Vigtigste > Cykling > Flycyklus - pragmatiske løsninger

Flycyklus - pragmatiske løsninger

Hvad betyder Aero i cykling?

Aerodynamisk cykel



Få sportsgrene tester grænserne for professionelle atleter som cykling. Det er en vred trussel. Men det er ikke kun menneskelig udholdenhed på racerbanen, der giver formlen til succes, men også menneskelig opfindsomhed.

hvordan man taber sig på en time

Det er den hurtigste cykel i verden. I en topsport er forskellen mellem succes og fiasko ofte den mindste forskel. Basecamp for et af de mest succesrige hold i verdenssporten.

Storbritanniens banecyklister har toppet medaljebordene ved de sidste tre OL, og det er et hold, der bliver ved med at vinde. Vi vil være den hurtigste i verden, det gør vi ikke. Vi vil bare vinde OL, vi vil vinde på den hurtigste tid nogensinde.



I en sport, hvor løb afgøres af 1/1000 sekund, er Emily og hendes holdkammerater besat af en ting: marginale overskud. En lille start på en halv procent vil gøre denne forskel den dag. Sæt presset på.

Og et af de bedste steder at finde det lille spillerum er på en cykel. Den vigtigste mand på holdet til dette er en aerodynamikekspert og tidligere Formel 1-raceingeniør. Mit job er simpelt, teknologi og teknik i enhver, jeg kan bruge klogt til at gøre teamet hurtigere.

Cambridge University Professor of Engineering, Tony Purnell, designede den verdensberømte T5GB-cykel med producenten Cérvelo. Ved drastisk at reducere træk hjalp det det britiske hold med at nyde deres mest succesrige OL nogensinde. Det er den hurtigste cykel i verden.



Den måde, hvorpå disse kulfiberlag er opbygget, giver en lettere og stivere cykel uden at ofre aerodynamik. Hver større millisekund er blevet skåret af små designændringer, selv ned til kæden, af den kraft, du producerer, går gennem friktion, der er tabt i kæden. Hvis du kan reducere dette tab, betyder det atleten er en smule stærkere gjort hele forskellen i spillet mellem sølv og guld. Aerodynamisk perfektion forfølges ikke kun utrætteligt på cyklen, men også på personen på den.

Chaufførens nøjagtige position kan gøre hele forskellen. Altid før planen var han 45 sekunder foran efter 40 kilometer. I 1996 brød olympisk mester Chris Boardman verdensrekorden på en time.

Mens Boardman er i Superman-positionen, strakte armene ud foran hans hoved for jævnere aerodynamik. Ved at bane vejen for hans legendariske supermandsposition. I dag lever den arv videre i det nyeste Boardman Performance Center i Evesham, England.



Cykeldesign kan absolut hjælpe, men vi ser, at de fleste aerodynamiske effekter og dragis kommer fra rytteren selv. Sid ned, fortæl mig lidt mere om, hvilken retning vi vil gå, hvad vi vil se. I dag hjælper Jamie den professionelle cyklist Dan Bigham med at finde ud af sin optimale kropsholdning til en kommende holdjagt.

I vindtunnelen kæmper Dan med vindhastigheder på over 60 km / t for at simulere de trækforhold, han vil blive udsat for på sporet. Hans præstationer og i sidste ende hans succes kunne afhænge af en række næsten umærkelige ændringer i hans position på cyklen. Okay Dan, lad os foretage vores første ændring, vi gør det på ingen tid.

Lad os bevæge vores hænder, tak. Ved at gøre det bevæger vi hænderne lidt fremad og justerer. Hvis afstanden mellem dem kun er millimeter, accelererer Dan næsten et halvt sekund pr. Kilometer.

Vi kører her på et verdensrekord sted, der er værd at have. Kom på løbsdag, subtile ændringer som disse kan resultere i en enorm fordel for Dans hold. Personligt er jeg omkring 4/10 hurtigere, kun når det er min tur, og hvis denne sejr var for alle på holdet, så er vi samlet et sekund og et halvt til to sekunder hurtigere.

Cyklingens ry er blevet beskadiget af doping. Men hans forfølgelse af legitime marginale gevinster sætter stadig tempoet for mange andre discipliner. Storbritanniens verdens bedste cyklister står over for stadigt stigende konkurrence fra rivaler, der er hurtige til at lære at innovere, og forfølgelsen af ​​marginale overskud bliver endnu mere marginal.

Hvilken forskel gør en aero-cykel?

Fra Wikipedia, den gratis encyklopædi.Aero-cykelogså kendt som 'aerodynamiskcykel'er en type vejcykelder bruger aerodynamikprincipper i sin drift. Detcykelgeometrisk makeup tillader rytterens hænder og kropsposition at ændre sig i betragtning af terrænet, rytterens præference og race situation.

Hvis du i øjeblikket er på markedet for at købe en helt ny racercykel, har du sandsynligvis to muligheder: en aerodynamisk model og en let klatremodel gennem årene, jeg har brugt ret tid på at køre og køre på forskellige motorcykler fra forskellige producenter . Men i dag skal vi forberede en af ​​hver og forhåbentlig foretage en sammenligning head-to-head. Først laver vi et lille skød, og derefter tester vi dem mod uret.

Det vil naturligvis være dybt videnskabeligt, og så får vi forhåbentlig nogle tal. - Klar? - Lad os gøre det. ♪ ♪ - Okay, Dan.

Inden vi kommer i fart, hvad med klatring generelt? Hvad synes du om aerocykler sammenlignet med lette cykler? - Jeg tror, ​​selv i dag er der nogle ryttere, der bare kan lide følelsen af ​​visse ting. Det betyder ikke noget, hvor meget data de får fra deres team og leverandører. Du følger bare med, hvad dit hoved siger - for i slutningen af ​​dagen er der visse aero-cykler, der overholder UCI-vægtgrænsen på 6,8 kg.

Men det er indlysende for forbrugeren, at hvis du har pengene, kan du køre en let cykel meget lettere. Og på dette tidspunkt skal du sige, at en let cykel klatrer bedre. Især med lette hjul over dybe sektioner - Ja, jeg tror, ​​du har ret.

Da alle motorcykler kommer ned til det 6,8 kg-mærke, tror jeg, at flere og flere forlystelser starter, tro videnskaben om aerodynamik. Og når du alle er på den samme vægtcykel, kan du lige så godt være mere aerodynamisk - men faktum er, at hvis din gennemsnitlige hastighed, når du kommer hjem fra en normal tur på en søndag, faktisk er 26.000 i timen, vil du ikke rigtig se fordele, når du kører på en aero-cykel med en eller to undtagelser fra din tur, ikke? - Men det handler også om komfort, for aero-cykler har altid haft ry for at være lidt hårdere end en let cykel.

Jeg mener, ironisk nok er de generelt også mere fleksible, ikke? Fordi de er smallere i deres frontprofil, så de ikke får den slags vridningsstivhed. - Men jeg havde bestemt en forkert idé, da jeg først kom ind i dybe sektionshjul. Ved du, når du ser på disse ting og synes, de ser utroligt stive ud, og når du træder på dem og kommer ud af sadlen, sammenlignes sidefleksen på disse dybe profilhjul med en almindelig træningsfælge med en normal profil temmelig signifikant.

For nogle gange ved du, hvis du på en eller anden måde løsner bremserne, så du ikke får bremsedrev på vej ud af hældningen. - Og nu til testen gjorde Dan og jeg ti minutters forsøg på det samme spor. Vi kørte begge to gange, en gang på hver cykel.

Vi holdt vores positioner den samme og holdt 300 watt til begge kørsler. Enhver ændring i afstanden kunne derfor løst tilskrives forskellige cykler. Naturligvis ved vi, at den er fuld af bugs, men vi regnede med, at hvis du ville investere i en aero-cykel, ville du ikke se forskellen på vejen? ♪ ♪ - Højre, vi er tilbage på GCN HQ og har alle vores data gennemsøgt.

Nu har Dan og jeg stort set ens resultater, hvilket er betryggende i denne robuste og videnskabelige test. Nu var forskellen 1,5 procent til fordel for aero-cyklen på grund af de yderligere 110 meter i den 10-minutters prøveperiode.

Eller rettere 0,4 km / t hurtigere. Det lyder måske ikke som jordskælvende, men hvis vi udvider det til en 40 kilometer tidsprøve, er forskellen tæt på eller omkring et helt minut.

Og hvis du går over 300 watt, ville denne forskel være større, og hvis du ikke har så meget strøm, vil forskellen være mindre. - Det er stort set hvad du ville forvente, hvilket er en lettelse. Men det er ikke så simpelt.

For det første er ikke alle aero-cykler faktisk aero. Et kig på en af ​​VelaNews 'årlige aerobike-tests viser dig, at det er nøjagtigt tilfældet. For det andet, hvad Dan lige sagde, hvis du kører ved lavere kræfter og hastigheder, har din aero-cykel ikke de samme fordele for dig - så det er sandsynligvis ikke værd at købe en aerodynamisk cykel fra for eksempel Matt Stevens? - Nej, sandsynligvis ikke. - Men fantastisk for os.

parkerer cykel

Afslutningsvis var den aerodynamiske cykel ret forudsigelig, at den var lidt hurtigere. Og til sammenligning, medmindre du bor i et særligt bjergrigt område, er det usandsynligt, at du vil se lignende gevinster i ydeevne ved at vælge den lette cykel. Det logiske valg er derfor helt sikkert at vælge den aerodynamiske cykel, hvis du vil maksimere den præstationsgevinst, og jeg tror nok, det er tilfældet, hvis du er en erfaren, højtydende rytter, der løber regelmæssigt og deltager i lejlighedsvise lokale forsøg tidsforsøg eller endda bare river sine venners ben af ​​på en lokal gruppetur, men i de fleste tilfælde er en aerodynamisk cykel mindre behagelig at køre end en let cykel.

Fordi rørformene er specielt skræddersyet til aerodynamik og ikke til vibrationsdæmpning og komfort. Og på grund af de tungere dybkørende hjul vil cyklen føles lidt træg, når den accelererer og klatrer. Og til sidst, for at opnå denne aerodynamiske kropsposition, har kontrolrørene en tendens til at være ret korte.

Og det betyder, at nogle ryttere vil kæmpe for faktisk at passe en - så hvis der er sådan noget, kan den gennemsnitlige rytter gøre, tror jeg ikke, at disse afvejninger virkelig er det værd for den aerodynamiske cykel. Og lad os ikke glemme, at selve rammen er temmelig langt nede i hakkeorden med hensyn til aerodynamik - det er sandt. Med hensyn til at reducere din trækningskoefficient kommer ting som din kropsposition bestemt først, efterfulgt af dit tøj, din hjelm, dine hjul og derefter din ramme.

I slutningen af ​​dagen lyder en aerobike som et nicheprodukt, men det er stadig ikke så simpelt. Faktisk er din opfattelse af cyklen den vigtigste ting af alle. Hvis du bruger dine egne penge på det, hvis du bruger timer af din fritid på det, skal du lide cyklen.

Følelsen af ​​at have det rigtige værktøj til jobbet er langt mere end 0,4 kilometer i timen værd - Præcis. Du er nødt til at gå i garagen for, hvordan det ser ud, og du vil gå ud og træne.

I slutningen af ​​dagen, hvem skal vi fortælle dig, hvilken type cykel der ser køligere ud? For at være retfærdig synes jeg aerobike ser coolere ud. - Jeg synes, at lette cykler ser køligere ud. Men med dybe slidbanehjul. - Som en cykling svarende til cross-dressing. - Alex, det er den forkerte. - Vi startede lidt lavt. - Fik du det? For hurtig hurtig adgang til alle GCNs vejledningsartikler skal du klikke på mig - og klikke på forsiden af ​​oplevelsen for at abonnere.

Skal jeg købe flycykel?

Med enaero cykel, vil du simpelthen være i stand til at gå hurtigere, end du ville med en ikke-aero cykel. Den 150-Watt rytter, der kører i løbet af en blæsende dag, slutter nu 6,5 minutter hurtigere på enaero cykel(8,4 minutter uden kladd) og er 83,3 sekunder i timen hurtigere (93,6 sekunder uden kladd).15. jul. Feb 2020

Hvilken er den hurtigste aero-cykel?

Du kan forbedre aerodynamikken på din nuværendecykel

'Aerohjul er en stor, god, god investering. De er det, der først kommer i kontakt med luften, og alt kommer bag dem. Også med hjul vil jeg varmt anbefale at undersøge, for bare fordi noget er dybt betyder det ikke, at det er det bedste hjul. ”
4. maj 2020

Hvilken aero-cykel er den hurtigste, og hvilken pro har den hurtigste aero-cykel? Mark Cavendish, Peter Sagan eller John Degenkolb? Vi ønskede at finde ud af det, så vi gik til Derby Velodrome og sammensatte fem af de førende modeller på markedet for at køre nogle aero-tests i et videnskabeligt kontrolleret miljø. Vores opstilling til testen er Giant Propel SL 0, den fra Giant Sunweb og Tom. Derefter har vi Canyon Aeroad CF SLX, som køres af Tony Martin og Alexander Kristoff. Du har også Cervelo S5, som er Cavs-cykel og har brug for lidt introduktion. Du har derefter Specialized Venge Vias, som er drevet af Peter Sagan og Marcel Kittel, Cavs største sprintrival Endelig har vi Trek Emonda skrevet af Trek Factory Racing og Jon Degenkolg er, at vi kun har så meget tid, og vi kan kun gøre så meget med den tid, men når denne artikel er populær, og du kan lide hvad du se da der er en god chance for, at vi kan komme tilbage i fremtiden og teste nogle af de andre cykler med de data, vi har her i dag.

For at hjælpe os med aero-testene har vi Dan Bigham, Wattshop's nationale forfølgelsesmester, som vil hjælpe os med at fortolke præstationsdataene og også registrere præstationsdataene ved at køre meget jævnt på derbysporet. Så hvad skal vi gøre Dan Vi vil evaluere hver cykel i tre forskellige positioner, dvs. på hætterne, vi vil være på dråberne og i en aero-position på hætterne med albuerne sænket.

Vi tester også hver cykel med en flaske på nedrøret. Det er selvfølgelig ret vigtigt, du skal gå med en flaske. Ja, det kan også være ret vigtigt.

Det kan være ret stort. Hver køres omkring 45 miles i timen for at opnå det samme niveau af ydeevne. Softwaren tager højde for eventuelle variationer i kraft eller acceleration.

Hvis din præstation er lidt højere på den ene cykel sammenlignet med den anden, betyder det ikke så længe vi er med rimelig konstant hvile, så vi optager nogle andre variabler som temperatur og barometertryk og fugtighed, så vi kan og også beregne lufttætheden før hver testkørsel Vej den samlede systemmasse før hver testkørsel. Dan kører også på rullerne, så vi kan beregne rullemodstanden for dækkene på vores Fast Forward testcykler, og det registrerer faktisk ydeevnen, og vi kan således beregne rullemodstanden. Dette er nyttigt, da det er inkluderet i beregningen, når vi måler, hvor aerodynamiske cyklerne er.

Jeg tror, ​​det betyder, at du bliver nødt til at tage din skinsuit på og ramme banen, så finder vi ud af, hvilken der er den hurtigste. Gør et par watt, lad os gøre det, hvad jeg gør nu er bare at sætte et flaskebur på cyklen. Jeg lægger den samme flaske og flaskebur på hver cykel.

Forskellige mærker, når de afgiver deres aero-udsagn om, hvor hurtig cyklen er, nogle baseret på at have en flaske og andre uden den. Forhåbentlig vil dette fortælle os, hvilken der er den hurtigste, og hvis aerodynamikken overhovedet er ved at lægge en flaske på, opretter jeg bare den specielle bænkeforspænding, og den næste, der skal gå, er Madone, og vi ville forvente dette og at Se Madone, hurtigste bare fordi logisk set bremser og kabler er skjult, og der også er et mere moderne design, og det kom ud i de sidste par år, ville du tro, at disse ville være hurtigere, men jeg tror, ​​vi finder ud af det, så mig Dan den resultater af, hvem der har den hurtigste cykel, lad os først gøre det i den position, der er så stor, at den langsomste cykel ikke kører mærkbart i alle fire positioner eller er bevæbnet i tre positioner med flasken, den var langsommere hvor som helst kort på adata fra 30 hvad der endda er på motorhjelmen først jo hurtigere fra åh ingen gode nyheder for Tom Dumoulin fra han er i en udbrydergruppe n Heldigvis okay overhovedet, så hvordan forbedrede det sig i de forskellige positioner og med en flaske og uden meget strøm i de forskellige positioner, ligesom alle andre r motorcykler var så religiøse to dråber er en god forbedring i CDA og derefter fra dråber til pilposition igen var et godt spil at spare 10-20 watt fra hver progression, selve flasken var værre, men når man ser på drevet , det er ikke helt designet med downtube, hvor det lidt giver? en flad profil på bagkanten, den er stadig ikke en perfekt form, så den var lidt lille med flasken åh ja, så bare et tal på emhætten på, hvor mange pil watt der skal til for at gå 45 kilometer med det gigantiske drev John Drive var 343 watt på emhætterne okay, dråberne var tre motorer 13 på olien i pilpositionen var 298, så en god god gevinst fra dråberne på emhætterne, men så med flasken 300 var okay, så bare til b for at sænke ottleso næste hvad er den næste langsomste eller næst hurtigste cykel så næste kom s5swillow s5 som cap spike da det er ja det er rigtig dejligt at cykle jeg følte det så og hurtigt er tallene meget bedre end propel så videre emhætten, så du er omkring 310 watt, hvis du går til faldet, er det 308, hvis du går til pilens position, var det 281, så det er et godt spil der, og du kan fortælle dig, at du ikke kører rundt i flasken på den gemte sti , som er så inden for evnerne, også neutral for? Flaske, der er en ret god ting, jeg mener, du vil altid få en, ja og civello eller faktisk sagde, da kampen var et par år gammel nu dette design i forhold til nogle andre, vi har, men civello har Da cyklen kom ud og sagde den rammen blev designet med en flaske i tankerne, fordi den ikke bliver bredere, hej, den har den blussede profil på nedrøret, okay hvad er det næste, ja, så mellem den Canyon pilede Venge vs. og? trekMadone når du er på emhætterne, kløften var 307 watt langsommere end de to andre soat, det var den langsomste, vi gik ned til 295 på dråberne og 281 i denne rækkevidde, og jeg gemte faktisk fire watt, som i den flaske er lidt af en overraskelse, profilen virkede ikke så god omkring de nedre ører, det er ikke en flaske, men en servering, der er værd at vide, selvom du har en kløft, en vej, som du kan flaske TT, gør det til en klynge ja, det var godt, så ja, den smaleste del var at se trekengen i de forskellige blink af titlen faktisk ja, de var helt klart forskellige cykler på en cykel, segmentet kaldte spike ja, hvem gjorde de hurtigste fem meget tæt på emhætterne? identisk snarere du ondt hvad intet imellem peger på yep på dråberne gennem forskellige 300 watt Trek Madone 299 åh meget meget meget tæt, men forskellen er, da jeg kom i pilens position, hvor vs var indstillet til 86 watt, men på sporetilstand ohm var 279 så god 7 watt besparelse der, jeg personligt ville tilskrive det evnen til at fastholde vores position.

Stangformen var ganske interessant, forskellen i forhold til Madone var meget flad og let at vinde, ja fordi det specielle liv har sin slags stigrør med pilefluer, hvilket er lidt underligt, hvis du aldrig har haft sådan en bar redet den er meget forskellig fra de andre på test, så ja, hver håndledsposition føltes bare ikke naturlig og kørte et nummer meget, meget forskellig fra en ret interessant, jeg elsker at køre dem Bodoni, men så ja, flaskerne er det store uoverensstemmelse der, så hvis du satte en på den, for du sparede næsten tre watt, men så mistede enheden 4 watt på skærmen, højre, hvilket er meget, meget overraskende, ja, jeg tror, ​​skulle vi? påpege nogle af de små ting som de specielle Vengewires, der er aerodynamisk designet som et system til at arbejde med special-private label-cykler, og vi mener, at Trek sandsynligvis også var designet med Bontragerwheels, så det kan betyde, at hvis du bytter hjul til et andet mærke, der det er ikke en Optima, ofte ja, det handler hovedsageligt om meget bredere hjul. Jeg tror, ​​at 13 millimeter brede er skøre i forhold til de fleste, så ja, det handlede om disse hjul udviklet rundt og til sidst skal vi være konsistente, ja ja, vi kan kun teste så meget, og den anden er, at kløften snydt let med pile, ja okay, så vi forsøgte at få hjulene i en lignende position som muligt andre, men Canyonair-styret er faktisk 41 centimeter bredt, mens alle andre cykler i test med 42, det er en smal indsnævring, tro at kammerat ja grandyeah noget jeg har set mens jeg testede det slanke tynde styr kan helt sikkert hjælpe med at der er gode gode ting at gå ud foran området så ja det en tomme eller deromkring kan notere en anden ting at gøre ja et par forskelle, så ja, det er bare værd at overveje, bare derinde, og vi er kun at være gennemsigtig senere, så for at komme til den konklusion, hvilken rytter og hvilken holdet har den hurtigste cykel næsten færdig Dagger kul - Truck FactoryRacing har det, hvis du er på den hurtigste cykel, får du Madone-banen

Hvor meget tid sparer aerobjælker?

Hvor meget tidviljeaerobars gemmemig? Hvis du taler om clip-onbarerpå en standard landevejscykel, og som du siger, din position ved hjælp af dem er blevet optimeret, og du sender ikke for meget strøm, det normalt citerede tal forsparet tidover en 40 km TT er omkring to minutter.22. jul. Dec 2019

parkerer cykel

Er aerocykler ubehagelige?

De er ikke somkomfortabelsom en udholdenhedcykel, men typisk mere end enaero cykel.Aero-cyklerhar meget større og tykkere rørprofiler, der gør dem utroligt stive, men det ekstra materiale i forbindelse med andre funktioner gør dem tunge.29. juli. 2016 nov.

Er aerocykler døde?

Detaero cykelerdød. Nå, ifølge Specialized er det. Tidligere på ugen lancerede virksomheden sin seneste road racingcykel, Tarmac SL7, som ikke kun rammer UCI-vægtgrænsen på 6,8 kg, men er så hurtig i vindtunnelen, at Specialized har besluttet at droppe sin dedikeredeaero cykel, Venge, helt.

Hvorfor bruger ikke pro-cyklister aerocykler?

Aerorammer er kommet langt med hensyn til vægt (900 g rammer), komfort, håndtering, stivhed og andre faktorer, som folk harbrugtilbrugsom argumenter imodaerorammer. Det er fordi degør det ikkelæse slowtwitch og køb ind på al marketinghype.12. mar 2016

Gør aerobjælker dig hurtigere?

Så hvisdustarter med en standard landevejscykel,duhar meget plads til forbedring ved at køre i enaeroposition ved hjælp af klip påaero barer. Efter installationaero barer, finder ryttere typisk, at de går 1 til 2 km / thurtigerepå samme niveau af indsats.21. maj 2019

Er aerocykler gode til lange ture?

Jeg har klaret 150-250 kmforlystelserpå enaero cykel, racecykelog en gruscykel(udholdenhedsgeo), og var perfektkomfortabelpå dem alle. Teoretisk set skal du være i stand til at gå hurtigere påaero cykelog derved bruge mindre tid påcykel, hvilket bør resultere i mindre ubehag eller i det mindste i en kortere varighed.19. feb 2020

Anvendelser

Fordele

Ulemper

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.