Vigtigste > Øvelser > Nødder vægttab - brugbare løsninger

Nødder vægttab - brugbare løsninger

Hvilke nødder er de bedste til vægttab?

5Bedste nødderat spise forVægttab
  1. Valnødder. Valnødder er en af ​​debedste nøddertilvægttabfordi de er fulde afsund og raskfedt.
  2. Pistacienødder.
  3. Mandler.
  4. Cashewnødder.
  5. BrasilienNødder.
3. juni. Feb 2020



Nødder er en fantastisk kilde til sundt fedt, fiber og protein. Mange undersøgelser har vist, at de har en række sundhedsmæssige fordele, især med hensyn til at reducere risikoen for hjertesygdomme. Så i denne artikel ser jeg på fem af de sundeste nødder, du kan spise, paranødder.

Paranødder siges at komme fra et træ i Amazonas og er en utrolig rig kilde til selen. Faktisk giver en portion på 1 ounce eller 30 gram paranødder dig mere end 100 procent af det anbefalede madindtag eller RDI til mineralet selen. Dette er nu ud over 26 procent af RDI for magnesium, som er et vigtigt mineral for hjerte-kar-sundhed.

Nu er selenmangel sjælden og forekommer normalt kun med visse sygdomstilstande. I denne undersøgelse led for eksempel patienter, der gennemgår hæmodialyse for nyresygdom, af selenmangel. Og disse patienter spiste kun en paranøtrik om dagen i tre måneder, deres seleniveauer i deres blod normaliseredes, og nødderne havde antioxidantvirkninger i deres blod eller.

momentnøgle til cykel



Nu er det fascinerende, når en bestemt mad er så rig på et bestemt næringsstof, at det er, hvordan et kosttilskud fungerer. Paranødder kan også reducere betændelse hos hæmodialysepatienter og raske mennesker. Indtagelse af selen er også indiceret til mere almindelige tilstande som Hashimotos hyperthyreoidisme.

Faktisk har vores skjoldbruskkirtel det højeste selenindhold pr. Gram af nogen af ​​vores organer. Nummer to, valnødder. Valnødder er en fremragende kilde til omega-3 fedtsyre, alfa-linolensyre.

Mange store undersøgelser viste, at spise valnødder reducerede det totale kolesterol og LDL-kolesterol markant, mens det øgede gode HDL-kolesterol. Dette kan nu skyldes deres høje indhold af alfa-linolensyre og andre næringsstoffer. Valnødder kan også forbedre andre faktorer relateret til hjertesundhed, herunder systemisk inflammation, blodtryk og normal blodgennemstrømning gennem kredsløbssystemet.



Interessant nok fandt en undersøgelse af universitetsstuderende, at valnødeforbrug øger niveauet af viden kendt som inferentiel tænkning, hvilket tyder på, at valnødder kan have gavnlige virkninger på hjernen, men dette er spekulation. Nummer tre, mandler. Mandler indeholder et antal gavnlige næringsstoffer, især vitamin E, som er en antioxidant, og også mineralet magnesium.

Undersøgelser viser, at mandler, der indtages som en del af en diæt med lavt kalorieindhold, kan hjælpe overvægtige eller overvægtige mennesker med at tabe sig og sænke blodtrykket. De synes også at være særligt gavnlige for diabetikere, hvilket øger blodsukkeret, hvilket hos diabetikere opstår efter et måltid med op til 30 procent. Der er dog ingen signifikant reduktion i raske mennesker.

De har også vist sig at reducere betændelse hos mennesker med type 2-diabetes, som jeg kommer til om et øjeblik. Både naturlige og tørristede mandler er nærende, selvom de naturlige har mere E-vitamin i sig, men bare gå med hvad du foretrækker. Nummer fire, cashewnødder.



Cashewnødder er et andet godt valg og især højt i magnesium som mandler. Faktisk er de cashewnødder og mandler sammen med spinat er en af ​​de bedste kilder til magnesium i den menneskelige diæt. En halv kop kogt spinat indeholder 78 milligram, derefter indeholder en ounce eller 30 gram cashewnødder eller mandler mellem 74 og 80 milligram.

Det faktum, at cashewnødder og mandler er bekvemme og velsmagende, er bare en bonus. Magnesium er et essentielt mineral, der er involveret i hundredvis af kropsprocesser, herunder blodsukker. Dens virkningsmekanisme er uklar, men lave magnesiumniveauer er stærkt forbundet med dårlig kontrol af type 1 og type 2 diabetes.

Derudover har kliniske undersøgelser vist, at korrektion af lave magnesiumniveauer forbedrer insulinresponset og sænker blodsukkeret. Så hvis du har diabetes, kan det give mening at medtage en håndfuld cashewnødder eller mandler i din kost hver dag. Nummer fem, jordnødder.

Nu begynder jeg med at sige, at jordnødder faktisk ikke er nødder. De vokser ikke på træer, men er bælgfrugter. Imidlertid betragtes de ofte som nødder og har lignende ernæringsprofil og sundhedsmæssige fordele som nødder, men for en brøkdel af prisen.

En undersøgelse af over 120.000 mennesker fandt ud af, at et højt indtag af jordnødder var forbundet med lavere dødsfald. Interessant nok kan antallet af astma og allergisk sygdom være lavere hos børn født til mødre, der spiser jordnød en eller flere gange om ugen under graviditeten, og det kan endda være nyttigt at spise mere. Nu vil jeg gøre det klart, at jordnøddesmør indeholder store mængder tilsatte olier og andre ingredienser.

gaver til mountainbikere

Derfor er det bedst at vælge jordnøddesmør med det højeste jordnøddeindhold, hvis du vil have det sundt. Det er normalt 90 procent plus jordnødder, der er tykke, okay, du blev advaret. Bemærk også, at de fleste jordnødder normalt er stærkt saltede eller aromatiserede, hvilket kan eliminere det helbred, der er forbundet med dem, så prøv at vælge almindelige, usaltede og smagløse jordnødder, når det er muligt.

Det er klart, at nødder og jordnødder er nogle af de sundeste snacks, du kan spise. Der er ingen andre yderligere ingredienser. Og desværre tæller kommercielt jordnøddesmør ikke.

Hvis du fandt denne artikel nyttig, vil vi meget gerne have tommelfingre op og abonnere på Authority Nutrition's YouTube-kanal ved at klikke på den store røde knap nedenfor, klik på artiklen, og på den måde kan du se alle vores nye artikler, så snart de er frigivet . (lidt inspirerende musik)

Hvor mange nødder skal du spise om dagen for at tabe sig?

Spiser 3-5 mandlerhver daghar været forbundet med størrevægttabog højerefedstofskifte. Fibrene og proteinet i dissenøddersiges at holde dig mæt længere og også holde din fordøjelsessygdom i skak.

Kan spise nødder gøre dig fed?

Det burde vi også værespise nødderellerviljedefå os til attage på? Kort sagt, svaret er ja, det burde vispisedem, og nej, de vil ikkefå os til atgå op i vægt, hvis de spises i moderate mængder. Detfedtinødderer for det meste de “gode”fedt. Og bortset fra det absorberer vores kroppe faktisk ikke alt detfedfundet inødder.17. feb 2019

Hej gutter, Sean Nalewanyj her fra SeanNal.com og BodyTransformationTruth.com, og i denne artikel vil jeg dække lidt af et underligt emne og diskutere, hvorfor du skal være virkelig forsigtig med dine nødder, og hvorfor det kan være meget let, når du er for hensynsløs med For at komme omkring dem kaster du simpelthen hele din muskelopbygning eller dit fedtforbrændingsprogram.

Nu er nødder og naturlige nøddebuttere altid blevet betragtet som sunde fedtstifter i bodybuilding og fitnessdieter, og jeg synes, det er værd at medtage i din overordnede plan en fødekilde, hvor portionskontrol er altafgørende. Som jeg har sagt mange gange før, hvis dit hovedmål er at ændre din kropssammensætning, så hvor 'sund' du spiser, betyder ikke noget, om du får dit samlede daglige kalorieindtag uden for rækkevidde baseret på dit mål. Hvis du ønsker at læne dig ned, men ikke opretholde et netto kalorieunderskud over tid (15 til 20 procent under dine kaloribehov ville være min anbefaling), mister du slet ikke noget kropsfedt, og hvis du bygger på masse og dit netto kalorieoverskud skyder for højt (igen, min anbefaling ville være 15 til 20 procent over behovet for pleje).

Du vil stadig få muskler, men du vil også få overdreven kropsfedt. Det er så simpelt, og faktum er, at nødder og nødder, mens de er en sund kilde til fedt, også har meget kalorier. Du kan kun spise en meget kontrolleret mængde af disse ting, før de samlede kalorier bliver for høje uden at du bemærker det.

Sæt dig ned med en pose blandede nødder og start bare med at snacke eller start med at lægge jordnøddesmør uden mål på din skål eller i en proteinryst og i kombination med et par andre små diætvalg, du foretager i løbet af dagen, kan du helt sabotere dine resultater. For eksempel indeholder 1 spsk jordnøddesmør alene omkring 100 kalorier. I sidste ende scoop vi dog mere end det på én gang og får 200 eller endda 300 kalorier fra kun en portion jordnøddesmør, og det er mange kalorier til en så lille mængde mad.

Jordnødder, mandler, cashewnødder og andre nødder er virkelig ikke anderledes. For eksempel er kun en kvart kop mandler 207 kalorier. Gå ud og mål en kvart kop mandler, og du vil hurtigt se, hvilken lille mængde det faktisk er.

Det lyder måske skør, men en halv kop mandler om dagen alene kunne bogstaveligt talt gøre hele forskellen mellem at miste en betydelig mængde kropsfedt hver uge og slet ikke gøre nogen fremskridt. Så moralen i historien her er enkel, og det vil sige, behandle dine nødder med respekt. Hvis du inkluderer nødder og naturlige nøddebuttere i din kost, er det helt fint og endda anbefalet, men sørg for at måle dine portioner omhyggeligt så godt at det passer ind i dit samlede daglige kalorieindtag, så en madskala er sandsynligvis et ideelt valg.

Det lyder måske obsessivt, men det tager virkelig ikke længere tid at veje hende end at lægge det i en målekop, og hun vil sørge for, at du ikke går overbord, og hvad du synes er en spiseskefuld jordnøddesmør er virkelig en spiseskefuld jordnøddesmør. Hård træning er vigtig, ordentlige valg af mad er vigtige, men hvis dit samlede netto kalorieunderskud eller overskud ikke er korrekt, vil dine resultater bestemt blive påvirket eller værre, de vil ikke længere eksistere. Tak for at se denne artikels lektion, håber jeg. Du fandt oplysningerne her i dag nyttige. Hvis du nød artiklen som altid, skal du klikke på Like-knappen, efterlade en kommentar og abonnere for at holde dig opdateret om fremtidige artikler.

Tjek også mine fulde trin-for-trin programmer til at opbygge muskler og tabe fedt på BodyTransformationTruth.com. Linket til det findes i beskrivelsesfeltet nedenfor, og sørg for at deltage i Facebook-siden for daglige tip og opdateringer.

Linket til dette findes også i beskrivelsesfeltet. Vi taler snart igen.

cykelmontering

Hvad er det bedste tidspunkt at spise nødder til vægttab?

Delichatsios forklarer. ''Nøddereren godmåde at gøre det mere fyldende på; de afrunder måltidet. Ellers er det måske ikke kalorisk tæt nok og efterlader dig sulten. ' Morgenmad eren god tidat gånødder.1. nov. 2012 r.

Så hej! Så du er landmand i det gamle Kina. (Hej, jeg ved, at det ikke er dig, men leg med mig, hva? - og du er endelig klar til dagen. Du tager en håndfuld valnødder på forhånd? De sætter sig ned for en meget tiltrængt afslapning.

Hvad skal du gøre? A: Bryt dem op og spis dem selvfølgelig! B: Rul dem i dine hænder i et par minutter. C: Øv dine færdigheder med jonglering? Jeg gemmer C til de håbefulde cirkushandlinger. B ville være et populært valg dengang, men det kommer jeg senere.

Så lad os vælge den mest oplagte mulighed: A. Hvis du kun spiser en håndfuld valnødder på en dag, vil du se alle mulige positive ændringer i dit helbred og dit velbefindende! Hej, du vil også godt lide! Hvad du ser i spejlet! Lad os afrunde alle fordelene. 1.

Mindre hårtab At have sundt hår kan ændre eller ødelægge en persons udseende og selvtillid. Og hvis du bemærker, at alt falder ned i brusebadet, har du en fornemmelse af, at verden kommer til at ende. (Du vil også føle, at du har et nyt lille kæledyr, hver gang du renser afløbet, jeg kalder den ene Walter ”) Den gode nyhed er, at indtagelse af din daglige dosis valnødder hjælper med at forhindre hårtab.

Disse smarte nødder indeholder selen, et vigtigt mineral for vores kroppe til at udføre nogle grundlæggende funktioner. Eksperter siger, at folk der ikke gør det, når du får nok selen, har du en tendens til at kæmpe med skaldethed og hårtab. 2.

Hurtigere, stærkere hårvækst Valnødder har et andet fancy element kaldet biotin, der ikke kun hjælper med hårtab, men også får dit hår til at vokse hurtigere! Biotin gør dette ved at øge produktionen af ​​keratin i din krop. Keratin fungerer som et beskyttende fugtlag på dine tråde, så du vil også se færre brud og splittede ender, når dit hår bliver stærkere! 3. Stærkere negle, hver gang du beskæftiger dig med ting Når du har at gøre med dit hår godt, kan du være ret sikker på, at det også hjælper dine negle.

Så jeg holder det kort: Hvis dine negle er tynde og bliver ved med at splitte og knække, skal du hellere spise nogle valnødder hver dag næste? Vi taler om keratin her - det protein, der gør dit hår, negle og 4.

Drengens glødende hudvalnødder hjælper din krop med at bekæmpe frie radikaler. Frie radikaler er molekyler fra dine omgivelser og de fødevarer, du spiser, der klæber til din krops kollagen. Huden er som et lagen.

Når det er rent og stryges, føles det glat og ser perfekt ud. Men hvis det er snavset og krøllet, yuck, ingen vil ligge på det! Dette er hvad der sker med din hud, når frie radikaler manipulerer dit kollagen. Så får du breakouts, din hud ser træt ud, dehydreret, og fine linjer og rynker dukker op.

Skibsmængden af ​​antioxidanter i valnødder neutraliserer disse frie radikaler. Så snart din hud genvinder sin elasticitet (dohingggg!) Måde for en klar, fyldig og strålende hud! 5. Forkølelse og influenza, hvem? Det samme selenmiddel, der gør dit hår tykt og stærkt, er også afgørende for dit immunsystem; alle de grove ting derude i verden vil ikke gøre dig syg.

Og der er mange beskidte farer omkring dig: dørhåndtag, lysafbrydere, selv din egen telefon er dækket af bakterier! ('Forræder! Jeg troede, jeg kunne stole på dig!' Beskyt dig selv og boost dit immunforsvar med alt selen i valnødder! 6. Bedre koncentration (Um, he?) Ifølge en Harvard-undersøgelse forbedrer forbruget af valnødder hver dag dig kognitiv med andre ord, det gør det lettere for din hjerne at tage ind og behandle information, men den vigtigste fordel er, at det hjælper dig med at fokusere på en opgave og holde fokus længere på, hvad der er i skolen eller ved en daglig dosis valnødder hjælper også med at beskytte hjerneceller mod forringelse, når du bliver ældre.

I godt humør Valnødder indeholder meget omega-3 fedtsyrer. Ifølge National Institute of Health får folk, der ikke får nok omega-3 det, Indtagelse af -3 fedtsyrer i din krop Slankere har tendens til at føle sig triste og endda deprimerede. Sagen er, at vores hjerner fremstiller et hormon kaldet Serotonin, som er ansvarligt for at kontrollere angst, øge lykke og forbedre vores humør.

Når din hjerne ikke producerer nok serotonin, får du det modsatte: negative følelser og humørsvingninger. Omega-3 fedtsyrer hjælper din krop med at gøre mere af dette hormon for at holde al den negativitet væk! 8. Vægttab Når du tager en håndfuld valnødder (ca. 5-8), er du måske lidt tøvende med at finde ud af, at du spiser 185 kalorier.

Men ingen bekymring! Undersøgelser har vist, at din krop kun bruger 21% af disse kalorier. Hvad der er endnu bedre er, at du vil føle dig mæt længere, hvilket vil sænke din appetit. En anden undersøgelse viste, at folk, der indtog valnøddesmoothies, havde et markant fald i deres trang til junkfood.

Eksempel: Hvis du vil tabe lidt mere vægt, skal du bytte fedtchipsene ud for valnødder, når det kommer til snacks! indeholder et ton magnesium, som spiller en stor rolle i træningspræstationer. Når du træner, har du brug for mere magnesium, end hvis du bare sidder og ser genudsendelser fra din yndlingssitcom. Magnesium gør sit job ved at flytte blodsukkeret ind i dine muskler og slippe af med laktat.

Når du træner, opbygges laktat og forårsager muskelsår, så hvis du spiser din sunde snack lige inden gymnastiksalen, har du ikke den smertefulde gener. En håndfuld valnødder indeholder også over 4 gram protein, hvilket er et must-have for folk, der træner regelmæssigt. 10.

En stor servering af essentielle vitaminer og næringsstoffer Samlet set er valnødder simpelthen en god kilde til alle de gode ting, din krop har brug for, som du får fra. At ikke få nok i din normale diæt kan indeholde 65% sunde fedtstoffer og 15% protein. De har lavt indhold af kulhydrater, og de fleste af disse kulhydrater består af fiber. Sidstnævnte er virkelig god til fordøjelsen og kan lindre problemer som gas! Valnødder kan gøre din krop meget godt, men der er et par ting at overveje, før du går ud og fylder denne sunde lille møtrik - Folk, der er tilbøjelige til eksem eller mavesår, bør indtage valnødder med forsigtighed for at forhindre, at de forårsager hudsygdomme .

bikepacking telt

Bare 5-8 valnødder er mere end nok. Ellers kan de forårsage gas og endda hovedpine. Husk: alt i moderation.

Okay, nu skal vi tilbage til gården. Kan du huske den anden mulige mulighed? som jeg nævnte? , Ta-DAH! Hej nogle gange har du lyst til en møtrik, nogle gange har du det ikke. Lad os alligevel tale om den anden mulighed: at rulle valnødderne rundt i dine hænder.

Nå, denne praksis plejede at være kendt som 'Valnødsterapi' på grund af alle de sundhedsmæssige fordele, den angiveligt havde. At høre lyden af ​​valnødder, der gnider mod hinanden, siges at rense sindet og berolige dig ned efter en stressende dag og bremse knoglenes angst. Det lyder lidt underligt, men det bliver endnu mere interessant! Ifølge nogle traditioner blev usædvanligt smukke valnødder som juveler videregivet af familier.

Og da de har sedimentær værdi, oops, sentimental værdi, holdes de for evigt sandsynligvis indtil nogen bliver sultne

I de senere år er valnødder endda blevet noget af et samlerobjekt. Ja, folk leder efter gamle møtrikker, der er overført fra familier i generationer. Jeg har mange nødder i mit stamtræ! De er endda villige til at betale en høj pris for dem! Det kunne forklare, hvorfor nogle loppemarkeder i Kina sælger falske valnødder fyldt med sten! Åh, disse er nødder hej, har du en favorit møtrik? ? Nej, jeg mente ikke mig, men tak! Del gerne i kommentarerne! Hvis du har lært noget nyt i dag, kan du lide denne artikel og dele det med en ven. - gør mig ikke skør endnu! Vi har over 2.000 seje artikler at nippe til! Alt du skal gøre er at klikke på denne venstre eller højre artikel og nyde det! Husk (sig det med mig nu) Bliv afstemt med den lyse side af livet!

Hvad er de værste nødder at spise?

Værste nøddertil dinkost

Ounce til ounce, macadamianødder(10 til 12nødder; 2 gram protein, 21 gram fedt) og pekannødder (18 til 20 halvdele, 3 gram protein, 20 gram fedt) har flest kalorier - 200 hver - sammen med de laveste mængder protein og de højeste mængder fedt.
20. apr 2012

Hvilken møtrik har mest fedt?

Macadamia. Dethøjestkalorienødpå denne liste, makadamierhar det højeste fedtindholdindhold og 2 gram netto kulhydrater, hvilket forklarer, hvorfor dissenødderer populære blandt keto-slankekure. Og ligesom pekannødder er makadamier også rige på enumættedefed.14. jan Feb 2020

Skal du spise nødder hver dag?

Spise nøddersom en del af en sundkostkan være godt for dit hjerte.Nødderindeholder umættede fedtsyrer og andre næringsstoffer. Og de er en god snackmad- billig, nem at opbevare og let at pakke, nårduer på farten.Enulempe vednødderer, at de indeholder meget kalorier, så det er vigtigt at begrænse portioner.

Hvad er den mindst fedeste møtrik?

Detlaveste-kalorienødderved 160 pr. ounce er mandler (23nødder; 6 gram protein, 14 gramfed); cashewnødder (16 til 18nødder; 5 gram protein, 13 gramfed); og pistacienødder (49nødder; 6 gram protein, 13 gramfed). Undgånødderpakket eller brændt i olie; i stedet skal du spise dem rå eller tørbrændt, siger Caplan.18. sep 2019

trek emonda anmeldelse

Hvilken møtrik har mest fedt?

Macadamia. Dethøjestkalorienødpå denne liste, makadamierhardethøjeste fedtindhold og 2 gram netto kulhydrater, hvilket forklarer, hvorfor dissenødderer populære blandt keto-slankekure. Og ligesom pekannødder er makadamier også rige på enumættedefed.14. jan Feb 2020

Er det godt at spise nødder, når man prøver at tabe sig?

Det er ikke klart, hvorfor dette er, men det kan til dels skyldes de sundere livsstilsvalg for dem, der spiser nødder. Men menneskelige undersøgelser viser, at inkludering af nødder som en del af et vægttabsdiæt ikke hindrer vægttab. Faktisk øger det ofte vægttab (23).

Hvorfor er cashewnødder gode til vægttab?

Disse fordele menes at skyldes mandlenes høje indhold af enumættede fedtstoffer. Ud af de 11 gram fedt i en portion mandler er 7 gram fra disse gavnlige enumættede fedtsyrer (WH Foods, 2015). Lys i farve og delikat i smag, cashewnødder har en unik buet form.

Hvilken slags nødder at spise for at tabe mavefedt?

1 mandler. 2 valnødder. 3 pistacienødder. 4 paranødder. 5 cashewnødder.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.