Vigtigste > Cykling > Cykling i Colombia - hvordan man bosætter sig

Cykling i Colombia - hvordan man bosætter sig

Hvilke lande er cykelvenlige?

8 af de flesteCykelvenlige landeJorden rundt
  • Danmark.Cyklinger en meget populær transportform og en måde at seLandi Danmark.
  • Norge. Fortsætter med det skandinaviske tema, det næsteLandpå vores liste er Norge.
  • Japan.
  • New Zealand.
  • Holland.
  • Sverige.
  • Slovenien.
  • Frankrig.
26. sep 2019



(optimistisk Intro-musik) - Det er den gang igen i Biennale-cyklussen, hvor Copenhagenize.eu annoncerer sine vindere og tabere i bycykelplanenes verden, og denne gang er der nogle overraskelser. Inden vi går i gang, skal du dog give denne artikel store tommelfingre, hvis du ikke allerede har abonneret på kanalen.

Nu hvert andet år tager Copenhagenize.eu time-out fra det daglige arbejde med at planlægge, designe og analysere byinfrastruktur for at kompilere et indeks over, hvordan byer rundt om i verden scorer baseret på en række parametre til cykling, 14 ud af dem for at være præcise. Vi er nu på den femte udgivelse af deres indeks, hvor den første udkommer i 2011.

Vi troede, at det nu ville være et godt tidspunkt at introducere dig til den nye top 10. Lige før vi starter med top 10, synes jeg Bogota burde nævnes på 12. plads. Vil vi se en dramatisk stigning i investeringerne i byen efter Egan Bernalat-fænomenet på dette års Tour De France? 'Dette er en ugentlig aktivitet, der lukker hundreder af bygader for køretøjer, citeret for deres dramatiske stigning til top 20.



Målet med byen er, at alle beboere skal have en cykelsti inden for 500 meter fra deres hoveddør. Helsinki ligger på en 10. plads med en score på 59%, et stort spring fra 18. plads året før. De har nu tre og et halvt tusind cykler over hele byen, og Helsinki er forpligtet til at blive verdens bedste metropol for bæredygtig transport.

I betragtning af hvor regelmæssigt de sneer stærkt hver vinter, er dette et prisværdigt mål. Du har i øjeblikket 1.300 kilometer cykelrute og vil bygge i alt 160 kilometer uafbrudte cykelveje. I øjeblikket er der kun 20.

Men det er et klart tegn på deres intentioner for fremtiden. Wien rangerer niende og har steget hurtigt siden 2015 med 60,7% i indekset.



Nylige initiativer som hashtag, hvorfor cykler du ikke, har virkelig hjulpet med at øge populariteten af ​​cykling over hele byen. 300 lastcykler blev endda købt gennem subsidier til lokale virksomheder. Lastcykler har længe været populære i Wien, da de kan lejes gratis for lokale, der ønsker at bruge dem til tungere leverancer og kan transporteres på en almindelig cykel.

fødevarer, der forhindrer lungekræft

Hvordan lyder 5.000 cykelholdere bygget i de sidste to år? Paris rangerer ottende Siden 2011 har Paris lidt lidt i forhold til andre medlemmer af denne top ti klub og er nu to steder nede fra deres tidligere øverste plads på sjette. De er dog meget højere end deres værste position på 19. Resultatet er denne gang 61,6%, hvilket viser to ting, hvor meget andre byer arbejder for deres cykelforsyning, hvilket betyder, at enhver, der ikke fortsætter med at udvikle infrastrukturen, dette vil falde ved vejkanten.

Det viser også, at hvis du forpligter dig til et program, kan du hurtigt vende disse resultater. Paris har i øjeblikket over 14.500 lejecykler i sit netværk, der bruges af 150.000 medlemmer af tjenesten. Men der er meget, der skal gøres.



I øjeblikket foretages kun 5% af alle ture på cykel, hvilket er langt fra deres mål på 15% for 2020, sidste gang de sluttede 19. og denne gang er de steget seriøst til 62.5% i leaderboardet eller indekset. For kuperede, vinterlige byer er Oslo en førende styrke, der beviser, at terræn og vejr ikke bør være undskyldninger for at undgå bæredygtige transportformer.

Biler er blevet forbudt fra centrum, centrum et komma tre kvadratkilometer væk, og 1.000 parkeringspladser fjernet. I Wien er der også tilskud til køb af lastcykler, og der er også investeret i sikker cykelparkering. Sykkel Hotell, siges det. Og hvis du er bekymret for at køre om vinteren, kommer 400 af deres lejecykler fra aktieprogrammet med piggdæk.

På sjetteplads går 68,8% af pointene i indekset til Bordeaux på sjetteplads. På trods af kun 35 km på de udpegede cykelbaner foretages 13% af alle rejser på cykel.

Chris vægttab fyr

Der er bestemte områder i byen, hvor køretøjer nu er forbudt, hvilket har set cykelbrug i disse områder stige med 20%. Når man overvejer, at sporvogne og fodgængere stadig bruger det samme område, er det en utrolig statistik. Der er dog behov for flere cykelbaner, parkeringspladser og lejecykler for at forbedre dem, men de har indtil videre haft en stabil position i top 10.

Femte i første udgave, sjette, sjette og sjette igen på femtepladsen, og et sted mindre end sidste gang er Strasbourg. De er vores første post over 70% i indekset. 16% af alle beboere pendler i øjeblikket til at arbejde på cykel, hvor mange af de intercity-leverancer nu også bruger en lastcykel i stedet for den traditionelle varevognmetode.

Byens hovedfokus er på at fjerne køretøjer og skabe et mere sikkert miljø for fodgængere og cyklister. Antwerpen ligger på fjerdepladsen og gør allerede stadige fremskridt. 73,2% på indekset En cyklist, der har kørt Antwerp Zeehaven Railway, ved, at den største hindring i denne belgiske by faktisk er at bruge jernbane- og sporvognsspor.

Nu næsten alle vittigheder til side, jeg har stadig et minut mere på et minut, 33% af ture i Antwerpen foretages på cykel. og i byens centrum er der nu en generel hastighedsgrænse på 30 kilometer i timen af ​​sikkerhedsmæssige årsager. Antwerpen er også hjemsted for den største gratis parkeringsplads i Europa under Kennedy-tunnelen.

Dette er også kendt som E17 motorvejen. Det er vittighedens overraskelse, at det er i centrum fra denne. Vil frigøre trafikpropper til fordel for en fritflydende cykelinfrastruktur. Nu i top tre, og det er tæt på toppen.

Utrecht falder faktisk tilbage til tredjepladsen, men for at fremhæve, hvor langt disse top tre er, scorer Utrecht hele 88,4% på indekset. Jeg har boet ud af byen i årevis nu og kender området utroligt godt, så det er virkelig en underdrivelse at kalde cykelinfrastrukturen i Holland i verdensklasse.

Det kunne bogstaveligt talt ikke være lettere at få dine daglige gøremål, gøremål og transport udført på andre måder. Tiderne ændrer sig imidlertid. For at forblive på toppen skal du også komme videre.

Smart trafiklys, der stopper anden trafik og bliver grøn for cyklister, vil ærligt ændre livet, som man tænker på fri cykling i Holland. De er blevet testet og testet forskellige steder og forventes at blive mere populære i byerne. Utrechts planer for fremtiden drejer sig om cykelparkering, hvilket gør det endnu lettere for lokalbefolkningen at få adgang til byens centrum for besøgende.

Kan du forestille dig, hvordan hovedbanegården vil se ud med næsten 33.000 cykelparkeringspladser? Øverst på vores liste, og ja jeg ved hvad jeg lige sagde, Amsterdam faldt aldrig i top tre, og hvis du nogensinde har været der, er det mere end forståeligt, Amsterdam har fokuseret på den færdighed, der er en ren skare af cyklister i og ud af byen hurtigt og effektivt hver dag med tilnavnet hvad der effektivt er cykel-superveje, de kongelige ruter. Knallerter skal forbydes fra cykelstier, hvilket er et stort problem i dele af Holland og Belgien. Amsterdam får også parkeringspladser Udskiftning med cykelparkering, udvidelse af cykelstier for at lette strømmen for alle brugere og forbedring af skiltning.

Kan du skubbe dig selv tilbage til førstepladsen næste gang? Øverst på vores liste er København. Med 90,2% på indekset er København for tredje gang i træk den bedst bedømte by for cykling i verden.

Hvad med nogle statistikker for København? 62% af deres ture til skole eller arbejde foretages nu på cykel, hvilket er fænomenalt. En række broer er blevet eller bliver bygget over hele byen for at reducere rejsetiderne og fjerne cyklister. 40 euro pr. Person bruges årligt på cykelinfrastrukturen, hvilket sikrer, at det fortsat er benchmark for alle andre byer.

Fem og en halv meter brede cykelstier gør det sikrere og mere praktisk at bruge for alle cyklister. Helt ærligt ved København, hvad de laver. Så der har du det, Copenhagenize.eutop 10 cykelbyer rundt om i verden.

Har du nogle forslag til byer, som du synes burde? vil du gøre det til top 10 eller top 20 næste gang? Slip dem ind i kommentarerne nedenfor, og for flere artikler om bycykling skal du bare klikke der nedenfor.

Hvilket land bruger cykler mest?

Holland

specialpris stubjumper

Hvilken by har flest cyklister?

Holland har rekorden somnationmedde fleste cyklerPer indbygger. Cyklister bugner også i Norge, Sverige, Tyskland og Danmark.5. feb 2015

Hvad er verdens cykelhovedstad?

Holland er den såkaldte cykelverdens hovedstad, med op mod 20 millionercyklerfor en befolkning på 17 millioner. Det er mere end encykelfor hver person.

Er London en cykelvenlig by?

På 1500Km2 og 9,2 millioner mennesker,Londoner et stort travlt sted, menbygamle gader og kanaler betyder at komme fra A til B vedcykeler charmerende, og det bliver bedre hvert år somLondoninvesterer mere i sine cykelstier.4. jul. Dec 2019

Hvad er verdens cykelhovedstad?

Holland er det såkaldteverdens hovedstad cykel, med op mod 20 millionercyklerfor en befolkning på 17 millioner. Det er mere end en cykel for hver person.

Er cykler stadig populære?

Cykling er i øjeblikket landets fjerde mestpopulærform for motion, og der har været en stigning på 17% i deltagelsen siden 2001.16. juni. 2008 r.

Hvad er verdens cykelhovedstad?

Holland er den såkaldte cykelverdens hovedstad, med op mod 20 millioner cykler til en befolkning på 17 millioner. Det er mere end en cykel for hver person.

Hvorfor er cykling så populær i Holland?

Den berømte fladehollandskterræn kombineret med tætbefolkede områder betyder, at de fleste rejser er af kort varighed og ikke for vanskelige at gennemføre.hollandskfolk har også en tendens til at gå hjelmfri, fordi de er beskyttet afcyklus-centriske vejregler og den måde, infrastrukturen er designet på.8. aug 2013

Er Berlin Bike venlig?

Byen har en højt udviklet cykelinfrastruktur, og det anslås, atBerlinhar 710 cykler pr. 1000 indbyggere. Blandt byer med mere end en million indbyggereBerliner en metropol med en af ​​de højeste satser påcykelpendling i verden.

Er det muligt at cykle i Colombia?

Cykling i Colombia er en af ​​de mest behagelige måder at udforske mere af denne del af Sydamerika på. Så du kan finde din perfekte Colombia-cykeltur, vi har gennemgået vores fulde samling af cykelruter i regionen for at levere top 20.

landis cykel

Hvilken er den bedste cykelrute i Medellin?

Medellíns mest populære cykelrute er Alto de Las Palmas: en fantastisk 15 kilometer op ad bakke fra bykanten over et omkringliggende bjerg. Ruten slutter på et populært sted for lokal mad og udsigtspunkt - udsigten er den vanskelige stigning værd - og ruten er optaget i weekenden med lokale cyklister, der nyder træningen og landskabet.

Hvilket er det bedste cykelhus i Colombia?

Cykelhuset i Colombia er bedre end noget hotel. Jeg havde en særlig oplevelse. Ture med cyklen var perfekte, og vi besøgte specielle steder. Jeg kommer sandsynligvis her endnu en gang med min familie. ”

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kortlæg min brug af dataforbrug - levedygtige løsninger

Hvor meget data bruger Map My Run pr. Time? omkring 2,19 MB

Grusveje over Amerika - svar på problemerne

Kan du køre over USA på grusveje? Ja, der er en grusvejsrute fra øst til vest over USA, og den er næsten dobbelt så lang som Great Divide Mountain Bike Route. Vær ikke overrasket, hvis du ikke har hørt om det.

Indgroet hår i muldvarp - en løsning på

Kan der dannes en bums under en muldvarp? Bumser kan dannes på enhver overflade af huden, der har hårsækkene, inklusive muldvarpe. Disse bumser kan vokse dybt inde i muldvarpen som en knude eller tættere på overfladen som hudorme, whiteheads, pustler eller papules. Hvis en bums er inde i en muldvarp, kan du føle, at den er hævet og øm at røre ved. 14 сент. 2020 г.

Stigning i træning - hvordan man tackler

Er det godt at løbe op ad en bakke? Bortset fra muskelopbygning, styrke og hastighed hjælper løb op ad bakke også med at regulere det kardiovaskulære system, arbejder muskler, der er vanskelige at træne, forlænger kalve, fremmer løbestilling - dybest set alle de vigtige ting, løbere har brug for at komme videre, hvorfor vi besluttede at dybt ned i det hele og give dig en

Token hjul - finde løsninger

Er symbolhjul noget godt? Token har produceret nogle fremragende sæt i årenes løb, og Prime Ventous Carbon Disc Road hjulsættet er ingen undtagelse. Bygningskvalitet er fremragende, de ser godt ud, fungerer rigtig godt og er også ret gode.