Vigtigste > Anmeldelser > Met rivale review - hvordan man retter det

Met rivale review - hvordan man retter det

Er Met hjelme gode?

DetMedVinci er en megetgod hjelmder leverer meget for pengene. Intet er virkelig banebrydende, men det er en solid performer overalt, og MIPS er en velkommen tilføjelse.



Ret, hvis du er seriøs med at gå hurtigere på din cykel, er det sandsynligt, at du på et eller andet tidspunkt har tænkt på at opgradere din standardcykelhjelm, da jeg enten bærer en aero-cykelhjelm eller endda en tidskørsel hjelm eller måske dig har lige set folk iført denne slags hjelme og spekulerede på, hvorfor jeg i dagens artikel vil rive fra hinanden og afveje fordele og ulemper ved hver af disse hjelme, og hvordan de kunne gavne enhver rytter og ikke bekymre dig, jeg får dem i en lille en konkurrerer mod to mod hinanden, nu tænker du måske hvilken forskel en hjelm virkelig kan gøre? Du ved, at teorien giver en lille fortjeneste i alt, og alle disse små spil kan tilføje en fortjenstmargen. Det handler om akkumulering af marginale overskud, og det er præcis det, vi ser på her, egentlig kun marginale overskud, der generelt antages at være omkring 20 af vores samlede modstand, mens cykling kommer fra selve cyklen, og de resterende 80 kommer fra os, rytteren og da vores hoved er vigtigt, spiller den vindbryder hjelm en meget vigtig rolle, så lad os se på mulighederne. Så først har vi en standard vejhjelm som denne, jeg har på her, er metit trenchler har mange ventilationskanaler, de er meget godt ventileret, men dens vigtigste funktion er beskyttelse og komfort, og de har tendens til at være ret lette. Denne er utrolig let på omkring 250 gram, mens en Aerorose-hjelm er bygget til hastighed, og her har jeg den helt nye Manta fra Met.

diætabonnement

Det er stadig åbenlyst utroligt beskyttende og stadig en racercykelhjelm med en lignende form, men du vil bemærke, at der er meget færre ventilationsåbninger, da det naturligvis forsøger at være mere aerodynamisk, og de kan veje lidt mere, selvom denne er utrolig let på kun 250 gram og så har vi TT hjelmen, som igen er noget helt andet for hastighed, men formen er helt anderledes nu, typisk ser vi denne dråberlignende formeffekt med tanken om, at halen på en eller anden måde fylder dette hul bag hovedet og mellem rytterens ryg, hvilket udjævner luftstrømmen og dermed reducerer træk. Nu kan halerne variere i længde, og jeg forklarer lidt hvorfor senere, men du har sikkert bemærket, at der er endnu færre luftudluftninger, og de kan være lidt tungere, denne er omkring 350 til 400 gram, hvilket virkelig ikke er overrask nu, før jeg kommer længere ind i disse hjelme. Lad os bringe et par skoler til døren på klassisk GTN-måde med en lille baghave Tt, og for at være ærlig er jeg nysgerrig efter at se, om vi virkelig gør en stor forskel her.

Jeg har valgt et relativt kort kursus, men forhåbentlig nok til, at vi kan lave et par data fra det, er det nu tre kilometer langt og pænt og fladt omvendt, som vi normalt gør, hver hjelm bruges under samme forhold med samme hastighed den samme vindstrøm osv. så lad os først gookay med en standard vejhjelm tre to en lad os gookay andet løb lægge fejlen vejhjelmen nu lad os gøre det tre to en lad os få målet lige sidste løb med tt hjelmen lad os gøre det tre to, lad os gøre alt rigtigt, faktisk var jeg lidt bekymret, vi var ikke, jeg vil ikke her Har meget at tale om, men jeg har nogle ret gode resultater til dig her, så alle var først disse løber bogstaveligt inden et par sekunder af hinanden, hvilket er en god nyhed, fordi det er ideen om, at jeg kørte i samme hastighed, så det er godt nu for vejhjelmen, kun standardhjelmen jeg har et gennemsnit på 254 watt til områdets hjelm 249 og derefter bruges til tt helmet245, det er 9 watt ts besparelser fra standardhjelmen til den thett hjelm, som jeg er meget tilfreds med, for det er faktisk i serien og følger efter med en masse forskning, som jeg fandt ud af, så vi havde et betydeligt spring fra standardhjelmen til aero-vejhjelmen og derefter et andet lidt mindre spring fra luftvejshjelmen til tthelmet, og hvad jeg ved fra de meget kloge mennesker derude, er at jo hurtigere vi kommer, jo mere aerodynamiske og marginale fordele spiller ind. Så fortsæt, TT-hjelmen er hurtigere, strålende skål fyre giver det en chance, jeg kan ikke tro dig Lad mig gå på en kop kaffe, så forklarer jeg lidt mere om, hvorfor disse andre hjelme kan være en god mulighed, okay nu gør de det? Naturligvis har hver sine egne fordele, men lad os starte med den sandsynligvis oplagte ting, du ville bære på en gruppetur eller se, mens du cykler i dine lokale baner.



Det vil sandsynligvis være en af ​​disse to i modsætning til denne. Det er ikke at sige, at dette ikke er en god hjelm eller et godt valg, personligt synes jeg, det er en meget sej hjelm, men det er lidt seriøst, er det ikke, lad os nu se på standardhjelmen først, nu er det en stor alt -runder og et meget populært valg af denne grund, det er meget godt ventileret. Så hvis du arbejder hårdt, eller det er en varm dag, holder det hovedet pænt og køligt og holder dig også kølig, og det er næsten designet, så du ikke engang bemærker, at det ligger på hovedet, det er åndbart og det er meget let behageligt og af den grund er dette et meget populært valg til træning fra mit eget perspektiv, men selvom jeg skulle løbe eller træne i et varmt eller kuperet miljø, ville det sandsynligvis være mit valg af Zahn Aero Road Hjelm på den anden side, en god mulighed for imellem bliver også stadig mere populær.

Bonusen ved dette er, at du kan bære det på en hvilken som helst dag i ugen den dag, og folk ikke nødvendigvis bemærker det, men du får nogle af de aerodynamiske fordele, vi lige har set, og det er derfor, du ser mange af fordelene ved at cykle iført denne type af hjelm på de flade etaper til de aerodynamiske fordele, sne som du kan se, og som jeg nævnte tidligere, er de naturligvis lidt mindre ventilerede end standard aero-cykelhjelmen, men det gør det selvfølgelig velegnet til de koldere og vinterlige forlystelser god mulighed, hvis du vil holde hovedet varmt, og så er TT-hjelmen selvfølgelig den hurtigste mulighed for det rigtige kurs for den rigtige rytter, lad os nu indse det, det er ikke din daglige hjelmmulighed. Du vil sandsynligvis have dette oven på en af ​​disse og gemme det til løbetiden. Nu har jeg gemt 9 watt fra 100-spektret til det andet og derefter 4 watt fra aero street-hjelmen til TT-hjelmen, men det vil variere fra person til person afhængigt af den position, de kan komme i, de kan også holde deres kropsform eller alternativt kunne man falde på en luftvejshjelm og faktisk interessant, mange mennesker ser ikke meget forskel mellem fordelene ved en luftvejshjelm til en TT-hjelm på grund af deres position, og interessant nok vælger mange professionelle atleter det for os det er noget af en luftvejshjelm til varmere begivenheder som Kona, for selvom den har mindre ventilation end en standard vejhjelm, har den en tendens til at have lidt mere end en TT-hjelm, men det hjælper bare med at holde sig kølig, og hvis du ikke vinder meget af at bære en TT-hjelmbrønd er Brainer, den er virkelig ikke god, der var meget at sige i dag, så hvis du har yderligere spørgsmål, bedes du forlade s, dvs. falde i kommentarerne nedenfor.

Jeg ville elske at hjælpe og svare dig på dette og ja, glem ikke at følge os på sociale medier og tjek nogle af vores andre artikler, hvis du kunne lide dagens artikel, giv den en like og skriv os Abonner nedenfor

Er MIPS-hjelme det værd?



MIPS hjelmegiver en ekstra grad af sikkerhed for alle cykelryttere. Så hvis du er klar til at udskifte din gamlehjelm, de ekstra $ 20 eller deromkring for at opgradere fra en ikke-MIPStilMIPS-udstyret model er godt-værdiprisen.

(intens musik) - Hjernerystelse er altid hjernerystelse i hjernevævet i kraniet. Men i de fleste tilfælde fortæller det dig ikke, hvor du blev såret - Hvis du har købt eller overvejet en ny hjelm i de sidste par år, er chancerne for, at du har set noget, der hedder MIPS. MIMPS er et produkt, der blev lanceret i 2007.

Og siden da har solgt over ni millioner af deres enheder. Men hvad er MIPS? Hvad er det designet til? Hvordan blev det udviklet? Jeg blev inviteret her til Sverige for at finde ud af præcis det. (blød elektronisk musik) Som cyklister har de fleste af os haft en ulykke eller måske haft en ulykke i fremtiden, og det inkluderer mig.



Vi kan opleve noget, der kaldes hjernerystelse. Symptomerne på hjernerystelse er synlige. Men hvad betyder hjernerystelse egentlig? Hvordan ser det virkelig ud i hjernen? For at finde ud af det talte vi med Hans.

En neurokirurg og medstifter af MIPS. - Hjernerystelse, som er et generelt ord for skurrende hjernevæv i kraniet, Co hjernerystelse betyder meget. Men du skal være opmærksom på, at omkring 80 procent af hjernerystelse er mild.

Mens 10 procent er moderate, og resten er alvorlige hovedskader. Alle disse kategorier er inkluderet i hjernerystelsen for at få et svar fra dine jævnaldrende, eller hvad du end fik en hjernerystelse, det siger ikke så meget. Hjernerystelse kan altid være en tremor af dit hjernevæv i kraniet.

Men det siger ikke, hvor du har såret dig selv i de fleste tilfælde. Nu, hvis du har en mindre hovedskade fra hjernerystelse, og du laver en CT- eller MR-scanning, vil du sandsynligvis ikke se noget. Men hvis du har en moderat til svær hovedskade, som også er hjernerystelse, vil du se meget.

Men langt de fleste hjernerystelser skyldes en mindre hovedskade, som du ikke kan definere. Sådan ville jeg se det. (optimistisk musik) - Jeg er nu sammen med Peter Halldin, medstifter af MIPS.

Hvem vil jeg forhåbentlig stille et par vanskelige spørgsmål til i dag? Og find et par svar, som jeg ikke kender endnu. Så Peter, tal med mig om starten på MIPS? Hvad var den første dag Hvordan så det ud? - Nå, det hele startede, da jeg første gang mødte Hans Van Holst, en hjernekirurg, og han spurgte mig, om jeg ville lave en ph.d., og jeg var ikke helt sikker på, at jeg ville gøre det, men jeg gjorde, Hans sagde jeg ' Jeg prøver. Og vi begyndte at læse om anatomi og det menneskelige hoved og hjernen.

Hans ville vide om det, men jeg vidste det ikke. Så jeg sagde til Hans, 'Så måske kan vi bruge sikkerhedssystemet', som vi har i hovedet i hjernen. 'Hvor er hjernen? kan glide ind i kraniet. 'I cerebrospinalvæsken.' Så og Hans sagde: 'Nå, det synes jeg er en god idé.' Så vi begyndte at omgå den idé og finde ud af, om det var muligt at sætte den i en hjelm, og dengang vidste vi ikke så meget om hjelme.

Hvordan vores hjelme testes, eller hvordan vi falder af en cykel eller motorcykel. Hjelme testes kun for rene lodrette fald. Må kun lineær acceleration.

Og vi forstod med det samme, ja, vi havde noget godt ved denne idé, der kunne reducere de rotationskræfter, der ellers overføres til din hjerne. Fordi din hjerne er mere følsom over for rotation. Og du får den rotation, når du falder på gulvet i en vinkel.

Så det var en måde at samle brikker i et puslespil på. Med de oplysninger, der fortælles om. Og ud fra det forstod vi, at det er en stor, god idé, og vi kan sandsynligvis foretage en stor ændring.

Og reducer antallet af skader. Du nævnte noget, der hedder rotationsbevægelse i dag. Jeg har aldrig hørt denne sætning.

Hvad er præcis rotationsbevægelse? Og hvordan er enheden, som du designet og designet til at reducere de skader, den forårsager? - Jeg tror, ​​at for at forstå rotationen kan du tage bokseren for eksempel. Du kan stå og slå dig skød efter skød fra lige slag. Og så pludselig får de en topskæring, de får rotation.

Og så bliver de slået ud. Så det menneskelige hoved og hjernen er meget mere følsomme over for denne rotation end en lineær bevægelse, så at sige, jorden i en vinkel, hjelmen graver ned i jorden, og du får denne rotation af hjelmen. Og da kræfterne er så høje, overfører hjelmen denne rotation til hovedet.

Hvad vi gør med MIPS-hjelme er, at vi har et glidende lag, der kan bevæge sig i alle retninger, 10 til 15 millimeter. Så vi efterligner faktisk, at du falder på is. Så hvis du falder på is, fortsætter hovedet bare i den retning, det skal gå og roterer.

Vi har det i dette glidende lag. Så vi har en meget lav friktionskoefficient mellem dette lag og hjelmen. Og så omdirigerer vi energien fra rotation til translation.

Og så reducerer vi rotationsbevægelsen på hovedet og hjernen. (mild elektronisk musik) - Hvor lang tid tog det at få det design, du bruger i øjeblikket? Og udvikler du konstant til nye designs i fremtiden? Eller er dette designet nu, der fungerer for evigt? - Vi udvikler altid stadig nye systemer. Vi lærer stadig om hovedskader.

Hjernerystelse er for eksempel en skade, der bare er et navn på et symptom. Alligevel er der stadig meget forskning, der skal udføres for at forstå præcis, hvad der bliver beskadiget i hjernen. Men det eneste vi ved i dag er denne hjernerystelse og andre alvorlige hjerneskader er forårsaget af denne rotationsbevægelse af hovedet.

Og hvad vi faktisk gør, det eneste vi gør med MIPS-hjelmen og de forskellige MIPS-produkter, er at vi reducerer den roterende energi, der overføres til hjernen, når vi ikke ved præcis, hvilken kraft jeg bruger til at ramme dig skal for dig at få hjernerystelse. Vi ved, at mindre påvirkning er bedre for dit hoved og din hjerne. Og det er hvad vi gør med MIPS-hjelmen (elektronisk musik) - Jeg er ikke helt sikker på, om jeg skal kalde dette rum et testlaboratorium, et kontorlokale eller et multifunktionelt fitnessrum.

Fordi se på dette, har de alt, hvad du nogensinde har brug for for at træne på MIPS. frokostpauser igen. Der er vægtbænken.

Du har en slags stepper, romaskine. Og så er der masser af balancebrædder og træningskugler. Masser af ledninger.

Og så er det vigtigste, det er alle cyklerne, de har et rum derovre, der også er fuld af mountainbikes, et par snurrecykler også, og når du er færdig med at træne på MIPS, er der et rigtig sejt rum, som du skal gå til. Der er kun ét sted at gå. Dette er massagerummet.

Det er to til fire, så jeg er lidt tidligt til min aftale kl. Men jeg kan ikke vente med at få en massage. (blød elektronisk musik) Der er et globalt MIPS testcenter dernede, og jeg vil gå nedenunder og møde lederen af ​​produktudvikling, Marcus Seyffarth, kanaltestprotokol, og han vil demonstrere nøjagtigt, hvordan det fungerer, og tilsyneladende skal han at bruge et hoved, der har en uhyggelig lighed med min i form og størrelse. (mild elektronisk musik) Lige nu, jeg er i testlaboratoriet nu.

Og jeg får følgeskab af Marcus den første, der er leder af produktudvikling. Jeg kalder Marcus, Marcus den første, fordi han er en af ​​fem Marcus her på MIPS Test Log, hvordan du tester hjelme. Og du vil vise os nogle tests, er du ikke? - Ja / ja.

Så vi er ved MIPS hovedkvarter i Stockholm. Dette er den Halldin-teststand, som vi bruger, når vi tester hjelme til produktion og godkendelse. Selvfølgelig bruger vi det også til at udvikle nye produkter.

Og jeg viser dig bare et par tests. Vi tester hurtigt for rotation. Vi tester igen mod en vinklet ambolt, en 45 graders vinkel.

En cykelhjelm, som vi tester på tre forskellige slagpunkter. Vi tester det, hvis min hånd er ambolten, tester vi det i dette testpunkt, der er foran. For at sikre, at MIPS, som er retningsstridig, kan bevæge sig i alle retninger.

Men vi sørger for, at den bevæger sig frit i den retning gennem denne test. Vi tester i denne retning, som vi kalder siden. Selvfølgelig tester vi, at MIPS hjernebeskyttelsessystem bevæger sig i den retning.

Og så til sidst tester vi det i det, vi kalder en skrå indvirkning, jeg ville se det i det virkelige liv. Så en indvirkning på dette tidspunkt på hjelmen. Hvor de fleste cykelulykker sker, vil jeg sige - Okay, kan jeg hente dit testhoved? For et minut siden vejede denne ting et ton.

Tilsyneladende er det størrelsen, ja, det er størrelsen, det er et 58 cm hoved, er det ikke? Det er min egen faktiske hovedstørrelse naja. I dette tilfælde kan jeg ikke tro, hvor stærk min hals er.

Fordi det ikke er let, er det? - Det er 42 kg. - Ret. - Vi har forskellige testhoveder til forskellige hjelme. Selvfølgelig har vi en mellemstørrelse, vi har en barnestørrelse, en ekstra stor størrelse.

Alle er udstyret med et accelerometersystem til at indsamle dataene. Men også en gyro for at sikre, at vi er nødt til at placere hjelmen korrekt, inden vi opsætter en test - Okay, rigtigt, det giver jeg dig - Okay, du kan sætte den i hjelmen. Så når vi tester, prøver vi at gøre det som du normalt ville bruge hjelmen til komfortabelt at tage hageremmen på.

Ville du ikke - jeg har min meget behageligt. Du ved, fladder et eller andet sted dernede. - Placer den, så næsen er god til hjelmkanten, normal.

Vi ville have dette lille værktøj til at sikre, at det er korrekt orienteret i henhold til hjelmens specifikationer. Hver hjelm har faktisk en specifikation for den afstand. Når det er gjort, skal du stramt justere systemet og lægge det på testbænken.

Og testbænken ville vide fra min scanning, hvilken højde, hvilket slagpunkt og alt. Instrumentet har vekselstrømsforbindelse til denne applikation, som fortæller os, hvor hovedet faktisk er placeret. Så når vi tester, kan vi have nøjagtig den samme opsætning, når vi tester den originale hjelm og MIPS-versionen af ​​hjelmen.

tour de france gennemsnitlige hastigheder

Når jeg først har aflæst, de numre, jeg vil have, trækker jeg simpelthen i håndtaget, der holder hovedet og hjelmen på plads under det frie fald før påvirkningen. Håndtagets frigørelse er kun 50 cm over ambolten. Så kan det gå.

Fra computeren. Tryk på knappen for at tage den op, og slip den derefter igen. (intens elektronisk musik) - Højre, testen var derovre, og resultaterne er her, ikke? - Ja.

hvor ofte skal du spise

Så alle testdata zoomer gennem kablet til computeren og derefter til dette program. Dybest set ser vi de lineære accelerationer her. Og som du kan se på artiklen, er slowmotionen fra virkningen.

Så det er 1.000 billeder i sekundet i slowmotion. Vi kunne tage det billede for billede, hvis du vil have en hurtig analyse. Sammenlign også de to versioner side om side, og d alt dette. - Okay. - Og i diagrammerne der kan du se de gulgrønne og hvide linjer, de forskellige parametre x, y, z.

Og mellem disse linjer er det fem millisekunder tid - ja, i betragtning af at blinkingen tager cirka 100 millisekunder. - Præcis - Det betyder, at effekterne vil være forbi, før du overhovedet er klar over, at det dybest set er sket - Ja, så dybest set er det meget kort tid, at du måske bliver nødt til at redde dit liv - Så denne indvirkning ville være i måske 8 passerende millisekunder. Jeg kan også vise dig nogle andre dele af det.

Vi kunne se vinkelacceleration og vinkelhastighed. Samme komponenter, du har, grøn, hvid og gul. Vinkelhastigheden korrelerer mest med stammen og rivningen af ​​hjernevævet - og det er netop MIPS-systemet til bestråling, er det ikke? Så dette nummer ville være det højdepunkt eller den kombination, vi ser på, når vi sammenligner MIPS- og ikke-MIPS-hjelme.

Og du kan se, at du kunne få en lavere score på MIPS-hjelme - Okay, for et minut siden nævnte du, at efter mange, mange tests som denne, finder du, at en hjelm, der ikke er MIPS, lyder anderledes. Men også at du faktisk skal fange hjelmen anderledes. At det springer meget højere op i luften.

Det er ikke længere en lille fangst, fordi energien absorberes. Energien er stadig i hjelmen og fyres stadig andre steder - ja, nøjagtigt. Jeg mener, da vi dybest set omdirigerer dig energi, glideplanet, MIPS, får du energien, i stedet for at få et højt spring, får du --- ja, så du ville ikke bare føle det i dit hoved, hvis du gjorde Ulykken ville også have set dig se, at det var mindre alvorligt.

Energien er blevet absorberet af dit system - ja, nøjagtigt. (blød elektronisk musik) - Tror du, at der er tilstrækkelig information og uddannelse om virkningerne af hjernerystelse og hjerneskader fra rotationsbevægelse? - Det vigtigste er, at folk bærer hjelm. Så jeg mener, det er bestemt det vigtigste.

At du har en hjelm, når du cykler. Selvom du bare kører på arbejde eller kun en kort afstand. Vi kan se, at de fleste eller mange ulykker for de korte n du bare går i butikken og køber hvad som helst.

Sæt hjelmen på. Jeg bærer en hjelm hver dag. Det er som når du sætter sikkerhedssele på i bilen.

For mig siger det sig selv. I andre lande i Europa er hjelmbrug ikke så almindeligt som måske i Sverige. Men hvis du forstår, hvor følsomt det menneskelige hoved og hjernen er, så vil du selvfølgelig have en hjelm og få en hjelm, der er så sikker som muligt i dag, testet for ren lodret påvirkning, så du ikke falder.

Du falder i en vinkel. Og det kan få rotation. Og vi ved, at hjernen er meget mere følsom over for rotationsbevægelse.

Så forhåbentlig bliver hjelme bedre i løbet af de næste 10 år. Og forhåbentlig har de fleste hjelme et antirotationssystem. (Fræk elektronisk musik) - Når det kommer til at vælge en hjelm til mig selv, stoler jeg på et par ting, jeg baserer mig på hjelmens æstetik.

Hvordan ser det ud, når jeg bruger det? Hvor behagelig er det? Er det let? Er det godt ventileret, tænkte jeg aldrig rigtig på, om det virkelig beskytter mit hoved? Fordi jeg altid har antaget, at en hjelm af topkvalitet ville gøre netop det. Og jeg har bestemt ikke tænkt på rotationsbevægelser i et sekund. Noget jeg aldrig har hørt om før i dag.

Men nu forstår jeg, at når vi har en af ​​disse ulykker, er det virkelig det, der skader vores hjerner. (intens elektronisk musik) Denne snekugle simulerer rotationsbevægelser, der transmitteres til hjernen. Og de fleste hjelme er testet med en lodret faldtest som denne.

Hvis du kigger ind i sneen, vil du se, at sneen ikke har bevæget sig. pletter Forestil dig, at dette er din hjerne nu, og vi prøver at tage vinkelhastighed i betragtning. som vi oplever det på vores cykler.

Og så begynder du at se virkningerne af en sådan ulykke eller ulykke. Og det er derfor, MIPS-systemet blev udviklet. Det er designet til at begrænse virkningerne og forhindre hjerneskade.

Hvis du har lært noget, skal du give denne artikel tommelfingre i dag. Og for flere artikler skal du bare klikke der nedenfor.

Hvad er MIPS hjelm?

MIPSstår for Multi-directional Impact Protection System, som er en førende glideplan-teknologi inden ihjelmdesignet til at reducere rotationskræfter, der kan skyldes visse påvirkninger.

Er MIPS pengene værd?

MIPShjelme giver en ekstra grad af sikkerhed for alle cykelryttere. Så hvis du er klar til at udskifte din gamle hjelm, skal de ekstra $ 20 eller derover opgraderes fra en ikke-MIPStilMIPS-udstyret model er godt-værdiprisen.

Hej, jeg er Dayton, chefmekaniker hos evoSeattle. Jeg er her for at introducere dig til nogle af de bedste mountainbikehjelme fra 2021. Din hjelm er den første ting på dit hoved, inden du rammer stierne, men ideelt set den sidste ting du tænker på.

Heldigvis er der i år en bred vifte af cykelhjelme med komfortable beskyttelsesmuligheder, der passer til enhver rytteres behov. Så lad os gå videre til Evos fem bedste mountainbike-hjelme til 2021. Okay, den første ting vi har er den helt nye Troy Lee Designs A3.

A3 er en interessant hjelm, fordi den faktisk er baseret på en eksisterende hjelm, som mange mennesker kender og elsker - A1. Dens moderne betræk er den dybeste Troy Lee Designs nogensinde har produceret, og den bruger et højdejusterbart drejehjul til at kontrollere pasformen. Den har en kombination af skum til stødbeskyttelse ved høje og lave hastigheder, og puderne er utroligt nemme at fjerne og vaske.

Troy Lee Designs har også detaljer som Fidlock magnetiske spænder og et super justerbart visir samt farvemuligheder fra sølv og sort til vild og mønstret. Kombinationen af ​​A1's fantastiske pasform med moderne, dyb dækning og opdaterede funktioner gør A3 til et godt valg. Jeg har brugt A1 i årevis og elsker pasform og beskyttelse, så jeg er virkelig begejstret for den nye A3.

I den anden ende af dikkedarspektret er Girokilden. The Source er et nyt tilbud fra Giro, der fokuserer på rene linjer og premium beskyttelse. Det prioriterer dækning og ventilation med 16 store ventilationskanaler for at holde dig kølig.

Den har et letvægtsvælgesystem, der låser pasformen og leveres med et skruet på, justerbart visir. Det er virkelig essensen af, hvad du har brug for i en mountainbikehjelm ved at forfine de væsentlige funktioner og levere dem i en slank pakke. Kilden har et lignende visir til Montaro, jeg har brugt tidligere.

Det kan trækkes højt nok til at smide briller under, hvilket er en fantastisk funktion for enduro-kørere. Giro Source er vores foretrukne valg for minimalistiske mountainbikere, der leder efter en god hjelm til den rigtige pris. Næste gang er Smith-sessionen.

Folkene på Smith laver ekstraordinære mountainbikehjelme år efter år, så det er ikke overraskende, at sessionen endte på denne liste over de bedste cykelhjelme. Smith Session MIPS-hjelmen udnytter Koroyds kraft - et super let bikagemateriale, der reducerer vægten og øger luftstrømmen inde i hjelmen. Derudover har Smith Session alt, hvad du ville forvente af en top-of-the-line trail hjelm - en justerbar visir, en behagelig pasform og plads til dine beskyttelsesbriller.

top cykel hjelm

I lange dage i varmen elsker vi den lette, åndbare Session MIPS. Næste er en anden favorit, Fox Speed ​​Frame. Speed ​​Frame, der blev introduceret sidste år, ser bare hurtigt ud.

Bortset fra sin slanke og hurtige æstetik er Speed ​​Frame simpelthen en af ​​de bedste mountainbikehjelme derude. Det er en fuldt udstyret mountainbikehjelm med masser af ventilation og en meget overkommelig pris. Som alle hjelme på denne liste har den en MIPS-foring og et justerbart visir, hvilket gør det kompatibelt med både beskyttelsesbriller og beskyttelsesbriller.

Hvis du leder efter en mountainbikehjelm med den bedste værdi for pengene, er Speed ​​Frame et godt valg. Sidst men ikke mindst Bushwacker 2 hjelmen fra Sweet Protection. Med deres flagskibshjelm er skønheden i detaljerne.

Den har en lille kant for et kompakt udseende, en femdelet skal for at optimere beskyttelse og unikke udluftninger. I modsætning til andre hjelme i denne klasse har den et ekstra sæt puder i forskellige størrelser foruden urskiven for en perfekt pasform. Det er en af ​​de bedste cykelhjelme på markedet for sine tekniske funktioner og strømlinede design med lav profil.

Okay, tjek evo.com for at få fat i en af ​​disse, før den er væk. Hvis du stadig har brug for hjælp, kan vores eksperter gerne tale om udstyr.

Besøg os online, i butikken eller ring til os. Vi er her for at hjælpe. Abonner på vores kanal og skriv spørgsmål i kommentarerne.

Tak for at se, og vi ses på stierne.

Har du virkelig brug for MIPS?

Et hoved i en hjelm medMIPSvil dreje mindre end et hoved i en hjelm udenMIPS. Derforvi behøverdetMIPSlag for at have en meget lav friktionskoefficient for at reducere hovedets rotation. '1. 2020.

Har jeg virkelig brug for en MIPS-hjelm?

MIPShandler om sikkerhed rent og simpelt. Reduktion af rotationskraft,MIPS hjelmemindske chancen for hjernerystelse, mere end ikke-MIPS hjelmeog andre hjerneskader.

Gør MIPS faktisk noget?

''MIPS'tilføjet beskyttelsessystem har vist sig at reducere rotationsbevægelse, når det implementeres i en hjelm ved at omdirigere energier og kræfter, der ellers overføres til hjernen.' Vi kommer tilbage til hvorfor rotationsbevægelseervigtigt i en måned1. 2020.

Er MIPS hjelme sikrere?

Firehjelmeaf de 30 testede fik en fuld femstjerners vurdering, og alle havde en 'MIPS'lag -' Multi-Directional ImpactBeskyttelseSystem, som er designet til at beskytte hjernen mod skader som følge af rotationskræfter.28. 2018.

Hvorfor er MIPS dårlig?

Detdårligt: Ydelsestærsklen stiger til 45 point (fra 30 i 2019). Dette gør det mere udfordrende at modtage et incitament. Den ekstraordinære præstationstærskel stiger til 85 point. Det grimme: Mange kvalitetsforanstaltninger, som udbydere har rapporteret i årevis, fjernes eller udfyldes i 2020.

Er met rivale en god cykelhjelm?

Met Rivale tilbyder et anstændigt ventilationsniveau til en aero-hjelm kombineret med komfort og en god pasform. Der er også nogle gode designfunktioner som en lav, ustabil profil, og bedst af alt kan du gemme dine briller i den! Rivale er Mets andenhjelm hjelm, en ned fra Mantra, hvilket er Mets endnu mere aero-mulighed.

Hvilket er bedre met rivale eller mixino?

En af de største fordele ved denne hjelm er dog dens vægt. Den kommer ind på 229 g på vejen .cc-skalaer, 1 g lettere end Met hævder. For at sætte dette i perspektiv er Catlike Mixino kun 2 g lettere og har 34 ventilationsåbninger sammenlignet med Rivales 16. Dette er virkelig imponerende, især i betragtning af at Mixino er £ 70 mere.

Hvor meget koster en met rivale MIPS hjelm?

Specialized Propero koster kun £ 100, men igen er der en vægtstraf. Rivale MIPS er en meget stilfuld hjelm, der ser ud til at tilbyde al den beskyttelse, du kan forvente til dette prispunkt i en pakke, der hjælper dig med at skille dig ud fra mængden.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Sådan sættes en cykelkæde på igen - løsninger på problemerne

Hvordan sætter du en kæde tilbage på en cykel uden gear? Start med at lægge kæden rundt om det lille gear på cykelens bagaksel. Derefter placeres noget af kæden rundt om det store gear ved pedalerne på den side, der vender mod sædet. (Denne side skal vende nedad, da cyklen er på hovedet.) Hold den ene hånd på kæden for at styre den, og begynd langsomt at træde på cyklen.

Van rysel-cykler - anførte spørgsmål og svar

Hvilken gruscykel? Vi testede disse gruscyklerMærkeModelPrisMeridaSilex + 6000Testbogstav2949 EuroTiticiA-GR 012990 EuroRoseBackroad GRX RX8102999 Euro * StorckGrix ProTestbogstav 2.999 Euro

Cykelulykke Las Vegas - typiske svar og spørgsmål

Hvem blev de 5 cyklister dræbt i Vegas? Fem døde på motorvejen, og flere andre blev såret, anklagere sagde. Cyklisterne, der blev dræbt, blev af myndighederne identificeret som Erin Michelle Ray, 39; Michael Murray, 57; Aksoy Ahmet, 48; Thomas Chamberlin Trauger, 57; og Gerrard Nieva, 41,9 år. 2021 г.

Cykleregistreringslove - søg efter løsninger

Er der en cykellov i Filippinerne? Cykling er en alternativ måde at træne på, som længe er blevet fremmet ikke kun i Filippinerne, men globalt. I henhold til dette lovforslag skal alle hovedveje og motorveje være forsynet med cykelstier eller cykelveje, der er identificeret af Local Bikeways Office (LBO).

Cykel velgørenhed - Komplet vejledning

Hvilken velgørenhed tager gamle cykler? Sådan donerer du en cykel i Los Angeles Los Angeles Bicycle Kitchen Donations. En fantastisk mulighed tager ødelagte cykler og gør dem hele igen. Donationer fra Burbank Bike Angels. Orange County Cykeltrædonationer. Californien Bike Match. Hold hjulene rundt med donationer og genbrug af cykler. Los Angeles Cykel lov.23. 2020.

Fordele ved elektriske cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvad er fordelene ved en elektrisk cykel? E-cykler bruger genopladelige batterier, der kan køre op til 25 til 45 km / t, meget hurtigere end de fleste mennesker ville cykle, hvilket får dig til din destination hurtigere og i bedre form. Kort sagt tilbyder de billige, energieffektive og emissionsfri transport, som også har fysiske og sundhedsmæssige fordele.