Vigtigste > Gruscykel > Opsætning af gruscykler - hvordan man løser det

Opsætning af gruscykler - hvordan man løser det

Hvad lægger du på en gruscykel?

Cykelopsætning og gear
  • Dæktryk. Hjul og dæk er det vigtigste udstyr på engrus cykel.
  • Slangeløse dæk. Tilgrusridning, en slangeløs dækopsætning er ideel.
  • Sko og pedaler.
  • Flaskebure.
  • Kædefastholdelse.
  • Flad reparation, værktøj og nødforsyninger.
  • Slap af og vær glat.
  • Valg af linjer.





At køre på grus er strålende. Væk fra asfalten, væk fra biler og bare tilføje lidt krydderi til din kørsel. Det er dog værd at samle et tip eller to bare for virkelig at få mest muligt ud af det (rockmusik) Hvis du har kørt vejen i en levetid, så lad mig forberede dig med en vigtig kendsgerning: at køre på grus er sværere.

Nu er det bare et tilfælde af mere træk fra overfladen, og det betyder derfor, at du ender med at gå langsommere. Det betyder ikke, at gruskørsel ikke er så sjovt, tværtimod er det ofte meget mere spændende, men du skal være opmærksom på det af en meget vigtig grund, og det vil sige, hvis du planlægger en grus ride, du kan ikke gå langt, som du ville gøre på asfalt på samme tid. Måske 65 eller 70% af afstanden, selvom det afhænger meget af, hvilken type grusvej du kører på. (elektronisk musik) Ah, ja, for ikke alle grus er ens.

Du lærer hurtigt at genkende de forskellige typer, der findes: ærtgrus, glat i kurver og ved bremsning, ellers fint. Sand, fugtig og kompakt - fint, tørt - svært at kurve, dybt - bedst at undgå. Grus, skridsikker, god.



Sten, lille greb, risiko for sammenbrud, undgå hvis det er muligt. Hver type har forskellige køreegenskaber, men den gyldne regel er altid at kigge efter den fasteste, glateste grus at køre på. Det bliver hurtigere, det bliver mere behageligt, og det giver dig også mere greb, når det kommer til sving og bremsning.

Nu kan hele vejen være sådan, i hvilket tilfælde du kan behandle den som en asfalt eller civil vej, overfladen er inkonsekvent eller løs, du bliver nødt til at justere din kørestil for at tilpasse sig den. (elektronisk musik) Scan altid fremad for at sikre dig, at du kører på den bedste overflade, du kan. Generelt vil dette være den rute, der er mest tilbagelagt, hvad enten det er med biler eller cykler eller endda til fods; jo mere trafik ruller over det, jo mere sandsynligt er det, at overfladen bliver poleret fri for løse sten, hvilket giver dig mere greb og mere kontrol giver.

vinter cykelsokker

Nu vil du ikke kun lede efter sektioner med mere greb, men også mere sandsynligt at få øje på farer som huller eller endda sten. Med hensyn til hvor du virkelig vil se, undgå at se for tæt på forhjulet, fordi du ikke har tid nok til at reagere på noget, du ser, men den nøjagtige afstand varierer dog afhængigt af hvor hurtigt du kører. Så i stedet for at tænke i absolutte tal, hvorfor ikke tænke tidsmæssigt? Så se dig foran dig på to sekunder, og det betyder, at du ikke behøver at huske for meget, hvis du virkelig går hurtigt, men det giver dig nok tid til at reagere, ændre linjer og sænke for at blive. (Dansemusik) At finde de glatteste og mest grippy sektioner har den virkning, at du muligvis ikke kan tage din sædvanlige linje gennem kurver, skabe den ideelle linje, starte bredt, afskære toppunktet og derefter gå langt ved udgangen, og det er fordi du måske finder ud af, at du kun skal krydse en virkelig løs grusstrækning, hvis du svinger rigtig hårdt, hvilket også betyder at vaske frontenden eller gå langt ved udgangen.



Så måske er alternativerne at skære indersiden hele vejen igennem, hvilket helt sikkert ville være den nemmeste mulighed, eller mere avanceret ville det faktisk være at tage belastningen af ​​cyklen ved at gå over den virkelig slap sektion, hvilket betyder at du maksimerer den trækkraft, du har til rådighed, står, når din vægt skubbes tilbage. De samme principper gælder for klatring, bortset fra at i stedet for at bruge greb til at dreje eller bremse, har vi brug for greb for virkelig at komme videre. At undgå de løsere sektioner er et godt sted at starte, men du skal også tænke på din faktiske teknik på cyklen.

Forskellen i greb, du får mellem klatring, komme ind og ud af sadlen, er virkelig vigtig, så undgå at komme ud af den, klatre op på sadlen, hvor du kan. I stedet for vil du holde så meget vægt over baghjulet som muligt, selvom du kan opdage, at forhjulet ved meget stejle stigninger begynder at løfte; hvis du har problemer med at holde forenden nede, skal du bare bøje albuerne til hagen så tæt på stængerne som muligt, og skub derefter din vægt fremad på sadlen. Vi har ikke rørt udstyret endnu, men jeg finder, at klatring er et af de tilfælde, hvor jeg virkelig er glad for at have lidt slidbane på mine dæk.

Jeg har ikke rigtig noget imod sving, selv på fulde slicks, men hvis du prøver at få lidt mere gribende for at komme videre, vil noget på dine dæk helt sikkert gavne det. Selvom det bare er en filprofil som jeg gjorde med disse kontinentale semislicks. (elektronisk musik) Åh, det tager lidt længere tid at bremse dig. Grus er en meget reel risiko for, at du enten får baghjulsslip eller faktisk forhjulet også glider.



Nu fraråder vi altid at bryde, når du svinger på asfalt, og det er endnu vigtigere på grus. Du finder ud af temmelig hurtigt, at din agterstavn kan sparke ud, giver dig lidt mere overstyring, eller værre, din forende skyller også ud, så den gyldne regel for at bryde på grus er at gøre det i en lige linje og gøre det omhyggeligt Faktisk, hvem laver vi sjov med? Nogle gange er det godt, få bagenden ud, løbere er seje, løbere er bestemt ikke for børn. (Dubstep-musik) Venligst glid ansvarligt, kun glide i områder, der ikke er miljømæssige eller geologiske følsomme. Husk at udskifte grus efter din glidning. Et aspekt af udstyret er allerede dit dækvalg, men at sænke trykket i det indre giver dig også mere greb og forbedrer din komfort.

Du bør dog overveje at installere større dæk, hvis stierne du kører er særligt grove, vil du være tilbøjelige til at gå i stykker. Ridning af rørløs er altid en god mulighed, selv på grus. Et andet aspekt, der skal overvejes, er gearskiftet, vi nævnte i starten, at kørsel på grusveje har en tendens til at være langsommere, og det vil du også bemærke.

Faktisk vil stigningerne sandsynligvis også være stejlere, da de ikke er på veludviklede, veludviklede veje. For at imødegå dette vil du måske tilføje en større kassette bagtil, op til en 36, måske? endda en 42, og overvej også at bruge et superkompakt kædesæt foran. Så denne er en 48/32, men du kan gå mindre end 46/30 og måske endda 28 i en ring, hele denne artikel handlede om at ride på grus, og med god grund køber flere og flere gruscykler til det er en spirende grus racing scene, men du skal ikke føle, at alt hvad du skal gøre er at køre grus.

Langt fra. Faktisk er enhver overflade retfærdigt spil, det være sig fast snavs eller græs og selvfølgelig fortov. Selvom jeg siger, hvis du bliver super knust y, og ja det er faktisk et ord, ville du sandsynligvis have det bedre på en mountainbike.

I hvert fald tilbage til grusen gælder disse gyldne regler, som vi talte om i denne artikel, uanset hvilken type grus du har. Du skal altid se fremad, kigge efter de glateste, hurtigste og mest grippy linjer og være klar til faktisk at ændre din kørselsteknik fra hvad du ville gøre på asfalt, det være sig sving, bremsning eller klatring, som du ser denne artikel Giv store tommelfingre op hvis du kan lide at køre på grus og også bidrager i kommentarerne. Fortæl os, hvilket andet grusindhold du gerne vil se.

Og hvis du er på udkig efter en anden artikel lige nu, hvorfor ikke prøve noget andet igen, bikepacking i Marokko.

Hvor mange gear har en gruscykel?

Gruscyklerer overudstyrede. Uden for boksen, din typiskegrus cykelhar et 50/34 kædesæt og en 11-32 kassette, der giver en rækkegeardet er fint på veje, medmindre du kører et sted meget kuperet, men med begrænsninger slår du meget hurtigt imod, når du vover dig væk. Den bundgearer alt for høj.

(blød musik) - Når du køber en grus wire, vil du sandsynligvis blive præsenteret for et valg om du vil gå efter en dobbelt kædehjul eller en enkelt kædehjul. Enten to eller en. Nu da Shimano netop har lanceret deres allerførste sag-til-sag-mulighed som en del af deres nye GRX-serie, var vi klar over, at det var på høje tid at afklare de relative fordele ved hvert system og derefter finde ud af, hvad der er bedre egnet til systemtypen Ridning, du vil gøre. (blød musik) Først en kort forklaring.

Bare hvis du vil have det hele ryddet op for en ting eller to. Nu, ganske enkelt, henviser en en-stang-to-stang til antallet af kæderinge, du har på din cykel, enten en eller to. Det lyder enkelt, og det er det, men der er en ting eller to, du har brug for at vide.

For at køre en enkelt kædekransopsætning skal du bruge en dedikeret kædekæde til at køre kæden af, hvilket ellers ville være et problem, hvis du først fjernede din bagskifter. Måden, hvorpå dette opnås af producenterne, varierer, men mere bredt kaldes denne type kædehjul en smal bred kædehjul og brede led på kæden. Og det er faktisk så effektivt, at selvom denne cykel har en kædefanger, ville jeg ikke gider med det, og desuden kunne du bare lade en kædehjul køre en bid ad gangen, fordi du ikke kunne slå den af.

Ud over den særlige kædehjul vil du også have en bagskifter med en koblingsmekanisme. Nu fungerer disse smarte små ting effektivt og modstår skifterarmen i en fremadgående retning. Dette forhindrer dybest set kæden i at hoppe rundt og muligvis ricocheting.

Et biprodukt af dette er, at det gør cyklen meget mere støjsvag selv på ujævn terræn, da sandsynligheden for, at kæden klikker rundt, er meget mindre mod rammen, og så effektiv er det, at den også er indstillet til to-by- gruppemulighed. Nå, jeg tror, ​​det lyder måske enklere for mange mennesker. Men så tror jeg, det er sandsynligvis fordi vi er bagskiftere, der har eksisteret på racercykler i 70 år nu, men selvfølgelig bliver det mere kompliceret, når du har en bagskifter, du har en ekstra skifter, du har også et ekstra kabel til Forbind de to for at forbinde plus du har selvfølgelig en ekstra klinge.

Når du ved, hvordan en skifter er super let at konfigurere og arbejde perfekt, men mange synes at være villige til at acceptere dårligt justerede, hvilket betyder, at de måske ikke skifter så godt som de burde, bare få lidt af skifteren på din kæde gør det lidt støjende. (blød musik) Lad os ikke komme ind på det, fordi, som jeg sagde, når en skifter næsten er korrekt justeret, fungerer den perfekt. Hvad er fordelene? derefter oprettet af en to igennem? Nå det meste, det co bortset fra gearforholdene. De har dobbelt så mange gear med to indstillinger sammenlignet med en per indstilling selvfølgelig.

Selvom det interessant eller måske ikke er, lader jeg dig beslutte, at du faktisk ikke får det dobbelte af antallet af gearforhold, og det er fordi der er en smule overlapning mellem de to kæderinge. Du har et stort gearområde, der faktisk er større end nogensinde på dette GRX 810-kædesæt, da andre Shimano-nybegyndere skabte et mellemrum på 17 tænder mellem kæderinge 48-31. Måske vigtigst af alt, men du får mindre spring mellem de gear, du generelt køber, og det er fordi du kan trække en patron tilbage med et strammere forhold.

Så i dette tilfælde har vi en 11 til 34, og det er godt, fordi hurtigere hastigheder, så måske asfalt eller glat grus, kan du være mere komfortabel og muligvis endnu mere effektiv, da du er mere tilbøjelig til at finde et kredsløb, der er optimal til din kadence til det bestemte øjeblik passer. Men så behøver du ikke bekymre dig om at sidde fast med ingen små gear, fordi du selvfølgelig har den lille kædehjul foran, i dette tilfælde en 31, som fungerer godt til de meget langsommere hastigheder forbundet med off-road ridning. I sidste ende er det sikkert at sige, at denne teknologi er blevet raffineret i løbet af de sidste 70 år, det er ret godt bevist.

To af opsætningen fungerer, og det fungerer rigtig godt. (Blød musik) Hvad med en indtil da, hvad er dens fordele, hvorfor slippe af med halvdelen af ​​dine gear? Nå, det er et godt spørgsmål, for for mange af os kan det være lidt kontraintuitivt. Jeg starter med en personlig, men jeg kan virkelig godt lide det æstetiske.

Og det er virkelig vigtigt. Jeg tror, ​​at hvis vi alle indrømmer det, er i det mindste en del af grunden til, at vi valgte de cykler, vi har i Pastis, fordi vi kan lide, hvordan de ser ud. Så undervurder ikke vigtigheden af ​​det.

Og jeg henviser ikke kun til udsigten til cyklen i profilen, når jeg heller ikke tager et billede af et cykelhvelv. Hvad jeg faktisk mener, når du kører det, og du ser på dine ben, og det ser bare så rent ud, jeg elsker det, så kan du måske også lide det. Men så måske ikke, det er en meget personlig beslutning.

Nu for ydelsesfordelene, selvfølgelig, fordi du fjerner din forskifter og en af ​​kæderinge. Det er ikke alt for meget besvær, måske 250 gram, når du indregner kablet, som du også kan slippe af med. Faktisk er en af ​​de vigtigste fordele, og en der ikke deles med racercykler, at hvis du fjerner skifteren, kan du montere bredere dæk.

Selv med GRX, hvor skifteren og kæderne faktisk er noget adskilt, er der stadig en officiel dækbreddegrænse på 42 millimeter - hvis du fjerner det, kan rammeproducenten passe ind i meget bredere dæk. På dette tidspunkt har mange af jer allerede nævnt, at hvis dine skiftedage er lange nok, kan du stadig montere rigtig brede dæk og en derailleur. Men her er den ting, der helt sikkert vil ændre sig, selv med bredere dæk, føles cyklen meget livligere og mere lydhør.

Og det er derfor, det er et ret vigtigt aspekt. Fjernelse af skifteren befri designerne helt fra mountainbikes, og det samme gælder også grus, selvom det ikke er så vigtigt. Endelig kan du nu bruge din venstre skifter til at gøre andre ting som at aktivere en dropper-post (blød musik) Seriøst, ja, jeg mener, jeg har faktisk en dropper-post på mit bjerg lige nu, og jeg elsker det, men personligt har jeg det ikke se behovet for en landevejscykel, men jeg sagde det om mountainbikes og nu ville jeg ikke være med det, så ja, ja ja, kom tilbage til mig om fire år, og jeg vil sandsynligvis måske ikke være så langsom ved optagelse ligesom mig. (blød musik) Okay, lad os tale om gearforholdet.

Hvordan fungerer det, når du fjerner halvdelen af ​​dit gear? Meget større kassette bagpå. Så i dette tilfælde har jeg et 11 til 42 mountainbike sæt på det med GRX, du har brug for en speciel bagskifter til at rumme en sådan bred kassette. For cyclocross ville det ikke være så vigtigt, men for grus har du helt sikkert brug for disse enkle gear, hvis terrænet kræver det, for det er ikke så sjovt at komme ud og løbe på cyklen uden for et tværløb.

Og hvis vi er ærlige, er det heller ikke så sjovt i en cross-racer. Og 11 til 42 kassetter som denne med en 42 kædehjul betyder, at du vil løbe tør for gear omkring 60K i timen i modsætning til 70 kilometer i timen med en ring med 48 tænder. Det lyder faktisk ikke så vigtigt, for jeg har sagt det før, men jeg har tendens til at stoppe omkring 60K i timen i disse dage.

Jeg ved dog, at mange mennesker bekymrer sig om dette. I den anden ende af spektret kan en 31-34 kombination give dig mulighed for at holde dig på sporet - cyklen kører cirka tre til fem kilometer i timen i modsætning til fem til syv kilometer i timen for en 42-42. Med hensyn til spring mellem gearforhold på vejen kan de føle sig ret betydningsfulde, især når du kører en gruppe, og din venstre hånd indstiller tempoet eller ej.

Men det er værd at huske det punkt, vi berørte tidligere, hvilket er, at du med et 22-trins to-sæt faktisk kun ser ud til at have omkring 14 forskellige udvekslingsforhold. Når du kører off-road, og hastighederne generelt er langsommere, vil du opdage, at de større spring mellem gear faktisk er noget der skal hilses velkommen, det er en positiv ting, ellers vil du bruge dit liv på at skifte gear til mig var 16. Og jeg ' Jeg har sparet for evigt til en højhastighedskassette.

Min mountainbike, fordi jeg troede, at det ville gøre mig hurtigere, når jeg i virkeligheden bare brugte hvert løb konstant på at skifte gear, fordi jeg aldrig kunne finde den rigtige, ikke en god, men det er sandt. Så hvis det er fordelene ved hver, hvordan ved du, hvad du skal vælge? Nå, hvis du vil have en lydhør, livlig gruscykel med virkelig brede dæk, har du brug for en alligevel. Så valget kan tages fra dig.

Så hvis du kan lide ideen om enkelhed, let vægttab og muligvis lidt mere robusthed, er den ene efter den anden bestemt foran. Så er der selvfølgelig det vigtige spørgsmål om æstetik, det hele er personligt, men to er langt fra døde, tværtimod. Det er bevist, det er mere sofistikeret end nogensinde, og så længe dine dæk- og rammevalg ikke udelukker det, er det en fantastisk mulighed.

Jeg tror, ​​at mange mennesker stadig vil blive påvirket af de mindre spring mellem gear, men får stadig det bredere gearforhold spredt generelt. Sørg for at give os dine tanker om, hvad dit valg er, eller hvad dit valg ville være. og lad os vide i kommentarfeltet nedenfor, hvorfor give denne artikel store tommelfingre, og hvis du gerne vil se en anden om valgene på din gruscykel, kan du klikke for at skifte til denne på skærmen nu.

Kan jeg konvertere min gruscykel til landevejscykel?

SVAR: Digkanbrug bestemt engrus cykelhave enlandevejscykel. På mange måder er det meget mere behageligt end en traditionellandevejscykel, fordi dukanBrug bredere dæk ved lavere tryk for at give dig selv en god dæmpning. Du får også bedre stop ogvenderstrøm fra mere gummi påvej.

Hvordan ved jeg, hvilken størrelse grus til min cykel?

Hvis du befinder dig imellemstørrelser, tag den større, hvis du planlægger at tage lange eller flere dages ture, den mindre, hvis du for det meste planlægger at tage korte og hurtige ture. Der er ingen grund til ikke at eje engrus cykel.

Når det kommer til at købe en ny cykel, er det absolut nødvendigt at vælge den rigtige størrelse. Der er mange forskellige indstillinger, du kan foretage på din cykel, såsom stængel, sadel, endda sadelpind eller krumtaplængde - forskellige justeringer, du foretager på din cykel, påvirker ydeevnen og følelsen. At købe en cykel, der er for lille eller endda for stor, føles aldrig rigtigt.

Vi hjælper dig med at vælge den perfekte cykelstørrelse til dig. (Glæde elektronisk musik) - Lad mig forklare størrelsen, inden vi begynder. Fordi det ikke er så let at bestemme cyklen ud fra hvor høj du er.

De fleste producenter vil mærke deres cykler i størrelser små, mellemstore, store osv. Men andre vil også mærke dem med et nummer. Disse varierer generelt fra 48 til 62, og det svarer til at måle i inches fra bundbeslaget, der er hernede til toppen af ​​det øverste rør.

Der er dog intet ensartet med den måde, ryttere måler deres hjul på. Bare fordi du altid har haft en 54 fra et mærke, betyder det ikke, at en 54 fra et andet mærke passer dig. Effektiv sæderørlængde er blot en af ​​tre virkelig vigtige måder til at måle din næste cykel.

Yderligere to måder at måle din cykel på er kendt som rækkevidde og stak, og disse er internationalt anerkendte standarder. Rækkevidden henviser til en midterlinie fra bundbeslaget til hovedrørets midterlinie. Og din stak er relateret til et meget lignende niveau. men inkluderer også cyklens højde.

Det lyder måske lidt kompliceret, men forhåbentlig hjælper grafikken på din skærm. Det er som at købe et par bukser. Bukserne har en taljestørrelse, men de har også en benlængde.

Og i lighed med at købe bukser skal du prøve flere par eller køre flere forskellige cykler for at finde den perfekte pasform til dig - men inden vi går ind i det, lad os få det Lad os undersøge et enkelt, men grundlæggende punkt først. Nå, hvad er vores sadelhøjde, og hvordan finder vi den? Nu er det meget let at finde en sådan mur, gå på cyklen, læg begge hænder på styret, tryk på pedalen indtil klokken 6. Sæt nu din hæl på pedalen.

Du skal nu finde dit ben lige. Når du derefter klemmer det ind og vender det tilbage til sin normale position, vil du opdage, at dit ben er let bøjet. Virkelig let, men meget effektivt til at finde den rigtige sadelhøjde til dig - At finde den rigtige sadelhøjde er relativt let, og det er fordi du har stor frihed til at justere.

Når det kommer til at justere din rækkevidde, er du dog meget mere begrænset i den justering, du kan foretage, selvom det kan være vigtigere for din komfort på cyklen. Nu varierer rækkevidden af ​​forskellige cykler inden for en producent, men også fra mærke til mærke, og det afhænger af den type ridning, cyklen er designet til, men også af størrelsen på din cykel d. ser e Frankrig er generelt meget langt og meget lavt.

Mens en gruscykel er lidt kortere og højere. Tallene, der vedrører, hvordan cyklen klarer sig, kaldes Stack and Reach. Hvis du husker dem fra tidligere cykling, er du relativt mere afslappet ved at køre eller er lidt mindre fleksibel, vil du sandsynligvis foretrække noget, der er kortere og højere. På den anden side, hvis du kører, vil du sandsynligvis foretrække noget, der er længere og lavere.

For eksempel af forskellige typer geometri har Canyon delt sine tre cykler i forskellige kategorier, Pro, Pro Sport og Sport Geometry. Så hvordan skal du beslutte, hvor dit styr skal hen? Nå, det kommer til at afhænge af et par ting. Hvis du har lange arme og en lang ryg, og du er meget fleksibel, kan du sandsynligvis få dig selv i en længere, lavere position.

Hvis du er mindre fleksibel eller har kortere ryg og arme, så er det modsatte naturligvis også tilfældet. Endelig betyder det også, hvilken type ridning du laver; Men hvis sadlen er i den rigtige position, skal skulder til hoftevinkel være 40 til 45 grader i forhold til vandret under hjulene, med armene 80 til 90 grader over bjælkerne. Du skal justere højden på dine stænger, dette er relativt hurtig og nem ved at justere afstandene, slå dem ud og lægge dem under for at hæve dine poler eller omvendt for at sænke dem. Men hvis du har brug for at justere rækkevidden, bliver det lidt sværere.

Du bliver sandsynligvis nødt til at købe en ny stamme eller i mit tilfælde bytte hele styrets opsætning. Men hvis du har brug for at justere din stamme med mere end to eller flere inches, skal du sandsynligvis have en anden rammestørrelse. Og mens du kan glide din sadel frem og tilbage et par inches, bør det aldrig gøre det for at reducere din rækkevidde.

Din sadel skal kun dikteres af dine ben, så sæt den i den rigtige position, og lad den være, hvor den er. (glad elektronisk musik) - Så du har fundet den cykel, du er vild med, men du er et sted mellem størrelserne. Måske er det en 54 eller en 56, et medium eller en stor.

Nu er forskellen mellem begge disse cykler stakken og rækkevidden. Området er dette, og stakken er her. Hvis du er en højere rytter, har du en større sadelpind, hvilket betyder, at du har brug for styret lidt højere, dermed stakken, men hvis du vil have en racercykel med en racy følelse, vil de fleste ryttere vælge en mindre cykel og tilføj en længere stilk.

Men hvis du vil have en mere stabil og opretstående position på cyklen, skal du gå efter den større cykel med denne højere stak. I sidste ende kan du vælge en rammestørrelse udelukkende baseret på din højde og sadelhøjde, men du skal virkelig bestemme, hvilken type ramme du vil have. Ønsker du lang og lav eller ønsker du opretstående? Hvis du kunne lide denne artikel, så giv den store tommelfinger op, og hvis du vil have flere vejledningsartikler, hvorfor klikker du ikke på mig?

Hvordan kan jeg gøre min gruscykel hurtigere?

Måske fungerer det for nogle ryttere. Resten af ​​os ved at bytte det tunge, stive 'grus'dæk til et sæt smidige,hurtig- rullende dæk villaveditgrus cykelsomhurtigsom en vejcykel.

Er gruscykler en hastighed?

Salsa Cycles 'senestegrus cykel, Stormchaser, er ensinglespeed gruscykeldesignet til dem, der kan lide en udfordring, men også den absolutte enkelhed, lave løbende omkostninger og direkte følelseseffektivitet, som kun encykelmed enenkeltgear kan levere.03/16/2020

Hvorfor har gruscykler 1x?

TIL1xdrivkæde giver dig mulighed for at køre bredere dæk. Uden en frontskifter for at begrænse afstand, rammerkanvære designet med relativt korte kædestænger. Dette holder kørslen smidig, samtidig med at der stadig er plads til dæk i det 42-50 mm brede område (afhængigt af om du har det)har700c eller 650b størrelse hjul).18.08.2020

Skal jeg få en gruscykel eller landevejscykel?

Racercyklervil typiskharen kort akselafstand og stejlere vinkler for smidig kørekvalitet og livlig håndtering.Racercyklervil ogsåharen længere rækkevidde og kortere rammestak og hovedrør for at lette en længere, lavere, mere aero-position, mensgruscyklerer kortere og mere lodrette.

Kan du mountainbike med en gruscykel?

Gruscykler kankonverteres til at bruge enmountainbikedrivlinje (fx SRAM AXS giver mulighed for en muletopsætning ved hjælp af 10-50tbjergkassette). Men de flestemountainbikeshar ikke nok plads til at passe til de større kæderingegrus cykelkørsler og top-end hastighed vil altid være begrænset i forhold tilgruscykler.

Er gruscykler mere lodrette?

TILgrus cykelvil typisk give dig enmere oprejstkørestilling end vejcykelgeometri med et længere hovedrør og kortere rækkevidde. Det skulle resultere imerekomfort på lange ture og giver dig også mulighed for at flytte din vægt for at tackle forhindringer og off-road nedkørsler.

Hvad er den bedste opsætning til en gruscykel?

I gruscykling kan en cykelopsætning til en begivenhed være mindre end optimal for en anden. Veje og terræn i Midtvesten i USA adskiller sig radikalt fra det, du møder i bjergene i West Virginia og North Carolina. Derfor kan kursusspecifikke cykelopsætninger variere.

Hvordan ændrer gearet sig på en gruscykel?

Ting ændrer sig lidt, når du kører på grusveje. Dækkene bliver større, deres bredde og højde øges. Dette ændrer dækets ydre diameter, som direkte påvirker dit gear. Pludselig bliver den 50/34 kædekombination på de samme 700c hjul lidt sværere at vende om.

Hvilken type kædehjul har jeg brug for til en gruscykel?

På en landevejscykel giver den ærværdige 'kompakte' kædehjulsopsætning, som den er kendt, en velafbalanceret parring af kædehjul, især når den matches til en passende kassette til det terræn, du kører. Panaracer Gravelking SK 700c x 38mm.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Øvelse håndcykel - enkle svar på spørgsmål

Er håndcyklen en god træning? Selvom flere kalorier forbrændes af de store muskler i dine ben under regelmæssig cykling, tilbyder armcyklen et effektivt alternativ til at sprænge kalorier og øge din puls. Nogle maskiner sørger for cykling for både arme og ben for en total kropstræning.

Acsm-certificeret træningsfysiolog - den ultimative guide

Hvor hård er ACSM-træningsfysiologeksamen? Denne eksamen er beregnet til at være lidt vanskelig, hvilket vil give dig en ret udfordrende karriere. Så udfordrende som det måtte være, passerer satsen omkring 68%. Det betyder, at du sandsynligvis vil give dit første forsøg videre. 65% bestået sats for ACSM-certificeret klinisk træningsfysiolog.

Stol træning derhjemme - enkle svar på spørgsmål

Hvilken øvelse kan du lave i en stol? 11 hurtige stoløvelser, der fungerer så godt som at gå til GymArm-cirklerne. Sid på stolen med lige ryg, benene bøjet 90 ° og fødderne plantet på gulvet. Bøjet med armlift. Triceps Dip. Stolplanke. Siddende hofteprop. Russisk drejning. Benløft. Hurtige fødder.

Body workout for abs - søg efter løsninger

Kan du få mave fra kropsvægt? 'Du kan udføre alle de abs kropsvægt bevægelser i verden, men den bedste måde at opbygge en stærk kerne på er at gøre store løft som squats, prespresser og markløft,' siger Nick Mitchell. “Sideplanker, crunches og russiske vendinger rammer dine mavemuskler fra alle vinkler. Du er nødt til at overbelaste dine muskler, så de aldrig er komfortable. г.

Motion og alzheimers forebyggelse - Komplet manual

Hjælper vandring med at forhindre Alzheimers? At gå fem miles om ugen viste sig at forbedre hjernens modstand mod Alzheimers sygdom og mild kognitiv svækkelse og reducere hukommelsestab over tid.