Vigtigste > Øvelser > Forskellige kropstyper - levedygtige løsninger

Forskellige kropstyper - levedygtige løsninger

Hvad er de 4 forskellige kropstyper?

Forståelse afforskelligefysiologiskkropstyperkan give dig indsigt i, hvordan din fungerer bedst. Det hormonellekropstyperer binyrerne, skjoldbruskkirtlen, leveren og æggestokkene, de strukturelletyperer Ectomorph, Endomorph og Mesomorph og Ayurvedictyper(undertiden kaldet Doshas) er Pitta, Vata og Kapha.



Jeg har et personligt spørgsmål til dig? Um, er du en ektomorf? Eller en endomorf? Eller måske er du en glad mesomorf? Nej, jeg foregiver ikke, at du er en udlænding eller noget! bare at hver enkelt person har en bestemt kropstype, og at kende din kan være til stor hjælp, hvis du ønsker at opbygge dine drømmekroppe. Tilpas din træning, så den passer til din kropstype, så får du de bedste resultater! Lad os starte med at udforske kropstyperne først. Der er tre af disse, som foreslået af Dr.

Foreslået af William Sheldon, en amerikansk psykolog, i 1940'erne. Lad os se, om du genkender dig selv i nogen af ​​dem! Først er der ektomorf. Mennesker med denne kropstype er slanke, normalt høje og med længere lemmer.

Tjek Usain Bolt, hvis du vil have et godt eksempel; de er de heldige fyre, der kan spise, hvad de vil og aldrig får kærlighedshåndtag eller for meget bagdel. På bagsiden kæmper ectomorphs også for at få muskelmasse, så uanset hvor hårdt de træner, bliver de magre og vil ikke være i stand til at vinde mere, selvom de vil. I det mindste kan de drukne deres bekymringer i et stykke kage. Eller to.

santa cruz blur anmeldelse



Så er der endomorfe. De er nøjagtigt modsat af den forrige type: lille, træt og med en tendens til at gå op i vægt fra hver eneste smule spist efter frokost. Et levende eksempel på en endomorf er Danny De Vito.

Disse fyre kæmper for at tabe sig, og deres store mave og brede hofter kan dræbe dem, hvis de vælger at gå den side atletiske rute, men endomorfe er i sagens natur stærkere end ectomorphs, og de er fremragende bodybuildere eller vægtløftere. Og endelig de glade mesomorfe. Hvorfor glad Nå, fordi de har den perfekte balance mellem muskler og fedt sammen med den naturlige evne til at ændre deres kroppe efter eget ønske og hurtigt.

Christian Bale er den perfekte mesomorf: et kig på hans roller i The Machinist og American Hustle er nok til at forstå, hvorfor. Mesomorphs kan opbygge muskelmasse relativt let og komme i form på ingen tid. På den anden side mister de deres masse så hurtigt, så det er ikke som om de går en tur i parken og kommer hjem med revne ben.



Livet er let for hende, men ikke så let! Selvfølgelig er disse tre kropstyper ikke kategoriske, og du kan finde dig selv et sted imellem. Alligevel dækker de de fleste aspekter, og chancerne er, at det, du lige har hørt, beskriver dig godt nok, ikke? Lad mig vide i kommentarfeltet nedenfor! Nu hvor vi er kommet ind i teorien, lad os endelig komme i praksis. Du klikkede på denne artikel, fordi du ønskede at finde ud af, hvilken slags træning du har brug for, ikke? Så her er nogle tip og øvelser, du skal gøre i henhold til din kropstype.

De hjælper dig med at få mest muligt ud af din forfatning og få de bedst mulige resultater. 1. Ektomorf regime Med denne kropstype har du ikke noget problem med at tabe dig, men hvis du prøver at få muskelmasse, ender du bare med magre muskler, der bliver tynde, og du skal gøre det.

Start først og fremmest med proteiner. Proteiner er dybest set byggestenene i dine muskler, og når de kombineres med kulhydrater, hjælper de dig med at få masse til sidst. Ikke din ende, i sidste ende.



Problemet her er, at du skal være parat til at spise meget mere, end du sandsynligvis har spist før, da dit stofskifte generelt er hurtigere end andres, og du har brug for flere næringsstoffer til at fodre dine sener. Så hjælp dig selv og begynd at spise mad med et højt proteinindhold og kulhydrater. Vær dog forsigtig med ikke at overspise fedt, for selvom fedt er godt for dig, kan for meget bremse din muskelgevinst.

For det andet skal du fokusere på vægttræning og tunge løft. Sammensatte bevægelser er også dine bedste venner: Grundlæggende øvelser som deadlifts, squats, crunches og pushups arbejder store muskelgrupper og hjælper dig med at opbygge din krop hurtigere og lettere. Isolationsøvelser bremser derimod kun dine fremskridt, da de kun ser en eller to.

Og for det tredje, overdriv det ikke med cardio. Løb, svømning eller cykling er pænt og hvad som helst, men konditionstræning får dig til at tabe sig og ikke gå op i vægt, vil du tabe endnu mere af din vægt, hvis du er, at du allerede er så slank som en gren? Alligevel betyder 'overdriv ikke' betyder ikke, at du slet ikke behøver at gøre det. Kardio med lav intensitet hjælper dig med at få dit blod til at pumpe og næringsstof, dit muskelvæv er, selvom du pakker det med proteiner og kulhydrater, vil de have en bedre effekt på din krop, når de opvarmes ordentligt.

Alt i alt, hvis du er en ectomorph, skal du fokusere på at spise masser, lave masser af styrketræning og gå let på cardio. På denne måde vil du snart se gode resultater. 2.

Endomorfbehandling Det er typisk, at denne type er tung rundt om taljen med mindre skuldre. Genetiske faktorer er faktisk ansvarlige for dette: fedtopbevaringsmekanismer er på arbejde i dig og forbereder dig på sultne tider. Heldigvis er de dage, hvor mad var en knap vare, langt væk, så nu er det bedre at fokusere på, hvordan du skifter din vægt fra din talje til din overkrop og afbalancerer din overordnede form.

Jeg vil ikke skjule dårlige nyheder for dig: endomorfe har den sværeste tid at tabe sig, men - og her er vi - du behøver ikke rigtig løbe i timevis og drukne løbebåndet i sved, certificeret træner Will Purdue siger, at lang og jævn konditionstræning hjælper ikke rigtig med at forbrænde fedt. Interval Interne træningsprogrammer er meget mere effektive og tager meget kortere tid end blot at løbe eller cykle. For eksempel er sprint en fantastisk burst-teknik, som du kan bruge til at tabe dig hurtigere.

brompton cykel anmeldelse

Åh, og glem alt om crunches. De arbejder for andre kropstyper, men ikke for dig. Crunches er gode til toning af muskler, men de forbrænder slet ikke fedt, så du har muligvis allerede en seks-pack abs og ved det ikke engang! For at fylde din overkrop op og se mindre ud. For at gøre den pærelignende skal du fokusere på at slippe af med din mave fra dine grantræer og derefter gøre intens vægtløftning.

Tunge vægte og cardio vil gøre vidundere for dig i det lange løb. Bare forbered dig på, at dette løb skal være, godt, lang - endomorphs træningsrutine er ikke ligefrem et stykke kage, når det kommer til kage, det er på tide at sige farvel til kager. Hvis du vil tabe dig og komme i form, skal du reducere dit daglige kalorieindtag til omkring 1.750 kcal.

Faktisk, jo lavere dit kalorieindtag, jo hurtigere skal du tabe dig, men det er ikke godt at overdrive det. Hvis du går under 1.500 kalorier om dagen, mens du sveder lykkeligt i gymnastiksalen, kan du til sidst finde dig selv blæst væk med udmattelse. Det er okay at være lidt sulten hele tiden, men glem ikke at holde dine energiniveauer højt nok.

For at opsummere alle de ting, jeg lige har fortalt dig, skal du træne kraftig intervaltræning, droppe lange træningsprogrammer, fylde dine skuldre med vægte og skære dit kalorieindtag til mindre, end du bruger hver dag. Og selvfølgelig skal din kost have meget få kulhydrater og mere protein. 3.

Mesomorph Therapy Nå, mesomorphs er langt den nemmeste at træne. Hvis du er af denne type, har du sandsynligvis allerede et afbalanceret udseende, og du er, måske har du bemærket, hvor let det er for dig at få muskelmasse eller tabe fedt. Du bør også betragte dig selv heldig, at du ikke ser jalousis udseende på mit ansigt lige nu.

Under alle omstændigheder, selvom mesomorfe rammer den genetiske jackpot, er der stadig plads til forbedring. Hvad angår træning, er det første, du skal gøre, at stoppe alle med at tøve og begynde at træne. Din kropstype giver dig mulighed for at løsne meget uden at forårsage megen skade, og de fleste mesomorfer misbruger denne ellers kølige kvalitet af deres krop.

For at få mest muligt ud af din fantastiske fysik skal du træne for at opnå. Det vil sige, du skal fokusere på at gøre alt i moderation, men at sætte specifikke mål. Moderat intense cardio-træning er godt for dig, og du kan nemt holde lange enheder, hvis du vil.

Styrketræning handler også om moderat til tung vægt med antallet af gentagelser fra lav til relativt høj. Når det er sagt, hvis du løfter tunge vægte, skal 4-6 reps være nok. Hvis du vælger lettere vægte, er du velkommen til at udføre 15-18 reps, hvilket skal være let med din medfødte udholdenhed og styrke.

Intens træning med klare mål får mest muligt ud af din gyldne kropstype, så du kan gøre endnu mere Kan prale af det.Ja, jeg er stadig jaloux. Med hensyn til diætplanen kan det være ret afslappet, da du ikke har tendens til at gå op i vægt så hurtigt som endomorfe og ikke behøver at nippe til kulhydrater og proteiner som ektomorfer.

Dybest set er alt, hvad du kan gøre, at se dine energiniveauer for at holde dig inden for 2.500 kcal, skære ned på overskydende fedt og kulhydrater og generelt være glad for, at du er en mesomorf, ellers kan du spise, hvad du vil. Så et hurtigt resumé: sæt dig nogle mål for at nå dem, giv dig selv en moderat træning og spis med hjertens tilfredse uden at spise for meget fedt og kulhydrater. Har du fundet dig selv i nogen af ​​de tre kropstyper? Giv mig besked i kommentarerne! Hvis du har lært noget nyt i dag, kan du lide denne artikel og dele det med en ven, men - hej! - Forvandl ikke til nye former endnu! Vi har over 2.000 seje artikler at se.

Alt du skal gøre er at vælge den venstre eller højre artikel, klikke på den og nyde! Bliv på den lyse side af livet!

Hvad er de 6 kropstyper?

  • Humanlegeme.
  • Ectomorph.
  • Mesomorph.
  • Endomorph.
  • Pyknictype.
  • Astenisktype.
  • Atletisktype.

Hvad er de tre kvindelige kropstyper?

Hvad er de 3 kvindelige kropstyper? Dettresomatotyper ikvinderer de samme som hos mænd. Så,Kvinderkan også have Endomorph, Mesomorph og Ectomorphkropstyper. Karakteristikken ved disse somatotyper varierer heller ikke fra det ene køn til det andet.

Hvilken kropstype er bedst?

Mesomorph: Dettekropstypebetragtes generelt som det ideellekropstype. Enkeltpersoner ser normalt lysere ud og har en mere rektangulær knoglestruktur, længere lemmer, tyndere knogler og en fladere ribcage. En mesomorph har en naturlig tendens til at holde sig i form og opnå muskelmasse meget let.19. jan 2021

stol træning derhjemme

Hvad er Endomorphs?

Endomorphssiges at have en højere procentdel af kropsfedt med mindre muskelmasse. De er ofte tungere og rundere, men ikke nødvendigvis overvægtige. Disse personer kan have en større skeletramme, men en lavere procentdel af kropsfedt. De kan typisk få muskler og tabe sig let.

Hvilken kropstype er stærkest?

På grund af en større ramme, en mere tæt knoglestruktur og en højere andel af hurtige ryk muskelfibre er endomorfe typisk denstærkestenår det kommer til de trekropstyper.

Hvilke berømtheder er Mesomorphs?

Blandt den berømte mandmesomorfeer skuespillere Chris Hemsworth, Mark Wahlberg og fodboldsuperstjerne Cristiano Ronaldo. Berømt kvindemesomorfeinkluderer Madonna og Janet Jackson. Anbefalet træningsregime er 30 til 45 minutters konditionstræning tre til fem gange om ugen som en del af træningsrutinen.15. jan. Dec 2019

Hvilken kvindelig kropsform er mest attraktiv?

Det kan være lidt tilbagevenden i forhold til hvad vi får at vide i dag, menmest ønskelige kvindelige kropsformer en med et 'lavt talje-til-hofte-forhold', eller hvad der kaldes et 'timeglasfigur. ” Det er ifølge en ny undersøgelse, der for nylig blev offentliggjort i tidsskriftet Evolution and Human Behavior.24. jul Dec 2019

Hvad er en endomorf kvindelig kropstype?

Mennesker med enendomorf kropstypehar normalt blød, rundkroppemed en bred talje og store knogler, led og hofter, uanset højde. Denne artikel dækker hvad enendomorfkost er, herunder hvilke fødevarer at spise og hvilke man skal undgå.

Hvilken type kvindelig krop er mest attraktiv?

Det kan være lidt tilbagevenden i forhold til hvad vi får at vide i dag, menmest ønskelige kvindelige kropsformer en med et 'lavt talje-til-hofte-forhold', eller hvad der kaldes en 'timeglasfigur.' Det er ifølge en ny undersøgelse, der for nylig blev offentliggjort i tidsskriftet Evolution and Human Behavior.24. jul Dec 2019

Hvad er 3 forskellige kropstyper?

Mennesker er født med en arveligkropstypebaseret på skeletramme oglegemesammensætning. De fleste mennesker er unikke kombinationer afde tre kropstyper: ectomorph, mesomorph og endomorph.

Hvad hedder de tre kropstyper?

De tre forskellige kropstyper (også kaldet somatotyper) inkluderer ectomorph, endomorph og mesomorph. På denne side lærer du, hvordan du bestemmer din kropstype, så du kan få din genetik til at fungere for dig - ikke imod dig. Hver af de tre kropstyper har sine styrker og svagheder

Hvordan adskiller kropstyper sig fra person til person?

Kropstyper varierer fra person til person. Stor, lille, tynd eller rund, vi har alle en bestemt. Denne lektion udforsker de tre hovedkropstyper og slutter med en quiz for at se, hvad du har lært. Tænk på de mennesker, du kender. Nogle kan være høje og andre kan være korte. Andre kan være slanke eller fyldigere i form.

dehydrering og puls

Hvilken er den bedste kropstype for dig?

Hvis du kunne vælge at være en af ​​de tre forskellige kropstyper, ville dette være det bedste valg. Mesomorfen er genetisk begavet med hensyn til muskelopbygningsegenskaber og kropsæstetik. Tænk på den stereotype jock eller stjerne atlet - naturligt stærk, muskuløs og magert med brede skuldre og en smal talje.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Adidas cykelsko - holdbare løsninger

Er Adidas godt til cykling? Adidas bringer os en urban cykelsko i form af Five Ten Freerider. De er designet til brug på flade pedaler, som dem på mountainbikes, men er et godt valg til hverdagsbrug på og af din cykel.

Cykelsko pasform - handlingsorienterede løsninger

Hvor meget plads skal der være i cykelsko? Du skal ikke have mere end en halv tomme plads fra din storetå til spidsen af ​​skoen. Dine tæer skal ikke presse mod forsiden af ​​skoen, men du skal heller ikke være i stand til frit at svinge dine tæer.

Mountainbike-anmeldelser 2016 - omfattende håndbog

Hvad er den bedste mountainbike for pengene? Bedste mountainbikes under $ 500Batch The Mountain 29. Bedste Bargain Mountain Bike. Co-op Cycles DRT 1.0. Bedst med hydrauliske skivebremser. Mongoose Switchback - Mænd og kvinder. Bedste overkommelige hardtail MTB. Neffice 27.5 Mountain Bike. Schwinn Mesa. Vilano Blackjack 3.0. Mongoose Malus Fat Bike. Royce Union.

Domestique i cykling - hvordan man håndterer

Hvad er en domestique inden for cykling? I landevejscykelracing er en domestique en rytter, der arbejder til fordel for deres hold og leder, snarere end at prøve at vinde løbet. På fransk oversættes domestique som 'tjener'. Brugen af ​​udtrykket dateres tilbage til 1911, skønt sådanne ryttere havde eksisteret før da.

Mountainbike trail skilte - praktiske beslutninger

Hvor hård er en blå MTB-sti? Blå firkant (mellemliggende): Denne sti har et beskedent samlet niveau af stejlhed med nogle sektioner, der er meget stejle, hvor de fleste ryttere går på deres MTB. Black Diamond (vanskelig): Maksimal lønklasse er den samme som stien på mellemniveauet, men gennemsnitskarakteren er højere på grund af sektioner af stejlere nedstigninger og stigninger. г.

Cykelartikler - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykling godt for dig? Regelmæssig cykling stimulerer og forbedrer dit hjerte, lunger og cirkulation, hvilket reducerer din risiko for hjerte-kar-sygdomme. Cykling styrker dine hjertemuskler, sænker hvilepuls og reducerer fedtindholdet i blodet.