Vigtigste > Anmeldelser > De rosa bikes anmeldelse - hvordan man tackler

De rosa bikes anmeldelse - hvordan man tackler

Hvor fremstilles De Rosa-cykler?

Fabrikken i Cusano, Italien, i større Milano har været virksomhedens hovedkvarter og fabrik siden begyndelsen af ​​80'erne. Ugo er stadig vedFra Rosanæsten hver dag i udstillingslokalet og hilser folk på 86 år.



Dette er Ben Hermans 'cykel fra Israel Cycling Academy. Det er en De Rosa Protos, og det er faktisk en af ​​de cykler, vi ikke ser ofte i pro-pelotonet i disse dage. Lad os se nærmere på det. (optimistisk musik) Nå, rammen er som nævnt en De Rosa Protos, dette er deres bedste racercykeltilbud i standardstil snarere end i en aero-stil ramme.

Nu er Hermans 1 meter 86 og har en højde på 55,5 centimeter. De Rosas egen kulfiber sadelpind er monteret i rammen.

Dette er naturligvis specifikt for dette rammerør. Og så er en Selle Italia Team Edition-sadel monteret på den, og det er med kulfiberskinner for at spare lidt vægt. Og fortsætter, godt Hermans, han gik efter en 130 millimeter lang FSA OS-99 kulfiberstamme, og så er nogle FSA K-Force styr på plads, og de er 42 centimeter brede.



Og så er der Shimano Dura-Ace 9150 Di2 kontrolhåndtag. Så det styrer selvfølgelig både bremser og ører for ham. Hermans, han valgte også Sprint gearhåndtag, så her, lige på indersiden af ​​styret, så det er let, når du er nede i en racerposition Bare giv efter.

Flyt denne håndtag for at skifte gear. Og så pakker du styret, der er også noget FSA-korkbånd. Og så er der nogle mærkater lige øverst, også fra FSA.

Bremsekalibre leveres af Shimano, og dette er Shimano Dura-Ace-modellen, og de er 9110 Direct Mount, så i stedet for at bruge en skrue til at fastgøre gennem gaffelkronen og også gennem sædeholderne, er der faktisk to skruer på både gaffelbenene og sædet forbliver, de er Vision og de er kulfiberspecifikke og de vil stoppe dette par Vision Metron 30SL hjul. Så 30 millimeter dyb. De er den rørformede dækvariant, og derefter monteres Schwalbe Pro One TT25 millimeter brede rørformede dæk.



Interessant nok har disse hjul også navnet Ben Hermans på sig. Så bare Ben, så det får mig til at tænke, at der måske er et par ekstra i det. Måske nogle keramiske lejer eller noget specielt.

Kassetteforhold. Nå, Hermans gik for 11-28, hvilket er stort set standard nu med alle professionelle cyklister. Og så er betjeningen, gearene, Shimanos.

Pålidelig, Dura-Ace, Di2 9150 bagskifter. Se nu interessant på denne halskæde. Det er en af ​​disse KMC-kæder, med hvad jeg synes alligevel har en diamantlignende belægning eller DLC, og med de lyserøde indre led skiller de sig virkelig ud, og jeg synes de ser fantastiske ud.



Vi har FSA Powerbox kranksæt. Og det er selvfølgelig inkluderet Forbundet til en power2max effektmåler på kædesættet. Du kan se det der.

Meget fint. Kranklængde 172,5 millimeter.

Og endelig et par Speedplay-pedaler med titaniumaksler. Skal vi? Så først har vi et Garmin-beslag på styret, som er en af ​​handlingens frontmonteringer, så det placerer enheden lige foran stangboltene og intet til siden eller siden. Og så har vi Di2-forbindelsesboksen, som i det væsentlige styrer og forbinder alle komponenter.

Det er dybest set superlimet på undersiden af ​​stammen. Det kan jeg lide. Du tager elastikken af.

Og for at holde disse Di2-ledninger pæne og ryddelige, er noget af det varmekrympeslang her faktisk Di2-kabel sammen med det bageste bremsekabel, så det er pænt gemt væk der. Det sidder ikke fast på noget under transport eller endda i løbet af scenen. Derudover er der under sadlen en holder til qua-datatransmitterenheden, som naturligvis tilbyder tilskuerne derhjemme under Giro d'Italia meget vigtige og temmelig seje oplysninger til hver enkelt chauffør, der har installeret denne enhed.

Så ting som kadence, kraft, puls, alle disse ting. Vi har også Ben under sadlen i en Tipp-Ex eller noget lignende, så du kan få reparationsvæske. Så sandsynligvis bare fortælle mekanikerne, hvis hjul det er, hvis det er på taget af bilen.

Vi har også nogle Elite Vico kulflaskebure, på venstre kædestag er transponderenheden, hvormed raceorganisationen faktisk nemt kan placere hver enkelt kører, når han krydser målstregen. Fordi denne digitale chip simpelthen giver dig alle disse oplysninger. På sadelpinden, der er monteret her, har vi faktisk en Berk-sammensat kulfibernummerholder.

Sandsynligvis en af ​​de mest ekstreme cykelporno, du kan få fat i. Elsker det absolut. Og så er jeg nødt til at sige en sidste hilsen til dette malingsjob.

Jeg håber, at kameraerne kan samle det op, fordi det er meget, meget subtilt, men absolut betagende. Når solen skinner over, hvad de er lige nu, giver det et fantastisk udseende, det er jeg en stor fan af, hvad med målingerne? Nå fra toppen af ​​sadlen til midten af ​​bundbeslaget er 79, 5 centimeter, tilfældigvis det samme som mig, og derefter fra sadelspidsen til midten af ​​styret, det er 59,5 centimeter, hvilket er en centimeter længere end hvad jeg kører.

Så jeg antager, at jeg er nødt til at give det tilbage til ham. Og i det øjeblik du alle venter på den gratis hub-lydcheck, lad os lytte. (Hjul drejer) Og hvad med vægten? Nå, det kommer til 7,18 kg.

Jeg håber, du kunne lide dette look på Ben Hermans 'cykel fra Israel Cycling Academy. For at være ærlig er jeg temmelig modløs over at returnere den, fordi jeg kan lide en De Rosa Protos. Husk nu at kunne lide og dele denne artikel med dine venner.

Giv det store tommelfingre deroppe. Og lad mig også vide dit yndlingsstykke af denne cykel i kommentarerne. Husk også at besøge GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com um awesome pro-cykel, bare klik her nedenfor.

Hvad er den bedste landevejscykel for pengene?

Bedste vejcykler til rådighed i dag
  • Cannondale SuperSix Evo Hi-Mod Disc.
  • Giant TCR Advanced Pro 0 Disc.
  • Specialiseret S-Works Tarmac SL7 Dura-Ace Di2.
  • Pinarello Dogma F12.
  • BMC Teammachine SLR01 To.
  • Cannondale SystemSix Hi-Mod.
  • Trek Madone SLR 9 Disc eTap.
  • Canyon Aeroad CFR Di2.

Du har besluttet at købe din første landevejscykel, forbløffende har du taget dit første skridt ind i en meget større verden, men at købe din første cykel kan føles lidt overvældende og forvirrende, da de ser ud til at være mange forskellige typer lavet af forskellige materialer med forskellige komponenter bestå, så vi er i denne artikel. Jeg vil give dig en praktisk guide og fortælle dig præcis, hvad du skal kigge efter, og hvad forskellene er. Jeg er virkelig lidenskabelig for cykling, så alt, hvad der får flere mennesker på cyklen og deler den lidenskab, jo bedre.

Derfor slog vi os sammen med Decathlon, de har en rigtig omfattende cykel med mange forskellige funktioner, og de har også god værdi for pengene, hvilket betyder, at dette er det ideelle sted for mig at vise dig alt, hvad du leder efter, og jeg har også brug for en ny kitesurf-drage plus en tanke, der dræber to fugle i en sten. Den første ting du skal gøre er at bestemme, hvor mange penge du vil bruge, men hvor mange penge skal du bruge godt, der er ikke noget rigtigt svar. For at besvare dette spørgsmål, når det kommer til at købe en cykel, kan du være opmærksom at landevejscykler af høj kvalitet starter typisk omkring 260 Oro eller £ 250, som denne, og når du fortsætter med jo mere kontanter, er rammerne normalt lettere og stivere, og komponenterne på disse stel er lettere og mere sofistikerede for omkring 600 euro kan du få en masse penge til cykelfrygt, mere typisk klogt noget med en aluminiumsramme nogle gode indgangskomponenter end måske endda skivebremser og cykler med denne slags udstyr er utroligt dygtige, jeg er sikker på du ved at. Bjerge eller alper måske dig og kører et par løb på en cykel med den slags spektrum, jeg kender, for der er alle de ting, jeg gjorde på min første landevejscykel, jeg vil anbefale, at du ikke bruger alle dine penge på cyklen, bruger alene, det er godt på budgettet for alt det vigtige tilbehør såsom sko og pedaler, tøj og alt hvad du har brug for, vær opmærksom på et par detaljer, når du vælger din cykel, de komponenter, der er knyttet til den, er fra samlebetegnelsen for bremser og kredsløb er gruppen nu er der forskellige producenter af gruppen Campagnolo, SRAM mikrochip og måske den mest berømte shimano, som uanset mærkegruppesættene kommer i hierarkier eller niveauer, hvis du bevæger dig op i gruppehierarkierne, bliver de dyrere og komponenterne bliver dyrere lettere De får normalt flere gear mere funktionalitet de er lavet af mere eksotiske materialer og Og gearskift vil også være glattere nu, entry-level cykler og entry-level racercykel s leveres normalt med gruppesæt, der er lavere i hierarkiet, et fremragende eksempel er Shimano Sora, som er et Shimano-gruppesæt i anden klasse og ofte bruges på cykler omkring 500 pund, prisen kan findes Shimano Sora kunne gå op i Gruppens hierarki, hans cykel havde Shimano, og jeg skrev det bjerge i mig eller Carall om det sted, jeg endda har kørt nogle løb med det, men en af ​​de ting, du vil være opmærksom på, gearforholdet for gruppesættet er, at denne cykel har en 1132 kassette på bagsiden, som jeg vil anbefale til din første landevejscykel, grunden til dette er, at dette 32-tandede gear på bagsiden af ​​kassetten er virkelig nyttigt i bakker.

Dette betyder, at ved at rotere dine ben mere, kan du få en højere kadence, og det gør kun bakker mere snappy. Dette er i modsætning til nogle cykler, der kommer med en lidt hårdere kassette, og 11:28 skal du være opmærksom, og kædesættet har nu også forskellige størrelser kæderinge, hvad jeg vil anbefale til din første landevejscykel er et kompakt kædesæt, der er en 50:34 er, hvordan vi har det her, og af samme grund vil jeg anbefale 32'erne, backit gør bare bakkerne lidt lettere, hvis du er nybegynder. Simpelthen hvis du er en nybegyndercykling og ønsker at have gear, der kan hjælpe dig med at klatre op i bakker, du vil have, større bageste og mindre bageste ntas nævnte bremser er også en del af gruppen, og generelt er der to forskellige typer fælgbremser eller som du kan se på denne cykel skivebremser, og disse bremser koster lidt mere end fælgbremser, men hvad hvis du bor eller vil køre i et kuperet område? i bjergrigt terræn vil jeg sige, at de er værd at bruge en ekstra indsats, fordi de tilbyder meget kraftigere bremser, som er mere ensartede især under våde forhold og generelt bare har bedre kontrol.

Jeg må understrege, at de fælgbremser, de brugte, er helt passende til at vinde Tour de France i 100 år og har den fordel, at de er lidt lettere end disse bremser, da rammens materiale har en massiv indflydelse på den samlede kørekvalitet af cyklen med de mest almindelige materialer aluminium, stål og kulfiber på omkring 250 op til £ 1.000 eller dollars, de fleste af de cykler, du kan finde, er lavet af aluminiumslegeringer, og det er fantastisk, fordi aluminium er et meget alsidigt materiale, der er let t godt styrke / vægt-forhold, det er derfor, det bruges i luftfart, det er også meget korrosionsbestandigt og kan fremstilles til en meget lavere pris end kulfiber, hvilket betyder, at cykler er mere overkommelige fra tusind euro, du kan begynde at se indrejse -cykler på kulfiberniveau som disse vanreisel edr 105 eller sang Sang, som de siger forrest, hvor vi er lige nu. Kulfiber er normalt lettere og stivere end aluminium, og det at fremstille stål til en bedre kørekvalitet er kulfiber et fantastisk materiale til fremstilling af cykler, men hvis dit budget ikke er fuldt kulfiber, skal du ikke bekymre dig, min første cykel var aluminium, men en god funktion er en aluminiumcykel med en kulfibergaffel, dette reducerer vægten, gør gafflen meget stivere og reducerer også vejvibrationer, og det summende gennem styret at vælge et velrenommeret mærke er tilrådeligt på denne måde, du ved, at rammen er korrekt designet og testet og også har en solid garanti på dækrammerne, der er værd at være opmærksom på dækafstand, jo mere desto bedre vil jeg sige, da dette giver dig større alsidighed. Du kan montere bredere dæk, hvis du vil, hvis du kan lide omstrejfede veje og har et lille eventyr, kan du tilføje ting som mudderbeskyttere, bagagerammer og en lang række andet tilbehør, og en sidste detalje på rammen er bundbeslaget - disse er lejer, hvor kædesættet på hver cykel med et ydre leje i en gevindskåret leje får bonuspoint i min bog, fordi disse har tendens til at kræve mindre vedligeholdelse og vare længere.

Jeg fortæller dig nu om Imean-hjul som en slags nøglekomponent på hver cykel, nu kommer entry-level cykler normalt med entry-level hjul, fordi det er den mest populære komponent, som cyklister opgraderer lavere ned på linjen. De kommer mere ind i sporten og bytter dem normalt ud til noget, der er lettere, stivere og måske mere aerodynamisk, men med disse forbedrede præstationsområder på løbehjulene tilføjes omkostninger og holder derfor d Prisen er lav, eller der er cykler på startniveau med et enklere hjul, men når du vurderer de hjul, din cykel leder efter med det, jeg foreslår, er der et rigtigt højt røgnummer, da dette hjælper med at gøre hjulet stærkere og mere robust, vil også foreslå, at du ser på fælgbredden. Ideelt set vil du have fælge, der er mere velegnede til bredere dæk, så en lidt bredere fælgbredde som 25mm eller 28mm dæk giver lidt mere komfort, lidt mere greb, og den har også lidt lavere rullemodstand, hvilket betyder at du kan køre det samme hastighed med lidt mindre indsats.

Nu vil jeg give dig nogle andre hurtige oplysninger, du har brug for at vide, når du køber din første landevejscykel. Racercykler er designet til at blive brugt med polstrede shorts, hvilket betyder, at det er normalt for dem at føle sig ubehagelige uden polstrede shorts, og sadelkomfort er også meget personlig, så det er normalt for ryttere at ændre tingene meget. De fleste racercykler kommer ikke med pedaler, selvom nogle low-end cykler leveres med et fladt pedalshow.

Hvis du har lange forlystelser eller gør EOBs-sport, anbefaler vi at opgradere nogle klipløse pedaler og sko, da de giver dig mulighed for at glide ned og trække op med pedalbevægelsen for at gøre dig lidt mere effektiv, du kan også få kvindespecifikke cykler, vær venlig at gøre det for at have den samme ramme, men have forskellige kontaktpunkter for at imødekomme de anatomiske forskelle mellem kønnene, så du får en speciel sidesadel, der er lidt kortere stilk og styr og lidt kortere krumtap, men dette er ikke strengt nødvendigt. Vi opfordrer dig til at vælge det, der passer bedst til dig. Du kan være interesseret i grus eller blandede cykler.

Disse er i det væsentlige landevejscykler med et par ændringer for at gøre dem mere alsidige, så du har mere dækafstand, større volumen dæk, der er meget mere i stand til off-road, lettere gear, du kan se det massive tandhjul på kassetten her og skivebremser og det betyder, at du i det væsentlige har en roadcykel med drop barer, der er meget hurtigere på vejen end en mountainbike, men som også kan køre på grus eller brudespild, hvilket du ikke ønsker at gøre på en standardcykel er fantastisk for folk med blandede baggrunde, der vil have eventyr, måske pakke et par cykler eller måske bare en pendler, der ikke bare vil være på vejen. Du kan også bytte de gamle dæk ud for nogle tynde, glatte roadones, og du har i det væsentlige en vejcykel, jeg er en stor fan af disse typer cykler, en gruscykel på grundniveau går til omkring fem hundrede pund eller seks hundrede euro. Flokke af katte gjorde et glimrende stykke arbejde med at finde min nye drage, men også masser af andre ting, men jeg glemte helt, at jeg har brug for det alligevel, hvis du kan lide, at jeg nød denne artikel og fandt den informativ, og giv os en lignende og en opfølgning og nu har du besluttet, hvilken cykel du vil have heldigvis har vi artikler om dette og masser af andet virkelig nyttigt nybegynderindhold.

Jeg skal hjem nu og lege med mine legetøj

Hvilken nationalitet er de Rosa?

Rosa er et efternavn med flere etymologier. IItalienskog catalansk betyder det 'rose' (blomst). Det er også et portugisisk og spansk efternavn. Varianter inkluderer Da Rosa eller da Rosa, De Rosa eller de Rosa og DeRosa eller DaRosa.

Vidste du, at Rosa Parks var en lidenskabelig borgerrettighedsaktivist? Så hvorfor får vi at vide, at hun var en træt gammel dame i en bus? Især da hun ikke engang var den første sorte kvinde, der nægtede at opgive sit sæde i Montgomery, Alabama? Så lad os få noget med det samme. Rosa Parks var ikke bare en træt dame i en bus, hun var en chef. Men historien om Rosa Parks som undervist i mange skoler og talt i medierne forkortes normalt til et meget specifikt sæt biografiske detaljer.

Og det går omtrent som dette: Den sorte sømme kørte i bus i 1955 i Montgomery, Alabama. Busserne blev opdelt i specielle sektioner for sorte og hvide chauffører, og da Parks blev bedt om at give plads til en hvid mand, nægtede hun. Hendes efterfølgende anholdelse og bøde for overtrædelse af segregeringslove fik lokale sorte ledere til at indlede Montgomery-busboykotten, ledet af Dr.

Martin Luther King Jr. organiseret. Boykotten varede fra 5. december 1955 til 20. december 1956.

Sorte kommunistiske medlemmer nægtede at tage bussen, indtil de separate siddepladser sluttede. Boykotten sluttede, da højesteret beordrede Alabama til at indarbejde sine busser, og både pastor King og Parks blev nationale figurer i det 20. århundredes amerikanske borgerrettighedsbevægelse.

Fortællingen præsenterer nogle vigtige detaljer i historien, skæv eller eliminerer andre. Og resultatet er en massiv forenkling af Parks 'år med aktivisme på vegne af NAACP, hendes fortalere for sorte kvindelige overlevende ved seksuelt overgreb og hendes livslange arbejde langt ud over slutningen af ​​Montgomery-busboykotten i 1955. Til Parks historie 'For at udvide fortællingen, og hvorfor vi sjældent, hvis nogensinde, hører om det, bør vi først spørge os selv: hvad fortæller denne historie os ikke om Parks' tidlige liv og aktivisme? ”Rosa Louise McCauley blev født i Tuskegee Alabama i 1913 og voksede op i staten.

I en alder af 11 tilmeldte hun sig Montgomery Industrial School for Girls, også kendt som Miss White's School for Girls, som blev grundlagt af hvide New England-kvinder med en mission om at undervise sorte pigers indenlandske og akademiske fag. I sin bog Freedom's Daughters: The Unsung Heroines of the Civil Rights Movement fra 1830 til 1970 bemærker Lynne Olson, at skolen blev sat i brand to gange, fordi læseplanen indeholdt ideer om racemæssig lighed. Parks skrev selv i skolen: 'Det, jeg lærte bedst, var at jeg er en person med værdighed og selvrespekt, og jeg skulle ikke lægge mine øjne lavere end nogen anden bare fordi jeg var det.' Sort. 'Mig græder ikke, du græder.

Efter at Rosa havde taget sig lidt tid fra skolen for at passe syge familiemedlemmer, giftede Rosa sig med Raymond Parks i en alder af 19 år og dimitterede fra gymnasiet et par år senere. Både hun og hendes mand var aktivister og demonstranter. Og den rolle kom ikke uden stor fare eller personlig risiko.

Da to medarrangører af deres ægtemænd blev dræbt, bekymrede Parks sig: 'Hver gang han var på disse møder med disse mennesker, spekulerede jeg på, om han ville komme tilbage i live' Hvilket er ikke ligefrem den slags citat, du får fra en ydmyg gammel dame på en bus.

I 1943 sluttede Rosa Parks sig til NAACP og blev bedt om at føre mødereferatet på grund af de mandlige ledere besluttede, at de havde brug for en sekretær. Borgerrettighedsbevægelsen havde åbenbart endnu ikke fanget op med fuld feminisme på dette punkt. Men i samarbejde med EDNixon, præsident for NAACP Montgomery-gruppen, organiserede Parks demonstrationer og aktioner rundt omkring i verden i 1940'erne og 1950'erne som NAACP Youth Council og undersøgelsen af ​​1944-sagen om Recy Taylor, en sort lejer og mor, deres modig søgen efter retfærdighed emnet for den nye dokumentar The Rape of Recy Taylor er en træt syerske, der ubevidst udløste en national og international reaktion med hendes nægtelse af at opgive sit sæde, hun tog tydeligt en bevidst beslutning mod uretfærdighed og hendes års arbejde The aktivisme går godt, før hun blev arresteret i 1955.

Og det fører os til det næste spørgsmål: Hvad skete der faktisk den dag, Parker blev arresteret? Så den første vildledende detalje i den mere populære historie er, at Rosa Parks nægtede at forlade sit sæde i bussen, fordi hun var træt efter at have vendt hjem fra arbejde. Men som Parks selv bemærkede i sin selvbiografi, ”Folk siger fortsat, at jeg ikke opgav min plads, fordi jeg var træt, men det er ikke sandt. Jeg var ikke fysisk træt

Nej, den eneste jeg var træt var træt af at give efter. ”Og selvom Parks ofte lægger for meget vægt på den del af historien, hvor hun kom hjem fra sit job, mistede hun faktisk sit Job på grund af dets forbindelse til bevægelsen. Men Parks hensigt var ikke nødvendigvis at tilskynde til starten på den større boykot.

Hun var heller ikke den første sorte kvinde, der nægtede at opgive sit sæde. Den 5. marts 1955, ni måneder før Rosa Parks, nægtede også den 15-årige Claudette Colvin at flytte fra sit sæde for en hvid mand, og selvom adskillige sorte kvinder protesterede eller nægtede at opgive deres pladser, blev de fleste bøder besat og løsladt uden der lægges stor vægt på deres individuelle sager. Men Colvin var også en af ​​de fire sagsøgere i Browder v.

Gayle, sagen, der til sidst blev opgivet, adskilte busser i Alabama. Det fører os til et andet vigtigt spørgsmål: hvorfor blev Parks-sagen nationale nyheder, mens Colvins og andre sorte kvinder ikke gjorde det? Colvin spekulerer i, at hendes fortælling som forgængeren for Parks stort set var utallige, fordi NAACP følte, at de voksne, statelige og reserverede parker repræsenterede et stærkere billede omkring de sorte bump-ideer. Colvin følte sig stort set udelukket fra fortællingen offentligt, fordi hun var ung og senere blev teenagemor, så den mandlige ledelse af NAACP i Montgomery besluttede, at Parks 'image var mere i tråd med deres beslutning om at bestride adskillelsen af ​​busserne.

Alabama-ledere fortalte også tidligere en busboykot for Parks arrestation. Hun blev udvalgt til sit arbejde med NAACP og hendes holdning som leder af bevægelsen. Men busboykotten var ikke en spontan beslutning, men resultatet af omhyggelig planlægning og fortalervirksomhed, der foregik i flere år.

Selvom Parks 'handlinger blev portrætteret som spontane, var retssagerne og de offentlige handlinger, der fulgte, godt planlagt og godt orkestreret af samfundslederne og Parks selv. Parks blev senere en livslang talsmand for lighed inden hendes død i 2005, og det fører til vores sidste spørgsmål, hvorfor hører vi ofte en forenklet version af Parks 'historie i populære genfortællinger? Selvom der ikke er noget svar på dette spørgsmål, har jeg overvejet det, og her er nogle mulige argumenter. Selvom modet i Parks aktivisme og succesen med Montgomery-bus boykotter fejres i dag, var hendes borgerrettighedsarbejde, hun udførte i sin levetid, ikke altid populært eller sikkert i sig selv, ofte i vejen for at sprede og fortælle historier (hvilket er vigtigt arbejde, da disse historier fortjener at blive fortalt) er der også et skyn med at forenkle.

Men bestræbelser på at fokusere på enkelte seismiske begivenheder, ligesom Montgomery-busboykotten, begrænsede ofte kompleksiteten i biografier fra offentlige personer som Parks og Dr. King. På denne måde gik Parks fra at være en radikal og engageret aktivist, der strakte sig over årtier til en træt kvinde på bussen, der forsøgte at generalisere sin historie, nemlig nøjagtigheden af ​​hendes større arbejde.

Hvordan tilføjes det hele? På trods af den populære fortælling om en genert og ydmyg syerske, der tager stilling ved at holde sit sæde, går kompleksiteten i Rosa Parks fortælling langt ud over en så simpel ligning, som Claudette Colvin bemærkede, da han blev interviewet til NPR i 2009, den dag hun blev arresteret var under skolens læseplan for Negro History Month og hun sagde: 'Mit hoved var bare for fyldt med sort historie, du ved, undertrykkerne.' Det føltes som om, at opholdsstedets sandhed fortalte mig en ting, hold nede og Harriet Tubman på den anden side af mig. Jeg kunne ikke rejse mig.

I stedet for at se på historier som Colvin og Parks som passive beslutninger, der fører til større handling, så lad os huske det meget aktive og modige arbejde, som sorte kvinder i det 20. århundrede gjorde for at fremme U. S. Har gjort sager om borgerrettigheder.

Så hvad tror du? Er der andre teorier bakket op af beviser for, hvorfor vi kun hører en del af Parks historie? Er der andre historiske figurer, der skal dækkes på showet? Slip dem ned, dejlige Black History Month og vi ses næste uge! Sidste uges episode handlede om, hvorfor lyserød er til piger og blå er til drenge. Lad os se, hvad du har at sige. Adam Marentes på Youtube spurgte om First Lady Mamie Eisenhowers kærlighed til pink og hvordan hun hjalp med at sprede populariteten af ​​farven under hendes mands formandskab.

Flere andre seere på Facebook var også interesserede i oprindelsen af ​​fru Eisenhowers signaturfarve, som efter min mening var forbundet med hendes valg af en kjole til hendes mands indvielse og en tilskrevet malingsfarve. Se de citerede værker For mere information om 'Mamie Pink' og tak Adam! Shinxy på Youtube stillede et andet spørgsmål, der kom igen og igen af ​​flere brugere: 'Er de lyserøde trekanter, der blev brugt til at markere fanger i Nazityskland som homoseksuelle, forbundet med skildringer af lyserød som køn?' Jo Paoletti (hvis arbejde jeg vil følge op på den sidste uge) har vægtet emnet i kommentarerne og på hendes blog.

Hun hævder, at denne tidslinje ikke fungerer, især fordi oprindelsen til den lyserøde trekant i 1940'erne var specifik for lejer, men ikke almindeligt anvendt. Det blev også brugt i koncentrationslejre til at markere mænd anklaget for homoseksualitet og til at markere dem, der er anklaget for sexforbrydere. Dens anvendelse af civile efter Anden Verdenskrig svarer ikke til pinkes stigende popularitet i USA.

Du kan læse mere på deres blog, som jeg linkede nedenfor. Og endelig tak for al din feedback om vigtigheden af ​​farve på tværs af kulturer. Bliv ved med at slippe alle dine gode kommentarer og spørgsmål, og del venligst links til alle de vigtige artikler, som vi alle kan forstå i eksterne sammenhænge, ​​som den almindelige amerikanske kultur kan udvides.

Det er det for nu, og jeg ses til næste uge.

Er De Rosa et efternavn?

Det er også et portugisisk og spansk efternavn. Varianter inkluderer DaRoseeller daRose,Fra Rosaelleraf RosaogDeRosaeller DaRosa.

BETTY: * Hvorfor tog det dig så lang tid? BETTY: * Har du brug for så meget tid til at tørre dine tårer? -Betty fniser-BETTY: * Nå, det er mere sådan. BETTY: * Heh-heh ..

BETTY: * Du har gode træk, FRISK. BETTY: * Men jeg er virkelig nysgerrig efter noget

BETTY: * Kan du som nu klare dine indre dæmoner? -Asriel skriger langt væk- ASRIEL: HAAAAAAA !!! FRISK: * ASRIEL, gå nu! FRISK: * Det er forbi

ASRIEL: * Der sker ikke noget! ASRIEL: * Ikke igen. ..

elektronisk skift af cykler

FRISK: * NEJ! HOLD OP !! Asriel: ((din le?)) FERSK: * ASRIEL! ASRIEL: * Jeg er ked af det, FRISK

ASRIEL: * Jeg tror, ​​jeg er virkelig en idiot. BETTY: * Godt gået, KUMU. BETTY: * Nu skal vi bare passe på det

FRISK: * Uanset konsekvenserne

FRISK: * For hvad jeg skal gøre

FRISK: * Jeg tager mig af det. FRISK: * '' KÆRLIGHED er også et akronym

FRISK: * det står for niveau for vold

FRISK: * en måde at skade nogens evner. ' FRISK: * Jeg lover dig noget, bed NorieFRISK: * Jeg vil dræbe dig. BETTY: * Din beslutsomhed føles pludselig anderledes

BETTY: * Din beslutsomhed er meget stærkere.

BETTY: * Og jeg kan ikke misbruge den magt længere

BETTY: * eller hun kunne igen overtage

BETTY: * Jeg kan ikke vinde sådan

BETTY: * HEY FRISK !! BETTY: * Betyder det noget, hvis jeg beder om HJÆLP? BETTY: * Giver det ikke nogle minder tilbage til dig? GASTER: * Umuligt. Papyrus: * GASTER! GASTER: * Du kan ikke teleportere endnu

GASTER: * Vent.

PAPYRUS

GASTER: IKKE PAPYRUS! GASTER: * GÅ IKKE! GASTER: * OPFORDR! TORIEL! LAND: * Hvad skete der? GASTER: * Vi er nødt til at gå, jeg ved, hvor FRISK er, og den ting er

TORIEL: * LAND! TORIEL: * Jeg kan ikke finde ASRIEL

TORIEL: * Jeg tror, ​​han er gået bag Frisk. LAND: * Lad os gå. TORIEL: * MISS JESSICA, tjek Undyne TORIEL: * Vi kommer tilbage senere.

BETTY: * Nu er det sjovt at se din egen ven blive fortæret af din egen had. BETTY: * DREB DEM. PAPYRUS: * SANS

FRISK: * Hvis du ikke er her for at kæmpe, skal du gå. FRISK: * Det løses ikke med ord, PAPYRUS. PAPYRUS: * Du vil ikke skade ham, vil du? FRISK: * Hvem ved

Hvis han kommer i vejen, VIL jeg. PAPYRUS: * Lad mig i stedet overtage ham. FRISK: * Du vil bare dræbe dig selv.

Det ved du, ikke? PAPYRUS: Venligst

Jeg er nødt til at gøre dette

FRISK: * Sig ikke, at jeg ikke advarede dig

BETTY: * STOP med at lege med idioten og kom og hjælp mig, dræb frisk! GASTER: * DET ER ET STED OM HJEMME: ((Jeg kan ikke tillade andre at gribe ind

Jeg bruger det så.)) PAPYRUS: * Jeg ved, du er der, SANS! PAPYRUS: Mig kæmper du ikke

PAPYRUS: Ligegyldigt hvor mange gange du angriber mig

PAPYRUS: * Jeg kæmper ikke tilbage! SANS: * hvis du bare forsvarer dig selv

SANS: Du bliver først dræbt i sidste ende. SANS: Nå, jeg forstår ikke

SANS: * hvorfor falder du ikke tilbage ?! PAPYRUS: * Fordi du er min bror

PAPYRUS: * Hej UDEN

PAPYRUS: * Kan du huske mig ..? PAPYRUS: * Mig er din bror Papyrus.

PAPYRUS: * Kom tilbage

Jeg savner dig

UDEN: * Papyrus

PAPYRUS: * SANS !!! BETTY: KUMU, vi går på pension.

Er Rosa et russisk navn?

Roseer en givennavn, især på det portugisiske, italienske og spanske sprog. Det kan referere til:RoseBenozzi Balletti, italiensk-fransk skuespiller.RoseBlasi, amerikansk skuespillerinde.

Hvilken nationalitet er fornavnet Rosa?

Detnavn Rosaer en pigesnavnaf spansk, italiensk, latinoprindelsesbetydning''Rose, en blomst'. Så duftende somRosemen med en international smag,Roseer en af ​​de mest klassiske portugisiske, spanske og italienskenavne, som også foretrækkes af overklasse-briter, der har et stort mål af vintage charme.

Er Rosa spansk for Rose?

Rose? lyserød,Rose.

Er Rosa et godt navn?

Så duftende som Rose men med en international smag,Roseer en af ​​de mest klassiske portugisiske, spanske og italienskenavne, som også foretrækkes af overklasse-briter, der har et stort mål af vintage charme. Detnavnaf en helgen fra det trettende århundrede,Rosehar flere andre bemærkelsesværdige navnebrødre.

Hvad er Rosa Parks fulde navn?

Hun nægtede. Hendes modstand satte i gang en af ​​de største sociale bevægelser i historien, Montgomery Bus Boycott.Rosa Louise McCauleyblev født den 4. februar 1913 i Tuskegee, Alabama.

Er lyserød på spansk Rosa eller Rosado?

''Pinklig' midlerlyserødeller lignerlyserød: rosenrød. En hudRose'er en hud, der er malet ilyserød.

Hvor stor er den nye De Rosa aero-cykel?

Oven i alt barberede De Rosa vægten af ​​den nye aero-cykel og bragte den ned til en påstået 950g (mellemstor ramme) med en 370g gaffel. Den nye cykel kommer i et stort 8 størrelsesområde (46-60 cm), der passer til en bred vifte af cyklister.

Er De Rosa SK Pininfarina en god cykel?

SK's aero-stilpoint tilføjer en cykel, der føles hurtigere end gennemsnittet, men for en maskine, der er designet specielt til hastighed, mangler den noget ægte slag, og når Cristiano De Rosa blev skubbet, kunne den ikke frigive vindtunneldata 'fordi vi præsenterer resultaterne på det næste projekt '.

Hvad gør en De Rosa til en god cykel?

En urban sjæl lavet af elegance og en unik stil, der gør den til den ideelle cykel til at bevæge sig rundt i moderne metropoler. Og en sportslig sjæl, lavet af ydeevne og teknologi, der omdanner den til den ideelle ledsager til sport og til off-road ture. Metamorfose er formet i billedet og af den moderne herre.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.