Vigtigste > Kæde > Test af kædesmøremiddel - omfattende håndbog

Test af kædesmøremiddel - omfattende håndbog

Hvad er arbejdet med kædesmør?

En godkædesmørkan udglattekædeindgreb med kassettekædehjulene og kæderinge og opretholde korrekt skiftende ydeevne. Det hjælper også med at forhindre korrosion og reducerer friktion og drivslid.31 2021.

I dag tager vi et ret simpelt kig på de forskellige smøremidler, vi kan anvende på vores drev, og hvilke effekter de kan have. Så jeg skar min kæde op, en brugt i nogle få prøvestørrelser. Og vi vil anvende forskellige typer smøremidler på den og introducere dem for en række eksterne faktorer. (Dramatisk musik) Først på vores liste over smøremuligheder er Wet Lube.

Så på flasken her står det, at kæden forbliver glat og våd under mudrede forhold. Så tænk virkelig på din vinter, det er her, det kommer i spil. Det løber som en væske og har en tendens til at holde sig næsten sådan fra mørke olier, der sidder på din drivlinje, det er normalt på grund af det.

Sikrere, hårdere end tørt smøremiddel, men kan være lidt rodet, især hvis du anvender for meget. Dernæst har vi tørre smøremidler, så det er støvede forhold for dit tørre smøremiddel. Så jeg tænker på sommermånederne, når der ikke er så meget snavs og mudder undervejs a) Nu kører det bestemt renere end Wet Lube, men det varer ikke så længe, ​​hvis din cykel er dækket af mudder, sand eller vand skub det, der sidder oven på kæden.

Nu kører vi et parti af vores prøver uden noget smøremiddel, lige som en kontrol. Men for de to andre bruger vi ikke drevspecifikke smøremidler, men ting, som vi bliver spurgt meget om. Så lige fra spisekammeret har vi noget olivenolie.

Første tryk også, da vi føler os lidt fancy. Dernæst har vi fikseringsmidler til alle Klager, lige ovenpå med hellig vand og gin og tonic, selvfølgelig er det WD-40. Nu er dette stadig et valg for nogle landevejskørere, der leder efter en virkelig effektiv kæde, der forbliver stille, om ikke kun i ca. 30 minutter.

Tro det eller ej, vi sejler et ret tæt skib her, men vi er ikke helt NASA. Så vi har vores meget enkle rysterboks, som jeg vil inkludere snavs, mudder eller endda bare vand i, som vi kører vores kæder igennem, vi forhåbentlig giver kæderne tid til at lade deres smøremiddel arbejde nok til forhåbentlig at reflektere hvordan du vil opføre dig i den virkelige verden. En stor forskel i forhold til hvad du kunne gøre på din egen cykel er, at vi ikke tørrer det overskydende smøremiddel af.

Forhåbentlig er dette for at overdrive eventuelle fordele eller bonusser fra selve smøremidlet. Nu kan du fortælle, at jeg har denne form for slidstærkt materiale med høj træk, som du finder tilstoppe din drivlinje, og ærligt talt vil jeg ikke engang prøve. Forhåbentlig er dette bare en meget simpel test for at vise dig fordele og mulige ulemper ved hvert smøremiddel, og en smart flok som dig kan ekstrapolere de oplysninger, du har brug for, før du projicerer den på en måske mere reel situation her i mine små Tupperware-containere, jeg har sandsynligvis et par hundrede gram af det fineste engelske mudder, jeg kunne finde.

Nå, jeg siger mudder, det er mere en snavset, sand konsistens lige nu. Og en ad gangen går jeg bare gennem hver række smøremidler og tilføjer kæden. Så jeg starter med Dry Lube.

Bare i, jeg er ikke bange. Og så (raslende) tror jeg bare, det er mængden. Så jeg skal grave min kæde op.

Små smøremidler. Jeg skal banke lidt på det. (Knock) Så jeg vil poppe det derinde og gøre det samme med Wet Lube.

I det går. Kassen er forseglet, og så er du klar! (raslende) Så jeg går bare gennem resten af ​​kæderne og gentager den samme proces. Ud over snavset tilføjer jeg nu en sektion af kæden for hver type smøremiddel i mudret vand og derefter i rent vand for at demonstrere de forskellige beskyttende virkninger af hver type smøremiddel afhængigt af miljøet. (raslende) Det eneste instrument, jeg fik lov til at spille i skolen, var maracas, så jeg har haft en masse øvelse i praksis das, jeg kunne ikke stole på noget, der var alt for sofistikeret. (raslende) (fræk musik) Så jeg overlader disse til at gøre deres ting natten over. Jeg vender tilbage i morgen for at se, hvad jeg finder, jeg tror, ​​de vil være sikre, jeg tror ikke, de har brug for mig her længere, og vi tjekker ind i morgen en dag senere.

Så det er en ny dag i GMBN Tech HQ, og vi skal se på vores kæder, så i første omgang er jeg straks overrasket over ikke at se mere rust. Og det er med alle. Men jeg antager, hvad jeg tilskriver det, når jeg affedtede dem, ved du, at jeg tror, ​​at affedtningsmiddel sandsynligvis har nogle resterende beskyttende egenskaber, og det handler ikke om at tørre dem helt ud.

Jeg tørrede dem ned og prøvede bare at få dem så knogletørre som muligt. Men jeg tror stadig, at dette affedtningsmiddel har nogle resterende egenskaber. Så lad os starte med vores tørre.

Nu er det tørre, støvede faktisk, du ved, det har noget støv på sig. Men det er selve støvet, er det ikke selve mudderet helt tørt, og det opløses som pulver. Så jeg antager, at med lidt kædeflik eller når drivlinjen begyndte at glide igennem, ville jeg tro, at det ville falde helt af.

Og denne frakke er faktisk ret imponeret i betragtning af at det ikke er som om vi tørrer det overskydende bagefter. Det dryp absolut i Dry Lube. Gå til den med mudder.

bascykler bruger

Igen lignende, hvis måske, tror jeg faktisk, det startede en hel del af Dry Lube. At se på det alligevel. Og så selve vandet, ja, det ser bare pænt og rent ud.

Ingen rester af rust eller lignende. Det føles ikke som om der er for meget olie tilbage. Åh, der er lidt, lidt, måske en let voks på den.

Dernæst går vi til vores Wet Lube. Så det var tørt med det samme. Så det er forskellen, det er lidt tilstoppet som om olien har blandet sig med støvet.

At efterlade en slags fugt gennemtrængt snavs. Når du går gennem din drivlinje, ved du nu, at ting som din kædehjul fjerner det snavs fra dine led. Men det er arbejde, kædeleddet skal gøre, hvilket ikke kun betyder mindre effektivitet, men dybest set vil slides eller overdrive dit drivsystem.

Dernæst ser vi på mudderet, og det er faktisk i ret god form. I betragtning af at det var forfærdeligt, mudret vand. Der er faktisk en hel del resterende smøremiddel tilbage i det, og jeg er virkelig imponeret over, hvor meget det kan tage uden blot at tilstoppe det helt.

Med hensyn til vand ser det ud og føles stadig som om det bare er smurt, hvilket virkelig er virkelig imponerende, hvor meget vand det var i stand til at frastøde. Dernæst går vi til Volksmeister WD-40, svarende til det tørre virkelige smøremiddel. Det ser ud til at have efterladt lidt pulver.

Og faktisk må jeg sige, at WD-40 ser ud som en af ​​de mest imponerende over hele linjen. Det er tørt, det havde ikke rigtig meget. I mudderet ser det stadig ret godt ud og har endda en let beskyttende film.

Og i vandet ligner det en helt ny kæde. Jeg tror, ​​det ved WD-40 er, at det bare brænder din drivlinje hurtigt op. Det er ikke, at det ikke er et meget effektivt smøremiddel, det holder bare ikke så længe, ​​for det er ikke det, det var designet til.

Med hensyn til olivenolie mener jeg den test, vi alle har brug for at vide. Lugter stadig lækker, så det er det. Men det er sandsynligt, jeg vil sige, at den mest tilstoppede, den måde olien blandes med mudderet, er at mudderet stadig utroligt vådt.

Selv med Wet Lube er mudderet lidt, ja, hvis det var i støvet, er det ikke en slags våd mulch-tørret pasta. Men det er faktisk, ja, slags tørret ud og kunne sandsynligvis komme til støv. Mens dette er så stort set stadig i mudret flydende form.

Og ligesom med det mudrede vand er der stadig en hel del olie i det. Nå lugter det bestemt stadig. Men ja, det er godt.

Og så med det, bare vandet, ser det stadig ud som en ret god ny kæde. Men nu blandes ikke olie og vand, så det er ikke så overraskende for mig. Og så, med vores testmønstre, som du ville forvente, mener jeg, overfladen fortæller måske ikke for meget af en historie.

Men dette er vores mudrede vand. Og du kan bare høre noget af stivheden i Links. Du kan forestille dig, at den forstørres, når du træder gennem pedalerne.

Nå, det er ret fortællende, virkelig. Dry Lube ser ud til at belægge bedre under disse tørre forhold. Den våde smøremiddel, ja, det afhænger bedre af de våde forhold.

Men de hænger mere. De brænder ikke ud af din drivlinje med det samme. WD-40 ser helt fantastisk ud visuelt, som jeg sagde, men jeg er bekymret for, hvor længe den bliver der i.

Olivenolie lugter fantastisk, men jeg er bekymret for, hvor længe den ville blive der. Og godt, en mangel på smøremiddel generelt, det gør slet ikke meget. Og der er meget friktion inden for disse forbindelser.

Jeg er udmattet af al den hårde journalistik, der foregår her, og vil vende tilbage til cyklerne. Tjek denne artikel, jeg gjorde med slangeløs opsætning og hacks. Det er en ganske lang artikel, men den er ret omfattende, og jeg anbefaler virkelig at se den.

Og vi ses næste gang, mange tak.

Hvad er det bedste smøremiddel til cykelkæder?

Bedste cykelkæde smøremidler- vores valg
  • Rock N Roll Gold.
  • Silca Super SecretKædeSmør.
  • GrønOlieVåd smøremiddel.
  • Finish Line våd.
  • CeramicSpeed ​​UFO Keramisk glidecreme.
  • Tru Tension All Weather.
  • Smeltet Speedwax. Vokskædertage lidt ekstra arbejde, men er værd at gøre det.
  • Sprøjtkædesmøremiddel. Højtydende voksbaseret smøremiddel.

Smøreolie, en loyal ven og mere præcist den loyale ven af ​​en triatlet, for uden den kan alle de kilometer, vi cykler på vores cykel, ødelægge vores kæde. Tro det eller ej, vi har en række forskellige måder at smøre vores kæder på; Uanset om vi leder efter bedre gearskift, forlænger levetiden for vores kæde- og cykelkomponenter eller bare ønsker at få mere effektivitet ud af vores cykeltur, så kan vi opnå nogle betydelige gevinster ved at smøre vores kæder korrekt. Så i dag skal jeg tale om, hvilket cykelsmøremiddel vi skal bruge, og hvornår. (dramatisk musik) (let musik) De fleste producenter har tendens til at gruppere deres smøremidler i en af ​​to kategorier, nemlig våde og tørre smøremidler.

Du tror måske, at dette gælder for den særlige type tilstand, du taler om. I. E. tør i det smukke sommervejr og vådt i det elendige vintervejr.

Og for det meste har du ret. Der er forskel på disse to kategorier af smøremiddel. Nu refererer det tørre element til smøremidlets smøremiddel.

Og det fungerer effektivt på din kæde, mens du kører, og er for det meste en voksagtig type indskud. Nu påføres disse tørre smøremidler på din kæde som en væske, før det tager et par timer at tørre. Så husk det, før du starter din tur.

Det positive ved tørt smøremiddel er, at det ikke tiltrækker for meget snavs eller støv og snavs, når du bruger det, så det er perfekt til tørre sommerdage. Ulempen er dog, at den skal anvendes temmelig regelmæssigt, især hvis du har kørt på en våd dag, eller hvis du har været ude på sadlen en rigtig lang tur, og det bliver bare tørt og knirkende. Og ingen kan rigtig godt lide at have den tørre knirkende kæde på en cykeltur.

Vådt smøremiddel var det oprindelige valg af smøremiddel. Faktisk brugte de fleste mærker noget, der lignede mere en bilmotorolie. Konsistensen var så god som bedre end enkle sprøjtesmøremidler, som stort set er designet til at fortrænge vand.

Kort sagt, det var mere holdbart og langvarigt. Og den kvalitet forbliver hos moderne våde smøremidler den dag i dag, fordi de stadig påføres kæden som våde smøremidler, smøremidler, som vi talte om, de forbliver i denne form på kæden, og konsistensen er lidt tykkere, hvilket betyder, at den holder sig til kæden, hvilket faktisk betyder, at de er mere perfekte til våde forhold, da de har øget regnmodstand, og jo sværere er de at vaske af, når de er i kæden. Nu er den tilknyttede ulempe ved vådsmøring, at det tiltrækker meget mere snavs og snavs til kæden.

Som et resultat er vi nødt til at rengøre kæden lidt oftere, end vores kolleger med tørt smøremiddel ville gøre. Hvis du måske er lidt mere interesseret i ydeevne, kan du overveje at bruge et keramikbaseret eller voksbaseret smøremiddel i din kæde. Nu sidder disse et eller andet sted mellem de tørre og våde versioner af smøremiddel, men som med begge versioner påføres de kæden i flydende form, men tørrer lidt mere klæbrig.

Disse tunge smøremidler hjælper med at reducere friktionen og træk mellem din kæde og de andre bevægelige komponenter reducerer din kæde. Og på grund af det hjælper de kun dig med at få den lidt mere strøm, du leder efter, men det er værd at bemærke, at de er lidt dyrere. Det behøver ikke at blive anvendt så ofte.

Brug af en silikonebaseret Teflonor-spray som denne er en rigtig god ide bare for at holde tingene pæne og glatte og stille også. Jeg taler specifikt om dele, hvor kæden kunne ramme ringene foran eller kassetten bagpå. Og det er også en rigtig god idé at scanne over cyklen og finde andre områder, som du også kan slippe lidt af.

Ligesom for eksempel fjedrene i bagskifterne på vores Ailleurs såvel som ting som bremse- og skiftkabler, hvis du selvfølgelig ikke bruger elektronik. Uanset hvilket smøremiddel du vælger, fungerer det altid bedre, når det påføres en dejlig og ren kæde, så det er virkelig det værd, tænk virkelig på at gnide hele drivkæden med en klud eller et håndklæde eller noget lignende for at få alt til at blive renset efter hver tur . Og husk bestemt at prøve en rigtig dyb rengøring med sæbe og varmt vand efter at have sagt en lang søndagskørsel, gør det med dine venner eller klubben, forhåbentlig har denne artikel hjulpet dig med fremtidige beslutninger, du træffer måske om et smøremiddelvalg eller kørselsforholdene vil du forvente på denne tur.

Hvis du har andre forslag til, hvordan du smører din cykel korrekt, så giv os besked i kommentarerne nedenfor. Vi vil meget gerne få denne. Plus, forhåbentlig nød du artiklen.

Så klik venligst på knappen 'Synes godt om'. Klik også på kloden og abonner for at modtage alle vores andre artikler. Hvis du nu vil se en artikel, jeg lavede om en triathloncykel, kan du finde den her og en anden artikel, som Mark og jeg om den Pakker din cykel kan findes her.

Hvor ofte skal du tørre kædesmør?

Bicycle Tutor anbefaler rengøring ogsmøringdin cykels kørselkædemindst en gang om måneden for at opretholde optimal ydelse og beskyttelse. Detkædeog drivlinje er typisk de beskideste dele af din cykel, og dette snavs er dårlige nyheder for cyklens levetid og ydeevne.

Denne uge er en særlig episode med vedligeholdelsestema. Du kan se, hvornår vi er flyttet til et andet sted og også fra det faktum, at jeg har på mig et forklæde.

Åh ja, det betyder, at det er forretningstid, det ville være underligt. Okay, den første ting, vi fik et spørgsmål fra Andrew Reitsma om smøring. Så han siger 'Hello from Down Under'.

Mange mennesker har en meget stærk overbevisning om, at de skal tage sig af deres kæder, og med rette er dette en vigtig del af cyklen.

Men jeg tror, ​​det er også muligt at genoverveje tingene. At prøve at få et par hundrede kilometer liv ud af din kæde er måske ikke værd at besætte. Men der er bestemte må og ikke må.

Typisk vil jeg sige at smøre din kæde igen, når den bliver tør og støjende, men ellers ville jeg være ligeglad. Og så med hensyn til affedtning ser jeg ud til, at kæden i ledene er så mellem rullerne. Fordi det er her, en kæde bliver slidt, og når den er fuld af sand og lignende, er det her, du vil rense den, indtil den skinner som ny.

Absolut værd at tænke over, hvilken type affedtningsmiddel du bruger - brug ikke rigtig slibende, sure eller alkaliske opløsningsmidler a) så er det ikke særlig godt for din kædes liv. De fleste producenter vil sige, at du helt sikkert vil komme tilbage. Men en almindelig cykelspecifik affedtningsmiddel gør sit job godt nu og da.

Men der er ingen regler, for i slutningen af ​​dagen, hvor du kører, kan være anderledes end hvor jeg kører i tørre forhold. Og du ved, som jeg sagde, er det umuligt at angive et nøjagtigt tal, men forhåbentlig vil det hjælpe i kommentarfeltet nedenfor. Så næste.

cykelgaver til far

Vi fik denne fra TomKrouze. Sejt navn, Tom. 'Hvad er faktisk fordelen eller vigtigheden af ​​stivhed? På en cykel? Hvornår, hvorfor har jeg brug for en stiv cykel? ”Nå, det er faktisk et meget godt spørgsmål.

Folk synes generelt, at en stiv cykel er vigtig for kraftoverførsel, så du skubber krumtapene, og al kraft går direkte til baghjulet, fordi cyklen ikke bøjer. Dette ignorerer imidlertid et vigtigt punkt, som er, at der normalt ikke går tabt energi i dette system. Naturligvis kan energi ikke gå tabt, den overføres simpelthen andre steder.

Så teoretisk, hvis din cykel bøjede, ville dette ikke give dig den energi tilbage på en eller anden måde. Så det er punkt et, tror jeg. Men stive cykler føler sig bestemt bedre med hensyn til kraftoverførsel.

Men faktisk tror jeg, at stive cykler virkelig giver efter for håndtering. Så jeg synes, at en stiv forende på din cykel er en meget god ting for en cykel at føle sig godt i sving. Men det betyder bestemt ikke noget.

Du kan gå meget hurtigt på en meget fleksibel cykel. Okay, næste har vi Haziq Annies, 'Er et bundbeslag udskifteligt?' Kan en 24 mil krumtapaksel 'passe ind i en BB30 med et par adaptere?' Ja den kan. Du har faktisk en her tror jeg.

Kom nu. Så FSA fremstiller små adaptere. Så denne går fra en BB386EVO bundbeslag, eller ja, og den vil gå ned, dette er specifikt til Srams GXP, så dette er en 20 mil spindel tror jeg. (22mm & 24mm) Se online, adaptere er absolut tilgængelige, men du kan ikke nødvendigvis tilpasse alle bundbeslag til alle krumtaptyper.

Så fortsæt forsigtigt. Men ja, du kan helt sikkert gøre noget. Okay, så næste fik vi det fra Patrick Joseph. 'Næsten hver cykelbutik fortæller dig at' bringe din nye cykel tilbage efter et par uger for at justere gearene ', er det bare en undskyldning for at sælge dig flere ting?' Nej, det er det bestemt ikke.

Kabler, lad os sige, at de strækker sig, kablerne selv strækker sig ikke, men alt dette tilfælde og ting kan komprimere nedad, og det kan forstyrre dine gear en lille smule afgjort noget, der også kan gøres derhjemme. Vi har en god artikel om emnet. Og faktisk spiller vi lidt af, at det bliver cogin. Hvis du skifter gear, indekseres ikke gearene.

Hvad er på hvilket tidspunkt, hvor de går dårligt. Og det er indekseringsprocessen for at rette det og flytte skifteren på plads. Du kan mikrojustere det meget let.

Okay, vi har endnu et rigtig godt spørgsmål under sidste uges youtube-artikel, denne fra leecbracing eller lee cb racing, ikke sikker på hvilken. Under alle omstændigheder spurgte de: 'Hvorfor sidder fagfolk så langt foran?' Det skyldes hovedsageligt, at hvis du vil være meget aggressiv og meget hurtig på flade veje, så vil du selvfølgelig blive meget dyb. Og når du bliver rigtig dyb, betyder det, at dine hofter vrider sig fremad, så for at forblive komfortable og få styrken ud skal du selvfølgelig også glide længere frem.

fitbit bølge cykel

Det er faktisk ikke en ny ting. Det har eksisteret i frygtelig lang tid, og det er faktisk derfor, vi fik sætningen på bagbrænderen. Hvilket for dig handler lidt om cykling, det kommer fra det tidspunkt, hvor sadler blev nittet, og folk på sædet gled frem og bogstaveligt talt sad på nitten foran der, hvad der virkelig er nyt nu er, at positionerne bliver dybere og mere langstrakt foran, så sadlerne går længere frem og også skråt nedad.

Og Matt har en rigtig, rigtig god artikel lavet om den sidste tur i Dubai, og den spiller om et sekund, det er værd at lære lidt mere - profferne er kendt for deres aggressive smækkende kørestillinger, men for nylig er der en stigende tendens mod ekstremer . (blød musik) Nå, hvis du tænker over det, er min cykel ret hård og med det mener jeg, at der er en stor forskel mellem styr og sadelhøjde, ligesom i mit løb, og sammenlign den med Johann van Zyls ekstremt aggressive position og du ved, hvad jeg mener. Nu har vi talt med et par chauffører om, hvorfor de ser ud til at tage tingene til ekstremer. - Nå, så hurtig spørgsmål og svar session nu.

Altid sandsynligvis den langsomste del af hele artiklen, men som ThatsSoNathan kommenterede i sidste uge, 'Definition af gennemsnitshastighed, det betyder ikke noget' under Rapid Fire Q&A. 'Så tak for det, Nathan. Spørgsmål nummer et, Liam Bradley.

Ja, han har et problem med sit baghjul. Nogle gange fungerer det godt for ham at træde og bevæge sig fremad. Nogle gange drejer pedalarmene bare, og der sker ikke noget, hvad er der galt? Nå, det er en ret almindelig klage, når dit baghjul bliver rigtigt gammelt, og det er frihjulet, og det giver dig faktisk ikke mulighed for at træde og rulle ud og derefter pedalere også.

Dybest set kan de blive tilstoppet lidt med gunkand og generel lort over tid, og det samme er de små fjedrende stykker, der rent faktisk giver dig mulighed for stort set at stoppe foråret, kort sagt. Chancerne er, at du kan ordne det, så du skal virkelig tjekke producentens websted for instruktioner, men der er en chance for, at dit frihjul muligvis ikke kan repareres, og derfor kan du sidde fast, skal du først tjekke det online. De fleste af de frihjulscykler, vi har her på GCN-Bikes, tror jeg kan repareres.

Så forhåbentlig har du held og lykke. Jeg er sikker på, at det bliver dig. Okay, vi har en af ​​oreosaysb00 nu, det er et underligt navn. 'Hvorfor kører professionelle med 25c-dæk, når 28c-dæk sparer to til tre watt pr. Hjul?' Nogen kan allerede besvare det meget godt.

Lennart Meinke, der sagde: 'Det er lidt aero og en masse tradition.' Og jeg fortæller dig hvad, det er faktisk ikke langt fra sandheden. Nogle gange tager det et stykke tid, før videnskabelig tanke faktisk trænger ind i Pro Peloton.

For i slutningen af ​​dagen er det også meget, meget vigtigt, hvordan noget føles, og hvad folk synes. Og mange professionelle mener, at 28'ere er langsommere end 25'ere, selvom dataene måske siger noget andet. 28'erne er dog lidt tungere end 25'erne og mindre aerodynamiske.

Der er åbenbart mere overflade til at bryde gennem vinden. Men jeg formoder, at vi vil se, at professionelle bruger flere 28'ere, især når hjulene også bliver bredere. Det opvejer naturligvis nogle af de aerodynamiske ulemper.

Efter dette har vi et spørgsmål fra Amaury her, der sagde, at han lige har fået en ny Canyon Aeroad til hurtige kørsler. Vær hurtig, hvad anbefaler du til dækstørrelser, 25 eller 28 mil, Continental GP 4000sII? Nå, i betragtning af hvad jeg lige sagde, vil 28'ere passe meget behageligt ind, og hvis du kører på særligt dårlig, slibende asfalt på 50 psi der, vil din cykel rulle som et magisk tæppe, og du vil gå rigtig, rigtig hurtigt. Men hvis du kører på super glat asfalt og aerodynamik er alt, og din gennemsnitlige hastighed er super høj, så vil du muligvis stadig gå på 25c, men jeg vil helt sikkert gå med 28con, det er helt sikkert. Okay, så vi har nu også et antal spørgsmål, som alle er indbyrdes forbundne.

Desværre har Dan Fish lige brudt kravebenet og vil vide, hvordan han kan bruge sin Turbo Trainer til at bevare den kondition, han er i, mens han stadig har rekonvalescens. Så bestemt med en turbotræner, og du behøver ikke blive i den så længe. Se GCN-arkiverne, træningssessionerne.

Og hvis du måske har gjort et af vores 20 eller 30 minutter hver anden dag, vil du sandsynligvis opdage, at du faktisk holder dig i form. Det er forbløffende, hvor lidt du skal gøre for at forblive i form, selvom det er lidt sværere at komme i form i første omgang. Weekend Stephen Cummings vandt British National Road Race Champs og British National Time Trial Champs efter ikke at have været i evigheder kørte mere, fordi han pådrog sig alvorlige kvæstelser efter at være faldet på Tour of the Basque Country.

Og han tog al sin træning på Zwift næsten lige så langt som statsborgere selv. Inkluderet nogle temmelig stødende forlystelser på fire timer plus. Så hvis du eller du ikke har den mulighed med en smart træner, er alt hvad du behøver, et par sensorer, så måske kan Zwift være dit svar med et brudt kraveben, som så mange fagfolk gør lige nu.

Link rent til det næste spørgsmål sendt af Sanresh Shedekar, der siger, at hans FTP på vejen er 245 watt, men på Zwift falder hans FTP til 205 watt, han lider meget, kan vi fortælle ham hvorfor? Hvad skal der, der er flere grunde til, at din FTP generelt er lidt lavere, men en af ​​de store er faktisk varme, fordi vores kroppe ikke kan lide at blive for varme og endda med en rigtig god en uden de køleeffekter af vindventilatorer foran dig, vil du opdage, at din FTP sandsynligvis dypper lidt. Så det er derfor. Du kan prøve at træne et klimatiseret sted med flere fans, dette vil helt sikkert hjælpe, men så længe du træner og tester dig selv i det samme miljø.

Så hvis du altid tester det udenfor eller altid indeni, så er det faktisk ikke et problem, hvis det altid er 35 watt lavere indeni. Det er bare du ved, det er fordi du er varm, og du kan bare lade det være. Men sidst linkede spørgsmål, er du klar til dette? Okay, B.

Ryder siger: 'Vi har alle hørt om højdetræning, er der sådan noget som varmetræning?' Ja der er. Ja, du kan træne for at blive bedre i varmen. Så hvis du f.eks. Bor i et koldt og vådt landdistrikt i England, men træner til en begivenhed, der finder sted i et smukt, varmt, solrigt land, er det en rigtig god idé at få lidt varme, inden du går.

Og du behøver ikke gøre for meget. Så da jeg kørte, blev jeg bedt om at tage turbo-træning, ikke intens, bare køre, men i et rigtig varmt, fugtigt rum. Måske endda dit badeværelse.

Jeg tror, ​​Matt gjorde det en gang i sin garage. Og så længe du sveder, skal du gøre dette i en time om dagen, fem dage om dagen før du rejser, dette skal vænne dig til varmen. Så fortsæt, varmetræning.

Korrekt. Hvordan var det for Quickfire dengang? Sandsynligvis ikke så hurtigt, men forhåbentlig blev spørgsmålene besvaret okay, og det tror jeg er meningen. Vi kunne altid omdøbe det, kalde det anderledes.

Dernæst har vi et spørgsmål fra Gabriel Blanchfield. Det har en mærkelig knirk, der kommer fra krumtapområdet. Der er ingen synlige skader, cyklen er godt vedligeholdt og forekommer kun, når den er i den store ring.

Jeg har sympati med dig, fordi det kan være en frustrerende proces at opdage knirkende hjul. Praktisk hænger Lastys cykel lige ved siden af ​​mig. Så hvis det knækker, når du er i den store ring, kan det godt være, at du bare lægger mere drejningsmoment gennem cyklen, og derfor krøller det.

Det kan også være dine kædebolte, så jeg vil foreslå, at du ser på disse, og sørg for, at de alle er strammet. Selvom de ikke har en tendens til at lave en knirkende lyd, har de en tendens til at lave en kliklyd, som de gør. Det kan meget vel være din bundbeslag, men før du går ned ad dette spor og kommer hele vejen over, vil jeg foreslå, at du rent faktisk ser en artikel, vi har om at opdage knirk på din cykel.

Vi måtte derefter gøre fire mere til artiklen, fordi der er så mange forskellige permutationer. For eksempel havde jeg en knirk, der skete. Jeg var sikker på, at den kom fra mine kranksæt, og hver gang jeg kom af sadlen, og det viste sig, var det min front hurtige frigivelse.

Jeg tuller ikke med dig, men lad os gå. Meget lettere at bruge end et bundbeslag. Under alle omstændigheder spiller artiklen nu, tjek den ud.

En klikende, knirkende cykel er dybt irriterende, og det kan ødelægge din tur generelt. Ingen cykler er immune overfor forbandelsen, selv supercykler i toppen af ​​rækken er sårbare. Ud over at ødelægge din tur kan det nu være et tegn på noget meget mere seriøst.

For eksempel, når kulstof er beskadiget og ved at gå i stykker, kan det udsende en enorm knirk. Så det er altid en god ide at være opmærksom på støj, selvom du faktisk kan tåle støj. Tilfældige cykelture stillede et rigtig godt spørgsmål under sidste uges show. 'Hvad er den ideelle position eller vinkel til at justere dit styr? der er lidt skrå - og nogle der er vinklet nedad.

Tja, meget afhænger af formen på dit styr, men også af personlige præferencer. Og faktisk kan det ændre sig over tid. Min har bestemt det.

På Lastys cykel her er der et integreret styr og spindel. Så han har ikke rigtig noget valg, og du kan se, at Trek besluttede, at dette var den optimale vinkel. Og faktisk ville jeg også gøre det.

To ting, du sandsynligvis vil tjekke ud. Først vinklen på styret ved siden af ​​dit bremsedæksel. Så kan du lide det, når det går ned, eller kan du lide en glat overgang? De fleste mennesker har nu en tendens til at have en jævn overgang.

Den anden ting er, kan du komfortabelt holde dråberne? at der skal være en vinkel, der er behagelig på dine håndled. Så generelt vil du ikke bøje dine håndled for meget, da det ville være ubehageligt i lang tid. Enten op eller ned, så slags sådan.

Generelt vil du have dine håndled i en neutral position, så overgangen fra vores styr til din bremsehætte er behagelig. Vi har en artikel om emnet, der forhåbentlig giver dig nogle oplysninger. Jeg ville prøve det for dig nu.

Det første punkt, vi dækker, er styrets bredde. Gadehåndtag findes normalt i størrelser fra 38 til 46 tommer brede. Typisk vælger du dit styr baseret på din højde.

Bortset fra at højden ikke rigtig har at gøre med det, er det faktisk bredden på dine skuldre. Styret har samme bredde som afstanden mellem vekselstrømsforbindelserne. Det er de knudrede bits i dine skuldre.

Så når du holder styret i dråberne, er dine ankler lige ved skulderlinjen. Jeg har besvaret dit spørgsmål. Selvfølgelig, hvis jeg ikke er kommet til at besvare dit spørgsmål i denne uge, skal du sørge for at sætte det tilbage i kommentarfeltet nedenfor.

Og hvis du har et nyt spørgsmål eller nyt til showet, skal du indsende dine spørgsmål i kommentarfeltet nedenfor eller på sociale medier med # TorqueBack. Sørg for at abonnere på GCN, inden du forlader denne artikel. Det er let, klik på kloden, og hvis du vil have mere indhold nu, skal du bare klikke på det for vores forhåndsvisning af Tour de France? Da det starter i morgen, eller måske endda allerede, når du ser denne artikel, skal du holde dig opdateret.

cyklist tan linjer

Og så, for en Dan og Matt-klassiker, ni måder at drikke af din vandflaske. Hvem ville have troet, at der var mere end en? Bare klik dernede.

Skal jeg bruge våd eller tør kædesmør?

Tørre smøremidlerer for de tørreste forhold og renestekæder.Våde smøremidlermåskeBrugthele året, tilbyder bedre værdi og har den største levetid. Omvåd eller tør, det er ofte et spørgsmål om, hvor meget tid og kræfter du vilsættei. Uanset hvad, sørg for at dubrugtilsmøremiddelditkædevil takke dig for det!

Er det OK at bruge WD40 på cykelkæden?

Kan jeg bruge WD-40at smøre mincykelkæde? Nej. Du burde aldrigbrug WD40somkædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det er primærtbruger som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.

Kan du bruge WD-40 som kædesmør?

Ikke.Duburde aldrigbrug WD40 som kædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det er primærtbruger som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.

Kan jeg bruge WD40 på cykelkæden?

SpraydetWD-40 cykelAffedtningsmiddel på overfladen af ​​dincykelkædeog giv det tilstrækkelig tid til at arbejde. Oven i det, denWD-40 cykelAffedtningsmiddelkanværeBrugttil rengøring og affedtning af andre bevægelige dele.

Er WD40 OK til cykelkæder?

Kan jeg brugeWD-40at smøre mincykelkæde? Nej. Du skal aldrig brugeWD40somkædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det primært bruges som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.

Hvad er forskellen mellem kædesmør og kædevoks?

Den enesteforskel mellemdem er den form, de findes i hvorkæde vokskommeriform for pasta ogkædesmørkommer i flydende / sprayform. Forlænger din levetidkæde: uanset hvilken du vælger, bådevoksogsmøremiddelvil olie dinkædegodt og hjælpe med at reducere friktion.

Kan jeg bruge olivenolie til at smøre min cykelkæde?

Ja, fordi en ekstra jomfruolivenolieti acykelkædeer bedre end nejolieoverhovedet.Olivenolievil aldrig være så effektiv som korrektsmøreolie, men detkanhjælp meget, når du er i en nødsituation. Detkangiver en midlertidig virkning, somskulle gernevære nok til at få dig til encykelshop næsten for ordentlig reparation.

Er dette den ultimative cykelkædesmør?

Er dette den ultimative cykelkædesmør? - Testresultater - YouTube Hvis afspilning ikke starter kort tid, kan du prøve at genstarte din enhed. En fejl opstod. Prøv igen senere. (Afspilnings-ID: PrJs6sUiv15Z1H1H) Videoer, du ser, kan føjes til tv'ets afspilningshistorik og påvirke tv-anbefalinger.

Hvad er resultaterne af smøreprøven?

- Testresultater - YouTube Hvis afspilning ikke starter kort tid, kan du prøve at genstarte din enhed. En fejl opstod. Prøv igen senere. (Afspilnings-ID: PrJs6sUiv15Z1H1H) Videoer, du ser, kan føjes til tv'ets afspilningshistorik og påvirke tv-anbefalinger. For at undgå dette skal du annullere og logge ind på YouTube på din computer.

Hvilken slags smøremiddel skal jeg bruge på min kæde?

Finish Line Dry Lube med PTFE fra 1000 - 2000 miles, Shell Rotella T6 fra 2000 - 3000+ miles. Der blev ikke set nogen forskel i mængden af ​​kædeslitage mellem nogen af ​​disse intervaller på nogen af ​​kæderne, hvilket viser, at en fuldsyntetisk motorolie fungerer lige så godt som en lille 4 ounce $ 11 flaske speciel cykelkædeolie.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bandede øvelser - besvare spørgsmålene

Fungerer modstandsbåndstræning virkelig? Modstandsbånd er et godt træningsredskab, ikke kun fordi de er super overkommelige, transportable og alsidige, men fordi de kan hjælpe med at målrette mod større muskler såvel som mindre stabiliserende muskler. г.

Hjernefordele ved træning - praktiske beslutninger

Hvad er de 3 grunde til, at motion er gavnlig for din hjerne? Fordelene ved motion kommer direkte fra dets evne til at reducere insulinresistens, reducere inflammation og stimulere frigivelsen af ​​vækstfaktorkemikalier i hjernen, der påvirker hjernecellernes sundhed, væksten af ​​nye blodkar i hjernen og endda overflod og overlevelse af nye hjerneceller. 09.04.2014

Fuld kropskreds - handlingsorienterede løsninger

Hvad er et fuldkropskredsløb? Denne kredsløbstræning vil være en blanding af ensidige bevægelser (enkeltben eller enkeltarm, som en biceps-krølle) og sammensatte øvelser, der engagerer muskler i hele din krop.26 окт. 2020 г.

Vægtet ab-træning - brugbare løsninger

Kan vægte give dig mavemuskler? Ingen overraskelser her: vægte er et godt valg, hvis du ønsker at opbygge abs. 'Brug af ekstern modstand, herunder vægte, kan være en effektiv måde at udfordre mavemusklerne på og give variation,' sagde Tom Holland, MS, CSCS, en træningsfysiolog, der fungerer som fitnessrådgiver for Bowflex. г.

Crank Brothers-kompatible sko - Sådan repareres

Fungerer SPD-sko med Crank Brothers? Begge sko leveres med et mellemlag specielt til brug med Crank Brothers klamper. Mens disse sko er optimeret til Crank Brothers-pedaler, er de kompatible med Shimano SPD-systemet og andre mærker af clip-in-pedaler også. 15 дек. 2020 г.

Vandoptagelse i kroppen - hvordan løser vi det?

Hvor meget vand kan min krop absorbere ad gangen? Bundlinie: Nyrerne kan fjerne 20-28 liter vand om dagen, men de kan ikke udskille mere end 0,8 til 1,0 liter i timen.