Vigtigste > Hjerte > Effekt af kold temperatur på puls - almindelige svar

Effekt af kold temperatur på puls - almindelige svar

Hvordan påvirker kold temperatur puls?

Koldt vejrkan lægge en masse stress på kroppen ogpåvirkedithjertepå en række måder. Nederstetemperaturerkan få blodkarrene til at indsnævres. Dette betyder, at dinhjerteskal arbejde hårdere for at flytte blod gennem kroppen.Koldt vejrkan ogsåpåvirkedithjerteved at øge dit blodtryk oghjerterytme.



Vi ved alle allerede, at du om et øjeblik ligger i sengen komfortabelt indpakket i en kokon af tæpper, behageligt varm og fredelig. Derefter går din alarm ud, og inden du ved af det, trækker du igennem en anden kold vintermorgen for at arbejde otte timer på et job, du hader at prøve ikke at tænke på at gentage den rutine i morgen og hver dag efter det. Indtil du dør.

Eller måske sidder du fast i hundedagene om sommeren, midt i en anden rekord, der bryder varmebølgen, fordi global opvarmning bestemt ikke er ægte og trænger desperat til at give dig selv op og finde en vis lettelse. Sandheden er, at de fleste mennesker hellere vil leve vores liv i en behagelig stuetemperatur på halvfjerds grader Fahrenheit, men vores virkelighed trodser rutinemæssigt de bitre elementer, ekstrem kulde eller ekstrem varme. Hvis du bor på et vanvittigt sted som Australien, får du begge dele - og ethvert dyr der kan dræbe dig, både varmt og koldt.

Men hvad nu hvis du kunne træne dig selv i at modstå virkningerne af ekstreme temperaturer? Vi har alle læst om nutidens supermænd, der kan modstå ekstrem varme eller ekstrem kulde og gøre ting, der ser ud til at være næsten alle andre, der lever en Kill-person. Hvad med dig, den gennemsnitlige Joe? Kunne du realistisk træne din krop til at overleve ekstrem kulde? Wim Hof ​​er en hollænder kendt som en ekstremofil, der har optjent kaldenavnet 'The Iceman'. Faktisk har du sandsynligvis set ham på vores show The Teenager Hof udsætter sig regelmæssigt for ekstrem kulde, og han har lært ikke kun at elske det, men at trives i det.



Han har gennemført adskillige maratoner på polarcirklen helt barfodet, en gang svømmet i is i over en time, og næsten hele højden af ​​Mount Everest har kun shorts på. Men Hof er ikke forsvarsløs mod kulden, fordi den første gang han forsøgte at sætte rekord i issvømning, måtte han reddes af en dykker, efter at hornhinden begyndte at fryse. Ja, du har hørt korrekt, hornhinder ser ud til at fryse, og alt hvad det gjorde var at bremse gården.

Han slog rekorden allerede næste dag. Så hvordan gør han denne utrolige bedrift dengang? Hof er kendt og bliver ofte kritiseret for markedsføring hvad? han kalder Wim Hof-metoden. Selvom anmeldelserne er blandede, er metoden ret enkel og består af regelmæssige meditation og udførlige åndedrætsøvelser.

Ifølge metoden starter du først med tredive vejrtrækningscyklusser designet til at udløse kontrolleret hyperventilation af lungerne fuldstændigt, hvilket betyder at du starter med ånde ned i maven og langsomt udvider dine lunger opad. Slip derefter din ånde, men uden faktisk at puste ud - i stedet lade trykket i lungerne skubbe luft ud, inden du indånder igen. Cyklusser med kontrolleret hyperventilation fokuserer derefter på at kontrollere din krops reaktion på iltmangel.



Du gør dette ved at trække vejret dybt, holde pause og derefter udvise al luften fuldstændigt fra lungerne. Derefter, med dine lunger tomme, modstå trangen til at indånde så længe som muligt. Du kan føle dig i panik over iltssult, men hvis du holder ud længe nok, vil du til sidst få en bølge af ilt, da din lever frigiver iltet blod, som den holder til nødsituationer som denne.

Fridykkere, der svømmer uden ilt, øver ofte på at nå dette punkt og advarer om, at den sværeste del bare er kølig og ikke freaking out. Det tredje trin er at derefter arbejde på din åndedræt. Når du har mestret hele udåndingsøvelsen, gentager du derefter, og når din trang til at trække vejret bliver utrolig stærk, trækker du derefter en dyb indånding og holder den i 15-20 sekunder.

Samlet set bør en fuld træning omfatte tre på hinanden følgende runder i alle tre trin, og dette krav fra Hof vil hjælpe dig med at mestre din evne til at modstå virkningerne af kulden. Men fungerer det? Nå, overraskende, ja. Forskere har fundet ud af, at det kan have mere at gøre med ens egen mentale opfattelse og viljestyrke end med biologisk adfærd.



Undersøgelser af mennesker, der har lært at modstå kulden, viser, at deres kropstemperatur forbliver stort set den samme som hos en normal person, det er bare, at deres opfattelse af kulden er forskellig. For dem er den samme kulde, der får dig til at løbe ned i en bunke tæpper, bare en brise. Naturligvis hjælper biologi, og forskere har også fundet ud af, at mennesker, der regelmæssigt udsætter sig for ekstrem kulde, faktisk udvikler fedtaflejringer kendt som brunt fedt.

Dette er den samme type fedt, som du havde som baby, og skyldes hovedsageligt dit buttede, søde udseende som en nyfødt. Babyer er ret forfærdelige til at opbevare kropsvarme, så kroppen er i stand til at forbrænde, at fedt er meget mere effektivt end almindeligt fedt og holder det varmt. Regelmæssig udsættelse for ekstrem kulde kan få din krop til at tro, at den har brug for at producere disse typer fedtaflejringer, og de hjælper igen med at holde dig varm.

Tricket er dog at gennemgå en akklimatiseringsproces kaldet ekstremofiler eller processen med gradvis stigning i ekstrem kulde. Undskyld, men at spise en bunke donuts i sofaen giver dig ikke det dyrebare brune fedt, du har brug for til din undertøjsrejse til Nordpolen, bare almindeligt fedt. Så hvordan vænner man sig til ekstrem kulde? Start med din viljestyrke først, for hvis du ikke har meget af det, vil du aldrig vænne dig til kulden.

Du kan dog starte med regelmæssigt at fordybe dig i koldt vand. I Sydkorea er der et samfund af kvindelige fritagere, der regelmæssigt dykker efter perler i det frysende hav uden tøj på mere end en bomuldsdragt. Kvinder i alle aldre dykker ned i dette dyk, selv kvinder over 90 år.

Regelmæssig udsættelse for koldt vand har hærdet kvinder mod kuldenes indvirkning på deres kroppe, og den gode nyhed er, at du også kan gøres så hårdt som en koreansk bedstemor. Du kan begynde at brusebad hver morgen, når du, som du allerede skulle gøre, men lige nu skal du bare gøre det med koldt vand og starte med at udsætte dig for et dejligt varmt brusebad i 30 sekunder i slutningen og derefter gradvist øge tiden, indtil du endelig få et rigtigt koldt brusebad. Du er godt på vej til at vandre i Antarktis i din fødselsdagsdragt, og du sparer en formue på din vandregning - det er dobbelt fortjenesten. At leve med sne et eller andet sted, er det tid til at intensivere et gear.

Antarktisk opdagelsesrejsende HR Bowers var kendt for at strippe helt nøgen hver morgen og hælde spande med koldt vand og sutte på sig selv. Du kan dog starte med en teknik, der ofte kaldes Wim Hof ​​start 'sne lægning', og du gættede det, det er meget let at lægge så lidt sne som muligt. Som med brusebad skal du regelmæssigt øge den tid, du udsættes for sneen.

Men hvis du ikke er dækket af sne et sted, kan du replikere dette med en. fyld karret fuld af is og skub ind i det. Jo længere du kan blive i det, jo tættere er du på at kalde dig selv en rigtig ismand.

Inden længe skåler du colas med isbjørne, der kun bærer sandaler, selvom vi bør advare dig om, at udsættelse for ekstrem kulde pludselig medfører en risiko for et hjerteanfald - så sørg for at du er ved godt helbred, før du prøver nogle af disse og konsulter en læge. Selv Coca-Cola løgne, og isbjørne spiser dig 100%, selvom de heldigvis for dig alle snart vil være døde af den globale opvarmning. Vi er halvt på planeten nu og har intet andet end boxershorts med tema Duck Tales og smiler - men hvad med varme? Til opvarmning henvender vi os til en af ​​vores egne overlevelsesguruer i ørkenen, som har haft regelmæssig erfaring i ørkenmiljøer med temperaturer langt over 100 grader Fahrenheit - eller hvad som helst folk, der aldrig har landet på månen måler med.

Bare sjov, vi burde virkelig alle bruge et enkelt målesystem, og det er lidt fjollet, som vi ikke gør. Varme er også et mentalt problem, men i modsætning til kulde kommer kroppen faktisk først. Ved ekstreme temperaturer prøver kroppen at afkøle sig ved at svede voldsomt, idet vandet fungerer som en strålende væske, der gør det lettere at overføre varme fra kroppen til den omgivende luft.

Dette lille trick gjorde forresten mennesker til de bedste arter på jorden - mens andre dyr dræbte bytte med skarpe kløer og hugtænder, kørte vi bare vores bytte ihjel, normalt på de varmeste tidspunkter af dagen, hvor dyr kan De sveder ikke eller sveder meget dårligt og var mest modtagelige for døden på grund af overophedning. I mellemtiden pumpede vores fantastiske svedkirtler væk hele tiden og forhindrede os i at dø, da vi jagede vores bytte i miles. Men den virkelige grund til, at vores gamle forfædre gjorde det? Tip ikke fra varmen, og så mange moderne forstads-spartanske udfordringsforsøg gør det med vand.

Vi har nøje undersøgt dette emne og fundet ud af, at topforskere har lært, at sved mest består af vand, så hvis du ikke er ordentligt hydreret, har din krop ikke meget fugt at arbejde med og sprede den dødbringende varme, som opbygges inde i din krop. Selvfølgelig har din krop brug for vand til stort set alt, hvad den gør. Det virkelige trick til at overleve ekstrem varme er bare at forblive hydreret.

Utroligt, i et varmt miljø kan du miste op til en liter vand i timen under anstrengende aktivitet, og i betragtning af at de fleste læger anbefaler at drikke 1,5 til 2 liter vand dagligt under normal aktivitet, kan du hurtigt fortælle, hvad problemet er. Tricket er at holde drikkevand i løbet af din tid i varmen.

Vores ørkenguru anbefaler, at du drikker mindst otte liter om dagen under hele hedebølgen. Du bør indtage dette vand i et moderat tempo, da ekstrem varme kan gøre maven meget følsom, og at drikke for meget vand på én gang kan føre til opkastning, og hvis du ikke kan lide at spise opkast, vil du miste dyrebare liter vand fra det . I stedet skal du bare drikke op og ned og tage hyppige slurke.

Men hvis du er ude i ekstrem varme i lange perioder, er vand alene ikke længere nok, og du har brug for værdifulde mineraler som kalium. På grund af sukker og andre ingredienser, som din krop ikke har brug for, medmindre under ekstrem stress, er sportsdrikke forfærdelige at drikke, hvis de bare sidder i sofaen hele dagen og ikke gør andet end at råbe til informative YouTube-shows i kommentarerne. Tilføjelse af sportsdrikke til din hydrering i ekstrem varme holder dig dog i topform, og så længe du beskytter din udsatte hud mod solen, er der virkelig ingen grænse for, hvor længe du kan udholde brændende temperaturer.

Overhydrering kan dog også være dødelig, hvilket fører til en tilstand kendt som vandforgiftning. Bare rolig, dette er ret sjældent, og din krop vil advare dig om denne tilstand temmelig hurtigt - men hvis du virkelig er midt i rekordbrud, er der ringe risiko for, at dette sker. Hvilke tip kan du give for at undgå ekstrem varme eller kulde Har du nogensinde været på et rigtig varmt eller virkelig koldt sted? lad os vide i kommentarerne! Og som altid, hvis du nød artiklen, så glem ikke at like, del og abonner på mere godt indhold!

Stiger pulsen i koldt vejr?

Koldt vejrgør dinhjertearbejde hårdere for at holde din krop varm, så dinhjerterytmeog blodtryk kanøge.

Hvordan påvirker temperaturen din puls?

Detbelastning påhjertetøges med aktivitet og motion, især i varmt vejr. For hver graddetkroppens indretemperaturstiger,hjertet slåromkring 10beatspr. minut hurtigere.Detresultatet ertildramatiskstigning påstress pådit hjerte.19. 2018.

Hvorfor falder din puls i koldt vand?

Ud over,detkøligerevandet,detstørredetdykkerrespons, hvilket potentielt kan føre til enlavere pulsog højere blodtryk. Nogle mennesker reagerer så stærkt påkoldt vandder bare lægger deres ansigt i en skålaffedt nokvandkan få dem til at miste sig fra enlav puls.

Øger rysten din puls?

Menvoreskroppe arbejder hårdere end de fleste af os er klar over, når vi begynder atgyse. 'Folk kan faktisk haveøgeaf blodtryk, og de kan faktisk haveøgeihjerterytme, 'Dr. Sagde Vedina.

Hvilke fødevarer får din puls til at stige?

Fødevarerog drinks med høje niveauerafaminosyre tyramin kanforårsage dinblodtryk tiløgeog føre tilhjertehjertebanken. De inkluderer: aldrede oste. spekemat.

Forøger nedsat kropstemperatur puls?

KONKLUSIONER:Øgeikropstemperatur erforbundet med en lineærøgeihjerterytmeaf 9.46beats/ min / C hos hun og 7,24beats/ min / C hos mandlige patienter.

cykelruller

Vil drikkevand sænke hjertefrekvensen?

Sænkningen hurtigHjerterytme

Dithjerterytmekan midlertidigt stige på grund af nervøsitet, stress, dehydrering eller overanstrengelse. Sidder ned,drikker vandog tagerlangsom, dybe vejrtrækningerkangenereltnederstedithjerterytme.

Vil et koldt brusebad sænke min puls?

koldt brusebadmellem kørsler.Det kolde brusebadhavde ingen signifikant effekt pådetenergiomkostninger, iltgæld ellersatseraf inddrivelse afdetventilation eller iltoptagelse. Kunpulstildet60% indsats medbadetresulterede ilavere pulsniveauer underdetanden øvelse og restitution.

Hvad forårsager kulderystelser og hurtig puls?

WebMDSymptomChecker hjælper dig med at finde de mest almindelige medicinske tilstande, der er angivet afsymptomer kuldegysninger og hurtig puls(trykke) inklusive generaliseret angstlidelse, panikanfald og Lyme-sygdom.

Hvordan påvirker koldt vejr din puls?

Koldt vejr får dit hjerte til at arbejde hårdere for at holde din krop varm, så din puls og dit blodtryk kan stige. Disse ændringer kan forårsage hjerteproblemer, især hvis du allerede har en hjertesygdom.

Hvad sker der med din krop i koldt vejr?

Koldt vejr får dit hjerte til at arbejde hårdere for at holde din krop varm. Dine blodkar indsnævres, så hjertet kan koncentrere sig om at pumpe blod til din hjerne og andre større organer. Forkølelsen kan også øge risikoen for at udvikle blodpropper, hvilket kan føre til et hjerteanfald eller slagtilfælde. Hvad kan jeg gøre for at holde mig varm?

Hvorfor stiger mit blodtryk i kulden?

For eksempel kan kulde få dit hjerte til at slå hurtigere, hvilket får dit blodtryk til at stige, siger interventionskardiolog Leslie Cho, MD. 'Det er virkelig, hvordan kroppen reagerer på kulden,' siger Dr. Cho. ”Kroppens første reaktion er at forsøge at holde varmen. Så blodkar trænger sammen for at holde varmen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.