Vigtigste > Anmeldelser > Wilier gtr anmeldelser - pragmatiske løsninger

Wilier gtr anmeldelser - pragmatiske løsninger

Er Wilier GTR en god cykel?

For sin prisWilierer et lyscykelog dette afspejles i den livlige tur. Det accelererer godt og føles som encykelsom skal køres med en hastesag. Selv i udholdenhedsgeometri føles det hurtigt, men uden at være trættende; og jeg krydsede ved engodtsats på lejligheden.

(metallisk støj) - Det er en lang proces. Det starter med lyset. Vi har ideen, vi har behovet, fordi der er flere grunde til, at du har brug for en ny cykel.

Og så starter vi. - Når vi har haft noget Efter at have brugt tid, stod Wilier Triestina på den sidste Eurobike-messe, og personalet spurgte mig, om jeg gerne ville besøge dem i deres hovedkvarter her i Bassano del Grappa. Og hvad med det i år, de bringer to smukke seje cykler ud, både Zero SLR og Cento10 Hy.

Hvem var jeg til at afvise en sådan invitation? Men deres historie begyndte for nogen tid siden. Lad os gå ind og se. (hypnotisk EDM-musik) Så en kort tur tilbage i tiden.

Nå, Wilier blev faktisk grundlagt for længe siden grundlagt i 1906 og fokuserede faktisk på at lave normale hverdagscykler, da cykling blev betragtet som et transportmiddel. Nå Wilier, de forblev tro mod disse rødder meget seriøst indtil kort efter 2. verdenskrig, herunder sponsorering af et hold, som denne fyr, Fiorenzo Magni, er en absolut legende i cykling, og her er hvorfor. Nu kan du tilgive, hvis du aldrig har hørt om Magni, årsagen er, at hans karriere stort set er blevet overskygget af to landsmænd fra Italien, Gino Bartali og også Fausto Coppi, som havde travlt med at bekæmpe ham andre steder.

Nu er der et virkelig ikonisk billede af Magni, der laver et bjergtidsforsøg, og han havde en slange mellem tænderne, og den anden ende var faktisk viklet rundt om styret, som gjorde det muligt for ham at trække den op og stadig være i stand til at bruge lidt strøm til at frigøre. Nu, så ikonisk som det er, har det nogle resultater til at sikkerhedskopiere det. Han har vundet Giro d'Italia tre gange.

Han har vundet Tour of Flanders tre gange. Hvis det ikke imponerer dig, var sejrene i Tour of Flanders i træk et hattrick inden for denne motorcykel. Nu blev motorcyklerne, som Magni og hans holdkammerater brugte i slutningen af ​​40'erne og de tidlige 50'ere, annonceret som 100%.

Kobber. Ret, men ikke helt rigtigt. De er faktisk kobberbelagte.

Men hvordan? Nå, rammebyggeren besluttede at forkromle slangesættene og derefter sætte dem i et bad med gennemskinnelig kobbermaling, og jeg tror ved elektrolyse, at malingen faktisk blev tiltrukket af rammen og blev der på plads. Elektrificerende ting, bogstaveligt talt. Det blev næsten som et varemærke tilhørende Wilier og det røde kobberfarvede udseende, idet det har sit eget navn, Ramata.

Denne er omkring 80 år gammel og har godt stået en ret god tidstest. Men herovre har vi en moderne genindspilning af denne finish, og jeg er sikker på at du er enig med mig, det ser smukt ud. Desværre faldt cykelbrugen i Italien virkelig kraftigt i 1950'erne.

Og i 1958 blev dørene faktisk lukket for denne, motorcykler og scootere. De blev begejstrede for en cykel med hensyn til transport, og det er ret ironisk, at de parkerede en ved siden af ​​en af ​​deres varevogne eller noget. Men 11 år senere, i 1969, købte brødrene Gastaldello, navnet, og de flyttede tilbage.

Det erobrede markedet. Og siden da har de opnået mange store succeser. Tænk på Cunego, tænk på Alessandro Ballan, Marco Pantani, Scarponi, Alessandro Petacchi, Sylvain Chavanel.

Skal jeg fortsætte? Nu er vi i den moderne tid. (optimistisk EDM-musik) Denne moderne æra inkluderer nu den nye Zero SLR, som Ollie så på for første gang for et par måneder siden, og også Cento10 Hy, en eBike, tro det eller ej, som faktisk i øjeblikket modtager en vundet pris Eurobike-showet for design og innovation. Kablerne var temmelig godt skjult der, og integrationen var også en af ​​de vigtigste ting, som juryen bemærkede.

Nu er det en eBike som jeg lige sagde, men de markedsførte den som en hybridcykel, fordi de synes, det faktisk er to cykler i en. Hvis du tager disse hjul ud og udskifter dem med nogle standardhjul, skal du huske, at denne har en navmotor, du får en normal cykel, lad os være ærlige, en imponerende let, lidt over syv kilo, fordi denne cykel leveres med motoren og også batteriet j kun 10,2 kilo.

Det er ret imponerende. Hvis du er noget som mig, undrer du dig sandsynligvis over, hvordan går en cykel fra koncept til forbruger? Lad os gå og finde ud af det. - Der er et stort team af mennesker involveret.

Alle medbringer deres egne ideer. Og til sidst siger vi, okay, det er målet. Det skal være let, det skal være aerodynamisk, det afhænger af den model, du leder efter, og så begynder den store historie, ja.

Første ting handler først om størrelserne, vi taler om, det er en racermaskine, okay lad os begynde at indstille rammens længde, vinklerne, uanset hvad, når det kommer til udholdenhed, bliver det selvfølgelig længere eller kortere Alt først, vi komme i gang, og så begynder vi at tale om formen. Hvis det er aero, lad os begynde at tale om halsprofilen. Det betyder normalt en beskåret halsprofil.

Så vi har en lille vindtunnel, hvor vi kan få en profil. Det er en proces. Trin for trin forsøger vi at finde det rigtige design til hver enkelt slange, hver eneste detalje.

For at få EN-niveauet skal der udføres nogle tests for at følge EN-standarden. Men selvfølgelig er vi lidt strengere, så vi laver en længere, tungere test end EN-normen for at være 100% sikre. Holdene er meget vigtige.

De opfordrer os til at få dem alle super lette, super stive, super alt. Jeg kan huske, at vi for mange år siden virkelig skubbede os selv for at få en ny TT, og vi kommer ud med dobbeltbladet. Det var virkelig specielt i år.

Og så for eksempel den nye Zero SLR. Ja, holdets input var okay, det kommer endnu, men i dag er det for svært. Så ja, lad os lave en letvægts 6,8 disk, og den kommer, faktisk den nye Zero SLR, så okay, nu arbejder vi bare på den superlette.

Fremtiden er selvfølgelig noget andet end superlys - Wiliers rammer er alle lavet i Fjernøsten, med undtagelse af Superleggera, som er en stålcykel og stadig er lavet her i Bassano del Grappa, og det kommer endda i denne Ramata -stil malearbejde, hvis det kildrer din lyst. Så et par grunde til, at rammen? det er lavet derude i Fjernøsten. For det første produktionserfaring.

De har gjort det i lang tid. For det andet nye fremstillingsprocesser. De har tendens til at blive opdaget hurtigere i Fjernøsten end andre steder i verden, hvilket jeg tror kun kan være gode nyheder for en cykelfreak som mig.

Når disse rammer ankommer her til Wilier HQ, er der en tjeneste kaldet Infinitaments eller noget lignende, og det er en brugerdefineret farveproces. På denne måde kan du tilpasse din cykel online for at imødekomme dine nøjagtige behov. Hvis du er ligesom mig nu, kan du sandsynligvis spilde timer på at designe din ideelle cykel, eller du kan gå et skridt videre og få malet job i Ramata-stil eller endda Cromovelato, folk her på Wilier er ret gode til at male cykler og de ville vise mig, hvordan de lavede deres, så lad os kigge.

Så maleriet udføres ikke i hovedkvarteret, fordi du naturligvis har brug for et specialudstyr. Og jeg sagde til dem: 'Kan du hvad nu,' Jeg vil gerne prøve det i dag. 'Af en eller anden grund virkede de ikke særlig interesserede.

Jeg kan ikke forestille mig hvorfor. Ret, så første etape af denne rejse er naturligvis en stor produktionslinje her, og jeg vil ikke afbryde for meget. Men først sender vi de bare carbonrammer og gafler her såvel som styret, fordi de også sprøjter dem, en proces i flere trin.

Lad os se på det næste trin, som faktisk forbereder rammen og gaffelen. Så meget ofte, når rammerne faktisk frigøres fra deres former, er der ofte kun en smule rester tilbage på dem, hvilket er helt normalt, men for at den maling rent faktisk klæber til den, skal rammerne klargøres virkelig, rigtig godt. Så bag mig er der et hold, der slår nedrammer, gafler og styr.

Det er sådan en arbejdskrævende proces, tro mig. Hvis du får dette trin forkert, vil resten af ​​trinnene være forfærdelige, fordi det bare ikke virker; det er en del af økosystemet, hvis du vil, den egentlige malingsproces. Så når du slipper de forskellige rammer ned, bruger du faktisk forskellige sandpapirkorn.

Så du starter med en temmelig grov, synes jeg, og så slutter du med noget meget fint, grunden til dette er, at det skal være super glat, så der er ingen riller, ingen grater, intet sådan, så er næste trin i processen meget lettere. Dette næste trin er at starte rammen, men her er de. Men så lige over skulderen har jeg nogle forkromede gafler.

Nå, de forkromede gafler, der er derinde, er faktisk ikke forkromede. I stedet er det en Cromovelato-stil finish. Det betyder dybest set, at der er en sølvfarvet, reflekterende farve på kulstoffet.

Rammerne er også lavet i den. Årsagen til dette er den øverste frakke kaldet Admiral Blue er ret gennemsigtig og lader virkelig sølvet gennem dig blande malingen og lægge den i selve malingspistolen. De bruger noget filterpapir, svarende til hvordan vi ville bruge det, når vi fremstiller en kaffe eller lignende, hvilket betyder, at der ikke kommer klumper eller buler i beholderen, hvilket giver mulighed for en dejlig, jævn strøm. Nu skal vi selvfølgelig ikke sidde her og se rammen tørre, for det er bogstaveligt talt som at tørre maling.

cykelulykke Las Vegas

Lad os i stedet gå videre til næste trin ved at vedhæfte mærkaterne eller klistermærkerne, afhængigt af hvor du kommer fra. (Rytmisk jazztromme) Højre, jeg har en bred vifte af klistermærker her. Hver cykel har selvfølgelig sit eget modelnavn, så du skal sørge for at få den rigtige cykel, fordi de maler alle mulige modeller her.

Nu er det arbejdskrævende igen, fordi alt sker i hånden. Jeg tror ikke, jeg ville være særlig god til dette, fordi det er en enorm mængde præcision i at arrangere ting, for husk, det er til en forbruger i slutningen af ​​dagen. Når det er gjort, går vi tilbage til sprøjtekabinen for en anden del af maleriet, og det er malingsprocessen, så det betyder, at vi har en dejlig klar frakke på rammen, så du kan se malingen fungerer, og den er også beskyttet mod sten, der glider ude af vejen kunne og vigtigst af alt forsegle de omhyggeligt håndpåførte mærkater.

Når lakken er påført, bare for at fremskynde tørringsprocessen, skubbes den ind i en sådan stor ovn på meget lav varme bare for at bage den på plads. Så har vi en grundet ramme. Vi har en malet ramme.

Vi har en tapet ramme. Jeg har en malet ramme. Det er pænt og tørt.

Klar til at gå. Nej det er ikke. Åh, nej, nej, nej.

Det næste trin er faktisk (motorbrummen) poleringen. Så tjek dette her. Vi har et lille poleringshjul, der altid styres af luft.

En lille smule buff ville anvendes her og derefter forsigtigt gå over rammen for at fjerne eventuelle mindre ufuldkommenheder foran F finalen, hvor den går i kassen, nede på gaden, og ja, den bliver sat op. Lad os se på det. Vi er så tilbage til rammen, indsat, malet, malet, alt det der.

Men hvad sker der derefter? Hvis du kun har bestilt et rammesæt, pakkes det, sendes til forhandleren, og du kan samle og bygge det selv. Men hvis du har bestilt en af ​​disse hybridcykler, dvs. en eBike eller en mellem-til high-end racercykel, bruges mange af disse. (afslappet ska-musik) Så vi har to hold mekanikere her.

For det første har vi en fyr, der normalt er her, der bare tager en kort pause, som monterer hjul hele dagen, hver dag. Så han monterer fælgbånd, rør, dæk, kassetter, reflektorer. Uanset hvad, han tager sig af det.

Og så sætter han den der med denne smukke fancy maskine. Så er der otte mekanikere deroppe, der arbejder på de job, der er ret seje. Jeg har aldrig set noget lignende.

Jeg har ikke været på mange fabrikker. Men du er i det væsentlige på skinner eller en skinne. Så når du er færdig med et job, kan du køre det rundt eller skubbe det over til sin kollega, som kan afslutte det og tage det næste skridt på rejsen.

Og når cykler bliver mere komplekse, tror jeg, du kan sige, med intern routing og alt det, at have nogen sat det sammen for at gøre det hele dagen er meget lettere end at prøve det selv, i det mindste for mig cykler det hele dagen, hver dag. Andre ting skal også overvejes, såsom bremser. Ja, det er så simpelt.

I Storbritannien har vi ikke vores bremser som for eksempel i Italien og med et stort internationalt marked skal disse ting virkelig tages i betragtning. (afslappet ska-musik) Nu hvor mekanikerne har testet cyklerne, overleveres de til dette par bag mig, som derefter let demonterer og pakker dem sikkert ind, inden de lægges i en papkasse. Det er virkelig godt bygget, jeg tror, ​​du ser mange mennesker rejse gennem lufthavne med det.

Og resten forbliver virkelig hos forhandleren, hvor de fastgør noget styretape, indsætter hjulene, drejer styret, og så er du klar til at køre. (Afslappet ska-musik) Lad os gå! Vi er næsten ved slutningen, for nu har vi gode udsigter. Denne cykel er ved at rejse til denne forhandler, så en glad cyklist kan hente sin nye cykel, så lad mig vide, hvad du synes om den artikel dernede i kommentarfeltet.

Personligt, da jeg blev inviteret hit, vidste jeg ikke, hvad der var mig, jeg troede, jeg skulle finde et smukt lille lager eller en fabrik. Noget i den stil. I stedet blev jeg mødt med virkelig moderne møbler, men med mange gamle memorabilia hængende rundt.

Og jeg har de beskidte små hænder over det. Lad mig vide, hvad din favorit var i kommentarfeltet nedenfor. Og glem ikke at tjekke GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com.

W Vi har en hel masse varer, du kan tjekke ud. Og nu for yderligere to gode artikler, hvad med dig bare at klikke her og herover? Og mig, jeg skal lave mit hår i dette cromovelato-malearbejde.

Hvor fremstilles Wilier Triestina-cykler?

Norditaliens

Hvem ejer Wilier Triestina?

McCall MacBain fortsatte: 'Vi er glade for at samarbejde med Gastadello-familienejer-ledere afWilier Triestinaat gå denne vej for fremtidig vækst sammen. Vi var meget imponeret over det visionære team af brødrene Enrico, Michele og Andrea Gastaldello, der lededeWilier Triestinaat blive markedsleder.

Hvad står wilier for?

NavnetWilierer et akronym afledt af en italiensk sætning, der betyder 'Længe leve Italien, befriet og indløst'.

Hvor fremstilles pinarello?

Pinarellos erlaveti Taiwan af Carbotec ud af japansk Toray-kulstof.12.06.2012

Er Wilier-cykler fremstillet i Italien?

Wilier Triestina(Italienskudtale:) er enItaliensk producentaf racercykler, grundlagt i 1906 af Pietro Dal Molin i Bassano del Grappa,Italien. De er nu baseret i Rossano Veneto,Italien.

Er Pinarello F12 lavet i Italien?

Alle rammer erfremstilleti Asien, og kun maling og samling af Dogma-modellerne finder sted i virksomhedens hovedkvarter i Treviso.

Er pinarello lavet i Italien?

CyklerPinarelloS.p.A. er enItalienskcykelfabrikant med base i Treviso,Italien. Grundlagt i 1953, leverer det mesthåndlavetcykler til vej, bane, E-bikes (NYTRO), mountainbikes og cyclo-cross.

Hvilke cykler fremstilles i Italien?

Vi har valgt 14 dejlige eksempler fra 3T, Bianchi, Colnago, De Rosa, Legend, Bottecchia, Sarto, Cipollini, Olympia, Pinarello, Wilier, Scapin og Cinelli.

Er Pinarello rammer lavet i Italien?

DetItalienskvirksomheden er offer for sin egen succes. Tak til Miguel Indurain i 1990'erne og nyere Tour de France-sejre fra Team Sky-ryttere,Pinarelloer et meget ønskeligt mærke. Den rigtigePinarello rammererlavetaf Carbotec Industrial fra Taiwan og Kina.

Er Wilier GTR-holdet en god cykel?

Selvom det ikke er superhurtigt, er Wilier stadig en smidig, smidig håndteringscykel, selvom den ville drage fordel af et lidt lettere hjulsæt. Potenza-gruppesættet fungerer godt, med den sædvanlige hurtige skiftning over blokken og feedback-tung skifthandling. Hvor GTR-teamet virkelig scorer, er i dets komfort.

Hvad er vægten af ​​en Wilier GTR SL?

Den højere pris GTR SL bruger en kulstofblanding med højere modul til en lettere vægt, som Wilier citerer ved 990 gram. GTR-teamet, som vi har til test, bruger en lavere modul 46/30 ton kulfiberblanding til en rammevægt på 1190 gram. Wilier blander tingene yderligere op ved hjælp af to forskellige gaffelgeometrier.

Er Wilier GTR udholdenhed Athena en let cykel?

For sin pris er Wilier en let cykel, og det afspejles i den livlige tur. Det accelererer godt og føles som en cykel, der skal køres med en hastesag. Selv i udholdenhedsgeometri føles det hurtigt, men uden at være trættende; og jeg krydsede sammen med en god hastighed på lejligheden.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykeldoping - løsninger på problemerne

Hvilken type doping bruger cyklister? Cyklistenes favorit erythropoietin har forårsaget næsten tre gange så mange forbud som den næste mest populære PED. Lance Armstrong kaldte EPO for 10% -er og et lægemiddel, som du simpelthen var nødt til at tage. Det øger strømmen af ​​røde blodlegemer og ilt til musklerne for mere kraft og energi.

Hund og cykler - hvordan man håndterer

Er det ulovligt at cykle med din hund? NSW-lov. I henhold til NSW Road-reglerne må en cykelrytter ikke føre et dyr i snor, heller ikke ved fastgørelse, mens cyklen bevæger sig. Dyr skal sidde eller opbevares i passende områder.

Rabat på elektriske cykler - holdbare løsninger

Hvad er den bedste billige elektriske cykel? De bedste billige e-cykler, du kan købe, den bedste værdi. Aventon Pace 350. aventon.com. $ 1.099,00. KØB NU. Affordable Cargo Hauler. Rad Power Bikes RadWagon. radpowerbikes.com. 1.699,00 $. KØB NU. E-fedt. Sondors X. sondors.com. 1.199,00 $. Køb nu. kan opbevares. Blix Vika + blixbikes.com. 1.599,00 $. Letvægts. Propella V3.4. propella.cykel. $ 1.299,00.15. 2020.

Yeti-cykler til salg - typiske svar og spørgsmål

Er Yeti-cykler gode? Seriøst, de er virkelig gode cykler, og ja, de er også dyre, men hvis deres geo passer til dig, og du kan lide, hvordan de kører, er det det der betyder noget.

Bedste komfortcykler - omfattende håndbog

Hvad er forskellen mellem en cruiser cykel og en komfort cykel? En komfortcykel er bedst egnet til langsomme, afslappede forlystelser langs fortovet. En cruiser-cykel vil ofte være udstyret med et højt sæde- og styrearrangement. Hvad er en cruiser-cykel bedst til? Cruiser-cykler er ideelle til både bykørsel og nogle lette stiudflugter.