Vigtigste > Cykling > DMT cykelsko - hvordan løser vi det?

DMT cykelsko - hvordan løser vi det?

Hvor fremstilles DMT cykelsko?

DMTer et italiensk brand med base i Verona, Italien, hvis grundlægger har en lang historie icykelskoselv inden oprettelsen af ​​mærket i 1996. I øjeblikket er deres produktion baseret på en fabrik i Bosnien. DetDMTfabrikken beskæftiger over 1.800 mennesker, og de producerer også sportsgreneskotil Nike.07.02.2016



Og jeg tænkte, okay jeg laver mine egne sko, hvorfor ikke? - Dette er det øjeblik, hvor jeg er, hvordan starter du endda med skoen? (Intro-musik) Ægte teknologielskere, vi er heldige i dag, fordi Adam Hansenof Lotto Soudal slutter sig til os. Og godt, han er den type fyr, jeg ikke specifikt fulgte med, men jeg blev virkelig interesseret i hans karriere, især fordi han er en total tech elsker. Tak til ham, for du er ved at komme på holdpræsentationen her klar til Tour Down Under, ikke? Så jeg vil ikke beholde dig for længe, ​​men på en eller anden måde gør jeg det, fordi jeg vil vælge dig.

Jeg har et par spørgsmål om så mange ting. Men først, hvad er din cykelbaggrund, så alle ser på? Fra et sportsmæssigt synspunkt har jeg lavet en masse basketball, løb, triatlon, duatlon, mountainbikes. Jeg var ikke så god til at cykle i triatlonscenen, så jeg prøvede at cykle i Østrig i et år for at forbedre mit cykelben.

Og derfra begyndte jeg at cykle de. - Har du altid været interesseret i teknologi? Jeg synes en grov måde at sige, at det er som DIY eller DIY, fordi hvis vi ser på nogle af de ting, du har gjort tidligere, er du en god handyman. Uanset hvad du gjorde inden du cyklede, eller har du altid haft en stor interesse for det? - Nå, jeg elskede at tage ting fra hinanden og se, hvordan tingene fungerer - Jeg vedder på, at dine forældre hadede det, de kunne lide det, fordi jeg fik ordnet alt i huset.



Det var godt. Men jeg gik ind i software, så jeg var programmør, før jeg blev cyklist. Og jeg har lavet en masse evalueringssoftware.

Jeg arbejdede tidligere for Herron Todd Whiteproperty Reviewer i Australien. Og så kom jeg også ind i fast ejendom og renovering. Jeg købte lejligheder, renoverede dem og pudset alt, malede dem, trægulve, alt selv, denne sideperson, jeg har altid været i den slags ting, ja - og det lykkedes, tror jeg, at overføre det til cykling fordi jeg på Weight Weenies, et forum, først hørte fra dig, da jeg læste dine indlæg og sagde det - Åh bestemt.

Som tilbage i Weight Weenie-dage, hvor vi kunne gøre hvad som helst, brug det cykeludstyr, vi ønskede, og målet var at have den letteste cykel muligt. Og jeg husker, at når jeg først havde boret en (uhørlig)), kun huller. - Nu græder folk derhjemme. - Og jeg ville få kæderinge, jeg ville også bore dem ud, alt for at spare vægt.



Brugte titanskruer. Jeg brugte endda plastskruer som i flaskeholderne. Jeg lavede mine egne flaskebure, lettere.

Jeg ville prøve og

Fastgør bare styretape, læg det ikke for tæt på hinanden. - Ja, også meget tæt. - Ja, ja, mindre af det.



Så alt for at gøre en cykel lettere. - Dine klamper på dine sko, jeg er ret sikker på, at de er ret langt tilbage, ikke? - Ja. - Og jeg husker engang, hvordan han kørte mod en fyr, tror jeg fra Schweiz, og han viste mig sine sko.

Og han havde boret den midt i sålen, og jeg spurgte ham hvorfor. Denne fyr må være skør, hvorfor ville du gøre det? 'Og han sagde til mig,' Jon, hvis du dræbte en rotte, hvordan ville du dræbe den? 'Og jeg sagde,' Nå, jeg ved det ikke med en fælde. ' Han sagde: 'Nej, nej, med din fod.' Og jeg sagde, 'Nå, midt i min fod, tror jeg', fordi du ikke ville gøre det på din tå.

Du ville

Og han siger, 'Ja, der er den din magt kommer fra', og jeg var, 'Ja, det tror jeg.' Og så da jeg så dine sko, at jeg var sikker på, at de var i midten, er den samme tanke bag det, at du kan få mere styrke fra den del? - Nå, det er lidt af begge dele.

For det første med den gående fod siger de, at du skubber det meste af din kraft med din fods kugle, hvilket er sandt. Men i en cykelsko har vi en stiv sål, og folk glemmer, at vi i cykel virkelig har en stiv sål. Så det går glip af pointen.

Min teori om dette er, at jo mere vægt du har over kranken, jo lettere er den. For eksempel for at beregne watt multipliceres drejningsmomentet med kadence, og det svarer til dit watt SRM, du var nødt til at kalibrere det for en tid siden. Du lavede denne formel.

Jeg kendte dem udenad for mange år siden. Men du var nødt til at veje fem pund, og du satte en ny krumtaplængde i formlen, og den beregner hældningsnummeret, og du var nødt til at lægge SRM i, og derefter beregner det krumtapkraften. Og for mig var det fint, krumtappen kan hjælpe det.

Og det var det ikke, du behøvede ikke at sætte det i formlen. Og det er som om du er en møtrik fra en

Og jeg siger altid dette som et eksempel. Når du tager en møtrik af et bilhjul og bruger en kort skruenøgle, er det super hårdt, men når du har en længere sko, der holder, er det meget lettere. Hvis du har din klamp længere tilbage, bringer du din fod længere frem, og du vil have mere vægt over kranken.

Så når du står op, er det fantastisk .. Nå, jeg mener ikke at sige, at det er super nemt, men det er meget lettere, når du klatrer-- Du slipper nu alle dine hemmeligheder ud. - Det er meget lettere, drejningsmomentet Så i lave kadenser, ja, hvis du er mere foran, for mig, synes jeg det er meget bedre. - Ja.

Hvis jeg holder mig til klampene, mener jeg, det er den ting, der forbløffer mig, fordi vi bare talte i kameraet, og mens jeg er en lovet elsker af sko, både almindelige sko og cykelsko, og dine sko, banker de mig ud. Jeg hentede hende lige, og jeg kunne ikke tro det, og kameramanden kunne ikke tro det. Han faldt næsten ned, ikke på grund af varmen, men på grund af vægten.

Fordi der ikke er noget ved dem. De er som 70 gram hår eller noget. Så du laver dine egne cykelsko, der skiller sig ud for mange mennesker der, de kan ikke tro det, men du gør det.

Hvad fik dig oprindeligt til at beslutte at gå denne vej, og hvorfor? - Nå, det går tilbage til vægten dage hvor jeg altid ville have en let cykel og jeg altid ville have super lette sko. Og på det tidspunkt kørte jeg DMT-sko, og de havde de tre velcrobånd, og det var rigtig godt. Og da skoene skred frem, begyndte de at have et skralde-system.

Og jeg kunne ikke have skralde-systemet, fordi en knogle stikker ud af min fod. Og der var tidligere skraldesystemet. Så jeg plejede at have smerter.

læse udløbsdato

Og denne topmodel døde, og så løb jeg lidt tør for muligheder for, hvilken slags sko jeg havde. Og jeg kunne virkelig godt lide DMT'erne, fordi - De var DMT Radial tror jeg - Ja, ja. - Ja, jeg kunne godt lide dem.

Jeg kan godt lide rigtig enkle sko, ja. Men alligevel, undskyld. - Men hvad der blev bemærket er, at jeg udskåret dem, jeg tog dem fordi der var et par lag på indersiden, jeg plejede at tage alle lagene på indersiden - Alt dette som en meget blød polstring - Ja, så Jeg ville tage det hele ud og derefter skifte sål med sålen også, og jeg tror måske, at jeg har mistet 40 eller deromkring 50 gram bare for om i skoen, og du kunne ikke fortælle det.

Og når jeg satte stropperne på, alt hvad der ikke var på velcroen, et par stropper korte og alt for at gøre dem lettere. Og jeg har altid ønsket en let sko. Og så stoppede de med at lave dem.

Så jeg løb tør for muligheder. Og jeg tænkte, okay, ja, jeg laver mine egne sko, hvorfor ikke? - Dette er det øjeblik, hvor jeg bare er, hvordan starter du endda? starte med skoen? - Nå, det var bestemt ikke let. Det tog mig tre år, og jeg vil ikke sige tre solide år.

Det var okay, jeg prøver. Kan ikke være så hårdt. Og det var en masse research og en masse prøving og fejl, og ideen var bare at lave sålen og få en anden til at lave overdelene.

Og de andre ting, jeg havde, jeg havde indlægssåler, og mine indlægssåler var 120 gram hver, så de var super tunge, bare til indlægssålerne. - Var det som ortopæd? - Ja. Og så min idé var fint, jeg vil lave mine såler ud af mine indlægssåler, så så har jeg ikke brug for dem, og jeg sparer 120 gram der, og jeg laver bare toppen.

Jeg vil bede en anden om at lave top og stof. Så jeg lavede en form af min fod i mine indlægssåler, så formen på min fod er lige i den position, den skal være i, gennem orthotics. Og så brugte jeg denne voks over det, for når du bruger epoxy Hvis du bruger gips af Paris, absorberes det, og så har du brug for en separator.

Så det er som et frigørelsesmiddel, denne specielle voks, som jeg bruger, og så havde jeg det, du kalder en wad fra din fod, og så lavede jeg dybest set nogle flanger omkring det for at skabe en form ud af det. Og først lavede jeg sålen på en sko, og jeg gik til nogen for at lave toppen, og det tog dem alt for lang tid at gøre det. Så jeg tænkte, okay, at gøre toppen kan ikke være så svært også.

Og problemet med kulfiber er, at det er superstivt, ja, det er den epoxy, der er testet med forskellige harpiksmidler, og jeg var i stand til at gøre epoxyen mere fleksibel. Så det øverste lag af min sko, hvis du ser på det, ser du det faktisk her, hvor der er en forbindelse her. Og denne del af skoen her er faktisk fleksibel.

cykelpumpe

Så fleksibel. Han er faktisk meget fleksibel. Og sålen er, som du føler dig her, så hård som en

Det er meget stift. - Ja, der er ingen bevægelse i det, er det? - Og det er så let jeg fik mine sko, og hvis man ser på et par eksempler, så hedder Bont-skoen badekarret. Højre, så sidevæggene skaber stivhed.

Så hvis du ser på denne definerede linje her, og min sål går helt op, og den går rundt. Så min sål går faktisk over toppen af ​​min fod. Og det er her, jeg får den ekstra stivhed.

Ved at tilføje ekstra lag kulstof her kan jeg reducere lagene her, og du ser linjen her, de kommer igennem her, så alt kulstof er på ydersiden af ​​skoen, og så er der næsten intet her, og du kan faktisk skub ind der, som en cykelramme, ved du, hvornår du tager de øverste sko på? Du har ikke brug for stivhed der, og du har ikke brug for stivhed der. Og al stivhed er gennem siden. Så jeg får stivhed, og det er så let på samme tid.

Den øverste halvdel bruger så en anden type epoxy end den nedenunder, og det er den fleksible. Dette er den ufleksible. Og de andre måder at gøre dem lettere på, har jeg ikke metalskruerne - ja, det er rigtigt.

Hvad er det, kevlar, ikke? - Dette er kevlar-kulstof. Så hvad jeg gør er at få metalskruerne ind i starten, og så afslutter jeg det, okay, så bruger jeg en limpistol og limer den på plads. Jeg tager skruerne ud og trækker den derefter med carbon kevlar, og derefter anvender jeg epoxy, og så er den fast, og den forbliver for evigt.

Jeg havde et system her. - Jeg husker det, ja. - For mange år siden.

Og så gik jeg med et bola-system i ryggen, og nu skal jeg lave en 3D-trykt ting på min 3D-printer, hvor den bare går rundt der, tilføje forskellige knuder, forskellige spændinger der - bare træk den igennem - ja så Jeg trækker det bare igennem, hænger det op og løber det igennem. Det var 2,7 gram.

Boa-systemet uden Bol Tsand, uden skruerne i skoen, var 11 ½ gram, og jeg tror, ​​der var 15 gram der. Så jeg gemte 12 gram med det alene. Så jeg har sparet 27 ½ gram her, og jeg har lige prøvet alt muligt for at minimere vægten. - Ja, har du det nu

Før du lavede dine egne sko, satte du piggene længere tilbage end normalt? - Ja. Så jeg borede også skoene igen. Nu har jeg lidt længere fremme, for hvis du har det for langt tilbage, mister du meget kadence.

Og hvis du lægger det for langt frem, mister du meget drejningsmoment, men du har mere fleksibilitet i anklen, hvor jeg bare prøver at finde et midtpunkt.

Og det underlige er, at hvis man ser på cyklisterne i dag, har mange cyklister knasterne tilbage i deres nuværende sko. Det er lidt lettere. Det er også mindre stress på din akillessenen.

Og det er sikrere, hvis du er lidt usikker på, hvor du får fat i dine klamper. - Nå, jeg gjorde faktisk noget lignende larto for at prøve at komme tilbage lidt længere med en speed play-adapter og faktisk udfylde det og godt, Dremel og Ja.

Du ved, hvor jeg er fra. Hvis jeg sagde til dig nu, og det er forresten en drøm, hvis jeg sagde til dig: 'Adam, jeg kommer hen, jeg vil have et par sko.' Forestil dig det, men seriøst, hvor lang tid tager det dig fra start til slut? , nu hvor du er færdig med det, fordi det første par var hvad, sagde du for tre år siden? - Så for at lave alle former og alt handler det om 14 dage. Men når formene er færdige, kan jeg gøre det på fem dage, men det er kun en times arbejde hver dag.

Så det er der en time, og så skal du vente 24 timer på, at det hærder, så er det en times arbejde med epoxy, så er det 24 timer at helbrede. Så ja. - Det har jeg endnu en.

Stivhed på en sål, gør det en stor forskel for effektydelsen? Det kan jeg spille, fordi jeg husker det ligger sandsynligvis i mit hoved.

Jeg mener os som cyklister, vi bruger meget tid alene, ikke os, på ridning, og alle mulige ting går gennem vores hoveder. Åh, sålerne er for stive. Mine fødder gør ondt på grund af det.

Jeg har altid troet, at jeg kan få den stive sål mulig, fordi du ikke mister nogen styrke, og jeg vil bare vide din mening om den, når du har lavet dine egne sko. Jeg er sikker på, at du lavede alle mulige forskellige såler. - Så med min vil jeg altid have de letteste, og nogle gange går jeg for langt, og jeg føler, at de er for bløde, og jeg vil ikke bruge dem.

Så jeg har bestemt et par par

Jeg har et træningspar, der er skudsikkert, som jeg føler mig sikker på at kaste mod væggen, det vandt, jeg går ikke i stykker. Med disse kører jeg statsborgere. Disse er otte måneder gamle, så de kørte ganske lidt.

Jeg får gåsehud, når jeg slipper det. For hvis jeg lægger det på det forkerte sted, hvor kulstoffet er supertyndt, bryder de. Stivhed med disse, det er grænserne.

Jeg ville ikke gøre det lettere. Jeg har et hvidt par, som jeg bruger her på sprintdage, og de er stive r. Ikke meget, lad mig sige det på denne måde, disse er ikke fleksible nok til ikke at bruge dem, hvis det giver mening - du vil så ikke bringe dit job på din cykel i fare eller ved at have noget - - Sikker, nej. - Jeg stadig kan ikke komme over det. - Nå, jeg siger, de er lette, og folk siger, 'Ja, let', men når du henter dem, er det som papir - de er virkelig så lette.

Og nu ved jeg, at du er bange for, at de bliver droppet, jeg vil ikke røre ved dem. - Jeg kan ikke rigtig godt lide det, når folk rører ved dem. - Åh virkelig, ikke? - Ja, jeg har en speciel sag, jeg satte den op - jeg føler mig forfærdelig nu, fordi jeg tænker, 'Åh, lad os se på det.' - Nej, men nogle gange lader jeg det være der.

Jeg har holdkammerater, de vil prøve dem. - Åh okay, okay, ja. - Og du ser det, det er det virkelig

Som om du ser min fods kugle her. Du ser min knogle stikke ud herfra. Synes godt om denne del her.

Det er virkelig for mig. Folk siger 'hvad? Hvor høj er du?' Jeg siger, 'Nej, nej, du prøver dem ikke.' Ligesom jeg går på fotoshoot eller noget, kom tilbage, så ser jeg nogen prøve at få deres fod i hende.

Hvordan ikke. ' - Intet stop. - 'Nej ikke.' Ja, det er ikke sådan.

Så ja, disse er som i min kuffert, jeg knuste et par et par gange - Åh nej. - Ja, så jeg har et specielt sted i min kuffert, som jeg lavede af glasfiber for at holde dem der, stick dem ind så de er i sikkerhed.

Og ja, jeg holder altid øje med dem, jeg bærer dem altid med mig, jeg efterlader dem aldrig her. Jeg tager dem altid med til mit værelse. Fordi de lette, ja, de er meget skrøbelige.

Det er som en ægskal. Jeg mener, de er fantastiske. Du retter stadig de små ting på dine holdkammerater og andre chauffører, fordi du er ret kendt for dem, ikke? fungerer ikke på Bahrain-Merida-bussen.

Jeg kan ikke ordne det. Undskyld gutter, du skal være med -'- Hvis nogen bryder telefonens skærm, bringer de altid den til mig, 'Kan du rette skærmen?' Ligesom, 'Ja, det gør jeg.' - Jeg har hørt, at du er god i det. - Ja, ja.

Adam Blythe spurgte mig, om jeg kan pakke nogle ting, fordi jeg pakker mine sko, jeg plejede at male dem. Nu pakker jeg mine sko ind. Så nu er de hvide pakket ind.

Du er pakket ind, fordi åbner på den måde, og malingen knækkede tidligere.

Og det irriterede mig altid. Så jeg bruger bilindpakning, så alle mine sko, du ser, er hvide, jeg pakker dem bare sammen. Og Adam hørte, at jeg havde noget omslag, han går, 'Hvor mange omslag har du? Kan du gøre mine sko hvidere? 'Jeg tror-- Det er alt, hvad han holder af - Ja, så jeg pakkede hans sko rundt.

Ja, hvis noget går galt, eller du kan 'Hvis jeg ikke kan installere et program, eller computeren har et problem, banker der på døren. 'Er kontoret åbent?' 'Ja, kontoret er åbent.' - Ja, klokken er 3, kom nu.

Tak for din tid. Jeg er opmærksom på, at der er chauffører bag os. Da vi startede her, var det ret tomt, og nu samles alle slags mennesker for at ødelægge vores smukke optagelse.

Men nej, mange tak. Det var helt genialt, og jeg kan ikke vente på, at vi sætter os ned og chatter igen, for det er altid indsigtsfuldt, og jeg lærer så meget, og jeg vil bare genere dig med tekniske ting mere og mere. Så her er vi.

cykling vægttab historier

Fortæl os dine kommentarer til Adam, for hvem ved, måske vil vi være i stand til at møde mig igen i fremtiden, og jeg vil forsøge ikke at tage for meget af hans tid, men vi vil gerne vide dine spørgsmål. Og husk også at kunne lide og dele denne artikel, glem ikke at kigge i GCN-butikken, og godt, vi lavede en kufferttur med dig en gang, gjorde vi ikke, ja? - det er rigtigt, ja - ja, så hvis du vil tjekke dette for at se nøjagtigt, hvad der foregår på turné med Adam, er det fantastisk, ja, jeg vil virkelig ikke ødelægge overraskelsen, bare klik her nedenfor.

Bryder cykelsko ind?

Du behøver ikke køre tilpausedem ind. Hvis du kan, skal du bære disseskopå arbejde eller mens du sidder ned, vil hjælpeskotilpasse sig foden. Dette bliver sværere, hvis klamperne udsættes for, menMTB skoer ofte forsænket for øget gangbarhed.

Lad os indse det, regler er beregnet til at blive brudt, og vores elskede cykling er ingen undtagelse. Og vi taler ikke om UCR-regler her, men uskrevne regler, der faktisk skal brydes lejlighedsvis, så vi alle kan sprede vores egne cykelvinger. Top 10 cykelregler at bryde! Sok-sko kombination.

For et par år siden ville du være blevet trukket i retten med dine bibshorts, hvis du havde modet til at vove dig ud i andet end traditionelle sorte sko og hvide sokker - ja. I mellemtiden synes næsten enhver sko-sok-kombination imidlertid at være acceptabel. Der er endda grå sokker i pro-pelotonet.

Jeg elsker det, denne længde. Perfekt. - Ja, jeg holder dem op, som om jeg konstant spændte mine lægemuskler. - Brug benvarmere uden armopvarmere.

Dette kan virke lidt underligt for dig, og det er faktisk for os, så det er på denne liste. Gør det rigtige og ignorere denne ærligt ejendommelige regel - Alt okay? - Nej, mine ben er okay, kun mine arme bliver lidt varme. Det er det, jeg altid har gjort, kammerat - jeg kender dig. 'Jeg gjorde det altid, fordi jeg bemærkede i Bertie-artiklen, at han sendte dig ind, du havde den kombination.

Hjalp dig ikke da, gjorde det? - Bæres pr. Holdkit. En anden uskreven regel, som vi gerne vil have skruet op og kastet i skraldespanden, er at du ikke kan bære et pro-kit, medmindre du er en professionel. Nå, kom det sammen.

oksekød rykkende udbytte

Hvis du er fan af sporten og vil støtte din yndlingsdriver eller dit hold, hvorfor ikke? - Ja. Selvom vi har en advarsel. Vi trækker grænsen, når det kommer til at bære udstyr fra nationale eller endda verdensmestre.

Bare respekter striberne, åh Nå, faktisk er det bare op til dig - Værktøj og slanger skal opbevares i lommer - Whoa, vent et øjeblik. Der er muligheder. Sadeltasker kan være meget diskrete i disse dage og gemt væk meget pænt og aerodynamisk under dit sæde for ikke at ødelægge den vidunderlige æstetik på din cykel.

Du lægger dine værktøjer og rør derinde for at holde lommerne store og komfortable. Så lad os tage denne regel og smide den i papirkurven - Ingen uplanlagte café stopper. Hej, ny cafe! - Hej, tjek det ud.

Det ser godt ud, ikke? - Kan vi stoppe her? - Lad os gøre det - Så når vi står over for dilemmaet 'vi gør det eller ej', skal du bruge denne test. 'Vil jeg nogensinde få chancen? igen?' Hvis ikke, giv efter og nyd. - Hvem er skødet? - Uh, jeg tror, ​​det kan være din igen, Si, for at være ærlig. - Fire omgange på lastbilen? - Men vi har grænsen på fem stop hver. indstil Ride.

Shorts skal altid være sorte. Vi finder det at være så indgroet, at vi vilkårligt ignorerer muligheden for at prøve andre farver, er ret usundt. Så lad os sige, giv farverne et skud, men fortsæt med forsigtighed.

Se FDJ, AG2R og Cervelo test team kit designere. Hold dig til din træningsplan. Se, vi beder dig ikke om at smide din plan ud af vinduet og selvfølgelig give afkald på det helt.

Hvis du er virkelig træt, skal du reducere intensiteten og tage en fridag eller gå på caféen med mellemrum. Vær ikke en slave af planen. Du er nødt til at spise energiprodukter.

Jeg siger dig hvad, Si, det må være næsten middagstid. Jeg sulter, jeg har ikke noget at spise. Geler, barer og energiprodukter er alt sammen godt og godt og har bestemt deres plads - Jeg har bagetter til os. - Jeg mange tak, det er fantastisk! Pak bare dine tasker med de ting, du kan lide: din yndlingssandwich, hjemmelavet frugtkage, endda pizza! Dine lommer er din østers, kør nøgen.

Nej, ikke så nøgen. Har vi været her før? Jeg tror, ​​vi er fortabt. Hvorfor slukker du ikke din generelle cykelcomputer nu og da? Det er befriende; en opdagelsesrejse, der kun bestemmes af, hvor langt du er villig til at udvide din personlige naturlige instinktive nysgerrighed.

Ingen sightseeing i Tour de France, mens du er på arbejde; Tour de France sker kun en gang om året, omend på 21 dage om året, en gang om året. Under alle omstændigheder, på grund af sin relative sjældenhed, synes vi, at chefer generelt burde være meget mere generøse, når det kommer til vores Tour de France-oplevelse. Uh, Dan? - Undskyld? Undskyld, mand.

Jeg så turen. Krakningsfase. Gjorde vi lad os alligevel gå videre til slutningen af ​​artiklen. - Jeg gjorde det.

Det er det. Det var det sidste. Du gik glip af det, fordi du så turen - Åh.

Undskyld ven. Vi har mange flere gode top 10'ere til dig på kanalen, nogle af dem for et par år siden, men ægte perler. Så hvis du klikker deroppe, har vi vores top 10 ting, du ikke bør spise på din cykel, og dernede har vi de 10 bedste ting, du ikke skal have på din cykel - ja, hvis du vil abonnere på GCN ' klik også på Tour deFrance, for det er det, Dan er stort set fokuseret på alligevel.

Skål, Dan.

Hvilket materiale er KR TDF skooverdel lavet med?

DMTKRBegrænset udgaveTDFTadej Poga? CyklingSko

Detøverstaf disse DMTskoerlavetfra 3D strikket designstofmed integreret 3 mm bånd i trykzoner. Tungen er integreret i samme vrist.

Aluminium er et af de mest almindelige materialer, der bruges til at bygge cykler, mens det billigste køb får mig til at stjæle de dyreste, en typisk kulfiber, mellemvejene bliver taget af aluminium, hvilket jeg synes Masek ser særligt roligt ud og et dårligt ry for mange mennesker det er mindre behageligt end stål, det er ikke så let som kulstof, det er mindre holdbart end titanium, men det er virkelig godt, lad os afklare først, du bygger faktisk ikke cykler og aluminium, du bygger dem af aluminiumslegeringer, og hvad disse legeringer er afhænger meget af men afhænger også af rørens egenskaber og dermed rammerne, for eksempel Beaumonts cykler, der udelukkende bygger rammer af aluminium, vælger en 6000 aluminium til en ramme, fordi egenskaberne er lidt blødere, men de vælger det til en anden 7000 serie, fordi den er stivere og derfor lidt hårdere, men en For det første er aluminiumlegeringer godt som at være mere robuste. De er billigere end kulfiber, men hovedårsagen er, at fremstillingen af ​​kulstoframmer kræver meget, meget mere arbejdstid end aluminium. Nu er det ikke nødvendigvis dygtige arbejdstimer, mens hårdlodning af metalrør kræver betydelig dygtighed så meget fra aluminiumproducenter, at det kan automatiseres, selvom du skærer kulstofpladerne maskinelt, resten skal gøres manuelt, hvilket er en bestemt myte i disse dage , i det mindste er dets oprindelse faktisk rodfæstet hovedsageligt takket være anden generation af aluminiumsrammer, der er kendetegnet ved denne fantastiske pragt.

Kunder i de tidlige 90'ere med deres massivt overdimensionerede og også meget stive rør, nu var hovedproblemet med denne anden generation af rammer rørene, som var nøjagtigt disse rør, hvilket betød, at deres egenskaber var konstante i alle retninger, i modsætning til et kulstof ramme, som kan gøres stivere sideværts, men stadig mere fleksibel lodret konsi Lavere investering i aluminiumsteknologi hovedsageligt i Asien Nye fremstillingsmetoder som hydroformingsseng Vi antager, at rørformene kan variere betydeligt langs deres længde, og hvis du derefter udvider vores viden om stødning , hvor rørtykkelsen varierer langs længden, hvilket betyder, at dele af din cykel kan være mindre end en millimeter tyk, og dele af den kan være betydelig Vær mere, hvilket alt sammen betyder, at aluminium, som er en af ​​dens vigtigste naturlige egenskaber, er at det er meget blødt og alligevel giver dette stadig en stiv platform til pedalering og styring. Dette er svært at svare på, som vi så i en tidligere artikel om kulfiber, når det kommer til robusthed, er ingeniørarbejde faktisk vigtigere end materialevalg, men som vi så i denne artikel, har de to faktisk meget forskellige fejlmetoder, så at kulstof revner og derefter bryder aluminium vil buler og derefter bøje og derefter bryde, og enhver permutation af de to kan vise sig at være terminal, men måske har ytring og robusthed god grund, når du står over for en bunke på et vejløb, du ville sandsynligvis se en masse brudt kulfiber, men det er meget sjældent, at du ser noget brudt i aluminium, hvilket betyder, at det måske virkelig fortjener ry i den virkelige verden, men et andet interessant punkt er, at selvom kulfiberrammer vil vare på ubestemt tid, havde aluminium altid holdbarhed O, hvis FatonAriel træt ud over tid, men en person som Trek her faktisk tilbyder livstidsgaranti på deres aluminiumsrammer, hvilket betyder, at disse bekymringer sandsynligvis længe har været gode, En nadoesn ikke fordi stålrammer vides at ruste, der var en meget almindelig misforståelse om, at aluminium ikke korroderer, formodentlig fordi du ikke får de røde kontrollamper under malingen, men det korroderer, men i stedet for rust, du får et hvidt pulver, typisk hvor vand er kommet under malingen og gjort det perlet op, men igen n selvom det måske hører fortiden til, fordi jeg kontaktede Trek for at spørge om det, og de sagde, at Alpha-serien aluminium ikke ' t lider af dette problem, og de har en række beviser fra både laboratoriet på den åbne vej såvel som tilbage Så det er godt, at ejere af ældre aluminiumscykler vil se, om de kan have et tydeligt tegn på sprudlende laksejere moderne aluminiumscykler kan have ro i sindet Aluminiumslegeringer er kategoriseret som mellemklassecykler af økonomiske årsager, men at overse det er et rammemateriale. Du gør dette på egen risiko, da en high-end aluminiumcykel kan være lav - Overgår let endecarboncyklen med hensyn til køreoplevelse alene, selvom de to priser og vægte er ens.

På grund af dette investerer store mærker som Trek og Canyon stadig meget i højtydende aluminium såvel som mindre mærker som Bowman, hvad der er interessant er at se, at de to materialer stabler op på den åbne vej - og nævner den kulfiberartikel tidligere, hvis du ikke vil se det endnu, kan du klikke igennem det lige deroppe eller se bag kulisserne i Saranfactory, hvor vi ikke kun kunne se aluminiumsmaskine, men også kulstoflægning ovenfor, bare klik dernede for denne artikel ellers sørg for at du abonnerer på GCN, for at gøre det skal du blot klikke på kloden

Hvad er specielt ved cykelsko?

Cykelskohar såler, der er væsentligt stivere end almindeligeskoeller undervisere. De behøver ikke at bøje sig for at gå, så de kan være meget stive. Det spreder den kraft, du lægger på pedalerne omkring din fod, og stopper din fod ubehageligt bøjet ved kanterne af pedalen.15/12/2015

Er Cipollini-cykler fremstillet i Italien?

HåndlavetItalien, detCipolliniNK1K er smuktlavet. Der er letterecykler, der er mere aerodynamiskecykler, men hvis du vil have en cykel, der kombinererItalienskflair, aggressiv geometri, høj stivhed og er simpelthen cool, NK1K er bestemt værd at overveje.6. 2017.

Hvilke cykler fremstilles i Italien?

Vi har valgt 14 dejlige eksempler fra 3T, Bianchi, Colnago, De Rosa, Legend, Bottecchia, Sarto, Cipollini, Olympia, Pinarello, Wilier, Scapin og Cinelli.

Er det OK at bære en halv størrelse større sko?

Som vi alle ved, hvis duhave påtilskodet er for stramt, det vil skade dine fødder og føre til fodlidelser, såsom blærer, knuder og calluses. Den eneste gang du kunnehave påtilskoi enstørre størrelseer, når du køber en sneaker, men du skal kun gå ophalvttilstørrelse.

Er cykelsko det værd?

Men sidencykelskolåse på plads (eller, icyklingtal, 'klip ind'), de glider ikke rundt, hvilket betyder, at du er mere tilbøjelige til at forblive justeret og bedre kan undgå ankel-, knæ- og hofteskader, siger Buschert. En anden fordel ved at klippe ind er, at det holder dine fødder mere behagelige, siger Buschert.

Hvad er en overdel i sko?

Detøverstaf enskobestår af alle dele eller sektioner afskoover sålen. Disse er fastgjort med sømme eller mere sandsynligt støbt til at blive en enkelt enhed, så indersålen og ydersålen er fastgjort.

Hvad er TPU-sko?

TILTPUydersål er når bunden af ​​enskoeller boot er lavet aftermoplastisk polyurethan. Hvorfor betyder det noget? Dens lette design er generelt længere holdbar og modstandsdygtig over for spaltning, slid, olie og kemikalier.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Trives med 8 ugers udfordringsanmeldelser - praktiske løsninger

Kan trives få dig til at tage på i vægt? Selvom den indeholder et par ingredienser, som videnskabelig forskning har vist, kan hjælpe med vægttab, mangler der forskning, der ser på fordelene ved selve plasteret. Der er nogle potentielle risici ved at bruge en Thrive Patch. Disse inkluderer vægtøgning efter brug og muligvis angst.3. 2018.

Fezzari wasatch peak review - holdbare løsninger

Er Fezzari en god mountainbike? For mange testere var La Sal Peak et lykkeligt medium med progressiv geometri og superlativ suspension. Utah-baserede Fezzari er et direkte forbrugermærke, og dets cykler er forbløffende værdier.

De rosa bikes anmeldelse - hvordan man tackler

Hvor fremstilles De Rosa-cykler? Fabrikken i Cusano, Italien, i større Milano har været virksomhedens hovedkvarter og fabrik siden begyndelsen af ​​80'erne. Ugo er stadig i De Rosa næsten hver dag i showroomet og hilser folk på 86 år.

Seal skinz handsker anmeldelse - hvordan løser du det?

Er Sealskinz handsker gode? Til vinterbrug er disse Sealskinz-handsker gode ned til ca. 25 grader, hvis du er aktiv vintervandring eller snesko og giver et godt alternativ til fleecehandsker, fordi de ikke bliver gennemblødt, hvis de kommer i kontakt med sne.

Smith chromapop anmeldelser - hvordan man afregner

Er Smith ChromaPop polariseret? Med Smiths egne ord: ChromaPop-linser er ganske enkelt de mest avancerede polariserede linser i verden ChromaPop optimerer farver og øger klarheden, så du kan se omverdenen med et uovertruffen niveau af vibration.