Vigtigste > Mountainbike > Gruscykel vs mountainbike - praktiske beslutninger

Gruscykel vs mountainbike - praktiske beslutninger

Skal jeg købe en mountainbike eller gruscykel?





(Bell ringer) - Ah, frokosttid. - Ja, min yndlings tid på dagen, Henry - Hvordan har du det, kammerat? - Nå ja, jeg har chokolade i dag, jeg ser frem til det. - Åh skat.

Jeg fortæller dig hvad Chris, så du den artikel om GCN forleden, hvor Dan og Si lavede lidt mountainbike? - Ja, det gjorde jeg faktisk, og jeg blev virkelig overrasket, jeg syntes, det var rigtig godt - Åh jeg mener - Det var så godt, fordi det var sådan. - Ret. - Latterligt.

Hvad? - Åh. - Din store mountainbike har syv hjul på i disse dage. Det er ikke en mountainbike længere, ikke? - Du ved ikke hvad du taler om. (Slap) - Du vil gøre alt, hvad Cannondale-fyre gør. - Jeg ved ikke engang hvad det betyder! - Du elsker bare Taylor Fitty.



Du elsker ham så meget. - Jeg er her i de smukke Cotswolds med den skarpe Chris Opie. For et par uger siden faldt vi lidt ud.

Og jeg tænkte bare, 'Det er ikke rigtigt, når venner er delt over noget så dumt.' - Jeg er her på disse spektakulære bakker omkring Striageto bosætter jeg scorer med den uudholdelige Henry Quinney. Ser du, for et par uger siden blev vi lidt uenige, og jeg syntes, det var en skam at snuble over noget så vilkårligt - jeg arrangerede noget som et fredstopmøde, en gæst i min ydmyge bolig, kunne ikke hjælpe det, og vi kom hurtigt ind i en heftig diskussion.

Han havde en vrede i sit hjerte, som selv min hjemmelavede moussaka ikke kunne undertrykke. Og hvad var det, hvad var årsagen til hans vrede? Nå, det var en forpligtelse over for en farlig ideologi: gruscykling. - Jeg tilbød noget som et fredstopmøde, men Henry selv prøvede det som gæst i mit familiehjem til middag At stikke knive ind og vi kom ind i en heftig debat, drevet af vrede og had, som selv min hjemmelavede lasagne ikke kunne undertrykke - da jeg pragmatisk foreslog, at alle cykler faktisk er gruscykler, blev han sur. hvor jeg lod det tørre så forsigtigt og stormede ind om natten - Da jeg forsigtigt foreslog, at gruscykler faktisk havde deres plads, blev han sur.



Han kastede sin billige pils i ansigtet på sin kone. Han rev sin jakke af krogen, hvor jeg lod den tørre så forsigtigt og stormede ind om natten, både chokeret og forfærdet, men jeg er ikke interesseret i at give efter for hans trussel. - Jeg var selvfølgelig forfærdet og chokeret, men jeg vil ikke forkæle ham med hans smålige nag. - Jeg vil helbrede nogle sår og bygge bro over rift.

Så vi tager en tur. Vi tager en god tur. - Jeg er her for at helbrede nogle sår og bygge bro over nogle kløfter.

Vi tager en tur. Og det bliver en god tur. - Ikke engang Chris og hans gruscykel - Ikke engang Henry Quinney kan komme i vejen. - Åh, hvad laver du her? Hvad filmer du? - Åh, vi laver How to Getlegs som Chris Opies GCN-artikel - Jeg troede, vi ville være her kl. 10 - Det gjorde du ikke - Hvordan man tackler Chris Opies uudholdelige ego. - Det er ret stort.



Vi ses her igen kl. 10 - kl. 10 - Du bringer nogle store ben, Henry - Jeg bringer alle de ben, jeg har.

En time senere i gang. - Tjek mit dropstyr. - Så lad os starte denne tur for alvor, vi har allerede planlagt vores rute.

Det hele er downloadet. - Ja. - Start bare motorerne, og så er du klar. - Rekorden er en time og 40, Henry. - Åh god gud.

Ingen ide. Drikker I ikke bare soja latte, er det ikke aftalen? - Nej, espresso. (Latter) - Lidt stramt her, men efter dig. - Nej, jeg insisterer efter dig.

Jeg ved ikke, om dine dæk passer, de er så smalle. Du må hellere gå først. - Det er en meget smart vittighed.

Efter dig - Nej, nej. Du ved alt om verdensmesterskab ned ad bakke, du går først - han er bare sådan en dejlig mand. Alt hvad jeg kan sige er, at du valgte din cykel.

Jeg mener, det er ikke en racercykel, men jeg synes, det er meget fornuftigt at bringe noget, dette er en racercykel, selvom det ikke er en racercykel til bjergene. Det er perfekt - det er en flot farve, ikke? - Det er det faktisk - Ligesom din fod på den nedadgående rig, Henry. Jeg mener, det er perfekt til det terræn, vi kører på.

Og den er rød! - Som en så klog som dig, må jeg acceptere dette, Chris, fordi du er en meget fornuftig mand. - Dette er mit mellemnavn. Chris Sensible Opie. - Åh, ikke? Jeg troede, det var grusformaling. (Latter) I dag er der mange doggers. - Nå, det er ret normalt i denne del af verden, Henry. - Jeg hørte, det er lidt af et hot spot.

Jeg mener, der er labradorer, pølshunde, alt - øh, ja. Jeg tror, ​​du måske har fortolket dette forkert, Henry - Nå, de har hunde, og de er hundeluftere. Det er slang for hundevandrere - Hvis det er det, du vil tro på - Okay, jeg har lige hørt, at det er rigtig populært - jeg tror, ​​du går glip af noget, kammerat.

Har du nogensinde samlet hundeæg, Henry? - Hundæg, hvad er de? - Hundæg, de er som, øh, festlige julechokoladestammer. - Åh wow. - Ja. - Er de lokalt fremskaffede? Åh færdigheder. - Ret, du går denne vej. - Lavt liv, jeg tager det moralske højt. (Musik) - Store bremser på gruscyklen. - Nå, jeg siger dig kammerat, det er godt, at du ikke kører på en cykel. - Du ved hvad jeg tænkte bare fordi den vej udenfor er skræmmende. - Dybest set en ATV.

Utroligt maskineri. - Jeg tror ikke engang Jeff Jeep Blake kunne afslutte her. - Nej, jeg tror du har ret.

Jeg mener, det er godt, at jeg har det. Dette er landevejscykling, hvad Jeff Jeep er for biler - Sacré bleu! (Musik) - Jeg vil fortælle dig noget kammerat, jeg tør sige at have det sjovt - jeg sagde, at Kies er fantastisk. Det er virkelig rart at svinge rundt, åh en bro her.

Efter dig, kompis - Nå, du skal gå, din cykel passer ikke. Insister på at gå efter dig. - Nej, nej, nej, Chris.

Kom nu. Efter dig. - Hvad, nej, nej, tak.

Demonter og gå videre. - For at være ærlig ville jeg ikke lade det, jeg ville ikke lade det. Efter dig - den eneste måde at løse dette på - den eneste måde - den eneste måde.

Vi går bare på samme tid - Ja, det er jeg tilfreds med. Højre - klar? 3. - Inhaler. - 2, 1, gå. - Lad mig bare bringe mit styr ind. - Ja, du har store, brede styr med dig. - Det er let, det er let. - Jeg har lyst til at få 'jeg får denne hit ting om et øjeblik, - Åh min gud. - Læg mine hænder i midten. - Åh ja, okay. - Buddy, jeg rammer næsten stedet. - Vi gør det. - Åh min Gud, ja - Ja! Woo! - Jeg fortæller dig, hvad den smule af en grusvej med en kold lastbil virkelig kan bringe om bord, er al kaffe og kagen.

Hvordan lyder det? - Jeg tror nu, det ville være det perfekte tidspunkt at stoppe - Lige mod cykelstativet - Nå, jeg skal bare betale - Nej, nej. Lad mig gå og betale. - Nej, nej. - Ærligt talt - Henry, tak. - Sid ned, sæt dig ned. - Nej, du sidder ned. - Hvorfor er dine firhjulinger så stærke? - Det er alle squats, jeg gør - Skandaløst.

Lad mig betale min godbid. - Hvad med at vi deler regningen? - 60-40. Vi kalder det 60-40 - Henry, det er dejligt for dig at betale 60%, men jeg vippede dem £ 30 - Åh, dit lort - Hvor skal vi hen, Grusmølle Opie? - Op ad bakke - Åh.

Smadre det. (Musik) - Henry, jeg er så glad for, at jeg gav dig kaffe. Det starter virkelig.

Lad os klatre Lad os gå. - Jeg kæmper selv for trækkraft. - Ja, jeg ville sige, hvor knust er du på gruscykler? - Nå, denne nedstigning er sandsynligvis grænsen for at være ærlig, hvis du vil være hurtig. - Det er altid stadig ret cool at være udenfor. - Det får dig ud, ikke? - Jeg mener disse lejligheder, hvordan fungerer de for dig? - Jeg elsker lejligheder.

Flade pedaler TID. - Jeg elsker dem absolut. (Musik) - Så du er tydeligvis for det meste en ivrig cyklist. - Det er mig, Henry. - Nå, hvad er du - Gør du gruscykling meget? Har du det sjovt? - Nå, lidt.

Jeg nød stort set min dag med Steve Jones i maj eller juni. - Oh yeah. - EMBN vs.

Grus. - Ja, det var ret sejt for Island og alle mulige ting. Jeg tror, ​​selv Neil sluttede sig til dig for en ting - Uh, ja.

Gik han ikke med Si? De pakkede lidt af cykler og lavede lidt off-road grusforlystelser - Så sejt - jeg synes, at det ved disse cykler er, det er en port. Et gatewaylægemiddel til faktisk mountainbiking. (Latter) Fordi jeg er inde, og det er virkelig sejt, men jeg ved, at jeg bliver meget gladere, hvis jeg havde en fuld mountainbike. - Ja. - Jeg mener, dette skulle tage nogle knurrede stier. - Ja, det er ret sejt.

Jeg mener langrend, jeg tror for os begge at det er en form for ridning, som vi virkelig, virkelig nyder. Ja, fordi du går til steder, hvor du ser ting, du ikke ser, hvis du bare går op og ned ad bakkerne. Eller hvis du går en tur eller gør noget lignende, fordi du ikke går meget langt, men du kan gå 40, 50, 60 miles på en langrend mountainbike.

Og du ser en masse ting, og du virkelig ramt denne? seje stier, som du ellers ikke ville komme på - Præcis, nøjagtigt. Jeg kan også lide det. Ikke for lurvet, er det? - Det er ikke dårligt, er det? Åh, parkeringsplads. - Det var din pundkage. - Mange hunde dukker op i denne del af skoven, ikke? - Ja, ja, jeg synes, det stort set er udbredt.

I denne del, en del af skoven, er den udbredt. - Jeg mener, jeg har set alle slags pæne små fyre, og Lady, Lady Dogs, tror jeg. Vi har set spaniels, vi har set labradors, vi har set alle slags - jeg spekulerer på, hvor du skal hen med det.

Jeg har stadig lyst til, at du ikke forstår pointen med dogging, Henry. Jeg tror, ​​vi har brug for en lille snak - okay - nogle gode spor der. Skal vi gå? - Ja, lad os gå. - Det er lidt mere mountainbiking, lidt mere dit terræn og lidt mindre.

Fordi jeg føler, at vi kørte meget grus. - Mm Hm. Okay, lad os komme ind på det - kom nu. (Musik) - Okay, du nævnte dogging et par gange i dag - Ja - Og jeg, lige så meget som jeg nød at tale om det - Okay - jeg føler lidt, at du fik den forkerte ende af Got-aktierne. - Har jeg? - Det vedrører noget andet. (hvisker) - De gør noget i deres biler ?! - Ja. - Og hvad gør hundene, når de er? derinde? - Der er ingen hunde, Henry - Jeg forstår det ikke.

Så er dette som en klub? Betaler du udstilling? (Musik) - Åh, Henry. Det var fænomenalt. Jeg følte mig så sparsommelig, du så så business class ud. (Latter) - Hvilken glat formidling.

Du får mig til at rødme - jeg tror, ​​vi kan finde flere af disse. - Jeg tror, ​​vi kan klare det. - Hvad har vi her? Åh, mere enkelt spor. - Åh gud.

Intet at se her! Gå ud herfra. Rullende britisk landskab. Doggers! Hvordan har du det her med hendes Labradoodles og Spaniels.

Uhyrlig. (Musik) - Kom nu, Henry. Tillad mig at hjælpe dig. - Du sagde, at ridderskab var død - Gud, det er let for en alpincykel, er det ikke, Henry? - Ikke en downhill-cykel, men jeg kan godt lide din entusiasme.

Mange tak. - Kom nu, ikke. (Musik) - Ser du? Det behøver ikke alt at være ekstremt - ekstremt, ikke sandt.

Se på min luft! - Åh gud. Denne fyr - vi ser ud til at arbejde lidt på gaden - det er det, denne ting er lavet til, ikke? Kun med piggdæk, virkelig effektiv. Lidt som baggy bukser ser de godt ud på gaden - Nå, ikke sådan hurtig, men lidt mere ydmyg. - Skal vi deroppe, ven? - Det er det.

Det sidste skub helt op. - Åh, dejligt. - Din klatring ser flot ud i dag, Henry. - Åh, sådan en dejlig mand. - Åh, grebet. - Så du har en platform på din cykel? - En platform? Dette er helt stift, Henry. - Åh mit ord. - Den ultimative trinplatform. - Dette er sabotage. - Nej, jeg har et håndtag. - Nu laver vi cyklocross. - Nej, grus.

Strengt grus. Hvad skubber du på Dette er snyd - Hvor mange træningsprogrammer kan mine quads få? - Jeg køber en kop kaffe til dig, hvis du kommer lige ovenpå - ligeud? - Lige frem - Ser du, din cyklocrosser eller grusryder, tror du har monopol, din Bærecykel til forfærdelige ting. Men når det kommer til mountainbiking, er der ingen old school-skole.

Nogle gange skal du bare tjene det - ja. Jeg er bare glad for, at alt, der går op, skal ned igen. Herfra ser det ud som en mur. - Det ligner en mur. (Musik) - King of the World ting.

Bogstaveligt talt over hele verden. - Jeg er ikke sikker på, om det var en grus eller en mountainbike for at være ærlig. - Jeg tror ikke, det havde noget at gøre med at cykle. (Latter) Det var bare en stigning. - Åh, næsten ovenpå. - Dette er bogstaveligt talt det højeste punkt på turen. - Lad os gøre det. - Du først. - Åh, hvilken dejlig fyr. (Musik) - Lad os gå - godt! - Skål for det.

Det var et rigtig godt drev. - Tjek denne opfattelse. Du kan bogstaveligt talt se i miles. - Det er uvirkeligt. - Ved du det bedste ved det? - Næste. - Det går helt ned ad bakke. - Eksklusivt ned ad bakke? - Næsten alle ned ad bakke. - Lidt op ad bakke? - Ja. - Og de flade spørger? - Ja. (Latter) - Ved du hvad, Chris? Gruscykling ser faktisk ikke så slemt ud. - Nej. - Jeg er ked af kampen.

Jeg er ked af at tale så meget om dig bag ryggen. Jeg beklager også, at jeg driver webstedet Chrisnopie.com, men at vi lukker det med øjeblikkelig virkning - jeg vidste det ikke, men Henry, ærligt talt, det er mig, der burde være ked af det.

Ikke kun for mine sårende kommentarer, men for at køre Instagram-siden og derefter tjene penge på, hvor dum du er. Det er en ondsindet handling. Jeg stopper med det samme.

Og faktisk elsker jeg også at køre på alle cykler. Uanset hvor knoblet eller hvor glatte dækkene er - Nå, jeg troede faktisk, du ved, du kører altid hurtigere end mig på stigningerne, men måske har jeg mere erfaring med taktiske nedkørsler. Så måske skulle jeg være på gruscyklen, og du skulle være på den fulde bouncer - Det lyder som en plan, for faktisk dybt nede elsker jeg mountainbiking - Hvor skal du hen? - Swapsies.

Vi ses nedenunder. - Uh, ja. Jeg mener, at noget af det faktisk er ret stejlt.

Kunne vi måske gå på pubben? Lige når jeg begynder at kunne lide fyren - jeg fortæller dig hvad, Chris, der er intet som stivere cyklister i slutningen af ​​en god tur. Tak fordi du kom. - Tak for at have mig. - Ja, det var rigtig godt, og jeg tror, ​​vi viste, at der måske er harmoni mellem cyklerne. - Ja, jeg mener, at vi trods alt kun er på cykler. - Ja. - Og det er alt, hvad der betyder noget - Det er alt, der betyder noget.

Hvis du kunne lide denne artikel, skal du give den store tommelfingre. Hvis du ønsker at blive hos GBM nu, skal du kigge på min lille artikel, der kom ud i september - og hvis du vil have noget lignende og se mig vrede e-cykelsamfundet, skal du klikke her for det. Glem ikke at kunne lide og abonnere, så ses vi næste gang.

Hvad er forskellen mellem en mountainbike og en gruscykel?

Effektivitet og hastighed. På glattere overflader, uanset om der er brolagt ellergrus, tilgrus cykelvil være meget hurtigere og mere effektiv end enmountainbike. Som nævnt tidligere tilbyder bjælkerne en mere aerodynamisk profil, de smallere dæk har mindre rullemodstand, og det hårdere gear er bedre til høje hastigheder.

♪ ♪ - Hvad kan en gruscykel gøre, som en racercykel ikke kan? Nå, vi finder ud af svaret på det nøjagtige spørgsmål, når vi tackler en episk grustur - ja, det er rigtigt. Det ser ud til, at Si på en eller anden måde formåede at overbevise Matt om, at hvad han har savnet i alle disse årtier med cykling, er en gruscykel, og ikke kun fordi den har pedaler med dobbelt ende, gør det lettere for ham at klikke på plads. - Jeg tror jeg kan overbevise dig også i slutningen af ​​dagen.

Jeg har ønsket at udforske disse bjerge i Mid Wales i lang, lang tid. Så hvad jeg har gjort er at se på dette som en god undskyldning for netop det. Så jeg har en lille rute, nogle gode vejture, nogle anstrengende grusture, og vi finder ud af, hvad en cykel ikke kan gøre.

Hvor mange centimeter har du i dag, Dan? - Åh, jeg har, du ved, slags

Jeg gik 6 inches som normalt. - Præcis som normalt. ♪ ♪ - Når du har en fornemmelse af, at jeg har noget til alle racercykler, der er skeptiske over det, så har du ret.

Så jeg tackler Si's såkaldte episke tur på min landevejscykel, mens Matt og Si kører på deres nye Ridley X-Trails. De ligner racercykler, men med plads til bredere dæk, lidt mere stabilitet, praktisk og en Sram 1X drivlinje for pålidelighed. - Okay Dan, lad os først tackle vejspørgsmålet, hvor meget hurtigere er din racercykel? Vores X-Trails har 40 millimeter brede dæk, mens din racercykel naturligvis har 28.

Nå, en bredere bredde i sig selv tilføjer ikke rigtig meget modstand mod trin. Så vi mister ikke for meget her. Vi har dog en springbræt der, selvom det ganske vist tilføjer lidt ekstra træk.

Jeg er dog ret sikker på, at profilen vil være praktisk. Har du allerede et fladt dæk, Dan? - Nej. Har du allerede et fladt dæk? - Nej.

Hvad med nu? - Nej. Hør seriøst, jeg har det godt. Bare stop med at genere mig. - Faktisk er tynde vejdæk på grus som dette langt mere punkteringssikre end du måske tror.

Vi har delt dette før, men punkteringsmodstand er kun en del af ligningen - det er rigtigt. Dæktrykket er det andet, og du kan se, Dan skal sandsynligvis køre omkring 100 PSI i sine dæk for at undgå blå mærker. Og forhåbentlig bliver det ret succesfuldt, men hvad med bekvemmeligheden? Matt og jeg har omkring 40 PSI i vores dæk.

Det drejer sig om tre bar, hvilket betyder, at de stadig ruller meget godt på asfalt, men nu også er komfortable på grus - og det handler ikke kun om komfort, da jeg og Si kører med lavere dæktryk, det betyder, at vi begge har meget mere trækkraft op ad bakke og ned ad bakke. Har du allerede et fladt dæk, Dan? - Fuck off. ♪ ♪ - Okay, jeg indrømmer det, jeg er normalt meget glad for at bruge min racercykel på korte grusstrækninger som de uanset hvad der virkelig er.

Jeg mener, nævnte jeg at komme i top 10 uden for Yonker? Ja sandsynligvis. Men den rute, som Si designet til os i dag, er bestemt ikke beregnet til racercykler. Så mens Matt slet ikke lider her på asfaltvejen, når vi kommer ind i området, rasler jeg som en god. - Han er ganske tempo, ikke? Tror du, han kan stoppe? - Jeg er ikke sikker.

Vi finder ud af det snart. - Kan du lide det, Dan? - Ja, jeg elsker det. Hvor skal vi hen, Si? - Sæt, bare sådan, kompis. - Nå, så kom nu. ♪ ♪ - Nå, ifølge Si nærmer vi os nu slutningen på denne frygtelige rejse til Gud.

Nu må jeg sige, jeg var ret imponeret over den måde, denne vejspecifikke maskine holdt op i temmelig hårdt terræn. Helt ærligt havde jeg en masse sjov den dag. Jeg begynder at se ideen bag disse gruscykler.

Det var meget sjovt, hvilket er et nyt spil, som du ikke har gjort i lang tid. Jeg spekulerer bare på, om jeg faktisk ville have haft det lidt sjovere. - Ja, det tror jeg.

cykeldiæt

Helt bestemt. Selvom dette er en holdbar cykel, ville jeg personligt ikke bytte på min hurtige racercykel til den. Men der er mange mennesker derude, som jeg synes, det er den perfekte cykel til.

Det er lidt mere behageligt, og det er lidt mere stabilt, selv når du ikke kører nær grus. Det har en lidt mere stabil håndtering. Det kan passe på længere skærme.

Du har lidt mere pålidelighed fra dine hydrauliske bremser, og du er også en dobbelt gruppe - jeg synes det er også værd at nævne, at det føles virkelig skarpt. Det føles faktisk meget, meget hurtigt, og for mig føles cyklen som om den har mere at gøre med en racercykel end en crosscykel. Under alle omstændigheder har du lyst til at skåle dette? - Jeg synes, vi burde.

Jeg siger, at den sidste person til stednavnet skilt køber pints, og lad os være ærlige, intet siger en episk grus tur bedre end en sprint. Gå. - Snyd! ♪ ♪ - Dette er sådan et. - Der er ingen dæk. ♪ ♪ - Nå, jeg tror, ​​det bliver en ret passende afslutning på en smuk episk tur.

Så skål fyre - skål - skål - Jeg hepper ikke på dette glas - Jeg skal heje kammerat, bare rolig - Alligevel var vores sidste episke tur, min og din, Si, Colle delle Finestre, kan du huske at? Over i Italien. Otte Ks grusveje. Sandsynligvis den fineste, smukkeste og mest spektakulære opstigning, jeg nogensinde har set.

Og på italiensk betyder det 'vindue til verden'. Hvis du har lyst til at se denne artikel, skal du bare klikke op her. - Det var faktisk smukt. - Tak ven. - Hvis teknologien er mere din ting, så hvis du klikker dernede, vil du komme til en artikel om Sram 1x vi Ich har kørt hele dagen i dag, og Neil er ved lanceringen af ​​deres produkt.

Du kan få meget mere information dernede. - Ja, og hvis du kunne lide denne artikel, kan du fortælle os ved at give os et lignende tommelfinger-ikon lige under denne artikel. Og hvis du ikke allerede har abonneret, er det gratis.

Alt du skal gøre er at klikke på en af ​​vores knudrede gruskværne. - Det kan jeg godt lide. - Bred driver. - Det vil sejre. - Hvem betaler det alligevel? Endnu vigtigere, hvem betaler min første? - Det er ikke mig.

Jeg har ikke min tegnebog med mig.

Har jeg virkelig brug for en gruscykel?

Gruser hurtigere end trail

Og det er denne skarpeforskel ihastighed, der måske har været med til at definere designetforskelle mellemmodernegrusogmountainbikes. Ikke ulig en vejcykel, tilgrus cykelprioriterer pedaleffektivitet med den antagelse, at hjulene ruller over det terræn, de peger på.
4 2020.

Gruscykler, cykelcrosscykler, uanset hvad du vil kalde dem, de er cykelverdenens arbejdsheste. Og det er netop af denne grund, at flere og flere mennesker med rette køber dem - ja, som et alternativ til en racercykel. Eller måske som en anden cykel.

En som du bruger om vinteren eller som pendler. Men hvis du overvejer at købe en, vil dette spørgsmål uden tvivl lure bag i dit sind. Når du køber en, hvordan? meget langsommere end en racercykel? - ja, og hvis du vælger en gruscykel som din eneste cykel, hvor meget mister du til dine venner på deres racercykel og en silkeglad vejoverflade? - skal vi finde ud af det, Matt? Gør noget videnskab og lignende? - Vi er her, ikke? - Skal vi lave noget videnskab? - Noget våd videnskab? - Våd videnskab - Våd videnskab - Jeg hørte, det er vandtæt. - Så hvad er testen så? Nå, vi har to cykler til rådighed.

Begge med effektmålere for at sikre, at vores ydeevne er konstant. Den ene er en Canyon Aeroad CF SLX og den anden er en Trek Crockett, der hører til den brede kategori fra cykelcrosscykel til gruscykel. Testen er let.

Vi kondenserede hele turen på kun otte kilometer. Vi har tre typer snoede nedkørsler, en kort sløjfe på flade veje, inden vi går tilbage den sidste stigning. Tre forskellige sektioner.

Vi gør det to gange hver, en gang på hinanden cykel. Og vi vil holde lidt forskellige gennemsnitlige præstationer. Matt vil gå i den nedre ende, 200 watt.

Og jeg går efter en lidt højere ende, 300 watt. Så sammenligner vi bare de to. Kør nummer et, crosscykel, racercykel Et lille forspring, for at være ærlig.

Nu sker det. - Det er sandsynligvis et rimeligt punkt. Okay ven, vi ses snart! Så hvad forventer vi så? lidt langsommere, og det skyldes dels, at det vejer lidt mere.

Så omkring et kilo over Matts racercykel og to kilo over min. Men jeg tror, ​​det er dækket, som du gør den største forskel. Ser du, disse er bredere og profilerede.

Så der er ikke sådan noget som et generelt cyclocross / grusdæk. Der er mange forskellige typer. Disse er Continental CycloCross Racers.

De er meget, meget off-road. Ikke mudderdæk igennem og igennem, men de har et godt greb. Alligevel føler de, at de ruller ret hurtigt.

Ikke så hurtigt som et vejdæk, ganske vist, men jeg synes, de har det godt. Jeg ville bare ønske, at jeg var ude et sted og lavede det meste ud af, hvad der var tilgængeligt for mig. - Okay, kør nummer et på min trofaste racercykel.

Nu sker det! Jeg fik benene for anden gang. (Udånder) Nå, hvad kan jeg sige, det er en top-of-the-road cykel, og det føles helt fantastisk, ja, jeg tror, ​​jeg kan faktisk sige lidt mere, og det er ikke kun de sædvanlige ting som vægt og dæk, der adskiller en top- slut vejcykel fra en grus- eller crosscykel. Fordi generelt har en top-end vejramme en aerodynamisk formet skal, der holder vinden ude og skærer gennem luften meget bedre.

Men aerodynamik er noget, der er åbent for absolut alle, uanset dit budget. Fordi den største årsag til træk er din krop. Og her kan en racercykelstel eller racercykel hjælpe.

Fordi de generelt er lavere og længere, så de strækker dig ud og gør dig meget mere aerodynamisk. (Trækker vejret tungt) - Hvordan var den ven? - Nå som altid. Fantastisk, virkelig - ja (latter), ret nok, formoder jeg - hvordan var gruscyklen? - ja, det var godt, det var rigtig godt.

Faktisk var det overraskende nok. Nedstigningen var utrolig. Nedkørslen på vejen var som om den var på skinner.

Så jeg ville være interesseret i at vide, hvad du faktisk synes om det. - Hold det. Jeg skåler denne ene gang.

Det lyder fantastisk. Nå, med hensyn til hvordan det føles at køre, er disse to cykler bemærkelsesværdigt forskellige. Med det samme Når du kommer på crosscyklen, føler du dig bare meget højere.

Generelt er bundbeslaget meget højere på en crosscykel. Så jeg føler mig meget mere væk fra jorden. Og også foran føler jeg styret meget højere.

Definitivt ikke skære gennem luften lige så effektivt. Og med hensyn til håndtering føltes crosscyklen lige så god i nedstigningen som racercyklen i hjørnerne. Masser af greb med denne brede, knudrede profil.

Men det eneste du skal huske på er, at når du er langsommere i et hjørne, vil du ikke få fart så hurtigt på grund af den øgede vejmodstand for de større, knudrede dæk. - Min racercykel, ikke Matt. Bare forskellen, lidt mindre aero og ingen skivebremser.

Men pund lettere. Se hvad der sker. Jeg ved ikke om hastighed endnu, men de to bik Det føles som kridt og ost.

Nu er det det faktum, at denne ruller hurtigere og alle de ting. Men faktisk viser håndteringen den største forskel. Det skifter retning meget, meget lettere og med meget mindre indsats på styret - dels fordi styret er smallere, men bestemt på grund af den faktiske geometri på cyklen.

Nu er det vigtige at vide, at det hverken er bedre eller værre. Du vænner dig til det, bare hold dig til det. Og for at være retfærdig bemærker du sandsynligvis bare det.

Det springer bogstaveligt talt fra en og lige til en anden. Men de er meget forskellige cykler. Højre, nok af de følsomme ting.

Hvor meget langsommere er en gruscykel? Nå, omkring to kilometer i timen. Eller 6,7%.

Og underligt var det det samme for mig og Matt. Det er næsten som om vi faktisk fik det rigtigt. Men det er ikke så simpelt som forventet.

På den tekniske, snoede nedstigning var gruscyklen slet ikke langsommere. Den stabile geometri i hjørnerne kompenserer mere end de langsommere rullende dæk. På lejligheden var de relativt tæt koordinerede.

I løbet af sektionen på tre minutter var de kun få sekunder fra hinanden svarende til ca. 5%. Derefter blomstrede forskellene i opstigningen, delvis selvfølgelig, fordi det var en langsommere sektion. Derfor tog det længere tid.

Men måske også fordi vægten var mere af en faktor, især med lavere ydelse. Så Matt var 12% langsommere på en crosscykel, og jeg var 9% langsommere. Så gruscykler er hurtigere tvivl. - nej - Ikke med vores resultater.

Men --- nej, de er langsommere - de er langsommere. Hvad sagde jeg - hurtigere. (griner) (Matt kæler) - Så gruscykler er langsommere.

Der er ingen tvivl om vores resultater, men forskellene er ikke enorme, og hvad du skal huske er, at crosscykler eller gruscykler er designet til at gå hvor som helst på vejen. Cykler ville være hårde. Som Dan fandt ud af - Ja, det fandt Dan virkelig ud.

Nu kan du måske se fra cyklen bag os, at vi ikke var helt tilfredse med resultaterne. Så vi satte et sæt vejdæk på cykelcrosscyklen for at se, hvor meget hurtigere det ville gå. Og forskellen er ret betydelig.

Det var lige så hurtigt på fladen som racercyklen. Og så på stigningen fik det 20 sekunder over cykelcrosscyklen. Sammenlignet med min cykel var den stadig 30 sekunder langsommere end racercyklen.

Men vi forklarede det meste af det faktum, at det er to kilo tungere. Vi kunne ikke rigtig forklare resten. Men det er kun en håndfuld sekunder - Ja, så hvis en crosscykel, gruscykel, vil være din enestående cykel, er det værd at investere i et par glatte dæk, som du kan vælge at kunne bytte på gå.

Og du vil slet ikke være i en ulempe - nej, slet ikke to cykler til prisen for en, hvilket virker som en vindende situation. Nogle af jer ville uden tvivl have bemærket det nu. Så lad os vide det i kommentarfeltet, er en gruscykel din eneste cykel? Pendlercykel? Er det din vintercykel? Fortæl os, hvad du synes i kommentarerne nedenfor. - Hvis du ikke allerede har abonneret på Global Cycling Network, skal du klikke på kloden, det er din one-stop-shop for alt relateret til at Cykling skal gøre.

Lad os nu holde os til Grus lidt, hvad med dig bare at klikke her nedenfor, hvor vi har testet nogle gruscykler i det dybeste Wales. - Det er rigtigt. Hvor meget kan en gruscykel gøre, som en racercykel ikke kan.

En af vores favoritter, og ikke kun fordi Lloydy bliver rigtig sur - Han blev supergrumpy, ikke? - Ja, artiklen, der faktisk fik mig lidt gnaven, var hvor Matt og jeg kørte en e-cykel mod en landevejscykel. Jeg var på racercyklen. Matt var på e-cyklen.

Det er et godt ur, selvom jeg er grinende - jeg var virkelig træt.

Du var slet ikke træt - Nej, jeg var kun på en e-cykel.

Kan jeg gøre min mountainbike til en gruscykel?

Dem, der bor i ridning rækkevidde afgrusveje og velplejede terrængående stier kan retfærdiggøre engrus cykelmen hvis du ikke har jordadgang, er det meningsløst. Selvom du ikke vil rulle det meget off-road, mangegrus cykeldesign kunne skabe et behageligt generelt formålcykel.femten. 2020.

Du har ikke brug for en gruscykel for at køre på grus. Folk har altid gnides racercykler i snavs. Men hvis du kører meget grus eller vil ride mere grus, kan det være en god ide at bare få din racercykel, så du kan føle dig mere komfortabel og have det sjovere at forlade Tarmac.

Det, der er afgørende, er dog, at du hurtigt og nemt kan omdanne den til en racercykel uden at forårsage permanent skade. (Rockmusik) Den første investering, du skal overveje, er i bredere dæk. Tommelfingerreglen er at passe det bredeste dæk, som du sikkert kan passe ind i din ramme og fæstning.

Du kan naturligvis køre på grusveje på et 23 mil bredt dæk, men du bliver sandsynligvis nødt til at pumpe det op, så det er hårdt at minimere risikoen for punkteringer, og på det tidspunkt kører du meget langsommere og meget mindre behageligt Så på en almindelig landevejscykel vil du sandsynligvis være i stand til at bevæge dig rundt som et klem på et 28 mil bredt dæk, der er perfekt bredt nok til at håndtere pæn grus urance cykel med skivebremser, du kan måske få en 32 in, og så er du virkelig i spillet. For at sætte det i sammenhæng på en ud-og-ud-gruscykel kunne du sandsynligvis montere en 40-tommer cykel, måske endda et 45 millimeter bredt dæk på den. På denne, som er en ægte racercykel, har jeg tilfældigvis et monster-dækafstand.

Så jeg skal bare se, om jeg kan gøre det stort. (Rockmusik) Dernæst vil vi forsøge at beskytte vores cykler så meget som muligt, fordi grus betyder sten. Og sten betyder ridser på vores smukke lak og muligvis endda buler på vores sarte ramme, rammebånd eller helikopterbånd.

Nu stjal jeg det bogstaveligt talt fra mountainbike-fyre. Dette er et særligt slidstærkt sort mastiksbånd fra 3M. Og det er helt perfekt til kædestænger, for bortset fra den faktiske påvirkning og påvirkning fra klipper, vil bumpene også betyde, at du får flere kædeflik.

Så dette beskytter det følsomme kulstof der og fungerer. Som en bonus kan du stoppe eller dæmpe støj lidt. Foruden de tykke sorte ting kan du også få klar tape, og jeg vil bruge det frit på nedrøret for at beskytte mod stenflis fra forhjulet.

Og faktisk forbliver indersiden af ​​dit sæde her og bag sæderøret. Jeg lægger altid igen, når jeg er off-road, at enderne af mine krumtap virkelig gnides af sten, så du faktisk kan investere noget gummi i kofangere, der går over enderne. Så hvis du vil holde dem i perfekt funktionsdygtig stand, kan det også være et godt ry.

Dernæst taler vi om gearforholdet. Da det er sværere at køre på grus, har det en tendens til at være langsommere, så du virkelig kan klare dig med mindre gear. Generelt er det hurtigste, nemmeste og billigste at bytte din bageste patron ud til en større.

Men du skal være lidt forsigtig, da dine bagskiftere begrænser dig til den størrelse kassette, du kan bruge. I dette tilfælde med en Dura Ace bageste trekant ailleur kan jeg sætte en 11 til 30 derinde. Ofte med mellemlange Shimano-burskiftere eller faktisk store bure, kan du få en 11 til 32, måske endda en 11 til 36 der.

Men der er en sej lille ting, at Wolf Tooth sælger komponenter kaldet en vejforbindelse. Og det forlænger dybest set din derailleur-bøjle, så du kan køre en 11 til 40 kassette, der er helt massiv. Den anden ting, du selvfølgelig kan gøre, er at skifte kæderingen foran.

cykeljakke anmeldelser

Men jeg har allerede et kompakt kædesæt på det, så 5034 kædelængde. Så jeg kan ikke få en mindre indre ring, medmindre jeg bytter hele krumtappen til en super kompakt en. Men hvis jeg lavede meget grus, kunne det være en investering, jeg vil foretage mig.

Racercykler er ret robuste, men et område, hvor du potentielt kan se et dyrt mekanisk problem, er i dine hjul. Ikke fordi de ikke er stærke nok, bare fordi du er mere tilbøjelige til at ramme store eller store klipper, når du kører på grus, hvilket efterlader dig med et fladt dæk og en mulig ting i fælgen. Med et alufælge kan det ordnes, hvis det ikke er så slemt.

Men på en kulstofcykel kan det vise sig at være fatalt. Ikke fordi cyklen ikke er stærk, bare på grund af kulfiberens egenskaber. Alligevel en god, så hvis du har pengene, er ideen at investere i et uforligneligt sæt hjul.

Ikke som jeg sagde, fordi de er stærkere, men kun fordi du ikke behøver at bekymre dig om hver sten, der ser forbi dine smukke hjul. Som en ekstra bonus kan du altid efterlade det andet sæt hjul med dine fede grusdæk og din fede gruskassette, hvilket betyder, at dit andet par kan blive tilbage med dine vejdæk og din vejkassette. Derfor kan du skifte mellem at bytte din gruscykel og din racercykel ved blot at bytte dine hjul ud.

Ingen dikkedarer, intet besvær. (Jazzmusik) Vores sidste ændring er at bruge mountainbikesko og mountainbike-pedaler, fordi de gik på grus, nu behøver du ikke at gå af og gå, men det kan du, selvom det bare er for en selfie. Og hvis du træder på grus på dine carbon-sole vejsko, kan du meget hurtigt finde ud af, at de bliver utroligt ridsede.

Så mountainbikesko er en bonus. Jeg vil hellere tilbringe tid i sadlen med racercykelpedaler end mountainbike-pedaler, men hvis du bruger mountainbikesko, kan du ikke montere vejknopper, så du har også brug for mountainbike-pedaler. Men der er en bonus, de er dobbeltsidede, hvilket gør det nemt at klippe ind.

Nå, der er min modificerede racercykel. Bredere dæk, forskellige hjul, jeg skiftede pedaler og skiftede sko. Jeg har andre gear der og beskyttet det med rammebånd så meget som muligt.

Den eneste ændring forlod mig. Som Kelly Fritz engang sagde som en værdsat journalist, er baggies faktisk en sindstilstand. Og jeg tror også, at fanny packs w, ikke bare grus klar, jeg trender også.

Alt hvad jeg behøver er et skæg. Men jeg kunne muligvis vente et helt liv på en af ​​disse på GCN. Der er en anden artikel til dig, Rock on, Gravel! (Jazzy musik)

Er gruscykler så hurtige som landevejscykler?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engrus cykelhave enlandevejscykel. Der er dog et par små begrænsninger, du kan løbe ind i, hvis du gør dette. Du får stadig masser af gear til de flestevejridning, men du har ikke helt nok høje gear til når hastighederne bliver megethurtig, som 26 mph til 30 mph ellerhurtigere.

Er gruscykel hurtigere end hardtail?

TILgrus cykelvil gåhurtigere, hvis du kan betale for det, vil du nyde det; -enhardtailbjergcykelbliver mere alsidig og behagelig. ENgrus cykelgiver dig nye fornemmelser; -enhardtailbjergcykelgiver dig mere kontrol på tekniske stier.22. 2020.

Er det dårligt at køre på mountainbike på vejen?

Det hurtige og enkle svar er: Ja, det kan durideditmountainbikepå gaden.Mountainbikeser primært designet tilcykelstier, og fungerer ikke næsten lige så godt, når man kører påvej, men du kan helt sikkert gøre det.

Hvor meget langsommere er en gruscykel?

Ergruscykler langsommereend racingcykler? Svaret er: 'Det afhænger. 'Der er et par ting, der kan skabe engrusdæklangsommere: Aerodynamik afcykel: Bredere dæk fanger en smule mere vind, men en 10 mm stigning i frontområdet gør ikke nogen stor forskel.

Hvad gør en gruscykel anderledes?

I modsætning til præstationsvejcykler(men mest ligner mere udholdenhedsfokuseret vejcykler), som ofte har en mere aggressiv geometri designet til racing, der sætter rytteren i en lavere, mere aerodynamisk position,gruscyklerhar en længere akselafstand og et højere hovedrør, der lader rytteren sidde mere lodret og afslappet.

Hvor meget langsommere er gruscykler på vej?

Efter 2200 miles på mingrus cykeli år, mit gennemsnitfartvar 19,3 MPH sammenlignet med et gennemsnitfartpå 20,3 MPH i 5000 miles sidste år på et stållandevejscykel. Så ja det er et strejflangsommeredog har jeg også lavet et sub - 5 timers kejserligt århundrede pågrus cykel, så jeg ville ikke sige, at det er detlangsom...28. 2020.

Hvad gør en gruscykel til en god cykel?

Nogle gruscykler er mere påvirket af mountainbike-geometri. De bruger en hovedvinkel mellem 67 ° og 69 ° og er tilbøjelige til at makulere. De klarer sig godt på nedstigninger og stier. Toprør på gruscykler er generelt kortere end topcyklerne på landevejscykler. Dette skaber en mere opretstående holdning, der hjælper synligheden.

Hvor er det bedste sted at teste en gruscykel?

Sedona er kendt som en ret grov og rå mountainbike-destination, og vejene er tydeligt lavet til biler. Sikker på, det er ikke den ideelle destination for grusridning, men det var den ideelle test af gruscykeltest, der omfattede en bred vifte af terræn og beviste den imponerende alsidighed af gruscykler.

Har du brug for en gruscykel til et let spor?

Med andre ord, en gruscykel, for dem der tvivler, er for et meget let spor. Tro ikke, at du kan gøre, hvad du gør med din mountainbike og også gå hjem på den mest direkte vej. Nej, for på et meget brudt spor holder gruscyklen ikke op, uanset hvor professionel rytteren er.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

2020 uci verdensmesterskaber på vej - praktisk løsning

Hvem vandt UCI Men's Road Race 2020? Franskmanden Julian Alaphilippe

Cyclocross verdensmester - hvordan løser vi det?

Hvem vandt cyclocross mesterskabet? Mathieu van der Poel kom sig efter et andet omgangsnedbrud, inden han satte en masterklasse på cykelridning for at opnå en fjerde elite mænds cyclo-cross verdensmestertitel. Den 26-årige afsluttede en ren fejring af verdens titler til Holland fra UCI Cyclo-cross verdensmesterskabet i den belgiske kystby Oostende.

Runner's verdens digitale abonnement - hvordan man løser det

Hvor meget koster et Runner's World-abonnement? Et år siden lanceringen har Runner's World + -medlemskab haft 18.000 tilmeldinger med 13.500 nuværende aktive medlemmer, hvoraf 60% har tilmeldt sig det årlige abonnement, der koster $ 50 eller $ 30 for eksisterende trykte abonnenter. 10.03.2020

Uci verdensmesterskabsvej - mulige løsninger

Hvor kan jeg se UCI Road World Championships? USA Cycling annoncerede den 4. september 2020 de atleter, der vil repræsentere USA i Elite mænds og kvinders tidsforsøg og landevejsløb ved UCI Road World Championships 2020, der finder sted i Imola, Italien den 24. - 27. september 2020. Du kan se alle væddeløb live på den olympiske kanal.

Verdens hurtigste kvinde 2016 - almindelige svar

Hvem er den hurtigste kvinde i verden 2020? Shelly-Ann Fraser-Pryce bliver den hurtigste kvindelige sprinter i live, løber bedste 100 m siden Florence Griffith Joyner. Kun en kvinde i historien har kørt en hurtigere kvindes 100 meter end Shelly-Ann Fraser-Pryce gjorde lørdag: Florence Griffith Joyner. 2021.

Runner's verdenshalvmaratonplan - varige løsninger

Er 2 timer og 30 minutter en god halvmaraton-tid? Sæt dine mål At afslutte et halvmaraton på mindre end to timer er et fælles mål for erfarne halvmaratonløbere. Højst konkurrencedygtige løbere sigter mod hårdere mål, som en halvmaraton på 1 time og 30 minutter (6:51 minutter pr. Kilometer tempo eller hurtigere).