ikke sådan at hver cykelstel har samme kvalitet. Du skal også medtage mange andre ingredienser i blandingen, ikke mindst teknologien og også fremstillingsprocesserne, der i sidste ende bestemmer resultatet af din cykel.



Højere modulmodul kulstof betyder cykler af højere kvalitet. Forkert 'modul' refererer til stivheden af ​​de fibre, der er vævet i kulfiberpaneler. Så hvis du skifter fra en standard modulusfiber til en ultrahøj modulusfiber, bliver fibrene stivere, lettere og dyrere at fremstille, derfor vil de marketinggutter, der vil sælge dig cykler, annoncere, at deres rammer er lavet af ultra -høj modulus kulstof, men sandheden er, uanset hvor dyr din cykel er, har du altid brug for en blanding af disse fibre, så hvis du vil gøre en cykel helt høj-modulet carbonit, vil det være meget let, det vil være ubehageligt stift og det ville være ekstremt skørt, så kunstformen med at konstruere kulfiber er at få den rigtige blanding af fibre på de rigtige steder og i de rigtige retninger for at få en cykel, der er let, stiv, behagelig og stærk, er forkert mod en køler for at bygge en kulfibercykel skal den koges.

Så hvis du tilfældigvis læner din cykel mod en radiator, smelter den, ikke? NEJ, heldigvis er det forkert. Harpikser, der bruges til at klæbe kulfibre sammen, kan modstå temperaturer, der er langt højere end den beskedne køler kan producere. Tænk f.eks. På dine kulhjul.

Bremseoverfladen skal kunne modstå temperaturer, der ligger langt over 100 ° C, hvilket er den temperatur, som din køler forhåbentlig aldrig bliver nødt til at overstige, hvis du efterlader din cykel skødesløst i en ovn, hvilket kan give anledning til bekymring, så prøv for enhver pris at undgå og læg det faktisk ved siden af ​​et eksternt elektrisk varmelegeme, der 'lyser' lyst rødt ', hvilket også kan give dig problemer, så vær lidt forsigtig, hvor du sætter det. sollys svækker kulstof FALSK Nå, faktisk kunne du næsten have ret,' ikke at vi fik det her nogensinde ville finde ud af det i Storbritannien ', faktum er, at harpikser blev brugt til at lime kulfibre sammen kan undertiden være sårbare over for UV-lys, hvilket betyder, at din ramme eller dele kunne' teoretisk 'nedbrydes over tid, men det er faktisk troede, at kulstofproducenter udviklede sig for at tage højde for, at kulstof betyder røv, at du kan bruge din ramme eller dele på ubestemt tid, og hvis du stadig er skeptisk, anbefaler jeg, at du kigger nærmere på flyet næste gang, disse brønde, stålrammer, kan th ey blive repareret, ikke? Gensvejset men kulstof? !! Hvis det bliver beskadiget, går det bare i skraldespanden, ikke? Nå, nej, forkert, det viser sig, at du kan rette kulfiberdele. Faktisk gør folk nogle helt fantastiske ting for at genoplive kulstof eller stivhed, som du nød, før den blev beskadiget, men du kan muligvis stadig køre på din elskede cykel Kulstof er mindre sikkert end aluminium Det er



FALSESvidenskabsbriller I teorien kan næsten ethvert materiale gøres sikkert, hvis man tager højde for dets egenskaber og derfor dets evner, og så er det bare et spørgsmål om stivhed og vægt og derfor ydeevne, så kul er hverken mindre sikker eller sikrere end aluminium , det er bare anderledes, men en ting, jeg lærte for et par uger siden, fandt jeg meget interessant, fordi kulstof lægges i en 90- eller 45-graders vinkel til en mulig revne. Det resulterer i en gradvis eller crack-by-crack V siger mens aluminium, hvis det skulle blive beskadiget, er n stort set SPIL OVER, fordi det er et isotropisk materiale, uanset ****** er det nu, ja kulstof vil fejle katastrofalt, men så vil det også være aluminium, hvis belastningen overstiger dens evner... er bare ren fysik, men hvad vil kulstof gøre? 'Som vi lige sagde' giver mulige advarsler, skal du bare være opmærksom på tegnene, dvs. enhver form for knæklyde, knitrende lyde eller synlige tegn.

Hvis du ser på dette, har jeg ødelagt nogle varige kulfibermyter, og selvom jeg gjorde det, håber jeg, at der vil være en sund debat i kommentarfeltet nedenfor, så sørg for at tilmelde dig nu, kom ind på det før Jeg går. Vil bare tage det sidste punkt for sikkerhed, som ikke er en anbefaling til at købe gamle kulfiberdele som et materiale, det er helt fantastisk til at lave cykeldele, men som med ethvert materiale er det kun så godt som teknik og fremstillingsprocessen bag det. Så vær altid forsigtig, når du køber y cykel ting, og især hvis du køber brugt med sidstnævnte i tankerne, når du klikker deroppe, så har jeg en artikel, der viser dig, hvordan du bringer din cykel over efter en ulykke, hvilket er vigtigt som vi nu kender til både metalcykeldele og carboncykeldele, eller hvis du klikker dernede, så har en af ​​grundlæggerne af CERVELO 'Phil white' en rigtig interessant og dybtgående diskussion om, hvad der præcist er kulfiber, så ellers tjek det ud, For at abonnere til GCN skal du bare klikke på globeCC fra @ASKCYC på Twitter

Er kulstofgafler bedre end aluminium?

Detaluminiumsgaffelskal være mere robust og mindre tilbøjelig til brud. Detkulstofgaffelvil være mere stødabsorberende og behagelig.

Er kulstofgafler bedre end stål?

Kulstofer meget lettere. godtstålgaflerer generelt mere kompatible (på en god måde)endmestcarbon gafler.Stålgaflerer i de fleste tilfælde mere velegnede til montering af stativer og tilbehør. Kan endda få tilpassede hårdlodninger tilføjet efter behov.

Er en kulstofgaffel farlig?

Der er ikke kendte forbrugere eller professionelle cykelwebsteder, der advarer forbrugerne omfarerafcarbon gafler. Nogengaffelsvigt kan medføre alvorlige kvæstelser.Gaflerlavet af ethvert materiale har fejlet uden advarsel. Ligesomkulstof, et mislykket stål eller aluminiumgaffelville medføre et tab af kontrol.

Er kulstofgafler sikre?

Carbon gaflersom en generel klasse kan sammenlignes med metalgafleri den samlede pålidelighed. De holder fint under normale kørselsforhold og kan mislykkes i et sammenbrud.6. 2015.

Hvordan ved du, om en gaffel er kulstof?

Hvisden styrende erkulstof, så har du et altkulstofgaffel. Du kan sehvisstyrerøret erkulstofved at tage stammen af ​​eller endda stængelhætten. Selvfølgelig,hvisdens AL, dingaffelknive kunne stadig værekulstofmundtlig.Hvisden styrende erkulstof, så har du et altkulstofgaffel.

Hvorfor har racercykler kulstofgafler?

Hvad er fordelene vedcarbon cykel gafler? Størstedelen af ​​eftermarkedetvejgaflerer lavet afkulstof, et materiale, der er berømt for at være let og stærkt.Racercykel gafler i kulstofgør også et godt stykke arbejde med at reducerevejbuzz, som hjælper komfort ved lange ture.

Hvad er en gaffel med kulstofblade?

Kulstofsammensattegaflertil road-racing formål består af præimpregneretkulstofark. Disse er lagdelt på en sådan måde, at designingeniøren kan indstille afbøjningen, hvilket gør den stivnende betydeligt mod slutningen af ​​sin bevægelse på samme måde som et stålgaffelgør.06.29.2007

Hvor lang tid varer en kulstofgaffel?

Baseret simpelthen på træthedslevetid en vellavet og korrekt installeret kompositgaffel skal varenæsten på ubestemt tid, hvis cyklen ikke går ned eller på anden måde misbruges. Fra Easton: Der er to fejltilstande, derkunneforårsage agaffelat mislykkes, træthed eller påvirkning.

Hvilken slags gaffel bruger en kinesis ebike?

I 2020 har vi en ny Kinesis Ebike-kategori, og RANGE-gaffelen er parret for at komplimentere vores Ebikes RANGE (Adventure) og RANGE Flat Bar (Fitness). Oprindeligt blev RANGE gaffel designet til at blive brugt sammen med den nye og forbedrede Kinesis Tripster ATR.

Er Kinesis serie gaffel kompatibel med ATR?

Oprindeligt blev RANGE gaffel designet til at blive brugt sammen med den nye og forbedrede Kinesis Tripster ATR. Men det er nu tilgængeligt at købe separat for at opgradere din nuværende cykel, klar til det næste eventyr.

Hvor mange ben har en kinesisk gaffel?

Med 3 lastbeslag på venstre og højre ben (6 i alt) er Range-gaffelen ekstremt tilpasselig og kan let rumme flaskebure samt bagagebærer, perfekt til alle eventyr. Range gaffel giver også intern routing til forbremsen, hvilket skaber en meget pænere forende og reducerer risikoen

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling af erektil dysfunktion - brugbare løsninger

Kan cykling kurere erektil dysfunktion? Mere markant var imidlertid konstateringen, at mænd, der cykler mindre end 3 timer om ugen, eller som kun lejlighedsvis har et odds-forhold på 0,61 for at udvikle moderat eller komplet ED. Dette indikerer, at moderat træning i form af cykling faktisk kan forhindre ED.

Crossfit og cykling - hvordan man håndterer

Er CrossFit godt for cyklister? CrossFit giver dig mulighed for at tilføje variation i dit program. Hvis du supplerer din ridning med styrketræning og metcon (metabolisk konditionering) træning, forbedrer du ikke kun din cykling, men du opnår også store fysiske gevinster.

Cykling vægttab - hvordan man løser

Kan du tabe mavefedt ved at cykle? Ja, cykling kan hjælpe med at tabe mavefedt, men det tager tid. En nylig undersøgelse viste, at regelmæssig cykling kan forbedre det samlede fedt tab og fremme en sund vægt. For at reducere den samlede maveomfang er aerobe øvelser med moderat intensitet, såsom cykling (enten indendørs eller udendørs), effektive til at sænke mavefedt. г.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Cykel skiftende kabel - find løsninger

Hvornår skal skiftekabler udskiftes? 5000 til 6000 miles er en god tidsramme til udskiftning af kablerne. Andet klogt venter til de bremser og enten har en god stiv pedal ind eller dejlig let drejning, afhængigt af det ødelagte kabel. 9 dæk. 2010 г.

Cykling tilbage - hvordan man opnår

Er det hårdt at cykle på ryggen? Selvom cykling kan være en god træningsmulighed for dem med eksisterende rygsmerter, kan det også forårsage rygsmerter, hvis de ikke gøres ordentligt. Dårlig kropsholdning på cyklen kan belaste ryggen. At læne sig over, med ryggen buet og hovedet op, kan belaste både ryg og nakke. 13. apr. 2016