Vigtigste > Anmeldelser > Crosscykelanmeldelser - handlingsorienterede løsninger

Crosscykelanmeldelser - handlingsorienterede løsninger

Hvad er den bedste crosscykel?

Detbedste cyklocross cykler2020
  • Canyon Inflite Al SLX 5.0. Årsager til at købe.
  • Vitus Energie VRcyklocross cykel. Årsager til at købe.
  • Cannondale SuperX GRX 2020cyklocross cykel. Årsager til at købe.
  • Boardman CXR 9.0cyklocross cykel.
  • Trek Boone 5cyklocross cykel.
  • Santa Cruz Stigmatacyklocross cykel.
  • Scott Addict CX RCcyklocross cykel.
1. 2021.





(energisk musik) - Kom nu, ven - Guh. Denne cyklocrosscykel er den originale alsidige off-road dropcykel. Faktisk er det ret rimeligt at sige, at det er en af ​​de originale terrængående cykler.

Men dengang havde de kun 25 millimeter brede dæk og udliggerbremser. Kombinationen var så ineffektiv, at et cyklocrossløb var omkring 40 procent overstået. Men som du kan se, er madlavningen nu ændret.

Vi har dæk, der er bredere og mere grippy end en cykel for at give dig mere kontrol og komfort. Du har også en lidt højere bundbeslag, så du har mere pedalfrihed off-road. Og håndteringen er lidt mere stabil.

gary fisher mountainbike



Jeg har meget mere kontrol, når det er glat eller løs. - Men nu er der en ny cykel i byen. - Ollie, jeg er to minutter væk, kammerat. - Åh, ja, samme by.

Jeg mener skove og bjerge. Men øh, her er en gruscykel. Det har bredere, mere grippy dæk.

Geometri, der gør cyklen sjovere og mere sikker at køre under løse forhold. Og mere komfort i rammen end med en racercykel, enten takket være komponenterne plettet på den eller selve rammen. Større størrelse, mere stabil håndtering, mere komfort.



Det er præcis, hvad min cykel lover. - Ja. Uh, ja, jeg tror, ​​du måske undrer dig over, hvad der nøjagtigt er forskellen mellem en gruscykel og en crosscykel - det kunne du.

Heldigvis, da Canyon bogstaveligt talt netop har leveret os en helt ny cykelcrosscykel og en helt ny gruscykel fra Gral, er vi perfekt positioneret til at dykke ned i det spørgsmål en gang for alle og komme med svaret på det spørgsmål. Et spørgsmål er virkelig meget vigtigt for mange af jer, der måske overvejer dit næste cykelkøb. Fordi hvem? Vil du ikke have sjov, alsidighed og komfort med din næste cykel? - Sig mig hvad, dette bliver virkelig hårdt i dette? At have disse splinternye fantastiske grus- og crosscykler i det fineste snavs og grusbjerg - siger du det, Ollie, men det kunne være ret hårdt, fordi du virkelig ikke har kørt meget off-road, ikke? - Ja, um, jeg er ret grøn ved off-roading.

Jeg mener, jeg har gjort det, det gjorde jeg aldrig rigtig. For at være ærlig. Men jeg tror, ​​det betyder, at jeg kan tilbyde et nyt perspektiv.



Der er mange af jer, der heller aldrig har kørt meget off-road. Street Veteran - Jeg kan virkelig ikke lide ordet Veteran Ollie. Mange tak.

Jeg er lidt følsom over for det - okay. Skal vi cykle, far? (Ollie griner) (energisk musik?)) - Før vi går ind i de fysiske forskelle, lad os først se om vi kan mærke en forskel. Så vi opfinder en ny racingdisciplin - (Loud Echoing Voice) Gruskors - Ollie, det er en kortslutning med nogle vejafsnit, nogle grusafsnit, nogle mudrede sektioner, en kort strækning, 2 omgange med cykelskift efter den første skød i vores officielle Pit-område - Er du klar Cy? - Jeg tror, ​​jeg er parat, ja. - Jeg tæller dig ned. - Okay - tre, to, en, gå. (energisk musik) Jeg vil give Cy tid og også hjælpe ham med at skifte cykler i dette officielle pit-område med denne ko-kage.

Forkert side, forkert side. Fire minutter, 40 til første runde. Så vi får se, hvad han laver på gruscyklen.

Det er lidt krydret, ikke? Jeg tror, ​​han var hurtigere. - (højlydende stemme) Kieskreuz. - Det har en fremtid.

Det var grimt - (griner) Ja, vi får se. Fire minutter, 40 på første runde. Fire minutter, 20 i anden runde, fire minutter, 22 i anden runde. - Interessant. - Du var hurtigere der. - Overrasker mig ikke, som jeg ser.

Bredere dæk, cykler, hvad er forskellen på syv millioner? så meget hurtigere med de bredere dæk. Cyklen føles meget anderledes, som om den føles mere velegnet til denne type ridning, fordi den er så stenet. Jeg mener, det er ikke en krydskurs.

Det er et gruskors. Men se, hvad du synes. Jeg finder den samme ting, virkelig, jeg stoppede, jeg er overrasket over, hvor meget jeg kan lide Gral-gruscyklen.

Jeg mener, på dette grus terræn, effektivt. Overraskende nok føles gruscyklen faktisk lidt bedre. - Det gode er, at jeg er garanteret mindst andenpladsen. - Vinder.

Ok kammerat, lad os gå. Klar, gå. (Energisk musik) Kom nu, Ollie! Grib ind Du gik gennem en vandpyt (censurbip) - Hvilken dum sport - Jeg troede, du var en løber! - (griner) (Censor bipper) - Held og lykke, held og lykke, kom igen kammerat, du Det fik du - Gå, gå, gå, gå! (griner) Bare spring på den ene ven.

Dette er gruscyklen. Held og lykke. Go Go go! - Wooh! Åh lort! - Gå, ven, kom nu! Grav ind! - Uh! - Åh, det gjorde jeg! - Ah! (Censur bip) Gah! Guh! - Jeg kan ikke stoppe med at fnise.

Hvilken legende, ja. Kom nu, kammerat. - Hvorfor flyver jeg! - Kom nu, gå, gå! Boom! Han barberede sig kun et øjeblik.

Måske ved vi noget, som Mathieu Van der Poel ikke ved - Nå, ikke så hurtigt. Måske hvis Van der Poel ville køre cyklocross på grus i Daylamites. I modsætning til tykt mudder i Nordeuropa.

Men selv da ville det ikke være så let. Dækbredde til at begynde med. Jeg mener, faktum er, at gruskors er mere grus end kryds.

Så for virkelig at forstå forskellen mellem disse to bliver vi nødt til at se på teknikken. Historisk set er gruscykler kommet fra cyclocross-cykler. Og som vi skal se, er der meget DNA til fælles mellem de to.

Men nu har en dør været åben for folk til at designe cyklocrosscykler, der igen er specifikke for racing. Og denne flugt er en af ​​dem. Så det blev designet omkring en typisk cyklocrossbane, der har tendens til at være ret græsagtig eller mudret, relativt støvet oth og med mange stramme sving.

Du kan også fortælle, at denne cykel faktisk har mindre dækafstand end gruscyklen. Og det er fordi UCI fastsætter en maksimal dækbredde på 33 millimeter. og med meget frihed fra mudder.

Faktisk er slangerne også designet til at afvise mudder. Et 40 millimeter bredt dæk ville være svært. Bestemt i ryggen.

Vi ville have kontrolleret, bortset fra at denne kører en 140 mil rotor bagpå. Hvilket er en 160. Men selv her er den velegnet til sit formål.

Du vil ikke lave episke downhill-cykler i et cyklocrossløb Da jeg kørte tilbage til hotellet med dette, bemærkede jeg, at en hurtig vej ned ad bakke faktisk kan løbe tør for gear relativt hurtigt. Perfekt oversættelse til cyclocross kurser. Men ikke nødvendigvis til episke vejture.

Vores to cykler ser også meget forskellige ud. Og meget af det er ned til det vandrette toprør. Dette ses sjældent på en cyklocrosscykel med kompakt geometri, og det er fordi du har brug for så meget plads som muligt i den forreste trekantramme, når du skal tage den op og placere den på din skulder. som mig, fordi rammen selvfølgelig vil være ret stor.

Men da jeg lærte Emma at køre cyklocross, kunne vi faktisk ikke rigtig finde ud af, hvordan man kunne få hendes arm gennem rammen, fordi den skal være så kompakt for hendes højde, men i dette tilfælde tilbyder det faktum, at hun er vandret mere plads til at bringe din arm og skulder igennem. Men grunden til, at det falder ned her, er simpelthen fordi sadelpinden udsættes lidt mere for at få meget mere overholdelse bag på cyklen; du kan se, om det ikke var der, det er en temmelig klodset sædepost. Og det ville føles lidt stift.

Nu, endelig, cyklenes geometri. Det er faktisk ret ens, kædelængderne er ens, vinklerne på sæderøret og hovedrøret er ret ens. Hovedforskellen, som måske ikke lyder signifikant, er bundbeslagets højde.

Så effektivt, hvor meget lavere bundbeslagets aksel er sammenlignet med hjulakslen. I dette tilfælde er den 11 millimeter højere og giver cyklen mulighed for at sidde meget højere. Og det føles lidt mindre stabilt, når du går hurtigt.

Det giver dig meget mere frihed for at træde, så du kan fortsætte med at træde langs ruten. Og desværre, som enhver af jer, der kører cyklocross, ville vide, at du er nødt til at træde i det meste af tiden i cyklocrossløb. Men hvis du ser på vores leanometer eller vores leanometer, er det interessant, at på trods af de forskellige højder i bundbeslaget har begge cykler faktisk en lignende pedalafstand, fordi de bredere dæk også er højere på Graalen.

Så faktisk er bundbeslagene meget lig jorden. Men det påvirker køreoplevelsen meget mere. - I modsætning hertil handler grus ikke ofte om ren hastighed.

Det handler om komfort, store mil, alsidighed og eventyr. Så du har et par funktioner. Så du har større dæk, end UCI lovligt ville tillade dig at køre i et tværløb.

Du har også chefer og fastgørelsespunkter overalt for at pryde alle dine verdslige ejendele. Og mange komfortfunktioner er integreret i rammen. Vi har Canyon's delte sædepost her, som kan bøjes og give mere komfort i ryggen. Jeg er nødt til at tale om svævestangen.

Så svævebjælken ser lidt underlig ud. Men når du kører det, bemærker du ikke, hvordan det ser ud. Og det føles ret behageligt om Canyon, det er syv gange mere modstandsdygtigt end Inflites H31-cockpit.

Da du sandsynligvis vil se et bredere udvalg af overflader, end du ville se på en fuldblods crosscykel, skal du være i stand til at træde i både 50 og fem kilometer i timen, og i dette tilfælde for at hjælpe mig med at få et bredere udvalg af kurser. Jeg har en 50/11 og derefter en 34/34. Normalt har crosscykler smallere gear.

Som en relativt uerfaren off-road rytter er Grail virkelig attraktiv for mig, fordi den giver en masse alsidighed. Jeg kan bruge det, der er lokale krydsløb, hvor du ikke behøver at overholde de strenge UCI-regler. Og lad os indse det, jeg er langt fra at deltage i UCI-begivenheder.

Ah! - Jeg gjorde det! - Hvilken dum sport er også perfekt til grusforlystelser og cykelpakningseventyr. Fordi jeg er mindre praktiseret off-road og ikke har nogen skøre færdigheder med en zed. De større dæk og bredere styr og nedre bundbeslag og den øgede overholdelse inden for rammen føjer kun til det faktum, at jeg har mere selvtillid, når jeg cykler.

Især off-road. Og det føles bare rigtig godt for mig. Crosscykel versus gruscykel, så hvad er den store forskel? Dybest set er dette en mere alsidig mulighed.

Selvom det er en fuldblods cross-racing maskine - Hvad med en cykel, Ollie? Ha! Nej, jeg tror, ​​du har helt ret. Men forskellene er stadig relativt subtile, ikke sandt? De bredere dæk gør en stor, stor forskel. En lidt højere bundbeslag ændrer karakteren så meget.

Så hvis du ikke kører dem bag hinanden, opfatter du muligvis ikke disse forskelle, da du er i den utroligt heldige position, vi var i dag. Det er bemærkelsesværdigt de tegn, der skinner igennem, er det ikke? - Ja, det er det virkelig. Nu, hvis du vil se mere episk off-road-indhold med vanvittige færdigheder med en zed, skal du tjekke Cy's fantastiske mountainbike- og gruscykeleventyrartikel på Island.

Klik her nedenfor - Ja, vær venlig at give denne en tommelfinger, hvis du nød det.

Er en crosscykel en hybrid?

TILcyklocross cykeldeler nogle funktioner med vejcykler, hvilket gør dem primært en tur til fortov. ENhybridmodellen har nogle elementer i en racerbane sammen med et bjergcykel. Dæk i enhybridlæn dig mod den bredere side i modsætning tilcyklocrossmedmindre det er designet til off-road racing.

Er cyclocross cykler noget godt?

Cyclocross cyklerer meget alsidige

Men hvis du kaster et sæt slicks på, blander du dig fint på en roadie-gruppetur, bare glem ikke dine #sockdoping-sokker. De laverstorependlere med en behagelig, relativt opretstående kørestilling og hjul og dæk designet til at slå.

Hvor meget koster en crosscykel?

På grund af kompleksiteten afCyclocross cyklerindgangsniveauetprispoint er $ 2.000 og derunder. For dette beløb, dukanforventer en aluminiumsramme med carbon gafler, enten cantilever eller kabel skivebremser, grundlæggende hjul derertung menskulle gernevære holdbare, og enten Shimano Tiagra eller 105 drivlinjer.

Hvad er forskellen mellem tidskørecykel og triatloncykel?

Af design,triatlon cyklerer lavet til at gå afstanden. I modsætning,tidskørselryttere går afcykelhelt brugt. Derescyklerer designet til kun en tinghastighed. Som sådan,triatlon cyklerfavoriserer en mere afslappet position og en lettere ramme endtidsprøvecykler.8. 2011.

Skal jeg få en hybrid- eller gruscykel?

Hvis målet er at gå på en typisk tur til ærinder, erhybridcykeler den bedre mulighed. ENgruscykelvil gøre et bedre job uden for vejen, men det fungerer stadig godt på fortov. Bare husk at enhybridcykelvil kun være i stand til at gøre så meget væk fra vejen.

Hvad er forskellen mellem en crosscykel og en gruscykel?

Inspektørenforskel mellem en cyklocrosscykel og en gruscykeler fundetideres respektive geometrier. Acyklocross cykelvil også have kortere kædestænger og en lavere stakhøjde, som begge kombinerer for en mere aggressiv kørestilling og betydeligt mere adræt håndtering end engruscykel.

Er cyklocrosscykler langsommere end landevejscykler?

Det er ikke mærkbartlangsommere endtillandevejscykelover lange afstande og er langt mere behagelig og alsidig.

Hvorfor er snavscykler så dyre 2020?

Snavscyklerkostemange penge på grund af de nødvendige materialer til at bygge dem samt omkostningerne ved at importere dem fra Japan og Europa. Dissecyklerer typisk ikke den mest pålidelige eller den mest teknologisk avancerede, men kan stadig hjælpe dig med at komme derude på stierne.

Hvad er den billigste Honda snavscykel?

Honda motorcykel priser

Den billigste model i 2019-opstillingen erHondaMetropolitan scooter, der starter ved kun $ 2.499.Hondas snavscykelopstilling harpriserder spænder fra omkring $ 1.500 op til $ 12.000.
15.10.2019

Hvor finder du de bedste cyclocross cykelanmeldelser?

Cyclocross-cykler Læs pålidelige cyclocross-cykelanmeldelser fra eksperterne på BikeRadar. Vores detaljerede CX cykelanmeldelser hjælper dig med at finde den rigtige cykel. Gruscykler

Hvilken type cykel er en cyclocross cykel?

Hvad er en cyclocross cykel? 1 Geometri. En cyklocrosscykel er bygget lidt anderledes end en standard landevejscykel - med tweaks lavet til at skabe en maskine, der er mere velegnet til off-road ridning. 2 Mudderafstand. 3 Rammemateriale. 4 Dæk.

Hvilken er bedre en lagercrosscykel eller en specialcykel?

Der findes en underverden mellem lagercykler og landet med fuld skik. Vynl findes i dette rum: sjældnere (og derfor køligere) end en stockcykel, men billigere og lettere at få end en brugerdefineret model.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling af erektil dysfunktion - brugbare løsninger

Kan cykling kurere erektil dysfunktion? Mere markant var imidlertid konstateringen, at mænd, der cykler mindre end 3 timer om ugen, eller som kun lejlighedsvis har et odds-forhold på 0,61 for at udvikle moderat eller komplet ED. Dette indikerer, at moderat træning i form af cykling faktisk kan forhindre ED.

Crossfit og cykling - hvordan man håndterer

Er CrossFit godt for cyklister? CrossFit giver dig mulighed for at tilføje variation i dit program. Hvis du supplerer din ridning med styrketræning og metcon (metabolisk konditionering) træning, forbedrer du ikke kun din cykling, men du opnår også store fysiske gevinster.

Cykling vægttab - hvordan man løser

Kan du tabe mavefedt ved at cykle? Ja, cykling kan hjælpe med at tabe mavefedt, men det tager tid. En nylig undersøgelse viste, at regelmæssig cykling kan forbedre det samlede fedt tab og fremme en sund vægt. For at reducere den samlede maveomfang er aerobe øvelser med moderat intensitet, såsom cykling (enten indendørs eller udendørs), effektive til at sænke mavefedt. г.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Cykel skiftende kabel - find løsninger

Hvornår skal skiftekabler udskiftes? 5000 til 6000 miles er en god tidsramme til udskiftning af kablerne. Andet klogt venter til de bremser og enten har en god stiv pedal ind eller dejlig let drejning, afhængigt af det ødelagte kabel. 9 dæk. 2010 г.

Cykling tilbage - hvordan man opnår

Er det hårdt at cykle på ryggen? Selvom cykling kan være en god træningsmulighed for dem med eksisterende rygsmerter, kan det også forårsage rygsmerter, hvis de ikke gøres ordentligt. Dårlig kropsholdning på cyklen kan belaste ryggen. At læne sig over, med ryggen buet og hovedet op, kan belaste både ryg og nakke. 13. apr. 2016