Vigtigste > Tour De France > Chris Froome Tour France - Sådan håndteres

Chris Froome Tour France - Sådan håndteres

Er Chris Froome i Tour de France 2021?

Froomeunderskrev en femårig kontrakt forudeafdet2021sæson og på trods af at han nu er 36, tror Adams ikke, at de vil vende tilbage til markedet for endnu en GrandTurkonkurrent.30. 2021.



Hvem fører Tour de France 2021?



Tadej Pogacar

Kort sagt er Tour de France den største cykelbegivenhed i sæsonen, traditionelt afholdt i juli. I Touren konkurrerer de bedste kørere i verden i 21 etaper i hele Frankrig om den ultimative pris i cykling, tre uger med racing forskellige vindere hver dag og masser af forskellige farvede trøjer, der er svære at holde styr på, så vi nedbryder det i denne begynderguide til Tour de Frost Hvad er turen? Tour de France er en af ​​tre store cykelture, og er det? det største prestigefyldte løb i kalenderen ingen spørgsmål som donor tour de france består af 21 individuelle etaper fordelt på tre uger nu er hver etape tidsindstillet, løbslederen og den endelige samlede vinder bestemmes den samlede rulletid er nu henvist til i ud over den samlede placering som generel klassificering eller gcas kaldes det almindeligvis den første til at krydse målstregen på hver etape, der bliver kronet som etapevinderen. Turen inkluderer normalt to hviledage uden løb, selvom rytterne går ud og laver et skød for at holde benene i bevægelse, men de tager disse dage fri for at sikre, at chaufførerne hviler, så du kan køre så hårdt som muligt i de kommende dage for at gøre løbet så spændende som muligt.

Turen har kørt siden 1903 med de eneste afbrydelser fra Første Verdenskrig og II, hvilket får 2020-løb 107 til at starte i et naboland som Belgien, Holland, Storbritannien og andre steder, nu finder de første etaper af løbet normalt sted i det land, men så tager de ud til Frankrig til start kendt som Grand Departall, så Tour de France etaper falder i en af ​​fem forskellige etaper kategorier første flade etaper disse etaper har normalt minimale stigninger og bruges til at køre mellem til flytte bjergkæderne over det franske landskab, nu bliver de typisk vundet af specialister, vi kalder sprintere, der når hastigheder på over 70 kilometer i timen, når de kører mod målstregen i en superhurtig destination, så har vi de bjergrige etaper , nu er bjergetaperne på turen hovedbegivenheden og en del af løbet, hvor alle ønsker at være en del af seerne og racerne, disse etaper er spredt mellem de franske alper og pyrenæerne og disse etaper bjerger tusindvis af meter klatring over de tre uger, du kan enten ende på et kæmpe bjergtopmøde som topmødet eller nogle gange efter en lang rebstigning efter en fantastisk klatring, disse etaper er altid meget spændende, og de er typisk store afgørende faktorer i den generelle tidsforsøg, hvis du ønsker at vinde tourde frankrig, skal du være god tidsforsøg kaldes at køre mod uret, fordi det er en individuel indsats i en tidsfase, hvor hver chauffør i korte intervaller på et minut ad gangen , bruger ryttere typisk specielle aerodynamiske cykler og udstyr til at gå så hurtigt som muligt i deres eget tempo. Tidsforsøg kan finde sted på ethvert terræn, fra superflade spor til kuperet terræn og endda rene bjergbestigninger giver en god mulighed for den samlede stilling til at investere meget tid i rivaler. Holdtidsforsøg afholdes i samme format som individuelle tidsforsøg, men de køres af hele holdet Nu ruller hvert hold ud og kører i en basisliniedannelse, forestil dig, at fugle vandrer i dette store V-format, dette hjælper med at bryde vinden og holde tempoet super højt som besætning til målstregen så hurtigt som muligt.



Nu starter hele holdet sammen, og den sidste tid, der gives, er den femte rytter, der krydser målstregen, men de starter normalt med otte ryttere. Så når de har otte chauffører minus tre, er det fem, så de har normalt tre chauffører, der gør hvad de kan. Vi plejede at vende Calla rundt og brænde godt, de går så dybt, hvis de måske går tæt på målstregen, for at lade resten af ​​holdet fortsætte uden dem, disse ryttere ruller ofte i deres eget tempo for at ofre deres hold leder, nu ligner holdets tidsforsøg, hvis det gøres rigtigt, en velsmurt maskine har store fordele i forhold til andre kadrer, der kæmper med denne type begivenhed, den samlede vinder af Tour de France er en enkelt rytter med den laveste samlede tid i slutningen af ​​den 21. etape, der er afsluttet på de ikoniske Champs-Elysees i Paris siden 1975, er den enorme gruppe ryttere på Touren kendt som Peloton thepelotonis består af 22 hold på otte kørere, som hver resulterer i 176 chauffører ved start.

Hvert hold består af de bedste ryttere, der udgør hvem der er hvem af cykelstjerne hvert år. Pro-kontinentale hold i anden klasse med wild cards ider, og de betragtes som mindre, selvom superbig-hold nu har en god chance for, at disse hold kan være pro-kontinentale hold til at fremvise deres sponsorer i sæsonens største løb, konkurrere mod Bigworld Tour hold og muligvis tiltrække talentspejdere, der vil se efter at underskrive dem til verdensrundturen i den kommende sæson, animerer pro-kontinentale kørere løbet i udbrud for at give meget mere opmærksomhed til deres sponsorer, så meget som muligt, nu vil holdene normalt fokusere omkring en eller to kørere, der er udpeget som holdets lederhold, sigter mod at vinde individuelle etaper eller en samlet klassifikationskandidat, hvis mål er at vinde Tour de France som helhed samt lederen af ​​resten af ​​de hold består af husstande, hvilket bogstaveligt talt betyder, at tjenere nu hjemmesteder direkte til at støtte deres teamledere, ofre deres egne ledelsesmuligheder og hjælpe holdet med at nå dette deres Toredomestiq-folk kører ofte i spidsen for gruppen for at bremse tempoet i angreb Reducer lederen fra vinden, i det væsentlige for fuldt ud at bevare lederens energireserver. Lokalbefolkningen falder også tilbage til holdets biler for at indsamle mad, for at modtage ordrer, for at få flasker tøj til deres ledere, hvis deres leder endda har en Har punkteret dæk ved siden af ​​vejen, hvor din bil ikke kan nå dig, bogstaveligt talt give dem en cykel eller deres egen cykel for at få dem tilbage i løbet så hurtigt som muligt nu, mens hver etape kun har en vinder, og Touren vandt i alt kun en kører, disse sejre skyldes det upåklagelige teamwork af alle otte holdkammerater og simpelthen put, ingen kan vinde tour de france alene det er simpelthen ikke muligt det gamle ordsprog teamwork gør drømmen til en succes turen er et smukt dynamisk kalejdoskop af farver, der ruller gennem frankrig denne blanding af teenage trøjer lavet af lyse sponsor logoer spændende mønstre I dristige farver er virkelig en Se nu blandt alle de almindelige holdtrøjer, som du kan finde og forstå dit tøj. Du finder fire særligt vigtige trøjer, der tildeles i slutningen af ​​hver etape til leade r af en af ​​fire forskellige klassifikationer Den gule trøje Le Mayo Jean er den vigtigste og mest prestigefyldte trøje af Tour de France-rytterne med den laveste akkumulerede tid på banen indtil videre, trøjen er gul takket være det franske magasin Auto, der promoverede løbet i det tidlige 20. århundrede, det blev lavet på karakteristisk gult papir trykt nu, der bærer denne trøje i slutningen af ​​fase 21, Tour de France vinder en livslang respekt fra jævnaldrende og fans og med præmiepenge på 500.000 euro den hvide le mile block jersey den hvide jersey angiver den bedste unge kører i løbet dette er den bedst placerede kører i den samlede rangering under 25.

Først januar i det respektive racerår er det muligt at holde den gule trøje på samme tid hvid trøje, i dette tilfælde er den gule trøje nu prioriteret, så det andet sted unge kører i det samlede stilling ville bære den hvide trøje i slutningen af ​​turen den bedste unge kører tager 20.000 euro. Den grønne trøje kaldet Lumaio ver er sprintertrøjen under hele løbet. Der tildeles point for den første rytter, der krydser målstregen. De tilgængelige point tildeles hver dag, men de tilgængelige point varierer afhængigt af dagens etape ud over disse punkter, er hver dags rute krydret med såkaldte mellemsprint før målstregen Så løbene forbliver spændende. Start-finish sprintpoint tildeles point Både i mellemsprintene og i slutsprintene, og føreren med flest point i slutningen af ​​løbet bærer den grønne trøje, nu bliver denne trøje normalt vundet eller båret af en sprinter, der samler point når han vinder etaper og regelmæssigt ender i top 15 på etaper, som han ikke vinder, og i de høje bjerge kæmper for outliers t, kan du sikre mellemsprint selv på dage, hvor du ikke har nogen chance for sejr Prisen på den grønne trøje er femogtyve tusind euro, den prikkede trøje la moi pirrende på samme måde som vennerne i de mellemliggende trin på toppen af ​​hvert større stigningspunkt for de første par ryttere til at nå toppen, antallet af tilgængelige point varierer afhængigt af klassificering af stigningen Jo sværere stigningen er, jo flere point tilbydes nu Føreren med flest bjergpunkter bærer den prikkede trøje og tager 25.000 euro hjem i slutningen af ​​turen. Lad os tale om sprintere Sprintere sigter normalt mod at vinde flade etaper, der beskytter sig mod vinden bag holdkammerater hele dagen, og prøver at holde sig tæt på toppen og undgår problemer med at undgå splittelser gennem tekniske sektioner, undgår kursforandringer, vind styrter alle mulige ting sprinter bogstaveligt, men når de fortryder det rører aldrig vinden, og de lurer altid helt foran pelotonet op til de sidste hundrede meter, hvor de bryder ud bag deres holdkammerater, der gav dem en stor føring til at bryde sejren, så de sprintede mod målet Ved absolut toppræstation , sprintere kan producere meget strøm selv i en kort periode, og de er super hurtige.



At være en sprinter er et meget unikt og farligt job. Den samme beskrivelse i slutningen af ​​turen sprinter tendenzie ll timer bag de samlede vindere i den samlede stilling, selvom du måske har vundet flere etaper langs turen bjergetaper er vundet af rene klatring specialister disse ryttere laver karriere i klatring, og de gør hurtige klatrere, der ofte er ryttere, der sigter mod at vinde turneringen generelt, men løbet har også klatrere, der ikke er interesseret i den gule trøje. De har kun et rent mål om at vinde topmødet og bjergetaper. Nu skal en rytter, der ønsker at vinde turen som helhed, være i stand til at bestige bjergene meget godt, såvel som potentialet er nødt til at skabe massive huller i ligaen og få deres konkurrenter til at miste en masse tid i den samlede stilling i en slået flip Individuelle tidskørsler er særligt vigtige i etapeløb der vil normalt være mindst en gang pr. udgave af tour de france, men nogle tilføjes to eller flere tre eller flere mest holdleder, der vandt den samlede placering på tour g, der ønsker at vinde skal være i stand til at producere en god tidsprøve en tidsprøve varer normalt alt fra 30 minutter til en time, og chauffører har potentialet til at vinde minutter foran deres rivaler, hvis de virkelig er gode til at være en samlet konkurrent, der vinder med færdighederne i tidsprøve vil have en stor fordel i forhold til en Agc-konkurrent, der kun stoler på hurtig klatring i bjergene for at vinde tid nu ud over tidsprøven, der tilbyder hverdagsbonus til de første tre kørere over målstregen besætter seks og fire sekunder for første, anden og tredje plads Kvindernes Tour de France tættest på kvindens pelotonEn tre-ugers Grand Tour finder sted på Girorosa, et 10-dages etapeløb, der normalt starter i juli, også det firma, der organiserer tour defrance også løbet af le tour defrancea kvindes en-dags løb siden s har været afholdt på samme rute som en etape i herrenes løb i en årrække.

kulhydrater og søvn

Dette var et fladt kursus rundt om champs-elysees i Paris, der normalt blev besluttet af en stor gruppe sprintere i ansigtet med kvinders cykling for evigt og ville være et kæmpe skridt mod en virkelig lige sport og personligt ved jeg, at det ville være en utrolig ting at være i stand til at se dette og komme til liv ok jeg har fejlen, hvordan kan jeg se dette vores yndlingssted for at se turisterne på gcn race passet selvfølgelig, men måske er vi lidt forudindtagede, men udover turen har vi mange andre store løb hele året, men gcn er nyt? Race Pass har alt, hvad du kunne ønske dig, det har alle mulige funktioner som sceneprofiler, startliste, daglige højdepunkter efter løbeanalysen og en masse andre gode ting, det har stort set alt hvad du har brug for, uanset om du er en erfaren tilskuer eller en første gang fanatiker et cykelløb er så det er det tour de francet det store show den største begivenhed bogstaveligt talt årets største begivenhed i cykelverdenen turen er en god start, hvis du aldrig har set cykelløb før, hvis du kunne lide denne artikel, giv os ånde, og hvis du kender nogen, der i øjeblikket er interesseret i cykling og måske er nysgerrig efter cykelløb og ture. Send dem denne artikel for at få dem begejstrede, tak for at se, og vi ses næste gang

Er der nogen, der er døde i Tour de France?

Tour de Francetrin 13: Pogacar bevarer samletat føre

Blandt alleafdet er det værd at nævne, at Tadej Pogacar bevarer sin overallbly afdetTour de France.
7



Hvis du ser nøje på denne rytterpakke i Tour de France, vil du se nogle af de bedste cyklister i verden. Du er tilbage her. De holder op, men hviler også, mens deres holdkammerater foran gør det meste af arbejdet.

Denne teknik kaldes drafting, og det hjælper dem med at overleve det tre ugers løb gennem Frankrig. Men kun på disse strækninger gør udkastet en stor forskel: de lange, flade og kuperede etaper. I sidste ende når disse chauffører faser, hvor de ikke kan stole på andre.

Du skal stole på din egen styrke og udholdenhed for at vinde løbet. Det sker her på klemmerne. De er de mest brutale og spændende dele af løbet og gør Tour de France til den mest berømte cykeltur i verden

Tour de France begyndte som et desperat forsøg på at få flere eksemplarer af sportsavisen L. til salg. Avisen var i problemer, så i 1903 organiserede dens redaktør Henri Desgranges et 19-dages, 2.400 kilometer cykelløb over hele landet.

Det blev en sådan succes, at L'Auto gjorde det til en årlig begivenhed. År efter år tilføjede de nye ruter for at gøre turen mere udfordrende og interessant for folk. I 1908 var L'Autos salg mere end fordoblet.

I 1910 foreslog Alphonse Steines, en af ​​Desgranges 'forfattere, at tilføje et nyt twist til ruten: tourmalet. Det var en brutal 19 kilometer stigning med 1400 meter til topmødet. For at se om det overhovedet var muligt, hoppede Steines ind i sin bil for at klatre.

Han kørte op, men hans bil sad fast i sneen, led af hypotermi og døde næsten. Ikke desto mindre sendte han et telegram, der lyder: Tourmalet er krydset. Meget god vej.

Perfekt acceptabel. Tourmalet fik sin debut på Touren i 1910. Den franske cyklist Octave Lapize var den første, der med succes klatrede op.

Men han måtte gå nogle dele op og var kendt for at kalde embedsmændene snigmordere, da han nåede topmødet. Men han vandt hele turen, og hans statue blev placeret oven på tourmalet. Siden da har stigninger været en integreret del af Tour deFrance.

I år består ruten af ​​21 etaper over 23 dage. Det har 30 store stigninger; syv af dem hører til den sværeste kategori på turen. Herunder Tourmalet, der er der for 86. gang.

Mere end nogen anden stigning i turens historie. På disse stigninger vil turen i sidste ende blive vundet eller tabt. Dette er de lange, flade og kuperede etaper, der normalt er omkring 200 kilometer.

Her kører cyklister sammen i en formation kaldet et peloton. Det gør det muligt for cyklister at spare energi ved at sidde bag en anden rytter eller køre slipstream. Ved høje hastigheder bruger chauffører det meste af deres energi til at sparke mod vindmodstand.

solbeskyttelse cykeltøj

Men når en chauffør forbliver tæt bag en anden, er du beskyttet mod meget af det. Dette gør det lettere at træde i pedalerne, og du kan holde trit med kørerne foran. For at måle dette skal du se på, hvor meget kraft en cyklist genererer.

Her på toppen af ​​pelotonet producerer en Tour deFrance-rytter mindst 300 watt. Jeg sprang på en cykel for at se, hvordan det føles, og kun to kilometer ved 300 watt var virkelig hård. Til sammenligning: hvis en chauffør er bag fronten i pelotonet, behøver han kun generere omkring 240 watt for at bevæge sig i samme hastighed.

At holde 240 watt i to kilometer føltes bemærkelsesværdigt lettere. Selvom disse to måske afslutter en 200 kilometer flad etape på samme tid, vil den ene være betydeligt mindre træt end den anden. Derfor kan du se nogle af de bedste chauffører på turen herhen.

De samler deres holdkammerater, hvis job det nu er at udføre det hårde arbejde, så den bedste cyklist på holdet får hvile for den hårdeste del, bjergene. Hvor de har brug for at være alene. Når pelotonet begynder at træde op ad bakke, sænkes det.

I denne fase handler løbet mindre om at bekæmpe vindmodstand end tyngdekraften, hvilket påvirker alle førere i pelotonet ens. Så nu er hver chauffør nødt til at udøve en ekstraordinær mængde magt foran og bag for at holde trit med tempoet. I 2010 kom den danske cyklist Chris Anker Sorensen til tops i Tourmalet-stigningen. 'Se på Chris Anker Sorenesens ansigt.

Han distribuerede smerten i forenden. Som leder dikterede han tempoet i hele gruppen. Denne graf viser hans præstation ved den sidste stigning.

Han havde et gennemsnit på 415 watt i over 11 minutter. '... ansigt til Chris Anker Sorensen nu, som virkelig deler ud smerten.

Og her nåede det utrolige 590 watt. 'God kørsel fra Chris Anker Sorenson, men hvor længe kan han holde det op?' Se nu på den amerikanske cyklist Chris Horner. Selvom han var flere stillinger bag Sorenson, var hans præstation næsten den samme.

Jo hurtigere Sorenson klatrede, jo sværere var det for resten af ​​pelotonet at følge med. Og så begyndte formationen at bryde op, da svagere ryttere kom bagud. Dette er øjeblikket i løbet, hvor Tourens bedste kørere skifter fra træk til deres egen styrke for at komme videre.

Andy Schleck angreb endelig, og Alberto Contador rejste med ham. Løbet kollapser bag dem som to af de bedste kørere her: Andy Schleck fra Luxembourg og Alberto Contador fra Spanien, der rullede ud bag på pelotonet under de lange flade etaper. Men her er de halvvejs op ad Tourmalet og begiver sig ud til sejr. i de sidste otte kilometer skal alle generere langt over 400 watt.

Contador i den gule trøje var den samlede leder af Tour de France, men kun otte sekunder foran. På andenpladsen er Schleck, der vil forsøge at miste ham på denne stigning. 'Andy Schleck kører som en mand besat' Det var hoved mod hoved helt til toppen

Det er Schleck rigtigt. Kontador! Schleck vinder! Contador kommer på andenpladsen! Schleck afsatte Contador i spidsen af ​​Tourmalet med en hårsbredde for at vinde etappen. Men da han ikke mistede det, beholdt Contador sin samlede føring og vandt Tour de France.

Denne type drama er kun mulig i bjergene, og dette års rute gør stigninger særligt vigtige. Årets turné kaldes historiens højeste på grund af de mange stigninger på tre uger. Der er syv stigninger på bare en dag.

Selv efter mere end to uger i løbet klatrer rytterne til 2.770 meter over havets overflade, hvor den tynde luft gør klatringen endnu vanskeligere. Det gør Tour de France til det mest anstrengende og prestigefyldte løb i denne sport. Vinderen er ikke kun den stærkeste rytter, men den, der kan udholde mest smerte, og som i sidste ende har det, der kræves for at erobre bjergene.

Hvem kører Chris Froome i øjeblikket?

Christopher CliveFroome, OBE (født 20. maj 1985) er en britisk racercyklist, derkører i øjeblikkettil UCI WorldTeam Israel Start-Up Nation. Han har vundet syv Grand Tours: fire udgaver afTurde France (i 2013, 2015, 2016 og 2017), en Giro d'Italia (2018) og Vuelta a Espa? a to gange (2011 og 2017).

Velkommen til GCN Racing News Show. Den største nyhed i racingens verden i sidste uge var Chris Froome's rædselnedbrud på Criterium du Dauphiné. Jeg vil tale om, hvad det betyder for ham, hans hold og turen.

Der var også fald, kontroverser og en ødelæggende sejr ved Tour of Belgium, en populær vinder ved OVO Women's Tour, starten på Tour de Suisse og et kig på fremtidens stjerner i Baby Giro. Vi starter med Criterium du Dauphiné, hvor hele cykelverdenen blev rystet om morgenen på den fjerde etape tidsforsøg i Roanne. Chris Froome, der var foran banen med sin holdkammerat Wout Poels, styrtede ned i en mur i 55 km / t - et vindstød, der slog ham ud af balance, da han tog armen af ​​stængerne for at blæse næsen.

Det tog et par timer, før situationens alvor udviklede sig. Det var straks klart, at han ikke længere ville deltage i løbet, derefter blev det bekræftet, at han ikke længere ville deltage i Tour de France, og senere, da sværhedsgraden af ​​skaderne blev tydelige, blev han spurgt, om han ville konkurrere vil nogensinde komme sig 100% eller ej. Skaderne er mange - en kompliceret lårbenbrud, brudt hofte, brækket albue, ribben og nakke og punkteret lunge.

Han mistede også 4 liter blod i hændelsen, og som Froome selv sagde, er han heldig nok til at være i live for at være. Da han ankom til St. Etienne Hospital, blev han ført til intensivafdelingen og opereret i 8 timer.

Kirurgerne sagde, at han kunne være tilbage på sin cykel om 6 måneder, men Froome vil primært fokusere på at blive frisk. Mange har spekuleret i, at dette kan være afslutningen på hans karriere, og for de fleste chauffører, især i en alder af 34 år, kunne det siges, at det godt kunne være, men Froome har, som hans holdkammerater og kolleger vil fortælle dig, en metal beslutsomhed langt ud over de fleste dødelige og endda ud over de fleste professionelle atleter. Så hvis nogen kan slappe af og komme tilbage til deres bedste, er det ham.

michael kelly børn

Vi i GCN vil gerne sende vores bedste ønsker til ham og hans familie. Bliv snart frisk Chris. Selvom han er langt fra at tænke på racing i øjeblikket, er der ingen tvivl om, at Tour de France ikke vil være den samme uden ham. På trods af Geraint Thomas og Egan Bernal er Team Ineos “Rivalerne vil være ekstra motiverede til at udnytte det faktum, at favoritten ikke vil være der før løbet.

Det kan betyde, at vi har det mest åbne løb i årevis. Det var dog ikke alle dårlige nyheder for Froome i sidste uge, da det viste sig, at han muligvis har vundet et løb fra sin hospitalsseng. Spansk tv rapporterede torsdag, at Juan Jose Cobo havde en uregelmæssighed i det biologiske pas fra 2011, året hvor han vandt Vuelta a Espana.

Dette er resultatet af en undersøgelse af UCI's operation siden 2015. Afhængig af resultatet af en appel, hvis Cobo foretager en sådan, kunne Cobo gøre Froometo til vinderen, hvilket gør ham til den første brite, der vinder en Grand Tour. Det kunne også bringe Bauke Mollema til hans eneste Grand Tour-podium og det kunne også betyde, at Lloydy forbedrede sig fra 130. til 129. på Alpe d'Hu ez-scenen i Criterium du Dauphiné 2010.

Tak til Cillian Kelly for dette, fik os alle til at smile. Når vi taler om Dauphiné, skal vi sandsynligvis se på, hvad der skete i selve løbet. Del var et show af dominans for Wout Van Aert. Han var anden foran Sam Bennett på sprintfinishen af ​​tredje etape, og for at bevise sin alsidighed rasede han til sin første WorldTour-sejr den næste dag i en tidskørsel, hvor han virkelig slog de andre var foran.

Hvis det ikke var imponerende nok, bakkede han det op med en anden sejr den næste dag i endnu en massesprint. Hvis der nogensinde var en grund til at få chaufføren tilbage fra GCN i denne uge, var det det - godt klaret, wout. Som Dan påpegede på Twitter, giver det dig en ny respekt for enhver, der afslutter et cyclocross-løb, endda eksternt i nærheden af ​​van Aert eller van der Poel. det var rart at se, hvordan van der Poel returnerede det kompliment, han havde modtaget fra van Aert. havde modtaget for sin MTB verdensmesterskabssejr for et par uger siden.

Derefter gik det virkelig op ad bakke. Julian Alaphilippe opnåede sin obligatoriske etappesejr på femte dag og sprang snævert Gregor Muhlberger til mål, mens Jakob Fuglsang greb lederens gule trøje af Adam Yates 'skuldre under bibelske forhold ved målgangen i Pipay den næste dag. Denne etape gav Team Ineos grund til at fejre, de havde vundet etappen gennem et sent angreb fra Wout Poels på den følgende og sidste etape med en ekstraordinær præstation af Dylan van Baarle.

Han overhalede Jack Haig, hvis holdleder Yates desværre bukkede under for en mave kind tidligere på dagen, der tvang ham til at opgive løbet, var Jumbo Visma GC-leder Steven Kruijswijk, som også led af hans mave. Det gjorde det lidt lettere for Astana, og til sidst havde de ingen problemer med at forsvare føringen fra Fuglsang, der tog sin 2. samlede sejr i løbet på 3 år. Det var Astanas 10. samlede sejr i etapeløb i sæsonen, som ifølge Cycling Visualizations på Twitter sætter rekorden for dette århundrede, selvom vi kun er halvvejs igennem året.

Radioshack, BMC og Sky gjorde det hele til 10, men over en hel sæson. I mellemtiden var vi nået til myndighedsalderen for Remco Evenepoel på Tour of Belgium. Nå, jeg siger en myndighedsalder, han er stadig bare 19 og et første år ældre, men med sejr i en etape og den samlede stilling bekræftede han, hvad vi alle forventede af ham.

I fase 1 vandt Jan Willem Van Schip, som kun formåede at komme ud af udbrydergruppen sent for at afværge gruppen. Hollænderen er uden tvivl bedst kendt for sit unikke udvalg af styr - hans stræben efter aerodynamik faldt ikke godt sammen med alle, Adam Blythe var blandt dem, der sagde, at det ikke var sikkert, men ved den lejlighed fungerede det tydeligt, Ashe var aldrig rigtig der - han var så aerodynamisk og stærk, at de ikke kunne indhente ham. Den næste dag var Evenepoel den første professionelle sejr nogensinde.

På et tidspunkt var det uundgåeligt - han dominerede næsten hvert løb i juniorkategorien sidste år, og du mister ikke pludselig det talent natten over. Sejren kom bogstaveligt talt på hjemveje, da hans hus kun ligger 30 km fra scenedestinationen. Den unge belgier angreb xkm fra mål og blev oprindeligt ledsaget af timeren rekordholder Victor Campenaerts.

Indtil det skete. Av. Man skulle tro, at han havde haft nok øvelse til at dreje til venstre ved nu.

Campenaerts sagde efter scenen, at han aldrig havde set nogen køre så hårdt som Evenepoel. Tidligere på samme scene, skete denne mærkelige hændelse. Det var Nathan Van Hoydonck, der blev nægtet et reservehjul af Shimanos neutrale service efter at have kastet sit eget beskadigede hjul på holdbilen.

For at være retfærdig over for belgieren undskyldte han på Twitter og sagde, at han var frustreret, da den neutrale bil kørte forbi ham med et fladt dæk og stoppede kun 300 meter op ad vejen for at tømme luften. I hvert fald tilbage til løbet var spørgsmålet, om Evenepoel kunne stoppe de store kanoner i Stage 3-tidsprøven, og svaret var et rungende 'ja' - han sluttede som fjerde. Og i stedet for at hvile på laurbærene den næste dag, brugte han angreb som sit bedste forsvar, trak en gruppe på tre uden fejl, krydsede målstregen og udvidede sin samlede Racelead-stilling - denne etape var en lettelse for Campenaerts, som blev overhalet af hans egen holdkammerat Wellens i tidsprøven var.

Den sidste etape blev skæmmet af det rædselnedbrud på hjemmestrækningen: heldigvis, som vi hørte, er der ingen sikker på, at Evenepoel, der nogensinde blev begivenhedens yngste vinder, på en etape vundet af Bryan Coquard ikke stoppet. Wout van Aert tog to verdensture på så mange dage, og teenageren Remco Evenepoel vandt i Belgien, nogle af de 'gamle drenge' begynder at vinde. Jeg er lidt frustreret over, at disse unge fonde kommer ind og vinder alt som vores yndlings-sociale mediekommentator Thomas De Gendt.

Det var faktisk et rent belgisk podium med 2. og 3. plads til henholdsvis Campenaerts og Wellens. Og hvis du havde brug for mere bevis for, at cyclocross-kørere kan udføre roadies i verdensklasse, var Telenet Fidea Lions 'belgiske Toon Aerts på 4. plads - Aerts er sandsynligvis den nærmeste rival til van Aert og van der Poel i cyclocross lige nu, men jeg er i modsætning til dem , han synes ikke at have lyst til at konvertere på fuld tid på gaden, han kan bare lide at bruge Itas som en træning. Nogle mennesker har bare for meget talent.

Ovo Energy Women's Tour i Storbritannien var det næste stop på Women's World Tour, nu op til seks dage, der strækker sig 790 kilometer og slutter med to episke dage i de walisiske bjerge. Nogle af de bedste klatrere valgte at springe løbet over som forberedelse til den kommende Giro Rosa, men vi havde blandt andet Vos, Moolman Pasio, Deignan og Longo Borg hini. Trin et sluttede i en sprint, vundet af Jolien D'Hoore, der også vandt åbningsdagen sidste år, Trin to ville have set underligt ud for mange og muligvis en, som ryttere skulle være meget opmærksomme på.

Kent Cyclopark er en af ​​Storbritanniens specialbyggede lukkede cykelstier, der var vært for de britiske cyklocrossmestre tilbage i januar, Marianne Vos viste sine evner med en cyklocross-lignende cykelbytte, der kom ind i en af ​​inter-sprint omgange, meget glat og imponerende! Hun fortsatte med at surfe hver eneste føring, og selvom hun var i boks i slutningen, havde hun ikke brug for en anden invitation, da et hul åbnede foran hende og i sin varemærkeform fik hun sin 350. karrieregevinst på tværs af alle discipliner og dermed lederne og pointtrøjerne. Højden blev straks efterfulgt af en lav, men da der var et stort nedbrud her og mange andre den næste dag. Faktisk var styrtet så alvorligt, at løbets arrangører tog beslutningen om at neutralisere løbet, mens de sårede blev taget hånd om.

Desværre var det slutningen af ​​vejen for Marianne, som måtte opgive løbet med 8 andre. Da det genoptog, fordoblede Jolien D'Hoore sig til endnu en sejr. Den fjerde etape var den første bakkefinish nogensinde i løbet af løbet.

Et angreb fra Elisa Longo Borghini over toppen af ​​den første opstigning af mål ryddede en farlig gruppe, der også omfattede Kasia Niewiadoma, Deignan og den tyske mester Lianne Lippert i stigningen af ​​Canyon SRAM, den polske startede sin kamp for den ære, hun fortjente inden Lippert accepterede. De to hårdeste etaper i racinghistorien var dog stadig foran. Den næstsidste etape havde to stigninger i kategori 1 og en hel del ukategoriserede stigninger.

Et første angreb blev fanget på den anden kat 1 i Epynt. Lizzie Deignan var den næste rytter, der blev fanget og modvirket af Niewiadoma, hvor Elisa Longo Borghini sluttede sig til dem. Niewiadoma var i brand, og selvom Deignan måtte grave dybt for at blive hos dem, viste hun, at hun virkelig var tilbage på sit bedste ved at vinde sin første sejr siden hendes 2017 for at få en baby.

Det var forståeligt nok en følelsesladet sejr, som denne artikel fra Trek Segafredo viser. Imidlertid var hendes føring over Niewiadoma i GC så lille som det bliver, et eneste sekund !! Du kunne ikke bede om et mere spændende scenario for den sidste fase. På denne sidste etape gik en gruppe på elleve ryttere tidligt, inklusive Deignans holdkammerat Ellen Van Dijk og Niewiadomas loyale løjtnant Hannah Barnes, fordelen for Trek var, at de fejede bonussekunderne væk på den første sprint.

Det var dog sammen igen i anden sprint, hvor det tog Deignan et sekund at fordoble sin fordel. Et sent angreb fra Nadia Quagliotto fra Ale Cipollini og Mitchelton Scotts Grace Brown blev fanget, da pelotonet nåede de sidste miles ved Pembrey Country Park, målstregen på Welsh Cyclingsowns specialbyggede cykelbane. De kæmpede for overherredømme i toppen, men i en teknisk afslutning var ChristineMajerus majestætisk i sin føring og leverede holdkammerat Amy Pieters til sin tredje sejr i karrieren på OVO Energy Women's Tour, hvor hun fik sin anden samlede sejr og signaliserede, at hun vendte tilbage til toppen.

Hun slutter sig til en gruppe elitemødre som Kristen Armstrong, Marta Bastianelli, Dame Sarah Storey og Laura Kenny - dejlige Lizzie! Med Froome pauset indtil videre vil den form, som Geraint Thomas og Egan Bernalare ved Tour de Suisse være endnu mere interessant. 9-dages løbet startede med en kort tidsprøve lørdag. På grund af regnprognosen for sidste del af etappen forlod de fleste racerfavoritter tidligt.

Til sidst var top 5 kun med 5 sekunders mellemrum, verdensmester RohanDennis i tidskørsel vandt sejren med en brøkdel af et sekund foran Maciej Bodnar fra Bora Hansgrohe. Af GC-favoritterne var det Thomas, der kørte hjem den 13. juni, 6 sekunder foran sin holdkammerat Bernal. På gårsdagens anden etape stormede Luis Leon Senchez fremrykket.

Spanieren angreb 11 km fra mål og formåede at holde 6 sekunder, da han krydsede målstregen og Astanas 28. sejr i sæsonen. Bag Sagan vandt massesprint, men vi havde også en ny frontløber, KasperAsgreen fra Deceuninck Quickstep, takket være nogle bonussekunder, han havde tidligere på scenen. Løbet fortsætter indtil søndag, og U23 Giro d'Italia finder i øjeblikket sted, et løb, der ofte giver en god indikation af, hvem der vil skinne i pro ranks i de kommende år.

Det kunne ikke være bedre for Team GB, de første tre etaper. Ethan Haytor vandt prologen og etape 1. En tidligere verdensmester på banen, jeg tror, ​​vi kan forvente, at han bliver pro næste år.

Derefter blev etape 2 vundet i en massesprint af den 21-årige Matthew Walls, men dette løb sluttede i går på etape 4, som omfattede 5 sektorer af ruten på grusvejene i Strade Bianche. Der krydsede italieneren Fabio Mazzucco målstregen mere end et minut foran alle andre og vandt trøje fra frontløberen Mazzucco solo, og han så ikke tilbage. Løbet varer indtil søndag, men med dagens og morgendagens bjergankomster kan du forvente en stor omvæltning i GC-ugen, vi er de sidste med resten af ​​Tour de Suisse, Baby-Giro, Tour de Slovénie og Route d 'Occitanie Forberedende løb til Tour de France-rytterne, tilbage I mellemtiden, for mere indhold, klik her for at se den fulde amerikanske Gravel Ride - Si med cyclocrosslegende og GCN-nybegynder Jeremy Powers i en artikel, som du kan se nedenfor kan finde.

Hvem forårsagede Tour de France-nedbruddet?

Men forTurFor at blive en succes skal du respektere sikkerhedenafrytterne! Detnedbrud forårsagetved tilskuerens tegn var bare den førsteafåbnings dag. Den tyske cyklist Jasha Suetterlin var den første rytter, der forlod løbet efterkrakog et sekundulykkebragt flere andre ned, rapporterer Reuters.06.29.2021

Hvem bærer den hvide trøje i Tour de France?

Dethvid trøje, eller maillot blanc, går til lederen af ​​den generelle klassifikation, der er 25 år eller derunder (den 1. januar i det givne løbsår). Enkelt sagt går det til den bedste unge rytter med den laveste samlede tid. For unge, ambitiøse allroundere i løbet, der vinderhvid trøjeer som at vinde gul.06.21.2021

Popper cyklister sig selv?

I dag vil elite atleter bareskub deres bukserog fortsæt videre. Husk, hvad der sker, hvornårcyklisterer tvunget tilskub deres bukser. Professionelle konkurrerer til det punkt, at deres krop er ud over stresset, det føles som om det er døende.07.21.2015

cyklist barberer ben

Lever cyklister længere?

De, der regelmæssigt cyklede, sagde, at de skulle arbejdeleve længere. dem, der brugte cyklen som transport til arbejde, oplevede en lavere dødelighed selv efter justering for fritids fysisk aktivitet De, dergjordeikke cykle til arbejde oplevede en 39% højere dødelighed end dem, dergjorde.12.31.2018

Hvilket cykelteam kører Chris Froome for?

ChristopherCliveFroome, OBE (født 20. maj 1985) er en britisk vejracercyklist, der i øjeblikketforlystelserfor UCI WorldTeam Israel Start-Up Nation.

Hvorfor er Chris Froome ikke i Tour de France?

Chris Froomevender tilbage tilTour de Francefor første gang i tre år som kaptajn for Israel Start-Up Nation team.Froome, fire gange mesteren, gik glip af de sidste to udgaver af løbet efter et rædselnedbrud, der truede med at afslutte hans karriere.femten. 2021.

Hvornår trak Chris Froome sig tilbage fra Tour de France?

I Tour de France 2014 trak han sig tilbage efter flere nedbrud. I 2015 vandt han sit andet Critérium du Dauphiné og sin anden Tour de France. Han vandt en tredje Tour de France i 2016 og blev den første mand siden Miguel Induráin i 1995, der med succes forsvarede sin titel.

Hvornår blev Chris Froome gift og havde en søn?

Froome og Cound flyttede sammen til Monaco i 2011 og forlovede sig i marts 2013. Parret blev gift i november 2014 og havde den 14. december 2015 deres første barn, en søn ved navn Kellan. Froome dedikerede sin Tour de France-sejr i 2013 til sin mor, der døde af kræft fem uger før sin Tour-debut i 2008.

Hvorfor blev Chris Froome tvunget til at løbe op ad Mont Ventoux?

Tour de France: Chris Froome tvunget til at køre Mont Ventoux op efter styrtet. Læs mere om deling. Storbritanniens Chris Froome blev tvunget til at løbe uden en cykel efter et sammenstød med en motorcykel på et af de mest ikoniske stigninger i Tour de France.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Fransk held og lykke charms - hvordan man løser

Hvad er de 7 heldige charms? Føler du dig heldig? 7 historiske held og lykke charms forklaret Firkløver. Ifølge legenden går firkløverets held tilbage til Eva, som angiveligt bar en ud af Edens Have. Hestesko. Lommelygter. Kaninfod. Farven grøn. Nummeret syv. Penny.9. 2016.

Pakke velkomstpakke 2017 - praktisk løsning

Hvad er inkluderet i parabol velkomstpakke? Hvad angår kanaludvalg, tilbyder Dish Welcome Pack 40+ kanaler Dish Welcome Pack (ca. $ 19,99 / måned) TLC.RT.ICTV.Epic.Discovery Family.CCTV NEWS.MSNBC.The History Channel.1. 2021.

Betal for at spille tyveri - bæredygtige løsninger

Hvor mange penge tjener du på 99 tyverier? Den første er en smule mere en pengeindtjeningsmetode, og du kan gøre dig selv omkring 50 000 100 000 GP i timen ved at gøre dette. Det er tyveri fra mesterlandmændene. Det bedste sted at gøre dette ville enten være i Ardougne nær landbrugsområdet eller i Draynor Village. Du får ca. 20.000 25.000 XP i timen. 26.10.2020

Gennemsnitligt tempo for halvmaraton - hvordan man løser

Hvad er et godt tempo for en halv maraton? At køre en sub 2 time eller 1:59:59 halvmaraton betyder at opretholde et gennemsnitligt tempo på 9:09 minutter pr. Mil, hvilket betragtes som en respektabel halvmaraton tid blandt løbere. Meget konkurrencedygtige løbere sigter mod hårdere mål som en halvmaraton på 1 time og 30 minutter (6:51 minutter pr. Kilometer tempo eller hurtigere).

Platform hamstring dias - svar på problemerne

Hvordan laver man en hamstring dias? Trin 1: Læg på ryggen med dine ben udstrakte og placer en møbelglider under hver hæl. Hold dine skuldre og hoved presset ned i gulvet, mens du kører dine hæle ned og dine gluter op, så din røv, lænd og ben kommer op fra gulvet.

Tænder gør ondt, når du løber eller hopper - hvordan man beslutter

Hvorfor gør min tand ondt, når jeg hopper eller løber? En af de mest almindelige årsager til tandpine er følsomhed. Når du går eller løber, passerer luft gennem din mund; ekstrem følsomhed udløser tandpine. Så sammen med at spise og drikke varme og kolde ting er luften også en årsag til følsomhed og forårsager smerte.