Vigtigste > Cyclocross > Sådan træner du til cyclocross - typiske svar og spørgsmål

Sådan træner du til cyclocross - typiske svar og spørgsmål

Hvordan skal en nybegynder træne til cyklocross?

Cyclocross træningtilBegyndereNøgleindlæringspunkter
  1. Vælg terræn, der simulerer de fysiske og tekniske krav: Lavere kadence og højere kraft. Siddende stigninger. Korte bakke gentagelser. I sving på en camber.
  2. Turbo med høj intensitetuddannelsesessioner simulerercyklocrossgodt.
09.12.2014



Jeg har cyklet i cirka 30 år nu, men stadig, utroligt, har jeg aldrig kørt cyklocross, men tingene vil ændre sig, for om bare seks uger kører jeg mit første cyklocrossløb med hjælp fra Tom og Simon , begge meget gode Cyclocross-kørere på deres dag for at hjælpe mig undervejs. ♪ ♪ - Si, jeg har haft stort set den samme gadeposition i de sidste fire årtier, så ærligt hvad har jeg brug for? på udkig efter en crosscykel? Hvad er anderledes? - Okay, så i det væsentlige vil du tage din gadeposition, og du vil hæve den en tomme eller to, så vil du bringe den tilbage en tomme, så det er alt i din styrindstilling. Så det giver dig lidt mere kontrol, og i det væsentlige er det bare lidt bedre, når du tackler teknisk terræn.

Dette er den første. Med hensyn til din sadelhøjde gør du kun en forskel, hvis stackens højde på dine pedaler er lidt anderledes. Så naturligvis kører du på mountainbike-sko og dobbeltsidede pedaler, hvis det ender et par mil højere, justerer du det op, men det er virkelig kræsen, virkelig.

power band træning

En ting interesserer mig Matt, lavede du den ultimative rookie-fejl? Dæktrykket? - Nå, jeg kører normalt omkring 105 på vejen, så jeg blev på 100 i dag. - Har du virkelig det? - Nej, jeg har 60 derinde, ven. - 60.



Okay cool. Nå, du vil sandsynligvis falde lidt mindre, omkring 40 PSI, under normale kørselsforhold. Racing er meget anderledes, men cruising tager cirka 40 PSI. ♪ ♪ - Så, Si, vi står her i en smuk park.

Jeg mener, hvis det aldrig har kørt på kryds før, er dette det bedste sted at starte? - Ja, jeg synes det er virkelig vigtigt, hvor du kører på din crosscykel for at have det mest sjovt på den. Den første ting at huske er, at det ikke er en mountainbike, så du ikke vil ride for knudrede ting. Jeg mener, du kan komme dertil på en crosscykel, men spørgsmålet er, om det er sjovt? Hvis det er for stenet eller for rodfæstet, er risikoen for blå mærker så høj, at du skal sætte 80 PSI på dækkene for at undgå det, og derefter cykler cyklen som lort alligevel, det er virkelig svært.

Så jeg ville være på udkig efter ting, der måske er lidt kedelige på en mountainbike, men sandsynligvis meget sjov på en crosscykel. Så som du siger, her er vi i en park, den er græsklædt, den er åben, der er ingen sten, ingen rødder, og det er lidt cool. Når du er ude i skoven, hvilket er fantastisk, så vil du finde stier, der ikke er for stenede, rodede, igen skal du bare undgå at klemme lejligheder og lignende. - Og hvad med at køre på vejen med din crosscykel? - Absolut.



Crosscykler er gode på vejen. Du ved, de er lidt langsommere end en racercykel, men de er stadig temmelig hurtige. Min yndlingsform for crossridning, når jeg ikke kører, er noget, der kombinerer både vej og sti.

Det opdaterer kedelige bilture, fordi du kan dykke ned og tage nye ruter og lignende. Noget med en 50/50 delt vej og sti er stort set min favorit ridestil lige nu. ♪ ♪ - Så, Si, mit problem efter at have kørt vejen så længe er, at min teknik var specielt designet, tror jeg, så jeg kan køre på glat asfalt.

Og tanken om faktisk at glide og derefter forblive lodret på samme tid er helt fremmed for mig, endsige alle bumpene. der er. Jeg tror, ​​at det første du skal gøre, er at introducere ideen om at træde af pedalerne for at forbedre kontrollen over ujævn og teknisk terræn.



Den første ting at gøre er at holde fast i dråberne, der er tydelige bremser her og bedre kontrol, ligesom på landevejscyklen. Derefter vil du have, at dine pedaler skal være lige og derefter stikke ud af sædet. Dette betyder, at du kan absorbere eventuelle bump med dine arme og ben og i det væsentlige isolere din overkrop fra jorden på den bedst mulige måde.

Og så kan du også skifte din kropsvægt fremad eller bagud, afhængigt af om du kører i fladt terræn eller ned ad bakke eller hvad som helst. Og så kan du overtage det når som helst, når du ikke behøver at træde i pedalerne og skal tackle ujævn og teknisk terræn. Det er den hurtigste måde at overvinde det på. ♪ ♪ - Det meste af tiden i Crossy skal du være i sadlen.

Det er for at fortsætte med at træde og få trækkraft. Det ultimative mål er at holde hovedet og skuldrene stille og holde alt andet i bevægelse under dig - så hvordan er det bedst at gøre det nøjagtigt? - Okay, så du vil have din vægt lidt længere tilbage i sadlen end normalt. Du vil sænke din kadence lidt i forhold til hvad du ville gøre på vejen, og det giver dig noget at skubbe og hjælper dig også med at tage noget pres fra sadlen, det hjælper din cykel med at bevæge sig under dine hætter, så du stadig kan bremse og skift gear og vil holde fast på det løst, men fast, hvis det ikke er en modsigelse i termer.

Jeg finder ud af, at når jeg holder det stramt, dæmper det faktisk cyklens vibrationer lidt og hjælper det med at få lidt mere kontrol. Det vigtigste er at holde armene let bøjede. Og selvfølgelig betyder det, at du kan dæmpe stød, men også forlænge dem, så cyklen kan køre i små hjulspor og så videre, og det hjælper med at opretholde trækkraft.

At absorbere skurr er ikke det samme som at være slapp, kammerat. Du skal have lidt spænding i dine arme og ben, så du rent faktisk kan holde cyklen lidt under kontrol. Bare ved at være slap får den cyklen til at gøre, hvad den vil, og det er ikke nødvendigvis den bedste støddæmper næsten - Præcis, nøjagtigt.

Så dette er stort set den bedste position for 90% af crossridning, og især hvis du rammer noget som et mudder eller sandplaster, er dette den bedste måde at holde cyklen under kontrol. ♪ ♪ - Nå, en anden ting, på en ting behøver du ikke tænke for meget på vejen er at opretholde trækkraften, mens du klatrer, og fordi Cross er så eksplosiv, kommer du meget ud af sadlen. Men når det først er glat, vil du kæmpe for at opretholde trækkraft.

Så du skal i det mindste justere din teknik ved at bevæge dig lidt bagud, og så vil du ideelt set også være i sadlen, og i ekstreme situationer er du muligvis nødt til at hoppe i sadlen eller kaste din cykel bare for at komme over den sidste lille smule. - Nå, det er de grundlæggende færdigheder. Det ser ud til, at jeg hellere skal ud og træne.

Og vær sikker og kom og se os i næste uge, når jeg viser dig, hvordan du afmonteres og samles igen under flytningen. Utrolig. Får du kaffe ind, Si? For flere GCN cyclocross artikler, klik på mig.

Hvordan bliver jeg bedre til cyclocross?

Icyklocross, der er to måder athurtigere. Du kan gå den fysiske rute, bygge styrke og hastighed med timevis af røde intervaller, men du kan også barbere tid ved at finpudse dine tekniske færdigheder. Disse tip hjælper diggevinststeder i et løb med mindre arbejde, og i sidste ende er det den smarteste racerstrategi.09.30.2015

Er cyklocross cykler behagelige?

Cyclocross cyklerer meget alsidige

De er gode pendlere med enkomfortabel, relativt opretstående kørestilling og hjul og dæk designet til at slå.
10.10.2019

(energisk musik) - Kom nu, ven - Guh. Denne cyklocrosscykel er den originale alsidige off-road drop styrecykel. Faktisk er det ret rimeligt at sige, at det er en af ​​de originale terrængående cykler.

Men dengang havde de kun 25 millimeter brede dæk og udliggerbremser. Kombinationen var så ineffektiv, at et cyklocrossløb var omkring 40 procent overstået. Men som du kan se, er madlavningen nu ændret.

Vi har dæk, der er bredere og mere grippy end en cykel, der giver dig mere kontrol og komfort. Du har også en lidt højere bundbeslag, så du har mere pedalfrihed off-road. Og håndteringen er lidt mere stabil.

Jeg har meget mere kontrol, når det er glat eller løs. - Men nu er der en ny cykel i byen. - Ollie, jeg er to minutter væk, kammerat. - Åh, ja, samme by.

Jeg mener skove og bjerge. Men øh, her er en gruscykel. Det har bredere, mere grippy dæk.

Geometri, der gør cyklen sjovere og mere sikker at køre under løse forhold. Og mere komfort i rammen end med en racercykel, enten takket være komponenterne plettet på den eller selve rammen. Større størrelse, mere stabil håndtering, mere komfort.

Det er præcis, hvad min cykel lover. - Ja. Uh, ja, jeg tror, ​​du måske undrer dig over, hvad der præcist er forskellen mellem en gruscykel og en crosscykel - det kunne du.

Heldigvis, da Canyon bogstaveligt talt netop har leveret os en helt ny cykelcrosscykel og en helt ny gruscykel fra Gral, er vi perfekt positioneret til at dykke ned i det spørgsmål en gang for alle og komme med svaret på det spørgsmål. Et spørgsmål er virkelig meget vigtigt for mange af jer, der måske overvejer dit næste cykelkøb. Fordi hvem? Vil du ikke have sjov, alsidighed og komfort med din næste cykel? - Sig mig hvad, dette bliver virkelig hårdt i dette? At have de helt nye fantastiske grus- og crosscykler i det fineste snavs og grusbjerg - siger du det, Ollie, men det kunne være ret hårdt, fordi du virkelig ikke har kørt off-road meget, ikke? - Ja, jeg er ret grøn ved off-road.

Jeg mener, jeg har gjort det, det gjorde jeg aldrig rigtig. For at være ærlig. Men jeg tror, ​​det betyder, at jeg kan tilbyde et nyt perspektiv.

Der er mange af jer, som heller aldrig har kørt meget off-road. Street Veteran - Jeg kan virkelig ikke lide ordet Veteran Ollie. Mange tak.

Jeg er lidt følsom over for det - okay. Skal vi cykle, far? (Ollie griner) (energisk musik?)) - Før vi går ind i de fysiske forskelle, lad os først se om vi kan mærke en forskel. Så vi opfinder en ny racingdisciplin - (Loud Echoing Voice) Gruskors - Ollie, det er en kortslutning med nogle vejafsnit, nogle grusafsnit, nogle mudrede sektioner, en kort strækning, 2 omgange med en cykelskift efter den første runde i vores officielle Pit-område - Er du klar Cy? - Jeg tror, ​​jeg er parat, ja. - Jeg tæller dig ned. - Okay - tre, to, en, gå. (energisk musik) Jeg vil give Cy tid og også hjælpe ham med at skifte cykler i dette officielle pit-område med denne ko-kage.

Forkert side, forkert side. Fire minutter, 40 til første runde. Så vi får se, hvad han laver på gruscyklen.

Det er lidt krydret, ikke? Jeg tror, ​​han var hurtigere. - (høj lydklang) Kieskreuz. - Det har en fremtid.

Det var grimt - (griner) Ja, vi får se. Fire minutter, 40 på første runde. Fire minutter, 20 i anden runde, fire minutter, 22 i anden runde. - Interessant. - Du var hurtigere der. - Overrasker mig ikke, som jeg ser.

Bredere dæk, cykler, hvad er forskellen på syv millioner? så meget hurtigere med de bredere dæk. Cyklen føles meget anderledes, som om den føles mere velegnet til denne type ridning, fordi den er så stenet. Jeg mener, det er ikke en krydskurs.

Det er et gruskors. Men se, hvad du synes. Jeg finder den samme ting, virkelig, jeg stoppede, jeg er overrasket over, hvor meget jeg kan lide Gral-gruscyklen.

cykel knirkende

Jeg mener, på dette grus terræn, effektivt. Overraskende nok føles gruscyklen faktisk lidt bedre. - Det gode er, at jeg er garanteret mindst andenpladsen. - Vinder.

Okay kammerat, lad os gå. Klar, gå. (Energisk musik) Kom nu, Ollie! Grib ind Du gik gennem en pyt (censurbip) - Hvilken dum sport - Jeg troede, du var en løber! - (griner) (censur bipper) - held og lykke, held og lykke, kom igen kammerat, du det har du - gå, gå, gå, gå! (ler) Bare spring på den ene ven.

Dette er gruscyklen. Held og lykke. Go Go go! - Wooh! Åh lort! - Gå, ven, kom nu! Grav ind! - Uh! - Åh, det gjorde jeg! - Ah! (Censur bip) Gah! Guh! - Jeg kan ikke stoppe med at fnise.

Hvilken legende, ja. Kom nu, kammerat. - Hvorfor flyver jeg! - Kom nu, gå, gå! Boom! Han barberede sig kun et øjeblik.

Måske ved vi noget, som Mathieu Van der Poel ikke ved - Nå, ikke så hurtigt. Måske hvis Van der Poel ville køre cyklocross på grus i Daylamites. I modsætning til tykt mudder i Nordeuropa.

Men selv da ville det ikke være så let. Dækbredde til at begynde med. Jeg mener, faktum er, at gruskors er mere grus end kryds.

Så for virkelig at forstå forskellen mellem disse to bliver vi nødt til at se på teknikken. Historisk set er gruscykler kommet fra cyclocross-cykler. Og som vi skal se, er der meget DNA til fælles mellem de to.

Men nu har en dør været åben for folk til at designe cyklocrosscykler, der igen er specifikke for racing. Og denne flugt er en af ​​dem. Så det blev designet omkring en typisk cyklocrossbane, der har tendens til at være ret græsagtig eller mudret, relativt støvet oth og med mange stramme sving.

Du kan også fortælle, at denne cykel faktisk har mindre dækafstand end gruscyklen. Og det er fordi UCI fastsætter en maksimal dækbredde på 33 millimeter. og med meget frihed fra mudder.

Faktisk er slangerne designet til også at afvise mudder. Et 40 millimeter bredt dæk ville være svært. Bestemt i ryggen.

Vi ville have kontrolleret, bortset fra at denne kører en 140 mil rotor bagpå. Hvilket er en 160. Men selv her er den velegnet til sit formål.

Du vil ikke lave episke downhill-cykler i et cyklocrossløb Da jeg kørte tilbage til hotellet med dette, bemærkede jeg, at en hurtig downhill-kørsel faktisk kan løbe tør for gear relativt hurtigt. Perfekt oversættelse til cyclocross kurser. Men ikke nødvendigvis til episke vejture.

Vores to cykler ser også meget forskellige ud. Og meget af det er ned til det vandrette toprør. Dette ses sjældent på en cyklocrosscykel med kompakt geometri, og det er fordi du har brug for så meget plads som muligt i den forreste trekantramme, når du skal tage den op og placere den på din skulder. som mig, fordi rammen selvfølgelig vil være ret stor.

Men da jeg lærte Emma, ​​hvordan man kørte cyklocross, kunne vi faktisk ikke rigtig finde ud af, hvordan man kunne få hendes arm gennem rammen, fordi den skal være så kompakt for hendes højde, men i dette tilfælde tilbyder det faktum, at hun er vandret mere plads til at bringe din arm og skulder igennem. Men grunden til, at det falder ned her, er simpelthen fordi sadelpinden udsættes lidt mere for at få meget mere overholdelse ud af bagsiden af ​​cyklen; du kan se, om det ikke var der, det er en temmelig klodset sædepost. Og det ville føles lidt stift.

Nu endelig cyklenes geometri. Det er faktisk ret ens, kædelængderne er ens, vinklerne på sæderøret og hovedrøret er ret ens. Hovedforskellen, som måske ikke lyder signifikant, er bundbeslagets højde.

Så effektivt hvor meget lavere bundbeslagets aksel er sammenlignet med hjulakslen. I dette tilfælde er den 11 millimeter højere og giver cyklen mulighed for at sidde meget højere. Og det føles lidt mindre stabilt, når du går hurtigt.

Det giver dig meget mere frihed til at træde, så du kan fortsætte med at træde langs ruten. Og desværre, som enhver af jer, der kører cyklocross, ville vide, at du er nødt til at træde i det meste af tiden i cyklocrossløb. Men hvis du ser på vores leanometer eller vores leanometer, er det interessant, at på trods af de forskellige højder i bundbeslaget har begge cykler faktisk en lignende pedalafstand, fordi de bredere dæk også er højere på Graalen.

Så faktisk er bundbeslagene meget lig jorden. Men det påvirker køreoplevelsen meget mere. - I modsætning hertil handler grus ikke ofte om ren hastighed.

Det handler om komfort, store mil, alsidighed og eventyr. Så du har et par funktioner. Så du har større dæk, end UCI lovligt ville tillade dig at køre i et tværløb.

Du har også chefer og fastgørelsespunkter overalt for at pryde alle dine verdslige ejendele. Og mange komfortfunktioner er integreret i rammen. Vi har Canons delte sædepost her, som kan bøjes og give mere komfort i ryggen. Jeg er nødt til at tale om svævestangen.

Så svævebjælken ser lidt underlig ud. Men når du kører det, bemærker du ikke, hvordan det ser ud. Og det føles ret behageligt om Canyon, det er syv gange mere modstandsdygtigt end Inflites H31-cockpit.

Da du sandsynligvis vil se et bredere udvalg af overflader, end du ville se på en fuldblods crosscykel, skal du være i stand til at træde i både 50 og fem kilometer i timen, og i dette tilfælde for at hjælpe mig med at få et bredere udvalg af kurser. Jeg har fået en 50/11 og derefter en 34/34. Normalt har crosscykler smallere gear.

Som en relativt uerfaren off-road rytter er Grail virkelig attraktiv for mig, fordi den giver en masse alsidighed. Jeg kan bruge det er lokale krydsløb, hvor du ikke behøver at overholde de strenge UCI-regler. Og lad os indse det, jeg er langt fra at deltage i UCI-begivenheder.

Ah! - Jeg gjorde det! - Hvilken dum sport er også perfekt til grusforlystelser og eventyr med cykelpakning. Fordi jeg er mindre praktiseret off-road og ikke har nogen skøre færdigheder med en zed. De større dæk og bredere styr og nedre bundbeslag og den øgede overholdelse inden for rammen føjer kun til det faktum, at jeg har mere selvtillid, når jeg cykler.

Især off-road. Og det føles bare rigtig godt for mig. Crosscykel versus gruscykel, så hvad er den store forskel? Dybest set er dette en mere alsidig mulighed.

Selvom det er en fuldblods cross-racing maskine - Hvad med en cykel, Ollie? Ha! Nej, jeg tror, ​​du har helt ret. Men forskellene er stadig relativt subtile, ikke? De bredere dæk gør en stor, stor forskel. En lidt højere bundbeslag ændrer karakteren så meget.

Så hvis du ikke kører dem bag hinanden, opfatter du muligvis ikke disse forskelle, da du er i den utroligt heldige position, vi var i dag. Det er bemærkelsesværdigt de tegn, der skinner igennem, ikke? - Ja, det er det virkelig. Nu, hvis du vil se mere episk off-road-indhold med vanvittige færdigheder med en zed, så tjek Cy's fantastiske mountainbike- og gruscykeleventyrartikel på Island.

Klik her nedenfor - Ja, vær venlig at give denne en tommelfinger, hvis du nød det.

Hvor lang er en cyklocrossbane?

Typiskcyclocross kurserer sløjfer på 1,5 til 2 mil på en blanding af asfalterede og off-road overflader over fladt til rullende terræn. Normalt varer løb en time plus en omgang.

Hvordan får voksne cyklocross?

Cykelcross-klubber

Rideklubbegivenheder er en fantastisk måde at starte, så du kan opbygge dine færdigheder og selvtillid og hente tip fra mere erfarne ryttere. Mange klubber kører cyklocross-færdighedssessioner for unge ogvoksne. Kontakt din lokale klub for at se, hvad der sker i dit område.

Går cyklocrossryttere ind?

En vigtig forskel er dog mest i valget af pedalercyklocross rytterebruger ikke deres vejpedaler og sko, men låner i stedet klipløse pedaler og sko fra mountainbikeverdenen. Clipsløse pedaler på mountainbike er dobbeltsidede, så det er lettere atclip-in, og de bliver ikke snavset op af mudder så let.

Er cyklocrosscykler gode til lange ture?

Hvad angår encyklocross cykelværeegnettil touring; Absolut. Nogle svar har nævnt mangel på øjer og monteringspunkter til stativer. Dog en hel delcyklocross cyklerhar faktisk evnen til at montere et stativ (eller stativer).

Er cyklocrosscykler langsommere end landevejscykler?

Det er ikke mærkbartlangsommere endtillandevejscykelover lange afstande og er langt mere behagelig og alsidig.

styrebremser

Hvad er en cat 4-cyklist?

For mændene at komme op tilKat.4, er den mest tilbagelagte rute at gennemføre 10 løb med massestart, der er tilladt af USACykling. Løbene skal være mindst 15 miles lange, hvis det er et road race og 10 miles lange, hvis det er et kriterium. Engang enryttererKat.

Hvor lang tid tager det at blive en stærk cyklist?

Ni måneder burdeat væretid nok til at se en enorm forbedring, men duvillehar potentiale til at blive bedre i de næste mange år, selv i din alder, hvis du fortsatte med at arbejde. Genetik lægger pistolen, livsstil trækker i aftrækkeren. Hvis du mener alvorligt med store forbedringer, skal du tilmelde dig en cykelklub.01.07.2017

Hvad er den bedste Cyclocross-træningsplan for begyndere?

Cyclocross træningsplan for begyndere (kat 4-5) Denne træningsplan er oprettet for at forberede sig på cyclocross racing i kat 4 og 5, som er 30 min. Lang. Du kan tilpasse det til dine behov. En træningsplan kan bruges som forberedelse til racersæsonen.

Hvad har du brug for at vide om cyclocross racing?

Et Cyclocross-løb finder sted på menneskeskabte baner gennem kvartersparker og åbne marker og involverer manøvrering over barrierer gennem mudder, sne og regn. Denne racingstil kræver et specielt sæt færdigheder, der stammer fra racing mountainbikes, racercykler og til en vis grad løb.

Hvor lang er et cyklocrossløb på en time?

Cyclocross racing består også af mange 10-30 sekunders kraftige sprintindsatser gennem løbet. Hver gang du går ud af en drejning, skal du accelerere, og det kræver en kombination af korte strømudbrud. Inden for varigheden af ​​et times tværløb kunne der være så mange som 150-200 korte kræfter, der var nødvendige for at gennemføre løbet.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Oakley feltjakke anmeldelse - løsninger på problemerne

Er Oakleys pengene værd? Som du måske forventer af et luksusmærke, kan prisen på Oakley solbriller løbe lidt højt. Et godt par Oakleys sætter dig typisk tilbage mellem 100 og 200 dollars. Men hvis du spekulerer på, om de er det værd, er svaret absolut. г.

Kyllingebryst gnider opskrifter - praktisk løsning

Hvor længe skal tør gnid sidde på kylling? Bland tørre ingredienser sammen i en lille skål og gnid ind i kyllingen, og sørg for at få gnidningen i kroge og kroge. Lad gnid sidde på kyllingen i op til 12 timer i køleskabet.

Hej til udholdenhed - almindelige svar

Er HIIT godt for udholdenhed? HIIT det op. Interval træning med høj intensitet - aka hurtige anfald af intens træning - kan hjælpe med at forbedre udholdenhed i forbindelse med traditionel træning. Trusted Source Aerobe højintensitetsintervaller forbedrer VO2max mere end moderat træning.3 april. 2014 г.

Hvornår ændrer ure 2016 dk - brugbare løsninger

Hvornår ændrede de britiske ure sig? I Storbritannien går ure frem 1 time kl. 1 den sidste søndag i marts, og tilbage 1 time kl. 2 den sidste søndag i oktober. Ure går tilbage 31. oktober. Årure går frem Ure går tilbage202029 Marts25 oktober202128 marts31 oktober202227 30. marts

Red Bull rampage live stream - hvordan man adresserer

Hvor kan jeg se Red Bull Rampage? Du kan se Red Bull Rampage 2019 live på Red Bull TV.23 окт. 2019 г.

Styrebremser - innovative løsninger

Er SRAM styrebremser gode? Enhver af SRAMs guidebremser er svære at slå for fremragende ydeevne på stien og en let servicelevetid, men Guide RSC er bare fantastisk, hvis du har råd til dem. Den største præstationsforøgelse i forhold til Guide RS-bremserne er de superglatte patronhåndtag drejelige. 28 maj 2017 г.