Vigtigste > Anmeldelser > Rockshox Revelation RCT3 anmeldelse - Hvordan løser du det?

Rockshox Revelation RCT3 anmeldelse - Hvordan løser du det?

Er RockShox-åbenbaring noget godt?

Med den ekstra hydrauliske støtte i 2018Åbenbaringer meget stabil og sammensat, men den har ikke den pitter-patter følelse, du finder på Pike RCT3 på højhastigheds firkantede hits. Faktisk, selv i den åbne komprimeringsindstillingÅbenbaringføles mere som pedalindstillingen på gedden.03.14.2018





Hvad sker der fyre? Jeff her på Worldwide Cyclery, og i dag skal vi gennemgå, hvad forskellen mellem en Rockshox Yari, Lyrik og Pike er. Lad os komme til det. Denne lyder faktisk bedre end denne Hey fyre, Jeff fra Worldwide Cyclery her.

Du har måske spekuleret på, hvad forskellen mellem Rockshox Pike, Yari og Lyric gafler er subtile forskelle for dem, og vi kommer ind på det i dag. Så jeg vil bryde det lidt op. Gedden selv.

Du kan tænke på dette som forskelligt fra de to andre. Gedden er sandsynligvis en af ​​de mest alsidige gafler, du nogensinde vil se. Du ser disse ting på langrendscykler, du kender carbon hardtails med 100-120 mil rejser op til en 29er med 150 mil rejse.



Dette ligner mere en enduro-cykel, så en gedde er en temmelig alsidig gaffel, som du fastgør til mange forskellige cykler. De har alle 15 mil gennem aksler; I 2018 har de to læssere på to dæmpere, 27,5 'eller 29' hjul, så en gedde er noget af en allrounder - som jeg sagde, du kan se det overalt, fra en carbon hardtail til en enduro-cykel, 27, 5 ' eller 29

Hvad betyder RL RockShox?

R= Rebound og lockout (virkelig en kompression med lav hastighed) justering.

Ændring af indstillingerne på din affjedring har stor indflydelse på din cykels ydeevne. Du kan gøre det blødere, mere lydhør eller mere legende. Mange af disse indstillinger er hurtige og lette, mens nogle tager lidt længere tid at gennemføre.



I dag laver vi en grundlæggende oversigt over de mest almindelige indstillinger, og hvordan de fungerer - især dem, du finder på en luftgaffel. Den første indstilling, som de fleste ryttere er fortrolige med, er lufttrykket, som du indstiller med en stødpumpe. De fleste gafler leveres med en retningslinje, der er baseret på rytterens vægt, men som ikke leverer et perfekt resultat.

Til det er du nødt til at justere din sag. Når du er på din cykel, afbøjer din gaffel lidt, eller i det mindste skal det være. Dette er sag og udtrykkes som en procentdel af den samlede gaffeltur.

De fleste trail- og XC-gafler kører bedst med en sag mellem 20% og 35%, men du bør kontakte din producent. Jeg har sandsynligvis brug for det. Du kan bestemme din slaphed ved at sidde på din cykel med alt dit udstyr og trykke ringen ned.



Når du træder ud, vil ringens position indikere, at du er slap. Gedden har endda en trykt guide på standrøret for at gøre jobbet lettere. Mere slap gør din affjedring blødere, hvilket hjælper dig med at forblive i kontrol på tykt terræn.

Mindre slap kan gøre din gaffel mere lydhør, men det er kun gavnligt, når terrænet er mere moderat eller flydende. For eksempel, når du kører på vejen, kan du slippe væk med meget lidt slap. Aggressive ryttere vil undertiden slippe af sted med at komme væk med den rigtige mængde slap af sig selv.

Selvfølgelig tilføjer de mere pres, hvilket kommer på bekostning af kørekvaliteten. Der er en bedre måde. Disse kaldes volumenreduktionsmidler eller tokens.

Jo mere du har i din gaffel, jo mindre plads er der til luft, som stiver din gaffel mod slutningen af ​​rejsen. Du vil høre, at dette er 'progressiv' rejse. Det modsatte ville være 'lineær rejse'.

En del af gaffelens rejse er virkelig bøjelig og grødet, mens den igen viser styrke. Hvis vi reducerer lydstyrken eller tilføjer disse dyre plastdele, bliver rejsen mere progressiv. Det er let at reducere gaffelvolumenet.

Bestil blot de rigtige reduktionsgear til din gaffel, slip trykket, og monter topdækslet. Sæt hætten på igen, og pump pumpen igen under tryk. Hvis du stadig rammer igennem, skal du reducere lydstyrken yderligere ved at tilføje flere af disse tokens.

Den næste indstilling er spjældet eller kompressionsniveauet. Du kender muligvis denne drejeknap som en lockout eller opladeren i bunden. Kort sagt, kompression styrer, hvor meget modstand gaffelen lægger under kørsel.

Dette kan normalt gøres på et øjeblik. Før en lang stigning giver det en stivere platform, når den skrues op. Det skal være åbent i nedstigningen, så det er ekstra mudret.

Hvis du træder meget på fladt terræn, kan mellemindstillingen give en balance mellem pedalering og stødabsorbering. Mange gafler har lav kompressionsindstilling. Dette påvirker, hvordan det reagerer, når det bremses og på små ujævnheder.

Hvis du finder ud af, at din cykel bobler meget, når du træder på pedalerne eller dypper for meget, når du bremser, vil du måske øge den lidt. Du må dog ikke skrue op mere, end du skal. da du stadig vil have din gaffel til at absorbere små bump.

Nu til en af ​​de mest diskuterede indstillinger, rebound dæmpning. Dette styrer, hvor hurtigt din gaffel vender tilbage efter komprimering. Luk den, og din gaffel vender langsomt tilbage.

Åbn den, så kommer den hurtigt tilbage. Jeg synes, en god måde at justere din rebound på er at åbne den hele vejen og begynde at sparke noget. Bliver du skubbet rundt, når gaffelen kommer tilbage? Luk den rundt med et par klik. Du finder, at den langsommere rebound får dråber til at føles rigtig dejlige, men vend det for hårdt op, og det kommer ikke hurtigt nok tilbage til næste bump. Personligt kan jeg lide mit rebound på den hurtigere side, da det giver en mere lydhør og legende tur. Vi har en grundlæggende forståelse af indstillingerne på din gaffel, lad os have det sjovt.

Vi så et par klip af denne fyr gennem hele artiklen, og nogle få af jer genkender ham måske. Mød Clint Gibbs, en anden YouTuber, der kører XC og cyclocross løb. I dag var han i stand til at køre en tid på 2:58 sekunder på dette kredsløb her i Santos.

Det ville være sjovt at maksimere din kompression og rebound og registrere din tid igen. Først vendte vi kompressionen helt op, hvilket næsten låser gaffelen. Dette ville have været en fordel for sprint og klatring, men kurset bliver temmelig klodset i nogle sektioner.

Clint fandt det vanskeligere at opretholde kontrol i de grove sektioner og effektivt overføre strøm til jorden. Til sidst savnede han sin bedste tid med 9 sekunder. Dette er meget for et så kort kursus, der viser, hvor stor fordel suspensionen virkelig tilbyder.

Derefter lukkede vi hans rebound så vidt vi kunne. Temmelig sjovt - Fox vil lade dig tage reboundet ned til latterlige niveauer. Det ville være interessant.

Overraskelsesoverraskelse, Clint kom i fuldt låst position på samme tid som ham. Med en langsom rebound har din suspension ikke tid nok til at tilpasse sig successive bump. Så den synker dybere og dybere ned i sin forårskørsel, indtil den endelig når jorden.

Så hvad med den fulde åbning? Holdning, intet forhindrer gaffelen i at vende tilbage. Som vi har set, kan dette gøre cyklen for hoppende og kaste dig rundt, men det havde ikke meget indflydelse på Clint. Hans tid var 2:59, kun et sekund langsommere end hans hurtigste omgang.

Så lad os sige, at du ringer til dit rebound og prøver at vælge mellem et klik eller to. Ifølge vores test, hvis du er i tvivl, skal du give den hurtigere indstilling fordelen. Så der har du det.

Mit mål var at forklare disse holdninger uden at overbelaste jer med information, men jeg ved, at mange af jer gerne vil gå nærmere ind. Til det vil du måske tjekke Clints kanal. Han har lange diskussioner om alle mulige ting som XC, cyclocross, geometri, du hedder det.

Jeg har efterladt nogle links til hans artikler i beskrivelsen samt nogle diagrammer, genstande og dele, som du kan bruge til at justere din suspension. Så før du spørger mig, hvor jeg kan få volumenreducerende, skal du læse beskrivelsen. En ting, jeg vil nævne, er at du kan anvende næsten alt, hvad vi talte om din spjæld i dag.

Vi diskuterer detaljerne en anden gang, men indtil videre vil jeg gerne høre om dine indstillinger. Efterlad en kommentar, der forklarer, hvordan din suspension føles, og hvorfor. For alle begyndere, der spekulerede på, hvordan mine Pikes indstillinger er: Gennemsnitlig sag, lav lydstyrke, hurtig rebound og meget lidt komprimering med lav hastighed.

Dette er så nøjagtigt, som jeg er ved at blive, fordi jeg præcist fortæller PSI, og klik ville helt underminere betydningen af ​​denne artikel. Jeg vil have dig til at gå rundt med dine holdninger. Måske lærer du noget.

Tak fordi du kørte med mig i dag, og vi ses næste gang.

Hvad er fork offset?

Gaffel forskydninger afstanden mellem forakslen og styreaksen pågaffel. Dens formål er at justere mængden af ​​'spor' i styringsgeometrien. For 29 'cykler, 51 mmforskudt gaffelhar været standarden i næsten et årti.

(hoppende musik) (hornlyd) - gaffelforskydning diskuteres mere og mere, men hvad er det? Og hvordan påvirker det den generelle fornemmelse af vores hjul? Begyndelsen af ​​offset, hvad handler det om? Så hvad modregnes? Nå, de fleste mountainbikere er sandsynligvis meget fortrolige med at tale om deres cyklers hovedrørvinkel, så vi har vores styretilgang hernede, forskydning er, hvor langt forakslen er forskudt eller foran styreakslen og ændrer offsetmængden på en gaffel er en måde at påvirke, hvor meget af vores vægt, der sidder på forhjulet på vores cykler. For at tale om offset skal jeg faktisk tale om vores stilke, men lyt til mig. Årsagen til, at jeg skal tale om stængler, er, at det er noget, du sandsynligvis har eksperimenteret med, og jeg vil have dig til at henvise til den oplevelse, mens jeg taler om offset for at kvantificere, hvad jeg mener, vil være mere stabilt dit forhjul, fordi mere vægt udøves på forhjulet, c Det modsatte gælder: jo kortere din stamme, jo mere er din vægt bagud i forhold til forhjulet.

Med en kort stilk på omkring 40 eller 50 mils kan styringen være mere lydhør, men den kan gå for langt og virke rykkende og ustabil på alt, det er fordi forhjulet ikke har nok vægt. Det betyder, at kun vores vægt skubber vores cykel i jorden for at få greb. Men er det ikke den følelse, du får med en dejlig, lang stilk? .

Husk hvordan du dypper dine hæle ind, når du kører gennem ujævnt terræn, gør dig ikke tungere, men afvej cyklen på en bestemt måde for at få den til at føle sig mere stabil, til greb og kørsel, nå lang stilk, det er derfor professionel vej ryttere, der når kædehastighed, vil have denne dejlige, lange stilk parret med et relativt kort toprør for at give dem den meget nødvendige stabilitet. En anden god måde at tænke på forskydning på er at tænke på, hvad vi ved om kædestænger. Jo længere din kæde er, jo mere indlæser den forhjulet, og jo mere tager det lasten fra baghjulet. Dette lyder måske lidt latterligt nu, men hvis vi tog denne viden og anvendte den på vores gafler, da vi havde en forskydning på tusind, ville det faktisk tage stort set al vægten af ​​forhjulet og sætte det på det rigtige hjul.

Forhåbentlig er dette en god måde at kvantificere, hvor vores vægt er i forhold til bundbeslaget. Og vores akse. Så vægten på forhjulet er gode Viva la lange stængler.

Stabilitet, dreng, åh dreng, lad os nu tale, men er det så let? Nå, måske ikke, vi har vendt os væk fra lange stilke til aggressiv ridning af flere grunde. Når vi kombinerer en kort stilk med en længere ramme, kan vi klare mindre vægt til at sidde i midten plus en kraftigere stilk med vores smukke, slanke hovedvinkler, der bliver mere almindelige. Den trækende følelse af, at en kort stamme kan forårsage, er faktisk ret dejlig til at balancere stabiliteten med vores superbrede styr, moderne mo cykel, perfektion, ikke? Nå måske ikke, der er et udtryk kaldet trail, som ofte overses, men mindre for nylig.

Men hvad betyder det? Og hvordan forholder det sig til resten af ​​vores cykler? Trail er det antal, der stammer fra måling af afstanden mellem dit fodaftryk, dvs. direkte under din foraksel, og vinklen på din gaffelaksel, når den bryder ned på jorden.

Jo større antal baner, jo større den selvcentrerende stabilitet, der føles på cyklen, jo lavere antal baner, jo mere nervøs bliver din styring. Hvorfor prøver vi ikke at reducere forskydningen på gaflerne, et nummer vi landede på for mange år siden. Dette vil hjælpe os med at veje forhjulet ned ved at øge antallet af spor og give masser af greb, mens vi høster de kollektive fordele ved alle de andre progressive geometriændringer.

Det betyder, at vi kan udvikle en meget stabil cykel, der er pæn og rummelig i cockpittet, men som også giver os mulighed for at lægge lidt mere belastning på forhjulet ved at reducere frontens midte lidt. Forestil dig, hvis vi gjorde Reducering af hovedrørets vinkel har en drastisk indvirkning på dette antal spor. At løfte vores foraksler har også en virkelig stor effekt. Så i de sidste par år har flere mennesker deltaget i cyklen med store hjul og har fladere hovedvinkler end deres svimlende dagdrømme fra for få år siden.

Så det er ikke overraskende, at vi endte på offset som en grund til diskussion, fordi det er en meget logisk ting at tænke på en ændring. Kan det gå for langt? Nå absolut, sti er et tal, og der er en sød plet, vi ved fra vores lange stængler, at den følelse af stabilitet er helt fantastisk ved høje hastigheder, men det kan få cyklen til at bide og ustabilitet ved lave hastigheder. Teorien om, at en høj grad af sporstabilitet på en eller anden måde går ud af vinduet, når vi begynder at læne cyklen.

Som med alt andet er det et kompromis. Forestil dig, at når vi står op, når vi udvider vores kropsholdning, kan det faktisk give os en masse stabilitet. Men kun i en retning, ala trail.

Men når vi begynder at læne os frem og tilbage, kan det faktisk være en årsag og skabe ustabilitet. Dette er gåden. Som alt ved vores cykler er det en balancegang, i dette tilfælde bogstaveligt talt Namaste.

Gafler er nu tilgængelige i mange forskellige forskydninger. det være sig Fox, RockShox, Suntour, Formula, uanset hvad. Du skal bare vælge din smag.

I dag bruger vi dette system fra Mojo Rising, i modsætning til alle andre gafler, bare fordi indstillingen er i samme gaffel, og det sparer os for at prøve dig tre individuelle opsætninger. Vi kan simpelthen ændre forskydningen og reducere forskellige indstillinger i denne sammenligning. Nu en lille advarsel, er forskydningen vigtig? Absolut, men det er kun en del af det større puslespil på vores cykler.

Det er lige så vigtigt som noget som stængelængde, som om folk stadig taler om det. Hvis det er 2013, prøver jeg at sige, at der ikke er nogen guldbilletter i cykeldesign, og alt, hvad vi ændrer, påvirker vores større cykel. Hvilken djævelsk plan er vi kommet med? at prøve dette system? Nå, det er utvivlsomt meget smukt og sofistikeret, i flere uger har jeg kæmpet rødder og regn med forskellige algoritmer og formler for at finde min perfekte kandidat, og jeg er meget sikker på, at jeg har, vi har vores egen Top Gear Stig, en anonym racer, der skubber denne gaffel til sine absolutte grænser og forhåbentlig giver feedback om, hvordan de forskellige indstillinger føles. Og selvfølgelig vil jeg ikke fortælle ham, hvilken forskydning han kører.

Så hvem er vores mysterium driver? ”Nå, de vandt den nationale racer i downhill og endurer, de kom top 10 i verdensmesterskaberne, og hvis du fodrer ham nogle stive cyklister, vil de fortælle dig alt om den tid, de vandt i 2007. Hvem? Er den mystiske rytter godt - okay, Henry? - Det er ondt, Neil, at være anonym. Kan vi pixelere hans ansigt? Undskyld kammerat, jeg fortalte dig, at du skulle bære et fuldt ansigt og nuancer - Ja, jeg savnede denne mand, jeg er ked af det - Kan du bare tage det på, så vi kan skjule dit udseende? - Hvad er det? - Det er forbandet, det er meget poleret - Det er lige fra MI5, det.

Dette er hvad de bruger i marken. - Burde have barberet sig. - Så hans (bip) første løb, han har ikke kørt disse gafler endnu, han er i 46 mil offset, men han ved det ikke, og der er gå.

Vær virkelig interessant at høre hans tanker. (intens elektronisk musik) Så vi ændrede gaffelindstillingerne lidt for at reducere hans forskydning, men fortæl ham ikke, lad os se, hvordan denne anonyme chauffør laver et andet løb. (afslappet, hoppende musik) Så vi havde to tests, nu fortæller jeg dig ikke, hvilken der var hvilken, men en af ​​dem var lidt længere end den opgørelse, der er angivet i aspirationen. en var lidt kortere, og nu har vi dette, hvilket naturligvis er meget anderledes. - Åh, det er meget kortere, jeg mener, det ser vildt ud, ikke? Fra siden, herfra, set fra fugleperspektiv, ser det godt ud. - Jeg vandrede lidt rundt på parkeringspladsen, fordi det, vi gjorde, hvis det ikke er umiddelbart indlysende, er at bytte kroner, nu er det ikke tilrådeligt at gøre det derhjemme, men det går til at lave et interessant eksperiment.

Så vi byttede kroner og satte flipchippen i sin mest ekstreme position. Så jeg tror, ​​der er en forskydning på næsten nul. Det er virkelig, virkelig når du trækker en linje gennem hovedrøret til akslen - det føles ikke så vanvittigt, som det ser ud bare at køre på fladen, det føles som om du lægger meget input på cyklen, alt sammen den gang det føles som om du snurrer meget, bare for at holde din balance, så - det føltes for mig som om vi bare kørte rundt der, da jeg lukkede øjnene følte Det føles som om jeg kører på en racercykel med en rigtig kort bremseslange og et rigtig langt håndtag. - Ja, det er rigtigt. - Lige sådan, herregud. - Ja. - Sådan er den buet, men alligevel skal vi lave et lille keramik, det er dig.

Jeg gryder altid, ja, vi får se, hvordan vi går, og vi afslutter dagen på pubben, tror jeg. - Okay, lad os gøre det. (langsom elektronisk musik) Jeg har det ikke dårligt, men for mig er det ligesom akselafstand.

Ligesom det føles som den største Di. Men når du gennemgår hårde ting lige nu, betyder ikke akselafstanden meget for mig. Men hvis du ændrer styrevinklen, vil jeg virkelig bemærke, at det ikke føles som en enorm forskel, bare ved at tilføje det hele har jeg altid været meget følsom over for mig selv om vægten på forhjulet og muligheden for, at en cykel kører I stedet for bare at glide foran, og det hele var sammen: gaffeltruck under stammen, styrstang, hovedvinkel - men tror du det - du ved, forskydning er selvfølgelig noget, vi kan ændre med et sådant system, og det er godt, men du kan ikke se nogen del af en cykel isoleret.

Intet sæt gafler, hvor det sidder i kørslen, der påvirker styringsvinklen, hvilket derefter gør dette --- Præcis hvor aggressiv din gaffel faktisk er, påvirker dynamisk, hvor din vægt er, ikke kun når jeg kørte rundt med den, du kan virkelig mærke forskellen tror jeg, hvis du går langsomt og bare vil tænde på den anden gade, føles det anderledes. Hvis du kører hårdt med det, ændrer du kun en ting, og jeg føler ikke så stor forskel - så vores dag er færdig med at prøve forskellige forskydninger den ene efter den anden - Ja, sjov dag - Ja, nu eksperimenterede jeg lidt med det, faktisk kun sidste uge, ville gerne håndtere det og virkelig forstå den nuancerede verden --- jeg mener noget jeg ikke-- Fordi det tidligere var noget, du ikke rigtig kunne ændre, du havde det, du fik, og det var det, så jeg var mere kræsne om mig selv end om, Hovedvinkel, stanghøjde, alle disse forskellige ting mens denne forskydning er ny for mig. - Ja. - Og det er svært at få hovedet. - Ja, kan ved du hvad? Du har lyst til at du prøvede, ved du, ved den første, anden opsætning, kan du se forskellen? - Jeg mener, ja, visuelt, for mig, kan du se, når jeg kommer på en cykel, jeg kigger ned, kan du slags en lektion fra hjørnet af mit hoved og alle disse ting som rækkevidde, bare ved at sidde på din cykel , så det føltes som om det fortsatte med at komme ned på mig. - Ja. - Naturligvis var den sidste meget åbenlyst, det var lige tilbage. - Ja, ja. - Og igen, det er bare sådan, når jeg kører rundt på en parkeringsplads, at jeg virkelig bemærker forskellen.

Som du siger, lidt mere adræt, lidt mere nervøs. Når jeg bomber ned en lige strækning, gør jeg det virkelig, det begynder at gå ind i de små forskelle, hvor det ikke er stort nok for mig, det skal arbejde med andre ting for at det virkelig kan gøre en forskel. Ja, jeg fandt, for mig bemærkede jeg virkelig kortere forskydninger, når vi, hvis du er sådan, ved du, vi altid skal bremse i en lige linje med vores cykel, du ved, vinkelret på jorden. - Det gør det ikke Det sker ikke. - Det sker ikke, og jeg trak min bremse, det føltes som om håndtaget var mere, måske binært. - Ja. - Ved du hvad jeg mener? Jeg følte mig som en mountainbiker, jeg konditionerede mig selv til at genkende, hvor blokeringspunktet er og moduleringer på forhjulet.

Og det var en slags flyvning i ansigtet på det. Jeg antager, at for korte forskudte gafler, uanset om de har deres plads eller ej, selvfølgelig har de det, men jeg tror, ​​for mig bliver jeg nødt til at forpligte mig til at køre dem. - Ja. - Og det skulle være systemet Jeg brugte det, fordi jeg synes det er ret forskel - ja, for mig har jeg altid været meget følsom over for vægtbalancen fra forhjul til baghjul.

Og nu er der kun en ekstra ting at prøve at få det rigtigt, så. Ja, jeg tror for mange mennesker kan det blive forvirrende at finde alle disse ting for at gøre deres cykeltur som de vil have det sjovt, da vi havde Martins tandem, det er en ting, da jeg igen bemærkede forskydningen, som den floppede fra side om side, men ændrede sig derefter, og det føltes mere direkte og havde en følelse af, at du ikke bare ville gå tusindvis, bare vælte og miste din balance - for oprindeligt på Martins cykel, skønt han i øjeblikket kørte den opsætning, som vi er i dag , han byttede faktisk bare rundt - vendte sin nederste ende, undskyld - han prøvede, ja, ja - ja, og det var en ting, der åbnede denne store samtale, og så tror jeg, der er faktisk virkelig vigtige ting for mig tage med dig. Forskydningen bliver mere effektiv, hvis du har en rigtig flad hovedrørvinkel. -Ja. - Hvis Doug også er der, når du har en tårn, bevæger den den faktisk næsten på det niveau, så jeg tror, ​​hvad angår påvirkning af sporet, synes jeg, vi skal lave en anden artikel, men vi gør det på en downhill cykel. - Med en lavere vinkel? - Med en lav vinkel. - Ja. - Jeg mener, at Strive også er sådan en sjov cykel, men jeg tror ikke, det gør det ikke, ved du, nogle cykler er 63 graders vinkel, det er et par grader væk fra det , og jeg tror, ​​ja, jeg synes, det ville være rigtig interessant at prøve.

Men tak for din tid. - Det var godt. - Tak fordi du kørte på cykel, din stakkels bastard, at skulle tilbringe hele dagen på mountainbiking at Det sidste ord, betyder det noget, der modregner? Ja eller nej - Ikke meget for mig. - Cool, ja, har det os, hans personlige valg, en del af en stor ligning, og som jeg sagde, er der ingen gyldne billetter, der cykler i bjergene.

Og ja, det er det, jeg vil lave en vittighed om forkert justering af gaffel undtagen med disse skurke fyre, jeg kæmper mig virkelig med hovedet, og jeg kan bare ikke gøre det. - Du begynder at kede mig nu, Henry, med din gaffel. (Crickets bip) - Godt, ja, lad os afslutte dette.

Den sidste gang, jeg kom til Forest of Dean, var da jeg besluttede at lave omgange - nok omgange til et liv. Ja. - Og det er netop den bakke, jeg lavede Everest.

Så jeg vil kaste på denne artikel - Du kørte op ad bakken to gange i dag, det må bare have været - Jeg kan ikke klare det, jeg var i et virkelig mærkeligt mentalt rum, men 82 virkede ikke så meget , men hej, ho. - Det er meget. derovre. - Like og abonner, glem ikke, så vi ses næste gang. - Vi ses snart.

Er RockShox bedre end Fox?

Vigtigste forskelle mellemFox vs RockshoxGaffel

Rævtilbyder gafler, der er lidt dyrere, mensRockShoxgafler er overkommelige.Rævgafler er en udfordring at indstille specielt til nybegyndere, mens opsætningRockShoxer nemme at gøre.Rævgafler har masser af offset muligheder, mensRockShoxhar begrænsede offsetmuligheder.

Jeg er Dan Roberts. Vi er her i skoven under (utydelig) Schweiz. Og det er Fox 38 versus RockShox 7. (rockmusik) Større er bedre er det mantra, du hører meget i disse dage.

Størrelse kan være For nogle mennesker er det vigtigt, hvad du gør med det. Når man overvejer introduktionen af ​​EWS Ser man tilbage omkring syv år, er større bestemt bedre i den henseende. Hjulstørrelsen er vokset, rammestyrken er steget, og affjedringens bevægelse er steget for at kildre chassiset på freeride og downhill-cykler.

Mange forbrugere går nu forud for denne cykler til at gøre alt sammen med en cykel. Hastigheden er lige så høj for racere og dine gennemsnitlige Joes ens, hurtigere end nogensinde, og alt sammen på denne enkelt cykel designet til at gå op og ned ad bakkerne. Så vi er større rundt omkring, og i år anvendte FOX og RockShox dette mantra og gav os to nye gaffeltilbud.

Begge sidder øverst på rejsetræet for enkelt gafler til deres respektive mærker, med kun FOX 40 og RockShox Boxer med mere rejse. Både Rinda og Joey løber hårdt og rammer hårdt og med deres lange rejsetrin måtte der foretages nogle ændringer fra Lyric og 36 for at passe til disse intentioner. Begge har stangdiametre på op til 38 miles og inches. I tilfælde af FOX 38 har du 180 mm rejsemuligheder.

I tilfælde af RockShox Zeb har du 190 mm rejsemuligheder. Det er helvede for den ensomme enkeltkrone. Med så mange ligheder Med hensyn til dimensioner, intentioner og frigivelsestiming var det kun passende, at vi satte dem hoved mod hoved for at se, hvordan hver enkelt gør, og hvis man stikker sin større diameter foran den anden. (Rockmusik) 38 fås i begge med 150 mm til 180 mm vandring, 27,5 og 29 hjulstørrelser.

27.5 fås med en 37 eller 44 mm forskydning. For de 29 er der en 44 eller 51 mm forskydning.

Det fås i prisindstillinger fra $ 949 op til $ 1199. Vores 29 'fabriks 170 mm gaffel med uafskåret styrerør vejede 2358 gram. FOX's n Aming er ret let at følge.

De 38 refererer til diameteren på stativerne, og dette er den mest bemærkelsesværdige ændring på den nye gaffel. Lidt mere skjult er der dog et ovalt, stødet styrerør, der placerer mere materiale foran og bag på røret for at øge stivheden, når du kører hårdt. Der er en tilbagevenden til gennemgående aksel, noget 40'erne altid havde og de ældre 36'ere også.

Enten med QR-aksen eller Balt-ankerskruen fastspændes navet mod underbenet på bremsesiden, hvilket efterlader det andet ben flydende frit på aksen, så afstandsstykket finder sin perfekte justering. Idéen er, at gaffelens gnidning ikke skal overskride navetolerancernes nåde, og korrekt justering af gaffelbenene vil give dem vejen eller mindst modstand i brug. FOX integrerede også udluftningsventiler på bagsiden af ​​underbenene for at fjerne akkumuleret luft enten ved store ændringer i højden eller luftindtaget under kørsel.

De fungerer også som to af fastgørelsespunkterne for FOX-mudderet. Underbenene har også kanaler, der er støbt ind, så olien til underbenet kan cirkulere til de faste ringe, der sidder lige under viskerpakningerne og smører tætningerne og bøsningerne. Ved indsættelse af større hovedrør, enten gennem designvalg eller 1,8-tommer lavere headsetstandard, forskyder FOX buen fremad for at sikre, at den frigør rammen ved fuld rejse uanset hvilken cykel den er monteret på.

De 38 bruger en 180 mm postmontering til bremserne med muligheder, der går op til 230 mm rotorer med adaptere, der er let tilgængelige via FOX Tech-hjælpesiden på deres hjemmeside. Men sammenlignet med den samme fjederrejse 36 fra 2021 ser du en 3 mm længere akse til kronen og sammenlignet med 2020 36 er den syv kilometer længere. 38's luftfjeder er lidt anderledes end resten af ​​enkeltkronegaflerne fra FOX.

Et inderrør bruges i gaffelrørene, som derefter bruger et stempel med en mindre diameter end den 38 millimeter bendiameter antyder. Dette ændrer kompressions- og ekspansionsforholdet, mens det samtidig øger den luftmængde, som underbenene optager. Reducerer deres forstærkningseffekt på gaffelens samlede ydeevne.

Luftfjederen kan justeres med snap-in volumenrum. Det maksimale antal varierer afhængigt af fjederkørsel Gaffelen med kortere køreversioner, der anbefaler flere afstandsstykker til at understøtte luftfjederrampen med reduceret vandring. Det maksimale gaffeltryk er 140 psi.

De 38 bruger FOXs nyeste spjældenhed kaldet Grip2 redesignede justeringsanordninger til at ændre højhastighedskompression og rebound, VVC eller variabel ventiltiming. De bruger små propelplader, der, når de vendes om justeringsanordningen, justerer omdrejningspunktet på omdrejningspunktet, ændrer den mekaniske gearing og effektivt stiver hele shim-stablingsventilen bagved det, syv klik for at justere for at matche den nye generation FOX støddæmpere, der også bruger det samme system fra VVC. Disse tre dæmpningsindstillinger Ents bruger et nål- og åbningsarrangement til at måle strømmen af ​​olie gennem ventilen og kontrollere kompression og rebound ved lav hastighed.

38's spjæld er et let åbent bad, der cirkulerer dæmpningsvæske gennem spjældet og ind i baserne, hvilket betyder, at de to systemer bruger den samme olie til smøring og dæmpning. Dette undgår problemer med den forseglede spjæld, der potentielt kan samle badolie, udbulende og påvirke gaffelens ydeevne. Det betyder også, at de nedre spjæld på spjældsiden smøres med meget mere olie.

Navnet Zeb kommer fra opdagelsesrejseren Zebulon Pike, der er berømt over hele verden i Colorado Springs, hvor RockShox har hovedkontor. Men det har også støtteben med en diameter på 38 mm. Zeb fås i samme hjulstørrelser fra 150 til 190 mm vandring.

Den har 38 og 44 mm forskydning til 27,5-versionen og 44 og 51 forskydning til 29 tommer. Det koster mellem $ 699 og $ 999.

Vores 29 'ultimative 180 mm vandring med uafskåret styrerør kom ind på 2274 gram, 184 gram lettere end vores FOX 38. Roc kShox bruger et drejningsmoment-endehættebeslag til navene. Mens navbredden forbliver den samme ved 110 mm, øges endekapslens overfladekontakt betydeligt for at forbedre gaffelens samlede stivhed.

Selvom du bliver nødt til at bruge slutdækslerne for at få denne fordel. Uden og du er nødt til at svinge navet lidt for at justere det for at få akslen ind. Zeb bruger en simpel skrue-på aksel uden flydende system.

Selvom hvert sæt af RockShox-gafler, jeg har haft, er du stadig nødt til at sprede dit ben lige så let for at få navet til at glide ind. Jeg spekulerede på, om dette er deres metode til at afbøde den stramme navbreddetolerance. Zeb opvejer også buen for at afsløre de store hovedrør og bruger en 200 mm postmontering til bremsen.

Selvom Zeb kan gå op til 150 mm rejse, er det lidt mere passende at se de minimale rotorstørrelser, 200 mm, givet gaffelens stærke intentioner. Den maksimale rotorstørrelse er 220 mm, og der er også en skrueskærmskærm tilgængelig til Zeb Travel Lyric fra 2021, Zeb har en 5 mm længere længde til Crownand sammenlignet med en 2020 Lyric, 4 mm længere. Zeben bruger et lignende luftfjederdesign som de andre RockShox-gafler kaldet DebonAir.

Men også her er Zeb-systemet unikt på grund af stempeldiameteren for den større standrør og den forskellige negative volumen-definerende del til indstilling af det positive til negative kammerforhold. Luftfjederen er også justerbar med afstandsstykker, men på Zeb skrues de ind ved hjælp af en 8 mm unbrakonøgle. Der er endda en dobbeltpositioneret luftaffjedringsversion til rådighed, der giver mulighed for hurtige ændringer i gaffelfart; det maksimale tryk for Zeb er 148 PSI.

cykel snacks

Zeb bruger Charger 2.1 forseglet spjældpatron med lav hastighed rebound og høj og lav hastighed kompressionsindstillinger. Lavhastighedsindstillinger bruger det samme nål- og blændemålesystem med højhastighedskompressionsjusteringen, der justerer komprimeringspladestakken med fire klik Attitude.

RockShox siger, at de har arbejdet på at gøre det nye vinduejusteringsvindue til lader 2.1 mere lydhør over for, hvad der var nødvendigt i den virkelige verden. Det giver folk mulighed for potentielt at bruge ekstreme klik i stedet for at have en ekstrem, der aldrig ville blive brugt af offentligheden og racere ens. (Popmusik) 38 kræver et par ekstra opsatte trin, der kommer fra svingakslen.

Når dette er gjort, justeres navbredden, når du bruger QR-akslen. Kabolt bruger klemskruen hver gang du har brug for at trække hjulet ind og ud og give afkald på rørafstandsstykket, du vil bruge med QR-akslen. De anbefalede indstillinger er på siden af ​​gaffelen, der udsender lufttryk og rebound-klik for forskellige ryttervægtområder.

Ved 75 kg blev 93 PSI foreslået med seks klik ved lav hastighed og fem ved høj hastighed. Alle klik måles fra fuldt lukket, hvor det første klik, du støder på, når du kommer tilbage, tælles som et. Gaffelen kom med en volumenafstand.

RockShox udskriver også det anbefalede tryk på siden af ​​gaflen. Men dens sidemarkeringer på Standpipes gør oprindelig opsætning til en leg, du har også online trailhead-opsætningsværktøjet lige på hjemmesiden eller gennem appen. Indtastning af gaffelens serienummer på bagsiden af ​​gaffelkronen giver dig adgang til gaffelinformationsdokumenter, installationsvejledninger baseret på din vægt og cykeltype og enhver relevant service og opgraderingsbørn til den gaffel.

Gaffelstangen foreslår 62 PSI, mens Trailhead-apps foreslog en lidt blødere 59 PSI-opsætning med ni klik, der kom fra den fuldt lukkede tilstand. Gaffelen blev leveret uden gaffelafstandsstykkerne installeret. (Popmusik) Jeg har testet begge gafler i de sidste seks måneder i terræn, der strækker sig fra de krævende stejle skråninger i (utydelig) Schweiz til de rodrige skove i Rusland og Italien, med alt imellem kastet på gaflen , så glad vindue kræves mere tryk end anbefalet, ca. 105 PSI, ca. 12 PSI højere end de anbefalede indstillinger, dette tryk vil også kræve en ændring i rebound-dæmpning. Hold den største ring i skak.

Mens Zeb kom tættest på de anbefalede indstillinger, fandt jeg dette heldige vindue ret hurtigt fra disse anbefalede indstillinger. Begge gafler har en fantastisk følsomhed og har opretholdt dette i en hel sommer- og efterårssæson og har haft problemer med ikke at servicere dem før. Zeb føles som smør ved de små banker og snak, og det fik mig til at krydse det fra min liste over ting at tænke på under kørslen - ikke i dårlig forstand og bestemt ikke groft, bare et hit med mere følelse end Zeb.

Da disse hits bliver større, og turen bliver hårdere, føler gaflerne sig mere adskilt. De 38 får det til at virke som at køre lavere er næsten som at placere en spindelafstand under dit stængelfravær. Mens Zeb opretholder en højere ridehøjde.

På den anden side er det imidlertid i de grove sektioner af stien, hvor 38 derefter giver mere sindsro end Zeb, hvilket er effektivt til at rejse for de gentagne større bump. Zeb giver følelsen af ​​mere bevægelse under suspensionen, hvilket derefter har brug for lidt mere kropssprog for armene for at holde trit med det, mere pres i 38, op til 110 og 115 PSI for at forsøge at køre det højere, men en stigning i den samlede hårdhed blev opnået, selv når kompressionsmængden blev reduceret for at rumme den større fjeder. Jeg prøvede også mere kompression med den samme fjederhastighed, men igen steg hårdheden, og jeg kom tilbage igen.

Endelig satte jeg tre tokens, fem klik højhastigheds-rebound, otte lavhastigheds-rebound, tre højhastighedskompression og 10 kompression med lav hastighed. Med Zeb prøvede jeg flere poletter i gaflerne, et eksperiment, men kom tilbage til standardindstillingen nul og fandt det at være den bedste balance mellem rejsebrug uden at ramme en mur af progression i luftfjederen. Jeg endte med at slå mig ned ved 70C PSI i luftfjederen, hvilket beroliger gaffelens bevægelse gennem rejsen uden at tilføje for meget samlet hårdhed til ligningen.

Jeg har justeret til ni klik-rebound, ni kompressionsniveauer med lav hastighed og to kompressionsniveauer med høj hastighed på Zeb, hvilket giver mig nyttige muligheder i begge retninger, afhængigt af dæmpningsmulighederne, off-road eller hvor hårdt jeg ville køre . I det heldige vindue var jeg i stand til at køre gaffelen hårdt og lykkeligt, men måtte bare have kendskabet til mere armbevægelse i de virkelig uslebne dele af stien for at forbedre gaffelens karakter, med en bokser, du måske kender den følelse, men med det Zeb er dette træk langt mindre udtalt. På de stejle stier, der findes i denne del af Alperne, kører begge gafler godt og hverken springer ned i de stejle skråninger eller en flok bremser, når de griber, fordi du tror, ​​at du er 10 mand og lader dem gå lidt for længe.

Det betyder, at 38 har brug for en højere polhøjde end Zeb. Men så snart stanghøjden er god, giver gaffelen et godt greb, selvom dens bevægelse er lavere. Jeg kan sætte pris på, at nogle mennesker kører 38 med 180 mm rotorer, men i betragtning af intentionerne er det lidt fiddly at bruge adapterskruer på bremsebeslaget og komme i gang.

Et andet lille punkt er, at vores FOX 38 endte med at have mere end de angivne syv klik, bortset fra ni. Vi tog nogle af deres bageste stød fra hinanden med det samme VVC-design. Det kan faktisk være et dødt klik, hvis du går fra den ene retning i den modsatte retning.

FOX anbefaler, at du servicerer 38 hver 125. time eller årligt, eller hvis du bor i eller bruger ekstreme forhold, skal du servicere det lidt tidligere. Der er en firecifret gaffelkode på bagsiden, der i kombination med FOX-webstedet viser alle servicespecifikationer og deleoplysninger. For 38 kræves der 40 mm underbenvæske i spjældbenet og 20 mm i luftbenet.

Det er et velkendt scenarie for arbejde på 38 til gaffelbenservice, udskiftning af luftfjeder, skift af rejse eller service, og de er ikke sværere eller anderledes end normalt 36. RockShox anbefaler underbenstjeneste hver 50. time og hver 200. timers en dæmper og fjeder service. Søg på webstedet med serienummeret på bagsiden af ​​kløften for at finde alle service- og specifikationsdata samt anbefalede opgraderingsservicedele.

Zeb har brug for 20 mm olie i begge underben. RockShox Zeb, som alle andre RockShox gafler, kan serviceres. Skift af luftfjeder er kendt og let for underbenene.

At vælge en vinder mellem de to gafler er ikke en let opgave, da hver gaffel har yndige træk i sin karakter, som jeg sætter pris på Fremad, som jeg foretrækker, normalt med orienteringen om at være delvist foran den cykel, jeg kører. Både 38 og Zeb er fremragende tilbud til lang rejse, aggressiv enkeltkronegaffel. Men når du tager hensyn til pris, vægt og opsætning samt ydeevne, er det RockShox Zeb, der har kanten på .38.

Det er en billigere og lettere pakke end 38. Med Setup fik det mig til et lykkeligt sted meget hurtigere og meget lettere end 38'erne i disse indstillinger, og det tæller meget for mig. Disse anbefalede indstillinger, som RockShox giver dig, er meget tættere på de endelige indstillinger, jeg havde, da jeg testede, at 38's ydeevne er i top og dens ro på stien, mens du er lidt foran Zeb med mindre forståelse for suspension og opsætning kan tage længere tid eller kan slet ikke findes.

Især da de 38 indstillinger i slutningen af ​​testen er så langt fra de oprindelige indstillinger, som FOX foreslog. Vær dumme fans af FOX og RockShox, og hvis du kan lide en gaffel, der er smidig og føles som om de ville arbejde under dig, så er Zeb noget for dig. På bagsiden, hvis du kan lide, at din gaffel har en lidt mere jordet fornemmelse og flere håndværksmuligheder, så er 38 måske det, du leder efter.

Men efter mange måneders test i mange forskellige terræn og forhold og med det redaktionelle våben i spidsen finder jeg vinderen med RockShox Zeb. Kan jeg lide dette spil? Uenig med dommen? Måske vil du bare springe alle oplysninger over og springe lige ind i din mening Så lad os vide, hvad du synes i kommentarerne.

Hvilken PSI skal min RockShox være?

RockShoxInstallationsvejledning | SRAM. Makstryk skalikke overstige 163psi. Forslag til rebound er indstillet fradetfuld med uret / fuld langsom position.

Gør fork offset en forskel?

Både hovedrørets vinkel oggaffel offsetkan ændre længden på stienummeret. Vedgørhovedrørets vinkel slacker (mindsker vinklen), du villavestien længere. Ved at reduceregaffel offset, vil du ogsålavestien længere.

Betyder gaffelforskydning noget?

Stigendegaffel offsetreducerer stien. Større hjul øger sporet. Med et større hjul (f.eks. Et 29 hjul) er akslen højere fra jorden sammenlignet med et mindre hjul. Hvis du trækker en linje gennem styreaksen til jorden, skærer den jorden længere frem for akslen og øger sporet.

Hvorfor er Fox-suspension så dyr?

de erdyrtfordi de er gode. stiv, holdbar og kan i praksis gå flere år uden service.

Hvad er den bedste RockShox?

BEDSTKØBERockShoxLyrik Ultimate 2021

DetRockShoxLyrik RC2 tog voresBedsti Test i 2018, og den nyeste Ultimate-model er stadig den standard, som alle andre gafler måles med.

Hvor meget psi har jeg brug for i mit bageste stød?

Forbageste stød, start med omkring halvdelen af ​​din ryttervægt for lufttryk. Duvil haveat justere herfra, men duvil havefor at opnå den rette SAG til din ramme, som anbefalet af din rammeproducent. Typisk er dette et sted mellem 30-40% af den samlede rejse.

Hvad er forskellen mellem RockShox-afsløring RLT og RCT3?

Rockshox Revelation RL, RLT eller RCT3 På udkig efter nye gafler Jeg har en historie med at ødelægge gafler så holdbarhed et must! Det ville være dejligt at have en vis rejsejustering (dvs. duelposition) til klatring, selvom det, jeg kan se, ingen af ​​disse har den funktion - ikke afgørende, men rart at have. Til hardtail med aggressiv type XC-ridning.

Er RockShox-åbenbaringen i 2018 en god cykel?

Med den ekstra hydrauliske støtte er 2018 Revelation meget stabil og sammensat, men den har ikke den pitter-patter følelse, du finder på Pike RCT3 på højhastigheds firkantede hits. Faktisk føles Åbenbaringen selv i den åbne komprimeringsindstilling mere som Pedalindstillingen på Gedden.

Hvor store er dækkene på RockShox-afsløringen?

Den gamle 32 mm stanchion Revelation var lang i tanden og manglede den stivhed, der var nødvendig for at kontrollere moderne 27,5 tommer og 29 tommer cykler. Rejsemuligheder på den seneste åbenbaring starter ved 120 mm og er begrænset til 160 mm på 27,5 tommer versionen. Og ligesom Pike har Boost-støbningen plads til 2,8 tommer dæk.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Ugentlig krisealder - hvordan løser vi det?

Har Weekly Chris en kæreste? Chris og Datrie har været tæt i et stykke tid nu, de har været på ferie, hængt meget sammen og arbejdet sammen om at skabe indhold. Der er rygter om, at parret dater, men de har ikke bekræftet et forhold.

Chris Horner Doping - Handlingsorienterede løsninger

Brugte Chris Horner peds? Horner har aldrig testet positivt, og han har benægtet nogensinde at have brugt præstationsfremmende stoffer, senest efter hans sejr i de tre uger, Vuelta rejste mistanke. Før denne Vuelta havde han aldrig været en favorit til at vinde en Grand Tour.

Hvor gammel er chris froome - hvordan man håndterer

Hvor meget er Chris Froome værd? Chris Froome nettoværdi: Chris Froome er en britisk cykelrytter, der har en nettoværdi på 12 millioner dollars.

Hvor er Chris froome fra - almindelige spørgsmål

Hvor voksede Chris Froome op? Froome blev født i Nairobi af britiske forældre, der senere blev skilt, da hans far indgav konkurs. Han og hans mor, der opmuntrede hans ridning, flyttede til Sydafrika, hvor han blev uddannet og begyndte at træne i en alder af 12 år med den kenyanske cyklist David Kinjah. 16.05.2021

Hvor høj er chris froome - enkle svar på spørgsmål

Hvor høj er den gennemsnitlige cyklist? En undersøgelse fra 2017 af Pro Cycling Stats viste, at den gennemsnitlige højde af en WorldTour-cyklist var 5'9. Undersøgelsen viste også, at klatrere i gennemsnit var mere end en halv tomme kortere end sprintere, og at den gennemsnitlige højde af tidsspecialister var en halv tomme mere end andre WorldTour-cyklister.

Chris froome cykelspecifikationer - en løsning på

Hvilken type cykel bruger Chris Froome? Froome kører på Factor's nye OSTRO VAM-ramme i en størrelse 56cm. OSTRO VAM er en af ​​mange gør-det-alle lette, men alligevel aero-cykler, designet til at herske på tværs af alle racerscenarier. 20.01.2021