Vigtigste > Øvelser > Effekt / vægt-forhold - hvordan løser du det?

Effekt / vægt-forhold - hvordan løser du det?

Hvordan beregner man forholdet mellem effekt og vægt?

At træne dineffekt / vægt-forholdfigur, del blot dit maksimumstrømoutput (i watt) efter din kropsmasse i kg (kg). For eksempel en 80 kg rytter med et maksimalt bæredygtigtstrømoutput på 280 watt har eneffekt / vægt-forhold3,5 watt pr. kilo (almindeligvis forkortet 3,5 W / kg eller 3,5 W. kg-1).26. mar 2015



Hej alle Matt Covert her igen fra howtobecomearacecardriver.com I denne artikel vil vi tale om forholdet mellem magt og vægt. Jeg er sikker på at du har hørt om det før. Hvis du er fan eller Top Gear UK, handler der altid om effektforhold for at tale om vægt.

reflekterende cykelmaling

Og de taler altid om det i hestekræfter pr. Ton. Og her i Amerika taler vi om dem i hestekræfter pr. Pund. Så lad os komme ind på det og se, hvad vi kan gøre med et groft skøn over køretøjets evne til at accelerere.

Temmelig god indikation af, hvor godt et køretøj klarer sig i en lige linje. Og jeg vil gå videre og hævde, at hestekræfter ikke betyder noget i sig selv. Lad os sige, at vi har en sej lille motor, som vi lægger nogle penge i, og nu tjener den tre hundrede hestekræfter.



Og det er ret sejt, det er en sej motor. Men det vil ikke være så sejt af en motor, når vi sætter den i en - åh jeg ved det ikke - en Pontiac-safari fra 1969. Hvis jeg husker rigtigt, vejer de over 7.000 pund.

Og pludselig bliver den motor ikke længere sådan. Vær fantastisk. OKAY? Men hvis vi går videre og sætter 300 hk motoren ind, lad os bare sige en lille Miata. Og det vejer toogtyve hundrede pund.

Mand, dette bliver en hurtig lille bil, det kan jeg godt lide. Så lad os nedbryde det lidt længere og finde ud af, hvordan vi kan beregne det, og hvordan det er nyttigt for os som racere. Tag en teoretisk bil.



Tag en teoretisk bil, der vejer femogtyve hundrede pund og har en ydelse på to hundrede hestekræfter. Og hvis vi laver matematikken, fortsætter vi og ser, at vi får et forhold mellem magt og vægt på tolv punkt fem. Og vi ved kun dette, fordi alles hestekræfter er ansvarlige for at flytte tolv og et halvt pund i vægt.

Jo lavere dette tal er, jo hurtigere kan en bil accelerere. Fordi hver hestekræfter skal lægge mindre vægt ud af vejen. Hvilket er lidt sejt ved ting, vi kan gøre ved det.

Den første ting, vi kan gøre, er at tage den samme bil og tilføje nogle hestekræfter til den. Lad os gå videre og tilføje 20 pund hestekræfter lige uden for flagermusen. Og når vi laver matematikken, går vi videre og finder ud af, at det er elleve punkts forhold til vægtforhold tre, der gør seks.



Ved at tilføje lidt mere strøm mindskede vi antallet, og nu øges det hurtigere. En anden ting, vi kan gøre, er - vi kan holde hestekræfterne de samme, men vi kan reducere den samlede vægt af bilen, så vi ser, at den er stort set den samme. Det er stort set det samme.

Så hvis du vil skære dit forhold mellem vægt og vægt, har du et par muligheder. For det første kan du tilføje PS. eller to, reducer vægten.

Hvis du har et racerbudget, kan dette være vejen at gå. Jeg benægter, at du sandsynligvis kan slippe af med så meget vægt ved bare at tage tingene ud og slet ikke bruge nogen penge. Resultatet er det samme.

Jeg kan også fortælle dig, at tilføjelse af tyve pund hestekræfter ikke kommer billigt. Sandsynligvis inden for hundreder af dollars. Så dette er en virkelig levedygtig mulighed, og det er vigtigt at forstå, at vi skriver dette på tavlen kun til din reference.

Vi kan finde ud af det ved at tage vægten i pund og dividere den med hestekræfterne. Ikke et vanskeligt koncept. Så når dine venner er ude, hvor de praler med deres hestekræfter, skal du få den fulde historie.

Find ud af, hvor meget din bil vejer, fordi det virkelig handler om. Du skal have disse tal. Som jeg sagde på Pontiac Safari, betyder det ikke noget, om bilen vejer en flok, ok? Og jeg synes, det er stort set alt, hvad jeg vil sige om det, gå videre og klik på den lille boks, den er enten lige her eller lige under artiklen, afhængigt af hvor du ser det

Hvad er et godt forhold mellem vægt og vægt?

Er det bedre at have et højere eller lavere forhold mellem vægt og vægt?

Dette betyder, at du kan generere 4,05 watt for hvert kilo kropvægt. TILeffekt / vægt-forhold4 til 4,5 svarer til en konkurrencedygtig kategori 2 racer. ENeffekt / vægt-forholdpå 5-6 vil placere dig i en kategori 1 elite professionel (ifølge Andy Coggan'sstrømprofildiagram).

Hvad betyder forholdet mellem effekt og vægt i biler?

Forhold mellem effekt og vægterforholdimellemstrømat dit køretøj har og detsvægt. Dethøjerenummeret, detbedre. For eksempel hvis din bil har 300 HK og vejer 1000 pund,effekt / vægt-forholder 0,3 HK / pund, hvilket betyder, at din bil leverer 0,3 HK for hvert pund, den vejer.20. jan 2005 år

Er 2,5 watt pr. Kg godt?

Her er de kategorier, som de anbefaler, at du kører på baggrund af dine FTP-data ogwatt pr. kg. Zwift C-kategorien (næste fra bunden) siger, at du skal kunne køre på niveauet imellem2.5til 3,1 w /kg. Hvis du vil lykkes i A-kategorien, skal du være i stand til at ramme 4,0 w /kgeller bedre.

Er en FTP på 200 god?

FTPi watt til hunner

Der er mindre opløsning på disse data, fordi der er meget flere mænd end kvinder, der bruger Cycling Analytics. 46% af befolkningen har enFTPunder200W. 44% af befolkningen har enFTPpå 210W eller mere. 10% af befolkningen har enFTPmellem200W og 210W.
7. juni. Okt 2018

Er 5,5 watt pr. Kilo godt?

Så hvordangodtskal jeg være for at blive professionel cyklist? For at blive professionel skal du næsten helt sikkert være i stand til at gennemsnit5,5 watt pr. Kiloi en time. Agodtklubrytter kunne have et gennemsnit på 4,5watt pr. kiloi en time.

Hvad er forholdet mellem effekt og vægt af en Bugatti Veyron?

For at sætte det i sammenhæng, bør barnstorming supercar du jour, theBugatti Veyron, gør omkring 1000 hestekræfter til at trække sin kantstenvægtpå 1.888 kg - aeffekt / vægt-forhold530 hk pr. ton.27. feb 2008

Hvilken motor har den højeste effekt i vægt?

Detmotorhvilkenhardethøjeste forhold mellem vægt og vægt: Start af kondensatormotor.15. feb 2020

Er 3 watt pr. Kg godt?

Zwift C-kategorien (næste fra bunden) siger, at du skal kunne køre i niveauet mellem 2,5 og 3,1 w /kg. Hvis du vil lykkes i A-kategorien, skal du være i stand til at ramme 4,0 w /kgeller bedre.

Er 4,5 watt pr. Kilo godt?

TILgodtklubrytter kunne gennemsnit4,5 watt pr. Kiloi en time. Selvfølgelig er der meget mere ved at blive proff, så bare at være i stand til at producere tallene, men w /kger en meget håndgribelig måde at måle fremskridt på din vej til stjernestatus.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.