Vigtigste > Øvelser > Flat pedal mtb sko - levedygtige løsninger

Flat pedal mtb sko - levedygtige løsninger

Hvilke sko følger med en mountainbike-flad pedal?

Det bedsteMTB flade pedalskoledig
  • Bontrager Flatline. Fantastisk greb og feedback til fuld gasflad-pedalridning.
  • Fem Ti Freerider Pro.Flad pedalskokonger.
  • Specialiseret 2FO 2.0.
  • Ride Concept Hellion.
  • Shimano GR9.
  • Kæmpe shuttle.
  • Riddance ride.
  • Five Ten Freerider EPS High.



I dag skal vi åbne en kæmpe ormeboks og tale om klip versus lejligheder, de to forskellige typer pedaler, som mountainbikere bruger. Jeg kommer fra baggrunden for at bruge flade pedaler i femten år. - Som en erfaren downhiller Som verdensmesterskabskører brugte jeg det meste af min tid på at ride på klip.

Selvom der var lejligheder, som Champery, hvor jeg måtte gå ned ad den kølige gang og bruge flade sko. ♪ også - Så jeg har erfaring med begge pedaler. Jeg tilbragte femten år på at køre ned ad bakke helt på flade pedaler, før jeg skiftede til klip for et par år siden.

I dag vakler jeg på en eller anden måde mellem de to. Det vigtigste ved flade pedaler er en god pedal og en stor flad sål. Det behøver ikke at være en mountainbike-specifik sko, men enhver form for store, flade skøjtesko fungerer rigtig godt.



Den første ting du virkelig lærer er, hvis du står for langt på tæerne på den flade pedal, er det virkelig let at glide af den pedal. Så hvis du skubber din fod lidt længere frem, kører du naturligvis lidt mere hæl, det er det, vi kalder at være på pedalen. Hvis cyklen rammer noget nu, sænker det ikke, du kører faktisk cyklen fremad uden at gøre noget.

Fordelene ved flade pedaler er for det første, at du kan duppe godt og hurtigt. Skal du vaske frontenden ud? eller sådan noget, kan du bare få din fod på jorden meget hurtigere end med klip. Dette kan være betryggende for begyndere.

Du behøver ikke rigtig lære at bruge dem, du kan bare bruge sko, du kan starte med. Omkostningerne er forskellige. De er normalt lidt billigere.



Igen behøver du ikke rigtig købe specifikke sko. Den største fordel er virkelig, at de er meget køligere. Ulemperne ved flade pedaler er, at pedaleffektiviteten ikke er så god.

Når jeg nu skifter mellem de to, når jeg går til flade pedaler, føles det bare som om jeg bruger dine quads, og du skubber bare, mens klippet giver dig mulighed for at dreje en pænere cirkel. Der er lidt forskning for at sige, at der ikke er meget forskel, men personligt føler jeg, at jeg er meget mere effektiv med klipene. Du kan også sprænge din flade pedal meget lettere end med et klip.

Selv med den bedste pedal og den bedste sko rammer du nogle gange rigtig hårdt, og foden kan stadig løsne sig. Hvis du fortsætter med at bevæge dig det også, får du nogle gange din fod fast i den forkerte position og derefter prøve at justere dig selv, det er noget, du virkelig ikke behøver at beskæftige dig med et klip, enten du er i eller du er ude. - Jeg har brugt klip siden 2001, vil jeg sandsynligvis sige 95% af tiden.



Fordelene ved Clippedalen er; Jeg føler mig meget mere forbundet og i kontrol med cyklen, især baghjulet. Jeg kan flytte cyklen, virkelig kontrollere cyklen og føle, at jeg er 100% i kontrol. For det andet, når jeg er spændt sammen, behøver jeg ikke bekymre mig om, at min fod glider ud, som jeg måske med flade sko.

Endelig en stor en for mig som en mindre rytter, det føltes bare som om jeg var mere effektiv på pedalerne, og jeg kunne virkelig tage strømmen af. Så ulemperne ved rideklip kan være ret forfærdelige, hvis du går ned, og dine fødder forbliver fanget, så cyklen forbliver enten med dig og trækker dig overalt. Lidt dyrere mulighed, du skal gå ud og købe dine sko såvel som dine pedaler, mens du med lejligheder kan bruge stort set enhver træner du ønsker.

Endelig, og det tog mig bestemt et stykke tid at lære at skære effektivt ind. Vi er alle faldet over ved trafiklys eller ude med vores venner, lidt flov, ikke så sej. Så alt sammen har alle pedaler virkelig fordele og ulemper.

Jeg vil sige, at hvis du lige er begyndt med mountainbiking, lærer på flade pedaler, gør det grundlæggende godt, ting som bunny humle, lad dem vælge, før du tænker på en switch - godt råd er at bruge lidt tid på det bruge til at justere din sko til dine pedaler. Med det mener jeg, at du ikke køber en pedal og derefter kører en flad sko eller omvendt. Du vil lægge en stor indsats - lad os vide, hvad du synes om klip versus lejligheder, som du bruger.

Efterlad os bare en kommentar under artiklen. - For flere artikler som denne, klik herop og flere tutorials, klik her - Glem ikke, du kan altid klikke på os for at abonnere på GMBN - Det er gratis!

Kan du bruge MTB-sko med flade pedaler?

Dubehøver ikkemountainbike sko. HvornårduJeg er lige begyndt, det er fint atbrugnormalskosom trænere eller skøjterskohvornårdurideflade pedaler. Enkelt gangduføler dig godt tilpas på stier begynder at tænke overMTBbestemtsko.

Har jeg brug for specielle sko til flade pedaler?

Når det er sagt, klipfripedalerog stivereskokan hjælpe dig med at føle dig mere selvsikker og kraftfuld på din cykel, hvilket er en god grund til at få dem. Men hvis du bare prøver at være hurtig og / eller komfortabel, digskulle gernevære fint med regelmæssigskoflade pedaler.

For mange måner siden gik vi til Bath Universitys laboratorium for at finde ud af en forskel i effektivitet mellem flade og klipløse pedaler. Og til vores overraskelse var der lille forskel. - Så hvorfor gider vi bruge dem? Jeg mener, klippeløse pedaler skal helt sikkert have nogle fordele.

Så vi kom ind i den virkelige verden eller i det mindste Alta Badias paradis for at finde ud af, hvordan det føles at være tilbage på en cykel, som vi gjorde som børn, med flade pedaler og seje sko. - Dan, du vil virkelig bruge disse sko? - Ja, jeg har flade pedaler på. Du skal have seje sko på, ikke? Og de er ret seje. (funky elektronisk musik) - Vores laboratorietest inkluderede Si Ridingat steady state i 10 minutter hver.

Så lad os starte med noget helt andet. Sprints. Der vil helt sikkert være en signifikant forskel i topydelse, hvis du ikke kan trække pedalbevægelsen op. - Eller er det sådan? Lad os finde ud af det.

Hver af os vil udføre fem sprints med maksimal indsats og analysere toppen på tre sekunder og derefter fem sekunders styrke for hver. Tallene skal fortælle deres egen historie, men vi vil også tale om subjektiv opfattelse. (funky elektronisk musik) Nå, jeg synes det er sikkert at sige, at Matt satte det hele ind i denne slutsprint baseret på de lyde, han lavede.

Personligt håber jeg meget, at de flade pedaler reducerer min maksimale effekt. Fordi Matt slog mig i alle fem. Resultaterne kommer senere. - Okay, det er tid til den første sprintback på klipløse pedaler. Jeg vender tilbage til mine tidligere selv om sprintnumre, vi venter og ser.

Føles bestemt bedre at være solid på det igen. Okay, lad os gå. (funky elektronisk musik) Ja.

Skønhed. Højre, tre sekunder og 1139, langt over de flade pedaler. Vigtigere end Matt.

Lad os gøre det igen. (funky elektronisk musik) - Lad os derefter tage en opstigning. Vi laver hver en 10-minutters sektion af Passo Valparola.

Mål effekt og puls, og sammenlign de to. Men tal også om enhver forskel i følelse mellem de to kronbladsystemer. (optimistisk musik) - Nå Dan, vi er lidt over syv minutter.

Hvordan føles det i lejligheden? - Nå, først og fremmest føles 300 watt ret hårdt - ja - jeg har en fornemmelse, der ikke har noget med mine pedaler at gøre. Overraskende nok har disse meget greb. Mere end forventet.

Du kan virkelig stadig svinge din fod tilbage, i bunden af ​​pedalbevægelsen og over toppen. Selvom du selvfølgelig ikke kan trække op, mener jeg, du kan føle, at det er anderledes, men det føles bestemt ikke så mærkeligt som sprint. - Jo da. (fræk musik) -Tre, to, en, runde.

Åh, det er svært. - Ja. (livlig musik) Okay, nu er det min tur til højre på Flatsand.

Det er værd at bemærke, at vi ikke justerede vores sadelhøjde. Og jeg antager, at der er omkring en tomme eller to forskelle i stakshøjde, men over 10 minutter bør det ikke påvirke os for dramatisk. Men fodpositionering er helt afgørende med det samme. (optimistisk musik) (publikum jubler over musik) - Godt 50 sekunder, og vores 10 minutter er forbi.

Omtrent den samme gennemsnitlige præstation hidtil. - fedt nok. - Stejl den smule, er det ikke? - Mine ben gør mere ondt denne gang, indtil nu, Dan. (Crowd jubler til glad musik) Vi ender nøjagtigt det samme sted.

To en. Okay, det er tid for dette at være sjovt nu. Nedstigningen.

Lad os se, hvordan disse babyer føler sig i nogle hårnålsdrejninger. - Jeg elsker at stige af. Men, Dan, du har brug for et låg på kammerat.

Du kan ikke komme af - ja, jeg har en - men jeg så det på Red Bull TV. Hvis du har flade pedaler og virkelig seje sko som disse, skal du bruge en af ​​dem. - En helhjelm? - Ja - Med Lycra? (Dan griner) - Hvem ejer dette? De har et lille hoved - Nej, du har kun et massivt hoved. (Dan griner) (Rockmusik) - Så hvis nogle downhill mountainbikere foretrækker den frihed, som den flade pedal giver dem, kan du være til nytte for os fra downhill veje? Det vil være svært at kvantificere, men hvad vi skal gøre er at nedstige et par Valparola og se, hvordan det føles. (Rockmusik) - Ow. (Grinende mat) (Rockmusik) - Lad os skære noget asfalt. (Rockmusik) (klik) (Rockmusik) - Højre, resultaterne er i form af KPI'er osv.

Vi vil også tale om, hvordan vi havde det. Så for sprinterne i starten havde Matt en 15% mere effekt, når de brugte klipfri sammenlignet med lejlighederne, hvilket er en ret stor forskel, tror jeg du kunne sige. Jeg havde en forskel på 30%. - Wow - det er en enorm sum. - På ingen måde. - Ja.

Men da jeg sparkede de klipløse pedaler for første gang, bemærkede jeg, at jeg havde så meget mere magt der. Under sprint brugte jeg selvfølgelig toget, måske lidt mere end dig. Men det viser dig bare, hvorfor BMX's downhill mountainbike nu generelt bruger klipløse pedaler til denne starthuse sprint - Absolut, jeg mener, jeg havde en smule problemer med at få min fod i den rigtige position, jeg var endda nødt til at tænke over det.

Men min tankeproces var at tænke på mine fødder og også fordi jeg ikke kunne trække op i sprinten, rekrutterede jeg også mine lår meget mere. Så jeg følte, at jeg brugte mine lår som stempler i stedet for at sparke i cirkler, som jeg var vant til. Så det føltes ikke så slemt, men det føltes bestemt anderledes.

Der var en vis kompromis, jeg følte bare ikke, at jeg lukkede for strømmen, som jeg gjorde med klipene - Ja, du var virkelig nødt til at fokusere. Vi er tydeligvis vant til at bruge klipsløse pedaler nu, men selvom jeg gjorde en bevidst indsats for ikke at trække op, var der stadig et par gange, jeg sprintede, hvor jeg følte min fod bevæge sig, fordi det var mig, der trak den lidt op. En af mine fødder kom også fra den fjerne ende.

Ja. Og derefter klatrede vi, og for det forsøgte vi at få et gennemsnit på ca. 300 watt. Eller jeg gjorde det, og du kørte bare ved siden af ​​mig.

Jeg havde lejlighederne, du havde den klipløse, vi havde et gennemsnit på 303 watt til mig, du havde 315. Jeg var lidt begejstret, da jeg satte de klipløse pedaler på igen og fik et gennemsnit på 305 watt, kun to watt højere og selvfølgelig du havde 318 watt, så du var tre watt højere. Jeg bemærkede bestemt ikke en stor forskel i klatring, som jeg gjorde i sprint.

Jeg føler mig bestemt mere komfortabel med de klipfri pedaler. Det føles som om du er i stand til at trække op, det fordeler belastningen på de 300 watt kraft over langt flere muskelgrupper, og når du gør det, har du kun fladt sand og kan kun skubbe ned - ja, jeg har en tendens til at være enig med det til. Jeg fandt ud af, at mine lår blev trætte, selvom min puls var stort set den samme, var jeg mere tilbøjelig til at føle smerter i lårene, mindre kalvemuskulaturrekruttering end normale klipløse pedaler, og det mest interessante, jeg fandt var, da jeg kom ud af sadlen, jeg følte, at jeg næsten kunne lide at knuse firkanter, svarende til sprint, når du er væk, sadlen slet ikke kunne trækkes op, så selvom jeg leverede kraften, var det for meget mindre pedal slagtilfælde, så det var næsten som at sparke og sparke, så jeg nød ikke særlig godt at klatre ud af sadlen, men at sidde ned var ikke så slemt, selvom jeg havde tendens til kun at rekruttere en muskelgruppe. - Ja.

Ingen af ​​os havde en forskel i hjerterytmen for de to kørsler, hvilket dog er ret interessant, der ligner det, vi fandt i laboratoriet for alle år siden. Jeg har fundet ud af, at disse pedaler har ganske lidt greb, selvom du ikke kan trække dig op, y du kan slags skubbe pedalen gennem toppen og ridse den gennem bunden, men jeg tror, ​​det var lige så meget fordi af mine seje sko, da det var pedalerne. Og endelig afgangen, for hvilken vi ikke tog noget tal.

Det var en rent subjektiv følelse. Jeg fokuserede mere på at have en helhjelm på. Måske skulle jeg have brugt en normal.

cykelstier i nærheden af ​​mig

Det gav mig en større følelse af sikkerhed, lidt som forskellen mellem at bukke sig i bilen og ikke, jeg ville - Ja, ja, jeg følte det samme med hjelmen, men pedalerne selv, de få hjørner, da vi dækkede det , Jeg tror, ​​du også har oplevet det, hvor jeg faktisk klippede pedalerne, fordi de er meget bredere, og faktisk i et af hjørnerne, som jeg ikke kunne få ret, kunne jeg tage min fod ud som en speedway-driver , så ikke meget forskel, bare fine nuancer i forhold til din position på pedalerne, for da jeg accelererede ud af nogle af hårnålen, drejede mine fødder sig, hvilket er lidt diskoncertificering, så jeg foretrak igen at komme på klipfri - ja som du sagde, de er bredere, så du kan slå dem meget nemmere på jorden, hvilket kan være ret farligt. Og jeg tror, ​​at hvis du går tilbage til sprinterne, kan du føle, at der var så meget magt der, sprint uden for hjørnerne for at komme op i hastighed igen. Så jeg vil sige, at jeg er hurtigere på klipfri på nedstigningen. - Det samme her. - Nå, det tror jeg ikke nogen af ​​os vil.

Vi bytter vores klippeløse pedaler til dem, som vi, som du kan se, efter dette eksperiment steg hurtigt fra vores cykler. De kunne helt sikkert være sportslige med dem, men jeg tror bestemt, at brug af klipfri pedaler generelt vil være mere effektiv på en landevejscykel og sandsynligvis også i de fleste mountainbikesituationer, selvom jeg overlader det til GMBN. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig Global Cycling Network, kan du gøre det ved at klikke på kloden. Hvis du vil købe en Camelback GCN-vandflaske, skal du gå til shop.globalcyclingnetwor k.com og nu komme på et par videoer stort set relateret til det, vi talte om.

Sådan vælges pedaler uden klip nedenfor. Eller for de originale klip versus flade pedaler under laboratorieforhold med Si Richardson og dig en ekspert skal du bare klikke her nedenfor.

Hvilke sko følger med flade pedaler?

5 af den bedste mountainbikeFladPedalSko
  1. Fem ti mænds freerider-kontaktcykelSko. Disseskofra Five Ten er lavet til alle typer mountainbiking.
  2. Giro jakkeSko.
  3. Fem ti mænds freeridercykelSko.
  4. Twist Rumble VRMTB sko.
  5. Teva Men's Links Sneaker.
30. jul. Okt 2018

Hvorfor er flade pedaler bedre?

Flade pedalergiver flere fordele, når du falder ned;bedrekraftoverførsel gennem dine krumtap, større rækkevidde af fodposition og rotation, let at justere hæle ned, hurtig og nem fjernelse af dine fødder frapedaler.godtkropsposition, bevægelsesområde og vinkling maksimeres medflade pedaler.28. juli Dec 2019

Har du virkelig brug for MTB-sko?

Hvis dinmountainbikehar flade pedalermountainbiking skoer ikke en nødvendighed. Men til pedaler uden klip,mountainbiking skokræves. Uanset pedaltype,mountainbiking skokan forbedre din samlede oplevelse ved at yde bedre support, greb og beskyttelse.

Er MTB-sko det værd?

De er absolutdet værd. De bliver stivere og har bedre såler til at holde fast i stifterne på en pedal.17. juli 2017 nov.

Er flade sko bedre til cykling?

Fladsti-centreretskokommer ikke til alles gearliste til bikepacking, men der er ingen tvivl om, at de tilbyder en alsidig løsning, der fungerer godt under pedalerne og kan bæres komfortabelt uden forcykelmed et semi-afslappet look og feel.22. apr 2021

Er klipfri pedaler bedre end flade pedaler?

Ridninglejlighedergør det lettere at stoppe og sætte en fod nedend klipløse pedaler. På den anden side kan acceleration igen være lettere, når den klippes ind. Mange pendlere kan lide at bruge dobbeltsidetpedaler uden klipfordi det er lettere at genoptage (du kanklipind på begge sider afpedal).13. apr 2021

Bruger professionelle klipløse pedaler?

Selvom de flestefagfolkvælgepedaler uden klip, typen afpedalbrugt afhænger normalt af rytterens foretrukne cykeltype. Road racere og mountainbikere har tendens til atbrugforskellige typerpedaler uden klipafhængigt af sporten, mens indendørs sprintere måske opgiverklipfrisorter til tåklemmer eller stropper.14. feb 2013

Hvilken er den bedste flade pedal mountainbike sko?

De bedste flade pedal mountainbike sko i 2021? 7 Testet. 1 Bontrager Flatline. Flatline er Bontragers eneste fladpedalspecifikke sko. Den fås i både mænds og kvinders specifikke størrelser. Herreversionen 2 Five Ten Freerider Pro. 3 Giant Shuttle Flat. 4 Giro Riddance. 5 ION Scrub Select. Flere ting

Hvorfor har du brug for flade mountainbike sko?

En anden fordel er, at flade pedalsko har mindre udluftning, der holder dine fødder varmere. Du har mere greb på grund af den anvendte gummi, og den stivere mellemsål forbedrer din evne til at træde. Det kan være smertefuldt at glide af dine pedaler. De tilbyder mere beskyttelse, en skarp gren eller sten kan rive normale sko fra hinanden.

Hvilken slags sko har du brug for for at cykle på mountainbike?

Den normale sko er designet til stød og vedligeholdelse af greb på et skateboard, dette er helt forskelligt fra en flad pedal. Sikker på, at de gør et bedre arbejde end tennissko, men er ikke designet til glatte pedaler. Jeg har for nylig fået et par MTB-sko, som jeg bare ELSKER og er perfekte til flade pedalridere.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Blodtrykscykling - Komplet vejledning

Er cykling god mod forhøjet blodtryk? Aerob træning, såsom cykling og løb, kan reducere dit blodtryk op til 10 mmHg, siger Creswell. Det er omtrent lige så meget som nogle medikamenter. Styrketræning kan også hjælpe med at reducere det med ca. 3 til 6 mmHg, siger han. Og det er aldrig for sent at gøre en målbar forskel.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Rabat på cykeltøj - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykeltøj så dyrt? Nå, det er også dyrt. De har brug for så mange øjenkugler på deres produkt som muligt, og de skal på en eller anden måde vinde folks tillid. En forhandler kan stå inde for et produkt og har trafikken til deres websted eller fodfald til deres butik for i det mindste at give det en chance. 2014.

Cykel gluten - den ultimative guide

Hvordan arbejder du dine glutes, når du cykler? Hav en behagelig sadel: Når dit sæde er ubehageligt, er det mere sandsynligt, at du drejer dine hofter bagud og slukker for en del af gluten. Opvarmning: Efter at have kørt let i et par minutter, hop af cyklen og lav et par squats eller strækninger. Dette hjælper med at få gluterne i gang og minder dem om at skyde, når du træder.

Pactimo cykeltrøje - handlingsorienterede løsninger

Er Pactimo et godt brand? Det er anstændige ting. Jeg har to. Bare sørg for, at det ikke er en klubtilpasning, da slangen er enormt løs. Det er gode ting, har flere trøjer og bibshorts, det holdes rigtig godt efter et par tusind miles.27. 2018.