Vigtigste > Cyclocross > Cyclocross genmontering - hvordan beslutter du dig?

Cyclocross genmontering - hvordan beslutter du dig?

Er cyklocross cykler gode til vejkørsel?

I al alvor er det dog helt acceptabeltrideditcyklocross cykelhave enlandevejscykelog brug bare et ekstra sæt hjul med smallerevejdæk. Det er også helt fint at bareridepå denvejmed det brederecyklocrossdæk og hjul, som du allerede har.



Vi lavede for nylig en artikel, der sammenlignede forskellene mellem racercykler og cyclocrosscykler. Mens vi skrev scriptet, bemærkede vi, at forskellen mellem de to nu er meget, meget mindre, med den nye generation af såkaldte racercykler. Så vi spurgte os selv, og nogle af jer spekulerede også i kommentarfeltet, om du ikke kan cykle på en cykel eller ikke.

Så vi troede, vi ville prøve det. Dette er en Canyon Endurace landevejscykel med cyclocross-dæk. Nu spurgte jeg Canyon, som venligt lånte mig denne cykel, om den kan køre cyklocross eller ej.

De sagde, at når denne cykel blev designet, havde den ikke tænkt på cyclocross i det mindste. Det er ikke, hvad det var designet til. Men de sagde også, at det er en blomstrende god cykel.



Så det lyder som en udfordring. ”“ Denne gennemsnitlige bypark er cyclocross. Løb rundt i et ikke-elsket område med græs og jord, åbent og tilgængeligt for alle.

Faktisk var der for et par uger siden faktisk et løb på dette nøjagtige sted på jorden. Hvilket bedre sted at sætte dit Enduro-løb igennem tempoet end med et lap eller to på en ægte cyklocrossbane? Vi har en rigtig stejl stigning, masser af mudret, ujævn græs og et par glatte sving. Den første ting, du er sikker på at lægge mærke til, når du vover off-road på din cykel, er pedalerne.

Nå ja, du kan køre på dobbeltsidede mountainbike-pedaler og bruge mountainbike-sko med din landevejscykel. Men efter min mening føles pedaler bare meget bedre. De er, hvad der skal være på din landevejscykel.



Men når du først prøver at låse i ujævnt terræn, bliver det meget, meget sværere. Faktisk gør det os alle til Matt Stephens. Jeg er med.

google maps cykelvejledning

Nu er vi hurtigt ved vores første forhindring, dette er den beskidte, stejle lille stigning, jeg vil køre lige over cyklen med en 42 kædehjul og en 28 kassette. Men underligt nok kan man tro, at på denne cykel, som er meget hurtigere, er det lavere gear faktisk meget lavere. Så stejlheden er ikke et problem.

Hvad der dog er, er, at det er grødet og også frossent. Vær ikke urolig. Jeg er der, jeg er der. ”“ Jeg er inde, jeg er inde.



Så er der bekvemmeligheden. Nå, som jeg sagde, disse dæk er alligevel ret smalle til cyclocross i disse dage. UCI's lovlige grænse er 33, men jeg vælger 35c brede dæk til generel kørsel, og mange mennesker kører meget bredere.

Årsagen til dette er, at du har meget mere greb og også meget mere komfort, da du kan lade dem køre lidt blødere uden risiko for nedbrud. Men med disse skal du lade dem løbe meget hårdere, fordi de er lidt smallere. Så jeg har 50psi.

Og så med denne cykel, selvom den var designet med bunker af virtuel overholdelse for at være glat og buttery blød på vejen, her, på ujævn græs med smalle, hårde dæk, er det ret hårdt arbejde. ♪ ♪ Okay, så vi har bare et par glatte hjørner, og en lille nedstigning er nært forestående. Intet skræmmende, men det vil teste håndteringen af ​​denne cykel.

glykogenudtømningstid

Da racercykler er lidt twitchy end cyclocross-cykler, er den bageste lidt kortere. Mens det betyder, at det klatrer godt på vejen, er det lidt sværere at kontrollere, når det er glat, og når du begynder at glide. Så gør frontenden det også lidt sværere.

Forhjulet er anbragt ganske lavt ned, så du først kan ramme dækket med fødderne, når du svinger langsomt. Men selv når du begynder at glide, er det lidt mere nervøst. Og når tingene bliver lidt vanskelige, skyldes det faktisk, at styrevinklen på racercykler er cirka en grad brattere end på cyclocross-cykler.

Så denne cykel føles stort set som en crosscykel fra old school, hvilket faktisk er ret sjovt. Og det er bestemt ikke dårligt med vejgeometrien, da det har et nederst bundbeslag. Når det er sagt, når du læner cyklen, når du har meget greb, føles cyklen meget mere sikker og også meget lettere at ændre retning.

Okay, tag et skød. Hvordan søger vi? Nå ret godt Jeg synes det er rimeligt at sige. Deling er ikke det problem, jeg troede, det ville være, ikke i dag alligevel.

Jeg tror, ​​det ville ikke tage meget mere mudder at stoppe hurtigt. Men her og nu har jeg det helt fint. Og vi er der om geometri, og det var et af de store spørgsmål, jeg havde.

Og for at være retfærdig er denne cykel virkelig smuk off-road. Det er ikke for nervøst, selvom du hurtigt ville finde grænserne, hvis du skubbede hårdt off-road. Faktisk bliver disse grænser mærkbare hurtigere, når du sænker farten på virkelig teknisk terræn.

Og så er der det faktum, at jeg ikke var i stand til at komme nogen steder i nærheden af ​​den store klinge, fordi det er en tandring 52 og 52, jeg mener, du går virkelig ret hurtigt, og jeg var ikke meget hurtig. Vær retfærdig, den største forskel mellem dette og en crosscykel er efter min mening dækbredden. Disse dæk er lidt for smalle efter min smag. Noget bredere vil frigøre meget mere potentiale og også være meget sjovere off-road kørsel.

Men der er en ting, vi ikke har rørt ved i dag, og det er styrke. Er en landevejscykel stærk nok til at blive kørt off-road, eller ærligt talt, skal du bryde den? Nå, det er det spørgsmål, vi stiller to af de producenter, du ser her. Først op, Reynolds der laver disse smukke smukke cykler her.

Og de sagde, at disse hjul er perfekte til cyklocross eller grusforlystelser, selvom de er ret lette. Og de sagde også, at de overstiger UCIs minimumskrav til vejstyrke med 100%. Så de er dobbelt så stærke, som de har brug for.

Derefter spurgte vi Canyon, som tillod os at bruge deres smukke cykel off-road, og de understregede endnu en gang, at den ikke var designet til cyclocross. Men med hensyn til styrke er den lige så stærk som en crosscykel. Men hvad med vores oprindelige spørgsmål, i sidste ende? Kan du køre en racercykel off-road? Jeg antager, at svaret ser ud til at være ja, det kan du.

Alt du skal gøre er at klikke på kloden, hvor det måtte være. Og så mere indhold for nu.

Nå, hvad med at du ser den artikel, vi talte om i starten for at sammenligne forskellene mellem racercykler og cyklocrosscykler. Hvis du vil komme til det, skal du blot klikke deroppe. Eller for faktisk at få noget teknologi off-road, lær af den ubestridte mester Sven Nys.

I denne artikel har han nogle af sine bedste cyclocross-tip.

Har cyklocross cykler affjedring?

Bremserne på encyklocross cykeler normalt udkragningsbremser, som sjældent findes på vej eller bjergcykler. Kryds ogsåcyklertypiskharet fladt toprør eller andet design, såcykel kanbæres over skulderen til tværløb.Affjedringfås på gaflen og bagpå i bjergenecykler.

Da off-road cykelmærket Niner først lancerede denne gruscykel med fuld suspension, var meget af verden dybest set i chok. Men her er vi to år senere, og Niner MCR er klar til at blive frigivet. En ægte gruscykel med fuld affjedring med 50 mm baghjulsophæng og 40 mm forhjulsophæng, er verden klar til det? Nå, Niner inviterede os til at vise dig teknologien og se, hvordan den sammenlignes med deres på stien for ny, men mere traditionel RLT gruscykel. (snap fingre) For at finde ud af, skal vi sætte dem mod hinanden i et episk show med grus-tidsforsøg. (intens musik) Men hvad der er vigtigt, jeg forklarer også, hvordan cykelophæng fungerer.

Fordi jeg formoder, at mange af os aldrig har haft grund til at vide, medmindre du er en mountainbiker, i hvilket tilfælde du har et forspring. Du har måske hørt om et 4 bar fjedersystem med en kort duellængde. Selvom du muligvis ikke er helt ærlig over for dig selv, ved du ikke hvordan det er. (Bip bip) (Tasterne ringer) Nå, jeg ved ikke, om da Niner bad os om at artiklere deres nye cykel, forventede de faktisk, at vi skulle dukke op på deres dørtrin i Fort Collins, Colorado, men det var præcis, hvad der skete.

Her er vi. (griner) Ya (banker på døren) (opløftende orkestermusik) Før vi rammer stierne, lad os få en ting lige, nogle af jer ser måske på denne cykel og tænker, det er helt klart bare en mountainbike, men nej, dette er ikke en mountainbike. Dette er en mountainbike.

Nå og ja, de har ligheder, de kan begge montere brede piggdæk, selvom MCR er begrænset til 50 millimeter, da dette kan være meget, meget større, og begge har naturligvis fremragende affjedring mellem forhjulene og baghjulene og hovedrammen . De deler den samme affjedringsplatform, men at sige, at cyklerne derfor er de samme, er lidt ligesom at sige, at en monster truck og en rallybil er de samme, når de selvfølgelig ikke er det. Denne kan gøre dette. (afslappende uden musik) Men det er hun fremragende til. (Rockmusik) Hvor MCR bestemt kan. (afslappende countrymusik) Men hun udmærker sig ved det. (afslappende amtsmusik) Og det kan hun sandsynligvis ikke. (Rockmusik) Så dette er en gruscykel? Ja, og for at bevise det er her en anden gruscykel, som Niner lige har frigivet.

Dette er RLT, en usprunget gruscykel. De vigtigste dele, der virkelig definerer en cykel, er placeringen og geometrien af ​​den. Og i dette tilfælde deler de begge det samme DNA, der udviklede sig fra landevejscyklen.

Du har så drop-styr, de har drop-styrestang, positionen giver dig mulighed for at blive lang og lav, så du kan køre hurtigt og behageligt i lange perioder. Og geometrien, den vigtige geometri, er også ens, så de føler sig ens, de lever, de er smidige, og de er lydhøre. Så med denne fantastiske logik, for ikke at nævne en fantastisk fangst, forhåbentlig er vi alle på samme side og klar til at besvare dette spørgsmål.

cykel talte

Hvad hvis noget? cyklen så god som denne og omvendt? For at sætte dem på prøve, lad os tage en lille bue, som Niner satte sammen for os. Den har vej, og den har meget grus. Klatring, faldende, temmelig flad og lidt fræk singletrack som en encore. (upbeate techno music) Ja, det føles lidt som tilbage i 90'erne, da mange langrendscyklister var overbeviste om fordelene ved fuld suspension.

Jeg har ikke brug for det, jeg har det fint som jeg er! Det er svært at benægte, det er sværere, det kan du heller ikke benægte. Denne cykel er omkring et og et halvt kilo tungere end den meget slanke RLT. Og det vil sandsynligvis få dig til at bremse cirka to sekunder pr. Kilometer på en stigning som denne.

Så det betyder, at dette sandsynligvis ikke vil blive kørt i Tour de France, men det berører ikke folk som dig eller mig så meget. Så er der også det faktum, at hvis du præsenterer dig selv lidt som Marco Pantani og kan lide at klatre i sadlen, er cyklen lidt anderledes at føle, og det er fordi affjedringen bevæger sig, uanset om den reagerer på en kraft, der kommer op fra gulv, så en kofanger fra top til bund, så din kropsvægt. For at omgå den kendsgerning investerer mountainbike-producenter meget tid og kræfter i at forfine deres ophængsplatforme, og Niner følte, at de virkelig knækkede det i 2008 efter at have patenteret deres CVA-designer, Constantly Varying Arc, og det er virkelig smart, dybest set holder det affjedringen lidt under spænding, når du træder på pedalerne for at minimere ujævnheden, den overvinder denne spænding, eller anti-squat, for at give den sit rigtige navn, så bevæger suspensionen sig normalt.

For at minimere feedback til pedalerne betyder denne stadigt varierende bue, at rotationspositionen eller den virtuelle rotationsposition har skiftet forhold, det holder suspensionen aktiv, uden at du føler, at du kører en svamp. Men når du er på asfalt sådan, kan du vende låsen - det hele gør affjedringen inaktiv, hvilket betyder, at du effektivt kører på en stiv cykel. Og lad os være ærlige, asfalt er bare et middel til at komme til vores grus.

Årsagerne til, at du måske vil have suspension på en cykel, er mange, men i dette tilfælde tror jeg, at der er tre, der virkelig skiller sig ud. For det første, komfortabelt og klart, hvis du har 50 millimeter luftfjedret, olieret affjedring mellem din bum og stien, vil den bedre isolere den fra bump. Nu lyder 50 mil nat ikke så meget, men Niner siger, at dette spjæld var indstillet specielt til kørsel på grus.

Jeg synes, det har et mere subtilt midt slag. - Med MCR har vi faktisk finjusteret vores CVA-affjedringsegenskaber for at imødekomme kravene til gruskørsel, vi forestiller os, at ryttere sidder i sadlen, træder og mest støder på små bump. Hvad vi ville sige, lav amplitude, men højfrekvente typer af bump.

Suspensionen vil helt sikkert holde rytteren midt i slagtilfælde, men den bliver meget lydhør, meget glat også, h højfrekvente bump - godt det alene kan gøre det mere effektivt, men hvis du forbinder det til den tredje grund, så er dette er det endnu mere. Og det er deres vibrationer reduceret, når du har ophæng. Du kender måske samtalen om at reducere vibrationer, når vi taler om, hvorfor lavt dæktryk på vejen kan være mere effektivt.

lastcykel

Og det gælder også i dette tilfælde. Vibrationerne på cyklen og kroppen kører dig virkelig ned, og når du reducerer den, kører du meget hurtigere og bevæger dig mere effektivt. Årsag nummer to er, at du får mere trækkraft, fordi dine dæk har længere kontakt med jorden.

Du vil bemærke dette især når du klatrer, men også når du svinger eller bremser. I det omfang det rent faktisk kan påvirke dit dækvalg. Du er i stand til at køre meget glattere, hurtigere rullende dæk og har stadig den samme mængde, hvis ikke mere, greb, men du drager fordel af den markant reducerede rullende afstand.

Jeg er ikke sikker på, at nogen vil stille spørgsmålstegn ved, hvorfor du vil have det ved afrejsen. Woohoo! O her! På den korte tid, hvor grusridning var en ting, eller i det mindste en ting med et navn, har det ændret sig meget, fra grusveje på racercykler og cykelture til at droppe cykler på næsten mountainbike stier, hvorfor vi inkluderer dette i vores løkke . En kort sektion, en meget sjov, plus et simpelt engangsbillede. (langsom basmusik) Okay, kør derefter nummer et på den mere konventionelle af de to motorcykler.

Nu har denne selvfølgelig ingen suspension, det er RLT RDO, som faktisk er Race Day Optimize-modellen lavet af kulfiber. Nu var Niner et af de første mærker, der gik til grusfesten, så de havde masser af tid til at få fornemmelsen af ​​deres cykler, som de vil, og på grusspektret er det endnu mere eventyrlystne, da du kan montere store dæk, dækafstand i 50 millimeter er endnu større, hvis du sænker den mindre diameter 650b. Den har en lidt mere opretstående og kortere position, end du ville finde på en gadecykel, men omvendt er akselafstanden længere for mere stabilitet, så selvom den er helt stiv, skal den være glad for at blive bølle.

Eller håber her alligevel. Bip, bip, bip, bip. (Dæk knuser på grus) (energisk rockmusik) (tung vejrtrækning) Vi er på andenpladsen i MCR eller Magic Carpet Ride.

Lad os gå (dæk knuser på grus) (intens trommemusik) (fredelig musik) Efter et hårdt tiltrængt brusebad og en hårdt tiltrængt øl kan jeg nu overbevise dig med nogle resultater. Førstepladsen i den episke Head-to-Headgravel Timetrail Showdown med en tid på 11 minutter og ni sekunder var RLT. Tre sekunder tilbage var den fulde suspension MCR resultaterne, og du vil se, at MCR faktisk var hurtigere på de snoere, ujævnere sektioner af banen.

Hvor RLT var hurtigere på de glattere, hurtigere sektioner af banen. Måske ikke overraskende tror jeg, at da begge er gruscykler, udmærker de sig i forskellige områder af banen, da de v. Ikke desto mindre er der forskellige cykler.

RLT har en vis grad af enkelhed, ja lejerne i fuld suspension MCR er Enduro Max Black Oxide lejer kræver periodisk vedligeholdelse, ligesom støddæmpere. Noget mountainbikere er meget komfortable med i disse dage, men roadies og grusridere er fremmede i øjeblikket. Og så hvis du er på en eventyrtur, så er enkelhed sandsynligvis tommelfingeren op.

Og også af denne grund har Niner sandsynligvis prydet RLT med ikke færre end 26 individuelle fastgørelsespunkter. Du kan finde dem her, her, her, her, her. Du er sandsynligvis bekendt med disse.

proteinpulver uden carrageenan

Her, her, her, her, her, her, her og her. For maksimal eventyrsikkerhed kan du vælge indstillingen med en stålramme i stedet for den billigere aluminium eller super-lette kulstofindstillingen. For mens hurtigt er sjovt, behøver funbikes ikke at være hurtige.

Hvor er MCR så? Du undrer dig måske over, om en 29er mountainbike rent faktisk ville være bedre, da den udmærker sig ved kurvede, ujævn ting; surlya 29er ville være endnu bedre, og stadig er en mountainbike bestemt hurtigere på mountainbike stier, men så tror jeg også, at det sandsynligvis ikke er fantastisk, når stierne er lettere. Mere vigtigt for mig er den position, du tager på cyklen - mountainbikes kan føles meget store, de er generelt ret oprejste, meget brede styr, så hvis jeg besluttede at bruge en dag på en cykel, ville jeg helt sikkert have en, hvor jeg var tættere på min gade position, jeg synes, det er bare lidt mere behageligt generelt. Og lidt mere effektiv i denne ende af spektret.

Under alle omstændigheder er jeg meget ivrig efter at høre dine tanker om denne sag. Er du klar til det næste trin i gruscyklen? teknisk? Eller er du noget af en traditionalist? Sørg for at blive involveret i kommentarfeltet nedenfor. Jeg er sikker på, at du ikke vil skuffe.

Giv denne artikel også store tommelfingre. Og hvis du ser en anden ønsker en Kies-artikel, så hvorfor ikke se den på skærmen med det samme.

Er landevejscykler hurtigere end cyklocross?

Det er ikke mærkbart langsommereendtillandevejscykelover lange afstande og er langt mere behagelig og alsidig.

Er cyklocrosscykler hurtige på vej?

At køre i en paceline af roadbikes er anderledes, og ja, du kan ramme nogle alvorligt høje hastigheder, som det er umuligt at opretholde solo. Og ja, CX gearing ville ikke være i stand til at opretholde 30+ i en flok. (Selv 50x11, et meget almindeligt top gear pålandevejscykler, er ikke nok ved 35 mph.)2. 3. 2015.

Hvad er forskellen mellem en cyklocross og landevejscykel?

Cyclocross cyklerer udstyret med lavere gear for at gøre det lettere at gå over ujævne overflader.Racercyklerhar højere gear for at give de nødvendige høje hastighederpå vejracing. Desuden sikrer det smalle gearområde hurtig skift.Cyclocross cyklerbrug bredere dæk,irækkevidde på 30-40 mm med knoppede slidbaner.

Hvorfor har gruscykler ingen affjedring?

De ligner en vejcykel, men formodes at være håndteret som et bjergcykeloff-road, så hvorfor ikkegruscykler har affjedring? Hovedårsagerne er, ataffjedringkan stjæle acceleration og skade deres ydeevne på vejen og tilføjer selvfølgelig vægt.05.03.2021

Er cyclocross cykler det værd?

Cyclocrossridning vil forbedre dine færdigheder

Ridning encyklocross cykelvil gøre dig til en bedre rytter, især når du forlader fortovet. Fordi de tyndere dæk har mindre greb og ikke ruller over rødder og klipper som MTB-dæk, skal du arbejde hårdere for at bevare kontrollen over dinecykel.

Er cyklocrosscykler gode til pendling?

Cyclocross cyklerergodt til pendlingfordi de gør ridning sikker, hurtig og sjov. Deres geometri er mere behagelig end vejencyklerog de tilbyder mindre rullemodstand end bjergcykler.

Gør cyclocross cykler gode pendlere?

Cyclocross cyklerergodttilpendlingfordi delavekører sikkert, hurtigt og sjovt. Deres geometri er mere behagelig end vejencyklerog de tilbyder mindre rullemodstand end bjergcykler.

Er cyklocrosscykler lige så hurtige som landevejscykler?

Cyclocrosskunne være det sjoveste, du har haft på to hjul

Sammenlignet med et bjergcykelen 'crosser er ikke særlig i stand og dinlandevejscykelvil være megethurtigere, mere effektiv og vejer sandsynligvis også mindre. Men det er en del af, hvad der gør disse burly drop barcyklerså sjovt.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Fødevarer, der forhindrer lungekræft - hvordan man håndterer

Hvad er de bedste fødevarer til bekæmpelse af lungekræft? Vælg proteinrige fødevarer. Magert kød såsom kylling, fisk eller kalkun. Æg. Mejeriprodukter med lavt fedtindhold såsom mælk, yoghurt og ost eller mejeriprodukter, erstatninger. Nødder og nødder, bønner. Bønner. Sojamad.

Proteinpulver til piger - løsninger på problemerne

Hvad er godt proteinpulver til kvinder? 4 af de bedste proteinpulvere til kvinder ALOHA Organisk Proteinpulver. Dette plantebaserede proteinpulver er ideelt til kvinder med allergi, fordi det er fri for gluten, lactose og soja. Tone It Up Organisk plantebaseret proteinpulver. Vega Protein & Greens. Orgain Organic Protein & Superfoods Plantebaseret proteinpulver.

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Mad, der bremser dig - praktiske løsninger

Sænker æg? Æg. Æg er en fremragende kilde til magert protein, men mangler de kulhydrater, der er nødvendige for at skabe en intens svedesession. Og fordi protein tager længere tid for kroppen at fordøje, kan en omelet veje dig ned, hvis den indtages for tæt på din træning.

Er clif bars sunde - hvordan man beslutter

Er Clif Bars faktisk godt for dig? Højt i kalorier, de indeholder også 44 gram kulhydrat for at hjælpe med at brænde dine muskler eller genopfylde dine glykogenforretninger. Det er en god idé at tage en Clif Bar til en lang vandretur, men hvis du spiser dette mens du sidder i sofaen, er du bedre stillet med en mere nærende snack. 18 okt, 2019