Vigtigste > Fødevarer > Er frosne grøntsager sunde - mulige løsninger

Er frosne grøntsager sunde - mulige løsninger

Er frosne grøntsager lige så sunde som friske grøntsager?

'Frysning i' næringsstoffer

Grøntsagerer normalt snapFrossetmeget snart efter at de er plukket. næringsstofferne er 'Frosseti 'under denne proces, hvilket betyder at du ganske let kan have flere vitaminer i enfrossen grøntsagend i dens 'friskmodstykke. Men der er mere ved frugt og grøntsager end bare vitaminer.
13. maj 2017



(glad musik) - Hvis du ikke tager din Mag SRT, skal du passe på alle de frugter og grøntsager, du spiser for at sikre, at du får vitaminerne og mineralerne frisk kilde, eller en frossen kilde kan være forskellen mellem dig, der får tilstrækkelige mængder mineraler, den tilstrækkelige mængde vitaminer, du har brug for for at få det bedst mulige liv. Så lad os nedbryde forskellen mellem frisk og frossen, og jeg kan endda hjælpe dig med at spare lidt penge med denne artikel, hvis du ser det fuldt ud. Lad os komme til videnskab.

Men først, hvad hvis du vælger en grøntsag? Når de vælger en frugt eller en grøntsag, sker der noget, der kaldes vejrtrækning. Hvad er vejrtrækning betyder, at det grundlæggende bare er standardoxidationen af ​​frugt og grøntsager, hvilket betyder, at det mister vand og mister varme. Dette får grøntsagen eller frugten til sidst at miste næringsstoffer.

Så vi skal se på, hvad det ikke sker, når det vælges. Normalt placeres en frugt eller en grøntsag på en lastbil, når den plukkes og transporteres til købmanden i en til tre dage. Derefter forbliver den normalt på supermarkedets hylde i en til tre dage.



Derefter samler vi det som forbrugere, tager det med hjem, og det bliver i vores køleskab i en til tre dage. Så når du faktisk spiser det, kan du faktisk have det i op til 10 dage, nogle gange endda to uger. Oxidation eller respiration, der finder sted, dræber mange af næringsstofferne i frugt og grøntsager.

Det er ikke noget, vi virkelig vil beskæftige os med. Nu skal vi også se på enzymatisk aktivitet. Okay, hvad sker der med enhver frisk grøntsag, de laver? Visse enzymer kendt som trypsin og chymotrypsin, og hvad disse enzymer gør, de nedbryder næringsstofferne i frugt og grøntsager.

Men det seje er, at denne enzymatiske funktion kan stoppes, den kan stoppes, og den stoppes ved frysning, der plukkes i høstens høst og derefter øjeblikkelig frysning, vi stopper den enzymatiske aktivitet. Vi stopper denne enzymatiske proces med trypsin og chymotrypsin i at nedbryde næringsstofferne, så du ikke kun har en moden frugt eller grøntsag, men også en mere nærende. Nu er jeg nødt til at spille djævelens advokat her et øjeblik, fordi der er en ulempe, når det kommer til frosne grøntsager eller frosne frugter, og det er det faktum, at især frosne grøntsager normalt er en god ting og en dårlig ting.



De blancheres, bare blød dem i kogende vand i et sekund eller to for at dræbe bakterier. Når du henter frugter eller grøntsager, skal du helt sikkert vaske dem for at slippe af med bakterierne. Men med frossen blancherer de det et øjeblik og gør det for dig.

Det er godt, fordi du dræber bakterierne, men det er dårligt, fordi du mister nogle af de vandopløselige vitaminer. Så de vandopløselige vitaminer er ting som vitamin B, ting som vitamin C. Nu mister du kun en lille mængde af dem, så du skal overveje dine fordele og ulemper her lidt.

Men hvis du vælger grøntsager, der for det meste er baseret på fedtopløselige vitaminer, har du en rigtig god position. Det vil være ting som gulerødder, der indeholder et højt vitamin A, eller ting som broccoli eller ting som spinat eller ting som græskar. Disse er gode ting at fryse, fordi de indeholder meget fedtopløselige vitaminer, der ikke bliver udtømt gennem denne blancheringsproces.



Men når jeg siger det, har jeg også brug for at vide om en nylig undersøgelse. Så denne undersøgelse blev udført på UC Davis i Californien. UC Davis har set på otte forskellige frugter og grøntsager i både friske og frosne.

Du kiggede på majs, gulerødder, broccoli, spinat, grønne bønner, ærter, jordbær og blåbær. Og du har set på, hvad der faktisk sker med næringsværdien af ​​disse, når de enten er friske eller frosne, gæt hvad? Du har næsten ikke fundet nogen forskel mellem de to. Faktisk fandt de, at den eneste forskel mellem friske og frosne grøntsager var, at nogle af de frosne grøntsager indeholdt større mængder af visse vitaminer.

kan gravide kvinder cykle

For eksempel havde broccoli mere riboflavin, et B-vitamin, og så og du fandt også, at bærene endte med at have mere C-vitamin, som faktisk er et vandopløseligt vitamin. Men det kommer ned til det faktum, at de normalt ikke blancherer frugten, kun grøntsagerne. Frugt og frosne grøntsager er generelt lige så gode, hvis ikke bedre, end friske frugter og grøntsager.

Så jeg håber, at denne artikel hjælper dig med at spare lidt penge på dit køb af grøntsager. Du behøver ikke at følge mainstream og fortælle dig, at alt hvad du skal gøre er at spise friske ting, fordi frysning stopper tiden, ligesom du kan fryse din krop, hvis du vil leve for evigt. Men vi kan ikke alle fryse os selv til at leve for evigt, så vi kan lige så godt lukke zengrøntsager, der hjælper os med at leve lidt længere.

Som altid, puslespilbesætning, skal du sørge for at holde fast i Science Saturday-artiklerne her for at lære videnskaben og lære de fakta, du har brug for, for at få det bedst mulige liv. Vi ses snart. (Science fiction robotstøj)

Er frosne skårne grøntsager sunde?

Generelt sagt,fryserhjælper med at bevare næringsindholdet i frugt oggrøntsager. Dog begynder nogle næringsstoffer at bryde sammen, hvornårFrossetprodukter opbevares i mere end et år (2). Visse næringsstoffer går også tabt under blanchering. Faktisk forekommer det største tab af næringsstoffer på dette tidspunkt.15. juni. 2017 nov.

Betragtes frosne grøntsager som ren spisning?

Men når det kommer til enren kost, Siger Zuckerbrot, at det er muligtSpis sundt,renmad, der er tættest på sin naturlige form uden at bruge meget. ''Frosne grøntsagerer et eksempel: økonomisk, velsmagende og lige så næringstæt ogrensom friske råvarer.11. nov. 2013 g.

Er frossen broccoli så sund som frisk?

Frossen broccolierNærende

Faktisk i nogle tilfældeFrossetgrøntsager er faktisk merenærendeend deresfriskmodparter. For eksempel,frossen broccolihar 400% mere beta-caroten endfrisk broccoli!
18. december 2018

Kan jeg spise frosne grøntsager hver dag?

Dukanopbevar din taske medfrosne grøntsageri fryseren i tre måneder, men for maksimal friskhed foreslår vi digspisedem inden for de tre uger efter købet. På den anden side friskgrøntsagerhar ikke en meget lang levetid. Så snart de høstes, begynder de straks at miste deres vitaminer og mineraler.1. okt 2015

Hvorfor er frosne grøntsager dårlige for dig?

Generelt hjælper frysning med at bevare næringsindholdet i frugt oggrøntsager. Dog begynder nogle næringsstoffer at bryde sammen, hvornårFrossetprodukter opbevares i mere end et år (2). Visse næringsstoffer går også tabt under blanchering. Faktisk forekommer det største tab af næringsstoffer på dette tidspunkt.22. maj 2020

Hvorfor frosne grøntsager er dårlige?

Generelt sagt,fryserhjælper med at bevare næringsindholdet i frugt oggrøntsager. Dog begynder nogle næringsstoffer at bryde sammen, hvornårFrossetprodukter opbevares i mere end et år (2). Visse næringsstoffer går også tabt under blanchering. Faktisk forekommer det største tab af næringsstoffer på dette tidspunkt.22. maj 2020

Har frosne grøntsager pesticider?

En ny undersøgelse finderFrossetfrugt indeholder potentielt farlige niveauer afpesticider, hvilkenharværet forbundet med en højere risiko for ADHD. Økologisk mad indeholder også mindrepesticidrestprodukter end almindelig mad og frugt oggrøntsagerfra landmændenes markeder, selvom de ikke er mærket økologisk, ofteindeholdemindrepesticider, hun siger.18. maj 2010

Spiser yoghurt rent?

Vi er her for at tale om en af ​​de gode gærede fødevarer i dag,yoghurt. Græsk eller almindelig kan betragtes som “spise rent”Så længe du holder dig væk fra tilsætningsstoffer, kunstig aroma og farvning og majssirup med høj fructose.13. jul. 2015 g.

gedde abs

Kan du spise rå frossen broccoli?

Nix,du kan spise frossengrøntsager som de er - ingen krukke, pande eller mikrobølgeovn kræves. “Du gørbehøver ikke at lave madFrossetgrøntsager, ligesomdubehøver ikke at lave madFrossetfrugt, ”siger Toby Amidor, MS, RD, Wall Street Journal bedst sælgende kogebogforfatter af Smart Meal Prep for Beginners og The Healthy Meal Prep Cookbook.11. sep 2018

Er det bedre at spise friske grøntsager eller frosne grøntsager?

Frosne grøntsager og frugter kan være lige så sunde som friske, selvom de kan variere i smag og struktur. Dit bedste valg er at købe frosne produkter uden tilsætningsstoffer og nyde sammen med friske, sæsonbestemte varer, når de er tilgængelige for at maksimere bekvemmelighed og reducere madspild.

Er der ernæringsmæssige fordele ved at fryse grøntsager?

Frosne grøntsager bevarer generelt mange af deres næringsstoffer. Frysning kan dog også øge eller nedsætte ernæringsværdien af ​​visse grøntsager. Additiver og konserveringsmidler

Er der vitaminer i frosne frugter og grøntsager?

Nogle vitaminer går tabt under forarbejdning af frosne produkter Generelt set hjælper frysning med at bevare næringsindholdet i frugt og grøntsager. Nogle næringsstoffer begynder dog at nedbrydes, når frosne produkter opbevares i mere end et år (2

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Forbrændte kalorier cykling - mulige løsninger

Hvor mange kalorier kan du forbrænde cykling? Hvor mange kalorier forbrænder cykling? Moderat cykling forbrænder omkring 300 kalorier i timen (den nøjagtige mængde varierer efter størrelse, alder og køn og hvor moderat din cykling er). Kør hårdt og sved, og du forbrænder måske 600 kalorier i timen - eller op til omkring 1.000, hvis du rent faktisk kører.

Cykelintervalltræning - omfattende håndbog

Er intervaltræning god til cykling? 5 cykeltræning, der øger din kraft og udholdenhed. Selv 20 til 30 sekunders mikrointervaller har vist sig at øge V02 max, forbrænde fedt og forbedre udholdenhed. Og de arbejder hurtigt. ”Bare to ugers intervaltræning kan forbedre din præstation,” siger Paul Laursen, ph. г.

Kvindecykling - hvordan beslutter du dig

Hvordan ændrer cykling en kvindes krop? Cykling bygger muskler Modstandselementet ved cykling betyder, at det ikke kun forbrænder fedt: det bygger også muskler - især omkring glutes, hamstrings, quads og kalve. Muskler er slankere end fedt, og folk med en højere procentdel af muskler forbrænder flere kalorier, selv når de er stillesiddende. 2 нояб. 2020 г.

Cykling udholdenhedstræning - finde løsninger

Hvor lang tid tager det at opbygge cykeludholdenhed? Kom godt i gang. Til udholdenhedscykling handler det om at opbygge din basiskondition korrekt. Hvis du planlægger at deltage i enhver udholdenhedsbegivenhed (jeg kategoriserer dette som noget over 100 miles), skal du bruge 12 til 16 uger på at køre lange, stabile miles med lav intensitet for at styrke dine aerobe systemer.

Cykeltrailer til børn - pragmatiske løsninger

Hvilken alder kan barnet gå i en cykeltrailer? 12 måneder gammel

Cykling om natten - handlingsorienterede løsninger

Er det sikkert at cykle om natten? Så længe din cykel er udstyret med gode lys (se vores guide), er cykelpendling helt sikkert i mørket. Chauffører behandler dig faktisk med mere respekt og giver dig en bredere kaj, når du overhaler. Dine hvide forreste og røde bagcykluslys minder dem om, at du også er trafik.17 окт. 2011 г.