Vigtigste > Shimano > Shimano gruppesæt - hvordan løser du det?

Shimano gruppesæt - hvordan løser du det?

Er SRAM eller Shimano bedre?

ShimanoogSKAMbegge fremstiller kvalitetsprodukter, men deres tilgang og stilarter er forskellige. Ser man på det aktuelle komponentlandskab, kan det sigesShimanoer generelt den mere konservative af de to. I løbet af det sidste årtiSKAMhar forfulgt drivlinjeinnovation mere aggressivt.



Hej venner, velkommen til YouTube-kanalen ALL OM ELEKTRONIK. I denne artikel vil vi lære om de to mest almindelige typer tilfældig adgangshukommelse, der bruges ret meget i computere. Disse er SRAM og DRAM, denne SRAM står for det statiske RAM, mens dette DRAM står for det dynamiske RAM.

Årsagen til, at det er kendt som dynamisk RAM, er, at vi er nødt til at udføre de periodiske opdateringscyklusser på denne hukommelse. Og vi lærer mere om det, når vi ser den interne struktur af denne SRAM og DRAM i den senere del af artiklen. Lad os nu se på forskellen mellem denne SRAM og DRAM med hensyn til de forskellige aspekter.

Så hvis du har set min tidligere artikel om cachehukommelse, er du måske allerede bekendt med denne SRAM og DRAM. Men lad os se forskellene mellem denne SRAM og DRAM med hensyn til de forskellige aspekter. Så denne SRAM bruges som en cachehukommelse i computeren, mens denne DRAM bruges som en hovedhukommelse i denne computer.



Og grunden til, at denne SRAM bruges som en cachehukommelse, er på grund af dens hastighed. Fordi denne SRAM er den hurtigste af alle minder. Når du ser hastigheden på denne DRAM, er denne DRAM hurtigere end en harddisk sammenlignet med det primære lagerelement, men den er langsommere sammenlignet med denne SRAM.

Selvom hastigheden på denne SRAM er ret høj, hvis du ser det med hensyn til omkostninger, er denne SRAM dyrest af alle minder med hensyn til omkostninger. Hvis du ser DRAM, er den billigere sammenlignet med denne SRAM. Og hvis du ser densiteten af ​​denne SRAM og DRAM, dvs. antallet af hukommelsesceller pr. Arealenhed, så har SRAM i dette tilfælde også en lavere densitet sammenlignet med DRAM.

Ud over disse aspekter er et andet aspekt, hvor vi kan sammenligne disse to RAM'er, strømforbrug. Så når du ser strømforbruget til denne SRAM, er det mindre sammenlignet med DRAM. Men hvis vi kører denne SRAM ved højere frekvenser, er strømforbruget for denne SRAM og DRAM sammenlignelig.



Så det er de grundlæggende forskelle mellem SRAM og DRAM. Nu forstår vi, hvorfor disse forskelle eksisterer mellem denne SRAM og DRAM. Det betyder, hvorfor hastigheden af ​​denne SRAM er høj sammenlignet med DRAM, eller lad os sige, hvorfor densiteten af ​​denne SRAM er lavere sammenlignet med DRAM.

For at forstå, at vi er nødt til at se, hvordan denne SRAM og DRAM fungerer. Og for at se, at vi har brug for at forstå den interne struktur af denne SRAM såvel som DRAM. Så lad os først se den interne struktur af denne DRAM.

Så hvis du ser den ene bit af DRAM-cellen, består den af ​​en transistor og en kondensator. I tilfælde af DRAM-cellen lagres hukommelsesbitene i form af opladning via denne kondensator. Så ved at oplade og aflade kondensatoren kan vi vide, om den bit, der er lagret i denne kondensator, er logik 1 eller logisk 0.



I tilfældet med denne DRAM-celle kan vi nu få adgang til denne kondensator med denne pass-transistor. Når denne pass-transistor er tændt, kan vi læse kondensatordataene, eller vi kan skrive til denne kondensator. Og når denne pass-transistor er slukket, skal opladningen over kondensatoren forblive som den er.

Så ideelt set bør denne kondensator ikke miste sin opladning, men i det faktiske tilfælde, når du ser, er der en vis lækstrøm, og derfor mister kondensatoren gradvist sin opladning. Og det er derfor, denne dynamiske celle kræver periodiske opdateringscyklusser. Og det er derfor, denne hukommelse er kendt som den dynamiske RAM, så nu hvor vi ved om den interne struktur af denne dynamiske RAM, lad os se, hvordan læse- og skriveoperationer udføres på denne dynamiske RAM.

Så som sagt, læs først dataene i denne DRAM-læsning af alt, hvad vi har for at tænde denne pass-transistor. Og det kan gøres ved at anvende spændingen på denne ordlinje. Så snart spændingen tilføres til denne ordlinje, er opladningen tilgængelig via denne kondensator på denne bitlinje.

hvad er mct olie god til

Så vi kan kun læse den spænding, der er tilgængelig på denne bitlinje ved hjælp af sense-forstærkeren. Hvis du nu observerer denne læsecyklus, i denne læsecyklus, så snart denne pass-transistor er tændt, vil dataene eller opladningen via denne kondensator være tilgængelig på bitlinjen. Denne kondensator mister sin opladning under læseprocessen.

Så denne type læsning kaldes en destruktiv læsning. Og for at undgå at skulle udføre opdateringsprocessen efter hver læsecyklus, så kondensatoren får sin oprindelige opladning. For at øge læsehastigheden oplades denne bitlinje med den endelige spænding.

Lad os nu forstå, hvorfor denne stævning er meget vigtig. Så lad os først antage, at spændingen på kondensatoren er 2 V. Og 2 V repræsenterer den logiske 1.

Og 0 V repræsenterer den logiske 0. Så snart aflæsningsprocessen begynder, er denne pass-transistor tændt. og spændingen på kondensatoren bliver gradvist tilgængelig på bitlinjen.

Så bitlinjen begynder at oplades fra 0 V til 2 V. Så snart den nås fra 0 til 2 V, registrerer denne senseforstærker, at spændingen over kondensatoren er 2 V eller logik 1. Men i stedet antager vi, at hvis vi gør dette Bitline foropladet til 1V, så tiden det tager at gå fra 1V til 2V er næsten halvdelen.

Hvis vi oplader denne bitlinje med et begrænset beløb, kan vi reducere læsningstiden eller øge læsehastigheden. Og yderligere kan vi øge denne læsehastighed ved blot at registrere tendensen for, at denne bitlinjespænding går. Så i stedet for at vente på, at denne bitlinje når 1V til 2V, lad os antage, at hvis vi bare måler den inkrementelle spænding over denne bitline og forstærker den efter senseforstærkeren, reduceres tiden for denne læseoperation yderligere ved hjælp af denne metode, vi reducerer læsetid for denne dynamiske RAM.

Lad os nu se, hvordan skrivningen udføres på en lignende måde. Under skriveprocesserne genoplades alle bitlinjer derfor med en begrænset værdi. Og for den bestemte bitlinje, vi ønsker at skrive på, påføres bitspændingen den pågældende bitlinje.

Lad os sige, at vi vil oplade denne kondensator, så påføres bitspændingen på den pågældende bitlinje. Og derefter efter dette er transistor tændt. Så uanset hvilken spænding der er tilgængelig på denne bitlinje overføres til denne kondensator.

Sådan kan vi skrive til denne DRAM. Sådan udføres læsning og skrivning på denne DRAM. Hastigheden på denne DRAM afhænger af opladningstiden for disse kondensatorer.

Lad os ligeledes se på den interne struktur i denne SRAM og se, hvordan læsning og skrivning udføres på denne SRAM. Så hvis du ser den interne struktur i denne SRAM, består den af ​​6 transistorer. Så af de 6 transistorer er de to transistorer passetransistorer, der giver adgang til bitlinierne, mens de fire transistorer er de to tværkoblede invertere.

Det første par CMOS-invertere og transistorer 3 og 4 er det andet par CMOS-invertere. Så når du ser det forenklede kredsløb, ser det forenklede kredsløb sådan ud. I denne SRAM-celle lagres hukommelsesbiten mellem disse to krydskoblede invertere.

Så lad os sige, hvis vi har cachelagret en logisk 1, så har vi en logisk 0 ved udgangen af ​​den første inverter. Og igen har vi en logisk 1 ved udgangen af ​​den anden inverter. Så vidt denne SRAM er forsynet med strøm, cirkulerer den logiske 1 mellem disse to par invertere.

I modsætning til den dynamiske RAM-celle behøver vi ingen opdateringscyklusser under denne SRAM-proces. Og det er derfor, denne SRAM kaldes statisk RAM. Bortset fra dette 6 t-transistordesign af denne SRAM-celle, har vi også et 4-transistordesign.

I dette 4-transistordesign udskiftes p-MOS med modstandene med høj værdi. På denne måde kan vi reducere antallet af bit, der kræves til 1 bit lagring, ved hjælp af 4-transistordesignet. Ulempen ved dette 4-transistor design er imidlertid, at den kontinuerlige effekt spredes gennem disse modstande.

Så hvis vi har brug for mindre strømforbrug, foretrækkes 6T-designet frem for dette 4-transistordesign. Som du kan se på denne SRAM-celle er antallet af nødvendige transistorer 6 gange mere end DRAM. Og det er grunden til, at densiteten af ​​DRAM er højere end SRAM-cellen, og det er grunden til, at denne SRAM er dyrere sammenlignet med DRAM.

Da omkostningerne pr. Bit stiger med SRAM sammenlignet med DRAM, udføres skriveoperationer på denne SRAM. Nej w, for at udføre læseoperationen tændes disse to pass-transistorer først ved at påføre spændingen til denne ordlinje. Når disse passeringstransistorer er tændt, vil enhver tilgængelig spænding, der er tilgængelig på det tidspunkt, sige Q, der være tilgængelig på bitlinjen.

Og enhver spænding, der er tilgængelig på det tidspunkt, siger Q-bjælke, der vil være tilgængelig på bitlinjelinjen. Lad os antage, at vi har en logisk 1 på dette tidspunkt, og derefter på bitlinjen får vi en logisk 1. Og på dette tidspunkt får vi en logisk 0.

Og med sanseforstærkeren kan vi detektere denne spænding og læse denne spænding i denne SRAM-celle. Nu spekulerer du måske på, om dette kun kan gøres gennem den enkelte bitlinje, så hvad kræves for at have to bitlinjer. Så der kræves to bitlinjer for at øge hastigheden for disse læse- og skriveoperationer.

Så lad os forstå, hvordan disse to bitlinjer øger hastigheden for disse læse- og skriveoperationer. Så her med SRAM er også disse bitlinjer bitopladet med en begrænset værdi. Så lad os antage, at hvis denne SRAM har to volt som logik 1 og 0 volt som logik 0, så er disse bitlinjer generelt forladt med spændingen på 1 V læses af denne SRAM er logik 1.

Så på dette tidspunkt har vi 2V spænding, og på dette tidspunkt har vi 0V spænding. Når denne pass-transistor er tændt, vil spændingen på bitlinjen være lig med 2V. Men denne overgang fra 1V til 2V vil tage tid.

På samme måde har vi på denne bitlinjelinje en spænding på 1V til 0V. Og denne overgang vil også tage noget tid i stedet for at vente på, at spændingen går fra 1V til 2V og fra 1V til 0V, hvis vi simpelthen ser tendensen, hvor spændingen går, kan vi øge hastigheden på denne læscyklus Se her vi tager forskellen mellem bitline og bitline bar spænding. Så her, hvis spændingen øges fra 1V til 1,1V, og lad os sige Her er spændingen reduceret fra 1V til 0,9V.

Så hvis du bare differentierer og forstærker disse to spændinger, kan vi let se den spænding. På denne måde kan vi øge læsehastigheden eller reducere læsningstiden. Under skriveprocessen, uanset hvilken spænding vi vil skrive til dette par invertere, er vi nødt til at anvende denne spænding på disse bitlinjer.

Så lad os antage, at vi anvender en logisk 1 til denne bitlinje. Den indledende spænding eller startbit, der er lagret i dette par invertere, er logisk 0. Vi anvender den logiske 0 til bitlinjestrimlen.

Så når vi tænder denne pass-transistor, vil bitlinjespændingen påføres denne inverter. Og denne inverter vil forsøge at reducere spændingen på denne bitlinje til logik 0. Men på samme tid, når du ser her, anvendes denne logiske 0 til indgangen til denne inverter.

Dette vil være output fra denne inverter til logik 1. Og denne logik 1 vil drive output fra den første inverter til logik 0. På denne måde lagres værdien af ​​logik 1 midlertidigt i denne inverter.

På denne måde kan vi bruge de to bitlinjer til at køre bitlinjespændingerne meget let til dette par invertere. Ved at bruge to bitlinjer kan vi øge hastigheden på læse- og skriveoperationer. Som vi så i tilfældet med SRAM-cellen, kræves ingen kondensatorer Overgangen fra 1 til 0 vil være hurtigere i tilfælde af SRAM sammenlignet med DRAM, hvor det indebærer opladning og afladning af kondensatorerne, og det er derfor, denne SRAM er ret hurtigere sammenlignet med DRAM.

Så som vi har set hidtil, består denne SRAM af 6 transistorer, mens DRAM kun består af 1 transistor. Og det er derfor, at denne SRAM er ret dyr i forhold til DRAM, og densiteten af ​​denne SRAM er lav sammenlignet med DRAM DRAM involverer kondensatoropladning og -afladning samt opdateringscyklusser, så hastigheden af ​​denne s DRAM sammenlignes med DRAM SRAM mindre. Så alt handler om forskellene mellem SRAM og DRAM.

motoriseret mountainbike

Vi lærer mere om dynamisk RAM i den næste artikel. Vi vil se de forskellige typer dynamiske RAM'er, og vi vil også forstå tidsindstillinger og latenstider i DRAM. Håber du har forstået de grundlæggende forskelle mellem SRAM og DRAM fra denne artikel.

Og hvordan læser og skriver udføres på både denne SRAM og DRAM.

Er Shimano 105 meget bedre end tiagra?

Tiagratilbyder fremragende værdi for pengene, men105er bestemt denbedregruppesæt, og vi vil anbefale at gå efter det, hvis dine midler tillader det på grund afbedrebremser, den lille vægtbesparelse og opgraderingen til 11-trins.

Shimano 105 gruppen af ​​mennesker ja jorah aceit er det bedste af det bedste, det er hvad fagfolk bruger, det tilbyder de letteste og mest raffinerede materialer parret med de mest moderne designideer. Det er et værktøj, der har til formål at hjælpe verdens bedste cyklister med at gennemføre verdens største cykelløb i verden at vinde, men denne top-ydeevne har sin pris, og priserne varierer betydeligt, men du kan normalt forvente at betale omkring £ 2.000 eller dollars for Jorahace, mens £ 105 er meget billigere, normalt omkring £ 650. Mærke og cykling, vi taler ofte om fremskridt inden for teknologi, der strømmer ind i topendekomponenter som Jura-Ass. Vi arbejder os ned til mere overkommelige komponenter som 105, og med det i tankerne besluttede vi at købe den nyeste Shimano 105 og se, hvordan den kan sammenlignes med Jorah Ace fra over 10 år siden. Denne stigning er en absolut mur, og jeg er allerede i min enkleste A.

Dette er en komplet Jorah Ace 7900-gruppe fra 2008, og den er monteret på denne ret pæne Argon 18gallium, den ejes normalt af en fyr ved navn ghee, som venligt accepterede at låne den til os, så vi kunne gøre denne sammenligningsartikel takket være gheethis generation jorah ace kom ud i 2008 var professionelle ikke overbeviste, fordi det er tungere end de mekaniske grupper, vi har her, selvom en interessant bemærkning er, at nuværende di2group-sæt faktisk er lettere end deres mekaniske modstykker, når man ser på sagerne, og togene tages i betragtning. Den anden nøgleforskel her er, at moderne 105 har meget flere hydrauliske skivebremser, som senere på dette gruppesæt er 10 hastigheder, og den moderne Shimano 105 r7000, som jeg skal sammenligne med, er 11 hastigheder, men før jeg går videre virkelig ønsker en stang i appen, vi skal spille et af mine yndlingsspil, ville du også gøre det? De vil hellere have en cykel udstyret med dette mekaniske Jura Aceretro gruppesæt eller en cykel udstyret med en moderne helt ny 105. stemme i appen, fordi jeg er virkelig nysgerrig, hvordan du stemmer, jeg kan virkelig ikke kalde hvad med selve power shift og psy lavede en blindprøve for at undersøge forskellen mellem moderne 105 og Jorah Ace i denne henseende, men i tilfælde af at du gik glip af det, 'Jeg vil introducere en hurtig påmindelse i min bedste amerikanske fjernsynsomtaler nu, som tidligere betød ongcni at Jeg ved ikke, at 105 er, at du er dit es, hvis du um, når du kommer på venstre side af cyklen, lover jeg, at jeg ikke vil skade noget, kommer til dig på det tidspunkt, du er der din cykel, der er glat at jeg er, jeg kører ikke kun her, jeg føler, at jeg prøver at slukke for alle mine andre sensorer, er endnu ikke mulig nu, vi kunne gøre det, fordi d Kontaktpunkterne på de to gruppesæt er stort set ens, men det ville være meningsløst øv dig her, fordi disse Jorah Ace-løftestænger er så meget mindre end 105'erne, og dette også er 10 gange den moderne 105 er 11 gange Skiftehætterne på denne version af 105 er mærkbart større og al lidt længere end den på Dura Ace, og det er fordi de ikke kun har gearskiftemekanikken i sig, men de skal også rumme hydraulikken, da jeg bruger den hydrauliske skivebremseversion, hvis du bruger standard fælgbremseversion, skifthåndtagene er faktisk mindre, det er et køligt område, hvor forbedringer er foretaget, og forfining ligger i gearskiftet til skiftearmene, når du skifter gear ved at finjustere den mekaniske handling og også forbedre forbedringerne af gearskifternes design, og hvordan de håndterer kablerne. Løftestang er meget lettere, og håndtaget tager den afstand, du bevæger de mekaniske håndtag lidt kortere. Det er virkelig sejt som en sammenligning.

Gearskiftet på den gamle Dura-Ass er stadig meget skarpt. Jeg mener, det er som om det bare springer, det er som at vide, hvordan man ilægger en bolt-action rifle, men håndtaget er markant længere, og du kan se, at det går så langt som vægtforskellene mellem vores to gruppesæt, ja, mig Hemall er nødt til at skrive det ned, men jeg er ikke en regnmand, jeg kan ikke bare huske hende, så nu bringer jeg først den bærbare computer ind, kæden setsokay, så Dura Ace 7900, det er 725 gram til de fem -armet kædesæt r 7000105, der blev skiftet Ud over det fire skruekædesætdesign, som vi ser på den nuværende juraace og ultegra, har den den, og den kommer med 713 gram, hvilket virkelig er forbløffende, at dette kædesæt er lettere end jora ace en, og den skal også være stivere med et bedre design har også universal bcd mere Senere er den forreste mechon på Dura-Ass 68 gram, mens den er 95 gram, så lidt tungere. Håndtagene er 370 gram til Duraace, 500 gram til de 105 håndtag, men de er hydrauliske, så der er lidt mere tyggegummi derinde, den bageste mech er 166 gram på shimanojura-essen, 225 gram til denne, men igen her er den bageste mech lidt større, vi har et længere bur, så det skyldes ikke kun, at det er en 105, der er en stor forskel 163 gram for jura ace-kassetten, men 320 gram for 105 kassetten, når den er i 32-tands kassetten er dette lidt lettere, fordi det er en 30 kassette, kæden godt ikke meget af den 251 gram til jorah ace 10-trins kæde, 257 gram til 105 kæden og kaliberne er 379 gram for shimano og 287 gram for kraft, det er hvis du har fælgbremser, interessant, har Jorah Ace's vægt konstant bliver lidt lettere og lidt lettere Sojorah A7 800, hvilket går forud for de 7.900, vi har her, som vejede 2.181 gram uden navene og derefter som 7 900 kom ud, der er reduceret til 2052 gram, så en ret stor besparelse d hvis du undrer dig over, hvad vægten af ​​denne R7000 105 med skivebremser, fordi denne har skivebremser, vi ser på omkring 2280 gram, men jeg siger omkring, fordi der er nogle variabler, for eksempel hvis du skulle ændre størrelsen på rotorerne, størrelsen på kædebåndene eller størrelsen på din kassette, det kan også ændre sig så let, at den vægt, jeg citerer, ikke også inkluderer de hydrauliske linjer, hvilken slags ting er vigtigt, og hvis du undrer dig over, hvordan dette kan sammenlignes med den nuværende mekaniske Dura-Ass med hydraulisk skivebremse, der kommer tilbage uden at tage kablerne i betragtning? på 1.800 og gram, så ret konkurrencedygtig, ville jeg sige 105 for denne.

Du ved, det er kun 200 gram eller deromkring tungere end vores Duraace for 10 år siden. Dette er vildt tænkt, det var mere end det næste, jeg kører begge gruppesæt, den stejleste og mest skræmmende klatring, jeg kunne finde i nærheden af ​​mig, at dette sted nær Bath er et potentielt sted, der ifølge skjoldet skal være maks. 25 , men min wahoo ser ud til at være over 30 regelmæssigt. Det er virkelig forfærdeligt, hvorfor jeg får min vej og gruppen lige nu, forhåbentlig for dig, når du ser det derhjemme.

Det er ret morsomt at se mig kravle en gade på dette horror-show, men jeg synes også, det er en fantastisk måde at vise, at 105 ikke kun fangede Jorah-Ace på nogle måder, denne stigning er en absolut tryllestav, og jeg er allerede i mit nemmeste gear, men disse nye 105 gruppesæt er så meget mere alsidige, at den bageste kassette kan være meget større, halemekanismen har et meget længere bur, hvilket betyder, at du har en 34-tænder kassette i sig selv kan tilpasse, kan kun få 28 på denne jura ace7 900. kædesættet er også den samme fire-bolt underarms edderkop, du har på den moderne dura ace, og det bedste er, at det har såkaldt universal boltafstand, hvilket betyder, at du kan passe til enhver størrelse af kædehjul, du vil have og tak for godhed, jeg har i øjeblikket en kompakt 5034, men du kan sætte en 5339 eller endda en 55 på, hvis du virkelig vil være øverst, hvis du har de lettere gear, betyder det også, at det er let at sidde selv på stigninger, hvilket er en bonus, så som en sammenligning er det gamle Adura-ess uhyre alsidigt, når det kommer s til oversættelse, den største kassette, jeg kan få på bagsiden, er en 28, og det er hvad jeg har, men ved super stejle skråninger som denne gør jeg det ikke har lyst til en rytterlignende meoh sjov kendsgerning for dig denne generation af Jorah Ace var faktisk det første Tooffera kompakte kædesæt, men jeg har ikke et her åh nej jeg har en 5 3 39 og i modsætning til den moderne 105 kunne jeg ikke bare bytte mine ringe heller ikke, fordi det ikke er så universal bcd krankene forskellige krumtap er forskellige, så hvis du vil have kæderinge i forskellige størrelser, kan du ikke bare bytte kæderingen ud, som du gjorde ved moderne Shimano gruppesæt, skal du ændre hele kædesættet, hvis BCD er anderledes, men jeg vil fortælle dig lidt mere når jeg kan trække vejret igen åh godi, vil jeg tale lidt mere om derailleurs, for det er det, jeg kan lide, så den 105 remech vi har her, vi taler om sive ned tech, men det dryppede ikke så meget ned fra Jorah Ace , mere fra Shimano's mountainbike-grupper, det er xt og xtr, så det har det hvad Shimano kalder et skygge design. Fordelene ved dette er, at den sidder 12 millimeter tættere på rammen, hvilket gør den mindre tilbøjelig til at blive beskadiget.

Skulle du falde af din cykel, og vi ved, at cykler er som toast, er de altid underlige smørside ned, det er virkelig designet til at være mindre tilbøjelige til at slå og falde mod kædestangen og beskadige det igen, tidligere sagt kan holde op til 34 tandpatroner og tillad mig også at fortælle dig om frontmekanikken, for det er virkelig sejt, nu er det samme design som den nuværende Jura-Ace, og udadtil er det meget mere kompliceret end den forreste mech, vi har på 7900, men designet har en række hovedfordele, dette front-mech-design er bedre i stand til at matche den forreste størrelse og diktere vinklen, den går ind i skifteren på tidligere designs, dette kan blive påvirket af den ramme, du havde, og så kan dette være skiftende ydeevne for denne Skift faktisk frontskifteren, da kablet kommer ud i forskellige vinkler på forskellige rammer, har vi også den indbyggede kabelspænder eller fjederjustering indbygget i den forreste mech, du kan faktisk justere det med denne lille g gnid skruetrækker, med tidligere Shimano-mekanikgrupper skulle du faktisk have en separat et eller andet sted langs kablet Cylinderjusteringer til den forreste mechon har vores Argon 18 kan ses på nedrøret for at sikre, at du får spændingen helt perfekt ved siden af spændeskrue er indbygget i en praktisk lille guide, som du kan arrangere, og som fortæller dig, hvornår den er korrekt, og som giver dig mulighed for at få begge U-kredsløb fra begge ringe, men også begge fairings, og med tidligere mekaniske grupper krævede dette lidt af øvelse og fejlbremsning er et andet område, hvor moderne 105 er bedre end en old school Jura-Acemy-cykel, der med hydrauliske skivebremser leveres. De tilbyder så meget mere moduleringskraft og konsistens over fælgbremser, at de er meget overlegne, og kaliberne på disse bremser er faktisk de samme som Dura-Ace-bremserne, men skiverne er forskellige, men de er mindre krævende og støjende shimano De er ikke helt så effektiv til at sprede varmen som de højere dura ace rotorer, men uanset ødelægger de stadig absolut fælgbremserne, men når vi taler om fælgbremser, forbedres den moderne 105 også. Det nuværende caliper design er nøjagtigt den samme form og det samme design som den moderne Jura acecaliperit er kun lavet af lidt billigere og tungere materialer, men dette moderne design skal give sig bedre, og det fører til bedre bremseevne, det er også lidt pænere og kamhåndtaget er beskyttet mod vinden, hvilket gør shimanoreconnerer det til en lille grund for lidt mere aerodynamisk end d Denne generation af sko-esser på det tidspunkt havde ikke mulighed for direkte monterede bremsekaliber, kun de enkeltmonterede fælgbremser, vi har her og igen, direkte monterede fælgbremser, hvis din ramme kan rumme dem, tilbyder de mere stabilitet og stivhed i tykkelsen og resulterer i bedre bremseevne end en standard fælgbremse, og et sidste punkt om fælgbremserne er, at mere moderne kaliber også er designet til større dæk, i den æra var 28mm dæk ikke rigtig noget på racercykler, selvom jeg tror, ​​at du kunne få en i andre områder, men den gamle Jora-es er stadig foran spillet, så du har rigtig høje kvalitetsmaterialer, der bruges overalt, som kulfiber på bagskifteren og brugen af ​​titaniumlegeringer til mere sofistikeret bearbejdning og udformning af komponenterne Dyrere og højere kvalitetslejer bruges overalt, og der er overflader også forbedringer på ting som kæden og træningshjulene for at hjælpe med at reducere friktionstab, og udseendet er subjektivt, men jeg synes, det ser helt fantastisk ud.

Jeg elsker æstetikken i denne generation af Jorah A'er, og jeg elsker også, at den har en slags nostalgi, det faktum, at den er blevet brugt af så mange fagfolk til så mange utrolige sejre tidligere og senere, der gør det lidt lidt specielt hvad det kan vi konkludere ud fra dette, hvilket er det bedre gruppesæt godt jorah ess er endnu lettere, men ikke meget, og det bevæger sig stadig helt smukt, bestemt bevis for kvalitet og teknologi, i betragtning af at det er over 10 år gammelt, det er også mekanisk sandsynligvis drivlinjeeffektivitet er lidt mere effektiv end moderne 105'ere, men i betragtning af det specifikke eksempel, vi har, er over 10 år gammel, ligner de nu sandsynligvis også 105er-skift, vidunderligt og overlegen som forbremsning i både fælgbremsning og bremsning Skivebremseversion det er også meget mere alsidigt med hensyn til gearindstillingerne til kædesættet og kassetten, og når det kommer til Austa usch, håber jeg, at du nød denne artikel, og den var nyttig og informativ. Hvis du gjorde det, bedes du give det tommelfingre, da det understøtter kanalen. Glem heller ikke at stemme i afstemningen nu, men jeg fortæller dig ikke, hvordan jeg også vil stemme massivt takket være gee for ikke at låne os denne cykel. Jeg ved ikke, hvorfor jeg skriver denne, men det er stor argon massiv tak for denne mand og blande sig i kommentarfeltet, og jeg vil se dig i næste vidbye

Hvad er det bedste Shimano MTB-gruppesæt?

  • Shimano XTR. Benchmark i kabelydelse, men vi vil stadig hellere have Di2.
  • ShimanoXT. Dit hoved siger måskeSLX, men dit hjerte vil altid vælge XT.
  • Shimano SLX. Det logiske valg til en prisbevidst 12-trins opgradering.
  • SRAM XX1 Eagle AXS. Markedslederen.
  • SRAM X01 Eagle.
  • SRAM GX Eagle.
  • SRAM NX Eagle.
  • Boks to 11-speed.
28. 2020.

Er Shimano Sora bedre end acera?

De er ikke lavet til at gøre det samme, de er ikke sammenlignelige. Hvis du taler om, hvor de falder i hierarkiet i forhold til de andre produkter i deres produktlinjer,derefterde er begge entry-level men ikke budget tier komponenter. De gør bestemt det samme. De bevæger skifteren frem og tilbage.

cykel kalve

Hvad er dyre Shimano eller SRAM?

For det mestedyrtgruppesæt fraShimanoer Dura-Ace 9150 Di2, der kommer ind på $ 2735, mens den dyreste gruppesæt fraSKAMer den røde eTap AXS 2X fladmonterede HRD Electronic Groupset, der koster $ 2399. DetSKAMRED eTap AXS Electronic system er et intuitivt, højtydende trådløst gruppesæt.

Hvorfor er SRAM så dyrt?

Pris.SKAMer meget meredyrtend DRAM. SidenSKAMbruger flip-flops, som kan være lavet af op til 6 transistorer,SKAMhar brug for flere transistorer til at gemme 1 bit, end DRAM gør, som kun bruger en enkelt transistor og kondensator.

Er Shimano Tiagra god nok?

Tiagraergodt nokfor omkring 97% af de mennesker, der ejer landevejscykler.

Er Shimano 105 god nok til racing?

TILgodten af ​​mine venner kørte sit første år som Cat 2 på fuld105... Jeg ville blive meget overrasket, hvis du kunne måle en forskel i hastighed imellem105og de dyrere grupper. Helt bestemtgodt nok. Ingen problemer overhovedet med105på min Super 6.

Hvad er det dyreste Shimano-gruppesæt?

Detdyrere gruppesæter lettere og tilbyder normalt glattere gearskift og overlegen bremseevne, og du fårmeregear og meddyrere gruppesæt, 11-speed på Dura-Ace, Ultegra og 105, ned til 8-speed på entry-level Claris.

Er det værd at opgradere MTB-gruppesættet?

Groupset opgraderinger generelt en af ​​de sidste ting, du bør overvejeopgraderingpå en cykel. De fleste mennesker vil sige ikke gider indtil den nuværendegruppesæter slidt. Flere hastigheder er pænt og nytgruppesæter lidt lettere, men du bliver hårdt presset til at bemærke tabet af et par hundrede gram.

Hvad er de forskellige typer Shimano-gruppesæt?

GRX er ikke et enkelt gruppesæt, det er en samling (en 'serie' i Shimano-tale) af komponenter i forskellige kvalitetsniveauer, der deler lignende farve og styling, så cykelfabrikanter kan blande dem for at skræddersy deres gruscykler. Der er tre kvalitetsniveauer i GRX: RX810, RX600 og RX400.

Er Shimano 105 R7000 en god gruppe?

Shimano 105 R7000 er et meget flot gruppesæt, men mere end det er det et fremragende præstationsgruppesæt for pengene. Det er lidt tungere end Dura-Ace og Ultegra, men præstationen kører begge meget tæt, med god skift og bremsning.

Hvad er hierarkiet af komponenter i Shimano?

Shimanos komponenterhierarki. Det er vigtigt at huske, at når du vælger komponenter, skal du finde de rigtige til din stil. Nogle ryttere har muligvis ikke brug for styrken bag professionelle komponenter, mens fagfolk ikke får den præstation, de har brug for, ud af gruppesæt i den nedre ende af hierarkiet.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Dauphine cykelløb - pragmatiske løsninger

Hvor mange etaper i Criterium du Dauphine? otte etaper

Gymnast lammet - svar på problemerne

Kan du blive lammet af gymnastik? Når gymnastik bliver for farlig Selvfølgelig er katastrofale skader som lammelse sjældne. Men mange gymnaster lider af en lang række skader, da de tester grænserne for tyngdekraft og fysik. Cirka 100.000 gymnaster lider skader hvert år, ifølge University of Pittsburgh Medical Center.

Sådan ordnes en derailleur - søg efter løsninger

Hvor meget koster det at udskifte en derailleur? Hvis du tager din MTB med i en lokal cykelbutik, vil gennemsnitsprisen for at udskifte en bagskifter være $ 110. Hvis du gør det selv at udskifte en skifter, koster det cirka $ 50 (plus din tid). Denne pris afhænger meget af den faktiske skifter. Normalt vil en cykelbutik også tage sig af andre problemer.

Velodromes London - hvordan man løser

Hvor er der velodromer i Storbritannien? Velodrome UK guide: de 10 bedste offentlige spor1. Lee Valley VeloPark, London. Herne Hill Velodrome, London. National Cycling Velodrome, Manchester. Wales National Velodrome, Newport. Sir Chris Hoy Velodrome, Glasgow. Caird Park Velodrome, Dundee. Calshot Velodrome, Southampton. Derby Velodrome, Midlands.

Franske cocktails - holdbare løsninger

Hvad er den mest populære cocktail i Frankrig? Ingen drikke repræsenterer Frankrig ligesom et glas champagne, og den franske 75 er fortsat en af ​​de mest populære måder at drikke den på i en cocktail.26 2021.

Vred magpie - hvordan løser vi det

Hvorfor blev skatten vred? Magpies kaster kun 6 uger ud af året lige omkring det tidspunkt, hvor de reden. Årsagen til angrebene har længe været spekuleret, herunder: Territorial back off Magpie Torf. Testosteron pumpet op og gal.