Vigtigste > Fart > Keramisk hastighedskæde - hvordan man løser problemet

Keramisk hastighedskæde - hvordan man løser problemet

Hvordan fungerer keramisk hastighed?

Så hvordan gør det det?arbejde? Driven bruger en dobbelt Pinion-konfiguration med en fast Pinion foran og en split bageste Pinion, der håndterer gearskift.CeramicSpeedhævder, at dette giver en problemfri gearskift med skiftende hastigheder, der kan overgå en traditionel elektrisk drivlinje.

Vi tog for nylig en rundvisning i CeramicSpeed-fabrikken her i Danmark, men det har muligvis efterladt dig med et par spørgsmål, måske hvorfor du i første omgang vil investere i deres produkt, svaret er på denne væg, denne cykel har Keramik Hastighedslejer indeni og ikke denne, men i denne artikel vil vi gå meget dybere, vi skal se nærmere på, hvad CeramicSpeed-lejer er, hvilken forskel de kan gøre statistisk gennem testprocedurerne at de har her, og jeg vil også have en CeramicSpeed-pejling, som jeg selv vil fremstille, forklar først, hvordan en keramisk tyr er lavet. Du starter med et materiale kaldet siliciumnitrid, som derefter presses til en præform i pulverform? Derefter sintres det, hvilket er varm isostatisk presning, hvorefter alle overfladefejl fjernes ved en slibningsproces. Derefter sikrer lapping og præcisionsbearbejdning, at den opfylder specifikationerne for Parisa T-diameter og overfladeglathed, og resultatet er, at en sådan keramisk kugle er 400% glat, 128 og hårdere og også 58% lettere end dens stål, men det betyder keramiske kugler, lejerne, der bruger lejerne på din cykel, reducerer komponenternes samlede friktion i væsentlig grad også forlænger deres levetid interessant, den første keramiske kugle blev lavet så tidligt som i 1972, men den blev ikke rigtig masseproduceret før omkring 1993 og det skyldes de ret forbløffende omkostninger ved fremstilling af keramiske kugler, som virkelig ikke er billige at lave.

Jeg skal også nævne, at ikke alle keramiske kugler er skabt ens. Jeg sagde det tidligere på vores fabriksturné, at CeramicSpeed-kuglerne har klasse 3-specifikationen, hvilket betyder, at de afrundes til 0,08 mikrometer, hvilket stort set er omtrent så rundt som det bliver og betyder det også, at produktionstiden til disse er ret lange.

Alt fra 50 til 70 dage kan forkorte denne produktionstid, men så ville de ikke være af samme kvalitet, men nogle andre producenter bruger en lavere kvalitet. Men i testen viser disse tre bolde sig at være 100% glattere og modstår også belastninger på 99 procent mere end nogle af deres konkurrenter, der kommer lidt senere. Men lad os først se på, hvordan pladerne bruges i de lejer, der drejes med hånden, hjørnet vil blive lavet. Velkommen til vores OEM-produktionsanlæg, der vil vi bygge vores lejer Ja, naturligvis i hånden i U af M og nu.

Se hvordan vi har det. OKAY. Lad os gå første trin, selvfølgelig er det virkelig vigtigt, at når vi har disse som den ydre og indre ring, går de altid sammen, okay, så det andet trin ville være at tilføje den rigtige mængde keramik, flere forskellige lejerstørrelser bruger forskellige størrelser, du kan få en masse kasser Selvfølgelig er kuglerne nu forseglet eller fastgjort indeni for at skabe bølger.

Den næste del af processen er derefter at sikre, at kuglelejerne er jævnt fordelt. De har en maskine, der gør det, men forståeligt nok vil de have det til en forretningshemmelighed. Jeg tror, ​​jeg vil gøre det med hånden, ja, ja Hugh, jeg håber for dig, at du nogensinde finder vej rundt, at jeg hører, at det har en temmelig lav tolerance med mig i dag.

Vi hjælper dig, så det næste skridt herfra er de lejer, der produceres. Disse vaskes og rengøres nu, da dette er stål. Vi arbejder naturligvis med alle vores operatører arbejder med stof Efter vask har vi stadig handsker på, og vi har en beskyttende film derovre, sir. Okay, så lod vi dem tørre og fylde dem med fedt. Det kan vi se her.

Lad os se. Dette er en 50% fyldning. Det er en meget lille lille, så en stor kilde til fedt.

Vi tager på og skubber derefter forseglingen ind. For at sikre, at vi har en jævn fedtfordeling rundt omkring i lejet, ville vi bruge denne maskine, ok, og i den sidste del af processen er der en anden kvalitetskontrol i kvalitetskontrol. Ja, som du kan se, afslutter operatøren her.

Så hvis der er luft i grader, kan du føle, at den ikke kører, kunne jeg mærke det, ikke? Du kan ikke mærke det. Så nu har vi en maskine, der måler tilbageslag tre gange på alle disse lejer, det ser på hvert smør. Ja det er rigtigt.

Så vi orienterede os lidt. Og denne rækkefølge findes i alle dele. Ja, vi tager med os til yderligere målinger, og det er den maskine, der måler afstanden, og som du lige har sagt, også her vil den måle hver leje tre gange.

Ja, og dette er et dokument for os, og dette er dokumentet for kunden, hvor vi er, vi er tolerancer, så du sender dette med lejerne til de kunder, jeg kender godt, med tolerancer for hvert leje, der er korrekte. Åh højre Det er det øjeblik, jeg har ventet på, i det mindste har jeg en kasse med dele. Jeg har mit navn på kassen, ingen handsker.

Du har handsker Først og fremmest vil jeg lægge den indre kørebane i det ydre ja Og for at hjælpe dig lidt har vi forberedt dette lille stykke til dig. Det er mit knæ. Så lægger du den ydre ring omkring de griner mennesker og den indre ring indeni igen.

Okay, det er præcis, hvad du vil se. Rolige hænder. Det næste skridt for dig er at trykke den indre ring mod den ydre ring, indtil den siger, klik ikke på et knust søm, Hej en rustik sø, nu tager du en eller i det mindste en af ​​kuglerne og klemmer den til den anden side Det er godt og giver dig mulighed for at adskille kuglerne med lige stor afstand Areal Virkelig rart, at du kan vende lejet rundt, fordi du ville have brandingen Nej Flyttet rundt Åh skam at omfordele dem vi gifter os Nå så du kan tage lejet nu, løft det op nu forstå det, ok, du skal vide, at vi muligvis kan presse det i affedtningsmiddel, og det er som en proteinryster, det er fint, jeg skifter emhætte.

Jeg beder dig om at bære høreværn i briller Gå til Brilliant Garden med mit liv. Så det er tid for sælerne, så tryk meget forsigtigt udefra meget letJa og sørg for at det nu er godt dækket. Du kan holde den indre ring, den ydre ring, og så skal du være i stand til at vride den, og den føles fri, og det klarer sig faktisk meget godt. Hvad du gør er at give det en? lige en dråbe der Okay undtagen nu her er der placeret en lille blå på indersiden af ​​remskiven Klar til lejet at gå ind, du behøver kun en meget lille mængde Højre Lad os gå, tag limen kluden sørg for at over lim Ydersiden er blevet presset på bagsiden måske åhJa, hun blev fjernet.

Du ved, du kan udføre kontrollen igen i dit værktøj, det er godt i det, men det er som nørden vores hjul i filmene, så nu er vi klar til at sætte alle rullhjulene sammen i buret og huske at de er meget venlige. Giv mit navn en GC på dette remskivehjul, som er ærligt talt forbløffende? Så jeg tænkte på at placere det udvendigt, så du helt sikkert kan se ved nærmere eftersyn, at det er skik. Ja, jeg vil stadig sige, at der kun er en lille ting, vi skal gøre, vi er nødt til at lægge det i en rigtig kasse.

Lad os gå Nu er vi inde og sætter normalt 4 års garantimærkat derinde, men det er øh. Ikke sikker på, om jeg er sikker på, at jeg selv har bygget det til at gøre det, så jeg sender det til mig selv og laver min egen lille unboxing derhjemme, vi er kommet til at lave en meget simpel test, en metalhammer på en metalblok og på den vil en tyr være en af ​​kuglerne vil være lavet af keramik, en anden fra en anden producent, begge lavet af keramik, så lad os prøve det. Jeg antager det, lad os gøre det sådan, placer bolden, jeg justerer bare hammeren, vent et øjeblik, hvilken er den her.

Jeg viser dig, at det er din, jeg joker, han bærer ikke min rigtigt, så du er knust, faktisk placerer jeg en hos os overalt nu OkayJa, det hele er samlet, så jeg tror, ​​det viser at der også er forskellige kvaliteter af keramik Kuglelejer Men som mange mennesker spørger, tager vi generelt ikke en hammer på lejerne på vores cykel. Hvorfor skal det være sådan, hvordan er det bedre? Så kvaliteten af ​​de keramiske kugler i navene i hjullejerne vil vise, at du vil have meget? Indvirkning fra vejen på cyklen Der vil ikke være en eneste påvirkning, men der vil være mindre og mindre ujævnheder, og hvis der mangler kvalitet, ødelægges dine kugler, du vil ikke eksplodere sådan i dit nederste beslag eller i dine hjul, men de begynder at bryde over tid Lad os komme ned til det grundlæggende, hvor meget vil du virkelig spare energi ved at bruge disse produkter godt? Lad os tage det fra hinanden og med bundbeslagets start. Du er på 250 watt, du kan forvente en besparelse på mellem 1 og 3 watt, og det vil sandsynligvis være omtrent det samme for navlejerne, og så har vi her det store baghjulssystem, der sparer dig 40 til 60 procent af friktionstab sammenlignet med en normal bagskifter, og jeg skal også nævne, at disse sammenligninger alle også er mod meget avancerede produkter, og når vi vender tilbage til den UFO-behandlede kæde, afhængigt af producenten, sparer det dig mellem 3 og 5 watt, og når det tilsættes, er det virkelig en betydelig besparelse, uanset om de er noget for dig eller ej, som kun du kan svare på.

Men hvis du er lidt besat, ligesom grundlægger Jakob her, og du vil få hver eneste dråbe ydeevne ud af din cykel, tror jeg, jeg kan forestille mig, hvad svaret er, og det er ikke kun denne energibesparelse, vi har allerede nævnt det faktum, at den anden ting ved keramiske lejer er deres lange levetid og holdbarhed er, og jeg vil give dig et par eksempler nu, CeramicSpeed ​​leverer officielt 3 World Tour Squads i 2018 og uofficielt en hel del mere og mange af dem bruger deres bundbeslag og navlejer i tredje sæson af deres reb, der let overfører dem, og de bevæger sig på nye cykler til den nye sæson og i betragtning af det ekstreme testgrundlag, som ProRacing er, det er ret imponerende og i andet eksempel kan du huske fra vores fabriksrundvisning på deres tromle, de testede hjullejerne på og en af ​​testene. Den komplette brug, de gjorde på denne tromle, var tørre lejer med kun en enkelt dråbe meget tynd olie, standard stållejer, der la sted 5000 kilometer, før de svigtede, men med de keramiske lejer varede de 45.000 kilometer, før fælgen bestemt ikke svigtede billigt, men på den anden side. Du behøver sandsynligvis ikke udskifte dem ofte, hvis det overhovedet er tilfældet. Håber du har lært lige så meget af min erfaring her i Danmark som jeg gjorde.

Jeg nød virkelig at være her på CeramicSpeed, hvis du går glip af den første fabriksrundvisning, klik derovre, og hvis du nød denne artikel. Giv os et tommelfingre nedenfor

Hvor kan jeg købe keramisk hastighed?

Find en forhandler
  • 305 Cykelaboratorium. 1958 NE 151 ST.
  • Over kategori Cykling. 42 1/2 Caledonia St.
  • Advanced Cycles Inc. Maitland.
  • Advanced Cycles Inc. Orlando.
  • Alexs Bicycle ProButik. 11510 W State Rd 84.
  • Alex's Bicycle ProButik. 5992 Coral Ridge Dr.
  • Alle 3 sportsgrene. 8601 Dunwoody Place.
  • Allieret cyklusButik. 23101 Gratiot Ave.

Så jeg blev sendt her af tre personer - Wade Wallace fra Cycling Tips, min kone Veronica derhjemme, der så dette online, og DC Rainmaker sendte mig en besked i dag, der sagde: 'Shane kom og se dette.' Så hvis en som Ray siger kom og se det, er jeg nødt til at komme og se det. Hvad vi har her er en prototype drivlinje.

Jeg har aldrig set noget lignende. Vi har rullelejer her, vi har bare en gulerodsrifter her, der er stærkt konstrueret til at levere cykelens drivtog. Nu på cykler og med hele effektmåleren på test, vi kører, ved du, hvilket udstyr du ikke har, kan påvirke din drivliners effektivitet med op til 2,5%, måske 5% med en snavset kæde eller tværkæde, der slipper af alt dette.

Så jeg havde en snak med fyrene her om denne teknologi og den innovation, de har lagt i cyklen, og det er en meget, meget interessant teknologi. Nu er det ikke længere stille. Jeg troede, det var stilhed, og dette er måske den hellige gral, når du kombinerer dette med Kickr CORE eller Kickr18, men det er ikke stille, kan høre lidt, så jeg kan høre lidt..... * tikkende lyd * der er lidt støj, men du har alt, hvad du ville forvente.

Friløb

Og det er faktisk ret glat, der er slet ingen klodsethed. Gearskift i den nærmeste fremtid vil blive leveret ved at trække ind og ud, men dette er bare en prototype lige nu, så det har vi ikke helt. Jeg hørte fyrene tale om, hvor lang tid det faktisk ville tage at bearbejde dette fra et stykke aluminium.

Dette er et lille udstillingsvindue i sig selv og godt til salater såvel som for familien. Så jeg tror, ​​at når de udvikler en supereffektiv drivlinje, har de de tekniske problemer, som de vil have med det nu. En af de ting, jeg talte om med Jason på CeramicSpeed ​​her, var en typisk kæde, der bare trækker i kæderinge eller noget på kassetten.

Nå, hvad det vil gøre i betragtning af det design, det ønsker at springe udad. Så de er nødt til at styrke cyklen fuldt ud. Så hvis du finder på en enkelt lille idé, vil problemløsning være helt massiv.

Og en anden ting, som jeg også skal fremhæve, er kontaktfladens overflade her, nu typisk på en kæde, du har en kæde viklet rundt om hele tandhjulet, og du har et stort overfladeareal af kæden, der trækkes igennem. Her tror jeg, at vi stort set kunne få dette til at springe ud af gear med sandsynligvis bare et par hundrede watt eller deromkring med virkelig højt drejningsmoment. Så det er et teknisk problem i sig selv, men måske en touring-cykel til noget lignende på en e-cykel.

Jeg er ikke helt sikker på, om dette er klar til løbet nu. Der er mange problemer, du skal løse. Jeg tror for innovation at dette skal være en af ​​de mest interessante ting, jeg har set her.

De måtte endda redesigne hele bundbeslaget hernede. Hvis kameraet går derinde, sker det sandsynligvis ikke, men de har et fuldt forstærket bundbeslag lige der. Jeg ville elske at få en af ​​disse og tage den helt fra hinanden, men jeg vil også gerne se disse fyre om måske seks til tolv måneder for at se, hvad de kan klare.

cykellys

Meget, meget sej teknologi. For at reducere dette til en effektivitet på 99% eller op til 99% har dette anvendelser, der går langt ud over cyklen. Jeg tænker på indendørs cykler og e-cykler, og hvor de kunne placere motorer.

Virkelig, rigtig seje ting. Tænkte jeg ville håndtere dette efter at være blevet henvist her af tre uafhængige mennesker, jeg stoler på. Super cool teknologi, meget, meget unik, og jeg elsker at se nogen gemme systemet.

Det næste spørgsmål er, hvordan ville vi lægge det på vores indendørs trænere? Det er et problem, disse fyre skal løse. Jeg er nysgerrig efter, hvad de holder på med. Okay, vi lader det være der i dag.

Eller lad os bare kommentere. Hvad synes du om dette nye kædeløse design? Okay, tak for at se, vi ses snart.

Hvad er den hurtigste cykelkæde?

Shimano Dura Ace

Detkædetestprojekt fandt ud af, at DA er typiskhurtigste kædepå markedet med ca. 0,5 w i forhold til andrekædeinklusive YBN SLA.

Vi er her i det sydlige Spanien i Mijas på SRAM-testsporet. Det er en downhillbane, hvor mange topfagfolk kommer her i begyndelsen af ​​sæsonen for at teste deres nye cykler, Leogang-verdensmesterskabet vandt uden kæde - så vi laver vores egen test og se, hvor hurtigt du kan gå uden kæde og kan køre med en kæde. Vi kører en løb med en kæde og en uden en kæde og ser, hvad tidspunkterne er. - Det kunne være interessant. - Når du er færdig, Marc, kør først med kæden.

Tre, to, en, gå! Gå! ♪ ♪ - Åh mand, ganske fysisk, så vær så interessant at se, hvad forskellen er. ♪ ♪ - Så vi har taget vores kæder af, og det er på tide at prøve kædeløs løb. - At bære momentum vil være så vigtigt, især for de fladere lige linjer nedad. - Ja, en fejl, og det hele er overstået.

Du er nødt til at maksimere din svingningshastighed. - Okay, Marc. Tre, to, en, gå! Gå så fortsæt. ♪ ♪ - Hvordan var det for dig? - Det var rigtig sjovt.

Suspensionen føles helt sikkert anderledes. Sandsynligvis lidt mere aktiv. Jeg prøver bare at pumpe alt så hårdt som muligt. - Ja, en ting der virkelig fangede mit øje var, hvor stille cyklen var. - Kæden pisker ikke rundt og laver støj.

Jeg tror, ​​det store punkt for mig er, hvor meget du fokuserer på at få perfekt form og perfekt teknik. Og du kører næsten bedre, fordi du ved, at du ikke har noget drev til at komme op i hastighed igen, så du kører virkelig hjørnerne - ja bestemt. Der var bestemt nogle langsomme dele i de flade bits, men jeg ser frem til resultaterne - Højre fyre, så tiden er op - Yup, jeg var to sekunder langsommere med min kæde.

Jeg er ret tilfreds med det - slet ikke dårligt - uden min kæde var jeg et sekund langsommere. Det er lidt underligt, at det faktisk lykkes dig at komme så tæt på den flade bundsektion. Jeg var virkelig overrasket over, hvordan dette kunne forbedre din kørsel uden kæden.

Det er underligt - jeg var fem sekunder langsommere, hvilket gav mening. Jeg lavede en lille fejl på de flade ting, og jeg pumpede så hårdt som muligt, men jeg følte mig meget langsom, så det gav mening. Du er nødt til at træde op for hurtigt, hvis du ikke kan.

Hvad synes du om Aaron Gwins løb? - Jeg tror at kende sporet må han have skubbet så hårdt i træafsnittene og de mere tekniske sektioner, da der er et ret åbent spor, der ikke er særlig stejlt. Hvordan han formåede at få fart der, er virkelig imponerende. Men så er du stadig nødt til at gøre en enorm forskel for disse fyre, fordi han spilder tid.

Han må have mistet tid på denne flade sektion - han er tydeligvis en utrolig chauffør, og det var en utrolig løbetur. Jeg synes, din suspension fungerer lidt bedre uden en kæde, så det vil være lidt mere modstandsdygtigt på de grove ting, men det fjerner ikke det faktum, at han vandt et verdensmesterskab uden en kæde - i gennemsnit er vi to og et halvt sekund uden en kæde langsommere. - Ja, jeg sænker siden, fordi jeg var fem sekunder langsommere med denne fejl, men det viser bare, at mindre end en procent forskel langsommere uden kæde ikke er meget. - Jeg tror du ville gøre alle de tekniske detaljer Overdriv virkelig kørslen som magert på kanterne og nå din vægt tilbage.

Brug jorden til at skabe momentum. Du øger næsten din teknik, fordi du virkelig har brug for at fokusere på den teknik. Ellers stopper du. - Ja, jeg havde virkelig en følelse af, at jeg ville koncentrere mig meget godt, og måske skulle vi alle gøre lidt oftere uden at bruge kæden.

Fedt nok. Hvis du vil se flere artikler om GMBN, skal du klikke ovenfor for at rette en kæde - og klikke dernede for at pumpe - og hvis du klikker i midten, kan du abonnere på kanalen, og du vil aldrig gå glip af en video - Tommelfinger op, hvis du tror, ​​Aaron Gwin er et udyr.

Er keramiske bundbeslag det værd?

DetBundLinje: Kvalitetshybridkeramisklejer er bedre end stållejer på en cykelbundbeslagapplikation, fordi de har rundere kugler til lavere modstand, bedre løb for lavere modstand og er fedteffektive i lavt omdrejningstal, miljøer med lav varme for lavere modstand.

Er keramiske hastighedsskiver det værd?

Baseret på dataene erRemskive af CeramicSpeeder den mest effektiveremskive, forbruger 0,033 watt / sæt. Resultaterne viste Shimano Acera som den mindst effektiveremskiveaf gruppen, der forbruger 1.370 watt / sæt. Forskellen mellem det mest effektive og mindst effektive sæt afremskiverer 1,337 watt.

Hvor meget koster keramisk hastighed?

Det sælger for $ 499 ogerhævdede at spare dig mindst 2,4 watt. $ 100 mere giver dig den belagte version, der hævder at have 50 procent mindre friktion endCeramicSpeed'sstandardkeramisklejer.TILpar standard udskiftningsskiverkoste$ 279 eller $ 369 for den belagte version.2. 3. 2016.

Er dyre cykelkæder det værd?

Nej. Den eneste fordel veddyre kæderinden for et bestemt mærke er den mindre vægtreduktion. Dem med ekstra belægning ser pænere ud og giver noget korrosionsbestandighed, men det tager næsten ingen anstrengelse at holde dinkæderustfri.elleve . 2015.

Hvor længe skal en cykelkæde vare?

De fleste mekanikere er enige om, at du skal udskifte dinkædeomkring hver 2.000 til 3.000 miles afhængigt af din kørestil. Mange Tour De France-ryttere slider to eller endda trekæderpå deres primærecykeli løbet af tre-ugers løbet.

Er keramiske nav det værd?

Ifølge forskning, en vellavetkeramiskleje vil rulle hurtigere, hvilket sparer dig energi og giver hurtigere kørehastigheder sammenlignet med et tilsvarende stålleje. De er også lettere end tilsvarende stållejer, så bytt tilkeramisklejer reducerer vægten af ​​din cykel.

Bruger pro-cyklister keramiske lejer?

Det er i det professionelle peloton, et sted besat af marginale gevinster, detkeramiske lejerer blevet populære de sidste par år. Og naturligvis hvorfordelebly, amatørkørere og sportivecyklisterfølg, ivrig eftertagefordel.24. 2020.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.