Vigtigste > Cykling > Cykling snacks - typiske svar og spørgsmål

Cykling snacks - typiske svar og spørgsmål

Hvad skal jeg spise, mens jeg cykler?

Sigt efter en blanding af alt.
  • Kulhydrat til brændstof, men frigivelse af kompleks og langsom energi. Sød kartoffel, grød, ris.
  • Protein til reparation af brændstof og muskler. Magert kød som kylling, kalkun, vildt.
  • Fedt til brændstof, varme osv. Møtrik og frø, fedtet fisk.
3. aug 2017



Kost og motion går sammen, men hvis du har den ene uden den anden, får du ikke de effekter, du vil have, og i sidste ende bliver du ikke bedre, stærkere eller hurtigere. Når alt kommer til alt stræber vi alle efter at blive bedre og mere afrundede cyklister. (Legende elektronisk musik) Lad os starte med lidt videnskab.

Når vi træner, bruger vores kroppe kulhydrater og fedt til brændstof. Vores kroppe opbevarer naturligt omkring 400-500 gram muskel- og lipidglykogen, men når vi træner, og vi løber tør for disse forsyninger, mister vi ender med energi og ender med at støde på væggen i det, der almindeligvis er kendt som bonking. Så når vi træner, er vi nødt til at fylde vores kulhydrater med barer, geler eller endda ægte fødevarer for at reducere risikoen for, ja, bonking og følelse på den måde.

Den gennemsnitlige person kan kun behandle et gram kulhydrater i minuttet, uanset hvor meget vi spiser. Så at spise lidt er vigtigere end at spise meget på én gang. Men hvordan oversætter vi det til tankning på cyklen? Højre, le Det starter med en dejlig, let en times tur, du havde en god, sund, langsom frigivelse af kulhydrat morgenmad.



Så når du kommer på cyklen, er fokus mere på at forblive godt hydreret end at blive ved med at blive drevet på cyklen. Jeg kan godt lide at starte min dag med havregryn, yoghurt og frugt. Dette er en god kilde til de langsomme frigivelser af kulhydrater og proteiner, der får mig til at passe for dagen Kom på vej, fordi du aldrig ved, hvordan du vil føle dig, når du kommer ud - Nu kommer vi til de længere drev Forskning har vist, at kulhydrater forbedres udholdenhed.

Vi anbefaler at starte med to flasker på din cykel og fylde mindst en af ​​dem med en eller anden form for elektrolyt. Dette skyldes, at når vi træner, mister vi naturligvis væsker og derfor elektrolytter, og du er nødt til at blive ud over at genopfylde dem, fordi dehydrering helt ned til 2% reducerer din præstation, selvom du ikke kan mærke det. Så nu hvor du har været bekymret for dine væsker, er den næste ting du vil tænke på, hvad du skal spise på din cykel.

Og vi anbefaler, at du tager en sportsbar til at begynde med ved siden af ​​en banan eller lignende. At blande naturlige fødevarer med sportsfødevarer er godt, fordi du nyder fordelene ved sportsstænger, der er praktiske og nemme at tage med dig, men du får også næringsstofferne fra de naturlige fødevarer, og det er godt at holde den balance. En sådan sportsbar, der vejer 30 gram og indeholder 25 gram kulhydrater, bør indtages cirka hvert 30. minut, og derefter kan du bruge de naturlige fødevarer til at efterfylde efter ønske.

cykel booty



Din mave er dybest set en muskel som enhver anden muskel, så gør ikke noget dumt på løbsdagen, som du aldrig har gjort før. Så øv dig med enhver sportsernæring i op til din store begivenhed, for det sidste du vil gøre er at chokere dig selv og ende med en mavebesvær, for eksempel bruge riskager på træning og i løbet på den måde de ved, at de får noget konstant, der er let at forbruge, men også let at bære på en cykel. En sidste ting at være opmærksom på på madfronten er ikke for meget for alle på én gang.

At have to eller tre af disse på kort tid vil ikke gøre dig noget godt. James sagde tidligere, at du kun kan behandle et gram kulhydrater i minuttet, det er kun to af dem på en enkelt time. Det er meget bedre at indtage små mængder, bide lidt og ofte.

Dette giver dig en meget mere jævn fordeling af energi under kørsel og holder dig langt væk fra den frygtede bonk. - Så nu er vi på de længere ture. Vi vil begynde at tænke på tankning natten før, så et godt sundt måltid med fuld kulhydrat, som pasta eller ris, er det virkelig værd.



Og så på løb eller begivenhedsdag eller endda på dagen for den lange tur, vil du have en god, sund, solid morgenmad, såsom grød eller müsli, der er fuld af langsomt frigivelse af kulhydrater, og når du kommer på din cykel, i det mindste tag den med to flasker, da du sandsynligvis vil genopfylde en flaske på farten. Det lønner sig at leve på reglen om en flaske i timen, og hvis du har, skal du indtage nogle pulveriserede kulhydrater eller endda elektrolyttabletter for at hjælpe dig med at få kulhydrater ind og ud igen under ophold hydreret under hele din tur. - Start dine forlystelser ved at bruge dine faste stoffer, men mens du kører, kan du overveje noget som en gel; geler er fulde af glukose, en super hurtigvirkende energikilde.

De er også et stort løft i den sidste times kørsel og ideelle i nødsituationer, når du har lyst til at være på dine sidste ben, hurtig og nem at forbruge, men også lille og let at opbevare i en jerseylomme, du kan næsten glemme, at du endda har dem med dig - Så du er lige gået af dit drev, og nu er det tid til at tænke på opsving og tænke på at genopfylde de kulhydrater og proteiner, du har mistet. Og en fantastisk måde at gøre dette på er at få en 30 minutters restitutionsryst i din træning. Årsagen til dette er, at du vil få disse næringsstoffer tilbage i din krop hurtigst muligt.

En genopretningsdrink som denne er en god snack, men det er ikke en erstatning for et rigtigt måltid, og det kan du spise 60 minutter senere, ikke? - Ja du kan. Så hvis du virkelig nød denne artikel, og det virkelig hjalp dig, så gør det ikke! Glem ikke at give store tommelfinger op - og for flere træningsartikler, klik der nedenfor.

Hvilke snacks skal man tage på en lang cykeltur?

Kulhydratdrikke er typisk den mest effektive måde at nå energimål og forblive hydreret. Kulhydratgeler vil også give let tilgængelig energi, da de absorberes hurtigt. Små stykker banan, kornstænger og gelerede slik kan også hjælpe med at opveje sult.

At tanke korrekt er en af ​​de nemmeste ting, du kan gøre, men det har en enorm indvirkning på din præstation. Og jo længere din rejse er, desto vigtigere bliver tankning. Mile ride, eller den store, enorme sport, du har forberedt i lang tid, eller bare et par lange sommerdrev.

Vi viser dig, hvad du skal spise, og hvornår du skal spise det. Men inden vi gør det, skal du sørge for at abonnere på GCN, hvis du ikke allerede har gjort det, og klik også på klokkeikonerne for meddelelser og understøtt kanalen. (Dramatisk musik) - Den første ting, du bør vide om at fylde en lang tur, er at din tankning ikke starter, når du får den på din cykel, du skal tænke på din kost før turen, og det starter med din Eve måltid natten før.

Du vil spise et solidt måltid med højt kulhydratindhold - måske noget med pasta, ris eller endda quinoa. Men lav ikke den klassiske fejl at spise for meget. Mens det er en god ting at fylde kulhydrater, vil du gerne genopfylde de serverede kulhydrater, men at spise dobbelt så meget, som du normalt spiser, vil bare lade dig føle dig oppustet og træg næste dag.

Prøv at spise lidt mere kulhydrater, end du normalt ville; du vil virkelig have en solid morgenmad med lavt fedtindhold og lavt GI. Så noget som grød, en Bircher-mysli eller havre natten over ville være ideel, da de er kulhydrater med lavt GI, hvilket betyder, at energien frigives langsomt. Så du vil mærke fordelene længere.

Og du vil undgå fede fødevarer, da de forsinker optagelsen af ​​meget tiltrængte kulhydrater i dit system. Friturering er muligvis ikke den bedste mulighed inden en stor tur. (langsom techno beat) - Enkle ting først.

Hvis du skal på en lang køretur, skal du medbringe to flasker. Nu er 750 ml flasker virkelig nyttige, når du kan passe dem ind i din ramme. Dette er faktisk en 500, men 750 passer ikke til hver ramme, især y hvis du har en mindre cykel.

Men i sidste ende vil den drikkestrategi, du vælger, afhænge af de forhold, du kører i - Når det er virkelig varmt, skal du fokusere på at have elektrolytter i dine drikkevarer til at erstatte de essentielle mineraler, du mister ved at svede, og hvis det er muligt, planlæg mindst en punkt på din rejse, hvor du kan genopfylde dine flasker. Et andet pro tip er at tage en elektrolyt-tablet og en pose drikkeblanding i lommen eller sadeltasken, når du har genopfyldt dine flasker om sommeren. Jeg kan virkelig godt lide vand og elektrolytter i mine flasker for at sikre, at jeg genopfylder de mineraler, der er tabt i sved. Men om vinteren kan jeg godt lide at fylde flaskerne med kulhydratblanding og bruge en slags specielt produkt, en pose kulhydratblanding, du kan faktisk få den maksimale mængde kulhydrater, din krop kan absorbere på en time.

Årsagen til dette er, at de har den rigtige blanding af sukker, der giver dig mulighed for at få den maksimale mængde kulhydrater i timen, hvilket kan være massivt for at hjælpe dig med at tanke op. (Technomusik) - Tag ægte mad med dig, når du kan på lange cykelture. Så det kan være flapjacks, riskager, bananer eller måske endda små sandwich. Hvis du får din brændstofstrategi rigtig, og du føler dig træt, sulten og måske blæser, så er en af ​​de bedste ting at spise en energi gel.

Fordi energigeler kun indeholder det, du har brug for: brændstof, sukker. Og det er virkelig let for kroppen at absorbere. Med dette i tankerne er det altid godt at tage et par energigeler med på lange rejser.

Men du vil ikke spise energigeler hele tiden. De har mange af dem, og de kan! begynder at være temmelig syg. Men med hensyn til at forsøge at kompensere for den frygtede bonk, skal du tale med en erfaren cyklist, der vil fortælle dig, at der ikke er noget lignende. (Technomusik) - Det er lidt af en kliché, men når du starter med det? Hvis du er sulten på en lang køretur, er det virkelig for sent.

Det er ikke verdens ende på korte ture, men hvis du løber tør for brændstof, er du sandsynligvis ikke for langt hjemmefra. Men tag det fra mig, du vil virkelig, virkelig, virkelig, virkelig ikke være halvvejs gennem at løbe tør for brændstof på en episk tur. Det er ikke sjovt.

En god retningslinje, hvis du er på en lang, intens tur, er at spise kulhydrater hvert 20. minut eller noget. Det kunne være en halv energibar, en gel eller en riskage eller noget lignende. Og hvad jeg plejer at gøre er ret nørdet, jeg gør og planlægger, hvor meget mad jeg har brug for, og pak derefter mine tasker i overensstemmelse hermed.

total konditionering træning

Men tilføj altid en ekstra bar eller et par ekstra geler, hvis jeg har brug for det. For eksempel, hvis turen er lidt mere intens end din planlægning, eller hvis du begynder at føle, at du har det dårligt, er dette din forsikringspolice, det er dine reserver, dine nødrationer. Håber du fandt dette kig på mad nyttige på lange rejser.

Og hvis ja? , så giv artiklen store tommelfinger op. Nu har du ingen undskyldning, hvis du accepterer dit næste seks-timers epos. Og hvis du vil være hydreret i stil, hvorfor skulle du så gøre det? Gå ikke til GCN-butikken og få GCN Camelback vandflasker.

Og hvis du gerne vil se en anden vejledningsartikel, skal du klikke her.

Hvad spiser cyklister på lange ture?

Anbefalede kalorikilder: Start med faste fødevarer, herunder sandwich, hjemmelavede risstænger og sportsnæringsstænger (vi anbefaler ProBar Bite). Gem tyggevæggene og gelerne til den sidste tredjedel afride. Efterride: Sæt dig ned til et stort måltid inden for 60 minutter efter afslutningen afride.

Hvordan bærer man snacks, når man cykler?

Når det kommer tilcykel snacks, nogle gange er det enkleste bedst. Jordnøddesmør og gelé giver den perfekte treenighed mellem protein, fedt og sukker - bare spred dem på tortillas eller brød, rul dem op, og du er klar til at rulle.23. juni 2021 g.

Hvorfor spiser cyklister bananer?

Ernæringen

Kulhydraterne vil give dig en mid-ride skud. Men deres lavt kalorieindhold betyder, at din jerseylomme muligvis ikke passer så mange, som du har brug for: ”For størrecyklister, kunne en lang tur blive til enbananspisekonkurrence, ”siger Seebohar. Det tilføjer kalorier (det er en god ting: ekstra næring!) Og kontrollerer blodsukkeret.
27. apr 2018

Er jordnøddesmør godt til cykling?

'Jordnøddesmører en af ​​mine foretrukne snacks tilcyklister,' hun siger. Kombinationen af ​​at være høj i fedt med et hit af protein, kulhydrater og fiberjordnøddesmørsupermæt og hjælper med at afværge sult et stykke tid - perfekt til en lang tur.17. maj 2021

Er Snickers godt til cykling?

'Snickersisær har en fantastisk blanding af sukker og fedt med en lille smule protein fra jordnødderne, ”siger Myerson, hvilket gør det til en ideel mad på midten af ​​turen.28. feb 2017

Kan jeg spise en banan inden jeg cykler?

Bananerer gode til lange ture ogspiser føren tur som andre end de meget brune, de reducerer energi støt over tid. Ikke barespis bananerpå dincykel, fiberen ibananerkaldet pektin hjælper med at moderere dit blodsukker ogkanreducere din appetit, hvilket gør dem til en god snack mellem måltiderne.

Er cykling hverdag dårlig?

Cykling hver dager godt, når du er færdig med et korrekt intensitetsniveau, og hvis din krop har tilstrækkelig tid til at komme sig. Konkurrencedygtigcyklisterhar brug for restitutionsdage givet intensiteten af ​​deres træning og løb, mens de er mere afslappedecyklisterkan cykle uden at tage fridage.26. apr 2021

Hvorfor spiser cyklister gummibjørne?

I Sagans tilfælde,sliksynes godt omvingummibamser—En kulhydrat med højt glykæmisk indeks, der fordøjes hurtigt—eren fantastisk måde at straks genopfylde udtømte glykogenlagre som en del af hans opsving fra en anstrengende indsats på 124,7 mil.28. feb 2017

Hvorfor er snickers så gode?

Jeg elsker at spiseSnickersfordi det er en perfekt harmoni af nødder, karamel og chokolade. Dens søde, knasende og squishy og på samme tid og har en sød og salt smag fra karamel- og chokoladekomboen. Nødderne gør detpænen cremet,detvirkeligsmager ud af denne verden! Det er lavet til chokoladehimmel!27. maj 2021

Hvilken slags snacks er gode til en cykeltur?

Drevet af skræl: Bananer er snacks klar til at rulle; de er berømte for deres kalium og indeholder kulhydrater, der kan give fordele for dine muskels evne til at bruge brændstoffet effektivt. Mere brændstof, der når dine muskler, betyder mere pedalkraft for dig.

Hvad skal jeg spise før, under og efter en cykeltur?

Cykel madplan Hvad skal jeg spise før, under & amp; Efter cykling? 1 æg og skål. Dette er den perfekte mad til turen til lange ture, eller når du har tid om morgenen til at brænde op et par timer før din tur. 2 banan. 3 Muffin. 4 Havregryn. 5 nøddesmør. Flere ting

Hvilken slags kulhydrater skal du spise, når du cykler?

Efter denne tid skal ryttere øve sig på at tage små mængder af højt GI-kulhydrat under cykling, hvilket hjælper med at fylde blodsukkeret og giver løbende brændstof til de arbejdende muskler for at hjælpe med at opretholde energi.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kortlæg min brug af dataforbrug - levedygtige løsninger

Hvor meget data bruger Map My Run pr. Time? omkring 2,19 MB

Grusveje over Amerika - svar på problemerne

Kan du køre over USA på grusveje? Ja, der er en grusvejsrute fra øst til vest over USA, og den er næsten dobbelt så lang som Great Divide Mountain Bike Route. Vær ikke overrasket, hvis du ikke har hørt om det.

Indgroet hår i muldvarp - en løsning på

Kan der dannes en bums under en muldvarp? Bumser kan dannes på enhver overflade af huden, der har hårsækkene, inklusive muldvarpe. Disse bumser kan vokse dybt inde i muldvarpen som en knude eller tættere på overfladen som hudorme, whiteheads, pustler eller papules. Hvis en bums er inde i en muldvarp, kan du føle, at den er hævet og øm at røre ved. 14 сент. 2020 г.

Stigning i træning - hvordan man tackler

Er det godt at løbe op ad en bakke? Bortset fra muskelopbygning, styrke og hastighed hjælper løb op ad bakke også med at regulere det kardiovaskulære system, arbejder muskler, der er vanskelige at træne, forlænger kalve, fremmer løbestilling - dybest set alle de vigtige ting, løbere har brug for at komme videre, hvorfor vi besluttede at dybt ned i det hele og give dig en

Token hjul - finde løsninger

Er symbolhjul noget godt? Token har produceret nogle fremragende sæt i årenes løb, og Prime Ventous Carbon Disc Road hjulsættet er ingen undtagelse. Bygningskvalitet er fremragende, de ser godt ud, fungerer rigtig godt og er også ret gode.