Vigtigste > Cyklus > Dundrende cyklus - søg efter løsninger

Dundrende cyklus - søg efter løsninger

Hvad er de 4 typer tordenvejr?

Der erfire typer tordenvejr: enkeltcelle-, flercellecluster, flercellelinier og superceller.

Aaah! Tag dækning! Det er en orkan! Eller er det en tornado? Eller måske en tyfon? Hvordan i helvede kan du se forskellen på alle disse ting?! Frygt ikke, fordi jeg har fået det dækket her for dig. Lad os først være klare: Alle disse vejrfænomener har at gøre med stærk vind. land-of-Ozkind af sagen.

Før vi kommer ind i den virkelige forskel mellem orkaner og tyfoner, er vi imidlertid nødt til at forstå, at de generelt er en og den samme ting, der kaldes en tropisk cyklon. En tropisk cyklon er en enorm masse skyer, der samles på himlen og begynder at rotere mod uret på grund af det meget lave lufttryk. Efter et stykke tid tiltrækker det fugt overalt, bliver større og farligere.

Denne rotation kan måske ikke blive et problem, men dens vigtigste kvalitet, som aldrig ændrer sig, er, at cykloner altid dannes over havene eller havene. Selv hvis du bor i tempererede eller koldere klimaer, er der intet at bekymre dig, selvom dit hus ligger lige ved havet, fordi du kun vil høre om cykloner fra nyhederne. Når alt kommer til alt kaldes de tropiske af en grund: de dannes kun i tropiske eller subtropiske områder, fordi de har brug for varmt vand for at få tingene i gang.

Hvis de alle er ens, hvorfor har de forskellige navne til dem? Det korte svar er at forvirre alle. Jeg tror, ​​du får brug for en længere efter det. Så som jeg sagde, udgør tropiske cykloner måske ikke engang en alvorlig trussel mod mennesker.

Faktisk er cykloner meget mere almindelige, end du tror! Men få af dem bliver store og stærke nok til at blive orkaner eller tyfoner. Den svageste version af en tropisk cyklon er kendt som den tropiske depression. Det er en lignende hvirvlende skymasse, der normalt ledsages af storme, men vindstyrken i den er ikke særlig høj.

De stærkeste vindstød er 39 km / t, hvilket er meget, ved jeg, men det er sjældent tilfældet. På land, når vejret er sådan, er alt hvad du skal gøre på land, at lukke alle vinduer og døre og sidde hjemme. Du kan endda se den voldsomme storm mens du sidder på en vindueskarm med et krus varm chokolade.

Hvis du bliver ramt af en depression på havet, kan og vil det være et problem, da vindens kraft er nok til at vælte en båd, og kraftig regn med lyn hjælper ikke situationen. Hvis vinden er stærkere end 39 miles i timen, er cyklonen kendt som en tropisk storm. Dette er en mere alvorlig trussel, og du ville gøre det godt at gemme dig i dit hus, fordi vindstød kan nå op til 120 km / t.

Forestil dig en bil, der kører med fuld hastighed på en motorvej - det vil være vindstyrken for dig under en svær tropisk storm. Og kun når vinden bliver endnu stærkere, kan den kaldes en orkan eller en tyfon. Og her kommer vi til forskellen mellem de to: faktisk er der næsten ingen! Når en alvorlig tropisk cyklon med vind overstiger 75 miles i timen forekommer i Nordatlanten eller det nordøstlige Stillehav, klassificeres det som en. betegner orkan, hvis det er i det nordvestlige Stillehav, er det tyfus.

Alt andet er det samme, og en orkan kan endda blive en tyfon eller omvendt, hvis den vandrer fra et område til et andet. Vi hører mere om orkaner end tyfoner, fordi Atlanterhavet er varmere end Stillehavet, og varmt vand fungerer som cyklonbrændstof. Det fordamper på overfladen og kondenserer derefter igen i den kolde luft til dannelse af skyer, der klumper sig sammen og hvirvler rundt med vinden.

Så cykloner kan dække ekstremt store områder og blive til ægte monstre under forholdene. Men hvad med tornadoer? Er de de samme som cykloner? Øh nej. Faktisk kan disse to ikke være mere forskellige.

For det første dannes tropiske cykloner kun i varme områder over havet; de kan ikke vises andre steder. Tornadoer kan derimod dannes næsten hvor som helst de vil, både til søs og på land. Men der er meget mere til det end det.

Ser du, en tornado er en hvirvlende tragt med luft, der kommer ned fra himlen. Det opstår under tordenvejr og er mere en konsekvens end en årsag til storme. Luftsøjlen falder til jorden, og vindene kan gå alt fra 100 til hele kæmpe 300 miles i timen der og sprænge stien op, det være sig en person, en bil eller Dorothys hus.

Men på trods af sin forfærdelige kraft er en tornado en meget lokal begivenhed og har også kort levetid i diameter, der varer omkring en time eller deromkring. Sammenlignet med tropiske cykloner, der strækker sig i 1.000 miles og kan vare i dage eller endda uger, er det som et sandkorn på stranden ledsaget af flere tornadoer, der dannes over landtornadoer og orkaner (eller tyfoner, hvis du foretrækker det nordvestlige Stillehav). stadig noget af de store dårlige drenges kammerater, og de har også visse ligheder. Kan du huske den hvirvlende del? Både orkaner og tornadoer er kraftige luftmasser, der spinder rundt i centrum ved høje hastigheder.

Og centret er derimod normalt roligt og roligt - så roligt er det næsten uhyggeligt. Det kaldes tornadoens øje eller orkanen, og det er dybest set det sikreste sted, hvis fænomenet kommer din vej. Nå, udover at være tusindvis af kilometer væk fra det selvfølgelig.

cykler tilbage

Desværre skal du være rigtig heldig at komme i øjet og vente på, at vejret falder til ro. Øjevæggen har de stærkeste vinde, og hvis du kommer for tæt på den, vil du sandsynligvis blive kastet rundt som et legetøj. Selv når du er til søs, er øjet slet ikke sikkert.

Vindene omkring øjet skaber enorme bølger, der gennemsyrer området indeni, og du vil vores skib eller båd have svært ved at holde sig flydende. For ikke at nævne, at kun orkanens øje er sikkert på land; Tornadoer er meget mindre i diameter, og du kan let komme i store problemer, hvis du ved et uheld løber ind i orkanens øje. Forresten, har du nogensinde set øjet på en orkan? Del din oplevelse i kommentarerne nedenfor! Hvis du spekulerede på, hvor stærk en orkan kunne være, så skal du vide, at der er 5 kategorier af orkaner ifølge National Weather Service.

Kategori 1 er bare lidt mere intens end en tropisk storm og i nogle lande. stadig betragtes som sådan. Vindhastigheder kan komme op til 94 mph, hvilket er meget kraftigt, men det er ikke som om du er usikker bag betonvægge i en lejlighedskompleks.

Kategori 2 er en helt anden historie. Vinden blæser med hastigheder på op til 109 miles i timen, og det er her, det virkelige problem begynder. Vindstødene er så stærke, at de kan skære træer og reklametavler i gaderne, så det bliver virkelig farligt udenfor.

Heldigvis har du det stadig godt, når du er inde i en stabil bygning og væk fra vinduerne. Hvis en orkan vokser til kategori 3, er det allerede en katastrofe. For det første er det stort; For det andet er det magtfuldt; vindene kan nå op på 129 km / t, og en sådan vindstød er som at blive ramt af en racerbil - en orkan siges at være stor.

For ikke at nævne, regn og lyn føjer atmosfæren til en katastrofe. Det er bedst at gemme sig i en kælder eller et andet befæstet sted og vente, indtil det værste er forbi. En alvorlig kategori 4 orkan er noget, du ikke vil se med dine egne øjne.

Med vindstød på op til 157 miles i timen kan det rive træer fra jorden og kaste temmelig store genstande i luften, der skader meget. Den sidste orkan i kategori 4 opstod i august-september 2018, og den fik navnet Firenze. Det rejste fra Afrikas vestkyst, hvor det begyndte som en tropisk depression og voksede i størrelse og styrke, indtil det blev en af ​​de mest magtfulde orkaner i de senere år.

En alvorlig kategori 5-orkan bør for enhver pris undgås. I andre klassifikationer kaldes det endda en supertyfon eller en supercyklonstorm, hvilket siger meget. Den mest skræmmende ting ved det er selvfølgelig vindens kraft, og den stærkeste supercyklon i den registrerede historie var orkanen Allen, der ramte Caribien i juli-august 1980.

Vindhastigheden var utrolige 190 mph! Det er som et højhastighedstog lavet af luft, der blæser non-stop over et stort område! Nå, hvad med navnene? , de gives ikke kun til orkaner, men til alle tropiske cykloner, der når vindhastigheder på over 40 miles i timen. Og det gøres heller ikke for sjov: cykloner forekommer normalt på bestemte tidspunkter af året, og flere af dem kan bevæge sig i forskellige retninger på samme tid. De meteorologiske tjenester over hele verden giver dem navne for ikke at forveksle dem med hinanden.

En anden ting: for et stykke tid tilbage kaldte de orkaner lige efter kvinder. Alligevel kom lige muligheder for vejrudsigtsvejret for et par år siden, og nu er Tropicalstor ms opkaldt efter begge køn. Hej, hvis du har lært noget nyt i dag, kan du lide artiklen og dele den med en ven! Og her er et par andre andre artikler, som jeg tror, ​​du kan lide, bare klik til venstre eller højre og bliv på den lyse side af livet!

Er det farligt at cykle i lyn?

Forklaring.Lynsøger den nemmeste vej til jorden. Fremspringende metalstykker som dele af dincykelvil fungere som enlynleder, og metallet bliver meget varmt og brænder dig dårligt. Dine gummidæk, tørre eller våde, vil ikke gøre meget.

Hvad er stadierne af et tordenvejr?

Tordenvejrhar treniveaueri deres livscyklus: Udviklingenscene, den modnesceneog spredningenscene.

hej alle Jason Schappert her fra m0 a.com, og vi starter nu en ny serie i denne måned, vi dykker ned og snakker om flyvende vejr, det er lidt af denne tid på året sommeren kommer sommeren tordenvejr kommer her, vi vil klare det mere og mere i dag taler vi om flyvning af tordenvejr, og jeg vil starte med en historie omkring en time før afgang piloten modtog en opdateret vejr briefing, der omfattede en diskussion af tordenvejr aktivitet langs flyvevejen, omkring to timer og tredive minutter efter afgang piloten blev distraheret på grund af tordenvejr, da flyet forsvandt fra radaren, et vidne i nærheden af ​​ulykken hørte flyet dreje op og ned og derefter en dæmpet pop og i stilhed, før affaldet faldt ned fra himlen langt over træet line Oplevet indbrud. Flyvningen blev afbrudt, men der blev ikke fundet tegn på en mekanisk funktionsfejl Vejrradarbilleder viste, at flyvepladsen ne er kommet ind i et udviklingsområde med moderat til stærk ekkointensitet, hvilket svarer til en konvektionscelle eller tordenvejr Piloten har meddelt lufttrafikstyring, at han har vejr information via en bærbar GPS-modtager med en vejrabonnementstjeneste.

På det tidspunkt var der ingen offentliggjorte konvektionssegmenter, der er af interesse for mig, eller Centerweather Advisory for tordenvejr på tidspunktet for ulykken for området omkring ulykkesstedet. Piloten modtog sin flermotorede tilladelse til flyet den 13. maj 2006 fra den 18. juni 2006 pulveret akkumulerede i alt 1720 flyvetimer, hvoraf 32 timer og 26 flermotorige fly akkumulerede i flyet involveret i ulykken. Pilot havde ingen yderligere instrumentflyvningserfaring i flermotorede fly. Bedømmelse fra flyets kørehastighed, fandt det, at kørehastigheden forblev mellem 190 og 200 km / t for det meste af flyvningen, og omkring 1247 fik flyet 60 km / t og kørehastighed, mens de kørte e af de næste 35 sekunder, mens flyet faldt ned 1.200 fod, tidsramme for en gennemsnitlig nedstigningshastighed på ca. 2.100 fod i minuttet, flyets jordhastighed stabiliserede sig i de næste otte sekunder, mens klokken 12:48 transmitterede flyet en gennemsnitlig hastighed på 9.000 fod i minuttet GPS-målet var på 12:48 og en højde på 4.000 123 fod med en gennemsnitlig nedstigningshastighed på 6.000 fod i minuttet, er NTSB sandsynligvis fordi piloter vender et møde med tordenvejr, hvilket resulterer i tab af kontrol og efterfølgende afbrydelse i flyvning fører til ulykker, især dem som denne, men jeg valgte denne NTSB-rapport for at illustrere, at der ikke er nogen konvektive segmenter på Når du så vejrradaren tænker du måske, wow jeg tog skærmbilleder af mig på f lys og var tæt på storme, der ser ud nøjagtigt sådan, og det er derfor, at forstå tordenvejr er så vigtigt n At forstå, hvordan et tordenvejr faktisk udvikler sig ikke kun for en privat pilotkontrolrute eller et instrumentpilotkontrolride, vi er nødt til at kende ingredienserne, der gør et tordenvejr, hvad vi har vi brug for ustabil luft, vi har brug for en opløftende effekt, og så har vi ikke brug for overskydende fugt, hvorfor sommerstorme er så udbredte, at de er ustabile, vi får den opløftende effekt, den ujævne opvarmning af jordoverfladen og derefter spredningen af ​​den varme og så er det fugtigt overalt, medmindre du flyver i Arizona og beskæftiger dig med den fugtighed i sig selv, fugtigheden der er overskydende fugt i luften, så i et tilfælde som Florida, hvor vi flyver, får vi disse tordenvejr om eftermiddagen.

Nu går vores tordenvejr igennem tre faser, de er cumulusfasen, som vises som konstruktionsfasen, disse er de grimme opsamlinger og kan ofte for nogle nedadgående træk i disse tårnhøje cumulusskyer N imbus. I vores ulykke ser det ud som om han stødte på et tordenvejr, der dannede sig i cumulus-scenekonstruktionen, omend meget hurtigt og muligvis en mikroeksplosion, der også er forbundet med, at vi går ind i den modne fase med regnvejr i øjeblikket med regn den modne fase og tordenvejr er startet og derefter endelig opløsningsfasen her tordenvejr begynder at regne af sig selv, hvis du nogensinde er kommet i en storm, hvor det regner og regner og pludselig alt bryder løs regnen tager ti gange dobbelt så stor som dråber, der er det spredte niveau, det kan ikke længere holde op med fugtigheden, og det spreder kun denne storm helt ud, hvad siger faa om tordenvejr? Hvis vi flyver efter det, kan vi faktisk gå til destinationen, hvor jeg vil kalde dem tordenvejrregler, vi ved, at destinationen i destinationen kun er nyttige forslag, men hvis vi alle handlede som om de var regler, ville vi også være mere sikre, smartere piloter, så jeg kalder dem regler for tordenvejr, selv når du kommer uden for målet, skal du aldrig komme tættere end fem miles på en synlig stormsky med et overhængende område og overveje kraftigt at øge afstanden til 20 miles eller mere. Du kan støde på hagl og voldelig turbulens overalt inden for 30 miles fra meget stærke tordenvejr.

Forsøg ikke at flyve under tordenvejr, selvom udsigten er god, da disse områder har det destruktive potentiale for turbulens. Når vi tænker tilbage på historien, vi startede her, kan du se, hvordan denne regel gælder ved det første tegn på turbulens. Sænk straks lufthastigheden til producentens anbefalede lufthastighed til turbulent lufttilførsel for en given bruttovægt, hvilket er din manøvreringshastighed eller VA.Derfor giver de en bruttovægt, fordi manøvrer og hastighedsændringer med vægten er vores næste regel, hvis flyet ved et uheld kommer ind et tordenvejr.

Jeg skal gøre 180 graders drejning, jeg kommer ud herfra igen, og det kan gøre VFR og IMC til et godt stabilt stratuslag, men når du begynder at få grimme op- og nedture, er det bedste, du kan gøre, at gå lige og lige og bekymre dig ikke om noget andet eller holde din højde inden for rimelige grænser, men hvis du prøver at dreje, kan du virkelig teste strukturens integritet af dit fly, selvfølgelig vil vi ikke gå ind i denne situation rådes, så jeg efterlader dig med det faktum, at du aldrig lader tvang træde i stedet for god dømmekraft, du behøver ikke være i luftfart hvor som helst, hvis du gør det, kan du have en reserveplan for flyselskabet til at køre, hvad det måtte være, men lad ikke tvangen til at være der erstatte god dømmekraft, det er derfor, vi har det professionelle pilotcertifikat Folk siger altid, hvorfor Priv atpiloter ikke kan flyve for kompensation eller højere, for når du begynder at flyve for kompensation eller højere, øger det det tryk, du kender Jeg er nødt til at betale regningerne chefen kræver, at jeg er der, jeg flyver denne VIP, uanset hvad de forventer, at jeg skal være der, så vi fik det kommercielle pilotcertifikat bare for at lette presset for at tilføje erfaring, vi kan ikke lade tvang erstatte tordenvejr, der flyver med god dømmekraft, kan ikke vente med at se din Læs og lyt til kommentarer under denne artikel. Jeg håber, du vil være med til vores luftfartsmesterskab til søs, og måske have du hørt os tale om det her, det er 26. til 31. oktober. Min gode ven Steve Oh Juan Knievel vil også være her Det er fem dage på krydstogt med hele MGA-kommunikationsfamilien med nogle lidenskabelige, lidenskabelige mennesker til luftture, som alle arbejder på at gøre dig til en sikrere, smartere pilot-familievenlig begivenhed, såvel som vi også har introduceret vores splinternyt co-pilot kursus og dine co-piloter dine ikke-flyvende ægtefæller eller venner, som dine go-piloter har deres egen måde Nå, mens du lærer om den nyeste udvikling inden for luftfartsteknologi, kan du også være på copilotruten og lære hvordan til være et aktiv i cockpittet, hvordan man arbejder som et team og virkelig praktiserer korrekt besætningsressourcestyring; luftfartsmester e.com, hvis du vil lære mere om det og reservere en af ​​vores hytter, har vi et begrænset antal, vi vil også have, at dette forbliver en meget speciel begivenhed, så kom forbi Nyd resten af ​​din dag og frem for alt, tænk om det, at en god pilot altid lærer. Hav en dejlig dag fyre, vi ser dig prøve vores online grundskole gratis i 2 uger og se, hvorfor luftfart forbruger bladet, der blev udnævnt til det bedste online grundskole derude.

Den første ting du vil bemærke er, at vi aldrig underviser i testen. Vi lærer færdigheder i det virkelige liv, der vil beskytte dig og dine kære, mens du flyver -World Lessons Med et medlemskab vil du bestå din videnprøve og check-out med glansfulde farver.Du får adgang til alle vores kurser samt ugentlige webinarer med mig og dette fremragende m0a kommunikationsteam Det er virkelig som et interaktivt tv-show fra vores studie for dig at interagere med et team af CF-øjne, vi leverer også live support og e-mail-support for at sikre, at du får succes nu. Du vil opdage, at M 0 a ikke ligner noget andet på markedet.

Det er et rigtigt flyvetræningsfællesskab, der er rettet mod at gøre dig til en mere sikker og smartere pilot. Fordi en god pilot altid lærer, er det meget mere end et slogan for os, det er virkelig en mission, så klik nedenfor og tag vores bedst vurderede private instrumentkommunikation i to uger uden forpligtelse, ercial og FOI-kurser, så snart du tilmelder dig vores flyvetræningsfællesskab, jeg lover dig, at du aldrig vil forlade det

Hvad er den farligste type tordenvejr?

Tornadoer erfarligsteog skadeligt aspekt af alvorligtordenvejr. Vindhastigheder på tornadoer kan nå op til 300 km / t og forårsage i gennemsnit 80 dødsfald og 1.500 kvæstelser om året i USAMestdødsfald som følge af tornadoer forekommer i mobile hjem og i biler.

Tordenvejr, tornadoer og andre storme kan virke smukke og fascinerende, men du bør aldrig glemme, at de også kan være et ekstremt farligt fænomen. Sikkert siger jeg ikke, at du skal skjule dig selv, hver gang du hører torden, bare det giver mening at gå ind, når stormen brygger. Men selv indeni er der 19 ting, som du aldrig må gøre i dårligt vejr, hvis du vil være sikker. - Tag aldrig et brusebad. Sagen er, at når et tordenvejr stormer udenfor, kan lynets elektriske strømme bevæge sig gennem vandrørene i dit hjem.

Som et resultat kan dit brusebad være chokerende, eller lynet kan starte en brand i dit hjem. - Brug aldrig en fastnet. Jeg må indrømme, at du i dag skal prøve en hel del, det er overhovedet svært at finde en telefon med ledning. Men hvis du kan klare det, skal du undgå at tale på denne type telefon under tordenvejr.

Det kan let komme ind i dit hjem, ikke kun gennem dit vand- og VVS-system, men også gennem ledningerne. Hold den tanke, indtil stormen er forbi - Efterlad aldrig en vandbeholder af plast på et betongulv. Hvis du opbevarer din vandforsyning i plastbeholdere et sted med et betongulv, skal du opbevare den på en træpalle eller på et stykke pap, især hvis det er en garage, kan der være olieudslip på gulvet. Derudover indeholder betonen i sig selv masser af kemikalier, der bruges til fremstillingen.

Hvis nogen af ​​disse kommer ind i din vandforsyning, kan de gøre dem usikre at drikke - ignorér aldrig hårets tilstand - nej egentlig. Lad os sige, at du står foran dit hus og beundrer det nærliggende tordenvejr. Men pludselig bemærker du noget underligt: ​​dit hår er ved at ende! Ignorer ikke dette fænomen - det er dit råd at gå ind med det samme! Når den positive ladning på din krop interagerer med stormens negative ladning, står dit hår op.

trin effektmålere

Desværre, hvis du ikke går ind, kan du blive ramt af lyn! - Tænd aldrig stearinlys Problemet med stearinlys er, at de også kan starte en brand. Men under en stærk storm er der muligvis ingen telefonservice, og som et resultat kan du ikke nå brandvæsenet, og de kan ikke nå dit hjem. Hydranter fungerer muligvis ikke.

For at undgå alle disse 'worst-case scenarier' skal du bruge lommelygter, som også producerer mere lys end stearinlys. Vask aldrig op igen I løbet af tordenvejr skal du aldrig gøre noget i nærheden af ​​en vandhane, det være sig på badeværelset eller i køkkenet. Husk at røre ved en elektrificeret vandhane kan have meget dramatiske konsekvenser - Evakuer aldrig under en tornado Så snart du hører en tornado-advarsel, skal du straks skjule dig, enten i det inderste rum i dit hjem eller i kælderen.

Seriøst, jeg er seriøs, læg dine bilnøgler ned og prøv ikke at undslippe naturens destruktive kraft i strømsvigt forårsaget af en alvorlig storm. I virkeligheden kan ideen om at bruge den indendørs vise sig at være den værste i dit Bevis liv. En generator motor, som enhver anden forbrændingsmotor, udsender kulilte, en skadelig gas, der kan forårsage racing hovedpine og gå ud.

I de fleste tilfælde overlever mennesker sjældent store doser af denne gas - lad aldrig dine kæledyr være udenfor. Selvfølgelig skal du ikke! Bring dine dyr ind under tordenvejr; Dette er den eneste måde, du kan være sikker på. Hvis din hund er lænket til et træ og ramt af lys, overlever din pooch ikke strømmen.

Selv et hundehus er ikke ordentlig beskyttelse, især hvis det er lavet af træ, der hurtigt brænder irriterende. Stå aldrig i nærheden af ​​et vindue. Og nej, det er ikke lynet.

I modsætning til hvad mange tror, ​​er der en risiko for at stå ved vinduet i en stærk storm, hvis du skader dig selv fra knust glas. Hvis du ikke leder strømmen godt nok til at skade dig, kan slagets kraft knuse vinduet. På den anden side indeholder nogle vinduer metaldele, der leder elektricitet.

Hvis du rører ved dem i så fald eller står for tæt i tilfælde af lynnedslag, kan du øh, kan opkræve et gebyr ud af dem - Åbn aldrig et vindue Hvis du er en af ​​de mennesker, der tænker at åbne vinduer i løbet af en storm fjerner trykket jævnt ud og forhindrer dem i at knuses, det kan være tid til at revidere din overbevisning, dette er intet andet end en myte, og alt hvad du vil opnå, når du åbner vinduerne, er at voldsomme vinde kommer ind i huset. - Lad aldrig din bærbare computer være tilsluttet. Hvis du har brug for et hastende arbejde på din bærbare computer, og en storm stormer udenfor, skal du sørge for, at din computer er slukket og ikke er tilsluttet væggen.

Ligesom en telefon med ledning kan en elektrisk strøm strømme gennem netledningen og ikke kun ødelægge din enhed, men også skade dig. Forresten, hvis der er strømsvigt, skal du tage alle elektriske enheder ud af stikkontakten. Hvis strømmen genoprettes, kan en kraftig overspænding beskadige dine enheder eller endda forårsage brand - Brug aldrig dit køleskab for meget Først og fremmest er køleskabet kun en anden slags elektrisk apparat at holde sig væk fra under en storm.

For det andet skal du holde dit køleskab så koldt som muligt så længe som muligt i tilfælde af strømsvigt, ikke? Men hver gang du åbner det, bliver det varmere og varmere indeni. - Kom aldrig dine vinduer op Det rigtige tidspunkt at gå ombord på dine vinduer er før en storm kommer. Men hvis du venter til sidste øjeblik, kan vindstød blæse brædderne ud af dine hænder og gøre dem til dødelige projektiler.

Prøv at finde ud af vejrudsigten for de næste par dage i forvejen, og når en kraftig tordenvejr nærmer sig, skal du gå op ad vinduerne på forhånd. - Sluk aldrig tv'et og radioen med det samme. Du slapper af i sofaen med en fjernbetjening i din hånd og dit yndlings-tv-show på skærmen, men pludselig afbryder en hjemsøgende stemme for at meddele, at en storm er nært forestående. Tænd Sluk IKKE straks dit TV eller din radio og lyt til vejropdateringerne.

Husk, at opmærksomhed kan redde dit liv - Brug aldrig en indendørs kulgrill Forestil dig, at der er strømafbrydelse, men du er frygtelig sulten igen. Men hej der er en løsning! Hvorfor starter du ikke bare en kulgrill midt i stuen? Jeg håber inderligt, at du aldrig ville få denne idé, fordi brug af en kulgrill indendørs kan blive til en tragedie. Under arbejdet udsender tinget thal kuliltegas, som er diskret menneskelig og koster hurtigt liv. Brug aldrig betonkonstruktioner Problemet med betongulve, vægge og bygninger er, at de ofte krydses med metalstænger eller ledninger.

Undgå at stå ved siden af ​​eller læne dig på betonkonstruktioner. - Gør aldrig noget, der kan føre til skade. Hvis en storm ude udenfor, så prøv ikke at deltage i risikable aktiviteter.

Strømsvigt betyder forsinkede nødtjenester og overfyldte beredskabsrum Vejret er en af ​​de værste tider at komme til skade, så tag ikke nogen chancer - bliv aldrig låst inde Du ved sandsynligvis, at garageportåbnere har en tendens til at låse, når strømmen er slukket. Heldigvis er der et specielt kabel, der låser døren op fra åbneren i en nødsituation. Find ud af, hvor denne streng er, og vis dine familiemedlemmer dens placering.

På den måde kan du komme ind i garagen og køre din bil ud, hvis du har brug for at evakuere. Hvis du har nogle tip til at være sikker i dårligt vejr, som jeg ikke nævnte i artiklen, så lad mig det vide i kommentarerne! Hvis du har lært noget nyt i dag, kan du lide denne artikel og dele det med en ven. Men - hej! - storm ikke af endnu! Vi har over 2.000 seje artikler at se.

Alt du skal gøre er at vælge den venstre eller højre artikel, klikke på den og nyde! Bliv på den lyse side af livet!

Hvad er den mest kraftfulde type tordenvejr?

Supercellestorme. Når miljøvinden er gunstig, bliver op- og nedturen af ​​en storm organiseret og drejer rundt og forstærker hinanden. Resultatet er en langvarig supercellestorm. Disse storme ermestintenstype tordenvejr.

Kan du cykle i regnen?

Ridningditcykel i regnenlyder måske ikke praktisk, men en regnvejr bør ikke være en barriere for cykling. Hvisduinvester i godtridninggear ogcykeltilbehør og vær opmærksom på vådt vejrridningsikkerhedstip;duskal have en behagelig pendling på dincykel.

Kan du køre på motorcykel i tordenvejr?

Nej, det er det ikke sikkertrideunder entordenvejr/tordenstorm. Lyn elsker at slå metal, hvilket gørmotorcyklerlynmagneter. I modsætning til en bil, hvorduhar et beskyttende metalbur rundtduder fungerer som en slags Faraday-bur nårdublive ramt af lyn, amotorcykelhar rytteren udsat.

Hvad er 2 grunde til, at tordenvejr er gode for planeten?

Tordenvejrhjælper også med at holdejordeni elektrisk balance. DetJordensoverfladen og atmosfæren let lede elektricitetjordener ladet negativt og atmosfæren positivt. Der er altid en konstant strøm af elektroner, der strømmer opad fra hele overfladen afjorden.

Hvad er den farligste fase af tordenvejr?

The Mature CumulusScene

Stormen har en betydelig dybde og når ofte mellem 12 og 18 km. Stærk opsamling og nedadgående sameksistens. Dette erfarligste fasenår tornadoer, stort hagl, ødelæggende vind og oversvømmelse kan forekomme.

Er det OK at gå i Thunder?

Tordenoglyner en potentiel fare, som bør tages alvorligt, nårudendørs. Direktelynstrejker er sjældne. Delvise strejker er mere almindelige, enten gennem induktion fra et nærliggende objekt eller fra jorden. Reduktion af overfladekontakt med jorden eller genstand reducerer strejken.

Hvordan kan jeg få en ny Thunder-cyklus?

Vil du have en ny cykel? Klik på det mærke, du foretrækker nedenfor. Vi er autoriserede distributører Hvis afspilning ikke starter kort tid, skal du prøve at genstarte din enhed. Videoer, du ser, kan føjes til tv'ets afspilningshistorik og påvirke tv-anbefalinger.

Hvordan tilpasser man en Harley Davidson Thunder-cykel?

En sænkning foran og en luftride bagtil bringer den ønskede lave højde, sædet og bagkombinationen fra vores [...] Tre højdepunkter sætter scenen for denne cykel: den brugerdefinerede tank, den svingende bagskærm og den eksklusive maling job. [...] Tillykke med fødselsdagen Super Glide!

Hvor mange hestekræfter har en Harley Davidson Thunderbike?

En bred bagpå, lufttur, store 5-eger hjul og maling af høj kvalitet er de definitive egenskaber ved denne cykel! Dette er vores spilskifter: 152 hk, 250 kg, 5 kørselstilstande, et førsteklasses chassis og et særpræg design. Harleys [...] Dette er vores spilskifter: 152 hk, 250 kg, 5 kørselstilstande, et førsteklasses chassis og et særpræg design.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.