Vigtigste > Cykling > Cykling i knæsmerter - pragmatiske løsninger

Cykling i knæsmerter - pragmatiske løsninger

Er det OK at cykle med knæsmerter?

Hvis du har tendens til at gå lidt langsommere, kan du køre en gang imellem eller bruge de lavere gear for at lette belastningen på dine ben. Forskning har vist hos mennesker medknæslidgigt, lav intensitetcyklinger lige så effektiv som højintensitetcyklingtil forbedring af funktion og gangart, faldendesmerteog styrke aerob kondition.10. juli 2019



Hej, jeg er Phil Burt, og jeg var hovedfysio på British Cycling i 12 år og hjalp med at oprette Team Sky. Dette vil være vores første artikel om cykling og skader. Men lad os først se på cykling som en sport og dens skadeprofil, så vi forstår det godt.

Den første ting at sige er, at cykling er en sport med meget lav skade. Når du tænker over det, hvad er det første, nogen gør, når de bliver såret? Hvis du ikke kan gå, vil din fysioterapeut ofte sætte dig på en cykel. Få en knæoperation - den første ting du gør er at cykle.

Og hvorfor er det, hvis vi forstår det. Det er fordi der næppe er nogen excentriske kræfter at kontrollere, når man cykler - det er en todimensional sport, ikke tredimensionel som fodbold, hvor man løber hurtigt og skifter retning, så der er meget mindre skadelige kræfter i det, og det er fantastisk, fordi Da vi alle bliver ældre og slides, er en ting, som vi muligvis ikke kan gøre, at køre maraton, men du ser en masse 70 år gamle fyre køre hårdt på cykler, og det er derfor. Ikke desto mindre er der cykelskader.



Hvad er top 3? Knæ, skuldre og nedre ryg. Så lad os tage skulderen af ​​først. Årsagen til, at det ser så højt ud i det, er at når folk falder af cykler, bryder de dybest set deres kraveben.

Du falder af din cykel, den er højere end en løbeposition, og du falder på en udstrakt hånd, og den knogle tager den, og det er her du går i stykker. Nå, vi lader det være i øjeblikket, selvom vi måske kommer ind på det på et senere tidspunkt, og hvordan du vil komme sig efter det. Nederste del af ryggen er en helt anden artikel, så i dag skal vi tackle den første cykelskade, som er knæet.

Knæet. Så hvad vi skal tale om: Hvorfor er knæet det mest sårede led, når man cykler? Hvis du ser på en cykel, er vores hofter og bækken ret godt understøttet af sadlen, og vores fod og ankel er helt forankret i en pedal og ikke sjældent i en kulfibersko. Foden er glad, anklen er glad, der er ikke meget, der skal gøres for at være i kontrol (i modsætning til at løbe, hvor jorden er, og træneren, tæerne væk) det er meget, meget let luft ”Det er knæ, og det styrer al styrken af ​​de to største muskelgrupper i kroppen: dine glutes og dine quads.



Når du pedaler med det, overfører knæet al kraft frem og tilbage og er derfor ret skrøbeligt, og selvom du kun træder ved 80 omdr./min., Tilføjer det tusindvis af rotationer - pedalrotationer - hvor dit knæ er igennem dette hjulbevægelse under en lang rejse. Derfor er anlægget så vigtigt; Klampe, pedal, sadelhøjde, nulstillet. Denne dreng bærer byrden af ​​byrden.

Og her er oxymoron - cykling er virkelig godt for dine knæ. Hvis du kom til mig og havde en virkelig dårlig knæskade, for eksempel fra din fodbold-, rugby- eller netballkarriere, kan næsten alle cykle, så længe du har den rigtige opsætning, for det første, enhver fysioterapeut gør, er dig sæt dig på en cykel for at hjælpe dit knæ i rehabilitering. Men hvis du får det forkert, kan du lide en knæskade.

Så selvfølgelig er jeg ikke med dig, men jeg vil hjælpe dig, så hvad kan jeg fortælle dig, der kan hjælpe dig? Okay, dybest set, når du oplever smerter bag på knæet, er en meget, meget almindelig årsag, at din sadel er for høj, og at du skal nå for langt på pedalen. Så tjek din sadelhøjde. Hvis du har smerter foran i knæet, i knæskallen, kan det ofte skyldes en sadel, der er for lav.



Vi ved det fra god forskning. Dybest set er knæskallen mere komprimeret ved at sidde for lavt og kan forårsage smerte her. Ofte, hvis du får smerter på ydersiden af ​​dit knæ, der trænger ind i det, kan det være fordi dit iliotibiale ledbånd - et stort muskelbånd på ydersiden af ​​dit lår - bliver for stramt.

Nu hvor det er lidt sværere, kan du behandle symptomerne på det og få det til at føle sig meget bedre ved sikkert at rulle dit ITB-bånd med skum og løsne dine gluter, der muligvis har brug for fysiovejledning. Du kan prøve dine egne, men temmelig ofte bruger iliotibiale ledbåndssmerter eller inde i knæskadesmerter, som folk ofte får, når de cykler, fordi det iliotibiale ledbånd trækker knæskallen på knæskallen på en måde, der ofte skyldes biomekanik. For eksempel, hvis du ser på dig selv nu og går gennem stuen, og hvis du går som en and med fødderne udstrakte, og du er på et solidt pedalsystem som en Shimano eller et look, der tillader en lille levitation i det måde, så vil dette være trangt hele tiden og føre til smerter i knæet.

Så det kan være lidt mere kompliceret og kompliceret, men der er nogle forhåbentlig nyttige tip til jer.

Hvordan forhindrer jeg, at mine knæ gør ondt, når jeg cykler?

Hvad er kilden til mincykling knæ smerter?
  1. Justering af dincykelsæde til en højde, hvorknæbøj kun lidt.
  2. Kører i lavere gear tilreducerebelastning påknæ.
  3. Placering af dinknælige snarere end at læne sig indad eller udad.
2. nov. 2018

Hvorfor gør cykling ondt i mine knæ?

Cyklistens nummer én vejondt i knæenekører pludselig længere, hurtigere og / eller hårdere, end de har været. Dine bindevæv er ikke betinget af at bære den belastning, du lægger på dem, og dinledblive betændt og rør op. Dårlig sadeltilpasning kan resultere i stress, smerte og skade.10. maj 2021

Er peloton OK for dårlige knæ?

DetPlatoncyklus fungerer for minknæpå grund af cyklens kontrollerede benbevægelse, snappede fødder og lavere slag i forhold til løb. På trods af 142 forlystelser i 2020, minknæblev kun betændt et par gange. Heldigvis med nogle få mindre mekaniske justeringer af cyklens position, minknæhar følt mig virkeliggodt.24. februar 2021

Benji Jones: Denne cykel koster $ 2.000 og tager cykelverdenen med storm. Det sælges af Peloton-firmaet, som angiveligt har flere kunder end endda spinggiganten SoulCycle. Men hvad der virkelig adskiller det fra er cyklens bekvemmelighed, du kan tage en spinning klasse hvor som helst og ifølge virksomheden få en træning i studiekvalitet.

Det lyder ret godt nu, men er det virkelig værd at hype? For at finde ud af fik jeg en pelotoncykel til et spin, og i to uger tog jeg en 45-minutters peloton-klasse hver dag, og hvordan gik det? Nå, lad os bare sige, at jeg sandsynligvis aldrig kommer til at passe igen Første ting først: For at finde ud af, hvor god det er af en træning, som jeg ville få, besøgte jeg sportstræner Sean Kuechenmeister før min første klasse. Sean: Forhåbentlig vil du finde ud af din grundlæggende fitness specielt til cykling. Benji: Sean arbejder på New York Sports Science Lab på Staten Island, og det er her, han vurderer den fysiske ydeevne hos professionelle atleter.

Og nu mig, din gennemsnitlige fitnessbesøg. Okay fint. Vi startede med at tage nogle grundlæggende målinger som vægt og kropsfedt.

Dernæst var der nogle ikke så grundlæggende målinger; Jeg har lyst til at gøre det, som et ejektorsæde. Det er en isokinetisk maskine til lemmer. Det måler styrken på mine quads.

Derefter testede vi benstyrken, Sean: Hop. Benji: Mobilitet og noget, der kaldes en muskelkørsel. Sean: Så ville køre hvor meget elektrisk strøm du får fra hjernen gennem disse nerver.

cykler med store dæk

Musklerne er virkelig som et meningsløst kød. Nerverne bestemmer, hvor effektivt musklerne bevæger sig. - Men den sværeste test af alle? Et mål for den såkaldte VO2 max. Søn: Årsagen til, at VO2 max er så relevant for motorcyklister, er et mål for, hvor godt din krop bruger det ilt, du tager i, når du trækker vejret.

Jo bedre du bruger ilt, jo mere transporteres det gennem hele din krop, og jo mere effektivt vil du bevæge dig og være i stand til at udføre uanset hvilken øvelse du laver. Benji: Jeg klarede mig under gennemsnittet i VO2 max i 47. percentilen, hvilket var en skam. Men generelt var jeg i ret god form, og med vurderingen bag mig var det tid til at køre.

Heldigvis uden gasmaske denne gang. Starten var temmelig ujævn, fordi jeg ikke rigtig kom på cyklen i starten. Jeg følte bare ikke musikken, ligesom oldies eller som rock, jeg er ikke ved at cykle ud til rock, jeg endte med at gå til en indspillet klasse, og jeg troede, jeg skar godt i klassen godt og så så og så, at jeg var på 589. plads, tror jeg.

Til min ære var der omkring 2.500 mennesker i denne klasse, hvilket fik mig til at føle mig temmelig gennemsnitlig, hvilket er helt fint. Mine quads er allerede begyndt at mærke det. Jeg kan helt sikkert mærke en forbrænding.

Jeg klarede mig lidt bedre i dag, tjek den 2.136. Placer ud af 10.000, mener jeg, ikke forfærdeligt! Jeg var træt næsten fra starten, men dagene gik hurtigt, og snart var jeg en Wir ek i.

Jeg er stolt over at sige, at jeg gjorde det syv dage i træk! Men jeg har ikke rigtig set meget fremskridt, i stedet havde jeg faktisk smerter, jeg begynder bestemt at føle en smule smerte på min højre side, ved du, for at være ærlig ser alle mine statistikker i dag ud som de gjorde på min første tur. Jeg brændte lidt over 500 kalorier pr. Klasse, uanset hvor udmattet jeg følte mig i målstregen, men jeg ville ikke stoppe, især da Sean forudsagde nogle temmelig skarpe resultater at se frem til. Sean: Jeg tror, ​​hvis du taber fedt og derefter potentielt forbrænder dig i nogle muskler, måske ser vi dig gå fra 143 til omkring 141, 140, um, men jeg forventer, at din udholdenhed vil stige, og jeg forventer, at dette tal går fra retfærdigt til godt med din VO2 max.

Benji: Jeg øgede det på min ottende tur. I stedet for at køre hjem, gik til Peloton-studiet på Manhattan, hvor klassen bliver filmet. Jeg var nysgerrig efter at se, om jeg ville være foran en lærer og i nærværelse af, hvad det ser ud til at være et af de mest spændende og mest attraktive i New York City.

Det var en god tid. Det er dagen før Valentinsdag, så der var mange breakup-sange, hvilket var fantastisk. Men som det viste sig, er alle cykler kalibreret forskelligt, så min skærm på min cykel i studiet var meget anderledes end på den cykel, jeg har derhjemme.

Der var sandsynligvis forskel på 200 kalorier. Så jeg prøvede hårdere i studiet. Min gennemsnitlige puls var 10% højere end derhjemme, men ifølge displayet på min studiecykel var min præstation og min kalorieindhold min laveste nogensinde.

Så fair advarsel, kalorietælleren kunne være anderledes, hvis du ikke kører på den samme cykel hver gang i midten af ​​den anden uge, begyndte min præstation endelig at blive bedre. Jeg har det ret godt At miste kropsfedt, føle at mine ben sandsynligvis er tusind gange stærkere. Forhåbentlig er det tilfældet.

Jeg brød også 600 kalorier på en tur i dag, hvilket betyder at jeg bliver bedre på vej til styrke på cyklen. Hvad er det, rejse til styrke? Sidebemærkning: hvis jeg skulle kritisere Peloton mod slutningen, er det ikke kvaliteten af ​​træningen

Træner: Når noget kommer til at tænke i form af energi Benji: Det er det sprog, trænerne bruger til at motivere. Det kan være en personlig ting, men det føles bare så uautentisk. Dette er en øvelsestime, ingen terapi.

Alligevel. Et par dage senere kom det øjeblik, jeg ventede på. Slutningen! Woo! 14 klasser! Ja, det føles rigtig godt at være færdig, sandsynligvis fordi jeg nåede mit mål, dels fordi jeg er så begejstret for ikke at føle mig så udmattet og ikke cykle hver dag.

Ikke at det ikke var det værd, det er naturligvis bare for travlt hver dag. Lad os se, 14 træningsprogrammer, 10 1/2 timer, 194 miles, 7.745 kalorier, det var den bedste præstation, jeg nogensinde har opnået. Jeg brød også 600 kalorier på en tur i dag, hvilket betyder, at jeg er bedre, og du kan se, at jeg startede ret stærkt og derefter dykkede lidt og derefter begyndte at arbejde igen den næste dag, jeg vendte tilbage til min opfølgende undersøgelse tilbage til laboratorium.

Sean: Din første måling var 143,5. Du er 142 i dag sammen med det punkt nul, men din magre kropsmasse, det er dine muskler, dine knogler, du ved, det forbundne væv var 125,2 første gang.

Anden gang er det 125,4, så alt hvad du har mistet er fedt. Du har dine muskler.

Faktisk fik du 0,2 pund muskler i løbet af alt dette. Interessant nok endte alle de nye muskler, jeg fik, kun på ét sted: mit venstre ben.

Kan du huske smerten i mit højre knæ, som jeg talte om? justeret ved at stole mere på min venstre side, når jeg træder, hvilket resulterer i, at jeg bygger muskler der. Jeg har faktisk mistet muskelvægt overalt i min krop. Sean: Du tog torsoen af.

Du tabte dig på din venstre arm, og du tabte dig på din højre arm. Benji: Og det er fordi jeg kun lavede en type aktivitet om dagen, men den største ændring var i min VO2 max. Træner: Det var så hans oprindelige, og dette er hans nye, hvor han nu kun rangerer 79%.

Kameramand: Det er utroligt! Dekan: 47 til 79. Benji: Så jeg er bedre end de fleste mennesker? Sean: Ja, du har det dårligere Fik meget bedre end de fleste mennesker end de fleste. Benji: Wow.

Det er fantastisk wow! OK, så flere muskler i mit venstre ben, mindre overalt og meget mere udholdenhed. Hvad med styrken? Sean: Du mistede faktisk styrke, du øgede din styrke med hensyn til udholdenhed, med hensyn til aerob kapacitet, men med hensyn til anaerob kapacitet bruger vores krops system, der bruger mere sukker, det, vi bruger glykogen til at fremstille For at producere kraft og styrke, du tabte faktisk. Benji: Og hvad angår forsøg på at forstå disse tal i to uger, er det en ret stor ændring? Sean: Åh ja, bestemt.

Jeg tror, ​​at de fleste læger anbefaler, at omkring et pund frembringer et pund og et kvart fedt pr. Måned er en sund sats for at tabe fedt, så du er faktisk langt fremme, så jeg tror, ​​at hvis du fortsatte sådan, ville du sandsynligvis - du ville tabe mere fedt, hvis du kunne opbygge lidt mere muskler, men på et tidspunkt ville der være et punkt, hvor tilbagevenden falder, hvor vi er nødt til at ændre noget i rutinen. Benji: Roger, OK. Sean: Det var godt i en to ugers udfordring, men jeg synes, det er ikke særlig bæredygtigt i det lange løb.

Benji: OK. Og det er en god ting, fordi tanken om at cykle allerede er ret forfærdelig. Åh, hvis jeg nogensinde går igen har brug for at tabe mig og løbe ind i et bjerg af kontanter, er jeg overbevist om, at to ugers intens cykling som denne vil være nok.

Vil cykling styrke mine knæ?

Faktum er, atcyklinger ringedyrke motionogkangavne mennesker med slidgigt. En daglig rutine afcyklinghjælperstyrkequadriceps og hamstrings i dine ben, som begge understøtter dinknæ.17. september 2019

Er gå eller cykling bedre for knæene?

'Vi forventede detpå et løbebånd, som er mere kontrolleret, ville værebedreendcykling, 'bemærkede forskeren. Mencyklingvandt faktisk, sagde han. Andre detaljer om resultaterne:Cyklinggenereret den mindste kraft og produceret en påvirkning på ca. 1,3 gange personens kropsvægt.6. marts, 2008

Er stationær cykling dårlig for knæene?

Stationære cyklerog elliptiske maskiner (et kryds mellem en trappebestiger ogcykel) giver dig mulighed for at få en god aerob træning uden at understrege dinknæled. “Liggendestationære cyklerer endnu bedre, fordi du ikke sidder lodret, mens du træner, hvilket tager mere vægt afknæled, ”Siger Gaesser.14. september 2011

Skal jeg træne, hvis mit knæ gør ondt?

Dyrke motionogknæsmerter

Træningtilknæder er skadet eller gigt kan virke kontraintuitivt, men faktiskdyrke motioner bedre for dinknæend at holde det stille. Flytter ikke dinknækan få det til at stivne, og dette kan forværresmerteog gør det sværere at udføre dine daglige aktiviteter.
13. december 2019

Skal jeg gå, hvis mit knæ gør ondt?

Gør. Moderatanbefales til mennesker medknæsmerterfordi det er en aktivitet med ringe effekt.Hvis dinled ersmertefuldogstivstart langsomt og arbejd op til 20 minutterper dag, anbefaler Stuchin.14. september 2011

Skal jeg bære et knæbøjle, hvis mit knæ gør ondt?

HvornårtilBær en knæbøjle

Generelt,seler skalbæreshvisdu harknæsmertereller du ønsker at forhindreskaderunder sportsgrene med høj kontakt, hvor der er større sandsynlighed forknæskade.Knæbøjlerkan også bruges til rehabiliterende formål, for eksempel efter en ACLskade.
27. februar 2020

Hvorfor gør mit knæ ondt på indersiden?

Indvendige knæsmerterkan være resultatet af enskadeforårsaget af en sport eller træning, såsom løb, der lægger en belastning påknæsamling. Det hersmertekan også være forårsaget af traumer, hvor en person er faldet på deresknæeller været i en ulykke. Denne tilstand opstår på grund af betændelse i et væv iknækaldes en bursa.

Hvad skal jeg gøre, hvis mit knæ gør ondt, når jeg cykler?

Forebyggelse af overforbrugsskader. Hvis du lider af cykliske knæsmerter, er det første og vigtigste skridt til at starte helingsprocessen at stoppe den aktivitet, der forårsager smerten. Tag en pause fra cykling i mindst en uge eller to.

Er loven om at cykle dårligt for knæene?

Årsagen til dette er dog generelt et problem med rytteren, ikke aktiviteten. Selve cykelhandlingen er ikke dårlig for knæene (og faktisk ganske god for dem), men hvis det gøres dårligt, vil du være meget mere tilbøjelig til at have smerter efter et stykke tid.

Hvor ofte får cyklister ondt på knæene?

Af disse 22 knæskader var 13 alvorlige nok til at få tid på cyklen. Fritidscyklister er faktisk værre. I en californisk tværsnitsundersøgelse, der involverede 518 cyklister, rapporterede 41,7% kneskader, hvor et lavt niveau af cykeloplevelse var forbundet med øget prævalens.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Blodtrykscykling - Komplet vejledning

Er cykling god mod forhøjet blodtryk? Aerob træning, såsom cykling og løb, kan reducere dit blodtryk op til 10 mmHg, siger Creswell. Det er omtrent lige så meget som nogle medikamenter. Styrketræning kan også hjælpe med at reducere det med ca. 3 til 6 mmHg, siger han. Og det er aldrig for sent at gøre en målbar forskel.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Rabat på cykeltøj - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykeltøj så dyrt? Nå, det er også dyrt. De har brug for så mange øjenkugler på deres produkt som muligt, og de skal på en eller anden måde vinde folks tillid. En forhandler kan stå inde for et produkt og har trafikken til deres websted eller fodfald til deres butik for i det mindste at give det en chance. 2014.

Cykel gluten - den ultimative guide

Hvordan arbejder du dine glutes, når du cykler? Hav en behagelig sadel: Når dit sæde er ubehageligt, er det mere sandsynligt, at du drejer dine hofter bagud og slukker for en del af gluten. Opvarmning: Efter at have kørt let i et par minutter, hop af cyklen og lav et par squats eller strækninger. Dette hjælper med at få gluterne i gang og minder dem om at skyde, når du træder.

Pactimo cykeltrøje - handlingsorienterede løsninger

Er Pactimo et godt brand? Det er anstændige ting. Jeg har to. Bare sørg for, at det ikke er en klubtilpasning, da slangen er enormt løs. Det er gode ting, har flere trøjer og bibshorts, det holdes rigtig godt efter et par tusind miles.27. 2018.