Vigtigste > Fødevarer > Farer ved glutenfri diæt - levedygtige løsninger

Farer ved glutenfri diæt - levedygtige løsninger

Kan glutenfri mad være skadeligt?

Ernæringsmæssige mangler

Harvard School of Public Health siger, at “en overdreven tillid til behandletgluten-ledigprodukter kan føre til et nedsat indtag af visse næringsstoffer som fiber og B-vitaminer, der er beskyttende mod kroniske sygdomme. ”

For den gennemsnitlige spiser er ordene 'glutenfri' frygtelig forvirrende. Dette protein fra peptiderne gliadin og glutenin findes i korn som hvede, semulje, rug og byg. Det er kendt at give brødet sit luftige og luftige stof og dejen sin klæbrige struktur.

hvordan man taber sig på en time

Men for nylig er det berygtet for freaking diætister, restauratører og det medicinske samfund. Hvorfor? Fordi hver gang du spiser en cronut- eller kalkun sandwich, beslutter din krop enten at nedbryde og indtage gluten eller producere antistoffer for at angribe det. Sidstnævnte er kendt som cøliaki og i mindre grad ikke-cøliaki glutenfølsomhed.

Total undgåelse af gluten er i øjeblikket den eneste kendte behandling, der hjælper med at kurere disse lidelser. Men hvad med resten? af os, der ikke er blevet diagnosticeret - hvad der virkelig sker med kroppen, når du udskærer gluten - kan du miste vigtige næringsstoffer. Mens gluten i sig selv ikke tilbyder unikke ernæringsmæssige fordele, gør det ofte hele korn, der indeholder proteinet.

Hvedeholdige produkter som sandwichbrød og granola er beriget med B-vitaminer og jern. Men mange glutenfri fødevarer er det ikke. Det betyder, at for mennesker med en begrænset diæt, der kun spiser korn, sandwich og pasta, er hvede ofte det bedste valg og den mest nærende ting, de spiser hele dagen.

Ernæringsekspert Andrew James Pierce, intern ernæringsekspert for SugarChecked-appen, advarer om, at traditionelle glutenfrie kostvaner ofte er stærkt afhængige af stærkt forarbejdet og næringsfattig stivelse såsom hvid ris, kartoffel og tapiocamel. Han fortalte os, 'Det er bestemt ikke umuligt at imødekomme fiber- og andre næringsstofbehov i en glutenfri diæt. Det kræver bare en større grad af pleje. ”Pleje kunne komme i form af B-vitaminrige bælgfrugter, calciumrig cottage cheese, jernrig kalkun og en hel masse vitaminrige frugter og grøntsager.

Du kan have en roligere og lykkeligere mave Tro en glutenfri diæt eller ej, det er videnskabeligt bevist, at fuldkorn er sværest at fordøje af alle kulhydrater. I et blogindlæg for The Healthy Home Economist taler certificeret ernæringsekspert Monica Corrado om fem måder, hvorpå fuldkorn kan ødelægge din mave Fra tilstedeværelsen af ​​svært fordøjelige sukkerarter til teorien om, at korn ikke oprindeligt var beregnet til indtagelse, mener hun, at det midlertidigt eliminering af fuldkorn kan hjælpe med at helbrede tarmen. Margaret Romero, en inkluderende sygeplejerske, bemærker, at de fleste af hendes patients mavesymptomer forbedres med en glutenfri diæt, selv når de ikke gør det.

Jeg har ikke cøliaki. Hun sagde til listen: 'Hvis en patient ikke har nogen tegn eller symptomer, lægger jeg dem ikke på en glutenfri diæt. Men selv mindre symptomer, som en lille smule gas eller gas eller vedvarende diarré / forstoppelse, er mere tilbøjelige til at forbedre en glutenfri diæt. 'Du kan have en mere alvorlig maveforstyrrelse.

Mens Romero ser forbedring hos patienter, der udelader gluten, er det ikke det samme for alle. En artikel i US News and World Report forklarer, at glutenfrie fødevarer - især forarbejdede glutenfrie fødevarer - normalt ikke indeholder så meget fiber som kornbaserede fødevarer. Og ifølge en undersøgelse i Journal of Nutrition betyder det ikke at få den anbefalede daglige fibermængde, at mere end 90% af amerikanerne holder tingene kørende.

Det er den fiber, som din krop ikke kan fordøje, der hjælper med at genopbygge din poop. Den samme artikel i US News citerer fiber som essentiel for at opretholde regelmæssig afføring, forebygge tyktarmskræft og støtte venlige tyktarmsbakterier. Grøntsager, kartoffelskræl og bælgfrugter er alle gode alternative kilder til fiber, og disse skal have lager, hvis du vælger glutenfri.

Fordele mod betændelse Medical News Today definerer betændelse som kroppens forsøg på at fodre og stimulere immunaktivitet til at målrette mod et skadested. Med andre ord er det et helbredende svar. Problemet er dog, når betændelsen fortsætter uden grund.

Kronisk betændelse er roden til Amerikas mest magtfulde udbredte sygdomme - hjertesygdomme, kræft, Alzheimers og en lang række autoimmune sygdomme. Ifølge Romero, da gluten forårsager betændelse i kroppen af ​​mennesker med allergi eller følsomhed, vil de hurtigt bemærke en signifikant reduktion i symptomer, når de fjerner gluten fra deres kost. Disse kan omfatte udslæt, gastrointestinale problemer som IBS, autoimmunitet og smerte / fibromyalgi.

Tilbagetrækning En af de første ting, som anonyme medlemmer af madmisbrugere opgiver, er gluten. De er klar over at spise hvede har tendens til at udløse tvangsspisning. En videnskabelig gennemgang foretaget af Food Addiction Institute viste, at selvvurderede madmisbrugere hos Anonyme Overeaters havde succes med at tabe sig ved først at adressere fysiske trang og helt afstå fra deres store overspisning, som dem, der omfattede hvede, hvilket fjernede al hvede fra deres ernæring.

Tro det eller ej, Dr. Leslie Korn går så langt, at detoxing af gluten kan være næsten lige så vanskeligt som at komme af heroin. I sin bog Nutrition Essentials for Mental Health: A Complete Guide to the Food-MoodConnection taler hun om vigtigheden af ​​mennesker, der lider af psykose og glutenfølsomme gode nyheder, da så mange af disse mennesker er hjemløse og spiser i krisecentre, der spiser gluten- rige fødevarer serverer. 'Fluktuerende indtag af forarbejdet mad På en glutenfri diæt er der masser af færdigpakket, sukkerindpakket, crunchy, crunchy, klæbrig glutenfri godbidder derude, så det er ret nemt at føle, at det er berettiget, at dine forarbejdede madvalg er en gang der ser glutenfri etiket.

Som et resultat kan dit indtag af forarbejdet mad stige højere end forventet. Pierce siger det sådan: 'I slutningen af ​​dagen' er en glutenfri cookie stadig en cookie. Men ikke alle når ud til de farverige kasser med glutenfri snacks.

Nogle mennesker bruger mere tid i køkkenet, stegning af grøntsager, hakning af salater og purering af smoothies. Dette bevis kommer fra de mange madbloggere derude, der deler deres rejse og skaber en storm af uforarbejdede glutenfrie fødevarer. Beskyt dig selv mod utæt tarmsyndrom Ifølge en undersøgelse offentliggjort i Journal of Nutrition danner cellerne i din tarm tætte forbindelser, der bestemmer, hvad der kommer ind og hvad der forbliver ude.

De er 'portvagterne', hvis du vil. De holder patogener, antigener og toksiner væk og er velkomne i næringsstoffer og vand. Hvis de ikke behandles ordentligt, vil disse portvagter udvikle huller, der forhindrer dem i at gøre det, så mikrober, toksiner, proteiner og delvist fordøjede fødevarepartikler kan trænge ind og strømme frit ind i blodbanen.

Dette er, hvad det videnskabelige samfund kalder Leaky Gut Syndrome. Og det er så groft som det lyder, endnu en undersøgelse offentliggjort i PubMed.gov holder dine forbindelser åbne - og din tarm lækker.

Din krop kan tage fejl i dit eget væv for gluten og forblive i en kronisk inflammatorisk tilstand, der kan føre til en række autoimmune sygdomme. Ikke at bruge gluten reducerer denne risiko. Du kan rydde dit sind Der er ikke meget videnskabeligt bevis, der understøtter dette, men beviset findes anekdotisk overalt på internettet.

Ifølge kilder som Allergisk liv og iværksættere: Mange rapporterer, at de tænker tydeligere efter at have givet op gluten. Årsagen til dette er? De led af 'hjernetåge', mens de indtog gluten. Selvom der ikke er nogen officiel medicinsk definition, beskriver folk det som træt, sløv og ofte ikke klar over, hvor dårligt de følte, før de opgav glutenet og begyndte at tænke mere klart.

En undersøgelse fandt en stigning i symptomer på depression med en glutenholdig diæt. En anden fandt ud af, at når de gav deltagerne en pille, der var gluten eller placebo, var deres symptomer mere alvorlige, da de slugte den glutenholdige kapsel. Til gluten eller ikke til gluten? Så hvad skal en pige med glutenfrygt gøre? i fødevareindustrien får du ikke et direkte svar.

Men hvis der er en ting, du altid kan stole på, er det dig selv. At spise blindt, hvad der er inden for rækkevidde - uden at være opmærksom på ernæringsmærkerne eller følelsen, er holdning. Du har lyst til at have halsbrand og halsbrand.

Ender din spaghetti ofte i mavesmerter onsdag aften? Føler du dig meget bedre efter at have skåret en skål havregryn i stål end en skål kanelkorn? Følg derefter din mave. Han prøver at fortælle dig hvad du skal gøre.

Hvad sker der med din krop, når du holder op med at spise gluten?

Dukan have abstinenssymptomer.

Dukunne opleve kvalme, kramper i benene, hovedpine og generel træthed. Læger anbefaler at få masserafvand og undgå anstrengende aktivitet underdetdetox periode.
8. december 2020

Hvorfor er mange læger imod en glutenfri diæt?

Celiacsygdom er en autoimmun sygdom, hvorspise glutenfår kroppens immunsystem til at beskadige tyndtarmen, hvilket reducerer dets evne til at absorbere stort set alle næringsstoffer.16. nov. 2017 nov.

Pizza kage. Jeg går. Hej, jeg er Tracy Lockwood Beckerman, en registreret ernæringsekspert i New York City, og det er mit job at hjælpe dig med at finde ud af, hvad du skal spise og hvorfor.

Lad os tale om gluten. Er det forfærdeligt for dig? Du? Ah. Er det i orden med dig? Yay.

Hvordan ved du, om du er glutenintolerant, glutenfølsom eller glutenvenlig? Alle disse svar og mere afsløres i dagens episode af You Versus Food. Gluten er en blanding af proteiner, der i hvede er ansvarlig for den elastiske, fjedrende konsistens af denne varme, dejagtige bagelor, denne italienske surdejsplade. Tænk på gluten som limen, der holder dine yndlings hvedebaserede godbidder sammen. (stille musik) Det ser ud til, at alle skifter til glutenfrie produkter i disse dage for sundt, humørsvingende og vægttab, men der er en masse frygt for gluten.

Ah, glutenmonsteret. At være glutenfri bare for at få glutenfri er lige så meget en tendens som bæltetasker eller de små, ubrugelige solbriller, som alle ser ud til at have på sig alle. Lad os nedbryde det.

Abonnement Men 1% af befolkningen har cøliaki, en autoimmun genetisk sygdom, som du fysisk ikke er i stand til at nedbryde gluten. Mennesker med cøliaki vil opleve alvorlige svækkende gastrointestinale smerter, selv efter at have en bid af gluten. , måske er det en gluten.

Hvis dette lyder som dig, er det tid til at tale med din læge. Med hensyn til glutenfølsomhed siger omkring 20 millioner mennesker, at de oplever stress efter indtagelse af gluten, og 1/3 af dem prøver at fjerne det helt fra deres kost. Hvis du har testet for cøliaki, og det er negativt, har du stadig ubehagelige symptomer som gas, gas og svær træthed efter indtagelse af gluten, dette er kendt som ikke-cøliaki glutenfølsomhed, korn, korn, korn, korn, korn til bebrejde.

cykelfarve

Så glutenfølsomhed er et relativt nyt fænomen, og der er færre end en håndfuld undersøgelser om det. Så der er meget at undersøge, men hvis det lyder som dig, er det vigtigste at arbejde med en læge, der som diætist AKA er din personlige madundersøger til en klinisk diagnose og hjælper dig med at komme videre med de forræderiske gluten- der indeholder vand for at finde vej. Jeg vil løfte dig, men jeg har brød i det.

Hvad angår gluten? Intolerance, forskere opfordrer folk til at stoppe med at bruge dette vage og uspecifikke udtryk. Enten har du cøliaki, glutenfølsomhed, eller så kan du og gluten leve lykkeligt nogensinde. Afslutningen.

Holy shit, spis gluten. (stille musik) Tro det eller ej, gluten understøtter os ernæringsmæssigt. Det har et højt indhold af folat, så din krop kan fremstille nye, sunde celler, B-vitaminer for at bekæmpe infektioner og holde nerverne i orden og jern for at hjælpe dig med at transportere ilt rundt i din krop.

Se, der er intet smuldrende ved dig. At være glutenfri kan medføre, at du mister nogle værdifulde næringsstoffer. Disken er korrekt.

De bedste former for gluten er fuldkorn, der er nærende, højt i fiber og har et lavt glykæmisk indeks, så dit blodsukker ikke bliver skør rutsjebane. Tjek alle disse fuldkorn, bande. Når brød kalder dit navn, skal hele hvede eller hele hvedemel være den første ingrediens på etiketten.

Jeg sværger på hele kornet og intet andet end kornet. Hvad du skal begrænse er raffinerede melprodukter, der er blevet frataget deres næringsstoffer. Tænk pakket, forarbejdede varer som cookies, brownies og muffins. Selvom de kan være velsmagende, bringer de lidt til bordet ernæringsmæssigt.

Der er intet her. Det fungerer som en fan. Ooh Personligt er jeg en stor fan af at tilføje hvedebær eller farro til supper i stedet for raffinerede hvide nudler.

Disse fuldkorn er nærende, nøddeagtige og super velsmagende. Jeg er et kulinarisk geni, så det skal du også. Jeg har kornhjerne. (stille musik) Se ind i dit hjerte og din mave.

Har du virkelig gastrointestinalt ubehag efter et stykke skål eller en bid af ravioli? Hvis det er tilfældet, skal du arbejde med en professionel for at nå ud. Hvis ikke, er der ingen grund til at skrige i gluten. Ah.

Bare få mest ud af det, når det kommer til næringsstoffer. Jeg tror på dig. Vi ses næste gang til endnu en episode af You Versus Food youtube-kanal.

Synes godt om det, del det, klik på det, elsk det. Klik her. Det er ikke så svært, jeg gør det.

Loaf mig, loaf mig, loaf mig. (griner)

Hvem skal ikke gå glutenfri?

Hvad skal man gøreundgånår du harcøliakisygdom ellerglutenfølsomhed:
  • Hvede i alle former inklusive durummel, farina, grahammel, semulje og spelt.
  • Byg og produkter med malt.
  • Rug.
  • Triticale.
29. jan. 2018 nov.

Hvor lang tid tager det at afgifte fra gluten?

Mange mennesker rapporterer, at deres fordøjelsessymptomer begynder at forbedre sig inden for få dage efter at de er faldetglutenfra deres kostvaner. Træthed og hjernetåge, du har oplevet, synes også at blive bedre i den første uge eller to, selvom forbedring der kan ske gradvis.

Hvorfor skal du ikke spise glutenfri?

Imenneskermedcøliakisygdom,gluteni blodbanen udløser et immunrespons, der beskadiger slimhinden i tyndtarmen. Dette kan forstyrre optagelsen af ​​næringsstoffer framad, forårsage et væld af symptomer og føre til andre problemer som osteoporose, infertilitet, nerveskader og krampeanfald.20. feb 2013

Forårsager gluten mavefedt?

Der er ingen videnskabelige beviser for, at fødevarer medgluten årsagmere vægtøgning end andre fødevarer.19.03.2021

Hvad sker der, hvis du begynder at spise gluten igen?

Ved hvad du kan forvente.

Enhver større diætændring vil tage noget tidditkrop at tilpasse sig til. Genindførelseglutener ingen undtagelse, siger Farrell. ''Når du starternormaliseringdu spiserog inklusive disse fødevarerduer elimineret,du'Vi får gas eller mavesmerter eller oppustethed,' siger hun.
08/14/2017

Hvorfor skal du ikke gå glutenfri?

Hvisduomfavne en sådan diæt,du'Ender med at' spise en masse fødevarer, der er fjernet af næringsstoffer, 'sagde Tallmadge. Undersøgelser visergluten-ledigkost kan være mangelfuld i fiber, jern, folat, niacin, thiamin, calcium, vitamin B12, fosfor og zink, sagde hun.11. mar 2013

Hvordan føles glutenudtag?

Hvornårgluten ertrukket pludseligt ud af kosten, kan visse modtagelige personer opleve en bred vifte aftilbagetrækningsymptomer, herunder, men ikke begrænset til, kvalme, ekstrem sult, angst, depression og svimmelhed.29. mar 2011

Hvordan følger man?

bmc mountainbikes

Opskrifter

Er der nogen farer ved at blive glutenfri?

Farerne ved at blive glutenfri (Op-Ed) For dem med cøliaki, en livstruende autoimmun lidelse, der ødelægger mave-tarmkanalen, er glutenfri afgørende for at undgå skader på tyndtarmen. For alle andre er det dog en unødvendig og potentielt usund kost.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Hjertesundt kød - almindelige spørgsmål

Hvilket kød er godt for hjertet? Begræns fede stykker kød. Oksekød, magert stykker og magert jorden rundt eller mørbrad. Kylling eller kalkunbryster og bud, uden skind, udbenet. Kylling eller kalkun, malet. Fisk, høj i omega-3, såsom sild, makrel, laks, ørred, tun. Indrefilet af svin, trimmet af fedt.Seitan.Tempeh.Tofu.16 июл. 2020 г.

Er frosne grøntsager sunde - mulige løsninger

Er frosne grøntsager lige så sunde som friske grøntsager? 'Frysning i' næringsstoffer Grøntsager snapfryses normalt meget hurtigt efter plukningen. Næringsstofferne 'frosses' ind under denne proces, hvilket betyder, at du ganske let kan have flere vitaminer i en frossen grøntsag end i den 'friske' modstykke. Men der er mere ved frugt og grøntsager end bare vitaminer. 13 maj 2017 г.

Sund julemiddag - hvordan man beslutter

Hvad er et godt måltid at spise til julemiddagen? 60 ikoniske julemiddagopskrifter, der udfylder hele menuen på 60. Bagt skinke med brunt sukkerglasur. af 60. Perfekt Prime Rib. af 60. Cranberry Brie Bites. af 60. Oksefilet. af 60. Pull-Apart juletræ. af 60. Ristede rosenkål. af 60. Bedste glasurerede spiral skinke nogensinde. af 60. Roast Beef.

Laveste sukker frugt og grøntsager - praktiske løsninger

Hvilken frugt har den mindste mængde sukker? Frugter med lavt sukkerindhold inkluderer: Jordbær. Jordbær er ligesom mange andre bær ofte fiberrige og indeholder meget lidt sukker. Ferskner. Selvom de smager sødt, indeholder en mellemstor fersken kun omkring 13 g sukker. Citroner og limefrugter. Honningmelon. appelsiner. Grapefrugt. Avocados.

Er luft stegning sundt - løsninger på problemerne

Hvorfor er frityrgryder dårlige for dig? Mens luftfrysere reducerer sandsynligheden for acrylamiddannelse, kan der stadig dannes andre potentielt skadelige forbindelser. Ikke kun risikerer luft stegning stadig at skabe acrylamider, men polycykliske aromatiske kulbrinter og heterocykliske aminer kan skyldes al varm opvarmning med kød. Apr 2, 2019

Ti fødevarer, du aldrig bør spise - Komplet vejledning

Hvad er de 7 fødevarer, der skal undgås? De uberørbare: 7 fødevarer, der skal undgås for enhver pris Forarbejdet delikatesser. Ramen nudler. Donuts. biograf popcorn. Rå østers. Sukker-sødet frugtsaft. Jordnøddesmør med reduceret fedt. 22.08.2019