Vigtigste > Cyklister > Cyklist hjerteanfald - handlingsorienterede løsninger

Cyklist hjerteanfald - handlingsorienterede løsninger

Kan cykling forårsage hjerteanfald?

Kardiovaskulære sygdomme inkluderer slagtilfælde, forhøjet blodtryk oghjerteanfald. Fastcyklingstimulerer og forbedrer dinhjerte, lunger og cirkulation, hvilket reducerer din risiko for hjerte-kar-sygdomme.Cyklingstyrker dinhjertemuskler, sænker hvilepuls og reducerer blodfedtniveauer.





(gispende) (hjerteslag) - Hvis der er en del af min krop, som jeg tager for givet, er det mit hjerte. Jeg er vant til at vide, hvor hurtigt det slår efter ridning og træning med en pulsmåler i mange, mange år. Jeg brugte det som et mål for min træning og ikke som et vitalt organ, der holder mig i live - gør din puls svag - men der er mange tragiske historier om cyklister, der lider af hjerteanfald eller hjertestop under ridning, måske ældre Chauffører, der har vendte tilbage til træning efter år med højt liv eller unge atleter, hvis liv tragisk blev afbrudt.

Og så er der en tredje type, cyklister, der som jeg har taget deres hjerter for givet i årevis uden at tænke over det, men hvem så? befinder sig med arytmier eller myokardiefibrose. Kunne dette være et resultat af deres cykling? For at finde ud af det mødte vi en kardiolog, der har specialiseret sig i sport og motion, Dr. Graham Stuart, selv en tidligere Ironman, driver Sports Cardiology UK, et firma, der rådgiver, forsker og evaluerer atleter.

Så hvem kan bedre give os de svar, vi leder efter? Hvor bekymret skal vi være, og hvilke skridt kan vi tage? for at sikre vores langsigtede sundhed? Og så, hvad jeg faktisk er virkelig nervøs for, vil sætte mig selv igennem en eksamen for at se, om jeg faktisk er i fare. (intens musik) (hjertemonitor bipper) (rytmisk synthmusik) Men lad os sammenfatte nogle grundlæggende biologier, inden vi begynder. Et menneskeligt hjerte er en muskel.



Den består af fire kamre, to øverste kaldet atria og to nedre kaldet ventrikler, tager ilt ind og vender derefter tilbage til venstre atrium og pumpes derefter ud af venstre ventrikel til resten af ​​kroppen, for at levere hjernen, benene osv. med dette frisk iltede blod, inden de vender tilbage til højre atrium. Nu udløses hvert hjerteslag af en valgt, og den hastighed, hvormed det slår, afhænger af input fra din hjerne.

Hvad nu hvis noget går galt? Nå, et hjerteanfald er, når blodforsyningen til hjertet pludselig bliver blokeret, oftest som et resultat af koronararteriesygdom, som er en opbygning af kolesterol. Hjertestop er et pludseligt tab af hjertefunktion, der normalt opstår som et resultat af elektriske forstyrrelser i din hjerterytme kaldet arytmi. Et hjerteanfald kan føre til hjertestop, men som vi kan se, kan andre faktorer også forårsage arytmier.

Kunne ekstrem træning øge din risiko? - Hvis du har en underliggende disposition for et hjerteproblem, ja, det kan det. Generelt er ekstrem træning godt for dit helbred, men der er et element af sund fornuft her. Så hvis du er understrammet og prøver for hårdt, vil det ikke gøre dig noget godt.



Hvis du tager langvarig ekstrem udholdenhedstræning, ser det ud til de professionelle atleter at bevise, at du lever længere. Det, der ikke er klart, er, hvor der er en undergruppe, som den skader, og vi ved bare ikke nok om det, og vi ved ud over en vis mængde motion, ligesom dig, uanset hvor fit du er, hvis du går gennem Wales i fem dage vil du have smerter - ja - og jeg tror, ​​det samme gælder hjertet, at du på et bestemt niveau af træning sætter al fysiologi under pres, når du ser på andres hjerte efter det, vil du finde at højre ventrikel er forstørret, venstre ventrikel er lille, og de fleste af disse ændringer vender tilbage til normal inden for få dage. Nogle gange tager det et par uger, men hvis du laver en biokemisk test, en blodprøve, vil du opdage, at niveauet af et stof, der faktisk kaldes troponin, er forhøjet - Ah, ja, det var det, jeg var bekymret .

garmin gps hastighed nøjagtighed

Viser mit hjerte skader hurtigst muligt efter 27 år? Jeg kan måske godt. Screeningen vil ikke fortælle alt, men det vil vise de fleste ting, og det starter med, at jeg tager min medicinske historie, inden jeg laver en EKG, der sporer og overvåger de elektriske signaler, der genereres af mit hjerte, og endelig en ekkokardiogram, en type ultralydsscanning, der bruger lydbølger til at skabe et bevægeligt billede af, hvad der foregår internt. (Hjerteslag) - Har du nogensinde haft episoder med brystsmerter eller et væddeløb, uhensigtsmæssigt løbende hjerterytme, mens du træner? - nej - Så din EKG viser en typisk atletisk variation kaldet Rd repolarisering er, at du drejer din venstre side og lægger din venstre hånd, venstre arm bag dit hoved, og du er ved at høre et stænk, og dette stænk hopper lydbølger fra røde blodlegemer når de krydser en af ​​ventilerne. (Splash lyde) Så dette er krydsning af lungeventilen.

Og der, i dette område, leder jeg for eksempel efter et hul i hjertet, og det er blodkar, der fører blod, blåt blod, fra kroppen til leveren. Og hvad jeg vil have dig til at gøre om et sekund er at snuse. (Snuser) Ser du nu, hvad der skete? Blodkaret er forstørret fra 24,6 millimeter til 6 millimeter. (Synth Music) - Før vi dog kommer til mine konklusioner, lad os tackle disse to andre vigtige spørgsmål for ældre bilister, der vender tilbage til sporten, og derefter yngre bilister, der måske overvinder risikoen for pludselig hjertedød.



Højre, så da kunne vi tale om tre specifikke kategorier af mennesker, og for det første ville det være ældre cyklister, der muligvis vender tilbage med risiko for at fange denne cyklusvirus, og måske efter blot et par måneder eller endda et par års træning i dette snarere ekstreme begivenheder opstår? - Så hvis din onkel fik et hjerteanfald ved 40 og din far havde et hjerteanfald 38, og du er 35 år gammel, ikke har lavet nogen sport i 20 år, men ønsker at starte cykling, ville det være et meget godt råd at lave en vurdering på forhånd, og hvis du har den familiehistorie, skal du alligevel foretage en vurdering. Mest sandsynligt ville det være, at der var et højt kolesteroltal i din familie, der kan behandles i dag, og faktisk er en af ​​de bedste behandlinger motion, men du skal gøre dette på en gradueret og fornuftig måde, når du vil afhente, hvis du har et koronararterieproblem, der venter på at udvikle sig. Analogien med dine benmuskler, der gør ondt efter en træning, de gør meget mere ondt, når du er dårligt uddannet.

Og jeg tror, ​​at hjertet sandsynligvis fungerer ens, jeg mener, gå tilbage til dit spørgsmål om nogen, der kunne lide dette, sig, at nogen, der hører dette, sagde min gosh, jeg er nødt til at begynde at træne. Hvis han ikke har trænet i lang tid, en typisk middelaldrende mand som MAMIL. De ved, at det plejede at være forretningsfolk, der var på golfbanen, nu er de på deres cykler og har al den teknologi.

kosttilskud for at undgå

Jeg vil foreslå, at de bliver tjekket ud, og når du rammer gymnastiksalen, siger maskinen, at du bliver tjekket ud. Årsagen til dette? er ofte nøjagtigt den type A personlighed, der virkelig ønsker at være konkurrencedygtig, men deres kroppe skal bygges gradvist ind, og de ved ikke rigtig, om de har et underliggende problem. Så jeg tror, ​​at denne gruppe rådes til at foretage en kontrol på forhånd, helst hos en sportskardiolog, fordi du leder efter noget meget specifikt.

Så du siger, hvad skal jeg passe på, hvad der kan være et rødt flag, som jeg så skal føre til at være. Og sandsynligvis er det vigtigste, hvis du går forbi, mens du træner, så hvis du løber eller kører på din cykel og pludselig bliver svimmel, falder af din cykel, går ud eller bliver nødt til at stoppe, det er en rød det kan ikke være en anledning til bekymring, men du har bestemt brug for dom. Lidt anderledes er folk, der straks føler det sådan, når de holder op med at træne, og det er ekstremt almindeligt.

Så når du laver Bristol 10K, kan du se, at en hel del bare havner over linjen, så kollapser og derefter reklamerer, så du får det bedre, og det er ligesom hvordan din krop går fra en høj puls til en lav puls ændringer, dit blodtryk falder pludselig, du er lidt dehydreret, du føler dig svag. Dette er fint, almindeligt og normalt helt normalt. Men hvis du løber med mig, har du det godt, så går du ned, det er et rødt flag. - Den anden kategori ville være unge voksne.

Der har været en række meget kendte tilfælde i cykling i de sidste par år, ikke store tal, men hver er en tragedie i sig selv, men disse unge mennesker, meget fit, talentfulde mennesker, der pludselig dør af hjerteproblemer. Kan vi give råd til yngre atleter, måske for at finde ud af, om de er i fare? - Jeg vil specifikt nævne det første punkt, når det kommer til cykling, men for enhver sport vil jeg spørge, hvilke kosttilskud der tages. Nogle kosttilskud, der indeholder meget høje doser koffein, kan forårsage problemer.

Så dette er det første, kosttilskud. For det andet, er der et symptom? Spørgsmål var det? Er dette et symptom at være opmærksom på, kan det være et advarselsskilt? Nå, bevidstløshed igen eller dit hjerterytme pludselig slår uhensigtsmæssigt eller brystsmerter - Så selv hos unge atleter - Selv hos unge atleter, ja, så En uhensigtsmæssigt hurtig hjerterytme er stort set hos unge atleter, der ofte er disponeret for unormale rytmer, og for mange af dem kan det helbredes fuldstændigt. Så hvis du undersøgte dem alle.

Forudsat at du undersøgte alle i en alder af 15, ville du kun få et meget lille antal, som du havde en forebyggelig årsag til pludselig hjertedød, men for det lille antal kunne du potentielt redde dit liv. Der ville også være et endnu mindre antal, som du ikke ville bemærke, og stadig har et potentielt fatalt hjerteproblem. Så på befolkningsniveau er det ret vanskeligt at retfærdiggøre screeningen.

Det er meget lettere for enhver person, fordi du måske finder ud af, at du har noget, der kan behandles. Du skal huske på, at du måske finder noget, der fortæller dig at stoppe professionel sport, og som kan være et levebrød for en professionel atlet. Da du selv havde din screening, var du opmærksom på den frygt, den forårsagede.

Heldigvis er alt nu i orden, men det har muligvis hentet noget subtilt som et lidt forlænget QT-interval, der måske har sagt, at du havde denne potentielle tilstand, og vi ved ikke rigtig, hvad det betyder for dig som individ, og så er du tilbage med usikkerhed, og så siger vi, ja, vi er nødt til at undersøge dine børn, vi er nødt til at undersøge dine forældre, dine brødre og søstre, og vi ved ikke nøjagtigt, hvad det betyder. Så der er områder med usikkerhed, og det er den hårde del af screening - men jeg tror trøsten er, at du har sat det i sammenhæng, og det er statistisk sandsynligheden for, at der sker noget, er lille. - Præcis. - Okay.

Så videre til vores tredje gruppe cyklister, der har kørt hårdt i mange år. Det er tid til resultater. - Og din ECT viser nogle ændringer, der er kompatible med at være atlet.

Så din puls er relativt langsom. Det er ikke meget langsomt, det er 57 slag i minuttet. Du har et hak der på din EKG kaldet tidlig repolarisering også dig, din indledning af dit hjerteslag, den største opstrømning er faktisk her.

Den lille pukkel er oops, der er et stort sub-slag. Kom på og slip logfiler, det ville være der. - Okay, okay. - Og det betyder, at din hjerterytme startes fra en lidt lavere position end normalt.

Disse vil alle blive betragtet som en normal atletisk variant. OKAY? Faktisk, hvis du ikke oplevede symptomer, ville du ikke gøre noget ved det. Den tredje komponent var ekkokardiogrammet, og jeg kan fortælle dig, at du har et strukturelt normalt hjerte.

Med andre ord er der ingen huller i hjertet. Der er ingen abnormiteter i den normale størrelsesventil. Det er meget vigtigt at vide, hvor meget træning du har gennemført.

cykelvenlige byer

Så hvis du for eksempel træner på dit højdepunkt og træner 20 timer om ugen, ville hjertemusklen sandsynligvis være lidt tykkere og hjertevolumenet i venstre ventrikel og muligvis højre ventrikel lidt større end hos en ikke-atlet. Så hvis jeg så en septum af din hjertemuskel, som var din, var den ni millimeter høj, så den var 12 millimeter i det normale interval for en atlet eller ikke-atlet, og du trænede slet ikke, jeg ville have mistanke om, at du enten har forhøjet blodtryk, eller der er en utilstrækkelig fortykkelse af hjertemusklen. 12 millimeter er en bevidst grå zone.

Ved 16 millimeter ville det være unormalt. Uanset om du var atlet eller ej - Jeg har læst en række artikler med links til undersøgelser, der tyder på, at ekstrem træning kan udgøre en langsigtet sundhedsrisiko, fra arytmier til myokardiefibrose eller forkalkning af kranspulsåren, ikke sikker på, hvad to af disse tre er, men du ved, det lyder ikke godt, så hvad synes du om disse tre? - Ret, ja, det første spørgsmål er arytmi, det korte svar er ja, der er. Vi nævnte, hvordan din puls er langsom, og faktisk startes din hjerterytme fra et noget usædvanligt sted, der ikke er meget almindeligt hos atleter, og det er på grund af virkningerne af langvarig træning.

Atleter har tendens til at have langsommere puls, og vi har talt om, hvordan dette skyldes nedregulering af IKF-kanaler og også øget vagal tone. Nu ved vi statistisk, at atleter, der træner meget, især udholdenhedsatleter, har større risiko for at udvikle en tilstand kaldet atrieflimren. Atrieflimren er nu en meget almindelig arytmi, når du bliver ældre alligevel, men hvis du har været en langvarig atlet eller udholdenhedsatlet, er det endnu højere hos højere atleter i modsætning til mindre atleter.

Så der er sandsynligvis et eller andet aspekt af atriel størrelse. Vi er ikke helt sikre på årsagen til dette. Der er også genetiske komponenter.

Hvis dine forældre havde atrieflimren, er det mere sandsynligt, at du får det. Så nogen i min situation, jeg lavede langvarig udholdenhedssport, to forældre, der havde atrieflimren. Jeg vil helt sikkert få atrieflimren, fordi jeg er høj og har lavet udholdenhedssport.

supersets træning

Sandsynligvis mere udsat end nogen, der ikke har gjort alle disse ting, men der er både det genetiske og det adfærdsmæssige, jeg ikke kender, fire eller fem gange højere end nogen, der ikke har gjort denne udholdenhedssport, men du skal sæt det i Put i sammenhæng, at de samlede fordele ved træningen utvivlsomt opvejer meget af det. Så gennem langvarig træning mindsker du sandsynligheden for visse kræftformer, tyktarmskræft, brystkræft, hvis du er kvinde, prostatakræft. De reducerer sandsynligheden for hjertesygdomme, degenerativ hjertesygdom såsom iskæmisk hjertesygdom.

Du reducerer chancerne for at udvikle diabetes, diabetes hos voksne. Du forbedrer din lipidprofil. De styrker dine knogler.

Mange, mange fordele. Så du har en lidt øget risiko for arytmi, atrieflimren, men en stærkt reduceret risiko for alle disse andre ting, og du lever længere, det bliver klarere og klarere, atrieflimren, det er en arytmi, der nu kan behandles med det samme i en ellers sund person er. Hvis du har et område, hvor hjertemusklen ikke forsynes ordentligt med blod, kan du få et ar.

Et ar er fibrose, og vi ved, at atleter, der udøver den langsigtede sportsaktivitet, undertiden vil have flere ar på hjertet, og jeg formoder, at noget af det skyldes træning, når de havde en virus, og så ved du det råd, at hvis Du kan nå dine muskler, du skal ikke træne, og jeg synes, det er et godt råd, hvis du har noget, der hedder myokarditis, fordi du træner en muskel, der alligevel kan være betændt, alligevel fører til permanente ar, eller det kan føre til ar alligevel. Hvad der ikke er klart, er, om ekstrem udholdenhedsøvelse kan forårsage ar. En af måderne vi ser på kranspulsåren er at kigge efter calciumniveauer, som er blodkar, der kan blive fanget i calcium; de tykner, og plaques, der indsnævrer kalkfyldte arterier, har en tendens til at være mere stabile end at fedtede plaques forårsaget af højt kolesterol kan øges forkalkning af koronararterien, især hos udholdenhedsatleter, men de ser ikke ud til at have øget risiko for hjerte angreb.

Vores hospitaler er ikke fulde af ex-atleter, der har hjerteanfald. De er fulde af rygere, der har haft et hjerteanfald og mennesker, der er overvægtige, og mennesker, der ikke har taget sig af sig selv. (Guitar musik) - Nå, dette er en anden GCN-artikel, der beder os om at stå over for vores egen dødelighed, men bestemt en positiv takeaway-besked.

Og dette er denne øvelse, der er overvældende gavnlig for vores helbred, selvom der er nogle af os, der sandsynligvis vil blive rådgivet til at søge lægehjælp om dette særlige emne, måske baseret på familiehistorie, eller falde ind i den kategori af mennesker, enten baseret på deres livsstil eller din alder har en lidt højere risiko. Hvis du gerne vil se en anden artikel om et sundhedsemne, denne gang om stress og mental sundhed, og hvordan cykling kan hjælpe med det, skal du klikke på skærmen nu, jeg tager en frakke på.

Har cyklister forstørrede hjerter?

procent større end normalt. løb begynder viste næsten allehar forstørrede hjerterSagde Carre.

Hvordan forhindrer cyklister hjerteanfald?

Den vigtigste takeaway skal være at ride dincykelhjælper regelmæssigt med at stimulere dinhjerteog lunger, forbedrer din cirkulation og dine chancer forhjerte-karsygdomme falder. Din hvilepuls går ned, dit fedtindhold i blodet er lavere og dithjertemuskler bliver meget stærkere.

trek emonda anmeldelse

Kan jeg cykle efter et hjerteanfald?

De fleste menneskerkanbegynde at træne mellem to til fire ugerefterde har oplevet enhjerteanfald. Let til moderat intensitet fysisk aktivitet er, hvad de fleste læger anbefalerefter et hjerteanfaldogcyklingpasser perfekt til dette krav.

Er cykling bedre end løb?

Antallet af kalorier, du forbrænder i begge øvelser, afhænger af intensiteten og hvor lang tid du gør det. Generelt,kørerforbrænder flere kalorierend cyklingfordi det bruger flere muskler. Imidlertid,cyklinger blidere på kroppen, og du kan muligvis gøre det længereellerhurtigereenddu kanløb.

Er for meget cykling dårlig?

Selv atleter i verdensklasse tager fridage for at lade deres kroppe indhente. Den øgede risiko for skade og svagere immunsystem forbundet med overtræning kan skubbe dine chancer for at være i den bedste form til det kommende løb, fordi du skubber dig selvogsåhårdt.20. 2018.

Hvorfor cykler er dårligt for dig?

Men som det viser sig, står cyklister over for en anden fare: forurening. Ny forskning har vist, at cykelpendlere inhalerer dobbelt så meget som sorte kulstofpartikler som fodgængere. Indånding af sådan gunk (aka sod) er forbundet med nedsat lungefunktion og endda hjerteanfald.08.01.2013

Har cyklister mere blod?

Fordi det ser vildt ud. Vaskulære ben på procyklister ertypisk resultatet af en kombination af lavt kropsfedt oghøjere blodvolumen på grund af træning. Ekspert Debabrata Mukherjee, MD, siger, at procyklister hardobbelt så megetblodstrømme til deres ben sammenlignet med rekreativecyklister.09/15/2020

Er cykling bedre end at gå efter hjertet?

Cyklinger mere effektivend at gå, så du vil sandsynligvis arbejde hårdere afhurtigt og sandsynligvis udøve dinhjerte, lunger og større muskler mere. På den anden side,cyklinger sandsynligvis mindre hårdt på dine hofter, knæ og anklerend at gå.

Kan cykling hjælpe med at reducere mavefedt?

Ja,cykling kan hjælpe med at tabe mavefedt, men det vil tage tid. En nylig undersøgelse viste regelmæssigtcyklingkan forbedre sig genereltfedtab og fremme en sund vægt. Tilreduceresamlet setbugomkreds, aerobe øvelser med moderat intensitet, såsomcykling(enten indendørs eller udendørs), er effektive til at sænkemave fedt.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Vred magpie - hvordan løser vi det

Hvorfor blev skatten vred? Magpies kaster kun 6 uger ud af året lige omkring det tidspunkt, hvor de reden. Årsagen til angrebene har længe været spekuleret, herunder: Territorial back off Magpie Torf. Testosteron pumpet op og gal.

Bradley Wiggins Hour Record - holdbare løsninger

Hvad er den aktuelle 1 times cykelrekord? 55,089 km

Det båndstrækker - handlingsorienterede løsninger

Hvordan løsner jeg mit IT-bånd? At strække IT-båndet og den tilsluttede muskel er ret simpelt. Bare kryds dine ben, og hold det berørte ben i ryggen (position 1). Læn dig væk fra det smertefulde ben, indtil du føler en strækning langs siden af ​​benet (position 2). Hold det i 30 sekunder og gentag 5 gange. 5. juni 2012

Racercykel med affjedring - hvordan man opnår

Kan du sætte affjedring på en landevejscykel? Hjulophæng frakobler hjulene fra resten af ​​cyklen. Det betyder, at i stedet for at hele cyklen skal støde op og ned på uregelmæssigheder i vejen, kan hjulene bevæge sig uafhængigt. Bagstød og ophængsgafler er normen på mountainbikes, men deres design er begrænset anvendelig til landevejscykler.

Læs udløbsdatoen - hvordan man løser det

Hvordan læser du Dates? Nummer 1 til 9 repræsenterer ofte månederne januar til september i rækkefølge. Bogstavet 'O' står normalt for oktober, 'N' repræsenterer november og 'D' står for december på mange dåser. Nogle virksomheder viser måneden efter datoen, så se også andre steder i koden for bogstaver.

Lance armstrong 30 for 30 - besvare spørgsmålene

Hvordan kan jeg se Lance Armstrong 30 i 30? Du kan se ESPNs 30 til 30 “Lance” -dokumentar på ESPN + for under $ 5. Eller tilmeld dig for at se det live med rabat med Sling TV (kampagnetilbud) eller på Hulu Live.31 maj 2020 г.