Vigtigste > Cykling > Hej cykling - hvordan man løser det

Hej cykling - hvordan man løser det

Forbrænder HIIT-cykling fedt?

Intervalstræning med høj intensitet til cykling: Skal du prøve det?
TidZoneRPM
Opvarmning3 minutter @ 80/85/90omdrejningstal2 minutter @ 85/90/95omdrejningstal1 minut og 30 sekunder @ 90/95/100omdrejningstal1 minut og 30 sekunder @ 95/100/105omdrejningstal1 minut @ 100/105/110omdrejningstal1 minut @ 80/85/90omdrejningstal
HOVEDSÆT
30 sekZ5110 - 115
1 min ved opvarmningsmodstandZ185 - 90



Før vi starter, vil jeg kort nævne, at jeg giver et sæt LebertEqualizer-søjler væk. Og denne gang kan internationale seere også deltage i konkurrencen! Brug linket i beskrivelsen af ​​konkurrencen indtil 15. maj. Held og lykke At tabe sig tager ofte meget tid på at lave en bestemt type træning: cardio.

Sikker på, nogle kan tabe sig godt gennem slankekure, men cardio anbefales oftest, når maden selv ikke gør jobbet. Og cardio vælges med god grund. Det er let at fremstille og forbrænder en relativt solid mængde kalorier.

Men som mange af os kan bevidne, bliver cardio kedeligt ret hurtigt. I de sidste ti år er der opstået et mindre kedeligt alternativ med stor succes: High Intensity Interval Training, eller kort sagt HIIT. Hvis du har lyst til en detaljeret oversigt over HIIT, er du velkommen til først at tjekke mine andre artikler om HIIT.



For de af jer, der ser nu, skal du overveje denne artikel som en slags opdatering. Nå, det har jeg tidligere gjort. udråbt brug af højintensiv interval træning versus lav intensitet steady state cardio såsom jogging.

Hovedårsagen er langt, at HIIT angiveligt forårsager større vægttab og fedt tab, mens det tager en brøkdel af tiden. I nutidens verden, hvor tiden helt sikkert er afgørende, ville dette være enormt. Og kort sagt synes denne påstand at have en vis vægt, især når man ser på en måling som fedtforbrændt pr. Minut træning.

En meta-analyse fra 2019 målte netop det og fandt ud af, at State Cardio opnåede et 'fedt tab pr. Minut' på ca. 0,0026% sammenlignet med 0,005% fra HIIT.



Så på en måde har HIIT en tidsfordel. Når vi taler om fordelene, stopper det ikke der. HIIT har også vist sig at være bedre end almindelig cardio til forbedring af mange målinger af kardiorespiratorisk kondition, herunder VO2max, samlet tid til udmattelse, peak performance og forbedrede tidsforsøg.

Under visse kliniske forhold, såsom dem med diabetes eller forhøjet blodtryk, var HIIT i stand til bedre at forbedre faktorer som glykæmisk kontrol og diastolisk blodtryk. Fra et generelt helbreds- og atletisk fitnessperspektiv ser HIIT ud til at være bedre end standard cardio-træning. Men når vi ser nærmere på fedt og vægttab, er fordelene ikke så klare, som vi måske tror.

Sikker på, når det kommer til fedtreduktion pr. Minut træning, fører HIIT vejen. Men vi er nødt til at erkende, at vi lettere kan foretage steady state cardio i meget længere perioder, hvilket kan gå hurtigt over tid og gøre hele forskellen i fedtreduktion og kalorieforbrænding. Nå, HIIT-fortalere, inklusive mig selv, vil sige, at det ikke betyder noget, da HIIT også øger noget kendt som EPOC, overskydende iltforbrug efter træning.

pro cykelhjelme



Troen er, at HIIT er så intens, at det vil kræve mere ilt og energi EFTER træning, også kendt som EPOC, for at komme sig. Denne ekstra energiforbrænding ville angiveligt kompensere for den kortere varighed. Selvom det er sandt, at HIIT øger EPOC mere, viser forskning, at det ikke rigtig betyder meget.

En undersøgelse fra 2016 viste, at HIIT faktisk producerede en højere EPOC på 110 kalorier inden for 3 timers træning sammenlignet med de 64 kalorier ved steady state cardio. Det er vigtigt, at HIIT, når du indregner kalorier, der forbrændes fra selve træningen, kommer kort. Med motion plus EPOC forbrændte HIIT i gennemsnit 271 kalorier mod 348 i steady state.

Nu, når vi går tilbage til fedt tab, fandt ovennævnte meta-analyse fra 2019 faktisk, at HIIT overgik steady-state cardio i 15 undersøgelser med hensyn til absolut fedt tab. Men hvis vi ser på total kropsfedt på tværs af 36 undersøgelser, opnåede de begge relativt lige procent fedt tab. Nu er årsagen til, at absolut fedt tab er højere, ikke helt klar.

Men faktum er, relativt set, hvad nogle vil sige, begge synes at få arbejdet gjort. Og til sidst kommer vi til et andet afgørende punkt: Spørgsmålet om overholdelse, von de Freude, bliver ofte overskredet, når man beslutter sig for den bedste løsning inden for fitness, selvom mange har opgivet deres mål på grund af manglende overholdelse. Vi kan se nærmere på dette ved hjælp af en metaanalyse fra 2018, der fremhævede nydelsesforanstaltningerne ved hjælp af tre forskellige nydelsesskalaer.

Af de tre skalaer fandt kun den ene, træningsnytningsskalaen, at forsøgspersonerne foretrak moderat HIIT frem for standard cardio-træning. Imidlertid fandt de to andre, der blev brugt af mange andre og mere forskelligartede studier, at forsøgspersoner ændrede HIIT med en. favoriserede meget mindre grader, næsten for begge.

Og det er disse næsten identiske følelser af glæde, der skal tages i betragtning. Kort sagt, når det kommer til overholdelse, er steady state cardio ikke for alle, og heller ikke højintensiv interval træning: er HIIT faktisk bedre end stationær cardio? Som før vil jeg stadig sige ja. Når du ser på alle aspekter af de to, gode og dårlige, virker HIIT lidt over standard cardio.

Steady state cardio er stadig en god mulighed. Det er mindre intens, hvilket kan være gavnligt for dem, der ikke reagerer godt på højintensiv cardio. Faktisk viser undersøgelser, at HIIT kan forårsage flere episoder med kvalme, opkastning og døsighed. Cardio er også fantastisk til begyndere, der først skal arbejde på deres koordination og generelle kondition, inden de rammer væggen med bolde.

Bemærk, at HIIT kan kræve mere restitutionstid på grund af dens intensitet. Med disse faktorer til side har HIIT dog kanten og atleter bør absolut overveje HIIT. Selv de kort til tiden ville have gavn af 10 til 20 minutters HIIT-sessioner i forhold til timers jogging.

Hvis du vil forbedre visse kardiometaboliske sundhedsfaktorer som blodtryk og puls, så kan HIIT også gøre det. Husk dog, at en stor del af succesen med HIIT på college afhænger stærkt af de underviste emner. Så hvis du er relativt ny i HIIT, vil du sandsynligvis drage fordel af professionel assistance som en personlig træner til at guide dig igennem.

Men til sidst er det vigtigste at vælge den, du foretrækker, og du kan holde dig bedst. Lad mig vide i kommentarerne nedenfor, hvad DU synes om HIIT versus cardio, tjek min Lebert Equalizer Giveaway via linket i beskrivelsen. Det er indtil 15. maj, så du har lidt tid, men bedre tidligt end senere.

Hvis du nød denne artikel, bedes du give den en cardio tommelfinger op og dele den med dine HIIT kærlige venner. Som altid tak for at se og FÅ DIN PROTEIN!

Er HIIT godt til cykling?

Undersøgelser har vist detHIITkan hjælpe dig med at tabefed. En gennemgang kiggede på 13 eksperimenter og 424 overvægtige og overvægtige voksne. Interessant nok fandt det, at beggeHIITog traditionel træning med moderat intensitet kan reducere kroppenfedog taljeomkreds (15).2. juni 2017

Hvad er HIIT-cykel?

Tilcyklisterder kan lide at gå længe,HIITkan være en del af en smart base-building-strategi. ”Din base kommer ned på din mitokondrie kapacitet,” siger Laursen. ”Længere træning med lavere intensitet øger antallet af mitokondrier i dine celler, hvorfor folk udfører lang, stabil udholdenhedsøvelse for at opbygge basen.26. nov. 2018

Nu tømmer den interessante del af Carol virkelig glykogenlagrene af dine muskler i de to gange 20 sekunder, og det er virkelig det. Hele fordelen ved denne cykel ved at tømme disse glykogenforretninger gennem supra maksimal træningsintensitet, så intens over en højere intensitet, så ville han normalt få det nu og begynde at træde, og jeg har lidt modstand, så det er meget let, men så snart Jeg er færdig med min opvarmning, og jeg er nødt til at starte sprinten modstanden øges inden for et sekund, det fungerer virkelig hurtigt, og så har du lyst til at du har padlet ind i måneden nu er det sejt, fordi intensiteten er så kort, din puls stiger så langsomt med en sådan forsinkelse og bliver virkelig hurtig, at du ikke sveder, så du kan bære den i en dragt kontortid på mit hjemmekontor, og det uden at svede i et meget langsomt tempo og i min mave i et halvt minut , det er ikke som et forsøg, men vi er kun 20 sekunder lange, hold denne gang, så vi har 10 sekunder senere bliver skærmen rød, hvilket for mig indikerer, at det er sådan, jeg skal føre mit liv, åh, det var det første problem, som Herodes tog ingen restitution i tre minutter indtil ca. 160 165 pedaler langsomt 10 til 12 watt og på to og et halvt minut fortsætter vi med at se på tingene, se på tingene, fordi du ikke kan tåle det og holde så længe, ​​men så er det kun 20 sekunder igen ved at bruge kamera tre gange i 40 sekunder om ugen, kan du også forbedre din vo2 max, og det er grunden til, at jeg gør dette, fordi jeg forbedrer min CrossFit-ydeevne om et par dage gerne vil.

Ideen er at indarbejde disse cyklerettigheder i min rutine for at forbedre min samlede præstation og faktisk på dage, hvor jeg ikke har tid til at udøve, fordi jeg ikke har en time eller en og en halv time, som jeg altid har haft et par Minutter tid til at skrive dette på 15 sekunder, der vil ryste mig op, lyver ikke, at dre w support fremskynder det sidste i sekunder, det har vist sig, det er hvad der kræves for at udtømme glykogenreserverne, så du kommer oven på den blå linje af den røde linje kan du se, at den første sprint er i den anden sprint, og som du kan se den røde, var den anden meget lavere end den første, simpelthen fordi vi næste bliver trætte af at tage os af dem, de vil stole på det hvad du laver min sikkerhed lige og her er resultaterne, så jeg slog ikke min score fra i går, som var 1191 watt i dag, havde 1138 putit var stadig ok, jeg hørte, det var lavere end i går, og jeg har det ganske godt med det

Er cykling eller HIIT bedre?

Intervalstræning med høj intensiteter en af ​​de mest populære og effektive tilgange til hjerte-kar-træning. Oven i købet,HIITdyrke motioncykeltræning er effektiv. Udskift en eller flere af dine cardio-sessioner med moderat intensitet medHIITtræning hver uge betyder, at du kan få den samme fordel på kortere tid.19. februar 2019

Er en 20 minutters HIIT træning nok?

Jeg har fundet ud af, at det søde sted er et sted ityve-30minutrækkevidde. Hvis dintræningvarer mere end 30-minutter, du arbejder sandsynligvis ikke hårdtnokfor at optimere fordelene vedHIIT. Men hvis spørgsmålet er, hvad er den optimale varighed for enHIIT træningfor at være den mest effektive, vil jeg sigetyve-30minutter.1. juli 2017

Er det OK at lave HIIT hver dag?

HIITer en stor,sikkerog effektiv træning, men det er ikke nødvendigtgørdethver dag. Hold det tre gange om ugen. Du vil stadig høste fordelene og give din krop tid til at komme sig ordentligt.

Hvor ofte skal jeg cykle på HIIT?

ToHIITtræning i en uge er masser af nytcyklister. Tre om ugen er et sødt sted for de fleste tidskrævedecyklister. Og fire om ugen (ikke hver uge) kan håndteres - nogle gange - for avancerede atleter.

Forbedrer HIIT FTP?

'HIITsessionervil stigedin funktionelle tærskelstyrke (FTP) eller vedvarende magt, ”siger cykeltræner og tidligere britisk kriteriummester Dean Downing. ”Og hvis det er alt, hvad du har tid til, vil du stadig se gevinster i din kondition over tid.13. april 2018

Kan du lave HIIT hver dag?

Du burdeikkelaver HIIT hver dag. Mange sundhedsmyndigheder med rette anbefaler detdusigter mod ca. 30 minutters konditionstræning prdagfor at holde din krop sund.

Reducerer cykling mave?

Ja,cykel kanHjælpmister mavefedt, men detviljetage tid. En nylig undersøgelse viste regelmæssigtcyklingkan forbedre det samlede fedt tab og fremme en sund vægt. Tilreduceresamlet maveomfang, aerob øvelser med moderat intensitet, såsomcykling(enten indendørs eller udendørs), er effektive til at sænkemave fedt.2. februar 2021

Giver cykling dig en flad mave?

Ja!Cykling kanHjælpduat få enflad mave. Mendu kanbrænde fedtet ved udbulingen forbicykling.Cyklinger en fantastisk kalorieforbrændende træning for 130 pund menneskerkanbrænde næsten 600 kalorier i løbet af en times kraftig cykeltur.

Hvordan fungerer en HIIT-træning for cyklister?

En HIIT træning afviger korte træningsintervaller på et indsatsniveau tæt på maksimum med perioder med restitution. Når det anvendes til cykling, er der ingen bestemt måde at udføre en HIIT-træning på, med forskellige sessioner med forskellige fordele.

Hvordan får jeg din puls op på en HIIT-cykel?

Én løsning: HIIT cykeltræning. Med hurtige runder med sprints og restitutionsperioder efterfulgt af et par minutters steady-state-cykling i et 'jogging' -tempo giver HIIT-cykeltræning dig de samme fordele som plyometrisk-centreret intervaltræning, mens du er let på din krop.

Hvilken er den bedste HIIT-træning for dig?

Og da du nemt kan justere alle de variabler, der skaber intensitet og giver mulighed for genopretning, er indendørs cykling en god modalitet for HIIT-træning, siger Emily Booth, uddannelsesleder for cyklus- og gruppefitness i Life Time.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Gatorade vs vand - holdbare løsninger

Er Gatorade bedre end vand til dehydrering? Pedialyte og Gatorade er begge designet til at forhindre eller behandle dehydrering. Faktisk takket være deres elektrolytindhold er de mere effektive end vand ved rehydrering. г.

Utah cykel love - enkle svar på spørgsmål

Er det ulovligt at cykle på fortovet i Utah? I modsætning til mange stater i landet hedder det i Utah-loven, at cyklister kan køre på fortovet. Cyklister har lov til at køre på fortove uden for bykvarterer. I Salt Lake City er fortovscykling forbudt i kvadratområdet mellem North Temple, 500 South, 400 West og 200 East.2 2016.

Morgenmad på 600 kalorier - almindelige spørgsmål

Er det OK at spise 600 kalorier til morgenmad? Som en del af sin One You-kampagne anbefaler PHE voksne, der sigter mod en 400-600-600 diæt, hvilket betyder, at vi ikke spiser mere end 400 kalorier til morgenmad og 600 kalorier til frokost og middag. Det resterende anbefalede daglige kalorieindtag (2.000 for kvinder og 2.500 for mænd) kan tages op med snacks. 6 мар. 2018 г.

Ibis ripmo til salg - komplet manual

Hvor meget vejer Ibis Ripmo? Ripmo vejer en svag 6. 25 kg med et DPX2-stød og komplette byggerier starter ved 28 kg.

Brød, der er godt for dig - hvordan man løser det

Hvilket brød er bedst til vægttab? I en undersøgelse mistede folk på en diæt med lavere kalorieindhold, der omfattede fuldkorn, såsom fuldkornsbrød, mere mavefedt end dem, der kun spiste raffinerede korn, såsom hvidt brød og hvid ris. Hele korn giver flere vitaminer, mineraler og fibre end raffineret. Men at overdrive fuldkornsbrød kan også tilføje pund. г.

Sådan forhindres mavepine - søg efter løsninger

Hvad kan jeg spise for at stoppe mavesmerter? Forkortelsen 'BRAT' står for bananer, ris, æbleauce og toast. Disse kedelige fødevarer er milde på maven, så de kan hjælpe med at forhindre yderligere maveforstyrrelser.