Vigtigste > Mountainbike > Mountainbike front derailleur - hvordan man sætter sig

Mountainbike front derailleur - hvordan man sætter sig

Hvorfor har mountainbikes ingen bagskifter?

Mountainbikes nrlængerehartilforskifterpå grund af opfindelsen af ​​det brede sortiment af bageste kassette, hvilket betyder at du kanhardet samme udvalg af gear med færre dele, hvilket sparer vægt og holder tingene enklere. Gør ogsåcykelbygge ser renere ud.



De fleste problemer med frontskift kan løses med et par grundlæggende justeringer. I denne artikel viser vi dig, hvordan du korrekt justerer og justerer din bagskifter. Calvin Jones her, Park Tool Company.

Lad os få et overblik over, hvad vi skal gøre, før vi hopper lige ind. Vi kontrollerer først højden og justeringen af ​​bagskifteren. Når disse ser godt ud, lad os kontrollere endeskruens indstilling.

Dernæst kontrollerer vi indeksjusteringskablet, hvis dette gælder for dit system. For at få et overblik over, hvordan en skifter fungerer, skal du se denne artikel, da den gør justeringsprocessen endnu mere intuitiv og nem at følge. Lad os nu gå igennem processen, startende med at gennemgå de to grundlæggende variabler til montering af bagskifteren: burhøjde over kæderinge og burrotation i forhold til kæderinge.



Højden skal kontrolleres med den nederste kant af det ydre bur lige over den største ring. Her trækker vi gearstangen eller kablet for at justere disse to planer. Det lukker afstanden mellem tænderne og bjælkeburet skal være to til tre millimeter.

Brug en unbrakonøgle som måler. Hvis buret er indstillet for højt, er der en risiko for, at kæden falder af den største ring ved skift. Hvis buret er for lavt, kan det gnide mod tænderne i den største ring eller endda den nærmeste ring.

Hvis højden skal justeres, skal du også stoppe og kontrollere burets rotation. På den måde kan du ændre begge problemer på samme tid. Skifterens ydre bur skal være parallelt med kædehjulet.

hvad er en god cykel



Dette eksempel er et godt twist. Men her er enden af ​​buret for langt ud, og bagskifteren skal drejes let med uret. Enden af ​​buret er for langt ind, og huset skal drejes mod uret.

Producenter har forskellige monteringssystemer. Spændemekanismer tillader både rotation og højdejustering. Før du justerer fastspændingsmekanismerne, skal du dog huske, hvor du er, klemmen er på røret.

Løsn monteringsskruen, og flyt den op eller ned efter behov. Bemærk også eventuelle ændringer, der kan være nødvendige i rotationen. Stram monteringsskruen, og kontroller buret.



Denne type lodning findes på racercykler og giver også mulighed for højdejustering. og rotation justering. De høje direkte monteringssystemer tillader begrænsede højdejusteringer I lighed med det høje direkte monteringssystem har E2-systemet ikke en uafhængig rotation, men tillader højdejustering.

Efter at gearskifteren er kontrolleret og justeret om nødvendigt, skal du fortsætte med at justere grænseskruerne. Begrænsningsskruer forhindrer skifteren i at bevæge sig for langt ind og for langt ud. Ved justering af grænseskruerne er det vigtigt at se på buret og kæden og justere, så mellemrummene mellem dem er så små som muligt, men uden kædefriktion og med god forskydning; vi starter med at justere L-skruen.

Skift skifteren til den mindste ring. Hvis grænseskruerne ikke er markeret, skal du vælge en og dreje den, mens du holder øje med buret. L-skruen forårsager en vis bevægelse af buret.

Skift bagskifteren til det største tandhjul. Bemærk, at afstanden mellem kæden og det indre bur bliver mindre og mindre. Igen skal vi dreje L-begrænsningsskruen for at justere denne afstand og gøre den så lille som muligt uden at kæden gnides.

Dernæst skal vi kontrollere skifttråden. En strakt ledning kan skabe en forkert indre grænse. Dette kabel er under spænding, så vi vil dreje tøndejusteringen en eller anden drejning med uret for at løsne den.

Bare rolig, vi får det tilbage, hvor det skal være senere. Se ovenfra og drej langsomt krumtappen. Stram L-skruen for at gøre dette mellemrum mindre og mindre, indtil kæden gnides mod buret.

Løsn nu L-skruen i små trin, indtil der ikke er mere friktion. På dette tidspunkt skal vi bruge L.-testgrænsen.

Når du har drejet tøndejusteringen med uret, skal du dreje den mod uret tilbage ud kwise. Skift en ring udad og tilbage til den mindste ring. Når kæden skifter tilstrækkeligt hurtigt, er justeringen af ​​L-skruen afsluttet.

Vi er endnu ikke interesseret i, hvordan det bevæger sig udad - bare hvordan det bevæger sig tilbage indad til det mindste tandhjul. Hvis der er en mærkbar forsinkelse med at sænke kæden til den mindste ring, skal du skrue L-bolten en kvart omgang og prøve igen. Ideen her er at have det mindste hul mellem kæden og buret, som du kan fjerne med, men stadig skifte godt.

Dette skyldes, at et stort hul øger sandsynligheden for, at kæden falder af den mindste ring under skift. H-limit skrueindstillingen svarer til L-limit konceptet - men her ser vi efter et lille mellemrum mellem det ydre bur og kæden. Et stort hul øger sandsynligheden for, at kæden falder af den største ring under et skift.

Indstilling af H-grænsen kan være forvirrende, da fjederen i skiftekroppen konstant trækker skifteren indad for at teste vores ydre grænseskrue. For at anvende konstant udadgående pres er vi nødt til at bruge vores skiftearm. Det første trin er at skifte kæden til det mindste bageste tandhjul.

Bemærk, at dette også bevæger kæden udad foran. Skift til den største forreste kædehjul, kæden kan slet ikke forskydes, kablet er ekstremt slap. Drej tøndejusteringen mod uret, og prøv igen.

Hvis du ikke har tændt tønderjusteringen, skal du trække den forsigtigt ind igen. Drej den hele vejen ind og træk et par drejninger ud. Skift gearstangen tilbage til indadgående position og pedal for at bringe kæden under den mindste ring, der svarer til gearstangens position og gearskifternes position.

Du skal afkorte kablet ved fastspændingsskruen. Hvis det stadig ikke har skiftet, kan H-grænseskruen muligvis være for tæt. Prøv at dreje skruen et par omgange mod uret.

Nu hvor vi er på den største ring, skal du løsne H-grænseskruen et par omdrejninger for bevidst at løsne H-grænsen, så tager vi den tilbage, indtil den er helt rigtig. Anvend nu yderligere tryk på gearstangen. Der burde være et smuthul her, der fortæller os, at vores grænseskrue faktisk er for løs.

Vi strammer H-Limiter-skruen for at reducere dette mellemrum, og stram ikke mere end en kvart omdrejning. Anvend pres for at kontrollere afstanden. Gentag processen, indtil du når et lille hul - ca. 1 millimeter.

Drej nu krumtappen for at sikre, at kæden ikke gnider - som nogle kædekæder vrider - fortsæt med at holde konstant pres på skifteren. Test indstillingen af ​​H-grænsen ved at skifte til den næste mindre ring og derefter tilbage til ydersiden. Tryk gearskiftet helt ned, mens du skifter for at simulere god kabeljustering.

Ved at skubbe på håndtaget isoleres kabelindstillingen fra grænseværdien. Hvis skiftet virker langsomt, eller skifteren ikke kan udføre skiftet, selv med fuldt tryk på armen, er grænsen for stram, løsn ikke mere end en kvart omdrejning, og prøv kredsløbet igen. Hvis kæden er over den største klinge eller næsten er overstået, er H-grænsen meget slap.

Stram ikke mere end en kvart omdrejning, og prøv igen. Ideen med indeksforskydning er at få buret i den rigtige position i forhold til kæderinge. Dette gøres ved at justere tøndejusteringen.

Nogle håndtagssystemer kan have to eller tre positioner. Andre har flere klik. Processen er den samme.

I systemer med indeksskifthåndtag, men uden cylinderjustering, foretages indstillingen ved at forkorte og forlænge kablet på klemskruen. Kæden skal være på det mindste bageste tandhjul. Skift til den største forreste kædehjul.

Vi finder den korrekte kabelindstilling ved bevidst at indføre bevægelse på buret og derefter systematisk fjerne det. Bevægelse på buret fortæller os, at forbindelsen er H-grænseskruen, som ikke berøres, og når bevægelsen er væk, ved vi, at vores kabelindstilling er helt rigtig. Tryk på gearskiftehåndtaget.

Hvis buret ikke bevæger sig, skal du dreje tøndejusteringen med uret for effektivt at forlænge kablet. Klem håndtaget igen, og gentag processen, indtil der er en lille bevægelse. Hvis du har bevægelse, skal du dreje tøndejusteringen en halv omgang mod uret og teste ved at trykke på gearskiftehåndtaget.

Gentag dette, indtil buret holder op med at bevæge sig udad, når du trykker på gearstangen. Indeksindstillingen er nu færdig; bemærk, at der er nogle gear- og forakombinationer, som producenterne ikke er beregnet til at bruge. For eksempel på denne cykel, i store til store kombinationer, gnider kæden sig mod buret og foretager en justering for at stoppe det, hvilket fører til friktion og andre mere nyttige gear.

På denne cykel forårsager en lille til lille kombination kædeskramling på den indvendige klinge. Der er ingen indstillinger, der forhindrer dette. I disse tilfælde skal du bruge andre gearkombinationer, der har et lignende gearforhold.

Der er nogle modeller af gearhåndtag, der bruger en trimfunktion. Dette er halve indstillinger, der flytter buret let. Hvis kæden bevæger sig indad eller udad, når den bageste kædehjul forskydes, bevæger kæden sig også til venstre og højre foran buret og kan ende med at gnide; Trim giver dig mulighed for at flytte buret en lille smule for at tage højde for denne kædebevægelse.

Hvis skifteren har en trimfunktion, er denne indbygget i design. Ingen separat justering er påkrævet. Dette er de grundlæggende indstillinger for forskifteren.

Cyklen er endnu ikke testet. Husk, at belastningen under brug er større end dem, at vi ser, når cyklen er i arbejdsstanden; For eksempel, hvis du træder hårdt, vil rammen bøjes lidt under bundbeslaget, hvilket kan få kædebåndene til at bevæge sig lidt mellem bagskifterne og i den største kædehjul, når du kører, forårsager friktion, dette er en del af komponentbegrænsningerne, hvis du gennemgår processen i denne artikel kører og stadig har problemer, se vores artikel i Avanceret fejlfinding og til sidst se denne artikel for at få et overblik over alt vores bagskifter og gearskiftende indhold. Det er det for skiftindstillingen.

Hvis det hjalp dig, skal du give tommelfingrene op og dele det med dine venner. Det hjælper os virkelig med at levere indhold til dig, og det holder mig låst inde her i studiet. Det er det - vi ses i vores næste artikel om reparationshjælp.

Er frontskiftere nødvendige?

Forreste mecher ikkenødvendigat bestige skråninger. Du kan bytte den bageste kassette ud for endnu større, hvis dubrug forlavere gear. Med 10 hastighedskassetter kan du let have en bageste tandhjul med flere tænder end kranken. dvs. 40T bagved med en 36T krank ville give dig bedstemorudstyr som lavt uden enforskifter.

Hvad skete der med bagskifteren?

mountainbikeforskiftereer så døde, at de næsten er gratis. SRAM stoppede al mountainbikeforskifterudvikling for fire år siden. Den har nu 14 forskellige 1x mountainbikegrupper og ingen multi-ring mountainbike-drivkørsler. Når cykler udvikler sig, bliver tingene efterladt.

Hvad er en god bagskifter?

BedstSælgere iForanCykelDerailleurs
  • # 1.
  • SHIMANO Tourney 7/8-trins mountainbike bagSkifter- RD-TX800-L (sort)
  • SHIMANOFront MechSora R3030 9s tpl 28.6 / 31.8 / 34.9.
  • Shimano Acera Mountain Bike BagSkifter.
  • SHIMANO XT RD-M8100-SGS RD-M8120-SGS BagSkifter- 12-speed, lang bur, sort.

Er 1x11 bedre end 2x10?

Hvis du kører lange stigninger (især i flere højder)end9.000 fod) uden brandveje eller asfalt,1x11kan være en mulighed, hvis du er en stærk rytter. Fordel ved2x10gearing på lange stigninger: Mange cyklister vil have lavere bedstemorhjul til lange stigninger, især når de træner og kører i højden.

Kan jeg bare fjerne min forskifter?

Rediger: Tilfjernedet bliver du nødt til at løsne kæden og derefter åbne skruen (9 mm skruenøgle eller 4 mm alem afhænger afskiftermodel) på den anden side afskifter. Returner derefter kæden på plads.

Kan du køre uden bagskifter?

Mit forslag tilridedetudendetforskifterer at få kæden så lige som muligt (sæt cyklen på et stativ, og prøv forskellige gearkombinationer indtilduHentender ser lige ud) og være glat med dinridning.

Kan du køre på mountainbike uden en derailleur?

Teknisk set er enmountainbike kanarbejdeuden en derailleur.Hvisditskifterholder op med at arbejde,du kanrig det for at holdecykelarbejder. Imidlertid,duhar også mulighed for at grøfte det helt og gøre det til en enkelt hastighed,hvis duønske.

Kan jeg bruge en 10-speed frontskifter på en 9-speed?

Så længe dinforskiftermatcher antallet af gear på dinforankæde ring (2 eller 3) digskulle gernevære okay. Når det er sagt, kan du støde på problemer med forskellige producenter eller gruppesæt, der fungerer godt sammen.

Hvordan ved jeg, hvilken skifter der skal købes?

din drivkraftkapacitet er den maksimale mængde slap kæde bagpåskifterbur kan håndtere. Jo mere potentielt slap, jo større er askifterbur du har brug for. For eksempel: Hvis din drivlinje har en 44-22 kædehjul foran og en 32-11 kassette bagpå, så

Skal der være en mountainbike med frontskifter?

I 2016 udgav Sram deres 12-trins Eagle-gruppesæt til masserne og på samme tid sørgede døren til frontskifteren for mountainbikes og sagde, at de ikke ville fremstille en i fremtiden. Der var endda en sjov video. For at se dette indhold skal du opdatere dine cookieindstillinger.

Hvad er de forskellige typer frontskifterbeslag?

Der er virkelig kun to typer vejfremskiftermontering, og båndklemmetypen bliver mindre almindelig, da hårdlodning kan boltes op for at passe til noget BikeRadar. Et eksempel på en tom loddet montering på en cykel David Rome / Immediate Media. Afbilledet er en ny XT 11-trins lavt klemme Side Swing derailleur.

Hvornår stoppede SRAM udviklingen af ​​bagskifteren?

SRAM stoppede al mountainbike front derailleur udvikling for fire år siden. Den har nu 14 forskellige 1x mountainbikegrupper og ingen multi-ring mountainbike-drivkørsler. Når cykler udvikler sig, bliver tingene efterladt.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Racercykelulykke - finde løsninger

Hvad gør jeg, hvis jeg styrtede ned på min cykel? Hvis du befinder dig i en livstruende situation, skal du ringe til 911. Find et sikkert område. Gå ikke i panik. Tjek din krop. Tjek dit hoved. Cykel-køretøj nedbrud. Tjek din cykel. Når du er hjemme sikker. Tag dig tid til at helbrede.

Kvindernes cykelløb crash - hvordan man beslutter

Fandt de kvinden, der forårsagede Tour de France-styrtet? Efter at have appelleret til vidner er personen identificeret, fundet og er nu i politiets varetægt i Landerneau, ifølge RTL. Ifølge Reuters afgav hun sig. Den 30-årige franske kvinde er anklaget for ufrivilligt at have forvoldt skade og står over for en bøde på 1.500 euro. 30. 2021.

Geraint thomas crash - handlingsorienterede løsninger

Hvad fik Geraint Thomas til at gå ned? Geraint Thomas gik glip af sin første sejr i næsten tre år, da han gled og styrtede ned med mindre end 50 meter tilbage i 4. etape i Tour de Romandie. Thomas sagde, at det i sidste ende var at skifte gear midt i sprinten, der fik ham til at gå ned.2 2021.

Cykelbilulykke - handlingsorienterede løsninger

Hvad sker der, når en cykel rammer en bil? En ulykke med en cykel kan medføre intensiv beskadigelse af din bils lakering samt skader på kroppen ved buler i køretøjets krop. Ofte koster skaderne langt mere end den gennemsnitlige cyklist kan betale ud af lommen. En cyklists bilforsikring dækker ikke skaderne på dit køretøj.

Concorde Crash Ofers Photos - Sådan løses

Hvem døde ofre for Concorde-nedbrud? Dele af Concorde faldt direkte på den del af hotellet og dræbte de to polske studerende, Eva Lipinska og Paulina Sypko, og kammerpiger Kenza Rachid og Devranee Chundunsing.

Formel 1 alonso crash - hvordan løser du det?

Hvad skete der med Alonso-ulykken? Bare fire dage efter en cykelulykke på vej, der efterlod Alpine F1-chauffør Fernando Alonso på hospital, er spanieren udskrevet for at fortsætte sin bedring derhjemme, har hans hold afsløret. Det blev senere afsløret, at han blev opereret for en brud i kæben, hvorefter han forblev på hospitalet til observation.