Vigtigste > Cykling > Cykelsko - hvordan man løser det

Cykelsko - hvordan man løser det

Gør cykelsko en forskel?

Klipning i pedalerne medcykelskogiver dig en mere effektiv, mere kraftfuld og sikrere samlet tur, når du er påcykel. Selvom det kan være skræmmende at klemme ind i dine pedaler, er fordelene fænomenale.18. april 2018

bæltdrev touring cykel



For mange måner siden gik vi til Bath Universitys laboratorium for at finde ud af en forskel i effektivitet mellem flade og klipløse pedaler. Og til vores overraskelse var der lille forskel. - Så hvorfor gider vi bruge dem? Jeg mener selvfølgelig, at klipløse pedaler skal have nogle fordele.

Så vi kom ind i den virkelige verden eller i det mindste Alta Badias paradis for at finde ud af, hvordan det føles at cykle igen, som vi gjorde som børn, med flade pedaler og seje sko. - Dan, du vil virkelig bruge disse sko? - Ja, jeg har flade pedaler på. Du skal have seje sko på, ikke? Og de er ret seje. (funky elektronisk musik) - Vores laboratorietests inkluderede Si Ridingat stationær i 10 minutter hver.

Så lad os starte med noget helt andet. Sprints. Der vil helt sikkert være en signifikant forskel i topydelse, hvis du ikke kan trække pedalbevægelsen op. - Eller er det sådan? Lad os finde ud af det.



Hver af os vil udføre fem sprints med maksimal indsats og analysere toppen på tre sekunder og derefter fem sekunders styrke for hver. Tallene skal fortælle deres egen historie, men vi taler også om subjektive følelser. (funky elektronisk musik) Nå, jeg synes det er sikkert at sige, at Matt satte det hele i denne slutsprint, baseret på de lyde, han lavede.

Personligt håber jeg virkelig, at de flade pedaler reducerer min maksimale effekt. Fordi Matt slog mig i alle fem. Resultaterne kommer senere. - Okay, det er tid til den første sprintback på pedaler uden klip.

Jeg går tilbage til mine tidligere selv om sprintnumre, vi venter og ser. Det føles bestemt bedre at være solid igen. Okay, lad os gå. (funky elektronisk musik) Ja.



Skønhed. Højre, tre sekunder og 1139, langt over de flade pedaler. Vigtigere end Matt.

Lad os gøre det igen. (funky elektronisk musik) - Lad os derefter tage en opstigning. Vi laver hver en 10-minutters sektion af Passo Valparola.

Mål effekt og puls, og sammenlign de to. Men tal også om enhver forskel i følelse mellem de to kronbladsystemer. (optimistisk musik) - Nå Dan, vi er lidt over syv minutter.



Hvordan føles det i lejligheden? - Nå, først og fremmest føles 300 watt ret hårdt - ja - jeg har en følelse, der ikke har noget med mine pedaler at gøre. Jeg mener overraskende nok, at der er meget greb om det. Mere end forventet.

Du kan virkelig stadig svinge din fod tilbage, i bunden af ​​pedalbevægelsen og over toppen. Selvom du selvfølgelig ikke kan trække op, mener jeg, du kan føle, at det er anderledes, men det føles bestemt ikke så mærkeligt som sprint. - Jo da. (fræk musik) -Tre, to, en, runde.

Åh, det er svært. - Ja. (livlig musik) Okay, nu er det min tur til højre på Flatsand.

Det er værd at bemærke, at vi ikke justerede vores sadelhøjde. Og jeg gætter på, at der er omkring en tomme eller to forskelle i stakshøjde, men over 10 minutter bør det ikke påvirke os for dramatisk. Men placeringen af ​​fødderne er helt afgørende med det samme. (Glædemusik) (publikum jubler over musik) - Godt 50 sekunder, og vores 10 minutter er forbi.

Omtrent den samme gennemsnitlige præstation hidtil. - fedt nok. - Stejl den smule, er det ikke? - Mine ben gør ondt mere denne gang, indtil nu, Dan. (Crowd jubler til glad musik) Vi ender nøjagtigt det samme sted.

cykellys

To en. Okay, det er tid til dette er sjovt nu. Nedstigningen.

Lad os se, hvordan disse babyer føler sig i nogle hårnålsdrejninger. - Jeg elsker at stige af. Men, Dan, du har brug for et låg på kammerat.

Du kan ikke komme af - ja, jeg har en - men jeg så dette på Red Bull TV. Hvis du har flade pedaler og virkelig seje sko som disse, skal du bruge en af ​​dem. - En helhjelm? - Ja - Med Lycra? (Dan griner) - Hvem tilhører dette? De har et lille hoved - Nej, du har kun et massivt hoved. (Dan griner) (Rockmusik) - Så hvis nogle downhill mountainbikere foretrækker den frihed, som den flade pedal giver dem, kan du være til nogen nytte for os fra ned ad bakkeveje? Det vil være svært at kvantificere, men hvad vi skal gøre er at nedstige et par Valparola og se, hvordan det føles. (Rockmusik) - Ow. (Latter mat) (Rockmusik) - Lad os skære noget asfalt. (Rockmusik) (klik) (Rockmusik) - Højre, resultaterne er i form af KPI'er osv.

æble fordele for hjernen

Vi vil også tale om, hvordan vi havde det. Så for sprintene i starten havde Matt en 15% mere kraft, når de brugte klipfri i forhold til lejlighederne, hvilket er en ret stor forskel, tror jeg du kunne sige. Jeg havde 30% forskel. - Wow - det er en enorm sum. - Ingen måde. - Ja.

Men da jeg sparkede de klipløse pedaler for første gang, bemærkede jeg, at jeg havde så meget mere styrke der. Jeg har naturligvis brugt pull up, når jeg træder ind i sprinten, måske lidt mere end dig. Men det viser dig bare, hvorfor BMX's downhill mountainbike nu generelt bruger klipløse pedaler til sprinten fra starthuset.

Absolut, mener jeg, jeg havde lidt problemer med at få min fod i position, jeg skal endda tænke over det. Men min tankeproces var at tænke på mine fødder og også fordi jeg ikke kunne trække op i sprinten, rekrutterede jeg også mine lår meget mere. Så jeg følte, at jeg brugte mine lår som stempler i stedet for at sparke i cirkler, som jeg var vant til.

Så det føltes ikke dårligt, men det føltes bestemt anderledes. Der var en vis kompromis, jeg følte bare ikke, at jeg lukkede for strømmen, som jeg gjorde med klipene - Ja, du var virkelig nødt til at fokusere. Vi er naturligvis vant til at bruge klipsløse pedaler nu, men selvom jeg gjorde en bevidst indsats for ikke at trække op, var der stadig et par gange, jeg sprintede, hvor jeg følte min fod bevæge sig, fordi det var mig, der trak den lidt op.

En af mine fødder kom også fra den fjerne ende. Ja. Og derefter klatrede vi, og for det forsøgte vi at få et gennemsnit på ca. 300 watt.

Eller jeg gjorde det, og du kørte bare ved siden af ​​mig. Jeg havde lejlighederne, du havde den klipløse, vi havde et gennemsnit på 303 watt til mig, du havde 315. Jeg var lidt ophidset, da jeg satte de klipløse pedaler på igen og fik et gennemsnit på 305 watt, kun to watt højere og selvfølgelig du havde 318 watt, så du var tre watt højere.

Jeg bemærkede bestemt ikke meget af en forskel i klatring, som jeg gjorde i sprint. Jeg føler mig bestemt mere komfortabel med de klipfri pedaler. Det føles som når du er i stand til at trække op, det fordeler belastningen på den 300 watt kraft til langt flere muskelgrupper, og når du har det, har du kun fladt sand og kan kun skubbe ned - ja, jeg er tilbøjelig til at acceptere.

Jeg fandt ud af, at mine lår blev trætte, selvom min puls var stort set den samme, følte jeg mere smerter i lårene, mindre kalvemuskulaturrekruttering end normale klipløse pedaler, og det mest interessante, jeg fandt var, da jeg kom ud af sadlen følte jeg, at jeg næsten kunne lide at knuse firkanter, svarende til sprint, når du er væk, kan sadlen slet ikke trækkes op, så selvom jeg leverede kraften, var det for meget mindre pedalslag, så det var næsten som at sparke og sparke, så jeg nød ikke særlig godt at klatre ud af sadlen, men at sidde var ikke så slemt, selvom jeg havde tendens til kun at rekruttere en muskelgruppe. - Ja. Ingen af ​​os havde en forskel i hjertefrekvensen for de to kørsler, hvilket dog er ret interessant, svarende til det, vi fandt i laboratoriet for alle disse år siden.

Jeg har fundet ud af, at disse pedaler har en hel del greb, selvom du ikke kan trække dig op, y du kan slags skubbe pedalen gennem toppen og ridse den gennem bunden, men jeg tror, ​​det var lige så meget på grund af mine seje sko, da det var pedalerne. Og endelig afgangen, for hvilken vi ikke tog noget tal. Det var en rent subjektiv følelse.

Jeg fokuserede mere på at bære en helhjelm. Måske skulle jeg have brugt en almindelig. Det gav mig en større følelse af sikkerhed, lidt som forskellen mellem at bukke sig i bilen og ikke, jeg ville - Ja, ja, jeg følte det samme med hjelmen, men pedalerne selv, de få hjørner, da vi dækkede det , Jeg tror, ​​du også har oplevet det, hvor jeg faktisk klippede pedalerne, fordi de er meget bredere.

Og faktisk, i et af hjørnerne, som jeg ikke helt kunne få ret, kunne jeg tage min fod ud som en speedway-chauffør, så ikke meget af en forskel, bare fine nuancer i forhold til dine positioner på pedalerne, for da jeg lavede nogle, fik hårnålene hurtigere ud, og mine fødder bevægede sig, hvilket er lidt diskoncerende, så igen foretrak jeg at komme på klipfri - ja som du sagde, de er bredere, så du kan slå dem meget nemmere på jorden, hvilket kunne være ret farligt. Og jeg tror, ​​at når du går tilbage til sprintene, kan du føle, at der var så meget magt der, sprint uden for hjørnerne for at komme op i hastighed igen. Så jeg vil sige i nedstigningen, at jeg er hurtigere på klipfri. - Det samme her. - Nå, det tror jeg ikke nogen af ​​os vil.

Vi bytter vores klippeløse pedaler til dem, som vi, som du kan se, efter dette eksperiment steg hurtigt fra vores cykler. De kunne helt sikkert være sportslige med dem, men jeg tror bestemt, at brug af klipfri pedaler generelt vil være mere effektiv på en landevejscykel og sandsynligvis også for de fleste mountainbikesituationer, selvom jeg overlader det til GMBN. Hvis du ikke allerede har abonneret på Global Cycling Network, kan du gøre det ved at klikke på kloden. Hvis du vil købe en Camelback GCN-vandflaske, skal du gå til shop.globalcyclingnetwor k.com og nu komme på et par videoer stort set relateret til det, vi talte om.

cykling hawaii

Sådan vælger du klipsløse pedaler nedenfor. Eller for de originale klip versus flade pedaler under laboratorieforhold med Si Richardson og dig en ekspert, skal du bare klikke her nedenfor.

Er cykelsko det værd?

Hvilke sko er bedst til cykling?

Men sidencykelskolåse på plads (eller, icyklingtal, 'klip ind'), de glider ikke rundt, hvilket betyder, at du er mere tilbøjelige til at forblive justeret - og bedre kan undgå ankel-, knæ- og hofteskader, siger Buschert. En anden fordel ved at klippe ind er, at det holder dine fødder mere behagelige, siger Buschert.18. september 2014

Hvordan vælger jeg cykelsko?

Bedste cykelsko
  • Shimano S-Phyre RC902.
  • Sidi Shot.
  • Kejserlig tur.
  • Bontrager XXX vejsko.
  • Bont Vaypor S.
  • Sidi Wire 2 Carbon. Komfortabel out-of-the-boxskomed ekstrem justerbarhed.
  • Specialiserede S-Works Ares. Den nye Ares er Specialists hurtigstesko.
  • Rapha Pro Team. Det er ikke strik, det er Powerweave, og det virker en charme.

Kan jeg bære løbesko til cykling?

Hvis du regelmæssigt kører dincykeleller tag en indendørscyklingklasse, overvej at handle i dinkørerspark til et par lavet specielt tilcykling.Cyklingiløbeskoforhindrer dig i at skabe maksimal effekt med hvert pedalslag. Detkanogså føre til ubehag og kan resultere i muskel ubalancer.

Hvad er meningen med cykelsko?

Det vigtigsteformålet med cykelskoer at øge pedaleffektiviteten, især under slag. Detskoer lavet med stive såler, der maksimerer energioverførslen fra dine ben til pedalen. Du er i stand til at bruge dine hamstrings i større grad, når du trækker pedalen op, fordi din fod er fastgjort til pedalen.

Skaber Nike cykelsko?

Cykelskoer ikke noget nyt forNike, har mærket detlavetsparker som Mark Cavendish og Laura Kenny i fortiden. Men den nyeNikeSuperRep Cycle er brandets første strejftog indendørscyklingfodtøj, og det finpudses behovet for et fast greb om foden for at tage højde for ud af sadlen.5. maj 2020

college cykelhold

Kan du gå i landevejscykelsko?

Så,kan du gå i landevejscykelsko? Det er faktisk muligt ati dem - doglandevejscykelskoer ikke designet specielt til den type aktivitet. Manglen på komfort og buestøtte vil ikke kun gøre det vanskeligt fordu, meni demkanogså være skadeligt forskosig selv.

Kan du gå i cykelsko?

Så,kan du gåpå vejcykelsko? Det er faktisk muligt ati dem - dog vejcykelskoer ikke designet specielt til den type aktivitet. Manglen på komfort og buestøtte vil ikke kun gøre det vanskeligt fordu, meni demkanogså være skadeligt forskosig selv.

Kan cykling ødelægge sko?

sandsynligvis ikke, medmindre dine særlige pedaler synes at rive bunden af ​​dinsko. Bare sørg for, at dine snørebånd ikke er i stand til at blive fanget hvor som helst. Hvis du virkelig er bekymret for dinsko, kan det være en bedre idé at bruge noget andetsneakerstilcyklinghvis dukanbare for at være sikker.

Hvad er de bedste cykelsko til mænd?

Der er flere størrelser til rådighed, og mænds og kvinders pasform, men farverne er begrænset til kun to i hvert sortiment, hvid eller Shimano-blå (som afbildet) til mændene og hvide eller og marineblå til kvinder.

Har du brug for cykelsko til en cykeltur?

Når du skal på en cykeltur, skal du sørge for at have det rigtige fodtøj til dine behov, og cykelsko er en fantastisk måde at sikre dig, at du har det godt. Med et udvalg af herrer og damer, er du sikker på at finde dit næste par cykelsko.

Hvilke stropper bruger cykelsko?

Der er dybest set fire forskellige systemer, der bruges til at stramme cykelsko: Velcro, skralde, snørebånd og urskiver. Næsten alle cykelsko under £ 50 og en stor del af dem op til £ 100 bruger udelukkende velcro-stropper til fastgørelse, grundlæggende fordi det er en billigere mulighed.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Blodtrykscykling - Komplet vejledning

Er cykling god mod forhøjet blodtryk? Aerob træning, såsom cykling og løb, kan reducere dit blodtryk op til 10 mmHg, siger Creswell. Det er omtrent lige så meget som nogle medikamenter. Styrketræning kan også hjælpe med at reducere det med ca. 3 til 6 mmHg, siger han. Og det er aldrig for sent at gøre en målbar forskel.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Rabat på cykeltøj - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykeltøj så dyrt? Nå, det er også dyrt. De har brug for så mange øjenkugler på deres produkt som muligt, og de skal på en eller anden måde vinde folks tillid. En forhandler kan stå inde for et produkt og har trafikken til deres websted eller fodfald til deres butik for i det mindste at give det en chance. 2014.

Cykel gluten - den ultimative guide

Hvordan arbejder du dine glutes, når du cykler? Hav en behagelig sadel: Når dit sæde er ubehageligt, er det mere sandsynligt, at du drejer dine hofter bagud og slukker for en del af gluten. Opvarmning: Efter at have kørt let i et par minutter, hop af cyklen og lav et par squats eller strækninger. Dette hjælper med at få gluterne i gang og minder dem om at skyde, når du træder.

Pactimo cykeltrøje - handlingsorienterede løsninger

Er Pactimo et godt brand? Det er anstændige ting. Jeg har to. Bare sørg for, at det ikke er en klubtilpasning, da slangen er enormt løs. Det er gode ting, har flere trøjer og bibshorts, det holdes rigtig godt efter et par tusind miles.27. 2018.