Vigtigste > Øvelser > Sram eagle kassettevægt - søg efter løsninger

Sram eagle kassettevægt - søg efter løsninger

Hvad er forskellen mellem SRAM og SRAM Eagle?

to.SRAM'erden nye FLOWLINK-kæde er ikke det svageste led. Detforskellen mellem SRAM Eagleog ringe med 50 tænder er, at det er et 'grund op' redesign. 12 hastighederØrnkæden er helt ny med afrundede indvendige plader og helt flush pins, der dramatisk dæmper drivlinjen.24. mar 2016



Hej fyre! Hvis du bruger din cykel tilstrækkeligt, er der en risiko for, at nogle komponenter svigter. Dette er en Eagle GX derailleur, der stadig ser fint ud. Jeg har dog en kvist i mine eger, jeg ved ikke, om du kan se, at denne er smukt slået i løbet af den tid, mit sidste løb, og som et resultat er min bagskifter ret snoet i øjeblikket, så det fungerer ikke længere korrekt.

Jeg kan ikke rette det ud mere. Som erstatning vil jeg bruge en X01, den dyrere Eagle bagskifter fra SRAM Og i denne korte artikel vil jeg se på de to side om side og se forskellene mellem disse to modeller. Hvis du ser min installationsartikel, ved du, at der er lidt leg i den kno, hvor skifteren fastgøres til bøjlen, og det betyder en hel del leg her i bunden af ​​buret.

Det så ikke ud til at påvirke drivaggregatets funktionalitet eller skiftende ydeevne, men jeg er nysgerrig efter at se, om det samme problem opstår på X01 for at eksistere. Jeg brugte dette drev med en X01-shifter, men G X-Shifter er ikke meget anderledes. Jeg har faktisk en artikel, der sammenligner de to side om side.

efter Thanksgiving middag



Set fra en afstand kan du blive fristet til at sige, at de er bygget ens, og du ville ikke være langt væk, hvis du sagde det, især hvis du kiggede rundt i det område, hvor koblingen er. Koblingen og denne del af buret syntes at være identiske i de to enheder, se bagved her er bygget ens, ser det samme ud. Forfra har du forskellige grafikker på den del af buret, men det handler om det.

Den indre del af buret ser næsten identisk ud. Du kan se, at finishen er anderledes, lidt mere avanceret på X01 end på GX. Forresten, her er serienummeret stemplet på begge, og de adskiller sig i fremstillingen.

Hvis du ser på fanen her, vil du se, at GX har en bøjet form, dvs. støbt aluminium.



Og dette kaldes smedet, dette er støbt i form, se på formen på det bøjet. XX1 ville have denne indre del lavet af kulstof undervejs. Top jockey her eller styreskive.

Det ser ud til at være identisk med de to bagskiftere. SRAM bruger kuglelejer på både GX, X01 og XX1, og de ser ud til at vare ganske lang tid. Jeg har en ældre artikel, der viser dig, hvordan du laver lidt vedligeholdelse derinde.

Forresten, dette er ikke en smal, bred profil, denne topjockey. Hvis du ser på det nederste jockeyhjul eller strammehjul, selvom de siger, at det er identisk, ser det ikke det samme ud for mig; X01 har en profil, der meget ligner Shimano-brugeres på deres 11-trins XT og XTR'er er ens. Dette er en smal bred profil, men du har også denne ring omkring den.



Jeg tror, ​​det er bare, at det ikke skubber mudder ind i lejerne, når du kører under ekstreme forhold. Også i forhold til Shimano kan jeg godt lide den måde, hvorpå denne del af buret er blevet kontureret, og jeg tror, ​​det ville bare skrabe for meget mudder væk, hvis du samler det her på denne lavere jockey GX ligner en enklere, billigere at producere Design, og du se her, det er også en smal, bred, men igen lavere pris, og det viser det. Tandprofilen er ensrettet, og tidligere blev de markeret til venstre og højre på denne jockey.

Jeg kan ikke se dette på X01, så når du adskiller dette, skal du huske, hvordan dette kabelrulle på X01 kan fjernes til rengøring eller smøring. Du ser bolten derovre. Der er også tredjepartsleverandører derude, tro det eller ej, lav en af ​​disse smarte.

Du kan ikke rigtig gøre det på GX, dette er nittet ned, så du ikke kan tage det ud. Den eneste anden forskel mellem de to ville være vægt, 292 gram for GX, 281 for X01, så 11 gram og $ 100. Så lad mig installere X01 på cyklen og se om jeg bemærker nogen forskelle i ydeevne.

Brug en 5 mm unbrakonøgle og 10-12 Nm til at fastgøre skifteren til din skifterbøjle. Sørg selvfølgelig for, at din Eagle derailleur-bøjle er pæn og lige. Også den B-huljustering, de tager sig af, er denne lille skabelon, der sandsynligvis er den vigtigste komponent, når man justerer et Eagle-drivsystem.

Men brug min installationsartikel til at justere for at gøre det. Sidespillet her er væk, der er en smule bevægelse, men der gives tolerancer af længden af ​​denne arm i denne udvidede position, hvis ikke andet. Skift på en cykelstativ er som forventet, hvilket er rigtig godt.

Hvad jeg ikke bemærkede, er at kæden på 42T og 50T ikke længere er synkroniseret med de smalle bredprofilerede tænder. Så det er interessant synes jeg. Den anden er, lige på stativet, er mit B-hul ikke, hvad det skal være.

Er faktisk en smule mindre, fordi de anbefaler at indstille det med 20% Sagso på cyklen, sådan indstiller du et B-hul. Så lad mig sætte det på stierne og se om jeg bemærker forskellen der. Tog cyklen på de lokale stier, denne drivlinje er alt, hvad jeg havde før undtagen bagskifteren. Føler jeg en forskel fra den GX-skifter, jeg havde før? Jeg vil bestemt sige ja, som jeg så det på stativet, er kredsløbet lidt skarpere, det er bare svært at beskrive.

Samlet snappier, fungerede godt under magt, det var okay. Men jeg har kun opdaget det ved at teste back-to-back, hvis du vil. Hvis du kun er fortrolig med Eagle GX, var jeg helt okay med at erstatte absolut billigere på forhånd.

Er det værd at overveje en GX-drivlinje med bagskifteren X01? Virksomheder som Yeti ville tro, det er sådan, deres GX-konstruktion og også nogle af deres X01 Buildshave GX har stort set alt undtagen bagskifteren, som er en X01, og baseret på mine tests i dag tror jeg, jeg ved, hvorfor det giver dig renere skifter samlede tilbud. Og det er alt, hvad jeg har til dig i dag, spørg mig bare nedenfor, jeg sætter mange links i beskrivelsen for mere information. Hvis du fandt dette nyttigt, så glem ikke at kunne lide artiklen og abonner på min kanal, og indtil næste gang håber jeg virkelig at se jer på stierne, skål fyre, skål!

Hvad er forskellen mellem NX- og GX-kassette?

Kassette. Enafden størsteforskelle mellemdetNX og GXlinjer eri kassetterne. DetNX-kassettehar løse gear med plastafstandsstykkermellemdem og passer på din standard freehub-krop med splines. DetGX kassetteropgraderinger til fastgjorte tandhjul, såkassetteer et stykke.

Kan du blande og matche SRAM Eagle-komponenter?

For afslappede ryttere eller dem, der misbruger deres cykler, er det måske ikke det værd at bruge mere påXX1. til min nuværende cykel,jeg'ogblandede og matchede komponenterat lave et drivsystem, der passer til mine behov. Alt afSRAM's Eaglegrupper er i det væsentlige indbyrdes kompatible, så hvisduhar specifikke præferencer,du kan blande og matche.24. mar 2020

Hej gutter! Som lovet er det sidste, jeg vil gøre her, at teste XTR-skifteren og XTR 12-trins gearkassen, alt sammen med en SRAM Eagle-kassette. Det er fordi jeg ikke har planer om at købe nogen Micro Spline eller de nye Shimano-kassetter, endnu ikke, selvom jeg har DT Swiss-nav, og jeg bare kan finde en Micro Spline freehub til det. For dem af jer, der har set min artikel, denne hybrid, XTR 12-trins transmission med GX-skifteren.

Nogle af jer sagde, at kredsløbet var klodset og højt. Jeg vil hævde, at dette fungerede ret godt, men her er endnu en hurtig test, så du kan basere den på. Så jeg har en Shimano-skifter, en SRAM Eagle GX-kæde, en kassette og en bagskifter.

Nu sker det. Én efter én først. Helt til toppen.

er mandelmel sundt

Sådan har jeg det nu. Det er slet ikke dårligt, jeg vil helt sikkert køre på denne kombination når som helst på dagen. Så lad os udskifte GX-skifteren med XTR.I.

Jeg vil genbruge kablet og kæden. Ja, jeg ville ønske, at XTR havde en burlås, ligesom SRAM-skifterne gør. Først bruger monteringsskruen en unbrakonøgle på 5 mm, jeg lægger en smule Loctite over den, og når du strammer den her, på skifterbøjlen, skal du sørge for, at der er her, at der ikke er noget hul med dette B-Gap Stop - jeg gætter på det det. 8 til 10 Nm drejningsmoment på denne skrue For at justere grænseskruerne skal du bruge en 2 mm unbrakonøgle og rette, ligesom med SRAM Eagle, det øverste jockeyhjul på ydersiden af ​​kassettens første gear.

Sørg for, at du er i topgear her på gearstangen, og brug derefter en 4 mm unbrakonøgle til at flytte det indre kabel til stop her. Det indre kabel vikles stort set rundt om skruen. Og her er det.

Ja, jeg har ikke noget imod mit hårede indre kabel, jeg udskifter det, inden jeg tager afsted. Kædelængde anbefalet af Shimano, næsten den samme som anbefalet af SRAM, men måske lettere at måle. Så de beder om stort til stort, hvad jeg har her plus en, to, tre, fire, jeg har fem links, de anbefaler 4 eller 5 plus et hurtigt link, så jeg er bestemt inden for deres specifikationer for en hardtai-cykel.

Bare vær opmærksom på, at sagen her for XTR'er bestemt tager længere tid, end det er for Eagle, og med denne korrekt justerede nedre grænseskrue er det tid til at se på B-mellemrummet. Og det er så let det er at justere dette B-hul, da mærket Shimano har sat på deres bagskifter. Tak Shimano! Smart! Og for dem af jer, der ønsker at vide, hvad der endte med mig, ifølge SRAM, der ville være 16-17 mm, ifølge Shimano måles dette op til akslen, og det ville være 45 millimeter.

Så når installationen er udført, har jeg XTR-skifthåndtag og bagskiftere, 12-trins Shimano-drivlinje. Det virker? Jeg ved det ikke, lad os prøve det! Flere kurser på samme tid og to på samme tid. Okay, hvad synes du, det fungerer fint, det fungerer fint.

Er det bedre end hvad jeg viste dig tidligere på dagen, da jeg havde SRAM Eagle-drivlinjen? Jeg ville lyve for dig, hvis jeg sagde, at jeg bemærkede en enorm forskel, måske, måske en smule let gearskiftehåndtering, og det er på grund af fjedrene og spændingen i denne kobling. Begge fungerer fint for mig, og jeg vil bruge en af ​​dem når som helst. Og der er endnu et spørgsmål, jeg vil prøve at besvare, og det er, hvor langt går derailleur? Jeg skal måle fra den egentlige bagskifterbøjle, og denne XTR er ca. 28 mm eller lige under 3 cm. I modsætning hertil er denne SRAM Eagle X01 ca. 4 cm, så jeg taler om mindst en tomme mere end denne SRAME Eagle stikker ud fra rammen.

Jeg håber, du fandt dette nyttigt. Hvis ja, glem ikke at kunne lide og abonnere. Er der nogen konklusion eller andre konklusioner? Hvad foretrækker jeg mellem XTR 12-speed og Eagle 12-speed? For at være ærlig over for dig ville jeg sandsynligvis vænne mig til en af ​​dem, jeg brugte Shimano meget, jeg bruger Eagle siden sidste år eller deromkring.

De fungerer begge perfekt og tilbyder mange valgmuligheder for drevet, hvad jeg laver. Og Shimano er mindst lige så god, måske bedre, hvis du kan lide fornemmelsen af ​​den nye skifter, men ellers er det helt fint. Den største fordel for mig er, at de kan udskiftes.

Komponenterne er, og det giver dig mulighed for at have færre reservedele internt, hvis du skal servicere mere end et drivtog. Og det handler om det, fyre! Hvis du har spørgsmål, så lad mig det vide i nedenstående afsnit. Glem ikke, at jeg stadig har et par flere artikler, der taler om XTR 12 Speed, bestemt nogle, der taler om SRAM Eagle, og indtil næste gang håber jeg at se jer ud på stierne.

Skål fyre, skål!

Hvad er bedre SRAM NX eller SX?

DetNXkan skifte lidt glattere, da det har remskivehjulet på bagskifteren. DetSXer den mest basale 1x gruppe, du kan komme fraSKAM. Hvis du kan få enbedredeal på 11spNX.23. jan. Feb 2020

Det er godt? Skal du opgradere noget? Her er min opfattelse af, hvad der er værd at beholde eller miste denne gruppe. Eagle SX er en 12-trins gruppe på entry level fra SRAM.

Og ja, det er en del af den fantastiske Eagle-teknologi. Du kan se kæderinge, som faktisk kan udskiftes med alle de andre Eagle-komponenter, selvom disse er lavet af stål. Der er mange mennesker, der vælger disse stålkæder, fordi de holder meget længere, så de medfølgende kæder er bestemt gode at gå med.

Der er 2 versioner af Eagle SX-krumtapene, og hvis din DUB siger lige her i midten, har du held og lykke. Dette er faktisk en anstændig krumtap, den er ret tung, men den bruger SRAM DUB bundbeslag. Disse er faktisk ret gode, og dine krumtap er som todelt, direkte monterede kæderinge giver dig mulighed for at installere alle typer kæderinge, så uanset om du leder efter de mere avancerede ovaler som denne eller denne, eller hvis du vælger de lettere runde SRAM-kæder, de passer alle sammen til din Cra nkset helt fint.

Så igen det todelte DUB-kranksæt, det er en keeper. Jeg har faktisk en artikel, der taler mere om det, den endnu billigere version der bruger power-spline bundbeslag, det er et 3-delt kranksæt, der stadig bruger en direkte monteringskæde som denne, så de er fine fra et funktionelt synspunkt . Men hvis du vil spare lidt vægt og leder efter en bedre bundbeslag, skal du udskifte den tredelte Power Spline-krumtap, der bringer mig til kæden, og jeg må indrømme, at jeg har haft blandede oplevelser med de billige Eagle-kæder.

Det bruger det samme nyreformede drevforbindelse eller hurtiglink, disse er også 12-trins kæder, der er kompatible med Eagle-systemet. Så længe du holder øje med kædeslitage og sørger for at udskifte det inden 0,5, ser jeg ingen grund til hvorfor du skal røre ved OEM-kæden, der fulgte med din cykel.

Baseret på min erfaring med de billige kæder, vil jeg bestemt anbefale at holde en reservekæde praktisk. For de lange har jeg ikke brugt GX-kæder med Eagle-drivlinjer, men for nylig har jeg læst en artikel om en kædetest, og kæder X01 og XX1 var de længste kæder i deres test, slider din billige kæde bedre ud end nogen anden 12 -hastighedskæde derude. En X01-kæde kan vare 2-3 gange længere end noget lignende.

Og det bringer os til patronen, der først blev introduceret af Eagle NX. Det er en 11 til 50 tand til 450% gearområde, men det vigtigste er, at kassetten bruger dette: det tandede, gamle Shimano-frihjul, som vi har brugt i årevis, faktisk fra 8 gear. Dette tillod os at installere en 12-trins drivlinje på de ældre ikke-forstærkede rammer, 135 mm QR-rammer og tillod også SRAM at introducere 12-trins drivkørsler til masserne.

Eagle var revolutionerende, fordi det gav os et gearforhold på 500%, hvilket faktisk er 520% ​​i dag. Denne patron giver os kun omkring 450%, og denne patron er også meget tungere end de dyrere, vi taler om 600 g patron versus 450 g for en GX. For at opgradere denne kassette skal du dog sikre dig, at XD-driveren er tilgængelig til din bageste hub.

Hvis det ikke er tilgængeligt, er din eneste chance for at udskifte det at udskifte hele hjulet eller navet med noget, som XD-driveren giver dig. Ganske dyrt, og medmindre du vil spare vægt eller gå efter rækkevidden, er SX / NX-patronen faktisk anstændig, som den er. Hvis du vælger denne freehub-krop, hvis det er tid til at udskifte din kassette af en eller anden grund eller ønsker et lidt bedre interval, så tjek det ud! Og det bringer os til skifteren.

Og ja, SX-skifteren er langt det svageste led. Du kan se, at min allerede har en NX, fordi Eagle SX efter min mening ikke er virkelig lavet til off-road brug. Interessant, mig Hvis du besøger SRAM-webstedet i dag, finder du den netop nævnte bagskifter, men også denne nye.

vægtede ab øvelser

Dette er B1-versionen af ​​deres billigste tilbud, hvis bagside er blevet redesignet her for at ligne designet på NX, GX og de dyrere. Hvis du taler med en cykelforhandler, vil de fortælle dig, at SX-forskiftere er blandt de mest udskiftede komponenter. Meget begejstret for at se, hvordan denne nye SX frontskifter vil klare sig i 2021.

Men det smukke ved Eagle er, at alle komponenterne er udskiftelige, alt. Så hvis den SX-skifter dør, kan du erstatte den med GX, og mange mennesker gør. Andre fortæller dig måske, at alt under X01 er uønsket, så ja, gå til X01-skifteren, hvis du vil, men dette er klart dyrere end en NX- eller GX-bagskifter.

Og fra mine mange tests kan jeg fortælle dig, at du kan udskifte denne SRAM Eagle bagskifter med en Shimano 12-trins bagskifter, og du har ingen problemer. Faktisk synes Shimano 12-speed derailleur at være bedre lavet. En DEORE 12-speed udskiftning af din Eagle SX eller NX kan være en leg for nogle.

En bedre skifter giver dig skarpere skift uden tøven, men virkeligheden er, at den fungerer sammen med skifteren. Og SX-skifteren er faktisk den billigste i deres lineup. Den findes kun i denne form som et styrbøjle og har plastikhåndtag.

Det fungerer godt, men det er blødt at røre ved, og du kan føle, at disse løftestænger til tider bøjes eller bevæger sig sammenlignet med noget som en GX, der synes at være i top i sammenligning. Igen kan dette indbygges i SRAM-bremserne, hvilket ikke er muligt med SX, men selvom det ikke føles så højt sammenlignet med de dyrere skiftere, er dette en del, som jeg ikke nødvendigvis ville erstatte for at begynde med, det fungerer godt. Men hvis din skiftkvalitet forringes over tid, ville jeg ikke nødvendigvis bebrejde skifteren, men jeg ville se på dit skiftkabel nøje, du er en Shiman o Optislick-sele.

Jeg vil altid anbefale dette og sørge for, at det kører korrekt, at kablet ikke knækker eller noget lignende. Dette påvirker gearets samlede ydelse. Dette er også vigtigt med 12 hastigheder, bagskifterbøjlen, sørg for at den er lige og korrekt installeret, ellers har du problemer med din kassette, forskydning i visse dele af kassetten eller alle mulige underlige opførsler.

De bliver meget, meget vanskelige at finde, laver du min artikel om Eagle SX? Nå, jeg støtter på ingen måde SRAM Eagle SX som et godt gruppesæt. Tværtimod, hvis du har pengene og starter fra bunden, kan der være andre muligheder, en kombination af DEORE og SunRace vil sandsynligvis være bedre. Men hvis du allerede har en SX, fordi den allerede fulgte med din cykel, håber jeg, at jeg har givet dig nogle ideer om ting, som du kan forbedre fra starten, eller ting, du kan gøre for at holde den i gang i det mindste et stykke tid.

Hvad synes du om Eagle SX, har du brugt det i lang tid, har du opdateret andet end det, jeg nævnte her? Fortæl mig dine tanker i kommentarerne nedenfor. Og hvis du fandt dette nyttigt, så glem ikke at kunne lide det, abonner, hold øje med sociale medier og håb at se dig på stierne næste gang. Skål fyre, skål!

Er SRAM bedre end Shimano?

ShimanoogSKAMbegge fremstiller kvalitetsprodukter, men deres tilgang og stilarter er forskellige. Ser man på det aktuelle komponentlandskab, kan det sigesShimanoer generelt den mere konservative af de to. I løbet af det sidste årtiSKAMhar forfulgt drivkraft innovation mere aggressivt.6. sep 2019

Er SRAM Eagle-kassetter udskiftelige?

Som før, alle niveauer afØrn, med visse undtagelser for SX- og NX-grupper, erudskiftelig. Så du kan gå efter den lettere XO1 /XX1 kassettermens du kører de mere overkommelige GX-skiftende dele. Apropos GXØrn, de har redesignet den gruppe fuldstændigt.11. juni Feb 2020

Kan du blande og matche SRAM?

SRAM'erkassetter og kæder er kompatible med alle Shimano's gruppesæt og omvendt. Ligeledes Shimano ogSKAMkøbere har frihed tilblandeforskellige niveauer af kæder og kassetter, så længe de er designet til den samme type transmission.28. december 2017

Hvorfor er SRAM-kassetter så dyre?

DetSRAM-kassetterer lettere på grund af manglen på edderkopper, der forbinder de forskellige tandhjul, og den mindre driver. Derfor er deså dyrt også. og i det mindste den højeste ende ting (som ørn, muligvis nogle af 11spd ting) er bearbejdet fra et enkelt stykke og er ikke en samlingskomponent.13. mar 2017

Ejes SRAM af Shimano?

SKAMCorporation er en privatholdtcykelkomponentproducent med base i Chicago, USA.SKAMer et akronym, der omfatter navnene på dets grundlæggere, Scott, Ray og Sam.Shimano, Inc. er en japansk multinational producent af cykelkomponenter, fiskeredskaber og roning udstyr.

Hvad betyder Eagle for SRAM?

For at klemme ekstraudstyret i samme rum (Ørnpasser på ethvert XD-førerhus), er tandhjulene placeret tættere på hinanden–betyderat det faktisk er en helt ny kassette. Den dedikerede 12-trins afstand ogsåmidleratØrnerØrn.24. mar 2016

Har SRAM Eagle en kobling?

Den større X-SYNC-nedre remskive med 14 tænder letter let 11- til 50- og 10- til 50-tænder kassettekapacitet og tilføjer også NXEagle'sgenerel glat pedalende fornemmelse. Type-3 RULLELAGERKOBLINGgiver stille, ensartet ydelse og holdbarhed.

Hvor meget vægt er SRAM xg-1275 Eagle-kassette?

Den anden ting, jeg bemærkede, var, hvor klodset det var. Kommer ind på 449 gram, det er bestemt ikke en let vægt (XT 46T-kassetten er 425 gram). Den ekstra vægt er takket være, hvad der virker som en uendelig mængde stjæleklammer, der fastgør hver tandhjul til den anden.

Hvor meget vejer en SRAM Eagle Axe?

Den originale XX1 10-50 kassette vejer 363 g, og den nye XX1 10-52 kassette vejer 373 g. Så kun 10 g mere til den større tandhjul. Se også de faktiske vægte for hver Eagle AXS og Eagle XX1 / XO1-gruppekomponent.

Hvilken er den laveste gruppe af SRAM-kassetter?

SX Eagle-gruppesættet sidder i det laveste trin i SRAMs 12-trins Eagle-drivlinje, men alle komponenter deler en lignende oversigt, tydeligst i kassettens største 50T-tandhjul.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.