Vigtigste > Cykling > Ftp betyder cykling - holdbare løsninger

Ftp betyder cykling - holdbare løsninger

Hvad er en god FTP-watt?

Artiklen hævder, at en typisk fit cyklist måske er i stand til at skrue 250 til 300 udwattsom et gennemsnit i 20 minutterFTP(funktionelt tærskelpunkt) test, mens profferne normalt gennemsnit 400watt.



Hvad er et godt strømnummer? (Wusch) (Glad elektronisk musik) (Wusch) Her på Triathlon Taren lader vi dig ikke sidde fast med det. (Wusch) Godmorgen, Trainiacs, så i dag lavede vi en FTP-test på os selv, ligesom i smerte. For et par uger siden spurgte nogen mig, hvad der er en god fortjeneste? Det er meget stort, det afhænger, men jeg giver dig et svar, der giver dig nogle retningslinjer for, hvad din rang med hensyn til konkurrencedygtige triatleter, og hvor du rangerer i forhold til professionelle, hvilket er en god slags magtnummer.

Men først smerte. (Glad dansemusik) Seriøst! (Glad dansemusik) Åh min gud. Det var det ikke, det var ikke den største sjov derude.

Okay, så du hører mig tale om FTP, funktionel tærskelydelse. Meget hurtig for de mennesker, der siger, at jeg ikke ved, hvad det er, du kan gøre et 20 minutter Tag testen og maksimere dig selv. Cirka 95% af den normaliserede strøm, du har haft i de 20 minutter, er dit FTP-nummer, hvilket er omtrent den maksimale effekt, du kan lægge ud over en periode på en time.



Okay, jeg ved hvad det er. Jøss, du prøver at tale ud af dit hoved i en artikel i 365 dage og se om du skruer det op. Så mange mennesker siger, hvad et godt FTP-nummer er? Nå, det hele afhænger af et par ting.

Hvor tung du er, er nemlig en stor faktor i, hvad et godt FTP-nummer er. Så i mit tilfælde gjorde jeg bare en anstændig FTP-test. Mine ben var virkelig knust fra vægttræning i går, så jeg kunne ikke forvente at have min absolut bedste FTP-test, som var 273.

Jeg var der omkring 263. 95% af det er mit FTP-nummer, så vi taler lave 250'ere. Skal du vælge alle 253 eller bedre nu? Nej slet ikke.

fuldkornspasta



Når du begynder at veje mere, vil dit FTP-nummer naturligvis stige. Så jeg kører her med en fyr, der vejer omkring 50 pund mere end mig, og hans stabile tilstand, når vi kører sammen, er som 310, mens min er lav 200s. Men hvis du vil sammenligne dig selv med andre ryttere, uanset vægt, er et bedre mål watt per kilogram, og det er simpelthen hvor mange watt du kan holde på i løbet af en periode divideret med din vægt i kg, og dette er et svingende nummer .

Der er tal, der er gode til 20 sekunders sprints, tal, der er gode i et minut, tre minutter, fem minutter, 20 minutter, 60 minutter, her på Triathlon Taren lader vi dig ikke sidde fast på det, fordi vi har en fundet en ressource, der giver dig nogle benchmark-watt pr. kg. Så lad mig give dig watt pr. Kilogram baseret på en FTP-test, for det er hvad mange af jer vil gøre for at bestemme dine træningszoner, hvis du har en effektmåler. Nu kan en cyklist i verdensklasse med funktionel tærskelstyrke holde 6,6 watt pr. Kg.

En fuldstændig uerfaren nybegynder vil være et sted nær 1,6 test, fordi jeg vejer 157 pund, 71 kg, min funktionelle tærskel var 252. Opdel det med 71 kg, og jeg er 3 på en FTP-test, 5 watt pr. Kilogram, hvilket sætter mig mellem godt og godt Brug dette interval fra seks til 1.6wi Jeg er 3,5 og er i stand til at være hvor som helst mellem en 230 og 240 halv jernmand, har tendens til at være meget god til et løb for at være i spidsen for bedre cyklister.



Det er et anstændigt antal. Hvad der også kan gøres med watt pr. Kgis Forståelse af, hvad der er mekanismerne, der gør dig til en bedre cyklist, og de er to meget enkle ting, fordi der er to poster i denne matematikligning, den ene er den effekt, du udsender den anden, er vægten du have en højere wattforbrug pr. kgby, enten øge mængden af ​​watt, du kan udholde, eller mindske din kropsvægt. Jeg vil ikke tale om alle de måder, du kan gøre dette på, da vi har mange andre artikler.

Du skal abonnere, hvis du vil sikre dig, at du får alle de andre artikler. Hvis du allerede abonnerer, høj fem! Du kan gradvist øge den strøm, du bruger. Omvendt kan du sænke din vægt.

Derfor kommer professionelle cyklister til To ur de France ser ud til at være grænsedøde, eller du hører, at professionelle triatleter tager en diæt i månederne før et løb, fordi de vil have et så højt præstationstal som muligt og vil være så lette som muligt Bedre , for hvis de gør det samme, men ikke har så meget vægt, bliver de hurtigere. Så lad os gå. Det er ikke alt FTP.

Watt pr. Kg er lige så nyttigt. Hvor smukt ser disse lys ud? Hvad? Dette er tropisk tusmørke. Det arktiske polarlys, savannens solnedgang.

Lyder som en stripper. Kom nu, Trainiacs. Jeg er færdig, jeg er færdig, jeg er skål.

Det var brutalt.

Hvad er en god gennemsnitlig FTP?

47% af befolkningen har enFTPunder 3,2 W / kg. 45% af befolkningen har enFTP3,4 W / kg eller mere. 8% af befolkningen har enFTPmellem 3,2 W / kg og 3,4 W / kg.7. juni. Okt 2018

Hvordan beregner jeg min FTP til cykling?

Cykling. Funktionel tærskelstyrke (FTP): Du kanestimer FTPmedditden seneste 20-minutters effektværdi (enten fra en dedikeret 20-minutters test eller en tilstrækkelig hård 20-minutters indsats fra et løb ellertræning). Multiplicer denne værdi med 95% for at fådin FTP.

kan du træne efter covid vaccine

FTP er et udtryk, du hører lidt på GCN, og det repræsenterer din funktionelle tærskelydelse. I denne artikel skal vi forklare, hvordan du finder din FTP, eller hvis du ikke har en parameter, der svarer til en puls, er din tærskel funktionelle puls nu lidt mere præcist, hvad det er din ftp, det er en periode først introduceret af dr. Andrew Coggan, og det refererer til den maksimale gennemsnitlige effekt, du kan udholde i en time, så for en erfaren cyklist, der kunne være som et 14 mils tidsskema, og det er virkelig meget nyttigt, fordi det er en god reference til din Cykelkraft der refererer til punktet kl. som alt fungerer, udført ovenpå, det er anaerobt og alt arbejde nedenunder, der er aerobt, du øger det, og du øger din cykelstyrke ja FTHR er din puls ved FTPnow for at få det og få det og måle, om du har brug for en slags kraftmåler nu er der absolut mange på markedet for dem, vi bruger om bord med vores tøjvektorer på Edge 1000-hovedenheden, det er meget, meget vigtigt, at du sørger for, at de er nøjagtige og er kalibreret eller i det mindste gentagelige for dig selv Mål din fod HR FTP Det vil betyde, at du bliver nødt til at grave dig selv hårdt ind, så du bliver mentalt fris ch og klar til jobbet ved hånden. Jeg mener, at du skal føle, at du er god, o føler lidt smerter i dine ben eller tænker om det nu en masse smerter i dine ben en irriterende smerte fornemmelse under alle omstændigheder, hvor FTP pr. definition er den gennemsnitlige maksimale effekt, du kan opretholde i en time, giver mening, da er den mest nøjagtige måde at teste det på at køre som hårdt som muligt i en time nu.

Hvis dette er hvad du vil gøre, skal du tænke meget, meget omhyggeligt, hvilken rute du vælger, du skal stoppe med at træde, det vil forvride din kraft dramatisk, og det vil fordreje det ned, når det kommer til topping, den absolut tærskel indsats er kritisk, det er her det går, så de første par minutter vil føle sig lette. vi vil vente på, at indsatsen kommer til os efter 10 til 15 minutter. din indsats begynder virkelig at bide, og på dette tidspunkt kan du nu måle, hvordan hårdt du er, jeg kan prøve det nu, som jeg sagde, en times fuld gas er virkelig fysisk, men også mentalt udmattende, du vil ikke rigtig gentage det ofte, fordi det er så forfærdeligt, men heldigvis er der andre lidt pænere måder at finde det.

Nu er der en anden måde, der ikke er alt for forskellig fra den sidste metode til bestemmelse af din FTP, men denne er cirka 1/3 kortere. I stedet for at gøre det i en time, skal du bare køre hårdt i 20 minutter. Den første ting du skal gøre er: en god opvarmning så 15 til 20 minutter dejligt og stille undervejs, men inden for det skal du gøre ca. 5 minutter 2 3 4 30 sekunder meget hårde intervaller bare for at vænne sig til det kommer næste er det også meget vigtigt denne session på en rute, hvor du ikke bliver afbrudt, og vi kan holde en dejlig stabil rytme, så ingen vejkrydsninger, ingen nedstigning, ideelt set et dejligt fuldt niveau lidt, og så er du klar til at rulle efter din anstrengelse , Kom hjem og download dine data på noget som Garmin Connect eller Workout Peaks, find derefter din 20 minutters spids og multiplicer det med nul punkt ni fem for at finde din ret nøjagtige funktionelle tærskelydelse.

Nu kan de fleste mennesker faktisk køre med 95% af 20 minutters indsats i en time et par procentpoint afhængigt af din fysiologi, men generelt er dette en fantastisk måde at bestemme dit FTPa-par på nu, selvom det er at finde ud af, at din ft-HR er relativt enkel. Din puls kan øges eller undertiden endda sænkes, hvis du er særlig træt og også træner i varme og varme forhold. Din puls kan øges med op til fem til ti slag.

Nu tager det også et stykke tid, før din puls stiger. Hvis du kører FTP fra starten af ​​din anstrengelse, kan det tage mellem fem og femten minutter for din puls at holde trit med din styrke ja, så vi anbefaler at lave et interval på 30 minutter med det for at beregne tærskelpuls I de første ti minutter kan du godt antage, at din puls ikke er din tærskel funktionelle puls, så hvad du skal gøre er faktisk at registrere din puls i de sidste 20 minutters anstrengelse, og det giver dig en, der giver nøjagtig måling, men med hensyn til tempo går du bare så hårdt som muligt i fyrre minutter, selvom du naturligvis lægger din anstrengelse over den første del af den tredje, og den sidste metode til beregning af din FTP er også den nemmeste. Det er ikke lige så let som at sidde i en sofa, men det afhænger af, at du har lavet nogle virkelig grippy forlystelser eller løb, som du har registreret i dine parametre, og at du også har dataformularen til bare at indlæse dine data ned fra din enhed til en softwarepakke som Training Peaks eller Golden Cheetah, og så skal du kigge efter din maksimale 60 minutters normaliserede ydeevne - et andet koncept, der kom fra dr.

Andy Coggan, og det er i det væsentlige en algoritme, der tager højde for den krævede indsats, der kræves til kraftudsving under din tur eller dit løb. For eksempel, i et kriterieløb, gennemsnitede du 250 watt, men din normaliserede effekt vil sandsynligvis være meget højere, f.eks.

B. 300 til 330 watt, og det er fordi den normaliserede effekt tager højde for alle de tidspunkter, hvor du accelererede eller accelererede kraftigt ud af hjørnerne for at komme til outliers, eller du bare dingler på ryggen, nu skal det siges Enhver metode, du vælger til at beregne din FTP, vil generelt finde ud af, at deres ydeevne på vejen er bedre end på deres motionscykel. Så hvis det kommer til at vælge din metode og huske det, så nu har vi vores FTP eller F-Thr, hvorfor ikke klikke på artiklen deroppe, der viser, hvordan man træner med en parameter, eller du kan klikke dernede, og det vil tage dig til en playliste, der handler om træning af GCN-videoer. Hvis du kunne lide denne artikel, så giv den tommelfingre, og du kunne lide den og abonner på GCN, skal du bare klikke på mig

Hvad er en god gennemsnitlig Watts-cykling?

ca. 200 til 300 watt

Hvad var Lance Armstrongs FTP?

Lance Armstrongsagde, at han plejede at være i gennemsnit 495 watt i 30-40 minutter.7. aug 2020

fixie dæktryk

Hvad er den gennemsnitlige cyklisters FTP?

Overton siger, atgennemsnitnyere rytter med noget fitness svæver i 2.0-serien, mens den er øverstcyklisteri verden svæver omkring 7.0. Dette antal påvirker slet ikke din træning, men det er en god måde at se, hvordan du sammenligner med andre kørere.9. juni. 2021

Hvad er 75-reglen inden for cykling?

Det75-procentHerskeangiver, at i det mindste i løbet af en given træningsuge75procent af dine miles (eller tid) skal være på eller under75procent af din maksimale puls (MHR).

Hvem er Lance Armstrongs kone?

Armstrong mødtesKristin Richardi 1997, og parret giftede sig mindre end et år senere. Parret havde tre børn sammen før deres skilsmisse i 2003.6. juni. Feb 2020

Hvor lang var Lance Armstrongs forbud?

Under alle omstændigheder en otte årforbydemente detArmstrongville have været 49 år, før han endda teoretisk kunne konkurrere igen.

Hvad er nummer 1-reglen for cykler?

Mens minimumnummerafcyklerman skal eje er tre, det rigtigenummerer n +1, hvor n ernummerafcyklerejes i øjeblikket. Denne ligning kan også omskrives som s -1, hvor s ernummerafcyklerejet, der ville resultere i adskillelse fra din partner.25. okt 2018

I hvilken alder når cyklisterne højdepunktet?

Hvad er det traditionellepeak alderrækkevidde til professionelcyklister? Ligesom i fodbold (fodbold for amerikanerne), de fleste spillerespidsmellem 26-31 år (undtagen målmænd, derspidsved 30-35).

Green Bay Packer-cykel

Hvad er FTP, og hvorfor betyder det noget for cyklister?

FTP står for Functional Threshold Power, som almindeligvis defineres som den højeste gennemsnitlige effekt, du kan opretholde i en time målt i watt. FTP bruges ofte til at bestemme træningszoner, når du bruger en effektmåler og til at måle forbedringer.

Hvad står FTP for i power training?

Kernen i kraftbaseret træning er et benchmark kaldet FTP, som står for Functional Threshold Power. Dette er et estimeret mål for din højeste bæredygtige effekt målt i watt, der kan holdes i en time. FTP er en vigtig måling, fordi den bruges til at skalere hver træning efter dine specifikke behov.

Hvordan beregner man FTP på en gymcykel?

Hvis du ikke har en effektmåler, kan du overveje at bruge en gymcykel, der måler strøm. Du kører så hårdt som muligt i 20 minutter og måler den gennemsnitlige effekt. Du kan derefter multiplicere denne effekt med 95% for at få et skøn over din FTP.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling af håndsmerter - hvordan man opnår

Kan cykling føre til karpaltunnel? Hvis du nogensinde har oplevet følelsesløshed eller smerter i håndled eller hænder på cyklen, kan karpaltunnelsyndrom være synderen. Mens karpaltunnelsyndrom ofte er forbundet med lange timer på en computer, og gentagne aktiviteter, er det også en almindelig irritation blandt cyklister.

Nyc cykelbutik - almindelige svar

Hvor kan jeg købe en cykel i NYC? De 10 bedste cykelbutikker i New York CityNYC Velo. 66 2nd Avenue, 590 West 45th Street. Cykelhabitat. 476 5th Avenue, 228 7th Avenue, 560 Vanderbilt Avenue.718 cykleri. 427 7th Avenue. Bogcykler. 110 West End Avenue. Cykler NYC. 1400 3rd Avenue.Kickstand Cykler. 316 East 49th Street. Kør Brooklyn. Trædecykelbutik.

Cykling af bløde pakker - Komplet vejledning

Er fanny packs gode til cykling? Disse modeller er det optimale valg for racere og ryttere, der gemmer det meste af deres trail essentials direkte på deres cykel. Selv en lille hoftepakke giver plads nok til alle de nødvendige værktøjer til at løse de mest almindelige problemer.

Kvindecykler - omfattende reference

Hvad er den bedste cykel til en kvinde? De bedste cykler til kvinder at tage på ethvert eventyrCool cruise: Electra Cruiser 1 Step-Thru.Allround Good Time: Cannondale Quick 3 Remixte.Sleek E-Bike: VanMoof X3.Road and Rough Rider: Trek Checkpoint ALR 4.Fly- n-fold: Tern Eclipse P20. bjergmester: specialiseret stubjumperlegering. 7. maj 2021

Cykelkulhydrater - typiske svar og spørgsmål

Hvordan cykler du carb? Du kan variere din carb-cykelplan afhængigt af din træningsplan. For eksempel er en plan en 5-dages metode. Du spiser en lav mængde kulhydrater i tre dage (i gennemsnit ca. 100-125 gram hver dag). Derefter følger du op med to dage med at spise en højere mængde kulhydrater (175-275 gram) på fysisk aktive dage. г.

Bike pokemon go - omfattende reference

Kan du cykle for at klække et æg? Kort sagt, at cykle kan være en helt frugtbar måde at klække dine æg på og samle XP op, mens du stadig holder fast i appens etos om at få undervisere til at udforske verden omkring dem. Husk bare at være ekstra forberedt og udvis forsigtighed.29 июл. 2016 г.