Vigtigste > Cykling > Er cykling en vægtbærende øvelse - praktisk løsning

Er cykling en vægtbærende øvelse - praktisk løsning

Er cykling god for knogletæthed?

Cyklinghar en række sundhedsmæssige fordele, men forskning har vist, at det ikke hjælper med at skabe stærkknogler. Faktisk afhængigt af mængden afcyklinggør du, kan det endda mindske dinknogletæthed. Så hvis din eneste form for motioncykler, kan du ende med svagereknoglerend dem, der er inaktive.



Mange mennesker. Jeg er sikker på, at jeg ser på en cykelsadel og tænker, at det ikke kun skal være ubehageligt, men det er sandsynligvis også dårligt for dig. Du ved - forårsager skade, smerte, følelsesløshed og, hos mænd, måske erektil dysfunktion, måske prostatakræft.

Og alligevel cykler mange af os og har slet ingen problemer. Nogle cyklister gør det på den anden side. Jeg gjorde det, så jeg kan fortælle dig, at når der sker noget, er det virkelig bekymrende.

Se - dette er min 'åh min gud! Min penis er blevet helt følelsesløs! 'Vi kommer tilbage til dette, når vi udforsker problemerne omkring mænds sundhed og cykling. Derfor har vi indgået et samarbejde med en af ​​de førende urologer her i Storbritannien - en mand ved navn Anthony Koupparis - for at give solid og praktisk rådgivning, som alle mandlige cyklister skal lytte til, og når du har brug for en anden grund end omfattende klinisk erfaring til at tro på, hvad han siger, at han også er en jernmand, og disse fyre bruger meget tid i sadlen. Før vi dog starter, her er en hurtig anatomi-lektion.



Det er mig, som jeg cykler på. Dette er nu et skelet, der kører på en cykel, og det færdigt er et nærbillede af en penis.

Stop med at fnise i ryggen. Det er hverken godt eller sandt i målestok. Alligevel, vittigheder til side, er det virkelig vigtigt at forstå vores egen anatomi.

Du ved, jeg er sikker på, at når du kører, er din penis og testikler normalt godt skjult. Området med blødt væv mellem din bagdel og dine testikler kaldes din perineum, og når du er på en cykel, er dette område i kontakt med din sadel. Under huden er din urinrør, som er røret, der forbinder din blære med omverdenen via penis.



Perineum indeholder også de store blodkar og din pudendal nerve, som giver følelsen af ​​området og derfor også hjælper med erektionen. Over perineum er din prostata, en kirtel, der skaber sædvæske, og som krydser urinrøret. I betragtning af vores anatomi og sadlenes form synes det rimeligt at skabe forbindelse mellem cykling og smerte eller følelsesløshed, erektil dysfunktion og prostata problemer, men lad os se nærmere på det.

Men ingen bekymring. Det bliver ikke mere levende end hvad du har set før, de foreslog Anthony nedbryde dette emne. Så vi har følelsesløshed, erektil dysfunktion og også prostatakræft, især prostatakræft.

Lad os starte med døvhed og først og fremmest, kan jeg fortælle det? Er du min følelsesløse penishistorie? - Det ville være, ja



Jeg har lyst til, at vi kender hinanden godt nok til at fortælle mig om det. Det var, da jeg var i en vindtunnel i Indianapolis, og vi lavede en vindtunneltest, i hvilket tilfælde skal du sidde forsigtigt på en cykel i 30 minutter, mens din cykel gør en fuldstændig fejning af vindvinklerne. Hvad det betyder Du skal være helt bevægelig i din overkrop, fordi enhver form for ryk kan forvride resultatet.

Så det er en virkelig kunstig situation at cykle, og efter de 30 minutter gik jeg af, og jeg indså ret hurtigt, at jeg absolut ikke havde nogen fornemmelse i min penis, som faktisk foregår, for heldigvis ved du, at fornemmelsen er vendt tilbage. Så til sidst tror jeg, at der ikke skete noget langsigtet, men hvad sker der på kort sigt? Dybest set på grund af det pres, du lægger direkte på perineum, presser du på nerverne, og du trykker på nogle af blodkarrene, og det er det, der forårsager følelsesløshed. Efter en periode med at sidde på en nerve, vil det tage nogle meget mindre skader, som ikke er langvarige skader, det fører dybest set til følelsesløshed i det område, det tager sig af, hvilket er, hvad der skete med dig.

Så det svarer til at falde i søvn i en underlig position og vågne op med dine arme helt døde, og det er massivt foruroligende, men følelsen kommer ret hurtigt tilbage, og der er ingen langvarig skade. Meget ligner det lige rigtigt. Så hvad skal vi så gøre? Hvis vi lider af døvhed efter at have kørt på cykel, hvad er så den første anløbshavn? Hvis du finder ud af, at dette sker, skal du gå på cyklen, og den bliver følelsesløs bagefter.

Jeg ved mere end jeg gør, du får en ordentlig cykeltilpasning og nogen til at se på din sadel og alt, hvad der følger med den. Hvis du går på din cykel i lang tid, og hver gang den er følelsesløs i det område, og den forbliver følelsesløs, og så gør du det samme igen og igen, vil du uundgåeligt forårsage langvarig skade, men sund fornuft overtager det, og når det får bare den rigtige cykelpasning og sadel. En enkelt periode med følelsesløshed derefter beskadiger ikke følelsen i dette område eller nogen erektioner og lignende på lang sigt.

Det næste emne ville være erektil dysfunktion, og ud fra hvad vi har hørt om følelsesløshed, er der en sammenhæng mellem cykling, gentagen følelsesløshed, der fører til erektil dysfunktion? - svaret er nej. Mere vigtigt er vigtigheden af ​​erektil dysfunktion i første omgang. Processerne, der fører til erektionsproblemer, er nøjagtigt de samme som de processer, der fører til hjerte-kar-sygdomme, som fører til et hjerteanfald.

Så hvis du har diabetes, forhøjet blodtryk eller røg, har du sandsynligvis erektil dysfunktion, men du har sandsynligvis også hjertesygdomme. Faktum er, at de fleste middelaldrende begynder at cykle. Nu, hvis du er en cyklist og i den bestemte alder udvikler erektil dysfunktion, skulle din første tanke ikke være: 'Åh, dette er min sadel bare på grund af cykling.' Det burde ikke være at begrave mit hoved i sandet. Dette kan være en indikation af noget, der ikke er blevet diagnosticeret.

Jeg er nødt til at få dette tjekket ud. Du synes godt med det faktum, at det ville være ret vanskeligt at påføre den slags skade på din pubic nerve, som derefter ville føre til erektil dysfunktion. Så er det faktisk ret svært at gøre det? Den mærkelige følelsesløshed, der påvirker din perineum, giver dig ikke erektil dysfunktion.

Og faktisk giver det dig ikke erektil dysfunktion. Gå og få det tjekket ud. For det første at have en ordentlig MOT fra hjertets synspunkt, hvorfor så ikke have en behandling med erektil dysfunktion? Jeg mener, cirklen er kommet fuld.

Det er gået fra at være en lidt latterlig ting til et reelt helbredsproblem, som du kan få ordnet. Og så finder du dem. Hvad med prostata-relaterede problemer og især prostatacancer.

Heldigvis har cykling ingen effekt på prostatakræft. Men det er ikke kun, hvordan prostatakræft udvikler sig, det er også spørgsmålet om, hvorvidt du screenes for prostatakræft forkert. En af de ting, vi bruger til at give en indikation af risikoen for prostatakræft, er at have en blodprøve, og der er en tanke om, at hvis du cykler meget, kan du irritere din prostata, og det kan være din blodprøve, der bruges som PSA kunstigt øge blodprøve Et prostata-specifikt antigen Blodprøve, der kommer til det punkt Du lavede denne blodprøve Det er kunstigt øget, og så har du en hel række tests, som du aldrig havde brug for, fordi du cyklede, og det er faktisk ikke sandt Ikke det - der er en chance for, at det kunne blive påvirket en smule, men hvis man ser på laboratoriebaseret forskning på mange, er der mange molekylære markører for prostatakræft, cykling og motion, der ikke gør nogen forskel for nogen af ​​indikatorerne for prostatakræft, så cykling er god gør dig bedre , det forbedrer din kardiovaskulære sundhed og alle de ting, der reducerer din risiko for kræft, det påvirker ikke forkert screening af prostatacancer.

Og så fortsætter det. Heldigvis er der ingen høj risiko for prostatakræft. Hvad vi skal gøre som fyre er at tænke over det.

Så når vi bliver ældre, jo mere sandsynligt får vi prostatakræft. Så den første ting er nu at være opmærksom på nogle af symptomerne, de ting vi ser ud til er ting som vandarbejdssymptomer, rygsmerter, problemer med blødning i vandet, sådanne ting genopliver disse ting, så skal du enten gå til en urolog eller familielæge og føre en rimelig samtale til at føre vurderingen. Det betyder ikke automatisk, at du bliver screenet for prostatakræft, men den pågældende læge vil lede dig gennem de gode ting ved en test og muligvis ulemperne ved en test.

Så kan I to beslutte, om de vil gå videre eller ej. Jeg vil ikke have, at fyre overhovedet ignorerer det. Og for det meste finder vi disse ting meget tidligere i disse dage, og de kan sorteres fuldstændigt.

Hvilken alder taler vi om her? Hvilken alder skal du bekymre dig om? Og jeg sætter pris på, at der sandsynligvis er tragiske eksempler på tidlige tilfælde, du kender, men du har ret.

Så og med min i min praksis, har jeg et meget forvrænget billede. Så vi har så stor praksis, at du får patienter i 30'erne til 80'erne og 90'erne til at tænke over det, og hvis du har bekymrende symptomer, skal du ikke få panik, stikke hovedet i sandet og føre. Har en rimelig diskussion og vurdering af hvad problemet er, om der er advarselsskilte at reagere på, og om du har brug for det, så der er ingen sammenhæng mellem cykling og prostatacancer, men prostatacancer er et stort problem for en stor del af cyklister Bare fordi de er mænd, de er middelaldrende og har derfor brug for at tænke over det Nå, jeg ved ikke om jer, men min største takeaway fra denne samtale med Anthony er, at vi sandsynligvis ikke bør tage vores helbred for givet, vi skal stå over for vores egen dødelighed og faktisk søge hjælp, når vi har brug for det, fordi vi ikke får tynde gs, er sandsynligvis det største problem, som vi alle vil stå over for. Nu har jeg sandsynligvis videregivet lidt for meget information, når jeg fortæller dig om min følelsesløse penis i vindtunnelen, men jeg tror på den note, måske skulle vi alle prøve at føre en samtale med måske vores venner i klubben, der kører den i weekenden, i det mindste snak om denne artikel Jeg tror, ​​det ville være en positiv begyndelsesoplevelse hos os, og hvis du gerne vil se en anden artikel om samme emne.

Vi har bare en på denne kanal, der hjælper dig med at købe den rigtige sadel, så du kan klare det første problem med døvhed direkte.

Hvad er 3 eksempler på vægtbærende øvelser?

Vægt-bærende øvelsertvinge dig til at arbejde mod tyngdekraften. De inkluderer gåture, vandreture, jogging, klatring på trapper, tennis og dans. Modstandøvelsersåsom løftvægtekan også styrke knogler.

Hej. Jeg er Margaret fra MelioGuide. Og i dag deler jeg et par ældre undersøgelser med dig om motion og effektorbenet.

Og disse studier undslap mig direkte, men jeg er meget begejstret for at bringe dem tilbage for at dele med dig, fordi der ikke er mange undersøgelser om motion, der udføres over så lang tid. Den anden undersøgelse, jeg vil tale om, var en fortsættelse af den første og varede fem år. Så den allerførste undersøgelse byggede de i øvelser med vægtvesten.

Så de indbyggede øvelser var squats, forward lunges, side lunges, step-ups og modifikationer af squat fra 4, 6 og 8 inches ned. I forundersøgelsen, der varede i ni måneder, var der ikke meget at se på kvindernes knogler i træningsgruppen versus kontrolgruppen. Sæt lidt, du ved, klarere lys over det, fordi de kvinder, der var i undersøgelsen, var dekonditionerede, disse forskere øgede klogt kvindens konditionering i løbet af de ni måneder.

Så de anvendte vægtveste ville have startet lavt, da vi kender progressionen fra kun et pund og to pund til tre pund. Antallet af gentagelser og antallet af sæt blev gradvist øget i løbet af de ni måneder. Som kliniker, der vidste, hvordan knogler reagerer på motion, ville jeg ikke forvente meget forandring, da stimulus ikke var stor nok i løbet af de ni måneder.

Vi ved, at knogleomsætningen er meget langsom, men det, jeg blev meget begejstret for, er, at forskerne sagde: 'Okay, nu har vi en gruppe kvinder, der er i bedre form. Og nu kan de faktisk være med en. Vi ved, at der kræves mere stress for at stimulere knoglerne. 'Så de spurgte kvinden, der havde afsluttet den første undersøgelse, og sagde:' Hvor mange af jer eller hvem af jer vil gerne fortsætte, fordi vi laver undersøgelsen i endnu et halvt år? ' Så der var ni af øvelserne så fra den første undersøgelse, der fortsatte, var medianalderen 64 år gammel.

Og kontrolgruppen var helt hofte med hensyn til alder, højde, vægt, år efter overgangsalderen og knoglemineraltæthed med hensyn til total hofte, lårbenhals og trochanter. Og så forblev kontrolgruppen aktiv og havde et godt liv, trænerne mødtes fortsat tre gange om ugen, de fortsatte med at mødes tre gange om ugen, de fortsatte med at mødes tre gange om ugen og gjorde stadig hele vægten vest øvelser, jeg nævnte. Men de begyndte at øge antallet af spring.

Over tid udviklede de sig gradvist til 50 spring pr. Session. Det blev spredt gennem hele sessionen, og efter den femårige periode var der ingen skader, hvilket var rigtig godt. B, de fandt ud af, at kvinderne i kontrolgruppen mistede dem, der ikke deltog i undersøgelsen. men havde netop fortsat en aktiv livsstil, havde i gennemsnit mistet 4% knogler i hoften.

Kvinderne i træningsgruppen havde fået næsten 2%. Så de fik virkelig 6%, fordi de blokerede tabet og tilføjede det, de fik på det vigtige tidspunkt i deres liv, når du i slutningen af ​​60'erne teknisk set mister knogler. Så her er en stor undersøgelse, der viser, at hvis du er konsekvent, vedholdende og fortsætter med at opbygge og udfordre dig selv med hensyn til din udholdenhed, kan du bygge knogler.

Et sidste ord er den gennemsnitlige vægt, som deltagerne i vægtvest anvendte var 11 pund, så det var ikke anstrengende. Du byggede på det, og jeg ved, du også kan. Jeg er Margaret fra MelioGuide.

elektronisk skift af cykler

Hvad er den bedste vægtbærende øvelse til osteoporose?

Der er to typerosteoporose øvelserder er vigtige for opbygning og vedligeholdelse af knogletæthed:vægt-lejeog muskelstyrkningøvelser.
...
Eksempler på stor påvirkningvægt-bærende øvelserer:
  • Dans.
  • At lave aerobic med høj effekt.
  • Vandreture.
  • Jogging / løb.
  • Sjippetov.
  • Trappeklatring.
  • Tennis.

Hvad er en vægtbærende øvelse?

Vægt-lejeaerobe aktiviteter indebærer at lave aerobdyrke motionpå dine fødder, med dine knogler, der støtter dinevægt. Eksempler inkluderer gåture, dans, aerobic med lavt slag, elliptiske træningsmaskiner, trappeklatring og havearbejde.

Hvad sker der, hvis du cykler hver dag?

Fastcyklingstimulerer og forbedrerdithjerte, lunger og cirkulation, reducerendeditrisiko for hjerte-kar-sygdomme.Cyklingstyrkerdithjertemuskler, sænker hvilepuls og reducerer blodfedtniveauer.

Hvad er 3 knoglestyrkende aktiviteter?

Eksempler påknogle-styrke aktivitetinkluderer hoppeknægte, løb, hurtig gang og vægtløftningøvelser. Som disse eksempler illustrerer,knogle-styrke aktiviteterkan også være aerob og muskelstyrkelse.

Kan du øge knogletætheden efter 60?

Resumé: Udførelse af vægtbærende og modstandstræningsøvelserkanHjælpøge knoglendannelse underknoglevækst og beskyttelseknoglesundhed hos ældre voksne, inklusive dem med laveknogletæthed.

Betragtes stående som vægtbærende?

De grundlæggende aktiviteter, der givervægtbærende er ståendeog gå. Der er ikke tilstrækkelige data i litteraturen om effekten af ​​hverken aktivitet og effekten af ​​daglig ambulationstid på knogletæthed hos personer med SCI.

Reducerer cykling mavefedt?

Ja,cyklingkan hjælpemister mavefedt, men det vil tage tid. En nylig undersøgelse viste regelmæssigtcyklingkan forbedre sig genereltfedtab og fremme en sund vægt. Tilreduceresamlet setbugomkreds, aerobe øvelser med moderat intensitet, såsomcykling(enten indendørs eller udendørs), er effektive til at sænkemave fedt.

Er 15 minutters cykling om dagen nok?

Cyklinger et godt hjerte-kar-valg for alle, der ikke ønsker at løbe. Det er både højintensivt og ringe, så det er velegnet både som en HIT-træning og til mere moderate sessioner. Flere undersøgelser tyder på detcyklingtilfemtentil 20minutterhverdagkan være gavnligt for hjertesundheden.

Hvilket er bedre til vægtbærende løb eller cykling?

Cykling er i modsætning til løb ikke vægtbærende. Når forskere sammenlignede grupper af motionister - langdistanceløbere og cyklister, fandt de, at løberne led 133-144 procent mere muskelskader, 256 procent mere, betændelse og DOMS 87 procent højere.

Hvorfor er svømning og cykling ikke vægtbærende øvelser?

Vægtbærende træning betyder, at dine fødder og ben understøtter vægten af ​​resten af ​​din krop. Så gåture, jogging, vandreture, dans, trappeklatring, hegn, skøjteløb, tennis - alt dette er vægtbærende øvelser. Men svømning og cykling bærer ikke vægt, fordi din kropsvægt understøttes af cykelsædet eller vandet.

Hvorfor er vægtbærende øvelser gode for din krop?

Men svømning og cykling bærer ikke vægt, fordi din kropsvægt understøttes af cykelsædet eller vandet. Vægtbærende øvelser er gode til dit knoglesundhed, fordi det at holde op i kroppens vægt understreger knoglevævet, især i dine hofter, ben og rygsøjle.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Thaden School Bentonville - hvordan man opnår

Hvad er Thaden-skolen? Thaden School er en uafhængig skole i centrum af Bentonville, Arkansas. Dens 30 hektar store campusplan, skolebygninger og landskab er designet gennem Design Excellence Program af prisvindende arkitekter Eskew + Dumez + Ripple of New Orleans og Marlon Blackwell Architects of Fayetteville, Arkansas.

Bortføring af glute bro - svar på problemerne

Hvad er en glute bridge med bortførelse? Placer modstandsbånd under dine knæ og læg dig ned på ryggen. Placer fødderne så tæt på dine glutes som muligt, skulderbredde fra hinanden, og skub dine hofter mod loftet. Hold denne position gennem hele øvelsen, mens du presser dine knæ udad og tilbage til startposition i en kontrolleret bevægelse.

Sådan vaskes mudret tøj - typiske svar og spørgsmål

Er det OK at vaske mudret tøj? Vaskes i varmt vand. 'Vask mudret eller beskidt tøj i det varmeste vand, som beklædningsgenstandens plejemærke tillader,' siger Ahoni. Dette muliggør en dybere rengøring, samtidig med at stoffets fibre stadig beskyttes mod at blive for varme. г.

Plus-størrelse cykel - enkle svar på spørgsmål

Hvilke cykler er gode for tunge kørere? Vores valg til de bedste cykler til tungere cyklister: Mongoose Dolomite fedt dækcykel med en stiv ramme. Indrammet Minnesota pålidelig mountainbike med seriøs kapacitet. Co-op cykler DRT almindelig mountainbike med 300 lbs. Firmstrong Bruiser Man cruiser-cykel til tungere mænd.

Depression fedt - hvordan man løser problemet

Kan depression gøre dig fed? Mennesker med depression eller angst kan opleve vægtforøgelse eller vægttab på grund af deres tilstand eller medicin, der behandler dem. Depression og angst kan begge være forbundet med overspisning, dårlige valg af mad og en mere stillesiddende livsstil. Over tid kan vægtøgning i sidste ende føre til fedme.

Pickle juice-pakker - Komplet vejledning

Kan du købe syltet juice af sig selv? Hvis denne nyhed giver dig en åbenbaringsjuice-åbenbaring, god: Du kan endda købe lige syltede juice ved gallonen - absolut ingen irriterende pickles inkluderet. г.