Vigtigste > Chris Froome > Hvor høj er chris froome - enkle svar på spørgsmål

Hvor høj er chris froome - enkle svar på spørgsmål

Hvor høj er den gennemsnitlige cyklist?

En undersøgelse fra 2017 af ProCyklingStatistik fandt ud af, atgennemsnitlig højde påen WorldTourcyklistvar 5'9. Undersøgelsen viste også, at klatrere var pågennemsnit, mere end en halv tomme kortere end sprintere, og atgennemsnitlig højde påtime trail specialister var en halv tomme mere end andre WorldTourcyklist.





Når det kommer til at købe en ny cykel, er det absolut nødvendigt at vælge den rigtige størrelse. Der er mange forskellige indstillinger, du kan foretage på din cykel, såsom stængel, sadel, endda sadelpind eller krumtaplængde - forskellige justeringer, du foretager på din cykel, påvirker ydeevnen og følelsen. At købe en cykel, der er for lille eller endda for stor, føles aldrig helt rigtig.

Vi hjælper dig med at vælge den perfekte cykelstørrelse til dig. (glad elektronisk musik) - Lad mig forklare størrelsen, inden vi starter. Fordi det ikke er så let at bestemme cyklen ud fra hvor høj du er.

De fleste producenter vil mærke deres cykler i størrelser små, mellemstore, store osv. Men andre vil også mærke dem med et nummer. Disse varierer generelt fra 48 til 62, og det svarer til at måle i inches fra bundbeslaget, der er hernede til toppen af ​​det øverste rør.



Der er dog intet ensartet med den måde, ryttere måler deres hjul på. Bare fordi hvis du altid har haft en 54 fra et mærke, betyder det ikke, at en 54 fra et andet mærke passer dig. Effektiv sæderørlængde er blot en af ​​tre virkelig vigtige måder til at måle din næste cykel.

Andre to måder at måle din cykel på er kendt som rækkevidde og stak, og disse er internationalt anerkendte standarder. Rækkevidden henviser til en midterlinie fra bundbeslaget til hovedrørets midterlinie. Og din stak er relateret til et meget lignende niveau. men inkluderer også cyklens højde.

Det lyder måske lidt kompliceret, men forhåbentlig hjælper grafikken på din skærm. Det er som at købe et par bukser. Bukserne har en taljestørrelse, men de har også en benlængde.



Og ligesom at købe bukser, skal du prøve flere par eller køre flere forskellige cykler for at finde den perfekte pasform til dig - men inden vi går ind i det, lad os få det Lad os undersøge et enkelt, men grundlæggende punkt først. Nå, hvad er vores sadelhøjde, og hvordan finder vi den? Nu er det virkelig nemt at finde en sådan mur, gå på cyklen, læg begge hænder på styret, tryk pedalen til klokken 6, læg din hæl på pedalen. Du skal nu finde dit ben lige.

Når du derefter klemmer det ind og vender det tilbage til sin normale position, vil du opdage, at dit ben er let bøjet. Virkelig let, men meget effektivt til at finde den rigtige sadelhøjde til dig - At finde den rigtige sadelhøjde er relativt let, og det er fordi du har stor frihed til at justere. Når det kommer til at justere din rækkevidde, er du dog meget mere begrænset i den justering, du kan foretage, selvom det kan være vigtigere for din komfort på cyklen.

Nu varierer rækkevidden af ​​forskellige cykler inden for en producent, men også fra mærke til mærke, og det afhænger af den type ridning, cyklen er designet til, men også af størrelsen på din cykel d. ser e Frankrig er generelt meget langt og meget lavt. Mens en gruscykel er lidt kortere og højere.



Tallene, der vedrører, hvordan cyklen klarer sig, kaldes Stack and Reach. Hvis du husker dem fra cykling tidligere, er du relativt mere afslappet ved at ride eller er lidt mindre fleksibel, vil du sandsynligvis foretrække noget, der er kortere og højere. På den anden side, hvis du kører, vil du sandsynligvis foretrække noget, der er længere og lavere. For eksempel af forskellige typer geometri har Canyon delt sine tre cykler i forskellige kategorier, Pro, Pro Sport og Sport Geometry.

Så hvordan skal du beslutte, hvor dit styr skal hen? Nå, det kommer til at afhænge af et par ting. Hvis du har lange arme og en lang ryg, og du er meget fleksibel, kan du sandsynligvis få dig selv i en længere, lavere position. Hvis du er mindre fleksibel eller har kortere ryg og arme, så er det modsatte naturligvis også tilfældet.

Endelig spiller den type ridning, du laver, også en rolle; Men hvis sadlen er i den rigtige position, skal skulder til hoftevinkel være 40 til 45 grader i forhold til vandret under hjulene, med armene 80 til 90 grader over bjælkerne. Du skal justere højden på dine stænger, dette er relativt hurtig og nem ved at justere afstandene, slå dem ud og lægge dem under for at hæve dine poler eller omvendt for at sænke dem. Men hvis du har brug for at justere rækkevidden, bliver det lidt vanskeligere. Du bliver sandsynligvis nødt til at købe en ny stilk, eller i mit tilfælde skal du bytte hele styrets opsætning.

Men hvis du har øget din stamme med mere end en tomme eller to, skal du sandsynligvis have en anden rammestørrelse. Og mens du kan flytte din sadel frem og tilbage et par centimeter, bør det aldrig gøre det for at reducere din rækkevidde. Din sadel skal kun dikteres af dine ben, så sæt den i den rigtige position, og lad den være, hvor den er. (glad elektronisk musik) - Så du har fundet den cykel, du er vild med, men du er et sted mellem størrelserne.

Måske er det en 54 eller en 56, et medium eller en stor. Nu er forskellen mellem disse to cykler stakken og rækkevidden. Området er dette, og stakken er her.

Hvis du er en højere rytter, har du en større sadelpind, hvilket betyder, at du har brug for styret lidt højere, dermed stakken, men hvis du vil have en racercykel med en racy følelse, vil de fleste ryttere vælge en mindre cykel og tilføj en længere stilk. Men hvis du vil have en mere stabil og opretstående position på cyklen, skal du gå efter den større cykel med denne højere stak. I sidste ende kan du vælge en rammestørrelse udelukkende baseret på din højde og sadelhøjde.

Men du skal virkelig bestemme hvilken type ramme, du vil have. Ønsker du lang og lav eller ønsker du opretstående? Hvis du nød denne artikel, så giv den store tommelfinger og for flere how-to-artikler, hvorfor ikke klikke på mig?

cykelstrækninger

Hvem er den tungeste pro-cyklist?

Magnus Backstedt

Vi får mange mennesker til at skrive til os på GCN, så nu kom de fornuftigt ind i sporten, og jeg havde en chance for at blive professionel, så vi troede, vi skulle spørge det professionelle skriveinstrument, eller i dag er hvor gammel de var, da de først startede racing og hvor gode de var ved det første løb Hvor gammel var du, da du kørte dit første løb Jeg var 11 hvad var resultatet ah det var 92 det var 11:30 Jeg ledede et fald landede i buskene kom tilbage færdig kom først Jeg tror, ​​det var 9 år gammel hvad? var resultatet af den første store ej var 7 år mere senere, men banen var en del af mine år jeg tror miljøet var virkelig bare for sjov kan du huske hvilken position du sluttede i dit første løb ja jeg vandt løbet vi ønsker det mig Vil bare have det sjovt, men du vil have mig, jeg vil have tre dage i træk, og så er det det, jeg kalder en udfordring. Jeg synes 15 14 eller 15 Det var ikke som noget officielt løb, bare et løb. Vi havde tal på ryggen, jeg havde tal på min ryg ja ja ja hvad var resultatet, at jeg var der for jeg tror13 og hvad var resultatet af sikker Ikein Sieger jeg husker, fordi jeg var, jeg var mindre end nu, men den tidlige aften var for 10 år siden, så du ved, min far var en bjergkamp for proffen og dybest set begyndte jeg mountainbike, da jeg måske var 12 13 år gammel og kl. 16 17 gik jeg til Isis Adam, hvor gammel var du, da du først dømte, tror jeg, jeg gik til en parkeringsplads fem manchester uden for velodrome at have vundet med Bens spin og et par andre fyre, der stadig kører ing nu sted er det min første plads her på Mallorca 2005 og hvor gammel var du 2005 20 år gammel 20 mit første løb faktisk vandt jeg det første løb oprindeligt min by 90 90 90 90 hvor gammel var du så quanto anna har et telt ti år gammelt og hvor gammel var du, hvornår havde du dit første rigtige udendørs brusebad, da jeg var 13 og 28 minutter i et sekund, hvor placerer det dig i din kategori undskyld, jeg var det eneste barn, jeg ville have først, jeg er elsket, ja, men han kunne siger det 15 ja? solgt der, jeg startede temmelig doven i forhold til de andre fyre, hvad var dit resultat? Jeg tror, ​​vores Vandana vandt, nej, jeg opgav hvor gammel du var, da du kørte dit første løb 18 Jeg tror, ​​jeg kan godt lide, hvordan blev resultatet? sko på og hold fast på bagsiden af ​​mydads, som jeg tog ud af opbevaringsrummet syv år gammel, syv år gammel, uendeligt andet på gaden på gaden på gaden på gaden, den første på banen, jeg tror, ​​det handler om 12 13 ja lidt senere Kenny og houseyoung Jeg var på en BMX på en trackbar på et track race Jeg tror, ​​jeg var en midtbanespiller, hvor gammel var du, da du kørte dit første løb, jeg var 15 år, og hvad var resultatet ikke så godt jeg ikke Kan du ikke huske, siden jeg har bemærket dette pres indtil nu? Han er ikke særlig hvor gammel du var, da du kørte dit første løb seks år gammel seks år gammel, og hvad var resultatet af Kyle's tredje af de sidste tre Ja hvor gammel var du da du kørte dit første løb åh jeg tror jeg var 16 år gammel 15 Jeg var bestemt 15, fordi jeg, men jeg gik ind i den forkerte kategori, så jeg vidste ikke om hele racingalderen, så ja, jeg var 15, jeg tror, ​​ja, hvad var resultatet, jeg fandt fronten for hele løbet og troede, jeg skulle vinde, og så gik den sidste omgang for alle forbi mig, og jeg troede, det lyder som en slags begravelse for profferne i et to-to-to-spørgsmål om, hvornår de faktisk startede løbet. Så når du kommer til 89-20, vil du bare starte med ting, ikke give op, fordi du stadig kan tage det til et professionelt niveau, hvis du ikke har tilmeldt dig gcn, skal du klikke på kloden, hvis du kan lide det, har spurgt profferne giv det nedenfor, og hvis du vil se en anden, har vi en her, beder vi dem om de bedste og værste ting at være en pro-cyklist. Vi har også en artikel her, der giver nogle råd til en ung cyklist

Hvem er den korteste professionelle cyklist?

Dettungesterytter på rekord er Magnus Backstedt ved 95 kg (209,5 lbs). Den letteste, Leonardo Piepoli på 57 kg (125,7 lbs).

(blød musik) - Jeg får så mange spørgsmål fra seere, der er lidt mindre som mig og beder om råd om, hvordan du opsætter dine cykler. Faktisk er der så mange spørgsmål, at jeg ikke har tid til at besvare dem alle i kommentarerne og via e-mail. Jeg håber, at denne artikel hjælper dig lidt længere.

Selvom jeg har holdt håbet levende, at jeg endelig får en vækstspurt og ender med at blive højere end min yngre søster, tror jeg, at i denne hastighed vil jeg vente for evigt. Så jeg måtte vænne mig til at være 157 centimeter høj. For vores amerikanske seere er det 1,8 inches.

Og gennem årene har jeg kørt og trænet, kørt på cykler, som jeg elskede og følte mig bare fantastiske, og jeg var også nødt til at køre på cykler, der ærligt talt var for store, og som fik mig til at føle mig ubehagelig og ligefrem usikker. Jeg tror, ​​jeg har lært meget af det, og jeg vil gerne dele disse detaljer med dig. Jeg bruger min Canyon Ultimate til at demonstrere det.

Og de mindste størrelser på denne cykel, inklusive minen, fordi den er en XXXS, har mindre hjul. Senere mere. (blød musik) Nu tror jeg, at den vigtigste parameter for kortere cyklister er rækkevidde.

Sadelhøjden er meget sjældent et problem. Og bare fordi du næsten ikke kan komme til styret, betyder det ikke nødvendigvis, at rækkevidden er stor, okay, for når du strækkes ud og vipper dine hofter fremad bare for at nå emhætterne, ja, det kommer til at skade dig i det nederste ryg, muligvis skuldersmerter, nakkesmerter og gyngning på sadlen kan også forårsage sadelproblemer. Du vil kigge efter en cykel med et virkelig kort toprør.

Der er faktisk en hel del forskelle mellem de faktiske størrelser og rækkevidde for de mindste rammer fra alle forskellige producenter. Så vælg en ramme, der har et rigtig kort toprør. Selvfølgelig forkorter den øverste rørlængde for- og baghjulene tættere på hinanden, og det kan øge tåoverlappingen, hvilket er en reel bane for kortere cyklister.

cykeltur for vægttab

Nu har jeg kun en lille smule tå overlapning på denne cykel, men tidligere har jeg kørt 700C cykler, hvor jeg havde tåovergange fra klokken et til fem, hvilket er ret dårligt. Og krydsning af tæerne er naturligvis lidt af et problem for cykelhåndtering. Under alle omstændigheder er det undskyldningen, jeg stadig bruger til ikke at lave et spor. - Jeg er bange for, at hvis du har 700C-hjul, skal du muligvis bare klare en vis tåoverlappning.

Der er et par måder, som rammeproducenter har forsøgt at reducere tåoverlappende, mens de holder rækkevidde pæn og kort. En af disse er at gøre sætrørets vinkel stejlere. En anden løsning, de foretrækker, er at øge gaffelforskydningen.

Frygt ikke, der er en anden revolution, hvis du tilgiver ordspillet, cross-toe-løsningen, så det er tid til at tale om mindre hjul, især 650B og 650C. Jeg offentliggør det med det samme. Jeg er en stor fan af mindre balance-cykler.

Jeg finder ud af, at jeg har bedre cykelhåndtering med mindre hjul på min racercykel. Jeg har mindre krydsede tæer, og især har jeg meget bedre cykelhåndtering i Cr osswinds, fordi det mindre område på forhjulet fanger mindre vind set fra siden. Jeg har en særlig præference for 650C, for jeg vandt verdensmesterskabet i Geelong, jeg har været på en P3 med 650C-hjul, og jeg er helt sikker på, at jeg på en 700C-cykel ikke kunne have fået nok aerodynamik at vinde dette løb.

Så jeg kan virkelig godt lide disse cykler. Alligevel kørte jeg mange løb, racerløb på 700C hjul. Og jeg har haft 700C racercykler, som jeg er rigtig god til.

Mange spørger mig, hvorfor kører du ikke 650 hele tiden? Der er et par problemer. Så først og fremmest er der ikke så mange racercykelfabrikanter, der fremstiller gadecyklerne med 700C-hjul. For det andet, hvis du får et fladt dæk i et racerløb, er det meget usandsynligt, at du får et reservehjul fra neutral service, hvis du kører en 650.

Jeg ved, fordi jeg prøvede, og det gik frygteligt galt. Derfor kører jeg altid 700C hjul i racerløb. Og jeg gør det stadig på min racercykel.

Det gør livet bare lidt lettere, hvis jeg altid laver et eller to løb eller driver sport. Når det er sagt, til begivenheder, hvor du ordner dine punkteringer selv, som triatlon, normalt atletisk, eller løb, hvor du har en dedikeret holdbil lige bag dig, som en professionel niveau-prøveperiode 650 er en rigtig god mulighed for mindre kørere, da du enten er nødt til at reparere det flade dæk selv, så tag dine egne slanger osv., ellers har din tid bil de rigtige hjul bag sig. Reducer valget af hjul, dæk og slanger, men der er et valg derude, og jeg tror forhåbentlig dette valg vil øges, når flere af os små mennesker beder om cykler, der passer. Nu er det sandt, at mindre hjul har lidt højere rullemodstand, men videnskaben viser, at dette mere end kompenseres for ved lavere træk og lavere vægt, da hjulene er mindre.

Det er ikke som at køre off-road, hvor hindringernes størrelse er signifikant i forhold til hjulets størrelse, vejoverfladen er normalt i en forholdsvis lille skala. (blød musik) For de fleste cyklister kommer komforten nu inden aerodynamikken, og det er helt korrekt. Men hvis du er en af ​​de mennesker, der ønsker at gå hurtigere, hvis fronten på din cykel også er? højt, vil du ikke være i stand til at gå lavt for aerodynamisk og sikker træk.

Og dette er især et problem for kortere cyklister, da din sadel ikke er meget høj, så dit styr skal være relativt lavt. På 650 cykler kan du blive lavere foran, fordi selve cyklen er tættere på jorden, navet på hjulet. Med en 700C ramme vil du se højden på hovedrøret, fordi det er for stort, der er ikke meget, du kan gøre ved det. Ja, der er skrånende stængler, men de fører dig også længere frem.

En ramme med en forholdsvis lille hovedrørhøjde, hvis den er for lav, kan du altid tilføje afstandsstykker under stammen, men hvis den er for høj, kan du ikke gøre meget. (blød musik) Kranklængden lyder måske som en lille detalje nu, men det er en absolut kritisk overvejelse for kortere cyklister, så tænk, at hvis du har kortere ben, har du mindre rækkevidde af absolut bevægelsesfrihed end en person med lange ben. En længere krank betyder dog, at din pedal drejer en større cirkel.

Så i bunden af ​​pedalen er din fod temmelig lav, og du er nødt til at holde din sadel lav for at få pedalslaget med en lang krumtap, din fod vil komme højere end med en kort krumtap, hvilket bringer dit knæ højere end bankende du lægger knæet i maven, i mit tilfælde er dette især et problem, når du bliver for lav. Prøv at være aerodynamisk eller i tidsforsøget. Dette er grunden til, at kortere krumtap er dybest set meget lettere for mindre cyklister at træde i pedalerne. Så for de fleste mindre kørere er det værd at overveje en kortere krumtap, både for komfort og for at undgå risikoen for skade på knæ og hofter samt mulige sadelproblemer fra side til side gyngning.

Personligt så jeg en enorm forbedring i min håndtering og resultater, da jeg skiftede fra en 170mm krank til en 165mm krank som denne. 165'ere er faktisk generelt tilgængelige i disse dage, 155 millimeter krumtap, så lad os gå. Nu kan nogle mennesker fortælle dig, at med en kortere krumtap får du mindre drejningsmoment og derfor mindre kraft, og jeg er bange for, at det bare er affald, fordi ja, du har mindre drejningsmoment, men du har en højere kadence til den samme fodhastighed.

Og din præstation er en funktion af drejningsmoment og kadence, så hvis det kan tage et stykke tid at justere din koordinering til at træde på den højere kadence, når du først har valgt denne koordination, bør en kortere krumtap ikke være skadelig for din præstation. Du skal dog være forsigtig med at have et lavt gear til at opretholde den højere kadence, selv på de stejleste stigninger, du vil klatre. (blød musik) Nu er en ting, der virkelig er slået fra for kortere styrer i bredden, og det er dels fordi det kan se ret fjollet ud for en person med smalle skuldre at køre rigtig brede styr.

Har jeg ret, seer? Mm hmm. Nu personligt finder jeg ud af, at ethvert styr, der er bredere end 38 centimeter, føles virkelig klodset og ubehageligt, og jeg foretrækker faktisk mine styr omkring 36 centimeter brede på hætten. Det føles meget bedre.

keramisk hastighedscykel

Men et styr, der er for bredt, er ikke verdens ende, det ændrer kun køreadfærden en smule. Forøg rækkevidden på din sadel enormt, selvom kun lidt. Et problem er imidlertid, når krumningen, radius af faldkurven, er for stor.

Hvis du ikke er særlig høj, er chancerne for, at du også har små hænder. Det gør jeg bestemt. Og en af ​​de ting, der gør mig virkelig ubehagelig med forkert justerede cykler, er den forkerte rækkevidde af bremsearmene. Det er ikke kun ubehageligt for dine hænder at arbejde i fuld forlængelse hele tiden, det er også farligt, fordi du ikke kan nå bremsearmene så hurtigt, når du har brug for dem.

Eller værre, du kan holde hænderne på bremsearmene hele tiden bare i tilfælde af, og derefter risikere at gribe dem, hvis du er bange, hvilket kan føre til fald. Så det er meget vigtigt at få et håndtagssæt, der giver dig mulighed for at justere rækkevidden for håndtagene. Og det kan du altid finde ud af, når du køber et håndtagssæt.

En anden detalje ved styretilpasning, der er kritisk for kortere folk, er vinklen, du indstiller styret og placeringen af ​​emhætterne på styret, og der er en grund til, at jeg forlod dette styr med soltape for øjeblikket. Jeg ville gerne vise dig, hvor stor en forskel det kan gøre, hvor du placerer hætterne på stangen og den vinkel, hvor du har stangen. Så jeg løsnede spindelskruerne.

Kontrollere. (blød musik) (klap af værktøjet) Og du vil se, at skiftende vinkel her ændrer afstanden fra sadlen til hætten enormt, der holder jeg styret. Så hvis du flytter det op igen, gør det det meget tættere og lettere at komme til.

Tilsvarende, hvis du justerer hætteens position på bjælken (blød musik), kan du flytte hætterne meget tættere på sadlen og derved reducere rækkevidden. Emhættens placering på styret gør fire centimeter af rækkevidden anderledes. Det, der er vigtigt, er dog, at ændring af emhættens position på styret ikke kun påvirker rækkevidden fra sadlen til emhætten, men også afstanden fra bremsearmen til styret, hvilket er en anden ting, vi talte om for mindre hænder.

Så du er nødt til at finde en balance. Jeg vil sige, opsæt rækkevidden først og vinkl styret i den rigtige vinkel for dig, så bekymre dig om bremsearmens rækkevidde. (Blød musik) Nu synes jeg det er vigtigt at nævne, hvor tungt det kan være at skifte med mekaniske gearhåndtag, når dine håndtag er for langt væk, og du har små hænder.

Fordi du er nødt til at bringe den sidekraft, den fulde håndforlængelse, foretrækker jeg meget elektroniske skiftehåndtag, selvom jeg ved, at de ikke nødvendigvis er hurtigere. Men for mig føler jeg mig meget mere komfortabel med det, fordi det kun tager et hurtigt tryk med fingeren, og nu bemærker mine ynkelige, svage hænder ikke mere end træt, og jeg kan skifte hurtigt, hvis det er nødvendigt. Selv når det kommer til små hænder, er det også Designet på bremsehætterne er meget vigtigt, for eksempel er der nogle håndtagssæt, hvor bremsehætterne er så brede, at jeg ikke kan få mine hænder hele vejen rundt.

Og det er ret usikkert, fordi det betyder, at dine hænder ikke er så sikre, og du kan ricochet væk fra ujævn veje. Jeg faldt faktisk denne vej to gange under træning, og det var ikke så rart. Så jeg vælger altid et flot, pænt baldakinedesign, der afhænger af håndtagssættet. (blød musik) Nu vil jeg gerne afslutte med et par detaljer, der faktisk er meget vigtige for mindre cyklister.

For det første plads til flaskeholdere. Når du har en lille ramme, er den trekant mindre, og du har bogstaveligt talt mindre plads til at passe flasker og flaskebure i. Du kan endda have problemer med at få en flaske ind og ud.

Jeg ved, det er ret stramt for mig. To flaskebure kan virkelig øge rækkevidden, hvilket kan gøre håndtering af fronten meget urolig. Det er bare noget, du skal tåle for at få det rette rækkevidde.

Endelig plads over baghjulet. Så hvis du kører på 700C-cykler, er der ikke så meget plads mellem sadelhøjde og baghjul, når du er lille. Og det betyder, at hvis du har en af ​​disse kæmpe sadeltasker, er chancerne for, at den rent faktisk vil gnides mod baghjulet.

Jeg prøvede det. Det er suboptimalt for både din hastighed og integriteten af ​​din sadeltaske. Og endelig også på grund af den lave sadel i forhold til baghjulet, hvis du sætter en baglygte på sadelpinden i mørke dage, kan du opleve, at baglygten faktisk er under baghjulets højde, så det er naturligvis meget mindre synlig for bilister.

Så du vil huske at sætte dine lys højere, så de rent faktisk sidder på sadlen eller på sig selv. Nå, jeg håber virkelig, at denne artikel hjælper de af jer, der har spurgt mig om dette gode emne. Det er et stort emne for dem af os, der ikke er enorme.

Hvis du kunne lide det, så giv os tommelfingre, del det gerne med dine små venner eller endda dine store venner, der ikke sætter pris på, hvor svært det er at være lille. Hvis du har andre spørgsmål, skal du lade dem være i kommentarerne nedenfor. Jeg vil gøre mit bedste for at finde en ekspert og besvare dem for dig.

I mellemtiden vil du måske se denne artikel om hvorfor Power to Weight måske ikke er så vigtig som alle andre tror. Undskyld.

Hvem er den mindste rytter i Tour de France?

Detmindstehan-cyklistoptaget ser ud til at være Vicente Belda på 1,54m (5ft). Movistar's Eider Moreno, i kvindernes peloton, er også 1,54 m, og den lille spanske klatrer vejer ifølge teamet 40 kg.26. 2021.

Professionel cykling har ændret sig på mange, mange måder i løbet af de sidste par årtier. Og et subtilt, men alligevel vigtigt aspekt er de udvekslingsforhold, der bruges af chaufførerne af Katusha Alpecin team truck. Du kan se ved, at det er stablet der fyldt med smukke røde holdcykler.

I dette lille skab har vi et udvalg af kassetterne; så baghjulene, der er tilgængelige for førerne, ville ikke have været det halve valg. Chaufførerne ville have brugt enten en 11-21 eller en 11-23. I ekstreme tilfælde måske en 11-25.

Så mange gear alle meget tæt på hinanden. Nu er den mindste kassette her imidlertid 11-25. Så har de 11-26, 11-28, som de bruger de fleste dage, derefter 11-30, og endda fire 11-32 patroner heroppe, der for det meste er forbeholdt Tony Martin, der kan lide at bruge alt i sin dag på at køre rundt i den store klinge .

Så det virker lidt underligt, gør det ikke, da vejene ikke bliver stejlere, cykelteknologien er blevet bedre, kørerne sænker ikke meget, hvis overhovedet, men deres gear er blevet lettere. Jeg tror, ​​vi skal stille et par spørgsmål. Jason er tidligere professionel cyklist, og du “Jeg har været et teamforbindelse for SRAM i 10 år? Så du var typen til at bygge bro over kløften mellem hold og fabrik - Præcis, ja - Okay, så du er ret godt placeret til at kommentere gearvalget og gearvalget ændret sig i løbet af de sidste par årtier - jeg håber det, ja. - Okay, hvorfor ser vi dette skift? Hvis du tilgiver ordspillet! - Ja, jeg tror, ​​vi ser bestemt, hvordan 11-25 var standardkassetten for 10 år siden.

De kørte alle og bjergetaper i turen, de ville gå til 26, mens i dag bliver en 26 eller endda de 28 go-to-kassetten, og i bjergetaperne vil de gå 30 eller 32 '. Men på samme tid kan du se, at de kører større kæderinge hele tiden på de flade etaper, så gearområdet generelt generelt kun udvides - og det blev derfor udvidet. Er det en anmodning fra hold, som du derefter opfylder, eller er det et tilfælde, hvor chauffører bruger kompakte kædesæt og kun drager fordel af større gearforhold i bjergene, så de ikke kører, og det er det, der driver det, de gør Brug teams? - Nej, jeg mener, vi giver dybest set holdene, hvad de mest gerne vil bruge af vores tilbud, og WiFLi-bagskifteren, der giver dem mulighed for at gå op til et 32-tands gear giver dem virkelig fleksibiliteten til at køre cykel i det hele tur, og alt hvad du skal gøre er at skifte kassette.

Med Compact behøver du ikke gøre det, og det forenkler stort set bare hele dit liv. Men hvorfor gør du det overhovedet? Fakta at kadence øges så hurtigt folk træder, eller er de bare lidt langsommere? Jeg mener, jeg tror ikke det er tilfældet. - Jeg tror, ​​at rytterne går lidt langsommere op ad bakke, jeg tror, ​​at motorcyklerne sandsynligvis går hurtigere på fladen, hvad enten det er fordelene ved bedre træning og meget bedre aerodynamik på cyklen end for 10 år siden, for 20 år siden, men hvis man ser ud på artikler fra 70'erne kan du virkelig se, at de gør en masse af disse ting, og i dag ved du, rigtig dejligt at sparke op ad bakkerne.

Så hele cykelstilen har ændret sig, tror jeg. Bare fordi

Nu har du muligheden for at køre disse gear. Fyrene i 70'erne og 80'erne og endda de tidlige 90'ere havde aldrig den mulighed - Nu har Katusha-mekanikerne fortalt mig, at Tony Martin er den største fan af en 11-32 kassette. Nu er han sandsynligvis en af ​​de stærkeste kørere i pelotonet.

Og hvorfor kører en fyr som Tony 11-32, fordi 32 er en stor kassette, ikke? - Absolut, men han har for eksempel en 58 kædehjul på sin cykel - okay, fair nok - så han kan virkelig køre den store kædehjul med 32t kassetten næsten hele tiden, og du ved, det er hans mål. Hvis det går hurtigt ned ad bakke, har han det rigtige gear til at komme ned til sandsynligvis 75, 80 Ks i timen og stadig pedal, men ikke blive helt snoet eller drejet rundt - så som du siger, det er faktisk ret let, som du siger til være i stand til at blive længere i den store klinge og derfor slet ikke bruge den lille ring? - Absolut. Jeg mener, især når du har så store kæder, har du et stort hul mellem den store kædehjul og den lille kædehjul, så de vil helt sikkert blive i den store kædehjul så længe som muligt - så rytterne er mere bekymrede over det interesseret ved at redde deres ben og forårsage dem så lidt skade som muligt, så de kan være friskere i slutningen af ​​et tre ugers løb.

Men teknologi har også spillet en nøglerolle, så lad os se på en af ​​Katusha-skufferne her. Nå, dette er en SRAM eTap bagskifter, og det er, som du kan se, en bagskifter med mellemstor bur lidt længere, og det er også, hvad de kalder WiFLi, og hvad det gør er i Det betyder effektivt, at denne bagskifter kan boltes til cyklen hele året rundt, og mekanikken kan let skifte mellem 11-25 kassetter og 11-32. Det betyder, at der ikke kræves nogen ekstra indsats, og en 11-28 kunne potentielt have byttet ud en helt ny bageste trekant og endda en ny kæde for at gøre det lidt længere.

Så det er teknologiske fremskridt som WiFL, der faktisk tillod ryttere at tage det let på deres ben, bruge mere passende gear og derefter gå hurtigere. Nu kører holdet stadig såkaldte kortburskiftere, som denne. Du kan se, at det er meget mindre til sammenligning.

Men kun effektiv til tidskørsel cykler, hvor du kan være sikker på, at kørerne ikke har brug for rigtig lette gear, fordi du ikke ofte klatrer super stejle bakker i løbet af tidsprøven. Det er derfor, det stadig er der. Nå, det har forhåbentlig kastet lys over udviklingen af ​​gearkassen i Pro Peloton; en blanding af rytterpræferencer, der kræver lavere gear for hurtigere stigningshastigheder, og parret den derefter med teknologisk udvikling af komponenter som SRAM WiFLi.

For at gøre dette skal du bare klikke på kloden og derefter, hvis du gerne vil have lidt mere indhold, hvorfor ikke se Tony Martins TT-cykel med denne monsterring med 58 tænder.

Er høje cyklister hurtigere?

I sporten afcykling, der er også en idealvægt for ryttere til at udføre på eliteniveau. Hvis du bemærker, at de mere aero-ryttere er dem, der normalt er magre og korte, mens de tungere ogværkstedryttere kan sprinthurtigerepå fladt fortov.

Hvordan tisser cyklister?

Tisseved siden af ​​vejen

Noglerytterestop ved siden af ​​vejen for at gå efter entisse. Pelotonet kan organisere sig selv ved at vælge en 'nature break' slot, hvorunderrytterevil kollektivttisse; ved en Grand Tour-tradition dikterer det, at GC-lederen bestemmer, hvornår dette vil være.

I hvilken alder når cyklisterne højdepunktet?

Hvad er det traditionellepeak alderrækkevidde til professionelcyklister? Ligesom i fodbold (fodbold for amerikanerne), de fleste spillerespidsmellem 26-31 år (undtagen målmænd, derspidsved 30-35).

Er højere mennesker bedre til peloton?

Selvom du finder en cykel, når du har enhøjrammen er ikke let,Platonproducenterne arbejder hårdt på at løse dette problem. Cyklen leveres med nogle justerbare funktioner for at øge komforten og forhindre kropssmerter under brug. Det er en fantastisk cykel tilhøje menneskerdet hjælper dig med at køre komfortabelt hele tiden.6 2021.

Gør cykling dig højere?

Cyklingmå ikkeforårsage digat bliveværkstedmen det bestemtgør digslankere. Menscykling,dukan i gennemsnit forbrænde omkring 400 kalorier i timen.Ditkroppen fortsætter med at forbrænde kalorier, selv nårduhvile. En anden god ting vedcyklinger, at det forbedresditkropsholdning.6. 2019.

vinter cykelsokker

Har nogen vundet den gule og hvide trøje?

Andy Schleck og Jan Ullrich beggevandtdethvid trøjetre gange og del optegnelsen. I 1969 Eddy Merckxvandt den gule trøje, det grønnetrøjeog prikkentrøje, den eneste mand, der nogensinde har gjort det i en enkelt Tour de France.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Lazer hjelme mips - innovative løsninger

Er Lazer cykelhjelme gode? Lazer Z-1 MIPS er en sand konkurrent blandt det overfyldte sortiment af premium-cykelhjelme, som vi gennemgik. Dens sikkerhed, ventilation, komfort og justerbarhed er helt i top. I mellemtiden tilbyder det nogle af de mest unikke funktioner og styling af enhver hjelm, som vi gennemgik.25 дек. 2020 г.

Santa cruz-cykler til salg - enkle svar på spørgsmål

Er Santa Cruz-cykler pengene værd? Ja, Santa Cruz kameleon er pengene værd, selvom det har en ret stejl pris. Det er en ekstremt alsidig og tilpasningsdygtig cykel, der kan tage 29 ″ eller 27,5 a hjul samt køre et gear eller enhastighedskørsel. Derfor kan du bruge den til forskellige typer forlystelser og forskellige formål. 5 dage siden

Mountainbiking med hund - hvordan man kan slå sig ned

Er mountainbiking dårligt for hunde? Nogensinde. Ikke kun er dette farligt for rytteren, det er også farligt for hunden. Overvej, at din hund måske piler på et egern og trækker dig over, eller at du måske rykker din hund ned ad en stenrulle, som han ikke ser komme op.10. Maj 2017 г.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Scott cykelhjelme - hvordan man kan slå sig ned

Hvad er den bedste cykelhjelm for pengene? ABUS Cykelhjelme Hyban 2.0. Cannondale Intent MIPS voksen hjelm. Giro Register MIPS voksen fritidscykelhjelm. LUMOS Matrix Smart Hjelm. Retrospect CM-1 cykelhjelm til voksenpendler. Schwinn Thrasher cykelhjelm. Tusind voksen cykelhjelm. г.

Basso bikes USA - enkle svar på spørgsmål

Er Basso-cykler gode? Basso Diamante er en god cykel, hvis du skal ud på kortere, hurtige forlystelser, eller hvis du kører på crits, men det er kortere geometri og hård kørekvalitet, der gjorde det mindre behageligt end andre premium racercykler, jeg har testet. 19 авг. 2019 г.