Vigtigste > Tour De France > Tour de france gear - enkle svar på spørgsmål

Tour de france gear - enkle svar på spørgsmål

Har cyklerne i Tour de France gear?

Resumé. Dagens pro-racerkørere er udstyret med udstyr, der er langt bedre end 10-20 år siden, men det er rækkevidden afgearatharværet den mest interessante tendens som gruppesætharudviklet sig. Som antallet af tandhjulharøget, dengearrækkeviddeharøget.22. 2019.



Professionel cykling har ændret sig på mange, mange måder i løbet af de sidste par årtier. Og et subtilt, men alligevel vigtigt aspekt er de udvekslingsforhold, der bruges af chaufførerne af Katusha Alpecin-teambilen. Du kan se ved, at det er stablet der fuld af smukke røde holdcykler.

I dette lille skab har vi et udvalg af kassetterne; så baghjulene, der er tilgængelige for førerne, ville ikke have været det halve valg. Chaufførerne ville have brugt enten en 11-21 eller en 11-23. I ekstreme tilfælde måske en 11-25.

Så mange gear alle meget tæt på hinanden. Nu er den mindste kassette her imidlertid 11-25. Så har de 11-26, 11-28, som de bruger de fleste dage, derefter 11-30, og endda fire 11-32 patroner heroppe, der for det meste er forbeholdt Tony Martin, der kan lide at bruge alt i sin dag på at køre rundt i den store klinge .



Så det virker lidt underligt, gør det ikke, da vejene ikke bliver stejlere, cykelteknologien er blevet bedre, kørerne sænker ikke meget, hvis overhovedet, men deres gear er blevet lettere. Jeg tror, ​​vi er nødt til at stille et par spørgsmål. Jason er en tidligere professionel cyklist og du “Jeg har været en teamforbindelse for SRAM i 10 år? Så du var den type, der broede kløften mellem hold og fabrik - Præcis, ja - Okay, så du er ret godt placeret til at kommentere gearudvalget og gearvalget ændret i de sidste par årtier - jeg håber det, ja . - Okay, hvorfor ser vi dette skift? Hvis du tilgiver ordspillet! - Ja, jeg tror, ​​vi ser bestemt, hvordan 11-25 var standardkassetten for 10 år siden.

De kørte alle og bjergetaper i turen, de ville gå til 26, mens i dag bliver en 26 eller endda 28 en go-to-kassette, og i bjergetaperne vil de gå 30 eller 32 '. Men på samme tid kan du se, at du kører større kæderinge hele tiden på de flade etaper, så gearområdet generelt generelt kun udvides - og det blev derfor udvidet. Er det en anmodning fra hold, som du derefter opfylder, eller er det et tilfælde, hvor ryttere bruger kompakte kædesæt og kun drager fordel af større gearforhold i bjergene, så de ikke kører, og det er det, der driver det, de bruger Brug hold? - Nej, jeg mener, vi giver dybest set holdene, hvad de mest gerne vil bruge af vores tilbud, og WiFLi-bagskifteren, der giver dem mulighed for at gå op til et 32-tands gear giver dem virkelig fleksibiliteten til at køre cykel i det hele tur, og alt hvad du skal gøre er at skifte kassette.

Med Compact behøver du ikke gøre det, og det forenkler stort set hele dit liv. Men hvorfor gør du det overhovedet? Fakta at kadence øges så hurtigt folk træder, eller er de bare lidt langsommere? Jeg mener, jeg tror ikke det er tilfældet. - Jeg tror, ​​at kørerne går lidt langsommere op ad bakke, jeg tror, ​​at motorcyklerne sandsynligvis går hurtigere på fladen, hvad enten det er fordelene ved bedre træning og meget bedre aerodynamik på cyklen end for 10 år siden, for 20 år siden, men hvis man ser ud på artikler fra 70'erne kan du virkelig se, at de gør meget af disse ting, og i dag ved du, rigtig dejligt at sparke op ad bakkerne.



Så hele cykelstilen har ændret sig, tror jeg. Bare fordi

Nu har du mulighed for at køre disse gear. Fyrene i 70'erne og 80'erne og endda begyndelsen af ​​90'erne havde aldrig den mulighed - Nu har Katusha-mekanikerne fortalt mig, at Tony Martin er den største fan af en 11-32 kassette. Nu er han sandsynligvis en af ​​de stærkeste kørere i pelotonet.

Og hvorfor kører en fyr som Tony 11-32 fordi 32 er en stor kassette, ikke? - Absolut, men han har for eksempel en 58 kædehjul på sin cykel - okay, fair nok - så han kan virkelig køre den store kædehjul med 32 kassetten næsten hele tiden, og du ved, det er hans mål. Hvis det går hurtigt ned ad bakke, har han det rigtige gear til at komme ned til sandsynligvis 75, 80 Ks i timen og stadig pedal, men ikke blive helt snoet eller drejet rundt - så som du siger, det er faktisk en del af let kun at være i stand til blive længere i den store klinge og derfor slet ikke behøver at bruge den lille ring? - Absolut. Jeg mener, især når du har så store kæder, har du et stort hul mellem den store kædehjul og den lille kædehjul, så de vil helt sikkert blive i den store kædehjul så længe som muligt - så rytterne er mere bekymrede over det interesseret ved at redde deres ben og forårsage dem så lidt skade som muligt, så de kan være friskere i slutningen af ​​et tre ugers løb.



Men teknologi har også spillet en nøglerolle, så lad os se på en af ​​Katusha-skufferne her. Nå, dette er en SRAM eTap bagskifter, og det er, som du kan se, en bagskifter med mellemstor bur lidt længere, og det er også, hvad de kalder WiFLi, og hvad det gør er i Det betyder effektivt, at denne bagskifter kan boltes til cyklen året rundt, og mekanikken kan let skifte mellem 11-25 kassetter og 11-32. Det betyder, at der ikke kræves nogen ekstra indsats, og en 11-28 kunne have byttet en helt ny bageste trekant og endda en ny kæde for at gøre det lidt længere.

Så det er teknologiske fremskridt som WiFL, der faktisk tillod ryttere at gå let på deres ben, bruge mere passende gear og derefter gå hurtigere. Nu bruger holdet stadig såkaldte short-cage derailleurs, som denne. Du kan se, at det er meget mindre til sammenligning.

Men kun effektiv til tidsprøvecykler, hvor du kan være sikker på, at rytterne ikke har brug for rigtig lette gear, fordi du ikke ofte klatrer super stejle bakker i løbet af tidsprøven. Det er derfor, det stadig er der. Nå, det har forhåbentlig kaster lys over udviklingen af ​​gearkasser i Pro Peloton; en blanding af rytterpræferencer, der kræver lavere gear for hurtigere stigningshastigheder, og parret den derefter med teknologisk udvikling af komponenter som SRAM WiFLi.

For at gøre dette skal du bare klikke på kloden og derefter, hvis du vil have lidt mere indhold, hvorfor ikke se Tony Martins TT-cykel med denne monsterkædehjul med 58 tænder.

Er der nogen, der døde i Tour de France?

Et forfærdeligt nedbrud påTuri 1995 forårsagede den italienske Fabio Casartelli et fatalt fald under nedstigningen af ​​oberstfraPortet d'Aspet. Casartelli ramte hovedet på en stang; i det øjeblik, han ikke havde hjelm på. Handødepå vej til hospitalet, kun 24 år gammel.

Hvis du ser nøje på denne rytterpakke i Tour de France, vil du se nogle af de bedste cyklister i verden. Du er tilbage her. De holder op, men hviler også, mens deres holdkammerater foran gør det meste af arbejdet.

Denne teknik kaldes drafting, og det hjælper dem med at overleve tre ugers løb i Frankrig. Men kun på disse sektioner af ruten gør dyb tegning virkelig en forskel: de lange, flade og kuperede etaper. I sidste ende når disse chauffører faser, hvor de ikke kan stole på andre.

Du skal stole på din egen styrke og udholdenhed for at vinde løbet. Det sker her på klemmerne. De er de mest brutale og spændende dele af løbet og gør Tour de France til den mest berømte cykeltur i verden

Tour de France begyndte som et desperat forsøg på at få flere eksemplarer af sportsavisen L. til salg. Avisen kæmpede, så i 1903 organiserede dens redaktør, Henri Desgranges, et 19-dages 2.400 kilometer cykelløb over hele landet.

Det blev en sådan succes, at L'Auto gjorde det til en årlig begivenhed. År efter år tilføjede de nye ruter for at gøre turen mere udfordrende og interessant for folk. I 1908 var L'Autos salg mere end fordoblet.

I 1910 foreslog Alphonse Steines, en af ​​Desgranges 'forfattere, at tilføje et nyt twist til ruten: tourmalet. Det var en brutal 19 kilometer stigning med en højde på 1400 meter til toppen. For at se om dette overhovedet var muligt, hoppede Steines ind i sin bil for at klatre.

Han kørte op, men hans bil sad fast i sneen, led af hypotermi og døde næsten. Ikke desto mindre sendte han et telegram, der lyder: Tourmalet er krydset. Meget god vej. helt acceptabel.

Tourmalet fik sin debut på Touren i 1910. Den franske cyklist Octave Lapize var den første, der med succes klatrede op. Men han måtte gå nogle dele op og var kendt for at kalde embedsmændene snigmordere, da han nåede topmødet.

Men han vandt hele turen, og hans statue blev placeret oven på tourmalet. Siden da har stigninger været en integreret del af Tour deFrance. I år består ruten af ​​21 etaper over 23 dage.

Det har 30 store stigninger; syv af dem hører til den sværeste kategori på turen. Herunder Tourmalet, der er der for 86. gang. Mere end nogen anden stigning i turens historie.

På disse stigninger vil turen i sidste ende blive vundet eller tabt. Dette er de lange, flade og kuperede etaper, der normalt er omkring 200 kilometer. Her kører cyklister sammen i en formation kaldet et peloton.

Det gør det muligt for cyklister at spare energi ved at sidde bag en anden rytter eller køre slipstream. Ved høje hastigheder bruger chauffører det meste af deres energi til at sparke mod vindmodstand. Men når en chauffør forbliver tæt bag en anden, er du beskyttet mod meget af det.

Dette gør det lettere at træde i pedalerne, og du kan holde trit med kørerne foran. For at måle dette skal du se på, hvor meget kraft en cyklist genererer. Her på toppen af ​​pelotonet producerer en Tour de France-rytter mindst 300 watt.

Jeg sprang på en cykel for at se, hvordan det føles, og kun to kilometer ved 300 watt var virkelig rigtig hård. Til sammenligning: hvis en chauffør er bag fronten i pelotonet, behøver han kun generere omkring 240 watt for at bevæge sig i samme hastighed. At holde 240 watt i to kilometer føltes bemærkelsesværdigt lettere.

Selvom disse to måske afslutter en 200 kilometer flad etape på samme tid, vil den ene være betydeligt mindre træt end den anden. Derfor kan du se nogle af de bedste chauffører på turen herhen. De samler deres holdkammerater, hvis job det nu er at udføre det hårde arbejde, så den bedste cyklist på holdet får hvile for den hårdeste del, bjergene.

Hvor de skal være alene. Efterhånden som pelotonet begynder at træde op ad bakke, sænkes det. I denne fase handler løbet mindre om at bekæmpe vindmodstand end tyngdekraften, hvilket påvirker alle førere i pelotonet ens.

Så nu er hver chauffør nødt til at udøve en ekstraordinær mængde kraft foran og bag for at holde trit. I 2010 kom den danske cyklist Chris Anker Sorensen til tops i Tourmalet-stigningen. 'Se på Chris Anker Sorenesens ansigt.

Han distribuerede smerten i forenden. Som leder dikterede han tempoet i hele gruppen. Denne graf viser hans præstation ved den sidste stigning.

Han havde et gennemsnit på 415 watt i over 11 minutter. '... ansigtet til Chris Anker Sorensen nu, der virkelig uddeler smerten.

Og her nåede det utrolige 590 watt. 'God kørsel fra Chris Anker Sorenson, men hvor længe kan han holde det op?' Se nu på den amerikanske cyklist Chris Horner. Selvom han var flere stillinger bag Sorenson, var hans præstation næsten den samme.

Jo hurtigere Sorenson klatrede, jo sværere var det for resten af ​​pelotonet at følge med. Og så begyndte formationen at bryde op, da svagere ryttere kom bagud. Dette er øjeblikket i løbet, hvor Tourens bedste kørere skifter fra træk til deres egen styrke for at komme videre.

Andy Schleck angreb endelig, og Alberto Contador rejste med ham. Løbet kollapser bag dem som to af de bedste kørere her: Andy Schleck fra Luxembourg og Alberto Contador fra Spanien, der rullede ud bag på pelotonet under de lange flade etaper. Men her er de halvvejs op ad Tourmalet og begiver sig ud til sejr. i de sidste otte kilometer skal alle generere langt over 400 watt.

Contador i den gule trøje var den samlede leder af Tour de France, men kun otte sekunder foran. For det andet er Schleck, der ville forsøge at miste ham på denne stigning. 'Andy Schleck kører som en mand besat' Det gik hoved mod hoved helt op til toppen

Schleck er til højre. Kontador! Schleck vinder! Contador kommer på andenpladsen! Schleck kastede næsten Contador ud på toppen af ​​Tourmalet for at vinde etappen. Men da han ikke mistede det, beholdt Contador sin samlede føring og vandt Tour de France.

Denne type drama er kun mulig i bjergene, og dette års rute gør stigninger særligt vigtige. Årets turné kaldes historiens højeste på grund af de mange stigninger på tre uger. Der er syv stigninger på bare en dag.

Selv efter mere end to uger i løbet klatrer rytterne til 2.770 meter over havets overflade, hvor den tynde luft gør klatringen endnu vanskeligere. Det gør Tour de France til det mest anstrengende og prestigefyldte løb i denne sport. Vinderen er ikke kun den stærkeste rytter, men den, der kan udholde mest smerte, og som i sidste ende har det, der kræves for at erobre bjergene.

Hvad er den mest populære cykel i Tour de France?

Wilier Zero SLR

Det er gratis og understøtter kanalen. Lad os komme i gang. (Dramatisk musik) Vi kunne ikke oprette en hotteste cykelliste på dette års tur uden dette, den helt nye Cannondale SuperSix EVO, den nye forbedrede aero-version af den tidligere EVO.

Og dette ejes af Rigoberto Uran fra EF Education First-holdet. Og det er første gang, jeg har set denne cykel i disse specielle farver. Så det har EF-farverne på sig og en slags lilla fade finish med lidt lyserød i, hvilket er lidt dejligt.

Og det går rigtig godt med de brune sidevægge. Nå, interessant er denne cykel tilgængelig i både fælgen og disken til EF-holdet. Og måske mere interessant var der lidt kløft mellem chaufførerne.

De blev tilbudt begge, nogle af chaufførerne, halvdelen af ​​holdet, jeg tror, ​​at fire af dem var åbne for skivebremseversionen, og den anden halvdel af holdet sagde: 'Nej, jeg vil have fælgbremsversionen.' Uanset hvad, ret interessant, da mekanikerne tror, ​​at de kan få begge cykler op til UCI-vægtgrænsen på 6,8 kg.

Jeg vejede denne, den kommer ind på knap 6,9 kg, hvilket jeg formoder er med vilje, bare hvis UCI-skalaen er slået fra. Men faktisk en meget varm cykel.

Luft og lys? Du kan ikke køre de sejeste cykler i Tour de France og være opmærksom på, at der er en af ​​Peter Sagan på den. Dette er den specialiserede S-Works Venge, som han vil bruge på de fladere etaper i Tour de France, selvom han selvfølgelig har adgang til den lettere vægt samt asfalt. Nu starter Sagan den første vej for første gang i etaper af Tour de France i normale Boro Hansgrohe-tøj, men her med regnbuebåndene omkring ærmerne.

Og det er fordi han ikke længere er verdensmester og heller ikke længere nationalmester. Men det betyder ikke, at han selvfølgelig ikke har en vane med at cykle. Borte er den grønne glitter fra sidste år, Jon Cannings viste dig i en pro-cykelartikel, i er en lidt mere subtil glitter over toppen af ​​gråt, der falmer ind i den matgrå, du ser ovenfor og kommer igennem her. Her er hans navn på toppen rør, der er hans initialer på forsiden af ​​det øverste rør.

Og på indersiden af ​​kædelængden her har han sin liste over verdensmesterskabssejre. Tre naturligvis i øjeblikket, at han har vundet i fortløbende år. Den første var i Richmond i 2015, derefter i Doha i 2016 og endelig i Bergen i 2017.

Gad vide, hvornår den næste bliver. Sandsynligvis ikke for langt væk. (optimistisk musik) - En af de hotteste cykler til mig på dette års Touris helt sikkert Aleja ndro Valverde's CustomCanyon Ultimate CF SLX.

Og det er skik, fordi det er malet for at fejre hans sejr ved UCI World Road Race Championships i Innsbruck. Han er den nuværende verdensmester, og vi har regnbåndsbånd på hans ramme og dette smukke guld på det øverste rør her, der er masser af andre seje regnbuefunktioner, så på hjulene har du regnbue detaljer, selv på hans Fizik Antares sadel har vi lille regnbue bånd. Men min personlige favorit er regnbue-topbåndet på Lizard Skins-styretapen.

Det er virkelig sejt, det ser godt ud. Valverde bruger også det samme Canyon cockpit med 120 stængler og 41 centimeter styr som mig. Jeg mener grundlæggende, jeg er Valverde, ikke? (Joy Music) - Jeg er næsten sikker på, at dette vil være den letteste af alle de cykler, som vi har i denne særlige artikel, fordi den i øjeblikket vejer 6,66 kg, hvilket er langt under UCI's mindste vægtgrænse.

Det er den helt nye Pinarello Dogma F12 X-Light, der tilhører Colombi en klatring sensationEgan Bernal fra INEOS teamet. Pinarello formåede at reducere vægten af ​​dette rammesæt med 60 gram fra standard F12, og det er fordi de brugte T1100G 1K luftfart carbonstof, som du kan finde ud af alt om, når jeg kommer ud med denne som en pro-cykel i en fremtidig artikel. Interessant nok har Gary Blem, chefmekanikeren hos Team INEOS, sagt, at de ikke kunstigt vil indlæse denne cykel for at få den ned til det mindst 6,8 kg, bare skift et par af komponenterne ud, indtil tiden kommer, måske er de en flaske buret lidt tungere eller endda skruerne på sædeklemmen her.

Det var også interessant, at de vejede 6,85 kg. Der er en god grund til det, de bekymrer sig om en uoverensstemmelse mellem deres egne skalaer og dem, UCI vil bruge til at måle cyklen inden starten af ​​et løb. (optimistisk musik) - Dette er Colnago V2-r fra Dan Martin fra UAE Team Emir ates.

Nå dette er en vildledende varm cykel. Jeg siger vildledende varmt, fordi denne V2-r ikke ligner nogen anden. Nå, det er som en anden.

Det er 200 gram lettere end standard V2-fælgen, kun Fabio Aru og Dan Martin har denne superlette version. Og som et resultat vejede holdmekanikeren 6,8 kg.

Selvom det i øjeblikket ikke er i 6,8 kg-tilstand, da det har clincher-dæk med slangeløse dæk på, og Dan vil køre disse på de fladere etaper, fordi de er mere aerodynamiske, og dækkene har lavere rullemodstand. Men når han kører ind i bjergene, går de rørformede dæk, og det går direkte til 6,8 UCI-grænsen.

Meget fint. (anspændt musik) Super hot bike, dette er den helt nye Scott Addict RCof teamleder for Mitchelton-Scott, Adam Yates, og jeg siger helt ny, for det er bogstaveligt talt helt nyt, han har lige fået fat i det og han fik det ikke rigtig kørt eller kørt endnu. Og det er også den helt nye Scott Addict.

Så den nye Scott Addict havde en makeover. Som mange af de klatringcykler, vi ser, er det blevet aerodynamisk. Så vi har de sænkede sædeophold, den D-formede sadelpind, aero-rørprofilerne.

Og dette virkelig smarte aero-cockpit. Og alle kabler er fuldt integreret her, du kan bare sige, 'Jeg kan slet ikke se kablerne. Så du forestiller dig, at vinden gør det meget glat.

Og det er først nu, at skivebremsen er væk. Den forrige var fælge og skive, men nu kun skivebremser. Alligevel synes jeg det er helt fantastisk.

Det er i øjeblikket i en slags flad scene-tilstand, vi har de dybere 60-hjul og en 11-25 smal gearkassette. Men du kan forvente, at Adam bytter det ud til fladere hjul og en større kassette, når han først er kommet i bjergene, jeg nød dette udseende og nød nogle af de hotteste pro-cykler her på turen. Og hvis du vil se nærmere på en af ​​cyklerne i denne artikel, har vi fulde pro-cykelartikler, der enten er tilgængelige nu, eller de vil være i den nærmeste fremtid, og når du får en af ​​de fantastiske GCN Alpe d'Huez t -skjorter til at røre komplet med Dutch Corner der, tjek det ud, og du har held.

De fås i GCN-butikken. Du kan klikke her nedenfor. Gå nu.

Farvel!

Hvad er en 11 28 kassette?

I øjeblikket er den mest almindelige gearopsætning på nye racercykler et 50/34 kædesæt med enelleve-28 kassette. Dette betyder, at den store og lille kædehjul har henholdsvis 50 og 34 tænder ogkassettemindste tandhjul harellevetænder og dens største tandhjul har28tænder.31. 2019.

Hvilket gruppesæt bruger profferne?

Udstyrssponsorerne forbliver de samme, men Specialized leverer S-Works Tarmac SL7.Gruppesætkommer fra SRAM Red eTap AXS 12 hastighed med Quarq effektmålere og Zipp hjul. Tidligere Team Sunweb, DSM er et nyt navn til 2021, der overtager mænds og kvindes hold.

Popper cyklister sig selv?

I dag vil elite atleter bareskub deres bukserog fortsæt videre. Husk, hvad der sker, hvornårcyklisterer tvunget tilskub deres bukser. Professionelle konkurrerer til det punkt, at deres krop er ud over stresset, det føles som om det er døende.enogtyve . 2015.

Lever cyklister længere?

De, der regelmæssigt cyklede, sagde, at de skulle arbejdeleve længere. dem, der brugte cyklen som transport til arbejde, oplevede en lavere dødelighed selv efter justering for fritids fysisk aktivitet De, dergjordeikke cykle til arbejde oplevede en 39% højere dødelighed end dem, dergjorde.

Hvad er et peloton værd?

Siden lanceringen i 2012,Platonhar solgt mere end 400.000 cykler og samlet mere end 1 million medlemmer, hvilket hjælper med at forklare, hvorfor virksomheden erværdianslået 4 milliarder dollars.

Hvor meget koster en Tour de France cykel?

Selvfølgelig tilpasser hver rytter sincykelafhængigt af forholdene og hans egne præferencer, men lad os se på de komponenter og funktioner, der er inkluderet i forbrugermodellen, der udgør op til de kæmpestore $ 11.500pristag.

kort adduktorstræk

Hvad er en 11-32 kassette?

Bagsidenkassetteerellevefartelleve-32. Dette betyder, at der erellevetandhjul lige fraellevetænder op til32tænder (de nøjagtige tandhjul erelleve/ 12/13/14/16/18/20/22/25/28 /32). Kombinationen af ​​din valgte kædehjul og tandhjul bestemmer gearforholdet.

Hvorfor er der flere gear på Tour de France?

Efterhånden som antallet af gear er steget, har rækkevidden også været større, idet større kassetter bliver mere og mere almindelige, dels som et svar på raceruter, der bliver stadig sværere, da løbearrangørerne forsøger at finde endnu mere grusomme vilde bjerge for at sende racere op. Hvad bruges der til dette års løb?

Hvilken er den bedste del af Tour de France?

Muligvis en af ​​de største dele af Tour de France, fra gearsiden, er, at vi får tre hele uger til at besætte minutiøsiteten af ​​alt det udstyr, der bruges, og de specielle hacks og tilpasninger, som ryttere og mekanikere gør for at få deres udstyr Perfekt.

Hvilken slags cykler bruges i Tour de France?

Men et par mærker som Cannondale, Scott, Wilier og Pinarello opdaterede cykler i deres lineups, der tidligere blev betragtet som klatringcykler. Efter Specialists føring har selv cykler, der er lavet til flyvevægtbestigere, en vis aerodynamisk optimering. Generelt ser vi en gradvis konvergens af aero- og lette cykler.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

World Cycling League - varige løsninger

Er der en pro-cykelliga? Der er en fantastisk mulighed for at udnytte det sande underholdning og økonomiske potentiale ved mænds professionelle cykling og gøre det til en moderne sportsliga i det 21. århundrede. 2015.

Cykelsaltabletter - levedygtige løsninger

Er salt godt til cykling? Tilsætning af salt til sportsdrikke kan forbedre ydeevnen, antyder forskning. Forskere i Spanien har fundet ud af, at atleter, der supplerer deres elektrolytdrikke med ekstra salt, klarer sig bedre i udholdenhedsbegivenheder end dem, der er afhængige af drikkevarer alene til rehydrering. г.

Tips til cykeltræning - den ultimative guide

Hvor mange timer om ugen skal jeg cykle til træning? Pro-cyklister kører ofte 20-30 timer om ugen. Ryttere, der træner til ultramarathonbegivenheder, kan logge endnu mere. Fritidscyklister (kategori 3, 4, 5 og mestre) lægger normalt ca. 10 ugentimer, selvom nogle klarer sig på 5 eller 7 kvalitetstimer, hvis deres begivenheder er korte.

Cykel-verdensmesterskab - enkle svar på spørgsmål

Hvem er den nuværende verdensmester i cykling? Den nuværende mandlige mester er den italienske rytter Filippo Ganna, der vandt 2020-begivenheden.

Castelli cykeltrøje - almindelige svar

Er Castelli et godt cykelmærke? Hvis der er et tøjmærke i RCUK100, der ikke behøver nogen introduktion, er det sandsynligvis Castelli. De har lavet kvalitetscykelsæt i længere tid end næsten alle i spillet, og nogle af de stykker, de har bragt ud i løbet af de sidste par år, har banet vejen for helt nye kategorier af udstyr.

Box hill cycling - omfattende reference

Hvor svært er Box Hill at cykle? Det er en god bjergbestigning 2,5 km i gennemsnit 5%. Det klatrer kun 125 meter, men efter ni opstigninger er det meget testende. Box hill er også populær blandt en bred vifte af cyklister (jeg så en fyr køre sig op på en Brompton foldup). Den konstante gradient er ikke for alvorlig, og du kan tage det i dit eget tempo.