Vigtigste > Anmeldelser > Wellgo pedalers gennemgang - hvordan man løser det

Wellgo pedalers gennemgang - hvordan man løser det

Hvad er de bedste SPD-pedaler?

Bedstlandevejscykelpedalerdu kan købe i dag
  • Shimano 105 R7000SPDSL. Detbedstlandevejscykelpedalfor alle vejrudsigter, der slår langt over sin vægt i betragtning af prisen.
  • Shimano Ultegra R8000SPDSL.
  • Shimano Dura-AceSPDSL.
  • Se Keo Blade Carbon.
  • (Billedkredit: Wahoo)
  • Se Keo 2 Max.
  • (Billedkredit: Look Cycle)
07.04.2021





Pedaler uden klip kan opdeles groft i to kategorier. Racercykelpedaler og mountainbike-pedaler. Og når folk skifter til klipsløse pedaler, spørger de ofte - Skal jeg få racing- eller mountainbike-pedaler? - I denne artikel skal vi forklare forskellene og vise dig, hvad det betyder.

Så du bedst kan beslutte, hvad der passer til dine behov - Vi foretager endda nogle højteknologiske eksperimenter. (griner) - Kom nu, Olly. - Åh, (bip). - Inden vi dog skammer os over, lad os først gennemgå de to hovedtyper af pedaler. - For at gøre denne artikel samarbejdede vi med Look på grund af dem. designet af pedaler uden klip.

Jeg mener, bragte deres første pedal tilbage i 1984. Og oprindelsen til det, ja, det er en sej kendsgerning, var faktisk inden for skibindende teknologi. - Det var de faktisk.



Ja, mens vi samarbejdede med Look, gælder de oplysninger, vi er ved at give dig, for de fleste mærker af pedaler. - Ja, så dette er en Look Keo2Max gadepedal. Det er en af ​​de mest almindelige design af pedaler og landevejscykelpedaler i verden.

Og et par af dem vejer kun 252 gram. Og klosserne, inklusive skruerne, vejer kun 65 gram - det gør de. Disse klamper er naturligvis kombineret med pedalerne med det tre-skruede design, som du lægger i bunden af ​​din sko, de er lavet af slidstærk plast.

De er naturligvis designet til at blive udskiftet, så snart de er slidte. Men de har en god levetid, medmindre du går på dem, i hvilket tilfælde levetiden reduceres ganske drastisk - dette er en Look X-Track Race mountainbike-pedal i sammenligning. Visuelt er pedalkroppens yderside meget mindre end gadepedalen.



Og et par af disse vejer 363 gram. Klamperne er De er lavet af metal og er også meget mindre, og de vejer omkring 55 gram pr. Par inklusive skruer. - Bortset fra vægten er nøgleforskellen mellem landevejscykelpedaler og mountainbike-pedaler som disse, at du som du kan se, de er dobbeltsidede, hvilket betyder, at du næsten har dobbelt så stor chance for at skære i tide først. - Der er også en anden type mountainbike-pedaler, der er designet til enduro-kørsel til at være længere Kørselsruter off-road.

Dette er en, det hedder X-Track En-Rage. Og den bruger nøjagtigt de samme cleatas som mountainbike-pedalen, vi har lige vist dig X-Track Race, men den har en meget mere massiv pedalkrop. - Og derfor et større overfladeareal og derfor en større platform, som dine fødder kan hvile på, hvilket er mere behageligt, når du laver længere rejser, men ulempen ved dette er, at de selvfølgelig er større, de er store og derfor tungere , så et par af disse vejer næsten 200 gram mere end vores Look Keo2Max gadepedaler - Okay, nu tror jeg, at vi har fået de store vægtforskelle og visuelle forskelle ude af vejen, det er tid til at komme på vej for at lave et par tests . - Lav et par løb. (glad musik) - test en.

Det er standardklip i testen. - Dette lyder måske simpelt, men det var underfaldet for mange GCM-moderatorer. - Ja, Matt Stevens (bip) - Jeg tilsluttede mig faktisk, hank dig.



Ja, det tog 20 minutter, men jeg mener (Bip) - I denne enkle test skal vi bare starte med begge fødder på gulvet, og så måler vi den tid, det tager at klemme begge fødder ordentligt og fuldt ud.

Danny bruger racercykelsko og pedaler, mens jeg bruger mountainbike-klamper. Tre, to, en, gå - ja, ja! - Wow, det var godt. En, gå.

Prøv nummer tre fra Olly. I tre, i to, i en, gå. (bipper) 7,38 sekunder. (ler) Det vil sænke hans gennemsnit, ikke? Måske vil han lade ham gå.

Vi prøver dig endnu en gang. Efter et afbrudt forsøg tre giver vi det endnu et forsøg. Så tre, to, en, gå.

Er du virkelig der? - Ja. - Okay, det var 2,92.

skum rulle rygsøjlen

Det var nøjagtigt det samme som det andet. - Undskyld? - Omtrent det samme, er det ikke? Mindre end tre sekunder for dem begge alligevel. Jeg ved ikke, var du nødt til at træde i din? - Nå, det er det, (murrer) ved du det (griner) Burde have set ud. - Tre.

To. En. Gå.4.30. - Fire? - Tre, to, en, gå.5.5. - Åh mand.

Du kan fortælle mig det nu, har du trykket din pedal op? - Ja, det gjorde jeg, ja. - Okay, jeg fik det. Jeg havde den forkerte teknik, så det går galt. - Tre, to, en, gå - Nej, lad os gå.

Det var en anden dengang. - 3.3. - Jeg vil prøve igen, fordi du brød af en. - Åh.

En, gå. - Ah, lad os gå. - 3.6. - Åh mand. - Sejren er min. - Et afgørende bevis for, at køb af mountainbike-pedaler kan spare dig for vigtige sekunder hver dag.

Så resultaterne gør det temmelig indlysende, at det er lettere at fastgøre mountainbike-pedaler, end det er på gadepedaler med et sekund eller lidt mere. Disse resultater forstærker faktisk det faktum, at hvis vi havde det samme pedalsystem, ville vi helt sikkert have slået Olly - Okay. Okay, mountainbike-pedaler har fordelen af ​​at være dobbeltendede, men vejpedaler har stadig en dejlig positiv forbindelse med et større klampe, når du klemmer dem ind.

Men jeg synes, denne test er ufattelig. Vi har brug for en ny test. Vi er nødt til at føre ham til et højere niveau f act, jeg vinder den næste - hvad er det? - Det er mudderprøven - ja, tag mig igennem ASO-kurset, Olly - okay, test to, mudderprøven begynder ved klippen derovre.

Du er nødt til at starte din cykel, gå gennem det mudrede mudder og op på toppen af ​​den bank, forbi rutsjebanen. Når du kommer til toppen klemmer du dig ind, og timeren stopper, når du har begge fødder gemt i. Det er et løb.

Meget flot smarte helt nye hvide sko, som du har der Dan - Det er dem, ja - De bliver sandsynligvis beskidte - Du går faktisk Markers først, sæt dig, gå. (Glad musik) Fantastisk teknologi. Kom nu, Olly. - Åh (bip). - 15,33 sekunder.

Så du løbet? - Tre, to, en, gå. Og han er væk. - Åh! (glad musik) Jeg er i. - Hvad gjorde jeg? - 15:33 - 15. maj - Åh det var tæt.

Det er ufatteligt. Ufattelig. To flere løb. - To mere? (mumler) - Okay, du går - tre, to, en, go - lort. (Glad musik) (grynt) - Åh, lad os gå.

Næsten 20 sekunder. Over 20 sekunder, 20. juni - Åh-- - Jeg mener, vi skal ikke sætte det på pedalerne seriøst. Det var en chaufførs fejltagelse. - Jeg forstår, hvorfor jeg bare vil sætte pedalen i den bedste position. - Det er det.

Tre, to, en, gå. - Jeg er der. - Det er endnu hurtigere end sidste gang. 14 sekunder. - Om tre, to, en, gå. (Glad musik) Kom nu Olly. - I, i, i. - 12.2. - 12.2? - Hvad var min sidste? - 14. - Virkelig? - Ja, okay, 12.3, for at slå din tid.

I tre, to, en, gå. Jeg kan ikke få stifterne ind. Jeg er inde. - 24. - Jeg skal rense mine klamper med en pind, tror jeg. - Vi mistede nummer to. - Ja, til trods for min åbenlyse manglende dygtighed til at gå en cykel over mudder og hurtigt komme op igen. (Bip) - Fantastisk teknologi.

Kom nu, Olly. - Jeg var i stand til at indstille den hurtigste tid. Men det skyldes primært pedalen, fordi mountainbike pedaler er designet til at arbejde og lægge læberne i, selv når de er tilstoppede med mudder.

Mountainbikesko er dog også designet til at gå på. Så du ville have haft mere greb. Bare som en undskyldning for, hvorfor jeg tabte anden gang, overrask igen, det er alt, hvad streetsko og racercykelpedaler er beregnet til at sidde fast på vejen snarere end at vove at køre off-road.

Så hvis det er alt, hvad du skal gøre, skal du blive på asfalten. Men efterhånden som cykling skrider frem, ønsker flere og flere mennesker at vove sig ud i terrænet. Så hvis det er tilfældet for dig, så er dette bestemt en overvejelse - ja, og det kan ikke kun være tilfældet med rekreativ ridning såvel som en off-road sektion af pendlingen, og hvorfor ikke? Men det er også fremhævet.

En anden vigtig forskel. Nå, landevejscykelsko kommer i sort, men hvide er meget populære, og de ser godt ud, men de gør det ikke. Se ikke godt ud, når de er dækket af mudder som --- Åh, de er ikke så dårlige.

Tag mine klude ud, de bliver så gode som nye. (slo w jazzmusik) Så dette er test tre - ja, ja, det er ikke et løb, det er bare et simpelt eksperiment for at vise, at det er meget lettere at løbe i mountainbike-sko end i landevejscykelsko. - Det vidste vi.

Hvorfor skal vi? Gør det foran så mange mennesker? - Nå, bare fordi du ser underlig ud, når du træder ind i din racercykelklamp. Som Bambi på is. - Det vil naturligvis være lettere at gå i mountainbike-sko, fordi vi fandt, at klamperne er forsænket, mens mine er udvendigt. - Jeg ved, det er fantastisk. - Og de er tunge Og de laver meget støj.

Ligesom normale sko. Nu på dette tidspunkt undrer du dig måske over, hvorfor nogen vælger en gadespecifik pedal, når mountainbike-pedaler er lettere at klikke ind i, de er lettere at fjerne mudder og klampene lettere at lukke - Dette skyldes delvis, at du designet tre eksperimenter, der du vil helt sikkert vinde for at vinde bare så jeg blev en taber igen. Ikke sandt? Men seriøst er der et par grunde til at gå til en gadespecifik Pe dal.

Selvfølgelig ville de ellers ikke producere dem. For det første er der sandsynligvis en marginal gevinst, der skal opnås fra sko-pedal-grænsefladen med hensyn til aerodynamik. Du skulle måske have gemt noget eller måske to.

For det andet, som vi nævnte tidligere, er overfladearealet større, og derfor er der færre hotspots. Og det kan få dig til at føle dig lidt mere behagelig på lange rejser. Og for det tredje kan det være en stor mængde strømoverførsel.

Fordi mere effektivitet. Jeg mener, jeg har kørt meget på vejen med racerpedaler og racersko. Jeg har kørt en masse mountainbiking med mountainbike pedaler og mountainbike sko.

Kan jeg se forskellen? Jeg kunne sandsynligvis bare have bind for øjnene, men det vil være marginalt. - Ja, jeg tror, ​​jeg også helt sikkert kunne se en forskel mellem de to. Men jeg er enig, marginalt.

Og som vi nævnte tidligere, er der enduro mountainbike-pedaler, der har det større overfladeareal for det større kontaktareal for at gøre det mere behageligt, men de har en væsentlig ulempe i forhold til de letteste cykelpedaler. Og du ved, KeoBlade, en utrolig let pedal. Og personligt, da jeg for det meste kører på vejen, vil jeg ærligt talt hellere have en lettere pedal - Ja, det vil sige, hvis du vil bruge mountainbike-pedaler på en landevejscykel, så lad ikke nogen fortælle dig, at du ikke kan.

Fordi de alle gør deres job næsten lige så godt. Og hvis du går på børnenes legeplads, og hvis du vil køre et løb på en bakke med din ven, vil du sandsynligvis vinde - ja, godt, godt punkt - så lad os vide, hvilke pedaler du bruger derhjemme, og hvorfor. Og hvis du bruger mountainbike-pedaler på en landevejscykel, hvorfor gør du det?

Efterlad dem i kommentarerne nedenfor. - Ja, og vi håber, du fandt denne artikel nyttig. Og med disse oplysninger kan du vælge, hvilke pedaler der er bedst for dig, og i så fald give det tommelfingre.

Klik på Abonner for flere artikler og for at se en anden artikel, hvad med drop bars versus flat bar bikes fra eksperimenter, som du vandt? - Måske ja.

Er SPD-pedaler farlige?

En af de største løgne fortalt i cykelindustrien er, atpedaler uden kliper ikke merefarligtend lejligheder, og at de ikke øger risikoen for alvorlige kvæstelser. Nye ryttere får at vide, at de bare adskiller sig fra lejligheder, og at ingen af ​​dem er sikrere.

Hvis du er ny på mountainbike og overvejer at skifte til klipløse pedaler eller klipløse pedaler, som jeg kalder dem. Der er et par enkle fejl, du kan lave. Så dette er de seks øverste fejl, der skal undgås, når du bruger pedaler uden klip) (bom) At sidde fast på pedalerne er noget, vi alle har gjort, så jeg er sikker på, at du lyver, hvis du ikke gør det, det kan på grund af uerfaring det kræver lidt øvelse og lidt overvejelse om, hvordan man frigør pedalen.

Så hvorfor ikke læne dig på noget smukt og solidt og øve lidt. Bliv vant til at vride din ankel for at frigøre pedalen, og det kræver også lidt øvelse. Som jeg sagde før, for at komme i gang kræver det lidt tanke, når du kører sammen, og du ved, at du vil stoppe.

Tænk på vridningen og kom faktisk ikke i panik som mange begyndere, der bare prøver at trække i pedalen, du skal vænne dig til dette twist. (edgy musik) Der er to opsætningstips, der også kan hjælpe dig her, med Shimano-pedaler kan du faktisk slukke for spændingen for at frigøre spændingen for at gøre det lettere. Mindre krævede kræfter for at komme ud af denne pedal.

Du kan også bruge klamper med flere frigange, hvilket gør dem gode for både begyndere og komme ud af vejen. De foretrækker faktisk at komme ud af disse. Jeg bruger Crank Brothers, så du kan vælge mellem 15 grader eller 20 grader af udløsning.

Så jeg går til den tidligere udgivelse, så jeg lettere kan få min fod ud, hvilket også er godt for begyndere, plus du vil sikre dig, at din sko ikke er for tæt på kranken. Så jeg indsætter klamperne mod skoen. Dette bevæger skoen væk fra krumtappen.

At give mig plads, fordi jeg lukker kranken og rører ved den med din sko. Det kan give dig lidt mere pres og finde det sværere at komme af pedalen. (let musik) Jeg bruger også Crank Brothers Mallet E LS til mine trail- og enduro-cykler.

Enduro Clip Pedal LS står for lang spindel. Så pedalerne er faktisk pænt fordelt på krumtapene, gi Du har en bredere køfaktor, hvilket betyder, at dine fødder er længere fra hinanden. Hvilket generer mig slet ikke.

Hvad jeg kan lide er, at jeg faktisk har fri plads til mine sko. Mere aggressive bid og knudrede ting gør det super nemt at komme ud af mine pedaler. En sidste ting, der kunne forhindre mig i at komme ud af denne pedal godt, er friktionen mellem sålen på din sko og denne pedal.

Så i dag er jeg også på min lille langrendspedal med disse fine langrendsko alle. Hvad du måske finder på de større pedaler som Down Hill eller Enduro-pedalen er en større platform. Du har muligvis nogle stifter, som jeg arkiverer på undersiden af ​​skoen, så du kan justere dem i rækkefølge, prøve det og få balancen, friktionen, så du kan mærke pedalen, men ikke for meget til det Lad ikke gå af pedalen. (beroligende musik) Den tredje fejl er, at skoene ikke matcher pedalen.

Jeg kan godt lide at tænke på mine sko og pedaler som et system, nogle af de stive såler, letvægts, Cro ss Country sko er virkelig gode til små pedaler, fordi den stive sålesko giver den støtte. Overfører også maksimal effekt til cyklen. Større enduropedaler passer faktisk til sko, der har mere gummi på undersiden, lidt fladere og giver lidt mere komfort.

Det er også meget rart at føle pedalen gennem fodsålen, det føles næsten som en flad pedal. (Hissing) (afslappet musik) Placering af klampen forkert i bunden af ​​skoæsken resulterer faktisk i dårlig teknik. Hvis du har tappene for langt frem, vil den vippe din ekstra vægt fremad.

Så du står faktisk lidt ned på pedalen. Også lægge en stor belastning på dine kalvemuskler Dette kan føre til kramper, men også når du kører i noget og også kan lide en sten eller noget. Cyklen vil sænke farten, din vægt er på fronten af ​​pedalen.

Det er let at bringe denne vægt op og mod styret. Så subtilt flytte din klamp længere tilbage i skoene, sænke din fod der. Meget fladere eller endda hæl ned.

Det holder faktisk min lægvægt. Få mig i en bedre kørestilling. (afslappet technomusik) nummer fem, at køre med klip kan føre til, at du er afhængig af dårlig teknik.

Det er en af ​​de bjørnebjørne, jeg har i mine træningsdage. Jeg har brugt meget tid på at coache folk ud af deres dårlige teknikker og genlære de gode teknikker på dit baghjul. Nu er det nemmest med klip, du trækker bare op med fødderne, pedalen kommer op i luften.

Du kan klare det over nogle forhindringer, job gjort rigtigt? Jeg er dog bange for, at hvis du bruger denne teknik, kan du plateau dine ridefærdigheder. Det bliver rodfæstet, og det er ikke altid godt at tage dit baghjul specifikt, når det kommer til at køre mere og teknisk terræn. Faktisk er din vægt over baghjulet, der tager sig op fra jorden, men når du prøver at køre over mange, mange rødder.

Du får muligvis forkert timing, og din vægt ligger stadig over baghjulet. Så den bedre måde er at bruge din vægt. Jeg har vist dette i tidligere artikler med vejledninger.

Sådan bevæger du din vægt på cyklen. Brug virkelig dine hofter til at hæve hjulene. Flyt dine hofter op og frem for at løfte baghjulet.

Omvendt for forhjulet, og det holder din vægt væk fra disse hjul. Meget mere nyttigt, når det kommer til teknisk terræn. (blød technomusik) Endelig dårlig teknik til at hoppe.

Jeg taler virkelig om det samme og prøver at tage baghjulet op med mine fødder. Super nemt med klip, men når det kommer til at springe, kan du kun hente baghjulet så langt som dine ben er bøjet. Så når du ikke har en bøjning, er det grænsen for, hvor højt du kan gå.

Samme ting igen, prøv at lære denne bunny hop-teknik. Det afhænger af, at du gør det gennem lejlighederne eller laver clipsit. Det skal være den samme teknik.

Så tænk virkelig på at pumpe cyklen op ad stigningen i dette spring. Få din vægt tilbage for at drive forhjulet i luften. Pause et sekund i en agterstavn.

Hit toppen af ​​springet, og så er det tid til at hæve baghjulet med dine hofter. Op og frem er himlen grænsen, virkelig kan du gå meget højere med denne teknik og derefter prøve at få fødderne op. Så når du er vant til klipsløse pedaler, skal du bare tænke på opsætningen et øjeblik, når du starter og tænker på din tur.

Teknik. Og efter et stykke tid bliver du naturlig og holder op med at få dine pedaler ud. Det er meget sjovere.

Plus, du kan virkelig drage fordel af den pedaleffektivitet. Hvis du vil se en artikel om lejligheder versus klip. Klik der.

Hvis du vil se et første kig på en Canyon Lux som min dejlige nye cykel her. Tag en dernede. Giv os tommelfingre og tryk på abonnementsknappen.

Gør lettere pedaler en forskel?

ErLettere pedalerDet værd? ENletteresæt afpedalerteknisk setlavedin cykel går hurtigere. Det er en kendsgerning, at du bruger mindre energi på enletterecykel end en tungere. Dog som vægtintervallet mellem forskelligepedalerer minimal, så det vil være fordelene ved vægtbesparelser.06.03.2020

(metallisk støj) (hypnotisk EDM-musik) - tre, to, en, høj, høj, høj, høj, høj, høj, høj! Hvad er den bedste opgradering, du kan gøre på din cykel? vil sige at gøre overgangen fra flade pedaler til klipfri. - Clipless er et forvirrende navn, fordi du faktisk kører tilsluttet, men navnet kommer fra en tid, hvor tåklip og stropper, det synlige bur omkring din fod, var den valgte pedal. Disse nye pedaler havde ikke et synligt klip og blev derfor omtalt som klipfri. - Ja, nu vil alle, der bruger clipsløse pedaler, fortælle dig, at de gør dig mere effektiv, de gør dig hurtigere, og de giver dig mere kontrol over din cykel - men kan du virkelig gå ud flere pedaler med disse pedaler? ? Eller gør de endda nogen forskel? Nå, det er det, vi skal finde ud af.

For at gøre dette skal vi tackle et af verdens mest utrolige stigninger to gange. Måske ikke hele stigningen. En gang på de flade pedaler og en gang med vores normale klipløse pedal som, lyder det let, og det ville ikke være det faktum, at hele stigningen er Sa Calobra på Mallorca, ni og en halv kilometer med en gennemsnitlig stigning på 7%.

I stedet reducerer vi det til kun tre kilometer nær topmødet. Igen er den gennemsnitlige hældning over 7%. Hvis du vil finde ud af fordelene ved pedaler uden klip, skal du bare lave en hurtig google, og du finder ud af, at ideen handler om kraftoverførsel og effektivitet.

Da din fod er fysisk fastgjort til pedalen, skal du være mere effektiv. - Ja, du kan også overføre mere strøm, fordi du kan trække pedalen op og ned, hvilket gør din pedalering mere effektiv. Men, Chris, det hele lyder som vrøvl, fordi den første ikke giver mening, og den anden bliver afvist - ja, og mens det er sandt, ville du absolut aldrig fange mig med at køre et par flade pedaler. - Ja, jeg bliver nødt til at fjerne det fra dig, ikke? - Nå, mine klip ville, hvis jeg ikke tabte dem først. - Vi kører to løb.

Vores første løb foregår på klikløse pedaler med vores Fizik carbon cykelsko. Det burde gøre os fint nu, benchmark. Nå, vores andet løb vil være med sneakers og flats. - Og på dette tidspunkt skal vi påpege den åbenlyse forskel mellem de to opsætninger; ser du, cykelsko er virkelig stive og har meget effektivitet, men hvis du kører på flade sko, er det meget usandsynligt, at du allerede har købt dig et sæt cykelsko og derfor sandsynligvis har et ret fleksibelt par træner - ja, lidt sådan faktisk.

Disse sneakers er designet til at løbe og gå, og ikke designet til at bringe strøm gennem en pedal - ja, lad os tale om testene. For at forhindre, at vores overdrevne konkurrence kommer i spil, skal vi gøre det tidsrettet specifikt. Det betyder, at vi kun vil køre en driver ad gangen. - Ja, men rolig.

Vi vil gøre maksimal indsats, og vi har ikke tilladelse til at se vores data. Så, Chris, tag din Wahoo-hovedenhed af. - I lommen. - Chris og jeg har lige kørt to tredjedele af denne legendariske stigning, Sa Calobra, og vi kører den hårdeste strækning for at komme derhen. - Ja, broen øverst eller helt øverst.

Der er en grund til, at vi besluttede at kun lave tre K'er, er det ikke? Jeg vil ikke udføre to på hinanden følgende 30-minutters anstrengelser og have den akkumulerede træthed fra dem. Det kunne skæve resultaterne lidt. Men jeg synes også, det ville være mere interessant at gøre noget, der er lidt af et halvt hus mellem sprints, du gjorde sidste gang, og de længere anstrengelser, de gjorde - er du klar til den maksimale anstrengelse? - Så klar som jeg nogensinde vil være, James. - Okay, du går først. - Hvad, og jagede du mig? opstigningen? - Ja. - Giv mig bare tre minutter.

Der er ikke noget, jeg hader mere --- jeg begynder. (hypnotisk EDM-musik) Chris Opie, kør nummer et med pedaler uden klip. Tre, to en, op, op, op, op, op, op, op, op! (Afslappet EDM-musik) Lige nu, Chris burde være lidt oppe nu, jeg starter selv.

Tre, to, en, jeg håber bare, jeg kan lave klip derinde. Højre, klippet ind, lad os jage den hurtige sprinter! (afslappet EDM-musik) - Det gjorde ondt, som du måske havde forventet. (gispende) Nu er det tid til at gå nedenunder, skifte pedal og gå igen.

Lad os se, om Hank kan fange mig. (Afslappet EDM-musik) - Kør nummer et færdigt. Lad os nu skifte pedaler.

Whoo! - Jeg vil ikke rigtig sætte disse pedaler på min cykel. Det ser ud til, at jeg ikke ved det. Jeg mener, hvad, de, det er mindre værd end en slange, og lejerne roterer ikke rigtig, så måske kunne du bare tage testen - Nej, det er ikke fair.

Når alt kommer til alt er det alt for videnskab - okay, okay. (blød bluesy rockmusik) - Højre, Chris, hvordan føles det at bære sneakers på din Pinarello? - Det er virkelig underligt, for jeg ved ikke, jeg mener, jeg ved ikke, hvor jeg skal sætte mine fødder, hvordan bestemt ikke lavet til at cykle i denne sko. - Nej, er du klar til den maksimale indsats på tre kilometer ? - Nej, nej Ikke rigtig. - Bare rolig, kammerat, for her er du.

Er du klar? Tre, to, en og op! Op, op, op, op, op, op, op, op! Ser langsomt ud. (aggressiv rockmusik) Nå, den gode ting ved at have lejligheder er, at jeg ikke behøver at bekymre mig om at tilslutte mig. Så der fungerer intet her.

Tre, to, en, op! (gryntende) Langsom start. Åh det er sværere end jeg troede (aggressiv rockmusik) Whoo! Det var svært. Hvordan har du det? - Det var virkelig underligt, for hver gang du ønskede at rejse dig, kan du ikke rigtig træde på pedalen, som du normalt ville.

Det var faktisk lettere at blive siddende og dreje et lidt højere gear end normalt. - Hvordan vil vi så se disse resultater? - Nå, vi får brug for en bærbar computer, så vi gør det et andet sted, og vi nyder resten af ​​vores tur for nu, tror jeg. - Vi kom tilbage til GCNs hovedkvarter, og alle resultaterne er der.

Så Chris, er du klar til at uddybe? - Det er mig, så vi besluttede at gøre denne tre kilometer lange strækning på toppen af ​​Sa Calobra. Vi starter med klipløse pedaler først? - Lad os gøre det - Vi er vant til at køre det. James, 367 watt, 78 omdrejninger pr. Minut, så hurtigt var hans kadence, 9:17 minutter. - Ikke dårligt. - Nu har jeg trænet lidt, det lykkedes mig at rulle dig over her. 9: 12 minutter, men jeg har gjort meget mere watt, fordi jeg er meget tungere end dig.

Så det er 409 watt, men en kadence på 73. Jeg har tendens til at træde langsomt og gå op ad bakke igen. Jeg har bemærket, at du altid ser ud som om du er i et lettere gear og bliver lidt hurtigere.

Så der var ikke noget klik. Det er klart, at vi er uddannet til at køre på den måde. Vi ved, hvordan det er at blive fanget - Lejligheden er lidt underlig, ikke? - Det var lidt.

Det føltes ikke nøjagtigt det samme. Skal vi få resultaterne først? - Lad os gøre det - Højre, 351 watt for dig ved 70 omdrejninger pr. Minut med en tid på 9:42 minutter. Jeg satte syv sekunder her, fordi jeg gjorde 9:47, 380 watt, men min kadence faldt temmelig dårligt, og vi mistede begge lidt kadence, men min tabte mere end din, 62 omdrejninger pr. Minut. - Hvad var konklusionen? Jeg antager, at vi ikke spilder meget tid, men det hele afhænger virkelig af følelsen - ja, nøjagtigt.

Du ville stå op eller prøve at komme ud af svingene og accelerere og forsøge at trække pedalerne, men det gjorde du ikke, så cyklen føltes lidt klodset under dig, vi er ikke vant til at ride uden klip. Så som du sagde, var det ret fremmed for os - Ja, jeg mener, jeg stoler på pedalens slag, især når jeg klatrer, så jeg bliver nødt til at vende den og stole på den. Jeg havde bare ikke tee fra følelsen af, at jeg ikke engang kunne komme tæt på at nå styrken. - Nej, du får ikke den oprindelige modstand før slutningen af ​​slaget, gør du? Faktisk er præstationsafvigelsen, tror jeg, 'Det er ikke engang helt 10%, så det er faktisk 5%, så det er virkelig slet ikke så slemt.

Men det handlede kun om sensation og følelse, ikke? Det føltes bare ikke som om vi stoppede med at cykle - Nej, men bortset fra det tror jeg de ikke har så store huller i tide som vi troede de ville være - Så hvis du har lejligheder derhjemme og ikke rigtig ønsker at ændre sig, så føl dig ikke skyndt at gøre det. - Nej, gør hvad der er behageligt, synes jeg. Hvis du kunne lide denne artikel og nød at se os lide under Sa Calobra-stigningen, så giv store tommelfingre op for denne artikel - og klik nedenfor for mere indhold.

Hvilke mountainbike pedaler er bedst?

Bedste mountainbikefladpedaler
  • Nukeproof Horizon ALLOY WINNER.
  • HT PA03A PLASTVINDER.
  • Burgtec MK4 komposit.
  • E13-base.
  • DMR Vault.
  • Burgtec Penthouse Flats MK5.
  • Kona Wah Wah 2.
  • Guddom TMAC.
05.27.2021

Pedaler er en af ​​de ting, der siger sig selv på en cykel, men de er meget vigtige for at få dem rigtige. Og årsagen til det er det faktum, at de er dit vigtigste kontaktpunkt, men også den måde, cyklen kører på og ændrer sig dramatisk i, hvordan du har det. Hos GMBN understøttes vi af Crank Brothers, som fungerer ret godt for os, da de laver flade pedaler og pedaler uden klip.

Blake elsker lejlighederne. Personligt er jeg fan af klip. Og generelt passer det til vores kørestil.

Men her bag mig har jeg en hel række forskellige pedaler og sko. Og jeg viser dig den bedste måde at vælge den rigtige pedal til dig. Så dit første spørgsmål, du skal stille dig selv, er, om du vil køre klip eller lejligheder? Så de fleste cykler leveres med flade pedaler som standard, og det er de pedaler, du sandsynligvis vil bruge til at udvikle dine færdigheder.

Nu, årsagen er, at du bare kan gå på en cykel og køre dem i alle dine sko. Et par trænere, gåsko, uanset hvad. Og du er væk, du lærer dine grundlæggende kørefærdigheder.

Dette er ting som kaninhumle, du forstår virkelig, hvordan cyklen reagerer off-road. Og ofte skifter folk til pedaler uden klip. Men det er ikke altid sådan, nogle mennesker vælger at fortsætte med at træde på niveauet, fordi det passer til den måde, de vil cykle på.

Og hvad jeg mener med det er, at frihed, den slags aggressive start, hvor du kan kaste dine fødder i sving og generelt ikke føle, at du er for meget af cyklen. Se for eksempel på Sam Hill, der er verdensmesterskab i downhill, og han er nu 2017 Enduro World Series-mester, og han gjorde det på flade pedaler, hvilket er ret usædvanligt, da du gør det meste af dette feltløb Find på pedaler uden klip, fordi de vil reducere træthed for din krop, hvilket jeg forklarer dig om et øjeblik, og også være i stand til at træde så hårdt som muligt off-road. Så Sam er en af ​​de anomalier i mountainbikeverdenen, der beviser, at det er hans ridestil, hvad han vil gøre.

Men lad ikke det afskrække rideklip eller flade pedaler, du træffer det rigtige valg, der passer dig. Flade pedaler giver dig virkelig muligheden for at have lidt mere frihed på din cykel, og de er ikke lige så skræmmende at køre som klippeløse pedaler. Du kan angribe en stenhave og vide, at hvis noget går galt, kan du gå af din cykel ret let, og du kan med glæde duppe en fod væk under glatte, barske forhold.

Og finalen? Med flade pedaler er de også meget velegnede til folk, der kan lide at hoppe. Folk kan lide Blake. Pedaler uden klip er den naturlige udvikling, som de fleste chauffører vil lave, når de først har lært at køre korrekt.

Nu er fordelene ved at køre klipløse pedaler virkelig åbenlyse. Du starter med en ordentlig cykelsko, og det betyder, at den har en stiv sål, hvilket betyder, at din kraftoverførsel direkte til pedalen forbedres betydeligt sammenlignet med en flad pedalsko, der er meget mere fleksibel, skal være fleksibel med en flad pedal, naturligvis at gribe pedalen. Men det har du ikke brug for, fordi du har en armatur, der holder din sko på plads på den klikløse pedal.

Nå, en af ​​de andre store fordele ved klippet i en pedal er, at du kan trække pedalen tilbage og op. Nu bruger du ikke nødvendigvis det, når du pedaler, men det faktum, at du kan lave en perfekt effektiv cirkel, er meget bedre for at bruge dine ben, når du cykler. Nu er der nogle andre fordele ved at klippe i en pedal, og det er det faktum, at du kan være meget lettere på cyklen.

For eksempel, hvis du kører på en flad pedal gennem en klippehave, med dine fødder på pedalen og stopper og springer af, så at sige, kører du bag på cyklen med en ganske forudindtaget. Og det betyder, at dit baghjul vil tage en masse straf. Hvis du kører med pedaler uden klip, behøver du virkelig ikke holde fødderne på pedalerne.

Så du er fri. Det betyder også, at du holder stængerne mindre tæt, så du har færre problemer med smerter i arme og hånd. Så der er betydelige fordele ved at bruge klipsløse pedaler, men det gør det svært at vælge, hvilken der passer til dig; pedaler uden klip kræver meget mere engagement fra dig, føreren.

Det betyder nu, at hvis du kører det ind i en stenhave eller en rigtig våd glat passage, mens du kan hænge det hele på den flade pedal, og det er let at springe af cyklen, skal du vælge linje og type og den måde, du kør klippeløse pedaler, vær meget mere engagerende. bruges til dem. (Bluesmusik) Der er et par ting, du skal overveje for at vælge en flad pedal.

specialiseret rockhopper anmeldelse

Selvfølgelig er det første, du skal tænke på, dit budget. Så en billigere pedal som denne er faktisk lavet af diecast. Så det er meget billigere end de bearbejdede aluminium og de mere avancerede pedaler, du får på markedet.

Som en ulempe er det lidt sværere. Men det fungerer stadig som en flad pedal, og denne har en lille fordel i forhold til storebrorpedalen. Begge fra Crank Brothers, vil du se, at Q-faktoren er lidt anderledes på disse.

Med Q-faktoren mener jeg afstanden til pedalburet fra krumtappen Foden er faktisk længere væk fra kranken. Så hvis du kan lide at bevæge din fod meget på pedalen eller har store fødder, vil dette virkelig passe dig. Nu hvor du også kan se pedalstørrelsen, er der flere muligheder på markedet.

Men Crank Brothers har et lille trick på ærmet, de laver faktisk en pedal i to forskellige størrelser. Og det passer bare folk med store eller små fødder følelsen af ​​en større pedal eller en mindre pedal. Nu noget andet at overveje med Pedalsis tykkelsen på dem.

Bemærk, hvor tyk denne pedal er, og hvor tynd denne pedal er, den tynde pedal kommer til at give dig en masse god følelse, fordi du har et lavere tyngdepunkt, du føler dig mere stabil på cyklen, og hvis du kan lide at træde gennem stenet og rodmateriale er det mindre sandsynligt, at du rammer jorden. Som en ulempe har den en meget stram Q-faktor på grund af sit design, og den sidder lige på kranken, så hvis du har store fødder eller vil bevæge dine fødder på pedalen, føles det ikke meget behageligt for dig, og du ville være bedre for noget lignende. Nu afhænger selvfølgelig pedalvalget af dig, og hvordan du cykler, men overvej bare et par forskellige faktorer der.

Den sidste ting at overveje med flade pedaler er, hvor meget greb de har. Nu tænker du muligvis på, at du vil have det ultimative greb, og din fod bevæger sig ikke overalt, sådan som en vice-lignende følelse. Men faktisk vil nogle chauffører ikke have det.

Blake er for eksempel rigeligt, fordi han virkelig kan lide at hoppe, han kan godt lide at bevæge sig på pedalen og vil have de kortere ben på pedalen, så han har friheden til at gøre det. Selv når jeg kører på flade pedaler, vil jeg ikke have, at min fod skal gå nogen steder, jeg vil have, at den skal limes der. Så du kan justere pedalfølelsen ved at bruge større stifter, især på ydersiden og med kortere stifter på indersiden.

Eller for eksempel har denne DMR-pedal ikke den mulighed, så din fod sidder naturligt. Se, det er ret konkavt. Så der er mange forskellige muligheder for flade pedaler.

Bare tag dig tid til at overveje de ting, der betyder noget for dig, før du køber nogle. (Bluesmusik) Lad os nu se på at vælge en klipfri pedal, og det involverer lidt mere end en flad pedal. Så først skal du beslutte, hvilken slags rytter du er? Du er en XC-rytter, er du en sti, på en eller anden måde? Enduro-rytter eller er du en downhill-rytter? Og så vil du overveje, hvilken type sko du sandsynligvis vil have, så hvis du er en XC-rytter, skal du ignorere det faktum, at dette er en vintersko, det er en XC-sko.

Du vil have en meget, meget stiv sål, det handler om pedaleffektivitet. Og at arbejde sammen med dig vil virkelig have en lille kompakt pedal. Så det skal tages i betragtning.

For din gennemsnitlige trail rytter vil du lede efter noget, der sandsynligvis er på lignende linjer, men har en bredere sål, lidt bedre stillet på cyklen og giver dig lidt mere frihed i den type pedaler, du vælger. Hvis du er mere interesseret i Enduro-kørestilen, har du en meget tungere, logget ydersål. Og det begrænser dig de pedaler, du kan bruge.

For eksempel vil du ikke bruge dette på de større downhill-pedaler, fordi du har for meget greb. Og det vil faktisk forhindre, at pedalen løsnes. Og så er der ned ad bakke.

I downhill-indstillingen vil du have den fladeste, glateste sål, der tilpasser sig perfekt til det store område af pedalen. Lad os først se på pedalerne, og vi kan vise dig nøjagtigt, hvordan du gør det, interagerer med skoene. For XC-rytterne betyder det faktum, at de har en rigtig stiv sko, ikke en større pedal til al den fyldning, fordi du ikke vil føle det.

Sådan kan du få mest muligt ud af en meget lille burpedal. Nu er det ikke det mindste derude, der er mindre, men dette er en god sammenligning af, hvad folk ville fortsætte. Det er pænt og lille, det har kun skuldre på ydersiden af ​​klipsikringssystemet, der sidder godt på skoen.

Giver dig den hjælp, du har brug for, den er meget minimal og kan ikke blive tilstoppet med det mudderjob, som en XC-rytter har brug for. Så for all-mountain trail og enduro rytter er du lidt splittet med de tilgængelige muligheder. Først op har du en lettere mulighed, og dette er mere en suppet XC-stil pedalindstilling.

Så det har det samme lille klemmeopbevaringssystem. Har vingerne foran for at beskytte pedalen mod sten- og jordslag. Men det giver dig også lidt mere stabilitet på denne pedal, så det går med en sko med en lidt blødere sål, der bøjer lidt mere end den normale XC-sko.

Den anden mulighed i den anden ende af spektret er en lidt større pedal. Nu ser det ud som de nedadgående pedaler derude, der er baseret på flade pedaler. Det er meget mere kompakt, så det giver dig understøttelsen og fordelene ved en nedadgående pedal i en mindre, lettere pakke.

Nu går disse rigtig godt sammen med de aggressive enduro-stil sko og på en eller anden måde giver dig det bedste fra begge verdener. Så dette er en trail-fokuseret sko, den har ligheder med en XC-sko, i det faktum at den øverste er temmelig lys, en god klapmekanisme i bunden her, og du har en ret bred sål, så den er god til cyklen. Denne brede sål har også nogle ret flade sektioner her, som kan kombineres meget godt med større pedaler, har den fordel, at du kan bruge en mindre pedal eller tage den større pedal.

Det får du ikke rigtig med XC-skoene. I den anden ende af spektret har du den noget knudrede enduro-fokuserede sko. Så også her har du et fastholdelsessystem ovenfor for at justere pasformen, du har en meget mere stabil tåboks, hælboks, ankelbeskyttelse indeni og selvfølgelig den virkelig aggressive sål til terrænet.

Med mindre pedaler vil du virkelig have fordelen ved at bruge en stor pedal til al den hjælp. Endelig er der mulighed for downhill-pedalen. Og sagen ved disse er, at de ligner en flad pedal meget i form og stil.

Men de har et fastholdelsessystem i midten. Og grunden til, at de understøtter disse som en flad pedal, er, at du har fuld kontrol over cyklen og kan læne dig på alle dele af den pedal. Og hvis du ikke klikker på plads ordentligt, har du dette bur at hvile på.

De er også utroligt stærke, hvilket er en integreret del af din downhill-ridning, især med lave bundbeslagshøjder på cyklerne og det terræn, du kører dem på. Men der er en ulempe, du skal have en lidt anden sko for at ride på dem. Naturligvis fungerer nogen af ​​disse sko med de rigtige klamper korrekt på dette fastholdelsessystem, men de føler sig ikke rigtige.

Ideelt set er det, du leder efter, en sko med en helt flad sål. Mere som en sneaker. Og hvordan det fungerer med denne klemmemekanisme er, at det føles som om du kører på en flad pedal, men du får fordelene ved at være låst derinde.

Den anden ting at overveje ved dine pedaler er, at du vil have noget med lidt eller ingen opdrift, eller ønsker du meget opdrift? Og hvad jeg mener med opdrift er den bevægelse, som klampen foretager inden for båndet, før du freak out. For eksempel har denne Shimano-pedal næsten ingen opdrift. Det føles som om du er låst i pedalen, når du klipper den ind, og dette fortæller dig, at de er kendte.

Det er ikke så slemt, at du bare klipper ud ved at flytte din ankel. Nu elsker nogle chauffører den følelse, mens andre chauffører ikke kan klare det. Crank-brødre, de har det modsatte.

Du har meget opdrift til rådighed, 15 eller 20 grader, afhængigt af i hvilken retning du fører klemmene på dine såler. Hvorfor vil du have alt det boost? For det første er det meget praktisk, det betyder, at du ikke er begrænset til en enkelt position, når den først er fastgjort til denne pedal, kan du komme rundt. Nu elsker de aggressive enduro-kørere og downhill-kørere dette især fordi de har frihed til at bevæge sig på pedalen uden at skulle komme ud.

Dette er især godt til stenhaver og aggressiv kørsel. Så forhåbentlig var denne artikel nyttig for dig og gav dig et indblik i de typer flade pedaler, der er tilgængelige for dig, og de forskellige typer klipfri pedaler på markedet. Nu er der forskellige prispoint tilgængelige for både klip og lejligheder - End.

Men med clipsløse pedaler skal du huske på, at du bliver nødt til at investere lidt mere, da du har brug for skoene, men vi anbefaler, at hvis du holder dig til flade pedaler, skal du skaffe dem et anstændigt sæt flade pedalbaserede sko. Og du har en god pakke til din cykel. Så hvis dette er første gang du ser Blake på klipløse pedaler som en flad pedalrytter, skal du klikke her for denne artikel.

Det er ret underholdende, og det giver dig lidt mere information om pedalernes faktiske mekanik, og hvordan de fungerer. Og hvis du vil finde ud af, hvilken type fedt og smøremiddel der passer til din cykel, og hvor du skal bruge den, skal du klikke her nedenfor. Som altid skal du klikke på den lille klode her for at abonnere, og hvis du kan lide artiklen, så tommelfinger op.

Er Look-pedaler bedre end Shimano?

Disse plader er skruet ind i kroppen og hjælper ikke kun med at reducere slid på slid og pedaler, men forbedrer også klipningsydelsen. DetShimanoSPD-SL konceptet ligner megetSeKeo pedal, den mest bemærkelsesværdige forskel kommer i form af de lidt større dimensioner og større platforms overfladeareal.27 2021.

Hvilke pedaler bruger professionelle?

Langt størstedelen af ​​ryttere itilplatonbrugenten Shimano eller Lookpedalerfordi disse to mærker sponsorerer de fleste af WorldTour-holdene. Plus, nogle hold kan lide at have alle deres ryttere på det sammepedalerså en domestik kan give en holdleder sin cykel i tilfælde af en mekanisk nødsituation.tyve. 2017.

Slides Shimano SPD-pedaler?

Svaret er ja,SPD-pedaler er slidte. Det næste spørgsmål er, hvordan kan du fortælle detpedalerslidt? Og i forlængelse nårgørdu skal udskifteSPDsko klamper.SPDmountainbikepedalerer meget robuste. Som du vedSPDmountainbikepedalerfås i forskellige stilarter og priser.

Hvornår skal jeg udskifte SPD-pedaler?

Når enShimano SPDklampen bærer nok, bliver det svært at få fødderne ud afpedaler. Dukanidentificer også en slidt klampe ved at sammenligne den med en ny. Slidtklamper skalværeerstattetfør de bliver så dårlige, at de frigøres for tidligt eller i tilfælde af SPD'er holder fast.08.07.2016

Er det sværere at træde på en tung cykel?

Kort sagt, du vil udgive den samme mængde strøm uafhængigt af vægten afcykeldu kører. På entungere cykel, du vil bare gå langsommere, end du ellers ville have gjort på en lightercykel.

Hvor vigtig er pedalvægt?

Ja,pedalvægter det værd. Det er egentlig ikke en nulsumoperation, fordi der altid er tab i ethvert system, så du betaler altid en pris for at løfte et tungere objekt, som du ikke får tilbage på vej ned.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kulfibercykel - hvordan man sætter sig

Er kulfibercykler det værd? Men på trods af at de er mere overkommelige end nogensinde, er kulfiber stadig dyrere end de fleste alternativer i aluminium og stål. Så for dem, der søger en cykel, der absolut ikke kompromitterer noget med hensyn til vægt, lydhørhed eller ydeevne, så vil kulfiber være det bedste samlede valg i de fleste tilfælde. 15 februar. 2016 г.

Konkurrence mountainbikes til salg - hvordan man løser det

Er gamle mountainbikes noget værd? Din mountainbike vil miste en latterlig værdi inden for 1 år efter køb. Det er let at tænke, at avancerede mærker som Trek, Giant, Santa Cruz og Specialized vil have en bedre videresalgsværdi. Det siges, at brandede cykler har tendens til at blive videresolgt til ca. 55% af deres oprindelige værdi.

Halford-cykler - hvordan man adresserer

Er cykler fra Halfords noget godt? Vi blev sprængt væk med specifikationsarket og endnu mere imponeret over den upåklagelige håndtering, der blev tilbudt. Enkelt sagt er det en rigtig god cykel til en fantastisk pris. En anden topcykel fra Halfords butiksgulv er Incline Alpha fra det interne brand 13 Bikes.

Nogen der cykler - hvordan man løser det

Hvad kalder du en person, der cykler? Hvis du cykler, kan dit køretøj muligvis også kaldes en cykel. Du kan blive kaldt en cyklist, en cyklist eller en cyklist. 23.08.2019

Miguel indurain cykler - hvordan man løser det

Hvilken cykel kørte Miguel Indurain? Pinarello Banesto rammer

Kæmpe cykelforhandler - hvordan løser vi det?

Gør kæmpe stadig cykler? Giant Manufacturing Company i Taiwan har ikke, som man måske har mistanke om, altid produceret Giant-brandcykler, men det har altid produceret cykler. King Liu grundlagde sit firma i 1972 som underleverandør til rammeproduktion for en række cykelmærker.