Vigtigste > Kæde > Hvor tæt skal en cykelkæde være - hvordan man løser det

Hvor tæt skal en cykelkæde være - hvordan man løser det

Hvor meget spænding skal en cykelkæde have?

Kædespænding

Derskulle gernevære cirka en halv tomme bevægelse ikædeop og ned et punkt halvvejs mellem de forreste og bageste kædehjul. For at ændrespændingløsn en af ​​akselmøtrikkerne, og skub hjulet let fremad eller bagud, og træk det op igen.



motobecane titanium anmeldelse



Udskiftningskæder til cykler er altid længere end du har brug for. I denne artikel tager vi dig trin for trin gennem kædestørrelse. Hej, Calvin Jones fra Park Tool.

Hvis du arbejder på en cykel med en hastighed eller en cykel med en Campagnolo - derailleurs, har vi separate artikler, der dækker størrelsen på disse systemer. Lad os definere kædetyperne inden vi begynder. Der er ophængningskæder og forbindende nitkæder.

Ophængskæder bruger to aftagelige ydre led til at forbinde kæden. Tilslutning af nittekæder bruger en særlig nitte til at forbinde kæden. Værktøjer, der er nødvendige til dimensionering, er et kædeværktøj til at skære kæden, og du skal bruge hængende tænger til kæder med hængende led.



Endelig, hvis du vil lære andre kæderelaterede procedurer og koncepter, skal du sørge for at tjekke vores kædeguide for at få et overblik over, hvad vi har til rådighed, og inden vi fjerner den gamle kæde, skal vi bekræfte, at den har den rigtige længde , så lad os skifte til den største front og tandhjul. Kæden skal være i stand til at udføre dette skift, og den skal have to små bøjninger, en på hver remskive. Skift derefter til det mindste tandhjul.

Kæden bør ikke synke, og skifteren skal ikke trække sig langt nok ind, så kæden rører ved sig selv. I dette eksempel er kæden korrekt dimensioneret og kan bruges til at dimensionere vores nye kæde. Nu fjerner vi kæden, og en mulighed er at fjerne hjulet først.

Det fjerner belastningen fra kæden og gør tingene lettere. Kontroller kæden for et masterlink. Hvis der er et hængelink, skal du bruge hængende tænger såsom Park Tool MLP-1.2 til at løsne leddet.



Alternativt kan du bruge en nåletangstang, men det er i bedste fald svært med hånden er ekstremt svært. Hvis du har et kædeværktøj, og din kæde er slidt op, kan du ignorere hovedleddet og bare bryde kæden som en forbindende nitkæde. Vi gennemgår denne proces næste gang.

Tilslutningsnitter vil se anderledes ud end de andre nitter, så hvis du vælger en, skal du sørge for, at nitten er mindst et par led væk fra forbindelsesnitter, der allerede er installeret i kæden. Installer kædeværktøjet, og bring kædeværktøjets drivstift i kontakt med nitten. Sørg for, at kædeværktøjsnålen rammer kædens nitte i en lige linje.

Drej håndtaget kraftigt, og kør nitten ud. Fjern kæden. Hvis den gamle kæde har en acceptabel længde, skal du placere den ved siden af ​​den nye kæde som vist.



Afslut altid med det ydre Dette eksempel er forkert, da den ene ende med ydre led sammenlignes med den ene ende med indvendige led, indsæt hovedleddet for en sammenligning af ægte længde side om side, i dette andet eksempel har ingen af ​​kædeenderne ydre led, så ydre, så i dette tilfælde vil vi lægge de indre plader på begge Align ender. Derefter stiller vi kæderne op. Sørg for, at de er matchede nitter til nitter, og vær opmærksom på, at gamle kæder forlænges, når de bæres.

Dette er den nitte, vi skærer på den nye kæde og kæden er dimensioneret.

Se denne anden artikel for en komplet rundvisning i installationsprocessen. Hvis vi ikke justerer længden på en gammel kæde, bruger vi den største kædehjul og største kædehjulsmetode. Langt de fleste producenter af fremdrivningssystemer bruger denne metode.

Der er et par undtagelser og overvejelser, og vi dækker disse, når vi har vist dig processen. Skift først gearskifteren til den største kædehjul og bagskifteren til det mindste gear. Vi starter med at pakke kæden rundt om den største tandhjul.

Når den nye kæde slutter. har en ydre flige, skal den gå til den forreste kædekæde. Før enden af ​​kæden gennem skiftekassen på den største forreste kædehjul.

Hold den omkring kl. 5:00. Hvis kæden bruger et masterlink, skal du installere halvdelen af ​​masterlinket. Dette udgør den ekstra 1/2 tomme, som masterlinket giver.

Med denne plade installeret er resten af ​​processen den samme for masterlink og forbindende nitkæder. Træk Fastgør den nederste del af kæden, og klik den på plads på kædebåndet. Sørg for, at kæden sidder helt på det største tandhjul.

Bemærk, at vi har omgået bagskifteren helt, og den ekstra længde tilføjes senere. Nu finder vi den nærmeste nitte, hvor de to ender kunne forbindes. De indre paneler på dette link svarer til de ydre paneler på det andet link.

Da de kan forbindes her, kalder vi dette vores reference nitte. Fra denne nitte tilføjer vi to ekstra nitter. Dette er skærepunktet, at når vi strammer bunden, møder en ydre flig en ydre flig.

Dette kan ikke være vores reference nitte, da det er umuligt at forbinde kæden her. Så jeg er nødt til at tilføje en anden nitte, hvad der gør dette til vores reference nitte vil tilføje to ekstra nitter. Dette er vores skærepunkt.

Vi skærer kæden med vores kædeværktøj, og kæden er dimensioneret. Og det er den almindelige måde at dimensionere fra det største tandhjul til den største klinge. Se denne anden artikel for installationsinstruktioner.

Der er nogle undtagelser fra reglen om at tilføje to linjer med ks samt nogle andre overvejelser. Hvis cyklen bruger en kædestyring, skal du sørge for, at kæden føres gennem systemet, inden du gør dette. Du bestemmer kædelængden. Tilføj de samme 2 nitter som før for at indstille skærepunktet.

Antallet af tilføjede nitter er forskelligt, hvis du har følgende kombination af komponenter: En SRAM-forskifter med en 11- eller 12-trins kassette. og en enkelt forreste kædehjul uden ophæng. Med dette system skal du tilføje fire nitter fra referencepunktet.

Dette ville være vores kryds. Den næste overvejelse vedrører cykler med baghjulsophæng. Afstanden mellem de bageste gear og de forreste ringe ændres, når affjedringen bevæger sig på ujævnheder.

For at tage dette i betragtning adskiller vi spjældet og komprimerer forbindelsen den maksimalt mulige afstand mellem de forreste og bageste kædehjul. Når affjedringen holdes på plads, bruger vi den samme teknik som før ved at tilføje to nitter til splitpunktet. Tak fordi du ser denne artikel om reparation af Park Tool. Vi tilføjer konstant artikler og artikler her på YouTube og på vores websted på parktool.com.

drejecykel

Giv denne artikel et tommelfinger op, hvis det hjalp dig med det nyeste indhold fra Park Tool

Hvad sker der, hvis cykelkæden er tæt?

Hvornårtilmotorcykelkædeer ogsåtæt, det lægger stress på flere komponenter icykelog få tandhjulene til at slides hurtigere, få motoren til at arbejde hårdere og få affjedringen til at væretætog ubehageligt. I sidste ende, entæt kædeti amotorcykelkan gå i stykker og efterlade dig uden strøm.

Hvordan ved jeg, om min kæde er for lang?

Hvisdetkæde er virkeligkort sådumåske ikke engang være i stand til at skifte til den største tandhjul. Derefter,hvis duskift til den mindste kædehjul og mindste tandhjul oghvisbagskifteren trækker ikædetilbage så langt, at den kommer i kontakt med sig selv,kæden er for lang.

Er min kæde for tæt?

Der er et par tegn på tegn på, at dinkædespænding er ikke indstillet korrekt, såsom: En 'wurring' lyd, når du accelererer. Banker mellem gearskift. Detkædeser under belastning, når du sidder på cyklen.3. 2019.

Hvordan kender jeg min cykelkædestørrelse?

Begynd med at tælle antallet af tænder på det største forreste tandhjul og den største bageste. Disse numre er ofte trykt lige på tandhjulene og tandhjulene. Næste,måleafstanden mellem midten af ​​krumtapbolten og bagakslen. Dette er ogsåkædeBlivlængde.

Hvorfor føles min cykelkæde løs?

Kædertitløsnenår encykel gørikke har en skifter. Skifterergearskiftemekanismen mod bagsiden afcykel. Skifteren hjælper med at trække ikædeog hold det stramt.Cykleruden en skifter er single-speedcyklereller fixies.2. 3. 2014.

Hvordan ved jeg, om min mountainbike-kæde er for tæt?

Detkædeburde væretætnok til at det kun giver dig mulighed for at flytte det op og ned omkring en halv tomme.Hvisder er ingen slaphed ikædeså er detfor stramt. Oghvisder erogsåmeget slap, så skal du stramme detkæde.

Hvad sker der, hvis cykelkæden er for lang?

TILkædedet erfor langt(løs) kan medføre faldkæderog / eller inkonsekvent skiftende for- og bagskift. ENkædedet erogsåkort (stram) kan forårsage endnu større problemer. MEN ting kan gå rigtig dårligthvisdet skifter og river skifteren af, beskadigerkædeeller bøjer tandhjul.

Hvor ofte skal jeg smøre min cykelkæde?

CykelTutor anbefaler rengøring og smøring af dincykelkørekædemindst en gang om måneden for at opretholde optimal ydelse og beskyttelse. Detkædeog drivlinje er typisk de beskidte dele af dincykel, og dette snavs er dårligt nyt forcykellevetid og ydeevne.

Hvor ofte skal jeg skifte cykelkæde?

Tilundgå dette accelererede slid på din kassette og kæderinge, en generel tommelfingerregel erat erstatteditcykelkædehver 2.000 miles. Husk, dette er kun et udgangspunkt. Ingen tokædervil bære nøjagtigt den samme hastighed, fordi ingen to ryttere behandler dereskæderdet samme.6. 2020.

Hvornår skal jeg stramme min cykelkæde?

Din cykelkæde skal være tæt for kun at bevæge sine op- og nedture en tomme. Men hvis det er løsere end den måling, skal du stramme kæden så hurtigt. Lad os kende den rigtige teknik til at stramme en cykelkæde.

Hvilken er den bedste kædelængde for en cykel med en hastighed?

For cykler med en hastighed (eller cykler med interne gearnav), se: Bestemmelse af optimal kædelængde med en hastighed. 1. Cykeldrevkædelængde En ny cykelkæde leveres normalt med 116 led. Dette er langt nok til de største kæderinge og til de fleste afstande baghjul fra forreste kæder.

Hvor lægger du kæden på en cykel?

For at være helt sikker på, at kæden er lang nok, skal den anbringes rundt om den største kædehjul foran, det største tandhjul bagpå og derefter tilføje en tomme mere eller et led på grund af skifteren. Ved måling føres kæden ikke gennem bagskifteren, skifteren flyttes, så den ikke kommer i vejen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kædefri cykel - holdbare løsninger

Er der cykler uden kæder? Det danske firma CeramicSpeed ​​har udviklet, hvad der kunne være verdens mest effektive cykeldrev, og har bygget en prototype for at bevise det. Den drevne drivlinje har ingen kæde eller bagskiftere, hvilket gør den mere end 99 procent effektiv. Dette betyder, at næsten ingen af ​​den strøm, der genereres af en rytteres ben, går tabt. 2018.

Bedste banekæde - almindelige spørgsmål

Hvem fremstiller den bedste cykelkæde? Bedste cykelkæderKMC X8. 99 Cykelkæde. KMC X8.99 Cykelkæde. KMC Z50 Cykelkæde. Ingen produkter fundet. SHIMANO ULTEGRA CN-6701 KÆDE. SHIMANO ULTEGRA CN-6701 KÆDE. Shimano XT 10-speed kæde CN-HG95. Salg. Zonkie 6/7/8 Speed ​​Bike Chain. Denne cykelkæde er meget let at installere. 16.03.2018

Hvor tæt skal en cykelkæde være - hvordan man løser det

Hvor meget spænding skal en cykelkæde have? Kædespænding Der skal være cirka en halv tomme bevægelse i kæden op og ned et punkt halvvejs mellem de forreste og bageste kædehjul. For at ændre spændingen løsner du en af ​​akselmøtrikkerne og bevæger hjulet let fremad eller bagud og sætter det op igen.

Kædesmøremiddel - holdbare løsninger

Hvad er det bedste smøremiddel til cykelkæder? Bedste cykelkæde smøremidler - vores valgRock N Roll Gold. Silca Super Secret Chain Lube. Grøn olie våd smøremiddel. Slutlinie våd. CeramicSpeed ​​UFO Keramisk glidecreme. Tru Tension All Weather. Smeltet Speedwax. Vokæder tager lidt ekstra arbejde, men det er værd at gøre det. Sprøjt kædesmør. Højtydende voksbaseret smøremiddel.

Kæden gnides på bagskifteren - hvordan man løser det

Hvorfor gnider min kæde frontskifter? Hvis skifteren gnider ind i den største forreste kædehjul, skal du kontrollere H-grænseskruen og den indre trådspænding, som kan være for løs. Hvis kæden er langsom til at skifte til den mindste kædehjul, skal du kontrollere L-limit skruen og den indre trådspænding, som kan være for tæt.

Dyreste kæde - besvare spørgsmålene

Hvem har den dyreste kæde? Rick Ross's Rick Ross-kæde, der kører i alt over en og en halv million dollars, er Ross 'kæde ikke kun den dyreste på denne liste, men det er også den mest latterlige.6 2019.