Vigtigste > Cyklister > Dan Martin cyklist - holdbare løsninger

Dan Martin cyklist - holdbare løsninger

Hvor gammel er Dan Martin-cyklist?

/





Italien er kendt for sin lidenskab for cykling, sin utroligt rige arv, der uden tvivl er det åndelige hjem for den sport, vi alle elsker. Nu, sammen med nogle af de mest betagende veje, det fantastiske køkken og de største cykellegender, har Italien produceret nogle af de bedste cykler nogensinde, og her er et kig på fire af Italiens mest ikoniske cykelmærker. Bianchi er det ældste cykelfirma i verden, der stadig er i drift i dag og blev grundlagt af Edoardo Bianchiway i 1885.

Ud over sin rige tradition er Bianchi-cykler mere synonyme med en farve end nogen anden cykelfabrikant: Celeste, en lys turkis. Bianchi sponsorerede sin første professionelle rytter, Giavanni Tomasello, i 1899, og 15 år senere producerede virksomheden 45.000 cykler om året samt 1.500 motorcykler og 1.000 biler. Og i 1935 solgte de svimlende 70.000 cykler om året, da Bianchi-cykler var de første til at bruge Campagnolo's nye opfindelse i 1939, et stangdrevet skiftesystem kaldet Cambio Coursa, med en skifter på den bageste stiver, der skiftede kæden til fire tilgængelige baghjul År Giuseppe Olmo satte også en ny timesrekord om bord på en Bianchi.

Succesen fortsatte, da Fausto Coppi blev medlem af Bianchi-holdet i 1940. Og i 1949 blev 'Champion of Champions', som han blev kendt, den første rytter nogensinde til at vinde Giro d'Italia og Tour de France i samme år. , som cementerede sig selv og Bianchi-mærket i cykelhistoriens årbøger ved siden af ​​Coppi Bianchi med andre cykelstørre som Felice Gimondi, Laurent Fignon, Gianni Bugno og Marco Pantani, der red sin specialfremstillede aluminium Mega Pro XL Reparto Corseto for at give hans fulde navn til en berømt Giro d'Italia / Tour de France-dobbelt i 1998, den sidste rytter, der opnåede denne herculeanske bedrift, og den sidste rytter, der vandt Tour de France på en aluminiumsramme. Nu var Pantani besat af cykelens geometri og red 30 forskellige rammer i en sæson, hver lidt anderledes.



Den slående Celeste kan stadig ses i området i dag, drevet af det hollandske World Tour Team Lotto NL-Jumbo, der har tre forskellige vejrammer at vælge imellem i modellerne Oltre, Specialissima og Infinito. Nu spekulerer du måske på, hvor den karakteristiske Bianchi-kam kom fra, Edoardo Bian chi lærte dronning Margherita, hvordan man cykler, og for sine problemer fik han en kongelig udnævnelse eller forsegling, der gjorde det muligt for ham at have Bianchi-kam på alle Place-rammer. (glad italiensk musik) Colnago blev grundlagt i 1952 i Cambiago, Italien Colnago og skabte hurtigt et ry som en af ​​de bedste producenter af brugerdefinerede vejrammer i verden.

Luigi Ariento vandt guldmedaljerne i de olympiske lege i 1960 ombord på en Colnago. Ernesto ledte ikke kun virksomheden, men var også chefmekaniker for Molteni-teamet, og Michele Dancellis sejr ved Milanos San Remos 1970 inspirerede det berømte Asso di Fiori eller Ace of Clubs logo. I 1971 sluttede en bestemt Eddie Merckx sig til Molteni-teamet og arbejdede tæt sammen med Ernestoon for at udvikle de motorcykler, han kørte, og kulminerede med, at det super lette stål Colnagoused i 1972 brød verdensrekordet.

Denne succes førte til, at virksomheden kom ind på produktionscykelmarkedet, drevet af en cykelbom i begyndelsen af ​​1970'erne, mens ch så introduktionen af ​​de vigtigste modeller Super og Mexico til ære for timesekorden. De fortsatte også med at innovere og eksperimentere med måder at øge rammestivhed ved hjælp af ovale og krympede rørrammer med Columbus-rør, hvilket førte til det berømte Master Range, Giuseppi Saronne vandt Pro World Road Race i 1982 med en sådan ramme. I løbet af 80'erne og 90'erne fortsatte Colnago med at udforske konstruktion og rammedesign med introduktionen af ​​deres første kulfiberramme i 1994, C40, bygget af kulstofrør med lette stålkopper.



C40 blev et øjeblikkeligt hit, trods præstationsforventningerne og vandt Paris-Roubaix fem gange fra 1995 til 2000 med Mapei-chauffører Johan Museeuw, Franco Ballerini og Andrea Tafi. Flere versioner af kulstoframmen fulgte, hvor motorcyklerne var meget efterspurgte, idet hver løftede bjælken for fremragende kvalitet. I 2014 arbejdede de med Ferrari på V1R aerobike, anden gang de arbejdede med den luksuriøse sports-bh og efter at have arbejdet med kulfiberteknologi i 1980'erne.

Deres motorcykler vil fortsat blive kørt på det højeste niveau, idet UAE Emirates-holdet nu bruger C60 og Concept aero-rammer med storheder som Alexander Kristoff, Dan Martin og Fabio Aru (musik) Pinarello blev grundlagt i 1953 af den tidligere professionelle Giovanni Pinarello, der startede med et lille værksted og byggede cykler i Treviso. I 1961 sponsorerede Cicli Pinarello, som det blev kaldt på det tidspunkt, deres første chauffør, Guido de Rosso, der vandt årets Tour de l'Aveniron lavet af en creme og blå Pinarello-stål. I 1975 vandt Pinarello sin første Giro d'Italia med Fausto Bertoglio om bord på en speciel stålmodel med et Columbus-rør.

Og 13 år senere, i 1988, skabte de historie, da spanieren Pedro Delgado fangede den første af 13 Tour de France-sejre, selvom han faktisk kørte i bjergene på en TVT92 med aluminiumsstifter og kulstofrør, som blev opkaldt Treviso har været . I 1980'erne var mærket for det meste for deres Mont-kendte ello SLX-ramme, som med tilladelse fra den amerikanske rytter Alexi Grewal vandt guld ved de olympiske lege i 1984 i Los Angeles. Mens andre populære modeller på det tidspunkt var alle stålmodellerne, udforskede Treviso og Gavia også en verden af ​​tidsforsøgsmaskiner, eksperimenterede med buede rør og innovativt design, og i 1988 lancerede deres første lavprofilmaskine med den karakteristiske Prologo.



Ankomsten af ​​Miguel Indurain på verdensscenen i 1991 tog Pinarello til nye højder, og spanieren vandt fem på hinanden følgende Tour de Franceson en række brugerdefinerede pinarellos, hvor 1994 var det sidste år, turnéen blev vundet på en stålcykel. I 1995 kørte Indurain en Keral Lite-aluminiumsramme til sin endelige sejr, hvor Bjarne Riis tog sejren '96-udgaven på samme ramme, mens Jan Ulrich havde en bemærkelsesværdig række på syv lige sejre for mærket ved at vinde 1997-afsluttet Tour Pinarello Paris på et skræddersyet TIG-svejset aluminium med Columbus-rør TT-rammedesign fortsatte ind i 1990'erne og bar frugt, hjulpet af Indurains ujordiske fysiologi med afsløringen af ​​virksomhedens første fulde carbon TT-cykel, Espada, i 1994, da Indurain brød verdensrekordet og lod en gadeversion ødelægge tidsforsøget. Det nye årtusinde indvarslede den nye generation af hovedsageligt kulfiberrammer med Prince og for nylig Dogma-serien, som Bradley Wiggins vandt Tour de France 2012 med.

Fire sejre ved Tour de France med tilladelse fra Chris Froome Siden da fulgte den sidste i 2017 på det nye flagskib F10. (Italiensk elektroakustisk musik) Et ægte berømt, men nu næsten glemt italiensk mærke, legenden om Legnano går tilbage til 1902 med Vittorio Rossi & Company, der producerede cykler i Milano under varemærket 'Lignon'. Et par år senere blev virksomheden overtaget af Emilio Bozzi, der grundlagde et af de mest succesrige cykelhold i historien i 1906, Legnano Cycling Team, der løb indtil 1966.

De højt ansete Legnano-cykler var kendetegnet ved deres umiskendelige farve, kendt som 'Lizard Yellow', og det unikke rammedesign, hvor sædeklemmen lå direkte under den øverste del på forsiden af ​​sæderøret. I 1920 overtog Bozzi figuren af ​​Alberto da Guissano, den ikoniske Lombard-kriger for at symbolisere Legnano-mærket. Hans billede, støbt i messingstempling og nittet til hovedrøret, ville pryde dine cykler i de næste 50 år.

Mærkets skæbne ændrede sig for evigt i 1924, da holdet underskrev en livslang kontrakt med den unge håbefulde stjerne Alfredo Bindato. Det var et forretningsgeni, da Binda opnåede en utrolig succes med Palmarès, herunder fem udgaver af Giro d'Italia, tre World Road-titler, fire Tour of Lombardis og to udgaver af Milan-San Remo. Faktisk var Binda så dominerende, at Giro-arrangørerne betalte ham svarende til en samlet sejr i Giro for at undgå løbet fra 1930-udgaven for at stimulere interessen for et næsten enmands show femte gang.

Dette indvarslede en gylden æra for Legnano med Gino Bartali's signeringer i 1936 og Fausto Coppi i 1939, en af ​​de stærkeste brandfarlige duoer i historien, parret splittede i 1942, da Coppi satte sig for at køre for bitter rival Bianchi og splittede en nation i to lejre sejr i Tour de France 1948 ombord på en Legnano Roma med en Campagnolo stangaktiveret bagskifter. Efter Bartolis fratræden i slutningen af ​​1954 forsvandt Legnano formuer gradvist i de følgende år, bortset fra guldmedaljen i det olympiske vejløb i 1956 med Ercole Baldini. Virksomheden kæmpede gennem 1960'erne og 70'erne, før de blev købt af den mangeårige rival Bianchi i 1987.

Og et sidste strålende hurra, da Maurizio Fondries vandt Pro World Road-titlen i Ronse, Belgien. Legnano sti ll-mærket lever i dag i navnet, der ejes af Cycleurope. Der er nogle virkelig interessante historier derude.

Det håber jeg selvfølgelig også. Men jeg vil gerne vide, hvilke ikoniske cykelmærker du gerne vil se i fremtidige artikler. Efterlad dine kommentarer nedenfor, og hvis du ikke allerede har abonneret på GCN, kan du gøre det gratis ved at klikke på kloden hvor som helst på skærmen her.

Hvis du har set denne artikel, forestiller jeg mig, at du er meget interesseret i cykelteknik, så hvad med bare at klikke her nedenfor? til vores nyeste, skinnende nye GCN tech show.

Er Dan Martin i Tour de France 2019?

Efter en uges væddeløb finder Martin sig godt ude af strid med GC-hædersbevisninger og sidder 60. samlet og over 20 minutter fra den gule trøje. Efter en beskatning af Giro d'Italia i maj, hvor han blev 10. og vandt en etape til Sega di Ala3. 4-årige har taget en meget anden tilgang til turen.to. 2021.

Datoer, vi har aldrig haft flere af dem i denne verden, og det inkluderer en verden af ​​professionel cykling. Faktisk er datapunkter efter cykling steget eksponentielt efter min mening. Aldrig før har vi vidst så meget om, hvad en Tour de France-rytter laver, og hvad de har gjort før, og meget af det kommer fra en meget lille datasporings- og transmissionsenhed, der sidder under hver rytters sadel.

Dette lille stykke teknologi overfører alle mulige data, inklusive kadence, rytterens hastighed, hvilken gruppe de er i, hvor de er inden for gruppen, hvilke tidsrum der findes inden for grupperne, og alt dette live. Og enheden under hver sadel er fra et firma ved navn NTT, der for nylig erhvervede Dimension Data, virksomheden i modsætning til holdet. Det var de, der har sendt Tour de France-dataene live rundt om i verden siden 2015.

For fans betyder det nu, at de har flere oplysninger ved hånden end nogensinde før. eller i deres vision, og for NTT betyder det, at de har samlet en enorm mængde data og kan analysere et løb som aldrig før. Faktisk hævdede NTT, at de gennem maskinlæring og forudsigelig analyse kunne forudsige resultatet af en etape eller et løb med rimelig nøjagtighed, men jeg føler også, at med min erfaring med racing og se løb er jeg ret god til det, forudsiger resultatet af et løb.

Så jeg besluttede at sætte dem på prøve. En algoritme mod Lloydy, hvem er din? Penge på det? (Glad jazzmusik) Jeg er nået der nu og i zoneteknologien, hvor alle tv-selskaberne er, og hvor NTT er, er jeg ved at møde nogle af deres nummerbrydere, men i mellemtiden havde jeg i morges en interview med Doug Ryder, lederen af ​​Team Dimension Data-teamet, for at spørge, hvordan disse tal hjælper sit team. Doug, vi ved alle sammen, hvor vigtigt det er for ethvert World Tour-hold at have så meget information som muligt om kørere, rivaler, banen, vinden og alt andet, og du er sponsoreret af Dimension Data og NTT, har brug for mere end nogen har andre tilgængelige. - Nå, jeg mener, vi har bestemt meget information, og vi fokuserer på tre områder, men under en Tour de France har vi sandsynligvis alle hold de samme oplysninger til løbet af dagen, så selvfølgelig bruger vi GPS-sporing til at vide nøjagtigt hvor vores chauffører er i forhold til hinanden og i NTT racing-appen kan du tegne og finde ud af, hvor dine chauffører er, hvilket absolut hjælper med racestrategi, så hvis du vil gøre noget meningsfuldt i et løb, og jeg tænker som dagen før løbsdagen var der en løb, der skete i tværvinden, og hvis du ikke ved, hvor dine chauffører er? er i forhold til hinanden og ikke bruger teknologien, så er du bestemt i en ulempe, og hvis du ved det, kan du forberede dig på begivenheder og fokusere på strategi.

Så på løbsdagen har vi alle de samme oplysninger, tror jeg som hold, men nogle af dem bruger det mere end andre, og selvfølgelig bruger vi det altid, kursus y hvert minut i hvert trin i hvert løb - og hvad med i op til løbet, når du vælger en chauffør eller vælger den rigtige chauffør, der er egnet til en bestemt rute? Der er også forskellige apps til det - Absolut, vi har et par applikationer, som vi bruger på dette område, og som bliver en forretningsinformation - At sætte instrumentbræt sammen, som jeg kan se, jeg tror endda chaufførers sundhed og velvære. Men vi ser på alle disse oplysninger, der sidder på hjemmesider i dag. Så det er ikke som om vi har genopfundet og genopfundet hjulet.

Alle disse oplysninger findes alligevel i databaser, vi har bare kondenseret det til information, som vi synes er relevant for os, så hvis vi leder efter en chauffør fra et rekrutteringsperspektiv, kan vi ud fra det, vi leder efter, opsummere. Og så selvfølgelig ved at få de rigtige kørere til de rigtige løb. Vi ser på, hvilke kørere der har klaret sig godt i tidligere løb, og for vores World Tour leaderboard sætter vi dem i løbet, og det er en interessant samtale, vi har med kørerne, når føreren siger, at jeg vil køre løbet.

Og vi spørger, hvorfor vil du køre dette løb? Hvorfor gør du ikke de løb, du laver, var gode til det, fordi du fik så mange point osv., Og dette er din historie, og det er derfor, vi synes, du skal deltage i dette løb - og hvad er det næste? Hvad er den næste store ting inden for data inden for cykling, ville du? sige? - Nå, jeg tror, ​​det er gennem NTT, og jeg tror med arrangører som ASO, jeg synes, det er en mulighed for at præsentere information i realtid og have sofa-trænerne hjemme på tv-skærmen til at træffe beslutninger og træffe informerede beslutninger, og hvorfor ting er sådan? sker ved løb, og også folk på vejene ved hjælp af mobiltelefoner og sådan teknologi. Så jeg tror rigtige live data, stream data, den slags ting, der øger fanoplevelsen og seeroplevelsen, hvilket ville være godt for alle hold, sponsorer, indtægter osv. Så jeg tror, ​​det ville være noget, der ville være rigtigt er unik og meningsfuld og noget vi ser frem til. - Og vi ankom.

Dybest set sker al magien i denne enorme blå lastbil her på tv-grunden. Som du lige har hørt fra Doug, er alle disse data utroligt nyttige for hold som Team Dimension Data og deres sportsdirektører osv. Selvom denne del handler om dig, giver det fans, hvad du har brug for eller ønsker med hensyn til data og se hvor driverne er, og hvad der kan ske osv.

Jeg har arrangeret en rundvisning i området, jeg introducerer dig nu. Alder før skønhed. Vi er i gang.

Jeg tager dig snart ovenpå for at introducere dig og tale med dig, faktisk Tim Wade og Peter Gray, som er rigtige cykelnørder. Ikke mine ord, de ord, der er skrevet på væggen lige bag dig. Inden vi går op, skal du vide, hvad min forudsigelse var for scenen, gjorde du ikke? Nå, dette er trin 11, hvor vi optager dagens artikel, og som sådan skal den ende i en massesprint.

Så jeg besluttede at vinde Dylan Groenewegen, anden, Elia Viviani, tredje, Caleb Ewan, fjerde, Pete Sagan og femte, Jasper Stuyven fra Trek-Segafredo. På denne skærm kan du dog se deres forudsigelser, og det er 17% Caleb Ewan, 6% Viviani, fem for Sagan, 2% Dylan Groenewegen og 2% Matteo Trentin. Selvfølgelig vil de ikke, og det ville ødelægge sporten for alle.

Hvad de dog har opnået, er at forudsige det næsten lige så præcist som en journalist eller en ex-chauffør, der følger racing, vil vi se, om det er sandt i dag. Men lad os gå ovenpå. Dette er Peter, der vil vise os alt, hvad vi kan se, når vi ser løbet på en computerskærm.

hjelmpris

Men før han gør det, forklarer han, hvordan denne sender tager dataene fra cyklen og sender dem til en computerskærm - ja, så der er små GPS-trackere, og du skulle have set dem, fordi de er på bagsiden af ​​alle motorcykler lørdag startede 176 ryttere Tour de France, og de startede alle med en tracker, nu et par færre færre. Men dybest set sender dette hvert sekund af position og hastighed, og det sendes tilbage fra tv-motorcyklerne hele vejen til flyet, der cirkulerer over løbet, og derefter ned til målstregen her ved Zone Technique, hvor vi kan vælge op disse data. Og vi bruger det til information, der udsendes på tv, på digitale kanaler og på sociale medier. - Jeg forstår, at I kan tale med hinanden på cyklerne.

Hvis nogen har et problem, der stråler mod dette fly. Så længe en af ​​dem fungerer, er det fint - ja, signalerne hopper alle rundt for at finde ud af den bedste måde at komme til flyet på, så det er ret smart - så lige nu har du også hastighed, position, kadence? - Husk, at aftalen med holdene kun giver os mulighed for at registrere hastighed og position for Tour de France. Andre løb naturligvis, du Vi kan se løb, som vi er i stand til, styrke og puls og lignende, men i Tour de France er det fart og position. - Nå, lad os se på, hvad vi alle kan se på vores computerskærme, så hvis vi gerne vil have os ved siden af ​​race dækningsuret.

Startende med Race Center formodentlig. - Ja, så Race Center er det officielle live-websted til løbet for Tour de France, og her kan du se alle oplysninger om de grupper, der har huller. Der er nyhedsfeeds og små artikeluddrag, billeder osv. Samt nogle interessante statistikker.

Så vi kan her se, at kløften på outliers har været temmelig stabil de sidste 40 kilometer omkring det 2,5-minuts mærke. - Dybest set har de ikke noget håb, Groenewegen vil tage det. - Sandsynligvis.

Eller Caleb Ewan. Kom så Aussie. Er det derfor, han bliver navngivet med 16% chance? Du spiller favoritter på.

Man ved aldrig. Man ved aldrig. Og så kan du gennem den live sporing del af we bsite, så kan du se på detaljerne for de enkelte chauffører, vælge din favorit, dine favorit drivere, og så har jeg Edvald Boasson Hagen fra Team Dimension Data herinde.

Han sidder på 53. plads på gadenøjeblikket, han rejser i 49 km / t - så hvis du var en stor fan af Nari Cantani, ramte bjerget, og du kan vælge ham og måske nogle af hans rivaler og se, hvor de er, alle er. - Præcis, og så kan du gå ind her, og du kan vælge efter nationalitet, efter hold eller bare vælge individuelle chauffører. Vælg dine favoritter, og følg, hvor de er.

Live datakommentarer på sociale medier. - På Twitter ja, først for nylig på Twitter, er jeg lidt datafreak selv, jeg kan godt lide at lave tal, og jeg elsker allerede dette Twitter-feed. - Ja, det er meget sejt, så vi har en journalist, der arbejder med en datavidenskabsmand, og de sætter forskellige historier sammen, så de kunne have talt om arbejdsbyrden, hvem der er foran pelotonet, og hvem der laver arbejdet her, med det vi kan se Lotto Soudal er på toppen, så de synes åbenlyst, at Caleb Ewan vinder i dag. - Så det siges, at Lotto udførte 45% af arbejdet.

Quick-Step 40 og Jumbo-Visma lige under 10%, så de er ikke sikre - og så begynder vi at eksperimentere med en hel række nye måder at se løbet på. Så dette er en anaugmented reality cap, der projicerer kurset tredimensionelt på et bord, en augmented reality-applikation, vi kan se ruten derhen, vi kan se, hvor chaufførerne er. Og på en flad scene som denne er det sandsynligvis ikke så spændende, men når vi kommer til bjergene, kan du få en reel fornemmelse for at følge stien gennem løbet og få en reel fornemmelse for geografien. - Så hvorfor sige i forhold til forudsigelsen, at den interne computerhjerne giver Caleb Ewan en så stor chance for sejr i dag, i betragtning af at han aldrig vandt en sådan sprint? langt? - Det tager højde for, jeg tror, ​​vi har omkring 35 forskellige funktioner indbygget i modellen.

Og så ser det på formen, det ser på førerens historie. Det ser selvfølgelig på kurset. Det ser op på deres teams sammensætning.

Så, stærkere hold, du ved, at du har tendens til at finde vindende chauffører, de har tendens til at komme fra stærkere hold osv. Og så bringer det alle disse funktioner sammen, og det er blevet trænet i fem års historiske data for at finde ud af, hvem chauffører vil sandsynligvis være og se, det vil ikke være så perfekt, det er sport. Sport er spændende, fordi vi ikke kan forudsige resultaterne.

Men det er bestemt på niveau med de kyndige mennesker, journalister og kommentatorer - hvilket kan være nyttigt, for som Peter fortalte mig, inden vi begyndte at filme denne del, opkræver eksperterne i byen et stort beløb for at give dig tip om aktier og aktier osv. og nogle væddemålstips, der faktisk gælder for cykling, selvom dette ikke er en garanti for, at du får den rigtige vinder på hvert trin, men det giver dig en, der giver en lige så god idé som nogle topeksperter. - Ret. - Så , vi talte med holdlederen, vi talte med en cykelnerd.

Men inden vi går til den næste, lad os tale med en af ​​chaufførerne. Dette er Ben King. Så hvilke apps er tilgængelige for dig for at forbedre din egen præstation lige nu? - En af de apps, vi bruger hver dag, hedder Fila-appen.

Vi gjorde det gennem holdet, og det er en slags wellness-app, som holdet ser i forbindelse med vores træningsfiler, som vi uploader hver dag. Det giver undervisere og læger en fornemmelse af, hvor vi står, og hvor meget de kan udfordre os på bestemte dage. Det er en fantastisk måde at få feedback efter løb og efter træning.

Så. Så vi opdaterer det om morgenen om, hvor meget hvile vi havde, hvad var kvaliteten af ​​vores søvn, hvad var vores kost, alt. - Hvordan ville du nøjagtigt sige, det er? Jeg mener, var der nogensinde et punkt, hvor det blev fortalt? Ikke egnet nok til at træne på en bestemt dag, og du gik ud og følte dig godt? - Ja, jeg mener, der er bestemt dage, især inden for racing, du jeg har ikke rigtig noget valg, men når jeg logger ind der under træning, vågnede jeg meget træt og havde måske en hård nat og sov ikke meget, så næsten øjeblikkeligt får jeg en besked fra træneren om, at vi måske bryder træningen lidt tilbage i dag, og så vil lægen spørge, om der er nogen bekymringer, symptomer, der kan behandles. - Ret, og endelig vil jeg konkurrere mod algoritmemaskinen, som Dimension Data og NTT lavede, som forudsiger ret præcist, tilsyneladende meget nøjagtige vindere og samlede vindere.

I dag har jeg valgt Dylan Groenewegen. Vil du tage et valg? - Giacomo Nizzolo. - Jeg troede, du kunne sige det.

Hvem skal hen? Andet til Giacomo? - For det andet synes jeg, at Groenewegen er et godt valg - jeg synes, at Caleb Ewan også er en fantastisk mulighed i dag, og så jeg tror, ​​at mine penge er på vores chauffør, Giacomo Nizzolo, selvfølgelig, fordi han var deroppe, er denne tur allerede, og jeg tror han vil være god i dag, men en chance udefra. Vi kunne være Groenewegen eller Caleb Ewan. - Okay meget tak. Jeg tror, ​​han talte med sine sponsorer, fordi de valgte Caleb Ewan - din rekordforsøg, som vi lavede artiklen for for et par uger siden.

Hans hovedjob er dog her på NTT. Dette er Tim, han sagde bogstaveligt talt bare til mig, at han fik lov til at gøre alle de nørdede ting, og han vil gennemgå noget af det. Vi har en eller flere forskellige skærme, hvad ser vi på her? - Ja, så en af ​​de udfordringer, vi har, er, at de mennesker, der ser på Race Center, kommer fra hele verden, og det er meget svært for os at forstå, hvad deres oplevelser er, når de ser dette.

Så i år oprettede vi et værktøj, der giver os mulighed for at forstå, hvordan denne oplevelse er for dem. Så dybest set kan vi se alle i verden, se alle de mennesker, der forbinder, og derefter forstå, hvordan dataene strømmer gennem platformen, så forklarede du det lige nederst til venstre, du arbejder på noget helt nyt, som de bruger i ASOs racerbiler - ja, så det sjove er at have en af ​​ASO's udfordringer, at de har begrænset forbindelse under løbet. Hvis du ser fra teleselskabens synspunkt, får du cirka 85% dækning på tværs af faser.

Så det er meget vanskeligt at overføre data til en bil, så planen er at bruge den samme dataoverførsel, som vi har fra senderne bag på cyklerne. Send dataene direkte til en bil, og så oprettede vi en analyseplatform, en datavisualiseringsplatform, der kører i bilen, så du ikke behøver at have de store rør foran dig for at se, hvad der foregår. - Det er sejt.

Ret, så du har gjort dette, siden Dimension Data underskrev kontrakten med ASO for første gang, så meget har ændret sig siden da, det er jeg sikker på. Men hvad ser du som fremtiden? For som sagt, alt her drejer sig om fans, og publikum oplever bedre. Hvad sker der i det næste eller to år? - Ja, jeg tror, ​​vi har været fokuseret på seeroplevelsen i de sidste fem år, og jeg tror nu, vi ser på fanoplevelsen, og hvordan? Vi kan bringe data og elementerne til folk på vejene.

En af de ting, vi har her i år, er gæstfrihedsområderne, vi har et datadashboard, så folk kan se, hvad der foregår, og du får et bedre overblik - lige før vi får big data -Bus, der går, vil jeg vise dig dette fordi det er et lille glimt af, hvad man kan forvente i en ikke alt for fjern fremtid. I øjeblikket var det reserveret her til lastbilen og også NTT VIP-området tættere på destinationen. Men som jeg lige har oprettet det, kan du se lederne af alle vurderinger på skærmen.

Bernal, Wellins, Sagan, Alaphilippe og deres positioner i løbet. Alaphilippe begynder at stige, han er i øjeblikket på 149. plads, præcis hvor langt bag lederen de er og også deres nøjagtige hastighed. Han kører lidt hurtigere, jeg tror, ​​han skal bare have stoppet for en komfortpause og gør vej tilbage til toppen af ​​pelotonet, der virkelig efterlader mig, er en stor tak til alle på NTT for at give os et glimt bag Have har givet baggrunde for at se, hvordan alt fungerer, og hvordan det fungerer for holdene og også for chaufførerne.

hybrid dame cykler anmeldelser

Og jeg må sige fra jeg er lidt tal og statistikfreak, jeg elsker de ekstra data, du kan få fra løb i disse dage til at ledsage de billeder, du ser på din skærm, og jeg er virkelig begejstret for at se hvor også Hvad vises, er disse datapunkter, og statistikker vil forsvinde i fremtiden, fordi jeg tror, ​​de har nogle rigtig store planer. Nu er jeg dog virkelig begejstret for at se, hvem der vinder denne etape, hvis jeg kan slå den store computerhjerne, jeg er ved målstregen for at se. (akustisk musik) Ewan vandt. (Kamera lukker klik) Jeg tror ikke på det.

Jeg blev ramt af en computer. Jeg mener, for at være retfærdig fik jeg top 3 lige, de var bare ude af orden, som de ikke klarede. Interessant dog.

Jeg forventede ikke, at Caleb Ewan skulle vinde, så jeg valgte Dylan Groenewegen Aldrig, som de indrømmede, være i stand til fuldt ud at forudsige etapevindere, hvilket ikke er hvad vi alligevel vil have. Ellers ville der ikke være nogen mening i at se etappen eller løbet. Lykken spiller altid en rolle i cykelverdenen.

Vi så det faktisk i dag med valget af Ben King og Doug Ryder. Giacomo Nizzolo, Team Dimension Data, styrtede desværre omkring 30 kilometer fra mål og spillede ikke en rolle i den sidste spurt en rigtig interessant dag, jeg ser som sagt frem til at se, hvad de gør med hensyn til deres data i fremtiden kommer op, så hold dig opdateret. Nu, hvis du kan lide dine løb lige så meget som jeg, skal du sørge for at abonnere på GCN Racing, vores nye YouTube-kanal dedikeret til professionel cykling.

På den anden side, hvis du virkelig kan lide din teknologi, og du vil se, hvad Dimension Data skriver, så vi nærmere på en af ​​deres BMC-maskiner hernede.

Er Dan Martin i Tour de France 2020?

Dan Martinvil køre ind i det ukendte vedTour de Franceda han målretter mod en etappesejr i løbet af de næste tre uger.

Hvor starter Tour de France?

Løbet bevæger sig rundtFrankrig, der klatrer op i Alperne og Pyrenæerne over 21 etaper, inden de slutter i Paris den 18. juliStartdetTur, med chokeren 2020-vinder Tadej Poga? ar på udkig efter at forsvare sin titel.

Kort sagt er Tour de France den største cykelbegivenhed i sæsonen, traditionelt afholdt i juli. I Touren konkurrerer de bedste kørere i verden i 21 etaper i hele Frankrig om den ultimative pris i cykling, tre uger med racing forskellige vindere hver dag og masser af forskellige farvede trøjer, der er svære at holde styr på, så vi nedbryder det i denne begynderguide til Tour de Frost Hvad er turen? Tour de France er en af ​​tre store cykelture, og er det? det største prestigefyldte løb i kalenderen ingen spørgsmål som donor tour de france består af 21 individuelle etaper fordelt på tre uger nu er hver etape tidsbestemt, løbslederen og den endelige samlede vinder bestemmes den samlede rulletid er nu ud over den samlede rangering kaldet generel klassificering eller gcas kaldes det almindeligvis den første til at krydse målstregen på hver etape, der bliver kronet til etapevinderen, turen inkluderer normalt to hviledage uden løb, selvom rytterne går ud og lav et skød for at holde benene i bevægelse, men de tager disse dage fri for at sikre, at chaufførerne kan komme sig, så de kan køre så hårdt som muligt i de kommende dage for at gøre løbet så spændende som muligt. Turen har kørt siden 1903 med de eneste afbrydelser fra Første Verdenskrig og II, hvilket får 2020-løb 107 til at starte i et naboland som Belgien, Holland, Storbritannien og andre steder, nu finder de første etaper af løbet normalt sted i det land, men så sætter de afsted til Frankrig til start kendt som Grand Departall, så Tour de France etaper falder i en af ​​fem forskellige etappekategorier første flade etaper disse etaper har normalt minimale stigninger og bruges til at køre løbet i mellem at flytte bjergkæderne over det franske landskab, nu bliver de typisk vundet af specialister, vi kalder sprintere, der når hastigheder på over 70 kilometer i timen, når de kører mod målstregen i en superhurtig destination, så har vi det bjergrige etaper, nu er bjergetaperne på turen hovedbegivenheden og en del af løbet, hvor alle ønsker at være en del af, seere og racere, disse etaper er spredt mellem de franske alper og Pyrenæerne Enees og disse etaper bjerget tusindvis af meter klatring i de tre uger, du kan enten ende op på toppen af ​​et kæmpe bjerg som toppen ankomst eller nogle gange efter en lang rebstigning efter en stor stigning disse etaper altid meget spændende, og de er typisk store afgørende faktorer i den generelle evalueringstidsforsøg, hvis du ønsker at vinde tourde frankrig, skal du være god tidsforsøg kaldes løbet mod uret, fordi det er en individuel indsats i en tidsfase, hvor hver kører i korte intervaller på et minut ad gangen bruger ryttere typisk specielle aerodynamiske cykler og udstyr til at gå så hurtigt som muligt i deres eget tempo.

Tidsforsøg kan finde sted på ethvert terræn, fra superflade spor til kuperet terræn og endda rene bjergbestigninger giver en god mulighed for den samlede stilling til at investere meget tid i rivaler. Holdtidsforsøg afholdes i samme format som individuelle tidsforsøg, men de køres af hele holdet Nu ruller hvert hold ud og kører i en basisliniedannelse, forestil dig, at fugle vandrer i dette store V-format, dette hjælper med at bryde vinden og holde tempoet super højt som besætning til målstregen så hurtigt som muligt. Nu starter hele holdet sammen, og den sidste gang, der gives, er den femte rytter, der krydser målstregen, men de starter normalt med otte ryttere.

Så når de har otte chauffører minus tre, er det fem, så de har normalt tre chauffører, der gør hvad de kan. Vi plejede at vende Calla rundt og brænde godt, de går så dybt, hvis de måske går tæt på målstregen, for at lade resten af ​​holdet fortsætte uden dem, disse ryttere ruller ofte i deres eget tempo for at ofre deres hold leder, nu ligner holdets tidsforsøg, hvis det gøres rigtigt, en velsmurt maskine har store fordele i forhold til andre kadrer, der kæmper med denne type begivenhed, den samlede vinder af Tour de France er en enkelt rytter med den laveste samlede tid i slutningen af ​​den 21. etape, der er afsluttet på de ikoniske Champs-Elysees i Paris siden 1975, er den enorme gruppe ryttere på Touren kendt som Peloton thepelotonis består af 22 hold på otte kørere, som hver resulterer i 176 chauffører ved start. Hvert hold består af de bedste ryttere, der udgør hvem der er hvem af cykelstjerne hvert år.

Pro-kontinentale hold i anden klasse med wild cards ider, og de betragtes som mindre, selvom superbig-hold nu har en god chance for, at disse hold er pro-kontinentale hold, der viser deres sponsorer i sæsonens største løb, konkurrerer mod Bigworld Tour hold og potentielt tiltrække talentspejdere, der vil søge at underskrive dem til verdensrundturen i den kommende sæson, pro-kontinentale kørere animerer løbet i udbrud for at give meget mere opmærksomhed til deres sponsorer, så meget som muligt, nu vil hold normalt fokusere omkring en eller to kørere, der er udpeget som holdets lederhold, sigter mod at vinde individuelle etaper eller en samlet klassifikationskandidat, hvis mål er at vinde Tour de France som helhed såvel som lederen af ​​resten af ​​de hold består af husstande, hvilket bogstaveligt talt betyder for tjenere, der nu er hjemmesteder direkte til støtte for deres teamledere, ofrer deres egne ledelsesmuligheder og hjælper holdet med at nå dette r Toredomestiq folk ofte kører i spidsen for gruppen for at bremse tempoet i angreb reducere lederen fra vinden, i det væsentlige for fuldt ud at bevare lederens energireserver, lokalbefolkningen falder også tilbage til holdets biler for at indsamle mad, for at modtage ordrer, at få flasker med tøj til deres ledere, hvis deres leder endda har en Har punkteret dæk på siden af ​​vejen, hvor din bil ikke kan nå dig, bogstaveligt talt give dem en cykel eller deres egen cykel for at få dem tilbage i løbet nu så snart som muligt, mens hver etape kun har en vinder, og turen er vundet af kun en kører i alt. Disse sejre skyldes det upåklagelige teamwork af alle otte holdkammerater, enkelt sagt, ingen kan vinde tour de france alene. Det er simpelthen ikke muligt det gamle ordsprog teamwork gør drømmen til en succes turen er et smukt dynamisk kalejdoskop af farver, der ruller igennem Frankrig denne blanding af teenage trøjer lavet af lyse sponsorlogoer spændende mønstre i dristige farver er virkelig en Se blandt alle de almindelige holdtrøjer, som du kan finde og forstå dit tøj nu, du finder fire særligt vigtige trøjer, der tildeles i slutningen af hvert trin til lederen af ​​en af ​​fire forskellige klassifikationer Den gule trøje Le Mayo Jean er den vigtigste og mest prestigefyldte trøje af Tour de France-ryttere med den laveste akkumulerede tid på banen indtil videre, trøjen er gul, takket være Det franske magasin Auto, som fremmede løbet i begyndelsen af ​​det 20. århundrede, blev lavet på karakteristisk gult papir trykt nu, der bærer denne trøje i slutningen af ​​fase 21, Tour de France vinder en livslang respekt fra jævnaldrende og fans, og med en præmiepenge på 500.000 euro er den hvide le Mile Block-trøje den hvide trøje den bedste unge kører i løbet, dette er den bedst placerede kører i den samlede rangering under 25. januar først i det respektive racerår 'muligt at holde den gule trøje på samme tid hvid trøje i dette tilfælde er den gule trøje nu prioriteret, så den andenplads, ung kører i den samlede stilling ville bære den hvide trøje i slutningen af ​​turen, bedste unge kører tager 20.000 euro. Den grønne trøje kaldet Lumaio ver er sprintertrøjen under hele løbet. Der tildeles point for den første rytter, der krydser målstregen. De tilgængelige point tildeles hver dag, men de tilgængelige point varierer afhængigt af dagens etape ud over disse punkter er hver dags rute krydret med såkaldte mellemsprint før målstregen. Løbene forbliver spændende.

Start-finish-sprintpoint tildeles point Både i mellemsprintene og i slutsprintene, og føreren med flest point i slutningen af ​​løbet har den grønne trøje, nu bliver denne trøje normalt vundet eller båret af en sprinter, der samler point når han vinder etaper og regelmæssigt ender i top 15 på etaper, som han ikke vinder, og i de høje bjerge kæmper for outliers t, kan du sikre de mellemliggende sprints, selv på dage, hvor du ikke har nogen chance for sejr Prisen på den grønne trøje er femogtyve tusind euro, den prikkede trøje la moi pirrende på samme måde som vennerne i de mellemliggende trin på toppen af ​​hvert væsentligt stigepunkt for de første par ryttere til at nå toppen, antallet af tilgængelige point varierer afhængigt af klassificeringen af ​​stigningen Jo sværere stigningen er, jo flere point tilbydes nu Føreren med flest bjergpunkter bærer den prikkede trøje og tager 25.000 euro hjem i slutningen af ​​turen. Lad os tale om sprintere Sprintere sigter normalt mod at vinde flade etaper, der beskytter sig mod vinden bag deres holdkammerater hele dagen, og forsøger at holde sig tæt på toppen, undgå besværsdelinger gennem tekniske sektioner, undgå kursændringer, vindstyrker alle mulige ting, sprintere bogstaveligt, men når de fortryder det, de rører aldrig vinden, og de lurer altid helt foran pelotonet op til de sidste hundrede meter, hvor de bryder ud bag deres holdkammerater, der gav dem en stor føring til at bryde sejren, så de sprint mod målet, som en sprinter kan producere en masse magt selv i en kort periode, og du er super hurtig At være en sprinter er et meget unikt og farligt job. Chauffører, der vinder sprints, har svært ved at overleve i de høje bjerge. Du hører normalt ikke om en sprinter, der er i samme beskrivelse i slutningen af ​​turen sprinter tendenzie ll timer bag de samlede vindere i den samlede stilling, selvom du måske har vundet flere etaper under turen bjergetaper vandes af rene klatrespecialister, disse ryttere laver karriere i klatring, og de gør hurtige klatrere, der ofte er ryttere, der sigter mod at vinde turen samlet, men løbet har også klatrere, der ikke er interesseret i den gule trøje. De har kun et mål, at vinde topmøder og bjerge.

Nu skal en rytter, der ønsker at vinde turen som helhed, være i stand til at bestige bjergene meget godt, såvel som potentialet er nødt til at skabe massive huller i ligaen og lade deres konkurrenter miste en masse tid i den samlede stilling i one fell swoop Individuelle tidskørsler er særligt vigtige i etapeløb der vil normalt være mindst en gang pr. udgave af tour de france, men nogle tilføjes to eller tre eller endnu flere mest teamleder, der vandt den samlede placering på tour g, der ønsker at sejr skal være i stand til at producere en god tidsprøve, en tidsprøve varer typisk alt fra 30 minutter til en time, og chauffører har potentialet til at vinde minutter foran deres rivaler, hvis de virkelig er gode til at være en samlet deltager, der vinder med færdighederne i tidsforsøget vil have en kæmpe fordel i forhold til en Agc-udfordrer, der kun stoler på hurtig klatring i bjergene for at vinde tid nu ud over tidsforsøget, der tilbyder dag-til-dag bonusser til de første tre ryttere over The Finis h-linjen indtager seks og fire sekunder for første, anden og tredje plads Kvindernes Tour de France tættest på kvindernes pelotonEn tre-ugers Grand Tour finder sted på Girorosa, et 10-dages etapeløb, der normalt starter i juli, såvel som det firma, der organiserer tour defrance også løbet af le tour defrancea kvindes en-dags løb, da s har været afholdt på samme rute som en etape i herrenes løb i en årrække. Dette var et fladt kursus rundt om champs-elysees i Paris, der normalt blev besluttet af en stor gruppe sprintere i ansigtet med kvinders cykling for evigt og ville være et kæmpe skridt mod en virkelig lige sport og personligt ved jeg, at det ville være en utrolig ting at være i stand til at se dette og komme til liv ok jeg har fejlen, hvordan kan jeg se dette vores yndlingssted for at se turisterne på gcn race passet selvfølgelig, men måske er vi lidt forudindtagede, men udover turen har vi mange andre store løb hele året, men gcn er nyt? Race Pass har alt, hvad du kunne ønske dig, det har alle mulige funktioner som sceneprofiler, startliste, daglige højdepunkter efter løbeanalysen og en masse andre gode ting, det har stort set alt hvad du har brug for, uanset om du er en erfaren tilskuer eller en første gang fanatiker et cykelløb er så det er det tour de francet det store show den største begivenhed bogstaveligt talt årets største begivenhed i cykelverdenen turen er en god start, hvis du aldrig har set cykelløb før, hvis du kunne lide denne artikel, giv os ånde, og hvis du kender nogen, der i øjeblikket er interesseret i cykling og måske er nysgerrig efter cykelløb og ture. Send dem denne artikel for at få dem begejstrede, tak for at se, og vi ses næste gang

Hvor lang er Tour de France?

Det 144,9 km lange løb fra Cluses til Tignes omfattede 4.500 meter klatring med fem kategoriserede stigninger inklusive den første hestekat? Gorie test af løbet, ved ColafPre og to første kategoris bjerge og en op ad bakke i Tignes.5

Er Tour de France 2020 annulleret?

Det er officieltTour de France 2020Er udsat

Nyhederne er ikke overraskende i betragtning af koronaviruspandemien. Alligevel er det et historisk øjeblik for det ikoniske løb. Race arrangør Amaury Sport Organization meddelte tirsdag, atTour de France 2020vil blive udsat.

Hvad kaldes hovedgruppen af ​​ryttere?

I et cykelløb på vej er pelotonet (fra fransk, der oprindeligt betyder 'peloton')hovedgruppeellerpakke med ryttere.Rytterei engruppespar energi vedridningtæt (kladning eller slipstreaming) til (især bag) andetryttere.

Popper cyklister sig selv?

I dag vil elite atleter bareskub deres bukserog fortsæt videre. Husk, hvad der sker, hvornårcyklisterer tvunget tilskub deres bukser. Professionelle konkurrerer til det punkt, at deres krop er ud over stresset, det føles som om det er døende.enogtyve . 2015.

Hvem er den største Tour de France-rytter?

Mathieu van der Poel har bekræftet sin status som verdensstørste cyklistefter hans etape 2 sejr iTour de France. Det er ifølge Sir Bradley Wiggins. Hollænderen vandt høflighed af en fascinerende tur over dobbeltopstigningen ved Mur-fra-Bretagne tager den gule trøje.28. 2021.

Hvorfor blev etape 19 i Tour de France aflyst?

Tour de France etape 19stoppet på grund af ugunstigt vejr

Race arrangører stoppetdetløb på grund af en haglstorm, da Julien Alaphilippe mistede sin gule trøje til Egan Bernal.
26. 2019.

Hvornår blev Dan Martin professionel cyklist?

Martin er født og opvokset i England og repræsenterer Irland i konkurrence gennem sin irske mor. Siden Martin blev professionel i 2008 har han deltaget i to olympiske lege og vundet etaper i Tour de France 2013 og Tour de France i 2018.

Hvem er Dan Martin i Tour de France?

Dan Martin vil gøre det overraskende skridt ud af WorldTour for at slutte sig til Israel Cycling Academy. Dan Martin siger, at varmen spiller en vigtig rolle i den vigtigste tidsforsøgsfase i Tour de France. Irmanden siger, at han ikke kunne have givet mere til at matche Alejandro Valverde eller Primož Roglič på løbets første topmøde

Hvor sluttede Dan Martin på turnéen i Beijing?

Martin vandt etape 4 og blev nummer to efter BMC Racing Teams Philippe Gilbert fra Belgien ved sæsonafslutningen i Beijing. Martin blev niende i UCI World Rankings (316 point); Irland placerede fjortende på de nationale placeringer (357 point). I marts kom Martin i tiende position ved Volta a Catalunya.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

2020 uci verdensmesterskaber på vej - praktisk løsning

Hvem vandt UCI Men's Road Race 2020? Franskmanden Julian Alaphilippe

Cyclocross verdensmester - hvordan løser vi det?

Hvem vandt cyclocross mesterskabet? Mathieu van der Poel kom sig efter et andet omgangsnedbrud, inden han satte en masterklasse på cykelridning for at opnå en fjerde elite mænds cyclo-cross verdensmestertitel. Den 26-årige afsluttede en ren fejring af verdens titler til Holland fra UCI Cyclo-cross verdensmesterskabet i den belgiske kystby Oostende.

Runner's verdens digitale abonnement - hvordan man løser det

Hvor meget koster et Runner's World-abonnement? Et år siden lanceringen har Runner's World + -medlemskab haft 18.000 tilmeldinger med 13.500 nuværende aktive medlemmer, hvoraf 60% har tilmeldt sig det årlige abonnement, der koster $ 50 eller $ 30 for eksisterende trykte abonnenter. 10.03.2020

Uci verdensmesterskabsvej - mulige løsninger

Hvor kan jeg se UCI Road World Championships? USA Cycling annoncerede den 4. september 2020 de atleter, der vil repræsentere USA i Elite mænds og kvinders tidsforsøg og landevejsløb ved UCI Road World Championships 2020, der finder sted i Imola, Italien den 24. - 27. september 2020. Du kan se alle væddeløb live på den olympiske kanal.

Verdens hurtigste kvinde 2016 - almindelige svar

Hvem er den hurtigste kvinde i verden 2020? Shelly-Ann Fraser-Pryce bliver den hurtigste kvindelige sprinter i live, løber bedste 100 m siden Florence Griffith Joyner. Kun en kvinde i historien har kørt en hurtigere kvindes 100 meter end Shelly-Ann Fraser-Pryce gjorde lørdag: Florence Griffith Joyner. 2021.

Runner's verdenshalvmaratonplan - varige løsninger

Er 2 timer og 30 minutter en god halvmaraton-tid? Sæt dine mål At afslutte et halvmaraton på mindre end to timer er et fælles mål for erfarne halvmaratonløbere. Højst konkurrencedygtige løbere sigter mod hårdere mål, som en halvmaraton på 1 time og 30 minutter (6:51 minutter pr. Kilometer tempo eller hurtigere).