Vigtigste > Cykling > Cykelkulhydrater - typiske svar og spørgsmål

Cykelkulhydrater - typiske svar og spørgsmål

Hvordan cykler du carb?

Du kan variere dinkulhydrat-cyklingplan afhængigt af din træningsplan. For eksempel er en plan en 5-dages metode. Du spiser en lav mængdekulhydrateri tre dage (i gennemsnit ca. 100-125 gram hver dag). Derefter følger du op med to dage med at spise en højere mængdekulhydrater(175-275 gram) på fysisk aktive dage.24. jan. Okt 2018



Carb Cycling, en anden ernæringsstrategi, der endelig nåede den rekreative fitnessentusiast efter at være blevet brugt i vid udstrækning af både atleter og bodybuildere. Og det ser ud til, at folk finder det meget nyttigt. Så hvad er det nøjagtigt? Konceptet er ret simpelt.

Nogle dage holder du dit kulhydratindtag lavt, og andre dage konkurrerer du med al den kulhydratoverbærenhed. Protein- og fedtindtag forbliver relativt det samme hver dag. Den mest almindelige cyklus er tæt knyttet til dine træningsdage.

Kulhydratindtag er lavt på hviledage. På træningsdage skal du øge dit kulhydratindtag til enten moderat eller tungt indtag eller moderat eller tung træning. Hvad er fordelen ved dette? Typisk spiser du kalorieunderskud hver dag i flere måneder.



Problemet med dette er, at lange underskud i sidste ende fører til et fald i metaboliske funktioner, indtil dit oprindelige kalorieunderskud nu er din vedligeholdelse og vægttab stopper. Hormoner vil falde, katabolske hormoner vil stige. Færre kalorier forbrændes, muskelvæv er i fare for atrofi, og selvom fedt tab først stiger, falder det til sidst, efterhånden som dit stofskifte falder. Årsagen til at du har spist mindre er primært at undgå problemets katabolske tilstand. Krop med de ekstra kulhydrater og vigtigst af alt ekstra kalorier, som sætter tingene i en anabol tilstand.

Derudover betyder ekstra kulhydrater mere glukose og insulin i blodbanen og giver mere energi til din træning. Højere aminosyretilførsel til muskelceller, som hjælper dig med at bekæmpe nedbrydning af muskel Og bonuspoint, hvis du træner samme dag, som træningen øger syntese af muskelprotein, hvilket er hvad E-ekstra kulhydrater og næringsstoffer fremmer muskelvækst.

Og da du meget snart vender tilbage til en kulhydratfattig tilstand, vil dine insulinniveauer falde, og du forhindrer for meget fedt i at blive opbevaret. Pointen er, at du på hviledage maksimerer vægten og taber fedt med et kalorie- og kulhydratunderskud. På træningsdage maksimerer du muskelvækst med et overskud af kalorier og kulhydrater.

kulhydrater



Mens carb-cykling lyder som en ret god strategi, er der nogle ulemper. For det første kræves nøje planlægning. Hver dag skal du planlægge dit specifikke kulhydratindtag.

Dette er ikke den nemmeste ting at gøre eller overholde, når det allerede er svært nok, selv at finde tid til at ramme gymnastiksalen. Der er heller ingen konkrete beviser for, at daglig kulhydratcykling giver nogen væsentlige fordele i forhold til andre ernæringsstrategier. Det kan være fint med dig at tage en refeed-dag en eller to gange om måneden for at normalisere de katabolske virkninger af kosten.

Nu det store spørgsmål: skal du prøve carb-cykling? Og selvfølgelig uden tvivl, svaret iiiiiiiiii det afhænger.



Efter min mening er det måske ikke 90% af de mennesker, der overvejer daglig carb-cykling. Bodybuildere bruger carb-cykling for at få sig selv lige før et show slapper af OG er mere modtagelige for de katabolske virkninger af langtidsunderskud på grund af deres fitnessniveau. For den gennemsnitlige person med en afbalanceret diæt, langsommere handling og lejlighedsvise diætpauser, vil du være tilfreds med folk, der forsøger at forbrænde fedt, mens du opretholder en vis muskelmasse.

i fokus mobiltelefon

Bulkere og vindere bør springe over cyklen helt. Det kunne faktisk gøre din muskelopbygningsindsats meget sværere. I sidste ende skal du overveje, om dine mål er i tråd med at bruge carb-cykling. Overvej om det ekstra arbejde og frustration ved nøje at planlægge din diæt er det værd.

For dem der også kæmper med plateauer eller kæmper for at holde sig til deres nuværende diæt, kan det være værd at prøve carb-cykling. Beslutningen er i sidste ende din. Faktisk kan du have din mening i det Efterlad kommentarerne nedenfor.

Brug dit museklik på knapperne Synes godt om og Del, hvis du kunne lide denne artikel. Og abonner, hvis du gerne vil bladre gennem mine fremtidige artikler. Tak fordi du så med!

Hvor mange kulhydrater brænder du på at cykle?

Som en tommelfingerregel gemmer dine muskler nok kulhydrat i omkring 90 minutters rimelig indsats, ogduDer kommer ekstra brændstof ind i dit system fra din forudgåenderidemåltid. Hvornårduerridningrimeligt hårdt om vinteren,dullbrændeet sted omkring 700 - 900 kalorier i timen.22. jan. 2016 nov.

Hvor mange kalorier forbrænder vi virkelig, når vi cykler? Nå, vi ved, at det er en fantastisk måde at tabe sig, så det korte svar er sandsynligvis temmelig meget. Men hvordan beregner vi det virkelig? Hvordan ved vi hvordan? en masse kulhydrater, som vi skal indtage under kørslen, så vi ikke løber tør for energi og rammer væggen? - Ja. Kort sagt er en kalorie en enhed af energi.

Jo flere kalorier en mad indeholder, jo mere energi indeholder den. Og for at sige det igen kan vi beregne nøjagtigt, hvor meget energi det tager at køre i et givet tempo. (Funky musik) - At træde på en cykel kræver styrke.

Dette måles i watt. Du kan groft antage, at produktion af en watt i timen forbrænder fire kalorier. Det lyder ikke som meget, men hvis du kører 10 km / t på en flad vej, kræver det cirka 40 watt. 15 miles i timen omkring 100.

Og 20 miles i timen på en flad vej omkring 210 watt. Så at køre 10 miles på en time kræver 140 kalorier. 15 miles i timen 350 kalorier og 20 miles i timen omkring 700.

At vide Præcis hvor mange kalorier du forbrænder kræver en ganske speciel teknologi. Det betyder normalt en effektmåler som den, Matt og jeg bruger på turen i dag. De er dog en ganske betydelig investering, så et alternativ er at bruge en flad vej for at give dig en grov ide om dit kalorieindtag.

Men så snart du går op ad bakke, hvad enten det er langsomt eller ned ad bakke, eller hvis du har stærk medvind eller stærk modvind, vil det dog være helt anderledes. I stedet kunne du få en grov ide om din puls - ja, dette er en rigtig længe etableret metode, der tager din alder i betragtning. Din vægt og hvor længe du faktisk trænede.

Hvis du inkluderer din gennemsnitlige puls i blandingen, kan du få en rigtig god idé om, hvor mange kalorier du forbrændte. - For at give dig et eksempel er jeg 36 år, jeg vejer 70 kg og for at få et gennemsnit på ca. 20 miles i timen eller 210 watt på en flad vej, for mig personligt kræver det kun en gennemsnitlig puls på ca. 140 Slag pr. Minut ved 770 kalorier i timen - Så det er ret klart, at der er nogle unøjagtigheder her. Faktisk er der meget unøjagtighed over hele linjen med alle disse metoder.

Men især pulsen. Tag for eksempel en person, der sammenligner med den næste. Nogle mennesker har virkelig lave hjertefrekvenser, sammenligner en anden, men det påvirker ikke deres kondition på nogen måde.

lang cykeltur

Og så skal du se på din egen puls. Det kunne ændres ud fra dit træthedsniveau eller endda din kropstemperatur, men hvad med ydeevne? Sikkert måler det faktisk en præstation. Det er det, men for at beregne kalorier ud fra ydeevne er der en antagelse om din krops effektivitet.

Det vil sige, hvor mange kalorier der spildes ved at skabe denne kraft. Årsagen til, at dette kun er en antagelse, er, at folks effektivitet varierer med op til 30 procent. - For at sætte det i sammenhæng, er Dette er forskellen mellem behovet for 850 kalorier i en time med 200 watt eller kun 600 kalorier med tre ekstra energigeler hver time.

Nu er der et sidste element, der komplicerer tingene endnu mere. Når du går af din cykel, holder du ikke op med at forbrænde kalorier. Du forbrænder kalorier bare for at holde sig i live, men visse former for motion øger dit stofskifte.

Effekt De får din krop til at forbrænde flere kalorier, selv når du hviler i sengen. Dette skyldes, at træning med høj intensitet forårsager muskelskader og kræver energi til at reparere. Du kan opleve, at anstrengelsen også får dig til at forbrænde flere kalorier i de næste 24 timer.

Og hvis det er det, du virkelig vil have, er intervaller med høj intensitet det, du har brug for. Hvis du nogensinde vil måle nøjagtigt mængden af ​​kalorier, du forbrænder under cykling, skal du kende mængden og typen af ​​gasser, du udånder, og forholdet mellem ilt og kuldioxid. Og som du kan forestille dig, ville dette kræve noget ret specialiseret udstyr, som sandsynligvis vil blive gjort i et laboratorium.

Og lad os være ærlige. Skal du virkelig være så specifik? - Sandsynligvis ikke, men at vide omtrent, hvor mange kalorier du forbrænder under ridning, hjælper dig med at vide, hvor meget du skal spise, eller hvor meget energi at drikke, som du har brug for at forbruge for ikke at miste energi, mens du kører. Faktisk kræver hvert 90-minutters kørsel en form for kulhydratindtag, selvom dit primære mål er at tabe sig.

Og hvis det er tilfældet, begrænser det kalorier fra cyklen, det vil være bedre. - Så skal du spise kage? - Ja. Anyway - Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig Global Cycling Network, skal du gøre det, så du ikke går glip af nogen af ​​vores artikler.

specialiseret vita cykel anmeldelse

Og du kan gøre dette ved at klikke på kloden - ja, og hvis du vil sigte højintensiv indendørs på din indendørstræner, har vi den perfekte artikel dernede. Hvis du derimod vil vide, hvor du bedst skal spise mad, mens du er på cyklen, kan du finde den lige der nede. - Og tip, det er sandsynligvis en café - Nej, faktisk på cyklen - Åh. - Okay.

Hvor længe skal jeg cykle?

Specifikke planer varierer afhængigt af dine mål, men en typisk uge afcarb cyklingkan omfatte tre lav-kulhydratdage, to høj-kulhydratdage og to moderat-kulhydratdage. Men processen er præcis.7. okt 2018

Hvordan forbrænder carb-cykling mavefedt?

Princippet omcarb cyklinger at spise meget fåkulhydrateri to på hinanden følgende dage efterfulgt af en dag med at spise masser afkulhydrater. Dette betyder, ligesom din krop er gemtkulhydratreserver er ved at blive opbrugt, den højekulhydratdag vil genoplade din energi og fremskynde dit stofskifte, hvilket fører til endnu størrevægttab.

Fungerer Carb Cycling virkelig?

Anekdotisk,carb cyklingkan være i stand til at hjælpe folk med at tabe sig. Der er dog i øjeblikket ingen videnskabelig forskning, der antydercarb cyklinger mere eller mindreeffektivtil vægttab end andre diæter.30. mar 2021

Vil carb-cykling forbrænde fedt?

At tage korte pauser tilcyklus kulhydrater kangive din krop en chance forforbrænde fedti stedet forkulhydraterog muskelvæv. Men det er vigtigt at huske, at hvis du ikke laver masser af motion eller intens træning menscarb cykling, høj-kulhydratdage kan få dig til at tage på i vægt.20. juli. Feb 2020

Hvor hurtigt kan jeg tabe mig på carb-cykling?

KB: 'Vægttabtager ca. 3-4 uger afhængigt af dinkostog krop. Men med hensyn til at føle sig godt og have mere energi, begynder du at bemærke forskellen efter den første uge. '15. sep 2020

Er cykling godt for mavefedt?

Cyklinger enstoretræning for at tilføje til dit fitnessregime. Det er en meget effektiv øvelse, der kan hjælpe dig med at reduceremave fedtog nå dine vægttabsmål hurtigere.4. juni. Okt 2018

Hvor hurtigt ser du resultater med carb-cykling?

KB: 'Vægttab tager cirka 3-4 uger afhængigt af din diæt og krop. Men med hensyn til at føle sig godt og have mere energi,duJeg begynder atvarselforskellen efter den første uge. '15. sep 2020

Kan carb-cykling forårsage vægtøgning?

At tage korte pauser tilcyklus kulhydrater kangive din krop en chance for at brændefedi stedet forkulhydraterog muskelvæv. Men det er vigtigt at huske, at hvis du ikke laver masser af motion eller intens træning menscarb cykling, høj-kulhydratdage kan gøre digtage på.20. juli. Feb 2020

chris froome tour de france 2019

Hvad betyder cyklingskulhydrater for vægttab?

Carb-cykling betyder forskudt mængden af ​​kulhydrater, du spiser, så nogle dage spiser du mere af dem og nogle dage spiser du mindre. Ideen er at få fordelene ved kulhydrater nogle dage og fordelene ved at spise lavt kulhydrat på andre dage - det bedste fra begge verdener.

Hvor mange dage med højt kulhydratindhold på en kulhydratcykeldiet

En typisk ugentlig carb-cykeldiæt kan omfatte to dage med høj carb, to moderate carb-dage og tre low-carb-dage. Proteinindtag er normalt ens mellem dage, mens fedtindtag varierer afhængigt af kulhydratindtagelsen.

Er der kulhydrater, der er gode for cyklister?

Kulhydrater får undertiden en dårlig presse, men de rigtige kulhydrater på det rigtige tidspunkt er cyklistens ven. Undersøgelser fra University of Bath i Storbritannien viser, at atleter, der drak kulhydrat sportsdrikke under en olympisk afstandstriathlon, forbedrede deres præstationstider.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.