Bil kører over cyklister - en løsning på
Har cyklister prioritet frem for biler?
afklarprioriterede cyklister har overAndetkøretøjernår man går ligeud i et kryds. rådgivning omcyklistadfærd, når man kører på en fællesrute og giver fodgængereprioritet. anbefale detcyklistervige for fodgængere, der venter på at krydse vejen ved en sidevej eller kryds.29. 2020.
Denne artikel blev muliggjort af Brilliant. Lær matematik, naturfag og mere med Brilliant til 20% rabat ved at tilmelde dig som en af de første 200 på Brilliant.org/citybeautiful.
Så jeg kan godt lide en god cykelsti. De holder mig væk fra trafikken, når jeg er ude på min cykel og gør mig generelt mere sikker, men de er ikke perfekte. Biler og varevogne vil blokere dem.
er søde kartofler inflammatoriske
Nogle gange åbner ryttere deres døre til cykelbanen uden at kigge og føler sig ikke sikre nok for de fleste. Hvis vi vil have flere mennesker til at cykle, har vi brug for en bedre cykelinfrastruktur. Den gode nyhed er, at dette sker her i USA, men vi har brug for mere af det og hurtigere.
Lad os tale om hvorfor og hvordan. Som sagt fungerer cykelbaner for mig, men de fungerer ikke for alle. Hvis du ikke er sikker, kan biler, der passerer dette tæt, være skræmmende.
Trafikplanlæggere har faktisk evnen til at klassificere cyklister efter deres komfortniveau. Først og fremmest har du de stærke og frygtløse cyklister, der kører i blandet trafik og slingrer gennem biler. Det er ikke mig.
Det er måske 1/10 af 1% af befolkningen. Så er der mennesker, der har det godt på en smal cykelsti eller i en hård skulder. Det er cirka 10% af befolkningen derude, og det inkluderer mig.
De kaldes undertiden ivrige og selvsikre cyklister. Så har du de mennesker, der kører på en vej, hvor cykelstien er bufret fra den langsomt bevægende trafik. Det er flertallet af voksne.
Der er trods alt mennesker, der kun kører på helt separate cykelstier. Disse typer spor er ideelle til børn og meget nervøse chauffører. Det betyder, at kun 10 eller 15 procent af cyklisterne har det godt på cykelstier.
Forestil dig, hvis vi skulle designe veje, som kun 10 eller 50 procent af chaufførerne føler sig godt tilpas på? De ville sandsynligvis se sådan ud. Vi ville aldrig bygge så farlige bygader, men vi har det godt med at opbygge cykelinfrastruktur. Det giver ikke mening, og da flere bruger scootere og cykeldele, er behovet for sikre cykelstier endnu vigtigere.
Nå, det føles lidt usikkert, så jeg antager, at vi går af min cykel resten af det. Okay så det er meget bedre. Så der er ingen grund til at behandle cykler og scootere værre end biler.
Cykler er det mest effektive transportmiddel. Du kan rejse i miles på en enkelt burrito. Næsten en milliard mennesker har allerede adgang til en, og de er relativt overkommelige.
De tager heller ikke meget plads. Dette gør dem bogstaveligt talt velegnede til tætte byområder. Det passer bestemt bedre end de to-ton køretøjer, der normalt kun bærer en person ad gangen.
Så jeg kunne fortsætte og fortsætte med, hvor gode cykler der er. De er gode, og jeg ville ønske, at flere mennesker ville have haft det godt at køre. Men indtil vi designer veje, der føles sikrere, gør de det ikke.
Så vi er nødt til at designe veje med mere end bare en delt cykelsti. Her i USA ville vi halte bagud på cykelinnovation i Europa. Især hollandske og danske trafikplanlæggere har populariseret innovativ cykelinfrastruktur.
Disse inkluderer cykelstier, der adskiller cykelstier fra trafik, beskyttede kryds, der er designet til at give cyklister mulighed for sikkert at krydse veje, og rådgivende cykelstier, der giver to baner til cykler og kun en bane til biler og stille veje. De har også installeret imponerende trinadskilte kryds, cykelparkeringshus i flere etager og trafiklysetider for cykler i stedet for biler. Som et resultat cykler mange mennesker der. 43% af den hollandske cyklus hver dag.
For at sætte dette antal i perspektiv, i Portland, Oregon, en berygtet skør cykelby her i USA, er kun 7% af pendlerne lavet på cykel. Folk i Holland har været på cykler fra fødslen. Familier ejer ofte fragtcykler, så hele familien kan cykle sammen.
De er også ledere med nye teknologier. Det var først i denne måned, at salget af e-cykler oversteg det normale cykelsalg i Holland. Disse cykler gør det endnu nemmere at komme rundt på to hjul.
Så der er sandsynligvis mennesker i kommentarfeltet nedenfor, der skriver: 'USA er ikke Europa, dette fungerer ikke her, USA elsker deres biler for meget.' Men jeg er her for at fortælle dig, at amerikanske byer allerede bygger den slags infrastruktur. Jeg var for nylig medforfatter til en designguide, der inkluderer 25 casestudier, der fremhæver fantastiske projekter, der allerede er bygget her i USA som en cykelsti. det hedder 'Rethinking Streets for Cykler', og du kan downloade PDF'en gratis fra rethinkingstreets.com.
Jeg vil efterlade et link i beskrivelsen. Jeg vil dele nogle af mine yndlingsprojekter med dig. I Oakland udskiftede byen en bilbane i hver retning på Telegraph Avenue med cykelbaner beskyttet af parkeringsbanen.
Disse stribede buffere sikrer, at cyklister ikke risikerer at komme igennem døren. Resultatet er en rigtig behagelig oplevelse. På cykelstien er du godt 13 meter væk fra den bevægende trafik.
En ny infrastruktur som denne giver også resultater. Denne korridor tiltrækker nu cyklister. Cykel- og fodtrafikken er næsten fordoblet siden redesignet.
Hastigheden er også faldet, siden disse beskyttede cykelbaner blev introduceret, hvilket øger sikkerheden for dem, der bruger den. I Massachusetts installerede de en forhøjet cykelbane. Disse er stadig meget sjældne her i USA.
Som navnet antyder, er det en cykelsti, der hæves til fortovshøjde i stedet for gadeniveau. Folk føler sig sikrere, når de adskilles fra deres biler ved kantstenen. Det fungerer på Western Avenue i Cambridge.
Korridoren oplevede, at rushtidscykelture steg med 122 procent, og hastighedsaktiviteten faldt igen. Hvad sker der på en vej, der er for smal til beskyttede eller forhøjede cykelstier? Rådgivende cykelbaner er etableret på Somerset Street East i Ottawa, Ontario. Grundideen er, at der er separate cykelbaner i hver retning og kun en bilbane til biler, der kører i to retninger.
Nu hvor jeg ved, lyder det vanvittigt, men når to biler nærmer sig hinanden, skal de være forsigtige med cykelstien, men biler skal vige for cykler. Cykler har prioritet. Dette vejdesign bruges i Europa og har vist sig at reducere trafikhastigheden og gøre vejen mere sikker for cyklister.
Så succesfuldt var dette Ottawa-projekt, at de tilføjede to blokke til det et par år efter, at de åbnede de første baner. Til dette sidste eksempel er jeg tilbage i nærheden af hjemmet. Linden Road i West Sacramento er en af mine yndlingsgader i guidebogen.
Denne vej havde to baner til biler i hver retning, men der var ikke nok trafik til at berettige to baner. Vejen løber, og der vil aldrig være mere trafik, end der er nu. Trafikplanlæggere har fjernet en bane til biler og skabt brede buffere til cykler.
Nu er biler ikke længere i nærheden af cyklerne, og det er et meget mere behageligt sted at køre. 'Rethinking Streets for Bikes' er fuld af disse fantastiske casestudier fra USA og Canada. Vi har casestudier i byer, østkyst, vestkyst, nord-syd og overalt imellem.
I denne vejledning finder du garanteret et projekt, der vedrører en placering i dit samfund. Så tjek det ud! PDF-filen er gratis og tilgængelig med det samme. Men vent! Der er mere! Når du besøger rethinkingstreets.com, kan du downloade 'RethinkingStreets', en designvejledning til komplette gadereftermontering. 'Rethinking Streets forBikes' er for det bedste af det bedste inden for cykel street design, og den originale 'Rethinking Streets' guide er fuld af gader, som jeg har foretaget små, inkrementelle ændringer i deres gader, men stadig store forbedringer med hensyn til sikkerhed og sikkerhed In til fods, på cykel og i transit.
Så tjek dem venligst. Efter at have læst disse vejledninger, gå over til tobrilliant.org og tjek de fantastiske kurser for at tage inden for videnskab, matematik, teknologi og meget mere.
Deres kurser er gode, men de har også den nye vanedannende daglige udfordringsfunktion, der er blevet brugt for nylig. Jeg er en excentriker, der kan lide at løse standardiserede testproblemer, og de minder mig om det. Det er den slags ting, du skal gøre, mens du venter i kø ved Starbucks eller passerer på din pendling.
Og bedst af alt fortæller de dig ikke kun, om du har det rigtige eller forkerte svar, men de lærer dig konceptet bag problemet. De er sjove, og du lærer, og det er en fantastisk kombination. Ved at besøge brilliant.org/citybeautiful eller klikke på linket i beskrivelsen kan du tilmelde dig gratis og få adgang til alle disse daglige udfordringer samt alle deres fantastiske kurser.
Også de første 200 personer, der klikker på linket, får 20% rabat på det årlige premium-abonnement, og vi understøtter også denne kanal, så tjek den! Tak for at se, CC folk!
Giver biler efter for cyklister?
A: Ved overgangsveje, der ikke er reguleret af trafiksignaler, allekøretøjerskaludbyttetil alle fodgængere ogcyklisterder krydser på en sikker måde i henhold til statslige love og retningslinjer. Tilcyklister, nogle stier har allerede trafikskilte at adlyde, f.eksudbytteeller stopskilte.
Hvad sker der, hvis en bil rammer en cyklist?
Du skal ringe til politiet og en ambulance tilcyklistså snart det er sikkertat gøreså. Detcyklistinsisterer måske på, at de er helt fine, men det kan de havehitderes hoved, eller de kan være i en tilstand af chok. Det er bedre at være sikker end undskyld, så det er bedst, at de får sig tjekket ud.
Så jeg har cyklet på arbejde siden jeg var 18. Det var for et stykke tid siden. Jeg har haft et par ujævnheder med chauffører, folk i biler, du ved, folk vil tønde på dig, når du trækker op midt på gaden, eller de råber på dig: 'Gå væk fra gaden!' Sådan en ting.
Jeg faldt af cyklen et par gange på eget initiativ, men indtil for nylig var jeg aldrig blevet ramt. For omkring en måned siden blev jeg ramt af en dame, der kørte en lille Honda sedan og kørte midt på den cykelsti, du ved, denne ting er fire meter bred, malet grøn, strødd med små billeder af cykler, jeg tror jeg var ret svært at gå glip af. Alligevel tog det mig væk, så jeg indså, at jeg ikke rigtig havde tænkt på, hvad jeg skulle gøre, når jeg blev ramt af en bil på din cykel.
Når du overhovedet er i stand til at gøre noget, og cyklister ikke altid går væk fra disse ting. Så jeg gik til Seattle Police Department for en hurtig gennemgang af, hvad der, hvis noget, er en sømand og jeg havde fået det rigtigt. Nå ved du, jeg er glad for, at hun stoppede.
Min øjeblikkelige reaktion var dybest set bare at hoppe rundt på gaden og råbe 'FUCK' igen og igen, mens hun sad i sin bil, og tænkte lidt over, hvad der i alverden lige skete. Af hensyn til adrenalin skal du nogle gange brænde lidt af, før du kan føre en intelligent samtale. Så dengang - så den intelligente samtale fandt faktisk aldrig sted.
Bilerne er sikret, så hvis jeg skal være ærlig, tænkte jeg bare, 'Tid til at komme af vejen.' Hun ser lidt ned og ser mig bløde og blive bleg som et lagen. Og du ved, jeg har testet en slags ting.
Begge arme syntes at virke. Jeg tog mine cykler, slags drejede hjulene og gik hjem. Jeg foreslår følgende.
cykel hæl smerter
Hvis du bliver ramt, så prøv at forblive rolig og lad os håndtere det bagefter, og så prøver vi at have en smartere, mere afslappet samtale, når du ikke er baghovedet på al forbandelsen, mens alle de andre bilister bunker bag dig. Fordi du føler det pres, den passivt aggressive Seattle-hån. Denne lort er ægte.
Det er, åh min gud, du føler det, fordi du har gjort det før. Da du sagde: 'Den fyr, den fyr!' Gå bare væk fra gaden og ring til 911. Jeg tror, jeg faktisk gjorde den passive-aggressive Seattle-ting.
Lev med din skam. Lev med det. Jeg så hende se ud, jeg så hendes ansigt blive helt hvidt, da hun indså, at jeg blødte overalt, og jeg tænkte, 'Ja, ja - ja, du spiser det.
Du gjorde dette mod mig. ' ramt af en bil, mens du cykler? Jeg har - nogen trak dig ud? Jeg så mig bare ikke på en Trader Joes-parkeringsplads. Og jeg lavede en slags slank, Starsky & Hutch-krop, der rullede over hætten, der faktisk landede på mine fødder, lavede en ret stor ridse på sin bil med min skoklips, men hun vidste, at hun tog fejl og kørte af sted, før meget andet skete kunne hvad gjorde du? Jeg tror, jeg stod der og råbte: 'Heyyyy.' Og hun skreg: 'Undskyld!' og kørte af sted.
Der var noget alvorlig skyld. Åh ja, jeg var fed. Så tyk som jeg kunne ser du Ser du mig nu? Gør du - jeg har stadig, som om jeg er ret god, jeg er bare et gips nu.
Men jeg søgte hele flasker Neosporin der et stykke tid, kasser med gaze. Jeg tror faktisk, at jeg har en ny knogle i albuen. Det er som min albuehætte.
Er det - jeg synes det er okay. Men det er ikke meget sjovt? Det er ikke sjovt. Undertekster af Amara.org-samfundet
Hvad er loven om forbikørsel af cyklister?
Regel 139 i Highway Code-staterne givercyklistermindst lige så meget plads som en bil, nårforbikørsel. Regel 188 i motorvejskoden siger, når man passerer encyklistgive dem masser af plads. Hvis de kigger over skulderen, mens du følger dem, kan det betyde, at de snart kan forsøge at dreje til højre.
Hvad er den sikreste afstand at følge en bil?
Mange chaufførerfølge eftertre-sekundersreglen. Med andre ord skal duholdeplads til tre sekunder mellem dinbilogbilforan dig for at vedligeholdeet pengeskabfølgeafstand.
Hvilken er mere farlig cykel eller bil?
Baseret på den tid, der er brugt på rejsen, er en cyklist fem gangemeresandsynligvis have en dødsulykke end enbilchauffør. Pedalcyklusdødsfald falder på et tidspunkt, hvor cykeltrafikken stiger - vejtrafikoverslag anslår cykeltrafikken i 2013 til ca. 13%højereend gennemsnittet i 2005-09, med dødsfald 16% lavere.
Kan jeg sagsøge en cyklist?
Uagtsomhed er i det væsentlige manglen på passende omhu under et bestemt sæt omstændigheder, i dette tilfælde som encyklistpå vejen. Så ja, det enkle svar er, at dukanværesagsøgtfor at forårsage en ulykke.
Hvem er ansvarlig, hvis en cyklist rammer en bil?
Hvisulykken skete på vej til eller fra arbejde eller under arbejdet, antyder det også, at de kan være dækket af deres arbejdsgivers forsikring.Hvisdetcyklisthar utilstrækkelig forsikring, vil det sandsynligvis være lettere at gøre krav på din forsikring og lade forsikringsselskabet handle mod nogenhvem er ansvarlig.
Hvornår skal du aldrig overhale cyklister?
Du burde aldrigforsøgat overhaletilcyklistlige før en venstresving. Hvisdubrug fortildrej til venstre, og der er encyklistforandu, vent, indtil de har passeret krydset, inden du drejer.
Hvad er minimumafstanden, når du passerer en cyklist?
Fra 1. september 2019 er bilister, der kører langsommere end 60 km / t, ifølge loven forpligtet til at forlade enminimumpå 1 meter nårpasserernogencykling. Når man kører hurtigere end 60 km / tafstandstiger tilmindst1,5 meterplads, når de passerer.