Vigtigste > Øvelser > Ankelvægtøvelser - den ultimative guide

Ankelvægtøvelser - den ultimative guide

Hvad gør iført vægte på dine ankler?

Bærbarankelvægteogså trække påanklenfælles, som udgørdetrisiko for seneskader eller ledbåndskader pådetknæ, hofter og ryg. Men bærbarankelvægteer nyttige til øvelser, der er rettet moddetben- og hofte muskler, som benløftere. ''Vægtenlægger større belastning pådetmuskelgruppe er målrettet.



Løb med vægte: Skal du gøre det? Er det gavnligt for dig som løber? I dagens artikel besvarer vi det spørgsmål for dig. Hector Estrada Lopez her fra Aztec Athletics. Og hvis du er en løber, kan du overveje at bruge vægte, mens du løber.

Dette kan godt være i enhver form, f.eks. B. en vægtet vest, kan det være ankelvægt, håndledsvægt, eller løber du faktisk med håndvægte i dine hænder som løber? Først skal vi analysere årsagerne til, at du tror, ​​du skal bruge vægte, når du kører.

Den første grund er, at du bare vil komme hurtigere. Du vil øge din kilometertal. Ord, du vil bare løbe hurtigere, du vil fortsætte med at løbe, og du vil være mindre træt af den samme afstand, som du løber.



Så du vil bare blive en bedre løber. Den anden hovedårsag til, at du overvejer at løbe med vægte, er at du vil fremskynde dit vægttabsmål. Når jeg løber, og du vil nå et specifikt vægtmål.

Og du er ligesom, 'Hej, ved du hvad, hvis jeg tilføjer nogle vægte, måske kan jeg forbrænde flere kalorier for at nå mit vægttabsmål hurtigere.' Dette er de 2 vigtigste grunde til, at du måske overvejer at løbe vægte. Så hvor gavnligt er det for dig? Mellem dig og mig.

Jeg ved, at rådgivning til tider kan være lidt vanskelig, men her er, 'Jeg giver dig ærlige råd. Og det er: du burde virkelig ikke løbe med vægte. Primært fordi ulempen ved din løbende indsats er ekstremt negativ.



Og den ulempe er, at du lægger så meget pres på dine led, at det i det lange løb vil skade dig i stedet for at hjælpe dig. Så tænk over det. Lad os bruge en automatisk analogi.

Så du har 2 biler, der er nøjagtigt de samme. Men du vil vedhæfte en bil til en stor trailer med mange tunge ting på. Så lad os sige i løbet af 50.000 miles, hvilken skinner du af? k vil bryde meget mere? Svaret skal være ret indlysende.

genopbygge cykler

Den med den store trailer med masser af tunge ting på. Fordi det har så meget mere stress på alle leddene, alle de bevægelige dele af bilen, at det bare ikke kan vare så længe som bilen uden den ekstra vægt på den. Så lad os anvende denne analogi på DIG.



Hvad hvis du har din egen kropsvægt, og derefter tilføjer du mere vægt med eventuelle yderligere vægtmaterialer eller udstyr, du bruger. Nå, det vil lægge meget mere pres på dine led og potentielt skade dig mere. Interessant er dette også grunden til, at løb ikke anbefales til overvægtige, da det lægger for meget stress på leddene.

Men det betyder ikke, at du ikke skal eller ikke kan gå. Det betyder bare, at hvis du er overvægtig, skal du bygge videre på det. Så brug en eller anden form for cardio exe, der lægger lidt mindre pres på leddene.

For eksempel ved hjælp af den elliptiske træner eller cyklen. Et andet punkt at huske på er, at hvis du kommer i langdistanceløb, mens du går, er det hvad der sker: at når du begynder at blive træt, forværres din løbestilling. Hvor du måske bøjer dig lidt mere fremad, klapper dine arme meget mere, dine ben klapper meget mere.

Og hvad sker der, når din løbestilling starter? At forværre er, at du også øger din risiko for skade. Så når du tilføjer den faktor, at du har ekstra vægt, især hvis det er på dine arme eller ben. Hvad der til sidst sker, er at du roer endnu mere.

Din kropsholdning er værre, og du øger dine chancer for skade endnu mere. Den nederste linje er, at vægtvandring IKKE er GOD. Jeg kan slet ikke anbefale det.

Der er flere ulemper end fordele. Men inden jeg forlader dig, vil jeg holde dig glad, ha et par tip, eller jeg skal sige alternativer til vægtløb, der rent faktisk vil hjælpe dig og ikke skade dig, og også hjælpe dig med at nå dine 2 hovedmål, som vi handler om tidligere talt om enten at øge din løbepræstation eller fremskynde dine vægttabsmål. Så hvis dit mål er at øge din løbepræstation.

Jeg anbefaler disse 3 tip. Nå, den første inkluderer sprint eller intervaltræning i dit træningsprogram. Fordelen ved denne træning er, at den hjælper dig med at blive mere eksplosiv i løbet.

Så lad os sige, at du er i sidste etape af din løbetur og BOOM du bliver nødt til at eksplodere for at blive færdig.

Den anden ting, jeg anbefaler, er træning i bjergene. Og hvad det vil gøre er, det ligner sprint eller intervaltræning, men den største forskel er, at når du løber bakker og især når du sprinter op ad bakke, skal du virkelig få knæene op, når du har brug for det eksplosive burst

BOOM .for at afslutte dit løb, hvad du skal gøre er ikke kun at løbe hurtigere, men også holde din løbende form.

Så bjergtræning hjælper dig virkelig med at holde din løbeform, mens du er træt. Og det tredje tip, jeg anbefaler, er at medtage vægttræning. Så med det første tip kan du øge din udholdenhed til at være eksplosiv.

Med det andet tip kan du forbedre din køreform til at være eksplosiv. Med det tredje tip af styrketræning kan du nu øge din muskelstyrke og udholdenhed. Så dine muskler kan klare denne eksplosivitet.

Nu er det tip, jeg har for dig at øge dine vægttabsresultater, at tilføje vægttræning til dit løb. Ja, dette er et tip, der også hjælper dig med at øge din løbepræstation, men det vil også hjælpe dig med at nå dine vægttabsmål. Målet med at tabe sig er at forbrænde flere kalorier, end du spiser.

Enten spiser du mindre, eller du øger din aktivitet. Så hvis du allerede løber, og du tilføjer vægttræning, øger du din aktivitet for at forbrænde flere kalorier. Kombiner dette med en god diæt, og du er godt på vej til at nå dine vægttabsmål! Samlet set øger løb med vægte din chance for at få en skade, og der er bedre alternativer til at hjælpe dig med at nå dine mål, og som jeg nævnte i denne artikel, er vægttræning meget gavnligt for dig at hjælpe dig med at nå disse mål.

Så nedenfor er linket til vores 5-minutters kettlebell-træning for løbere og vores 10-minutters kernetræning for løbere, der hjælper dig med at nå dine mål i din styrketræning, og som altid, hvis du finder denne artikel hjælpsom, skal du give den en stor lignende . Glem ikke at klikke på abonnementet, klik derovre eller derunder. Nye ugentlige artikler, der hjælper dig med din løbetræning.

Slå mesteren og fortsæt med at løbe.

Hvilken vægt er god for ankelvægte?

Ifølge Romney,ankelvægteligner meget modstandsbånd i den forstand, at 'de kan bruges fra stående stilling eller fra jorden på alle fire til at arbejde med ben, hofter og glutes.' Selvomankelvægteikke normaltvejemere end 10 eller 20 pund sagde han, at de “tillader dig at sættevægtsom13. maj 2021

Er ankelvægte dårlige for dig?

Ankelvægteanbefales generelt ikke til rask gåtur. Selvomankelvægtekan øge energiendubrænder mens du går, kan de spændeankelfælles ogbenmuskler, hvilket kan øge din risiko for skade.

Hvordan kan jeg gøre mine ankelvægte større?

TilDIY ankelvægte, fyld et par sokker med sand. (Tørre bønner eller ris fungerer også, men de vejer mindre.) En 1-1 / 4 kop sand vejer omkring et pund. Når sokken er fyldt til det ønskedevægt, læg det fladt for at udjævne sandet.21. mar 2021

Er det OK at bære ankelvægte hele dagen?

Mestankelvægteer designet som mini-sandsække, som du fastgør omkring dinanklermed velcrobånd. Det typiskevægtevarierer fra ca. 1–3 pund (ca. 0,5–1,5 kg) og kan bruges under hverdagens aktiviteter eller indarbejdes i en træningsrutine.15. mar 2021

Hvornår skal jeg bære ankelvægte?

Ankelvægte skalogså kun bruges til styrketræningsøvelser, ikke under cardio som at gå eller løbe.Iførtdem under kardiobevægelse kan belaste dinankelled eller benmuskler, hvilket sætter dig i fare for skade. Prøv disse øvelser for enankel vægttræning.15. mar 2021

Kan jeg bære ankelvægte hele dagen?

Mestankelvægteer designet som mini-sandsække, som du fastgør omkring dinanklermed velcrobånd. Det typiskevægtefra 1–3 pund (ca. 0,5–1,5 kg) ogkanbruges under daglige aktiviteter eller indarbejdet i en træningsrutine.15. mar 2021

Hvad er bedre ankelvægte eller vægtet vest?

Hvisankelog håndvægteer ikke dine ting, overvej at bære envægtet vest. 'TILvægtet vester en god mulighed, fordi den placeresvægtnær kroppens tyngdepunkt, hvilket fører til mindre belastning af leddene, i modsætning til hånd ellerankelvægte, ”Siger Ahmed.29. mar 2021

alaska Airlines cykelgebyr

Bygger ankelvægte muskler?

Anthony Luke, assisterende professor i ortopædi og direktør for sportsmedicin i primærpleje ved UC San Francisco, siger detankelvægtelavemuskler, såsom hamstrings, quadriceps og glutes, arbejder hårdere atgørden samme bevægelse.10. sep 2007

Hvorfor har jeg tykke kalve og ankler?

Lænker kan dannes på grund af forskellige årsager: Genetik kan påvirke fordelingen affedinden i kroppen, der forudbestemmer sandsynligheden for at udvikle kanker. Vægtøgning som følge af diæt eller graviditet kan føre til, at kanker udvikler sig på grund af den øgede størrelse affedceller vedankler.

Hvad kan du gøre med en ankelvægtstræning?

Ankelvægte er især nyttige til ben- og kernetræning. Ankelvægtstræning til mavemuskler og ben er de mest almindelige øvelser, som dette smarte stykke træningsudstyr mest sandsynligt vil blive brugt til. Dette hjælper med at tone og forme en flad mave og tonede ben. Følg videoen nedenfor for en komplet træning med ankelvægt i underkroppen.

Hvordan laver man en squat med en ankelløft?

Squat med benløft 1 Vedhæft 1 vægt til hver ankel. 2 Stå oprejst med fødderne lidt bredere end skulderbredde fra hinanden. 3 Bøj dine ben og slip din bund ned. Dine ben skal danne en 90 graders vinkel. 4 Kør din vægt op gennem dine hæle og skub din krop oprejst igen. 5 Når du rejser dig, skal du løfte 1 ben op og ud til siden (mod

Hvordan laver man benforlængelser med ankelvægte?

Benforlængelser arbejder dine quadriceps, som findes på forsiden af ​​dine lår. Sid i en stol med dine fødder fladt på gulvet. Løft din højre fod op fra gulvet i en jævn bevægelse og stræk dit ben lige foran din krop. Stop bare genert for at låse dit knæ ud og hold i et helt sekund.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Gatorade vs vand - holdbare løsninger

Er Gatorade bedre end vand til dehydrering? Pedialyte og Gatorade er begge designet til at forhindre eller behandle dehydrering. Faktisk takket være deres elektrolytindhold er de mere effektive end vand ved rehydrering. г.

Utah cykel love - enkle svar på spørgsmål

Er det ulovligt at cykle på fortovet i Utah? I modsætning til mange stater i landet hedder det i Utah-loven, at cyklister kan køre på fortovet. Cyklister har lov til at køre på fortove uden for bykvarterer. I Salt Lake City er fortovscykling forbudt i kvadratområdet mellem North Temple, 500 South, 400 West og 200 East.2 2016.

Morgenmad på 600 kalorier - almindelige spørgsmål

Er det OK at spise 600 kalorier til morgenmad? Som en del af sin One You-kampagne anbefaler PHE voksne, der sigter mod en 400-600-600 diæt, hvilket betyder, at vi ikke spiser mere end 400 kalorier til morgenmad og 600 kalorier til frokost og middag. Det resterende anbefalede daglige kalorieindtag (2.000 for kvinder og 2.500 for mænd) kan tages op med snacks. 6 мар. 2018 г.

Ibis ripmo til salg - komplet manual

Hvor meget vejer Ibis Ripmo? Ripmo vejer en svag 6. 25 kg med et DPX2-stød og komplette byggerier starter ved 28 kg.

Brød, der er godt for dig - hvordan man løser det

Hvilket brød er bedst til vægttab? I en undersøgelse mistede folk på en diæt med lavere kalorieindhold, der omfattede fuldkorn, såsom fuldkornsbrød, mere mavefedt end dem, der kun spiste raffinerede korn, såsom hvidt brød og hvid ris. Hele korn giver flere vitaminer, mineraler og fibre end raffineret. Men at overdrive fuldkornsbrød kan også tilføje pund. г.

Sådan forhindres mavepine - søg efter løsninger

Hvad kan jeg spise for at stoppe mavesmerter? Forkortelsen 'BRAT' står for bananer, ris, æbleauce og toast. Disse kedelige fødevarer er milde på maven, så de kan hjælpe med at forhindre yderligere maveforstyrrelser.