Vigtigste > Tour De France > Tour de france tidsplan 2015 - handlingsorienterede løsninger

Tour de france tidsplan 2015 - handlingsorienterede løsninger

Hvem vandt Tour de France 2015?

2015./



Tour de France er et årligt flertrins cykelløb, der primært finder sted i Frankrig og lejlighedsvis passerer gennem nærliggende lande. Afholdt over 3 uger i juli er det en udmattende test af menneskelig udholdenhed, der spænder over 3.500 km over 21 etaper og en række terræn, for at sætte det i perspektiv, det er omtrent afstanden fra London til Tel Aviv, New York til Las Vegas eller Melbourne, Australien til Perth Racerhistorien går tilbage til 1903, da Géo Lefèvre, en 26-årig cykeljournalist for forsinkelsesportavisen L'Autos, præsenterede ideen til et cykelløb for sin redaktør Henri Desgrange for at promovere avisen og cirkulation at øge. Henri kunne godt lide ideen, og åbningsløbet blev afholdt over 19 dage, fra 1. til 19. juli tiltrak løbet 60 deltagere, som hver delte præmiepengene på 20.000 franc. 6.075 af dem gik til den første turneringsvinder, Maurice Garin.

Garin ankom til Paris næsten 3 timer efter andenpladsen Lucien Pothier. Og næsten 65 timer før den 21. og sidste deltager i mål. Kun 21 ud af 60 kørere sluttede åbningsløbet.

Turens skurrende natur blev tidligt anerkendt. På en måde var løbet mere udmattende end den moderne version. Deltagerne trampede på Frankrigs grusveje dag og nat på cykler med fast gear.

landevejscykel



Den første tur var åben for alle, der ønskede at konkurrere. De fleste af chaufførerne var organiseret i hold. tilsvarende cykelmærker, der tog sig af dem.

De private deltagere blev kaldt 'Touriste Routiers' - turister på gaden. Og de fik lov til at deltage, forudsat at de ikke stillede krav til arrangørerne. Nogle af de mest farverige karakterer på Tours var Touriste Routiers.

Der var ikke plads til enkeltpersoner i Tours efter 1930'erne, og de oprindelige Touriste Routiers forsvandt stort set, selvom nogle blev accepteret i regionale cykelteam grundlagt af Henri Desgrange 2. tur i 1904, blev ridning også opgivet, da det snydede vedholdende og dommerne ikke se rytterne. Dette reducerede den samlede daglige afstand, men fokuset var fortsat på udholdenhed. Desgrange sagde, at hans ideelle løb ville være så hårdt, at kun en kører ville komme til Paris.



Den krævende karakter af løbet fangede offentlighedens fantasi, og løbet har været afholdt årligt siden dens første udgave i 1903, undtagen da det blev afbrudt til 2. verdenskrig. Da turen fik berømmelse og popularitet, blev løbet udvidet, og dets rækkevidde begyndte at udvides over hele kloden, da ryttere deltog i løbet hvert år. I dag er turen en UCI World Tour-begivenhed, hvilket betyder, at de hold, der deltager i løbet, for det meste er UCI-professionelle hold undtagen de hold, som arrangørerne inviterer.

De moderne udgaver af Tour de France består af 21-dages segmenter eller etaper afholdt over en periode på 23 dage. Mens ruten for den moderne Tour de France ændres hvert år, forbliver løbet varigt det samme, hvor den eventuelle vinder er den cyklist med den laveste akkumulerede tid i 3 forskellige typer etappekategorier. Dette inkluderer tidsforsøg.

I hvilken cyklist konkurrerer individuelt mod uret med en aerodynamisk cykel og udstyr. Flade etaper: Normalt høj hastighed? . ? Sektioner gennem det franske landskab.



Og bjergetaper: der omfatter Pyrenæerne og Alperne og udgør den sværeste del af turen. Alle etaper måles op til mål. Kørernes måltid føjes til deres tidligere etappetider.

Føreren med den laveste samlede tid er leder af løbet og har lov til at bære den eftertragtede gule trøje. Dog kan ejeren af ​​den gule trøje skifte under løbet afhængigt af, hvem der fører foran i slutningen af ​​hver etape. Den ultimative vinder er føreren, der tildeles den gule trøje i slutningen af ​​den sidste etape af løbet, der er afholdt hvert år siden 1975 på Champs-Élysées i Paris.

Hvorfor en gul trøje? ”Nå, L'Auto-originalen blev offentliggjort på fed gul avispapir, hvilket giver en måde at promovere avisen i de tidlige dage af racerhistorien. Men den gule trøje, også kendt som 'Maillot Jaune', er ikke den eneste trøje i løbet. Selvom det tiltrækker mest opmærksomhed, da det tildeles den samlede vinder.

Der er andre klassifikationer eller konkurrencer inden for turen. Mest med deres egne karakteristiske trøjer. Den grønne trøje eller 'Maillot Vert' repræsenterer løbets bedste sprintere.

Polka dot jersey identificerer den bedste klatrer i løbet. Den hvide trøje identificerer de bedst placerede i den samlede placering af 25-årige eller yngre. Bortset fra disse karakteristiske trøjer skal rytterne i hvert af de 21 mand hold have den samme trøje.

er suppe sund

Hver holdtrøje bærer logoer fra sponsorer, der betaler chaufførernes løn. Nogle chauffører var specialtrøjer. For eksempel bærer den regerende verdensmester sine holdfarver, men på en social trøje med en vandret farvestribe.

Nationale nuværende vejmestre bærer holdtrøjer i farverne i deres lande. Sammen udgør alle disse ryttere med deres forskellige trøjer et kalejdoskop af bevægelige farver på hjul, der kaldes 'Peloton'. Og det er billedet af pelotonet, der bevæger sig gennem det maleriske franske landskab og bjergene

Regioner, der gør Tour de France til et af de smukkeste sportsbriller i verden. Men pelotonet er ikke kun for godt udseende og tjener et meget vigtigt formål med at spare på rytterens energi. Dette skyldes, at pelotonet reducerer formændring for at ændre form for at tackle medvind, modvind og klare sidevind og vindforskydning.

En strategi kendt som drafting. At køre midt i en veludviklet gruppe eller en peloton-cyklist kan spare op til 40 procent energi. Men turen kan ikke vindes ved at bære de France eller bære en af ​​de eftertragtede farvede trøjer ved blot at køre i pelotonet.

På et tidspunkt er chaufførerne nødt til at bryde sig væk fra flokken, hvis de vil forbedre deres samlede placering i løbet. Når en gruppe opdeles, ændres designstrategien, hvilket resulterer i det, der kaldes en dobbeltstreg. Det er her holdstrategi kan komme i spil.

For eksempel, hvis afvigerne består af ryttere, der stort set består af det samme hold eller et andet hold, ryttere, der ikke scorer trusler mod hinanden, kan de arbejde effektivt sammen for at distancere sig fra peloton og konkurrerende konkurrenter. Imidlertid, hvis afviklerne består af en rytter på et rivaliserende hold eller en trussel i den samlede stilling, kan rytterne arbejde på at bremse dem, undertrykke dem eller forhindre dem. Faktisk er Tour de France en individuel begivenhed i den forstand, at alle trykker på deres egne pedaler for at tackle ruten.

En rytters individuelle triumf er i det mindste til en vis grad resultatet af uselviske holdkammerater. Det er sjældent, at en cyklist vinder en etape uden at anerkende sine holdkammerater, der har gjort det muligt for ham at køre til en triumf i æselarbejdet, hvilket gør det muligt for lederen at trives eller til tider simpelthen at overleve. Dette kan betyde at få vand og forsyninger ud af holdbilen og bære dem rundt.

Eller at skabe en slipstream ved at bruge meget tid i spidsen for pelotonet kan endda betyde at dreje rundt og træde ned ad et bjerg for at få en ramt kollega og få ham tilbage i kamp. Og kan føre til såkaldt revnedannelse. At revne eller ramme væggen er, hvad der sker, når en chauffør er helt udmattet og simpelthen ikke har nogen styrke tilbage til at fortsætte.

Hvis en chauffør knækker, kan han falde dramatisk fra banen, miste værdifuld tid og i nogle tilfælde helt falde ud af løbet. Mange Tour de France-guider har mistet turresultatet dramatisk, primært fordi de knækkede på bjergetappene. Faktisk er de mest spændende øjeblikke i løbet ofte, når to kørere kæmper om den samlede føring i turen, klatrer bjergetaperne, sætter hinanden mentalt og fysisk på prøve og forsøger at tvinge den anden til at knække.

Så det siger sig selv, at du skal være yderst egnet til Tour de France. Mange eksperter vurderer det som den hårdeste af alle større sportsbegivenheder, og deltagerne forbrænder op til 7.000 kalorier pr. Etape. Husk, at den gennemsnitlige person forbrænder 2000 kalorier om dagen.

Hjertefrekvensen kan nå farlige grænser, selv på stigningen Man mente, at Tour de France-vinderen Miguel Indurains hjerte var 50% større end gennemsnittet, og han havde en hvilepuls på 28. Den gennemsnitlige person er 60 til 90. I slutningen af løbstrin, som kan vare fire til seks timer, skal cyklister overvinde alvorlig mental og fysisk træthed for at opretholde hastigheder på over 60 km / t i løbet af de sidste 5 til 10 km af løbet.

modstandsbånd ab træning

Accelerér til hastigheder på 75 til 80 km / t ved målstregen. Men bortset fra at være en topatlet og at skulle mestre løbet af de fysiske og mentale udfordringer. Med et godt hold bag dig.

Du har også brug for lidt held og at have nerver af stjælerne er der mange farer, der kan gøre enhver rytteres drøm om at vinde turen til et mareridt. For eksempel bortset fra de andre 198 kørere i løbet, der ofte kan føre til massive bunker. Der er næsten lige så mange køretøjer, der danner et langt tog med supportmedarbejdere, løbearrangører og medier.

For ikke at nævne nedkørslene, hvor ryttere kan nå næsten 80 km / t, hvor den mindste glidning eller fejl kan føre til et farligt fald. Derefter er der 12 til 15 millioner tilskuere, der langs gaderne i Tour de France er til tider lidt for begejstrede. Vejret er endelig her.

Regn, hagl og endda sne i bjergene kan stave en dårlig dag, der kan føre til fald eller endda forkølelse, der kan ødelægge dine chancer, og solen kan føre til kronisk dehydrering og træthed. Så du kan se, at Tour De France har meget at gøre. Men alt dette skaber en af ​​de mest fantastiske og mindeværdige sportsbegivenheder og planetens ansigt.

Hvem vandt etape 20 i Tour de France 2015?

Chris Froomevinder Tour de France 2015

Froome, 30, blev udnævnt til vinder ved neutralisering, efter at han trådte søndagens sidste etape med 72 sekunders føring på resten af ​​banen.
26. 2015.

Hvilket år startede Tour de France i Yorkshire?

Tour de France 2015resultater og stillinger,Trin 20: Thibaut PinotvinderAlpe d'Huez, Chris Froomevinder Tour.25. 2015.

Hvorfor blev etape 19 i Tour de France annulleret?

Bare hvis du havde glemt den 5. og 6. juli 2014Tour de Francebegyndte iYorkshire. Den første fasestartedei Leeds, tog vej til Skipton og rejste derefter gennemYorkshireDales National Park, der passerer Wharfedale, Wensleydale og Swaledale, inden vi kører til Harrogate.

Bliver der en Tour de France 2020?

Tour de France 2020: 29. august til 20. september.

Hvor startede Tour de France 2015?

DetTour de France 2015 varden 102. udgaveafdetTour de France, enafcykling's Grand Tours. Det 3.360,3 km lange løb bestodaf21 etaper,startden 4. juliiUtrecht, Holland, og afsluttede den 26. juli med Champs? Lys? Es-sceneniParis.

Hvorfor startede Tour de France i Yorkshire?

DetYorkshire Tourskete efterYorkshirespillede en vigtig rolle i et verdensberømt cykelløb kaldetTour de Francefire år siden. i 2014,Yorkshireblev valgt til at være vært for Grand Depart - og lige siden har et årligt cykelløb kaldetYorkshire Tourer organiseret i England.3 2018.

Hvorfor hedder det Tour de Yorkshire?

HVORFOR ER DETKALDT TOUR DE YORKSHIREOG IKKETUR TIL YORKSHIRE

DetYorkshire Tourrace ejes af ASO, Amaury Sports Organization, et fransk firma med base i Paris. Det har derfor en fransknavnog nogleafde vigtigste stigninger har fået en fransknavnsom et nik til den franske oprindelseafløbet.

ms 150 træning

Er Tour de France 2020 annulleret?

Det er officieltTour de France 2020Er udsat

Nyhederne er ikke overraskende i betragtning af coronaviruspandemien. Alligevel er det et historisk øjeblik for det ikoniske løb. Race arrangør Amaury Sport Organization meddelte tirsdag, atTour de France 2020vil blive udsat.

Er Tour de France 2020 blevet annulleret?

Tour de France 2020 var den107. udgave afTour de France, en af ​​cyklingens tre Grand Tours. Oprindeligt planlagt til at starte den 27. juni2020, detvarudsat til 29. august2020på grund afdetCOVID-19-pandemi iFrankrig.

Hvornår starter og slutter Tour de France?

Tour de France 2015 var den 102. udgave af Tour de France, en af ​​cykelens Grand Tours. Det 3.360,3 km lange løb bestod af 21 etaper, der startede den 4. juli i Utrecht, Holland og afsluttede den 26. juli med Champs-Élysées-etappen i Paris.

Hvem var vinderen af ​​Tour de France 2015?

Den generelle generelle klassifikation blev vundet af Chris Froome fra Team Sky, med henholdsvis anden- og tredjepladsen taget af Movistar Team-ryttere Nairo Quintana og Alejandro Valverde. BMC Racing Teams Rohan Dennis vandt den første etape til at tage den generelle klassificeringsleders gule trøje.

Hvor mange hold er der i Tour de France?

22 hold deltog i 2015-udgaven af ​​Tour de France. Løbet var den 18. af de 28 begivenheder i UCI World Tour, og alle dets sytten UCI WorldTeams blev automatisk inviteret og forpligtet til at deltage i løbet.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Gatorade vs vand - holdbare løsninger

Er Gatorade bedre end vand til dehydrering? Pedialyte og Gatorade er begge designet til at forhindre eller behandle dehydrering. Faktisk takket være deres elektrolytindhold er de mere effektive end vand ved rehydrering. г.

Utah cykel love - enkle svar på spørgsmål

Er det ulovligt at cykle på fortovet i Utah? I modsætning til mange stater i landet hedder det i Utah-loven, at cyklister kan køre på fortovet. Cyklister har lov til at køre på fortove uden for bykvarterer. I Salt Lake City er fortovscykling forbudt i kvadratområdet mellem North Temple, 500 South, 400 West og 200 East.2 2016.

Morgenmad på 600 kalorier - almindelige spørgsmål

Er det OK at spise 600 kalorier til morgenmad? Som en del af sin One You-kampagne anbefaler PHE voksne, der sigter mod en 400-600-600 diæt, hvilket betyder, at vi ikke spiser mere end 400 kalorier til morgenmad og 600 kalorier til frokost og middag. Det resterende anbefalede daglige kalorieindtag (2.000 for kvinder og 2.500 for mænd) kan tages op med snacks. 6 мар. 2018 г.

Ibis ripmo til salg - komplet manual

Hvor meget vejer Ibis Ripmo? Ripmo vejer en svag 6. 25 kg med et DPX2-stød og komplette byggerier starter ved 28 kg.

Brød, der er godt for dig - hvordan man løser det

Hvilket brød er bedst til vægttab? I en undersøgelse mistede folk på en diæt med lavere kalorieindhold, der omfattede fuldkorn, såsom fuldkornsbrød, mere mavefedt end dem, der kun spiste raffinerede korn, såsom hvidt brød og hvid ris. Hele korn giver flere vitaminer, mineraler og fibre end raffineret. Men at overdrive fuldkornsbrød kan også tilføje pund. г.

Sådan forhindres mavepine - søg efter løsninger

Hvad kan jeg spise for at stoppe mavesmerter? Forkortelsen 'BRAT' står for bananer, ris, æbleauce og toast. Disse kedelige fødevarer er milde på maven, så de kan hjælpe med at forhindre yderligere maveforstyrrelser.