Cyclocross løb - hvordan man håndterer
Kan en cyclocross cykel bruges til racerløb?
I al alvor er det dog helt acceptabelt at køre dincyklocross cykelhave enlandevejscykelog barebruget ekstra sæt hjul med smallerevejdæk. Det er også helt fint at bare køre påvejmed det brederecyklocrossdæk og hjul, som du allerede har.
Vi lavede for nylig en artikel, der sammenligner forskellene mellem racercykler og cyklocrosscykler. Mens vi skrev manuskriptet, bemærkede vi, at forskellen mellem de to nu er meget, meget mindre med den nye generation af såkaldte racercykler. Så vi spurgte os selv, og nogle af jer spekulerede også i kommentarfeltet, om du ikke kan cykle på en landevejscykel eller ej.
Så vi troede, vi ville prøve det. Dette er en Canyon Endurace landevejscykel med cyclocross-dæk. Nu spurgte jeg Canyon, som venligt lånte mig denne cykel, om den kan køre cyklocross eller ej.
De sagde, at når denne cykel blev designet, havde den ikke tænkt på cyclocross i det mindste. Det er ikke, hvad det var designet til. Men de sagde også, at det er en blomstrende god cykel.
Så det lyder som en udfordring. ”“ Denne gennemsnitlige bypark er cyclocross. Løb rundt i et ikke-elsket område med græs og jord, åbent og tilgængeligt for alle.
Faktisk var der for et par uger siden faktisk et løb på dette nøjagtige sted på jorden. Hvilket bedre sted at sætte dit Enduro-løb igennem tempoet end med et skød eller to på en rigtig cyclocrossbane? Vi har en rigtig stejl stigning, masser af mudret, ujævn græs og et par glatte sving. Den første ting, du er sikker på at lægge mærke til, når du vover off-road på din landevejscykel, er pedalerne.
Nå ja, du kan køre på dobbeltsidede mountainbike-pedaler og bruge mountainbike-sko med din landevejscykel. Men efter min mening føles pedaler bare meget bedre. Det er hvad der skal være på din landevejscykel.
Men når du først prøver at låse i ujævnt terræn, bliver det meget, meget sværere. Faktisk gør det os alle til Matt Stephens. Jeg er med.
Nu er vi hurtigt ved vores første forhindring, dette er den beskidte, stejle lille stigning, jeg vil køre lige over cyklen med en 42 kædehjul og en 28 kassette. Men underligt nok kan man tro, at på denne cykel, som er meget hurtigere, er det lavere gear faktisk meget lavere. Så stejlheden er ikke et problem.
Hvad der dog er, er, at det er grødet og også frossent. Vær ikke urolig. Jeg er der, jeg er der. ”“ Jeg er inde, jeg er inde.
Så er der bekvemmeligheden. Nå, som jeg sagde, disse dæk er alligevel ret smalle til cyclocross i disse dage. UCI's lovlige grænse er 33, men jeg vælger 35c brede dæk til generel kørsel, og mange mennesker kører meget bredere.
Årsagen til dette er, at du har meget mere greb og også meget mere komfort, da du kan lade dem køre lidt blødere uden risiko for nedbrud. Men med disse skal du lade dem løbe meget hårdere, fordi de er lidt smallere. Så jeg har 50psi.
Og så med denne cykel, selvom den var designet med bunker med virtuel overholdelse for at være glat og buttery blød på vejen, her, på ujævn græs med smalle, hårde dæk, er det ret hårdt arbejde. ♪ ♪ Okay, så vi har bare et par glatte hjørner, og en lille nedstigning er nært forestående. Intet skræmmende, men det vil teste håndteringen af denne cykel.
Da racercykler er lidt twitchy end cyclocross-cykler, er den bageste lidt kortere. Selvom det betyder, at det klatrer godt på vejen, er det lidt sværere at kontrollere, når det er glat, og når du begynder at glide. Så gør frontenden det også lidt sværere.
Forhjulet er anbragt ganske lavt ned, så du først kan ramme dækket med fødderne, når du svinger langsomt. Men selv når du begynder at glide, er det lidt mere nervøst. Og når tingene bliver lidt vanskelige, skyldes det faktisk, at styrevinklen på racercykler er cirka en grad brattere end på cyklocrosscykler.
Så denne cykel føles stort set som en old school cross-cykel, hvilket faktisk er ret sjovt. Og det er bestemt ikke dårligt med vejgeometrien, da det har en lavere bundbeslag. Når det er sagt, når du læner cyklen over vendinger, når du har meget greb, føles cyklen meget mere sikker og også meget lettere at ændre retning.
Okay, tag et skød. Hvordan søger vi? Nå ret godt Jeg synes det er rimeligt at sige. Deling er ikke det problem, jeg troede, det ville være, ikke i dag alligevel.
Jeg tror, det ville ikke tage meget mere mudder at komme hurtigt op. Men her og nu har jeg det helt fint. Og vi er der på geometri, og det var et af de store spørgsmål, jeg havde.
Og for at være retfærdig er denne cykel virkelig smuk off-road. Det er ikke for nervøst, selvom du hurtigt vil finde grænserne, hvis du skubber hårdt off-road. Faktisk bliver disse grænser mærkbare hurtigere, når du sænker farten på virkelig teknisk terræn.
danny macaskill cykel
Og så er der det faktum, at jeg ikke var i stand til at komme nogen steder i nærheden af den store klinge, fordi det er en tandring 52 og 52, jeg mener, du går virkelig ret hurtigt, og jeg var ikke meget hurtig. Vær retfærdig, den største forskel mellem dette og en crosscykel er efter min mening dækbredden. Disse dæk er lidt for smalle efter min smag. Noget bredere vil frigøre meget mere potentiale og også være meget sjovere off-road kørsel.
Men der er en ting, vi ikke har rørt ved i dag, og det er styrke. Er en landevejscykel stærk nok til at blive kørt off-road, eller ærligt talt, skal du bryde den? Nå, det er det spørgsmål, vi stiller to af de producenter, du ser her. Først op, Reynolds, der laver disse smukke smukke cykler her.
Og de sagde, at disse hjul er perfekte til cyklocross eller grus, selvom de er ret lette. Og de sagde også, at de overskrider UCIs mindste krav til vejstyrke med 100%. Så de er dobbelt så stærke som de har brug for.
Derefter spurgte vi Canyon, der tillod os at bruge deres smukke cykel off-road, og de understregede endnu en gang, at den ikke var designet til cyclocross. Men med hensyn til styrke er den lige så stærk som en crosscykel. Men hvad med vores oprindelige spørgsmål, i sidste ende? Kan du køre en racercykel off-road? Jeg formoder, at svaret ser ud til at være ja, det kan du.
Alt du skal gøre er at klikke på kloden, hvor det måtte være. Og så mere indhold for nu.
Nå, hvad med at du ser artiklen vi talte om i starten for at sammenligne forskellene mellem racercykler og cyklocrosscykler. Hvis du vil komme til det, skal du blot klikke deroppe. Eller for faktisk at få noget teknologi off-road, lær af den ubestridte mester Sven Nys.
I denne artikel har han nogle af sine bedste cyklocross-tip.
Bliver der cyklocross racing i år?
I en kortfattet pressemeddelelse sagde arrangørerne i maj: Vi beklager at meddele dig, at 2020-udgaven af Really Rad Festival ofCyclocross vilikke finder sted. Detracemødested har informeret os om, at deviljeikke vært for nogen begivenheder i 2020sæson. RRFCXviljevære tilbage i aktion for2021.28. 2020.
2020, året ingen planlagde. Et mystisk lungebetændelsesudbrud i Wuhan, Kina. En ny type coronavirus.
Antallet af berørte lande er tredoblet. Verdenssundhedsorganisationen har netop meddelt, at det er en pandemi. COVID 19-pandemien har ramt verden og nået hvert hjørne af vores liv.
Cykling var ikke fritaget. Normalt liv stoppede, da folkesundheden blev en prioritet. For mig personligt betød dette ingen racing og rejser, en ret stor ændring i tempoet.
Det vigtigste er, at jeg ikke havde noget at klage over. Jeg var hjemme med et ansvar for at gøre min del for at stoppe spredningen og tage mig af menneskerne omkring mig. Imidlertid var jeg i stand til at markere nogle produktive mål og kom ind i efteråret og den kommende CX-sæson i god form.
Jeg rejste til Belgien for at komme tilbage til det normale og drage fordel af det hårde arbejde, jeg havde udført i løbet af sommeren. Jeg indså hurtigt, at sæsonen ville være langt fra normale COVID-tests, strenge protokoller og ingen fans af løbene, men vi gjorde vores bedste og fik løbene i gang, og benene viste også et podium i europæerne. På dette højdepunkt havde jeg stadig et par solide løb, inden jeg nåede den største forhindring i Superprestige Merksplas sæsoner i 2020 og 2021.
Løbet startede ikke godt, ikke i sandet længe, ramte nogle ujævnheder og blev sendt frem på min sadel. Mit forhjul gravede i sandet, og jeg blev kastet over stængerne direkte på min venstre skulder. Det skete så hurtigt.
Jeg havde ikke engang tid til at strække armene ud. Min krop snoede sig ved stød, og straks følte jeg, at kravebenet gav efter og brød. F ***! Jeg lå i en bunke i sandet og hørte andre chauffører stå af og løbe rundt om mig.
Så blev det stille, jeg rullede over og rettet mig op og straks kunne jeg mærke, at min venstre skulder var helt udmattet. Jeg klatrede over barrieren og blev mødt af Kurt fra TRINITY, der tog min cykel. Jeg fortalte ham, at min kraveben var brudt, så følte han min skulder og den skarpe knogle og hans ansigt fortalte mig historien.
Medicinsk telt, huddragt afskåret, injektion af smertestillende midler, derefter ind i ambulancen og ud til hospitalet i Turnhout. Registreret gennem triage, røntgen, hospitalskjole, derefter COVID-test, chatte med lægen og derefter direkte ind i operationen. Jeg glemte, hvor jeg var, da jeg vågnede.
Jeg kom rundt og havde ikke for meget smerte. Den aften sov jeg godt på trods af at jeg var vågnet hvert par timer for at kontrollere, at smerteniveauet var ok, og en kontrol hos lægen, og jeg var god til at gå tilbage til frafaldet. Den næste dag var hård.
Groft fra medicin og kirurgi, så indså jeg min aktuelle situation. På løbsdagen gik alt meget hurtigt, ulykkes hospital, operationsstue, søvn. Så første gang jeg virkelig havde tid til at behandle alt, var den næste dag.
Jeg gik en tur for at holde hovedet lige og finde ud af, hvordan jeg skulle komme tilbage til, hvor jeg havde brug for det. Så det er dag 2 efter min ulykke. Så i går kom jeg tilbage til holdhuset fra hospitalet.
Ikke ligefrem sjovt, men det gik lidt hurtigt, og jeg følte ikke, at jeg havde meget tid til at behandle alt, hvad der foregik, så jeg tilbragte i morges at tænke igennem trinnene og finde ud af, hvad der var, vil være min virkelighed i de næste par uger. Jeg var nødt til at lave en plan nu for at komme stærk tilbage. Den første ting, jeg sagde til mig selv, var at jeg ville være stærkere end nogensinde og klar til verdensmesterskabet i slutningen af januar.
Det var mit mål, og alt imellem var at gøre mit bedste på den ene dag. Jeg fløj hjem et par dage efter min operation for at tilbringe 10 dage i Skotland. Jeg er glad for, at jeg valgte det.
Det gav mig lidt plads fra at løbe og tillod mig mentalt at læne mig tilbage og lade min kraveben begynde at helbrede. Jeg har lavet nogle indendørssessioner, men intet for vanvittigt bare for at holde mig travlt og bevæge mig. Yo! Det er dag 10 efter min operation.
Jeg oprettede min Zwift, så jeg dybest set kører lidt hver dag. Min skulder er forbedret de sidste par dage. Jeg støttede det i øjeblikket.
Jeg føler mig lidt mindre træt hver dag, hvilket er positivt, og så er selve skulderen meget mindre ubehagelig. Jeg prøver stadig ikke at belaste for meget. Kroppen følte stadig ru, men de fleste dage kunne jeg mærke en forbedring i min skulder.
Så fløj jeg hjem for at se den belgiske kirurg, der reparerede skulderen. Vi diskuterede risikoen for at vende tilbage til væddeløb for tidligt, mens knoglen stadig var ved at heles, så jeg besluttede at gå glip af racersæsonen. I stedet gik jeg til Girona for at lave en stor træningsblok og genvinde mit niveau.
michael kelly børn
Tiden her i Girona var fantastisk! Ja, nu fortsætter det. Girona var rigtig god, min motivation var høj, og jeg tror nok, det er en af de bedste træning og ridning, jeg nogensinde har lavet. Tre ugers arbejde gik hurtigt, og jeg kørte tilbage til Belgien med en god følelse.
Jeg lavede den obligatoriske syv dages karantæne og test. Derefter dukkede op ved det første løb i Mol, klar til endnu et løb. Det har været en hård dag.
Mol er en rigtig hård sandbane, men mit hoved var helt ude af spillet. Lige fra starten med chauffører, der styrtede ind i mig, kampen om positioner og stresset fra første omgang. Jeg følte mig ude af min komfortzone.
Jeg kollapsede bare lidt og havde ikke en racergnist til at skubbe og tage risici. Jeg gætte, det var bare fordi jeg ikke tog mere, men dette løb hjalp ikke min selvtillid på cyklen og frygt for at falde. Jeg koncentrerede mig igen, men var klar til en dobbelt weekend med Hamme og Overijse.
Hamme var i bedste fald gennemsnitlig. Jeg har haft nogle gode løb, men jeg følte stadig, at jeg var ved at opbygge løbshastigheden, og at de små ting stadig skulle passe sammen. Men i mit hoved vidste jeg, at Overijse ville være en mulighed for mig til at vise mig selv den næste dag.
Overijse er en af de hårdeste baner. Masser af lodrette meter pr. Omgang og vanskelige tekniske stigninger og nedstigninger. Jeg havde en rigtig god tur i eliten sidste år, så jeg var klar til at vise mine evner igen.
Samlet og klar til at gå på linjen lyser grønt, strøm gennem pedaler, acceleration og BAM. Jeg er på en asfalt med cykler og kroppe over mig. Jeg faldt lige foran og bekymrede mig over kravebenet, men da jeg rullede over, kom smerten fra mine knæ, ikke min skulder.
Jeg ville rejse mig, og begge knæ var allerede hævede og stive. Tilbage i autocamperen tænkte jeg på, hvor lort dette forberedelse til verden var. Seks dage før løbet sidder jeg med to dårlige knæ, mistet hud og en anden DNF.
Jeg tilbragte de næste par dage på behandling for at fortsætte med at træne og hvile mine knæ for verdener, men disse ting går ikke sammen, og jeg indså, at verdener måske ikke er mulige. Jeg må være ærlig denne uge har været en af de hårdeste tider, jeg nogensinde har været igennem. I en normal sæson ville jeg have kørt omkring 20 eller 30 løb, haft op- og nedture, men ville være kommet til Verdensugen med mange løb og resultater.
Men på grund af den overdækkede reduktion i U23-løb og hovedbegivenheden for det knuste kraveben følte jeg, at jeg ikke rigtig havde bevist mig selv, og det gjorde det endnu vanskeligere ikke at starte Welten. Fra det øjeblik, jeg styrtede ned i Merksplas, havde jeg allerede i tankerne, at jeg ville komme til verdener 100 procent uanset hvad. Jeg vågnede hver dag og trænet så hårdt som muligt med det mål at gøre mit bedste den dag.
Da det kollapsede de sidste seks dage før min destination, ramte det meget hårdere end normalt. Denne cyclocross-sæson lærte mig mange, ofte smertefulde, lektioner, men det byggede også tillid til min evne og styrke til at klare tilbageslag. Der vil uden tvivl være flere af dem, men jeg vil være bedre forberedt end nogensinde på at møde dem.
Jeg vil fortsætte med at lægge pres på.
Hvor lang er et typisk cyclocross løb?
Cyclocross løbvarierer fra 30 minutter til en time, afhængigt af din kategori. Selvom du bliver nødt til at træne hårdt for at være konkurrencedygtig, behøver du ikke logge næsten den mængde sadeltid, der kræves for at konkurrere på landevejs- eller mountainbikeløb.
Hvor gode er de bedste crosskørere i verden? Og hvor svært er det at køre på en cykelcrossbane? Nå, jeg kom til hovedstaden i Cross, Belgien for at gøre det ved hjælp af GCNs bosiddende krydsguru Jeremy Powers for at finde ud af førstehånds, men tillad mig først at give dig en vis kontekst med hensyn til min krydsbaggrund eller mangel på det. (intens musik) (Record Scratch) Jeg er en erfaren racercyklist. Jeg har brugt tusindvis af timer på vejen under alle forhold, jeg har kørt landevejsløb og på en eller anden måde formåede jeg endda at vinde et par.
Jeg har dog aldrig kørt et tværløb. Faktisk ved jeg intet om Cross. Jeg er en nybegynder, så da vores beboer vores Cross Jedi-mester Jeremy Powers inviterede mig til at prøve Zonhoven-kurset i Belgien, Belgien er verdens krydshovedstad, tænkte jeg hvorfor ikke lade os prøve.
Hvor hårdt kan det faktisk være? Det er som at køre rundt i et felt, og Belgien er som en lejlighed, og Powers har fortalt mig, at der vil være pommes frites, vafler, chokolade og øl bare her for det. - For det første for de uindviede, Zonhoven, Belgien er hjemme en af omgange af Superprestige cyclocross-serien. Dette er ligesom Formel 1 cyclocross, hvor de bedste kørere i verden konkurrerer mod hinanden.
Matthew van der Pool, Sanne Cant og Zonhoven er et af de mest krævende spor i omgangstiden. Chaufførerne skal forhandle super stejle dæmninger fyldt med sand og hjulspor, og at komme af og på er en meget vanskelig rute, som belgierne ville sige. Og det bedste er, at Oliver ikke aner, hvor svært det er.
Hvilket er dog lidt sejt, for som nybegynder vil det forhåbentlig give dig en idé om, hvor udfordrende det er, og på grund af dets hårdhed kan du forhåbentlig lære noget - Så hvor er dette kursus, vi laver, så Jeremy ? - Ser du clearingen lige der? - Ja - Lige her - Okay. Det (bip) er det? Hvad (bip) er det? - Det er Cull Man. The Cull of Zonhoven - Folk kører dette ned? - Vi kører ned her - Åh gud. (Klassisk musik) - Okay, Oly, så det er det udryddelsen af Zonhoven og dybest set alt der nede, hvor du kommer ind, det er som VIP, alle brøndene, alt så nede i dette område, i dette store felt.
Du flyver herop, du skyder, det er den berygtede dråbe, så stor
foldbar elektrisk cykel
Alle billederne er her, med alle mennesker, der græder ved din side. Kurset går her nede på nøjagtig samme måde. Bom, stor indsats, Hercules kæmper op, der ind i den øverste sektion.
Du kommer ned igen, så du går tilbage på den anden side af sandkassen, hvor du ser disse linjer, og så er du nødt til at løbe den side tilbage dernede for at gøre nogle andre ting, men det er hjertet i Zonhoven - jeg kan bare ikke tro folk kører virkelig på det. - Du bliver en af disse mennesker, kammerat. - Okay, jeg prøver, men jeg tror, jeg skal dø. - Du dør ikke, det er sand, det er blødt.
Du er nødt til at holde din vægt. Du skal holde hovedet oppe, du skal holde øje med sporet, du har det godt - se sporet? Jeg ved ikke engang hvad det betyder fyr - Jeg ved ikke, det går fint, lad os gå - se på stien? - vægt tilbage. (Censur bip) (pop jazz musik) (Censur bip) - Buddy, jeg kan ikke tro, hvor svært det er - det er svært - jeg har lyst til Bambi på is.
At ride i dette dybe sand er som intet, jeg har kørt før, og det er virkelig svært at blive i disse hjulspor eller hvad man end kalder dem - Ja- Og hvordan man holder sig oprejst.
Jeg finder det virkelig svært - alle er nødt til at starte et sted et menneske, og jeg giver dig nogle tip, og du vil flyve denne ting ned som om du var Matthew van der pool boom, freaking out, fall down. Det kommer til at være fint, jeg lærer dig et par tip, og jeg tror, at alle andre, der lige er begyndt med noget som dette, måske også finder det nyttigt - Højre, tid til en mesterklasse - Så det synes jeg, at dæktrykket er nede. Du sandsynligvis, hvad tror du, du har derinde, 50 pund eller deromkring? - Omkring 90 PSI - Okay, ja det er for meget, vi skal komme ned - Hvorfor fortalte du mig ikke før? - Vi var nødt til at komme ind her som en begynder, fordi du er en begynder.
Du har aldrig gjort det før - ja så fortsæt - 20, 20, 22, noget lignende, lad os bringe dem ned - lige. (Hiss of air) - Okay, og den anden ting, du vil gøre, hvis du kommer ind i noget som dette, fordi det er sådan, du kommer ind, skal du tænke på, hvad midtgangen du vil være i, ikke? i din nemmeste gang, som at floppe overalt, fordi du ikke engang kommer over dette første afsnit for at komme til nedstigningen. Så du skal være i temmelig høj gear.
Et højere gear for at få en bestemt trækkraft og ikke for høj kadence, forstår du hvad jeg mener? - Ja - Hvis du har for høj kadence, vil du være som venstre og højre, venstre og højre, middelklassegearkasse for at få den i gang, og så vil du få hjulet væk fra dig så langt du kan. Skub det foran dig, tag det væk. Nu skal du løfte hovedet.
Mange chauffører er det første, de får forkert, de kigger lige her, hvor de prøver at følge sådanne ting. Det ser dårligt ud, hvorfor? Fordi vægtene ligger over hele fronten af dette og det forkerte sted, vil du få din vægt så langt tilbage som om du var en mountainbiker. Som om du har din vægt langt bag cyklen.
Du har det langt foran dig, og al din vægt er meget let bagpå og på forhjulet. Så dit forhjul er på en eller anden måde på rette spor. Den finder vej alene.
Så snart du lægger vægt på forhjulet, graver det ind, og det er desværre sådan, du fandt ud af, da du gik over stangen. - Jeg har stadig sand i tænderne. Hvis du går herned og furerne er i sandet, fortæller du mig at jeg skal være i r utsættet, men hvad nu hvis jeg kommer ud af et spor eller ikke når det til det spor, jeg kommer i prøve, er det spillet slut vil jeg så sætte det fast? - Sandsynligvis ikke, hvis du gør det, er det bare, det bliver dejligt og blødt.
Ligesom sandet er det blødt, det er som at hoppe på en seng, det går fint - så jeg spekulerer på, hvad bremsningen handler om? Hvordan er teknologien? ? Skal du bruge dine bremser, når du går derned? - Det er ikke en størrelse, der passer til alle, er det? Som det er personlig præference, men jeg vil sige nej, fordi du, ja, du normalt ikke vil miste din momentum i sandet. Du vil tage dit momentum med dig. Jeg mener, du har virkelig brug for at få dig selv på sporet. - Så hvis Matthew van der Pool kommer herned, vil han så bremse? - Jeg tror ikke det er ham.
Jeg tror ikke det er ham, nej. Ingen bremser for professionelle, jeg mener, det handler bare om at sende det ud. Jeg tror, at hvis de er i en oh-nej situation, kan der være lidt bremsearm, men jeg bliver nødt til at kontrollere det bånd, men min generelle mening er ingen bremser.
Alle er okay, Oly, husk, slags mellemgear. Fortsæt med at træde, læg din vægt på bagsædet, løft dit hoved, kig op, kig op, slå din fod. Få din vægt tilbage bag stængerne, langt tilbage, langt tilbage.
Få din vægt tilbage, ja, vægt tilbage Phew, ja, godt stykke arbejde, mand! - Gud. - Lad os se på din bæreteknologi, åh nej. - Hvordan er det? - Nej. - Jeg ser det fra en professionel, ikke? - Nej. - Åh Gud, jeg kører også meget hurtigt. - Kom igen. - Åh kammerat, dette er ret stejlt. (hurtig musik) - Jeg viser dig også, hvordan du bærer en cykel. - Ja? - Ja. - Jeg troede, det var rigtigt. - Det er ligesom, øh, ja, det er som om du dræbte noget i skoven, som et rådyr, og du er som om du bærer det ud af skoven, det er, ja , præcis, ja, det er endnu bedre. (Oliver griner) - Ja, det er præcis sådan, de gør det.
Van der Pool skulle tage noter - Jeg har muligvis oprettet en ny art - Okay, jeg viser dig her. Du er meget hurtig. Du griber det her, højre hånd her.
løfte wieghts
Bare tag det op. Okay, læg den der, ja gennemgå den. Nu hånd her, hånd her, slip, slip.
Gå derunder, og så går den der. - Oven på det? - Ja, det er det, lad os gå. Nu er du en god professionel cross-rytter. - Så? - Ja, nøjagtigt.
Lad mig ikke se de andre Hercules-ting igen - Okay - Okay, det var godt, høj fem, høj fem. Du gjorde et godt stykke arbejde - tak mand - du rev det ned. Vi er nødt til at sætte det sammen, mand.
Dette er en af fire dele, der skal erobre Cull. Du er nødt til at gå ned ad det, så skal vi gå op på den hårde sektion, derefter ned ad den anden stejle sektion igen, og så er vi nødt til at løbe op her, komme op igen og gå på vores cykel igen. - Okay, - Er du klar? - Ja - Lad det være os. - Jeg ved ikke, hvordan jeg får det op igen. - Ved, vi 'jeg arbejder på det. - Okay. (glad musik) Vis frem. - Hvad synes du om det? - Det er krampeanfald. - Så hårdt, ikke sandt? - Ja, virkelig svært - Ja, som at se det, i det mindste når jeg har set det på tv, for jeg har faktisk aldrig været her, men hvis jeg er så nedslidte nu, og så har jeg dette afsnit , hvor en som van der Pool er i stand til at køre det, men beslutter at gå af og løbe.
Dette er det, jeg talte om med svinget, ligesom din evne til at øge din hastighed og springe ud og løbe er ofte hurtigere i cyclocross. For eksempel, hvis du skal udføre 10 kæmpe, tredive kadenceøvelser midt i et løb, er det som om du allerede ved, hvor hårdt det er - ja - og du ved, hvor hårdt det er, og i så fald kaster du bare her en vægt session med dine ben for at få det op i stedet for bare at hoppe af og hoppe tilbage, da det er hurtigere, kan du se, hvordan en sektion som denne i cyclocross land er langt smartere - ja. - Spar din energi, spar dig selv denne store indsats for det øjeblik, hvor du virkelig har brug for dem. (Techno-musik) - Så du kan se vanskelighederne ved dette, efter at du fløj ned på det store løb, du er nødt til at komme ud og løbe op, så skal du gøre en stor indsats her, slå det spor perfekt, hvilket fører dig til denne vanvittige stejle nedstigning. - Ja, åh gud. - Cardi ovaskulær, det er sådan en røv. - Det er fantastisk, jeg kan ikke tro, hvor svært det er.
Det er som at lave den hårdeste intervalsession nogensinde, men de tekniske færdigheder er også bare forbløffende. For en som mig er det virkelig, virkelig svært. Men det er sjovt! - Det er sjovt, men jeg synes, det er svært for alle.
Sandheden er, at det ikke er let selv for de professionelle. Finesse, teknik, krævede spor, der findes - pænt. (optimistisk musik) - Så dette er den anden Sand Drop i Zonhoven Cull, og denne har en lille bue.
Du kan ikke dreje forhjulet for at læne cyklen lidt. Når du vrider forhjulet fremad med din vægt, kan du huske, hvad jeg sagde? Lige over styret. - Ja. - Så du er nødt til at læne cyklen over og holde fart, så du virkelig vil være her, som om du sparker din vægt tilbage hele vejen her, og så vil du bare få cyklen ud foran dig, og Jeg ved, jeg ved hvad du synes, når du ser på dette - Ja, jeg synes det ser rigtig hårdt ud.
Det er sådan, at det var svært. Med denne går jeg lidt igennem denne store, dybe rille nu. - Du kommer til at klare dig godt.
Er du klar til at prøve det? - Jeg vil gøre et forsøg. (Popmusik) (censurbip) (episk musik) - Dette er den sidste del af slagtningen. Nu skal du gå af din cykel og løbe på den, før du mister momentum, ikke? Ligesom denne er det lidt anderledes, bedre, men sagen er så stejl. - Ja. - Det er frygtelig stejl. - Det er. - Du vil se efter de huller, der allerede er lavet af førerne foran dig , og vi har gjort det et par gange, så der er allerede et par huller, og du vil gerne sætte dine fødder i disse.
Du vil ikke gå en ny vej. Du vil bruge de allerede matte, for det ser ud som om der er en lille trappe der. Ligesom små koer.
Som om køerne fulgte de andre køer. - Okay. - Følger køer overhovedet andre køer? - Nå, hvis du siger det, men jeg tror, at enhver, der har set GCN-artikler tidligere og set mig løbe, ved, at jeg er rigtig god til at løbe, så disse dele er sandsynligvis den del, jeg vil klare mig rigtig godt. - Ja, især hvis du bærer cyklen, som du bar den de sidste par gange. - Observer og lær styrker. - Gå af, begynd nu at gå på cyklen.
Tag det nu ved downtube og find et par andre huller. (Oliver udbryder) - Hvor har køerne været? - Måske er de herovre - (Bleep) helvede. Nå, jeg håber, at du nød at se mig falde af, men hvis du ser det rigtigt, kan du gøre det, fordi vi vil dække det superprestige cyclocrossløb i GCN-løbet på YouTube-kanalen.
Fortæl os, hvad du synes om Oly, og hvordan han gjorde det i dag. - Måske ikke.
Hvad med vafler og øl, du lovede mig? - Åh ja, ja ja ja, ja, lad os få dem. - Ja.
Hvordan kommer du ind i cyclocross racing?
- Fåen cykel. Ok, du har ikke rigtig brug for en bestemt CX-cykel for at prøve det.
- Øv færdigheder.Cyclocrosser fyldt med elementer, der ikke typisk findes på din gennemsnitlige vej- eller mountainbike-tur.
- Eksperimenter med dæk og tryk.
- Spil i mudderet.
- Bare gør det.
Jeg har cyklet i cirka 30 år nu, men stadig, utroligt, har jeg aldrig kørt cyklocross, men tingene vil ændre sig, for om bare seks uger skal jeg lave mit første cyklocrossløb med hjælp fra Tom og Simon , begge meget gode Cyclocross-kørere på deres dag for at hjælpe mig undervejs. ♪ ♪ - Si, jeg har haft stort set den samme gadeposition i de sidste fire årtier, så ærligt hvad har jeg brug for? på udkig efter en crosscykel? Hvad er anderledes? - Okay, så i det væsentlige vil du tage din gadeposition, og du vil hæve den en tomme eller to, så vil du bringe den tilbage en tomme, så det hele er i din styrindstilling. Så det giver dig lidt mere kontrol, og i det væsentlige er det bare lidt bedre, når du tackler teknisk terræn.
Dette er den første. Med hensyn til din sadelhøjde gør du kun en forskel, hvis stackens højde på dine pedaler er lidt anderledes. Så naturligvis kører du mountainbike sko og dobbeltsidede pedaler, hvis det ender et par mil højere, så indstiller du det, men det er virkelig kræsen, virkelig.
En ting interesserer mig Matt, lavede du den ultimative rookie-fejl? Dæktrykket? - Nå, jeg kører normalt omkring 105 på vejen, så jeg blev 100 i dag - Har du virkelig det? - Nej, jeg har 60 i det, Buddy. - 60. Okay, sejt.
Nå, du vil sandsynligvis tabe lidt mindre, omkring 40 PSI, under normale kørselsforhold. Racing er meget anderledes, men cruising tager cirka 40 PSI. ♪ ♪ - Så, Si, vi står her i en smuk park.
Jeg mener, at hvis du aldrig har kørt kryds før, er dette det bedste sted at starte? - Ja, jeg synes det er meget vigtigt, hvor du kører på din crosscykel for at få mest muligt ud af det. Den første ting at huske er, at det ikke er en mountainbike, så du ikke vil ride for knudrede ting. Jeg mener, du kan komme dertil på en crosscykel, men spørgsmålet er, om det er sjovt? Hvis det er for stenet eller for rodfæstet, er risikoen for blå mærker så høj, at du skal sætte 80 PSI på dækkene for at undgå det, og derefter cykler cyklen som lort alligevel, det er virkelig svært.
Så jeg ville se efter ting, der måske er lidt kedelige på en mountainbike, men sandsynligvis meget sjov på en crosscykel. Så som du siger, her er vi i en park, den er græsklædt, den er åben, der er ingen sten, ingen rødder, og det er lidt cool. Når du er ude i skoven, hvilket er fantastisk, vil du finde stier, der ikke er for stenede, rodede, igen skal du bare undgå at klemme lejligheder og lignende. - Og hvad med at køre på vejen med din crosscykel? - Absolut.
Crosscykler er gode på vejen. Du ved, de er lidt langsommere end en racercykel, men de er stadig ret hurtige. Min yndlingsform for crossridning, når jeg ikke kører, er noget, der kombinerer både vej og sti.
Det opdaterer kedelige bilture, fordi du kan dykke ned og tage nye ruter og lignende. Noget med en 50/50 delt vej og sti er faktisk stort set min favorit ridestil lige nu. ♪ ♪ - Så, Si, mit problem efter at have kørt vejen så længe er, at min teknik var specielt designet, jeg gætter mig, så jeg kan køre på glat asfalt.
Og tanken om faktisk at glide og derefter forblive oprejst på samme tid er helt fremmed for mig, for ikke at nævne alle bumpene. der er. Jeg tror, at det første du skal gøre, er at introducere ideen om at gå af pedalerne for at forbedre kontrollen over ujævn og teknisk terræn.
Den første ting at gøre er at holde fast i dråberne, der er tydelige bremser her og bedre kontrol, ligesom på landevejscyklen. Derefter vil du have, at dine pedaler skal være lige og derefter stikke ud af sædet. Dette betyder, at du kan absorbere ujævnheder med dine arme og ben og i det væsentlige isolere din overkrop fra jorden på den bedst mulige måde.
Og så kan du også skifte din kropsvægt fremad eller bagud, afhængigt af om du kører på fladt terræn eller ned ad bakke eller hvad som helst. Og så kan du overtage det når som helst, når du ikke behøver at træde i pedalerne og skal tackle ujævn og teknisk terræn. Det er den hurtigste måde at overvinde det på. ♪ ♪ - Det meste af tiden i Crossy skal du være i sadlen.
Det er for at fortsætte med at træde og få trækkraft. Det ultimative mål er at holde hovedet og skuldrene stille og bevæge alt andet under dig - så hvordan er det bedst at gøre det nøjagtigt? - Okay, så du vil have din vægt lidt længere tilbage i sadlen end normalt. Du vil sænke din kadence lidt i forhold til hvad du ville gøre på vejen, og det giver dig noget at skubbe og hjælper dig også med at tage noget pres fra sadlen, det hjælper din cykel med at bevæge sig under dine hætter, så du stadig kan bremse og skift gear og vil holde fast på det løst, men fast, hvis det ikke er en modsigelse i termer.
Jeg finder ud af, at når jeg holder det stramt, dæmper det faktisk cyklens vibrationer lidt og hjælper det med at få lidt mere kontrol. Det vigtigste er at holde armene let bøjede. Og selvfølgelig betyder det, at du kan dæmpe stød, men også forlænge dem, så cyklen kan køre i små hjulspor og så videre, og det hjælper med at opretholde trækkraft.
At absorbere skurr er ikke det samme som at være slapp, kammerat. Du skal have lidt spænding i dine arme og ben, så du rent faktisk kan holde cyklen lidt under kontrol. Bare ved at være floppy får den cyklen til at gøre, hvad den vil, og det er ikke nødvendigvis den bedste støddæmper næsten - Præcis, nøjagtigt.
Så dette er stort set den bedste position for 90% af crossridning, og især hvis du rammer noget som et mudder eller sandplaster, er dette den bedste måde at holde cyklen under kontrol. ♪ ♪ - Nå, en anden ting, på Den ene ting, du ikke behøver at tænke for meget på vejen, er at opretholde trækkraften, mens du klatrer, og fordi Cross er så eksplosiv, klatrer du ofte ud af sadlen. Men når det først er glat, vil du kæmpe for at opretholde trækkraft.
Så du skal i det mindste justere din teknik ved at bevæge dig lidt baglæns, og så vil du ideelt set også være i sadlen, og i ekstreme situationer er du muligvis nødt til at hoppe i sadlen eller kaste din cykel bare for at komme over den sidste lille smule. Nå, det er de grundlæggende færdigheder. Det ser ud til, at jeg hellere skal ud og træne.
Og vær sikker og kom og se os i næste uge, når jeg viser dig, hvordan du afmonteres og samles igen under flytningen. Utrolig. Kan du få kaffen ind, Si? For flere GCN cyclocross artikler, klik på mig.
fitbit ioniske GPS
Går cyklocrossryttere ind?
En vigtig forskel er dog mest i valget af pedalercyklocross rytterebruger ikke deres vejpedaler og sko, i stedet låner klipløse pedaler og sko fra mountainbikeverdenen. Clipsløse pedaler med mountainbike er dobbeltsidede, så det er lettere atclip-in, og de bliver ikke tilsmudset af mudder så let.
Er cyklocrosscykler gode til pendling?
Cyclocross cyklerergodt til pendlingfordi de gør ridning sikker, hurtig og sjov. Deres geometri er mere behagelig end vejencyklerog de tilbyder mindre rullemodstand end bjergcykler.
Hvad er den hurtigste kilometer på en cykel?
Den aktuelle rekord forHurtigste100TusinderVedCykel(uden udkast) er 3:11:11 (31,4 mph gennemsnit).
Hvad er det længste cykelløb?
Tour de France er den hårdesteraceicykling, men selv det ikoniske franske skuespil er nødt til at aflevere sin hue til den transsibiriske ekstremelængste cykelløbi verden.
Hvad er forskellen mellem cyclocross og mountainbiking?
Cyclocross cyklereller krydscykler, er bedre egnet til let off-roading, såsom ridning på grus eller racingigræs eller snavsi entværløb. Du planlægger muligvis ikke at køre indbjerge, menmountainbikeshåndtere stier i parker og andre udendørs områder bedre endcyklocross cykler.
Hvad gør en cyklocrosscykel anderledes?
Cyclocross cyklerer udstyret med lavere gear tillavedet er lettere at gå over ujævne overflader. Vejcyklerhar højere gear for at give de høje hastigheder, der kræves i racerløb. Desuden sikrer det smalle gearområde hurtig skift.Cyclocross cyklerBrug bredere dæk i området 30-40 mm med knudrede slidbaner.
Hvornår finder National Cyclo Cross Championships sted?
I dag anfægtedes også juniortitlerne, der så Millie Couzens og Rory McGuire sejre. Mesterskabet finder sted i weekenden den 9. og 10. januar efter HSBC UK | National Cyclo-cross Trophy-serie.
Hvornår er CT-serien af cross race?
Den verdensomspændende COVID-pandemi har tvunget annulleringen af næsten alle New England CX-løb. Mens staten Connecticut vil have begrænset cyclocross racing, vil CT-serien af CX ikke finde sted i 2020. Vi ses i 2021!
Hvad har du brug for at vide om cyclocross?
Find alle de oplysninger, du har brug for for at være kommissær, eller find ud af, hvordan du kan blive involveret. Mudder, frysende temperaturer og racing med høj intensitet gør cyclocross super krævende på udstyr og tøj. Find ud af, hvad du har brug for, for at løbetiden går glat. At vide hvad og hvornår man skal spise er en nøglekomponent til succes inden for alle discipliner inden for cykelsport.